PDA

Bekijk de volledige versie : Halle Berry: Hollywood is racistisch



Qzyn
25-01-2005, 17:20
Berry beschuldigt Hollywood van racisme

AMSTERDAM - Halle Berry heeft de aanval geopend op Hollywood door te zeggen dat de filmwereld vol met racisten zit. De zwarte actrice, zegt dat zij moeite heeft werk te vinden en daardoor gedwongen is in haar eigen films te spelen.

Berry, die tal van mega-rollen op haar naam heeft staan, zegt nu bezig te zijn met de rechten te kopen van boek dat zij wil laten verfilmen. " En ik heb nog vier van dat soort projecten lopen."

"Ik moet wel", zo zegt de actrice. "Ik ben uitgescholden voor nikker...midden in mijn gezicht. En er gebeuren nog veel meer racistische dingen in Hollywood."

Berry nam in 2002 de oscar voor Beste Actrice in ontvangst voor haar prestaties in de film Monsters Ball met de woorden: "Eindelijke erkenning voor alle anonieme zwarte vrouwen die hierdoor een kans krijgen. Er is vanavond een deur geopend voor alle zwarte actrices!"

Bron: Telegraaf.nl

HiddeV
25-01-2005, 17:24
Ik kan er niet over oordelen, ik zit niet in die wereld. Maar dit lijkt me wat overdreven.

Paul H.
25-01-2005, 17:30
Laat haar eerst maar weer in goede films spelen. Beetje raar eigenlijk dat andere "getinte" acteurs wel werk hebben en zij dan niet?

Coen Vermeer
25-01-2005, 17:45
Laat haar eerst maar weer in goede films spelen. Beetje raar eigenlijk dat andere "getinte" acteurs wel werk hebben en zij dan niet?

denk er precies hetzelfde over. Oja en die oscar was ook onterecht.

Paul H.
25-01-2005, 17:49
Oja en die oscar was ook onterecht.

Denk er precies hetzelfde over. :wink:

Joost v.d. Ham
25-01-2005, 18:37
Ze kreeg de award vrijwel alleen voor haar huidskleur :? En inderdaad volgens mij krijgen genoeg donkere acteurs mooi rollen hoor. Misschien is ze gewoon niet goed genoeg......ik bedoel na Catwomen mag je blij zijn met iedere rol die je aangeboden krijgt.

Harry B.
25-01-2005, 18:46
De zwarte actrice, zegt dat zij moeite heeft werk te vinden en daardoor gedwongen is in haar eigen films te spelen.

Berry, die tal van mega-rollen op haar naam heeft staan
Beetje tegenstrijdig niet? :roll:

Nathan Strik
25-01-2005, 18:47
Ze kreeg de award vrijwel alleen voor haar huidskleur :?
Ja, en dat vind ik juist racistisch. Laten ze die award gewoon geven voor haar prestaties okee, maar dit was overduidelijk een stukje positieve discriminatie. Maar dus nog steeds discriminatie.

martini
25-01-2005, 19:40
Ze is een goeie actrice, maar de laatste films waren egt bagger (Catwoman). Laat der nou eerst maar is in n goeie kaskraker spelen, dan mag ze der mond weer open doen.

Cheiron
25-01-2005, 19:43
Voor 2005 in de maak:

# The Guide (2005) (in production) .... Jane Whitefield
# Foxy Brown (2005) (announced) .... Foxy Brown
# Nappily Ever After (2005) (announced) .... Venus Johnson
# Robots (2005) (post-production) (voice) .... Cappy
# Their Eyes Were Watching God (2005) (TV) (completed) .... Janie

Klinkt als een opgeklopt verhaal..

dominique van den hoek
25-01-2005, 19:52
heb haar altijd al een irritant mokkel gevonden in alle films waar ze in speelde... ze heeft een aparte houding(arrogante als je het zo wil noemen,alsof zij de beste is etc)in haaar films

dominique van den hoek
25-01-2005, 19:54
en die opmerking van haar slaat nergens op natuurlijk... al ze eens wat beter zou acteren zou ze wel wat meer werk krijgen...

T. van Keeken
25-01-2005, 19:58
en die opmerking van haar slaat nergens op natuurlijk... al ze eens wat beter zou acteren zou ze wel wat meer werk krijgen...

Inderdaad, wel makkelijk van d'r. Als ze een blanke slecht acterende actrice was geweest had ze geen discriminatie gehad om op terug te vallen.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er nu producers en studio's zijn die denken: 'Ah, wat zielig, laten wij eens zien dat wij ook onze gekleurde medemens wat gunnen en haar een rol geven in dit megaproject!'

