PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is je favoriete film van Woody Allen?



Richard B.
10-01-2005, 18:58
Mijn god wat heeft die gast veel films gemaakt.. :shock:

Ik heb op de gok een paar 'mindere' geschrapt want de forumsoftware accepteerde zoveel keuzes niet eens. Ik kon zelfs geen optie 'anders' opgeven want dan had ik een onmisbare topper moeten schrappen. :(

Mijn favoriet is een 'inkoppertje': Manhattan. Prachtig gefilmd, grappig en ook dramatisch en filosofisch altijd boeiend. Annie Hall en Hannah and Her Sisters zijn m'n nummers 2 en 3.

Confield
10-01-2005, 19:15
Mijn god wat heeft die gast veel films gemaakt.. :shock:

Ik heb op de gok een paar 'mindere' geschrapt want de forumsoftware accepteerde zoveel keuzes niet eens. Ik kon zelfs geen optie 'anders' opgeven want dan had ik een onmisbare topper moeten schrappen. :(

Mijn favoriet is een 'inkoppertje': Manhattan. Prachtig gefilmd, grappig en ook dramatisch en filosofisch altijd boeiend. Annie Hall en Hannah and Her Sisters zijn m'n nummers 2 en 3.

met elke woord ben ik het eens!
een van mijn favo regisseurs.

8)

goeroezeboe
10-01-2005, 19:26
heeft die dan meer dan 1 film gemaakt?

als je 20 keer dezelfde film mag maken kan ik het ook ze :wink:
"Neurotische man ontmoet vrouw" is een goede samenvatting van den helft van zen films.

Manhattan heb ik wel nog niet gezien.

Ichneumon
10-01-2005, 19:33
Als ik zo die lijst zie dan besef ik dat ik "vergeten" ben door te gaan met het verzamelen van zijn films, daar moet ik binnenkort toch weer eens werk van maken.
Bijna al die films zijn het aanzien waard, maar zijn beste vind ik Crimes and Misdemeanors op de voet gevolgd door Annie Hall.

Jammer dat Manhattan Murder Mystery er niet tussen staat, de film met zijn leukste one-liner.

Eddy
10-01-2005, 20:26
Er zijn nog te veel films van Woody Allen die ik niet heb gezien. Erg jammer, want de films die ik ken bevallen me prima. Ik kijk ook regelmatig in de schappen om te zien of ik Manhattan kan vinden voor een redelijk prijsje, maar helaas. Misschien moet ik toch maar een keer via internet deze titel bestellen.
Ik heb vandaag in de poll gekozen voor Annie Hall, maar ik had net zo makkelijk voor Hannah and her Sisters kunnen gaan.

Kaplan
10-01-2005, 20:28
Ik heb voor Annie Hall gekozen, hoewel ik een van de leukste Woody Allen films een film vind die hij niet zelf heeft geregisseerd: Play it again Sam.

Zeeuws Meisje
10-01-2005, 21:27
Antz

alleen zijn stem, dat is meer dan genoeg

Roel Vrijman
11-01-2005, 17:24
Sweet and Lowdown maar dat komt meer door de schitterende rol van Sean Penn als Emmet Ray..."the second best guitar player in the world after that gypsie.......euhhhhh...Django Rheinhardt".

Ik ben ook absoluut geen Woody Allen fan dus....

Henk Heideveld
12-01-2005, 10:46
Nog nooit 1 film van die man gezien. :shock:
Heeft in al die jaren nooit mijn aandacht getrokken. :?

pieter bond
12-01-2005, 12:15
Nog nooit een film van gezien :oops: :oops:

JKo
12-01-2005, 21:34
"Manhattan Murder Mystery" stond er niet bij, eigenlijk is dat mijn favoriet. Maar uit dit lijstje dus maar "Annie Hall" gekozen. Voornamelijk vanwege Diane Keaton, wat is dat toch een top-vrouw!
Vond "Everyone Say I Love You" ook wel erg leuk, en ook "Celebrity" vond ik goed.
Woody Allen is echt een meester in het verzinnen van dialogen.

Richard B.
30-08-2005, 22:44
NU op Ned. 3: Wild Man Blues, een erg leuke documentaire over een tournee die Woody's Jazz-band maakte een paar jaar geleden.

miT
31-08-2005, 11:39
Heb er nog vele niet gezien, maar dat omt nog wel, want ik vindt Allen's films (die ik wel ken) echt fantastisch. Nu is in ieder geval mijn favoriet Deconstructing Harry. Grappig, intelligent, origineel.

RogerWaters
01-09-2005, 10:52
hmm, annie hall en manhatten zijn het meest populair hier.
jammer, zijn wel erg goeie films maar niet zijn beste.
dat zijn 2 van zijn eerste films:

take the money and run ( leuke grap : [spoiler:5070d368f5] woody is een crimineel en probeert een vrouw te beroven in het park. maar ze kijkt hem aan en hij wordt verliefd: na 15 minuten wilde hij haar kussen, na 20 minuten wilt hij met haar trouwen , ja, na een half uur wil hij haar tas niet eens meer beroven.... woody allen op zijn best ! [/spoiler:5070d368f5] )

en bananas. ( nog eentje: [spoiler:5070d368f5] er is een nieuwe president benoemd in de bananenrepubliek: het eerste wat hij doet is een paar wetten wijzigen. allereerst wordt zweeds de nationale taal. ten tweede moet iedereen om het half uur zijn onderbroek verschonen. om dit te kunnen controleren moet het ondergoed boven de bovenkleding gedragen worden. woody allen beschouwt dit en vraagt zich af: how do you spell 'straight jacket' (dwangbuis) [/spoiler:5070d368f5] ) Meesterwerk!

Seth__Gekko
01-09-2005, 10:54
Nog nooit 1 film van die man gezien. :shock:
Heeft in al die jaren nooit mijn aandacht getrokken. :?Me 2 :twisted:

maikel_1981
02-09-2005, 20:07
Ik ga toch ook voor Manhattan

MGdutch
02-09-2005, 20:25
Uiteindelijk toch voor Annie Hall gekozen al waren Manhattan en Hannah and her Sisters ook heel erg goed. Eigenlijk heb ik nog niet eens genoeg films van 'm gezien om echt goed te kunnen stemmen...