PDA

Bekijk de volledige versie : Duurdere prijzen door de €



Edwin V
29-01-2002, 07:08
Langzamerhand komen toch berichten door van wat iedereen al lang wist maar door overheidsorganen (en Duisenberg) altijd werd ontkend (politiek=liegen).

We zijn wel degelijk duurder uit met de €. Zo zijn CD's en fietsen (?) 8,8% duurder geworden. Volgens mij zijn de DVD's ook iets duurder geworden. In juli had de FRS al de prijzen in euro's gemaakt (fl96,95 werd €31.99 (fl 70 en nog wat). Prijzen die eindigen op .99€ zijn voor het merendeel naar boven afgerond. Bij bakker Bart staat op de toonbank dat " uw koopkracht niet wordt aangetast" maar toch kosten 3 broden daar nu €4.20 en voorheen fl8.95. Het is geen 10% meer in de meeste gevallen en ik begrijp die verhogingen ook wel, maar waar ik een gruwelijke hekel aan heb is dat gelieg de hele tijd.:mad:

Ik denk dat ik ook maar ga liegen met mijn belastingaangifte. Dat hoort toch zo?

Zo, mijn gal ben ik weer kwijt voor vandaag:)

Mark S
29-01-2002, 07:18
Volgens mij zijn de DVD's ook iets duurder geworden. In juli had de FRS al de prijzen in euro's gemaakt (fl96,95 werd €70 en nog wat).

Dat lijkt me een beetje heel erg veel, niet?
Ik kan niet zeggen of dvd's duurder zijn geworden. Ik weet niet beter of alles wordt altijd duurder.:mad:
Maar goed, we zaten hier toch al op een belachelijk hoog prijzenniveau voor CD's en DVD's in vergelijking met het buitenland.
Toen al niet te rechtvaardigen, en nu dus helemaal niet.
Van de politiek hoeven we dus niks te verwachten...

Ik zou zeggen: leve Internet en de credit-card!

Alex Bel-Gy-Bel
29-01-2002, 07:39
Testaankoop had in België een onderzoek gedaan naar de invoer van de euro, ze kwamen tot de conclusie dat het leven in ons landje zo een slordige 7 % duurder is geworden door de invoer van de euro.:(

Dadaveke
29-01-2002, 15:38
Hopelijk komt er een einde aan, maar de winkels weten er wel een slaatje uitteslaan hoor:mad:

Dvd`s zijn inderdaad duurder geworden, maar 32 euro klinkt zo weinig he :D

Remco Out
31-01-2002, 12:16
Ik heb er nog niks van gemerkt dat ze duurder zijn geworden. Bij welke winkels is dit het geval dan??

Edwin V
31-01-2002, 12:48
Dat lijkt me een beetje heel erg veel, niet?
Sorry, even de € en de fl verkeerd gezet.

De FRS heeft deze prijswijziging al doorgevoerd in juli 2001 zodat we er nu niets (meer) van merken. Zo zijn er meer zaken (schoenenwinkels bijvoorbeeld).

De prijsverhogingen voor DVD's zijn percentueel niet zo hoog. Dat komt natuurlijk omdat ze al erg hoog waren.

Gelukkig komt de FRS met steeds meer aanbiedingen (van oude DVD's).

Kaneda
31-01-2002, 14:17
De prijzen bij de bioscoop zijn ook gestegen.
Een kaartje kost ongeveer twee gulden duurder.

Dadaveke
01-02-2002, 11:06
Bij de Euroscoop in Lanaken is het prijsje nog hetzelfde.
Eerst 11 gld nu € 5.50.
In maastricht is het wel duurder geworden ook 2 gld.