Beetje erg kort door de bocht van haar IMHO...

Sander__12
25-01-2005, 20:00
Conclusie..... Halle niet zeiken, presteer eerst maar eens wat in je komende rollen.

pieter bond
25-01-2005, 20:10
Misschien gaat ze hier toch wat te ver.De enigste film waarin ze acteerde die ik goed vond was"monster's ball"(oscar was overdreven).Maar voor mij heeft Berry Gewoon de flop van het jaar gemaakt met Catwoman en was ze 2 jaar geleden ook nog eens de slechtste bondgirl(op Britt Ekland na)

Axel de Mol
25-01-2005, 21:25
Misschien is ze gewoon niet goed genoeg......

ik denk iig dat het daar aan ligt.

Chris W
25-01-2005, 22:00
Wat een onzin. Ze doen al aan positieve discriminatie, want owee als er geen donkere vent/vrouw in een reclame/film voorkomt. Die amerikanen moeten zich overal voor indekken tegenwoordig. Nee, vind dit te ver gaan. En besides, zij vroeg meer geld voor haar rol in X-3? en een grotere rol. Jah, vind niet gek dat je met zo'n houding geen werk kan vinden, sorry hoor, maar k haat van die omhoog gevallen actrices.

chimera01
26-01-2005, 00:51
Een erg aantrekkelijke vrouw, die recentelijk niets heeft laten zien van de geroemde talenten die zij zou hebben.
Triest dan dergelijke uitspraken uit haar mond.

Ron kars
26-01-2005, 08:25
Ik denk dat dit een beetje overdsreven is eerlijk gezegd, het zal niet zo erg meer zijn als in de jaren 30.

Rob Eric Blank
26-01-2005, 08:41
Misschien is er nog wel een vorm van discriminatie in Hollywood, maar zelf vind ik Halle Barry ook niet echt een bovengemiddelde actrice.
Cat Woman was een flop van jewelste en terecht.

Fafa
26-01-2005, 09:05
Ik ben ook nooit zo onder de indruk van Halle Berry (met uitzondering van 1 scene in Monster's Ball :oops: )

Ik vind dit stukje ook een beetje overdreven, maak maar gewoon een goede film!

skunk
26-01-2005, 11:29
ze wil waarschijnlijk gewoon weer in the picture komen om weer in de spotlight voor een rol te komen. Vind het niet echt een geweldige actrice.

Werner
26-01-2005, 23:02
De zwarte actrice, zegt dat zij moeite heeft werk te vinden en daardoor gedwongen is in haar eigen films te spelen.

Eigen schuld dat je marktwaarde zakt als je jezelf leent aan een onding als Catwoman...

verry
27-01-2005, 06:49
waarom is zij de enige die hiermee naar buiten komt? er zijn zat zwarte acteurs/actrices die prima aan de bak komen, in mijn ogen een verkapte (lees: zieke) poging om meer in de publiciteit te komen en haar aankomende projecten te promoten.


..zegt nu bezig te zijn met de rechten te kopen van boek dat zij wil laten verfilmen. " En ik heb nog vier van dat soort projecten lopen."

Christiaan Sauer
27-01-2005, 09:10
Omhooggevallen trutje dat het is.

Emporio
27-01-2005, 09:45
mja ik vrees ook dat ze een beetje heel veel overdrijft :lol:

Anonymous
27-01-2005, 11:07
Tal van megarollen????

LOL :)

Zij is een van de actrices waar ik weiger om naar te kijken, k vind haar echt 3 keer nix

Paul H.
27-01-2005, 11:24
Ze heeft wel wat aardige rollen staan, alleen de laatste tijd maakt ze de verkeerde keuzes. En ja je moet wel natuurlijk in beeld blijven dus wat zeg je dan in the USA? Dat je gediscrimeerd word en hoppa genoeg uitgevers die ook wel in beeld willen komen en je krijgt weer wat rollen aangeboden.

Caledonians
27-01-2005, 11:39
Had ze dit ook niet gezegd omdat ze genomineerd is voor een Rasberry award voor haar rol in Catwoman? Tja erg zielig dat ze nu een uitweg aan het zoeken is voor haar slechte prestatie...

raufvaugel
27-01-2005, 11:47
Tis een mooie vrouw maar dan heb je het wel gehad, ze moet niet zeuren.

