PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp ivm meubel vinden/maken voor projector? (140cm hoog)



WouterD
12-01-2005, 13:50
Hallo,

heb me net een zéér bescheiden en zéér goedkope 2de hands projector aangeschaft! Het betreft een projector die de verkoper zelf in elkaar heeft gestoken (met behulp van lamp, tft, filters, spiegels...) en om aan te sluiten op pc! Dit heeft hij zeer proper gedaan, en het is een mooi beeld (wel maar 640x480) maar voor wat ik ervoor betaald heb zeker de moeite waard! :)

Probleem is natuurlijk dat deze projector niet echt veel instellingen heeft.. om het beeld dus "recht" te laten projecteren moet het op de goede hoogte staan... Ik heb dit even berekend en geprobeerd en dit zou zo'n 140cm hoog moeten zijn voor mij!

Nu, heeft iemand tips waar zo een meubelstuk te vinden? Moet dus wel wat gewicht kunnen dragen, een redelijk draagoppervlak (51-33) en liefst ook "mobiel" (op stevige wieltjes dus) om het makkelijk aan de kant te schuiven als ik het niet gebruik..

Ofwel dacht ik eraan dit zelf proberen te maken, maar ik vrees dat ik dan meer geld voor een minder mooi resultaat kwijt ben?!

Alvast bedankt voor de tips!

Ps: misschien staat post hier niet volledig op zen plaats maar wist niet waar anders te vragen... :)

Roppie74
12-01-2005, 21:58
Hier een foto van een trolley die ik gebruikte voor in de badkamer. Deze voldoet niet aan jouw gewenste afmetingen, maar 't gaat om 't idee.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/trolley.jpg

Of anders zoek je een degelijk meubel met de juiste formaten bij Ikea ofzo. En wieltjes kun je overal los kopen en eronder zetten.

Succes!

WouterD
13-01-2005, 10:28
Bedankt! Had idd zoiets in gedachte.. maar waar vinden he?!

Ben al even naar de winkel geweest, ze verkochten wel goedkope PVC-rekken, maar dan zonder wieltjes (en daar kan je niet zomaar wieltjes onder zetten..) en ronduit lelijk :)

Denk dat ik misschien gewoon 2 platen van gewenste grote met daartussen 4 stevige balken van gewenste lengte ga maken.. En dan op die onderste plaat wieltjes he!

Alleen hoop ik dat dit wat stabiel is... Maar denk het normaal wel (anders kan ik nog wel steunbalken ofzo maken)

Of nog iemand schitterende ideeën? :D

Roppie74
15-01-2005, 17:19
Bij Ikea hebben ze deze kast:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/kast.jpg

Zoiets kan je makkelijk zelf maken met wieltjes.
Misschien is dat wat? Heb je meteen een presentabele kast in huis :D

WouterD
16-01-2005, 09:56
Bij Ikea hebben ze deze kast:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/kast.jpg

Zoiets kan je makkelijk zelf maken met wieltjes.
Misschien is dat wat? Heb je meteen een presentabele kast in huis :D
Mja, bedankt! Zoiets zou idd wel gaan, alleen vrees ik voor stabiliteit!
En prijs is ook nogal hoog (80euro) en Ikea niet in de buurt ;)

Maar denk dat ik zoiets zelf ga proberen maken! Dus men vorige idee, maar dan als extratje nog een paar planken tussen bovenste en onderste zodat ik ook "rekje" heb waar ik eventueel men dvd's of iets anders kan opleggen! :)

Hoop dus alleen maar dat het wat stabiel is!? Want een toren van een 50-30cm maar wel 1m40 hoog en op wieltjes?! :s En dan nogal wat gewicht vanboven ook...
Misschien als ik wat "schuin" werk... Dat benedenvlak wat groter is dan bovenvlak en balken eventueel wat "uit elkaar" gaan naar onder toe... Is wel wat moeilijker te maken natuurlijk maar dat moet wel lukken he! :D

Is project voor na de examens, ik hou jullie op de hoogte! :)