PDA

Bekijk de volledige versie : Fantasia: subtitles belangrijk?



Mike Philippens
27-01-2002, 21:48
Ik heb Disney's Fantasia op mijn verlanglijstje staan en ik twijfel of ik de R1 release (want DTS) of R2 moet kopen. De R2 release heeft natuurlijk ondertitels, maar ik vraag me af of dat deze wel belangrijk zijn bij Fantasia. Ik dacht dat het feitelijk klassieke muziek is, ondersteund door animatiefilms met eigenlijk heel weinig of geen dialoog. Dus: zijn de ondertitels noodzakelijk om de boel te volgen? Ik spreek/versta zelf zat engels, maar ik vraag het ook niet alleen voor mezelf.

Oakey
27-01-2002, 21:53
Als er één film is waarbij het niet erg is om NL-ondertitels te hebben is het Fantasia. Alleen de stukjes tussen de filmpjes zijn ondertiteld/vertaald, maar die zijn erg flauw en zeker niet essentieel om de filmpjes te volgens. Daar spreken de beelden en de muziek inderdaad voor zich. Kun je gewoon kopen dus, zelfs als je kinderen hebt.

Marco
27-01-2002, 21:54
Fantasia ondertitels heb je echt niet nodig. De boodschap van Disney was simpel. Laat de muziek spreken. Muziek is universeel en de beelden dragen het klassieke muziek een beetje bij.

Nathan Strik
27-01-2002, 23:46
Inderdaad, er worden vijf zinnen gezegd ofzo in de hele film... (beetje overdreven, maar toch)

Je mist er niks aan...

starbuck
28-01-2002, 00:50
Ik heb hem met ondertitels maar je mist absoluut helemaal niks als je geen ondertitels zou hebben.

Mike Philippens
28-01-2002, 02:57
Bedankt voor de antwoorden allemaal!
Gaat 'm gauw bestellen.

Dennis Veldhuizen
28-01-2002, 05:55
moet je zeker doen, echt een klasieker :D

(Disney)Tom Houben
30-01-2002, 18:15
Bedankt voor de antwoorden allemaal!
Gaat 'm gauw bestellen.

als je dan toch bezig bent, bestel dan meteen de Fantasia Legacy Box!!! DVD1=Fantasia, DVD2=Fantasia 2000 (zomogelijk nog mooier dan de eerste), DVD3= heel veel extra's!!!
:D :D :D

Jeroen Groot
30-01-2002, 19:06
Jaaaaa,

Het is te hopen dat Disney snel al zijn films op DVD op de markt brengt. Zeker als ze net zo mooi zijn als Fantasia (R1) en Snow White and the Seven Dwarfs (R2 UK)

Marco
30-01-2002, 22:41
als je dan toch bezig bent, bestel dan meteen de Fantasia Legacy Box!!! DVD1=Fantasia, DVD2=Fantasia 2000 (zomogelijk nog mooier dan de eerste), DVD3= heel veel extra's!!!
:D :D :D
Nog mooier...Fantasia Legacy Box = DTS (behalve voor DVD 3 das duidelijk)

DutchIndy
28-02-2002, 20:24
We hadden hem een keer gehuurd toen ik klein was. Sorry hoor, maar het kon mijn concentratie niet vast houden.
Ik vond (vind) hem Saaaaaaaaaaiiiii. Maar goed, smaken verschillen.

-www.dutchindy.tk