Topgunn
27-01-2005, 12:02
Ze moet niet zeiken, ze krijgt een rol in Catwoman, die strikt genomen eigenlijk vervult had moeten worden door een "blanke " actrice. Tenminste in de strip (en in Batman) was Catwoman geen "zwarte".
Dus als dit niet getuigt van niet discrimineren dan weet ik het ook niet meer.

grtz

Mark Sleper
27-01-2005, 12:24
Berry nam in 2002 de oscar voor Beste Actrice in ontvangst voor haar prestaties in de film Monsters Ball met de woorden: "Eindelijke erkenning voor alle anonieme zwarte vrouwen die hierdoor een kans krijgen. Er is vanavond een deur geopend voor alle zwarte actrices!"

Hiermee worden de prestaties van Hattie McDaniel (Gone With The Wind - 1939) en Whoopi Goldberg (Ghost - 1990) even terzijde geschoven... :(

Ik weet ook wel dat dat supporting roles waren maar ik vindt dat mevrouw Berry wel wat specifieker had kunnen zijn...

BasH
27-01-2005, 20:26
Tjongejonge. 32 reacties van voornamelijk blanke mannen die vanaf hier wel even bepalen dat mevrouw Berry zit te zeuren. Jullie hebben geen flauw idee of het waar is of niet. Jullie hebben geen flauw idee of het moeilijk is om als zwarte vrouw in Amerika aan de bak te komen. Maar toch staat iedereen meteen met een oordeel klaar. Ik weet het antwoord ook niet, maar ik neem aan dat je niet zomaar een in Amerika heikel punt als rassendiscriminatie aansnijdt, tenzij het je echt erg dwars zit.
Kortom: misschien eerst nadenken en dan oordelen.

BasH

Jaap22
27-01-2005, 20:42
AMSTERDAM - Halle Berry heeft de aanval geopend op Hollywood door te zeggen dat de filmwereld vol met racisten zit. De zwarte actrice, zegt dat zij moeite heeft werk te vinden en daardoor gedwongen is in haar eigen films te spelen.



Los van de vraag of racisme in Hollywood heerst, vind ik dit een vreemd argument van mevrouw Berry. Zij heeft moeite met werk vinden. Volgens mij zijn er velen die hun geluk beproeven om in Hollywood een ster te worden, maar het niet eens tot één film weten te brengen. Volgens mij heeft ze financieel niets te klagen en ze speelt nog wel in films.
Daarnaast zegt zij dat ze gedwongen is in haar eigen films te spelen. Met andere woorden, ze vindt haar eigen films niets. En het woordje gedwongen vind ik erg overdreven. Niemand 'dwingt' haar.

Tja, racisme. Doet Hollywood er aan of niet? Heel simpel, ik was en ben er niet bij dus ik weet het niet.


Ik weet het antwoord ook niet, maar ik neem aan dat je niet zomaar een in Amerika heikel punt als rassendiscriminatie aansnijdt, tenzij het je echt erg dwars zit.

Dat lijkt me ook niet. Dat doe je niet voor de lol, maar jij weet haar beweegreden ook niet. Het kan best zo zijn dat ze de boel bij elkaar zit te liegen om zichzelf in de picture te spelen. Het kan ook zo zijn dat ze echt de waarheid spreekt, dat zou uiteraard een schande zijn. Toch zal zij dan met bewijzen moeten komen, want op deze manier bereikt ze ook niet zoveel.

Werner
28-01-2005, 00:02
Ik denk ook dat, als ik de vakbladen erop nalees, mevrouw Berry eerder een probleem met zichzelf heeft...

Anonymous
28-01-2005, 01:43
Tjongejonge. 32 reacties van voornamelijk blanke mannen die vanaf hier wel even bepalen dat mevrouw Berry zit te zeuren. Jullie hebben geen flauw idee of het waar is of niet. Jullie hebben geen flauw idee of het moeilijk is om als zwarte vrouw in Amerika aan de bak te komen. Maar toch staat iedereen meteen met een oordeel klaar. Ik weet het antwoord ook niet, maar ik neem aan dat je niet zomaar een in Amerika heikel punt als rassendiscriminatie aansnijdt, tenzij het je echt erg dwars zit.
Kortom: misschien eerst nadenken en dan oordelen.

BasH

Bla bla bla, wat heeft onze huidskleur er nu weer mee te maken dan? Het is gewoon makkelijk voor haar om te zeggen dat het 'rasicsme' is. Als het haar niet aanstaat moet ze maar ander werk opzoeken. Zij kiest ervoor om een publiek persoon te zijn, dan kan ze verwachten dat het publiek een mening en oordeel heeft.

Misschien moet jij maar eens nadenken en dan oordelen.

Wizz-Art
28-01-2005, 02:53
Ik denk ook dat, als ik de vakbladen erop nalees, mevrouw Berry eerder een probleem met zichzelf heeft...

Vertel...?

SKMbeat
28-01-2005, 09:52
Bla bla bla, wat heeft onze huidskleur er nu weer mee te maken dan?

