PDA

Bekijk de volledige versie : JVC AV-32X4



Shadow010
12-01-2005, 16:11
Beetje vervelend die 'wat-vind-je-van-deze' topics, maar aangezien hier nogal wat mensen rondlopen met kennis van zaken doe ik het toch :) (hang er desnoods maar een slot aan)

Het gaat om de volgende JVC breedbeeld TV: JVC AV-32X4. Hij is €700,- bij pick2pay. Dit lijkt me een mooie 82cm TV in het 'normale' segment. Ik heb zelf goede ervaringen met JVC (heb nu een 52cm 4:3 TV).

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/JVC%20AV%2032X4.htm
http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-32X4BU&catid=93

Wat vinden jullie hiervan? En heeft iemand ervaringen met dit toestel?

szwork
12-01-2005, 17:18
op papier ziet dat er nie slecht uit,

maar heb geen goeide ervaringen met jvc en van beeldkwaliteit vind ik sony toch beter

Sietze
13-01-2005, 00:01
Ik heb getwijfeld tussen de 28x4b van JVC en de 28fq86 van Sony, oké het ging in dit geval dus om 28" breedbeeld televisies, maar toen ik de x4b naast de sony zag, was de keuze snel gemaakt. Ik vond de kleuren van de Sony vele malen mooier, maar ik denk dat dat wel persoonlijk is. Ik zou maar gewoon eens in een electronica zaak gaan kijken en vergelijken met vergelijkbare breedbeeld tv's en kijken of het beeld je natuurlijk aanstaat.

Succes met je keuze
Sietze

Shadow010
13-01-2005, 09:22
Ik heb getwijfeld tussen de 28x4b van JVC en de 28fq86 van Sony, oké het ging in dit geval dus om 28" breedbeeld televisies, maar toen ik de x4b naast de sony zag, was de keuze snel gemaakt. Ik vond de kleuren van de Sony vele malen mooier, maar ik denk dat dat wel persoonlijk is. Ik zou maar gewoon eens in een electronica zaak gaan kijken en vergelijken met vergelijkbare breedbeeld tv's en kijken of het beeld je natuurlijk aanstaat.

Succes met je keuze
Sietze

Bedankt voor alle tips.

Even een reactie op de quote hierboven. Volgens mij vergelijk je hier namelijk 2 modellen uit een verschillende prijsklasse (en gaat de vergelijking dus niet helemaal op). De sony kv-32fq86 kost ongeveer € 950,- en dat is dus €150,- meer dan de JVC. De Sony KV 32 FX 68 kost €740,- en zou denk ik een betere vergelijking zijn.

Maar niemand op het forum heeft deze TV? Ik ga zelf maar is kijken in de winkel, maar een beetje informatie ter voorbereiding kan nooit kwaad natuurlijk.

basset
13-01-2005, 09:29
Ik heb getwijfeld tussen de 28x4b van JVC en de 28fq86 van Sony, oké het ging in dit geval dus om 28" breedbeeld televisies, maar toen ik de x4b naast de sony zag, was de keuze snel gemaakt. Ik vond de kleuren van de Sony vele malen mooier, maar ik denk dat dat wel persoonlijk is. Ik zou maar gewoon eens in een electronica zaak gaan kijken en vergelijken met vergelijkbare breedbeeld tv's en kijken of het beeld je natuurlijk aanstaat.

Succes met je keuze
Sietze

Vaak lijkt Sony mooier omdat de TV standaard een hele hoge kleurtemperatuur ingesteld heeft. Zodra je met instellingen van tv's gaat spelen dan maakt het allemaal opeens niet zoveel meer uit en geven bijna alle tv's een mooi plaatje.

Vroeger vond ik de Sony beeldbuis een van de mooiere door het feit dat ze zo vlak waren. Dat is inmiddels achterhaald.

Shadow010
13-01-2005, 15:45
Ben net even langs mediamarkt geweest en heb dus wat rondgekeken, maar het valt me een beetje tegen. Bij bijna alle breedbeeld TV's lijkt het wel of de pixels de snelle bewegingen niet aankunnen ofzo. Ik ben niet echt een kenner verder, maar vond het wel raar. Zou dat alleen bij kabeluitzendingen zijn of ook bij DVD?

Of verzin ik nu dingen die er volgens jullie niet zijn?

A3aan
14-01-2005, 08:16
Bij bijna alle breedbeeld TV's lijkt het wel of de pixels de snelle bewegingen niet aankunnen ofzo. Ik ben niet echt een kenner verder, maar vond het wel raar. Zou dat alleen bij kabeluitzendingen zijn of ook bij DVD?
Dit is in elk geval een typisch (d.w.z. bij het type horend) verschijnsel van LCD en TFT-schermen. Van plasma weet ik het niet zeker, maar CRT (beeldbuis) zou dit juist NIET moeten voorkomen.

Voor PC-gebruik (gaming!) speelt dit probleem ook, juist het laatste jaar komen er eindelijk LCD-schermen (voor PC) met een snellere responstijd (circa 7 microseconden), waardoor het storende effect kleinerder is (maar nog niet 100% weg).