Dat heeft er heel veel mee te maken. Je kan van blanke mannetjes immers niet al te snel verwachten dat ze het opnemen voor een zwarte vrouw.Integendeel.


Het is gewoon makkelijk voor haar om te zeggen dat het 'rasicsme' is. Als het haar niet aanstaat moet ze maar ander werk opzoeken.
Ja dat is natuurlijk ook de mentaliteit de laatste tijd niet? Bevalt het je niet, heb je kritiek op de dominante cultuur, ook al is die hypocriet of discriminerend, opzouten maar. Want hoe durf je de heersende massa aan te vallen...
Halle Berry heeft hersencellen genoeg om te weten wanneer ze wel of niet gediscrimineerd wordt en Hollywood is zeker geen voorbeeld geweest als het ging om burgerrechten,anti-discriminatie etc. Integendeel, men heeft Afro-Amerikanen belachelijk gemaakt en dat is zeker niet eind jaren 30 opgehouden zoals een andere user het beweerde.
Omdat men in de jaren 80 en 90 een zwarte familie wekelijks op de buis ( the Cosby Show, Fresh Prince)had en we nu iets meer zwarte acteurs en actrices hebben die hoofdrollen vertolken denkt de blanke massa gelijk, "oh, de Amerikaanse zwarten hebben het nu goed hoor".



Misschien moet jij maar eens nadenken en dan oordelen.
Misschien moet jij het maar eens niet doen wat betreft dit soort zaken en in je eigen kleine wereld blijven.

Wat betreft de oscar die Halle gekregen heeft. Natuurlijk joh ,was positieve discriminatie, want zwarte actrices kunnen immers niet acteren? Typisch een reactie van sommige blanke mannetjes die zwarte succesvolle mensen geen prijs gunnen.
Halle's concurenten waren o.a Renee Zelweger voor Bridget en Nicole Kidman voor Moulin's Rouge. Dat waren ook sterke, leuke rollen maar niet zo diepgravend en emotioneel sterk als die van Halle.Die rol heeft ze zeer overtuigend neergezet en het was inderdaad een schande dat het zo lang heeft moeten duren dat een zwarte actrice een Oscar won. Al vond ik haar "huil-klaagscène" op het oscarpodium bij de uitreiking wel genant worden.
En als er sommigen zijn die zeggen: "ja dan hadden die zwarte actrices maar beter moeten acteren"dan zit je ook fout want Hollwood weigert tot en met nu veel vrouwelijke hoofdrollen of bijrollen aan zwarte actrices te geven,omdat ze bang zijn dat een groot gedeelte van de blanke bioscoopbezoekende massa dat niet accepteert.
Gelukkig zijn er actrices als Halle berry die nu iets meer rollen krijgen die niets te maken met zwarte cultuur of aan lager wal geraakte personen.
Ik wens haar veel succes en een mooie carrière ook al blundert ze af en toe.

Werner
28-01-2005, 09:59
Vertel...?

Gewoon, op kort tijdsbestek een paar zeer negatieve recensies te verwerken gekregen na een periode van relatief artistiek succes (Monster's Ball). Waardoor ze kapsones kreeg, o.a. onredelijke eisen stelde voor haar eventueel wederoptreden in X-Men 3, en uiteindelijk genoegen heeft moeten nemen met "mindere" films.

Nandor
28-01-2005, 12:20
Bla bla bla, wat heeft onze huidskleur er nu weer mee te maken dan?

Dat heeft er heel veel mee te maken. Je kan van blanke mannetjes immers niet al te snel verwachten dat ze het opnemen voor een zwarte vrouw.Integendeel.
Ja, inderdaad. Hoe dúrven blanke mannen een mening te hebben, zeg! Dat is toch zeker hun recht niet? Sjeem zeg, zomaar je mening verkondigen op een forum, daar zijn die dingen écht niet voor bedoeld...

Je komt zo wel erg discriminerend over.

SKMbeat
28-01-2005, 13:10
Ja, inderdaad. Hoe dúrven blanke mannen een mening te hebben, zeg! Dat is toch zeker hun recht niet? Sjeem zeg, zomaar je mening verkondigen op een forum, daar zijn die dingen écht niet voor bedoeld...
Of je lijdt aan woordenblindheid,maar dat staat er toch echt niet hè?


Je komt zo wel erg discriminerend over.
Goh, meen je dat? En dat generaliserend geneuzel van die 32 poster voor me zeker niet?Zwarte actrice uit kritiek op een tak van de filmindustrie en natuurlijk zijn er dan ENKELE blanke mannetjes die dat gaan ontkennen, positieve discriminatie gaan roepen. Ik denk zelfs dat het allemaal (nu nog steeds) veel erger ,maar veel zwarte acteurs,actrices,regisseurs hun mond maar liever houden,om niet voor "slachtofferofferspeler"te worden aangezien of gewoon werk willen hebben. Maar gelukkig zijn er mensen als Spike Lee die met films als Bamboozled kritiek uit op een gedeelte van de filmwereld die maar wat graag verdient aan het in stand houden van vooroordelen.

Demon
28-01-2005, 13:41
De Telegraaf zuigt graag dingen uit hun duim

of anders is de helft van het verhaal waar
want van een mug een olifant maken zijn ze zeer goed..

Nandor
28-01-2005, 13:41
Goh, meen je dat? En dat generaliserend geneuzel van die 32 poster voor me zeker niet?
Nee, die niet nee. Die zeggen dat ze Halle geen goede actrice vinden, niet dat ze slecht acteerd omdat ze een donkere huidskleur heeft. Jij zegt dat de meningen van anderen er niet toe doen, omdat zij blank zijn.

dominique van den hoek
28-01-2005, 13:57
Goh, meen je dat? En dat generaliserend geneuzel van die 32 poster voor me zeker niet?



Nee, die niet nee. Die zeggen dat ze Halle geen goede actrice vinden, niet dat ze slecht acteerd omdat ze een donkere huidskleur heeft. Jij zegt dat de meningen van anderen er niet toe doen, omdat zij blank zijn.


HOPPA DIE ZIT!!!!!!!!


ENNE AL ZOU ZE BLANK ZIJN OF PIMPELPAARS... ALS ZE NIET KAN ACTEREN, MOET ZE NIET ZEIKEN OVER WEINIG WERK...

Qzyn
28-01-2005, 14:00
En dat generaliserend geneuzel van die 32 poster voor me zeker niet?Zwarte actrice uit kritiek op een tak van de filmindustrie en natuurlijk zijn er dan ENKELE blanke mannetjes die dat gaan ontkennen, positieve discriminatie gaan roepen. Ik denk zelfs dat het allemaal (nu nog steeds) veel erger ,maar veel zwarte acteurs,actrices,regisseurs hun mond maar liever houden,om niet voor "slachtofferofferspeler"te worden aangezien of gewoon werk willen hebben.
Dus als mevr. Berry zegt dat ze wordt gediscrimineerd dan is dat ook gelijk zonder meer een feit? Een ieder die daar kritisch naar durft te kijken, is in jouw ogen meteen een generaliserend, neuzelend blank mannetje.
Vervolgens kom je ook nog met een boude bewering die je in het geheel niet staaft ("Ik denk zelfs dat het allemaal (nu nog steeds) veel erger ,maar veel zwarte acteurs,actrices,regisseurs hun mond maar liever houden"). Als je al iemand wil beschuldigen van generaliseren, bevooroordeeldheid en vooringenomenheid, hoef je alleen maar in de spiegel te kijken.

Dit kwam ik tegen op internet aangaande (vermeende) rassendiscriminatie in Hollywood:

Just how bad are things in Hollywood for nonwhites? Black, Hispanic, Asian and Native American actors got 21% of commercial jobs in 1995, compared with 10.8% in 1985. Of these jobs, blacks filled more than half the roles in 1995, or 12% of all commercial jobs, a percentage commensurate with the black population in America. Minority Markets Alert, a New York newsletter, found blacks' images, including voiceovers and music, depicted in 38% of commercials in the local 1995 New York market. And the "Times'" Munoz notes that ethnic minorities comprise 19% of the Screen Actors Guild, and 8% of the Directors Guild.

So, despite the continued employment of minorities in Hollywood, the rap against the entertainment industry continues–that Hollywood refuses to honor black achievement with Oscars. But look at "black films." Many are comedies, horror films, or teen flicks, typically overlooked by the Academy, irrespective of the race of the performers.

(...)

What actor worked the most in the 1990s, appearing in thirty-six films? Black actor Samuel L. Jackson. And during the decade, who was the third most frequently employed film actor? Whoopi Goldberg. Black three-time Oscar nominee Morgan Freeman says, "I don't think Hollywood is racist; I think Hollywood lives and dies on greed. Jobs are not given because of race. They're predicated completely on money."

Bron: http://www.larryelder.com/hollywood.html

BTW: De schrijver van bovengenoemd artikel, Larry Elder, is een zwarte radiopresentator/columnist/schrijver/talkshow host uit Los Angeles

Joost v.d. Ham
28-01-2005, 14:06
Tjongejonge. 32 reacties van voornamelijk blanke mannen die vanaf hier wel even bepalen dat mevrouw Berry zit te zeuren. Jullie hebben geen flauw idee of het waar is of niet. Jullie hebben geen flauw idee of het moeilijk is om als zwarte vrouw in Amerika aan de bak te komen.

BasH

Het zal voor zwarte vrouw in Amerika best moeilijk zijn (geweest) om aan de bak te komen, iemand die daar in mijn ogen niet over mee kan praten is mevrouw Barry. Ze heeft tal van grote films op haar naam staan (Bond, Xmen, Monsters ball), een oscar gewonnen en haar bankrekening zal zeer zeker in de tientallen miljoenen staan. Kom dan niet met een verhaaltje dat je het zo zwaar heb......bah.

SKMbeat
28-01-2005, 15:37
Nee, die niet nee. Die zeggen dat ze Halle geen goede actrice vinden, niet dat ze slecht acteerd omdat ze een donkere huidskleur heeft.
Tuurlijk, hypocrisie zal ook wel een woord zijn dat je niet goed begrijpt. Denk je nou echt dat er hier op DVD.nl geen mensen ingelogd zijn die je misschien ook op Stromfront.nl vind of xenofobe uitspraken doen op FOK.nl.
Ik lurk en post hier nu bij een jaar en heb al genoeg users gevonden die bij zwarte actrices,acteurs, regisseurs gelijk al een negatieve mening klaar hebben staan. Sommige blanke filmliefhebbers kunnen zich nu eenmaal niet inleven in een zwarte speler en reageren dat op zo'n manier af of gunnen door hun xenofobie zwarte spelers geen succes. Dat soort mensen vind je ook hier, waarom niet?

Jij zegt dat de meningen van anderen er niet toe doen, omdat zij blank zijn.
Als je nou eens wat zou geen doen aan je dyslectie dan kwam je er misschien achter dat dat een reactie was op de vraag wat het er toe deed dat er blanke users negatief reageerden op een zwarte actrice. Mijn antwoord was dat dat er wel toe doet,omdat je uit die hoek eerder negatieve reacties verwacht. Net zoals je bij een discussie over homofobie eerder negatieve reacties verwacht van heterosexuelen, bij Islamfobie eerder uit de hoek van Christenen en andersom etc...



HOPPA DIE ZIT!!!!!!!!
Jaha, zo'n "sterk argument" ,daar kan ik niet tegenop hoor. :?


EN ALS ZE NIET KAN ACTEREN, MOET ZE NIET ZEIKEN OVER WEINIG WERK...
Mwoa, ik denk dat je toch maar eens de film Monster's Ball moet gaan kijken. Maar je met je bevooroordeelde houding jegens Berry heeft dat volgens mij geen zin.


Berry zegt dat ze wordt gediscrimineerd dan is dat ook gelijk zonder meer een feit?Ik vind Halle Berry geen domme vrouw. Anders zet je niet zo'n prestatie neer als in Monster's Ball.Aangezien ik haar dus niet dom vind denk ik dat ze wel 3 keer nadenkt voordat ze zulke uitspraken doet. Haar uitspraak over Hollywood (of ze juist geciteerd is,is nog maar de vraag) is er één volgens haar beleving en een mening die ik ook hoor van regisseurs als Spike Lee ,John Singleton of muzikanten als Chuck D,Quincy Jones.Om Quincy Jones maar eens te quoten uit jouw artikel (tactisch trouwens dat je die hier niet quote....) "There's a lot of racism going on, and I'd be lying if I said there wasn't."


Een ieder die daar kritisch naar durft te kijken, is in jouw ogen meteen een generaliserend, neuzelend blank mannetje.
Niet iedereen, maar bij sommige users sta ik niet versteld van hun negatieve reacties jegens Berry, gelet op hun xenofobe postings in andere threads zoals bv. de moord op Theo van Gogh of als het gaat over "negerfilms",urban movies.

Dit kwam ik tegen op internet aangaande (vermeende) rassendiscriminatie in Hollywood. Verhaal, etc..

Gelezen, maar ik heb er weinig aan. Spike Lee zal een heel ander verhaal hebben en hoogstwaarschijnlijk met andere cijfers aankomen. Tijdens het audiocommentaar van Bamboozled bv, zegt hij dat hij te vaak heeft meegemaakt dat filmmaatschappijen zwarte filmcrewleden weigeren,laat staan acterende crewleden.
Dat de vermeende journalist zelf zwart is, en dan? Dus hij heeft met zijn cijfertjes wel gelijk,want hij zal zijn brothas en sistas niet zomaar door het slijk halen? Kijk gewoon eens naar de totale hoeveelheid films van 2004 dan weet je gelijk wat het aandeel van Afro-Amerikaanse acteurs was in het grote aanbod uit Hollywood.Ik denk dat de verhouding zwart-wit met betrekking tot landelijke Amerikaanse bevolkingsverhoudingspercentages behoorlijk scheef zullen zijn.

Het gaat de laatste paar jaar inderdaad beter met het aanbod van Afro-Amerikaanse filmmedewerkers, maar d'r is nog een hele lange weg te gaan voor hun.Een groepje acterende acteurs van een Denzel,Jamie,Will,Eddie,Samuel,etc dekt de lading echt niet, daar trap ik niet in.
Daarvoor wil ik eerst de komende 10 jaar zeer veel verschillende zwarte acteurs,actrices op het doek zien, die neutrale hoofdrollenrollen spelen in menig film, genoeg zwarte regisseurs films zien afleveren,,etc.

Ik ben het aan de ene kant wel eens met de uitspraak van Morgan Freeman. Hollywood heeft zwarten een lange tijd buiten de boot gehouden,omdat men bang was dat het bezoekersaantal zou tegenvallen, blanke bioscoopbezoekers zagen niet graag zwarte acteurs op het witte doek of sommige regisseurs hielden er een nogal blanke cast-esthetiek op na (Hitchcock).
Maar als het lucratief wordt voor Hollywood om zwarte acteurs te casten omdat de populariteit van die acteurs groeiende is dan zal Hollywood de eerste zijn om ze te gebruiken in de film,het levert ze immers geld op
->Greed.

Nandor
28-01-2005, 18:14
Ik lurk en post hier nu bij een jaar en heb al genoeg users gevonden die bij zwarte actrices,acteurs, regisseurs gelijk al een negatieve mening klaar hebben staan. Sommige blanke filmliefhebbers kunnen zich nu eenmaal niet inleven in een zwarte speler en reageren dat op zo'n manier af of gunnen door hun xenofobie zwarte spelers geen succes. Dat soort mensen vind je ook hier, waarom niet?
En dus is iedereen die kritiek heeft op Halle Berre per definitie een bevooroordeeld blank mannetje? Dat jij anderen ervan dúrft te beschuldigen bevooroordeeld te zijn. Op de rest van je post reageer ik niet eens meer, je bent duidelijk verblind door je eigen vooroordelen.

Een betere wereld begint nog steeds bij jezelf.

Oh ja, een ander dom en/of dyslectisch noemen getuigt ook al niet van al te veel respect. Ook weer een vooroordeel: als iemand het niet met je eens is, is hij/zij dyslectisch. Makkelijk.

SKMbeat
28-01-2005, 18:34
En dus is iedereen die kritiek heeft op Halle Berre per definitie een bevooroordeeld blank mannetje? Dat jij anderen ervan dúrft te beschuldigen bevooroordeeld te zijn.

Begrijp je de woorden SOMMIGEN,ENKELEN in tegenstelling tot de woorden ALLE,IEDEREEN die ik hier en daar gebruik?


Op de rest van je post reageer ik niet eens meer, je bent duidelijk verblind door je eigen vooroordelen.
Je wilt me heel graag in het hoekje drukken van verblinde, generaliserende blankenhater of zoiets,maar ik denk toch echt dat er iets schort aan je leesvaardigheid,waardoor het moeilijk is om normaal tegen je reageren.
Prima


Een betere wereld begint nog steeds bij jezelf.
Ik ben er mee bezig, jij ook?


Oh ja, een ander dom en/of dyslectisch noemen getuigt ook al niet van al te veel respect. Ook weer een vooroordeel: als iemand het niet met je eens is, is hij/zij dyslectisch. Makkelijk.
Ik vind jouw reactie op mijn eerste posting niet erg getuigen van begrijpen van wat ik schrijf en de bijbehorende toon nogal agressief. Dan kan je je niet al te aardige reacties terugverwachten.

Marcel den Haan
28-01-2005, 18:45
Jongens, laten we de kalmte bewaren aub ;)
Ik vind Halle Berry niet slecht acteren, kijk maar naar haar rollen in Monsters Ball en Introducing Dorothy Dandridge. Dat ze in een slechte film speelt als Catwoman wil nog niet zeggen dat ze niet kan acteren. Er wordt naar mijn mening te snel geroepen dat Pietje, Klaasje of Truusje niet kan acteren, alleen om het feit dat men de film slecht vind. De kwaliteit van de film staat los van het feit of iemand acteertalent heeft. Uiteraard lijdt een vertolking wel onder een script of regie, maar om nou gelijk te roepen dat ze niet kan acteren gaat mij te ver.
Of ze gediscrimineerd wordt kan ik niet over meepraten, ik sta niet in haar schoenen. Ik kan wel zeggen dat het er in eerste instantie niet op lijkt omdat ze genoeg grote rollen op haar naam heeft staan. Feit blijft wel dat er in Amerika nog steeds gediscrimineerd wordt, op verschillende schaal dat wel. Dit gebeurd uiteraard ook in de filmwereld, maar dan denk ik eerder aan de "lagere" banen.

SKMbeat
28-01-2005, 18:53
Jongens, laten we de kalmte bewaren aub ;)

Ik heb mijn punt gemaakt en laat het ook daarbij. :wink:

BasH
28-01-2005, 18:56
In ieder geval fijn dat ik de discussie een beetje op gang heb kunnen helpen. :D Wat ik alleen jammer vind, is dat mensen nog steeds dingen door elkaar halen. Wel of niet kunnen acteren heeft helemaal niets te maken met de hele rassendiscriminatie-discussie. Waarom zou iemand die (volgens velen hier) niet kan acteren niets mogen zeggen over discriminatie in Hollywood? Laten we -als we discussieren- in ieder geval proberen die discussie zuiver te houden.

Veel plezier en groeten,
BasH

Jeroen D
28-01-2005, 19:21
Ze zeggen wel eens ; shit comes in all colours. Goede acteurs komen ook in alle kleuren :-)

Het is alleen een beetje vreemd dat een actrice die in zoveel grote films heeft gespeelt zo zit te klagen...........het woord racist en discriminatie komt tegenwoordig zo snel om de hoek kijken.

Het blijft een moeilijke kwestie......maar Halle moet natuurlijk niet in films zoals Catwoman gaan spelen........dat kan Michelle Pfeifer veel beter (en niet omdat ze blank is maar omdat ze gewoon een betere actrice is :-) )

Cloud
28-01-2005, 19:26
We kennen haar niet.
Dus als ze uit eigen ondervinding zegt dat ze raciscme ervaart in Hollywood, dan zal het toch geen fabeltje zijn.

Dat ze in klotefilms heeft gespeeld verandert niets aan het feit of ze zich gediscrimineerd voelt of niet.

Ze heeft momenteel wel veel films op stapel, maar het kan goed zijn dat ze liever andere rollen wou, maar ze niet kon krijgen omdat men een blanke vrouw zochten.

Ik dacht trouwens dat Monster's Ball haar eigen project was.


Ik ben geen fan van haar, maar wou gewoon hierop reageren omdat iedereen haar precies een leugenaar vindt terwijl we er zelf niks van kunnen weten.

Tommy Brok
28-01-2005, 20:06
Monster's Ball, Gothika, Die Another Day, X-Men 1 en 2, Swordfish!

Volgens mij allemaal vrij recente films die goed ontvangen zijn.

Nu heeft ze Catwoman gemaakt, een grote flop, en dan begint ze te zeuren dat er gediscrimineerd wordt.
Ik kan het me moeilijk voorstellen.

dominique van den hoek
28-01-2005, 21:55
,
Mwoa, ik denk dat je toch maar eens de film Monster's Ball moet gaan kijken. Maar je met je bevooroordeelde houding jegens Berry heeft dat volgens mij geen zin. ...

vriend ik heb die film ook in mijn collectie en heb hem dus gezien.. zeker geen slechte film vond haar ook niet slecht in de film,maar het is namelijk wel zo dat ze niet moet gaan klagen dat ze keen rollen krijg en als zwarte gediscrimineerd word,

kij eens naar andere gekleurde acteurs,, denzel washington, samuel l jackson en nog een paar...ook vrouwen..zelfs rappers die rollen krijgen,,
moet ze niet gaan zeggen dat hollywood discrimineerd,als ze ook niet zou zeuren over dat ze het meeste salaris wil en dat X3 om haar karakter zou moeten gaan zou ze al meer werk krijgen, als ik tegen mn baas zeg dat ik de beste ben en ik het meeste geld wil pleurt ie me de laan uit hoor,zo gaat dta namelijk in de wereld.. je moet je wel bewijzen en als je je niet bewijst(zoals zei dat namleijk doet) word het een stuk moeilijker voor je,

kij maar naar de andere gekleurde acteurs die ik noemde, washington.jackson, die komen om in de rollen omdat ze zich telkens bewezen hebben te kunnen acteren.en dat zijn ook meestal de mensen waarvoor het bioscoop publiek nara de film gaat,dat kan ik bji haar acteerprestaties niet ecgt zeggen

Qzyn
28-01-2005, 23:09
Ik vind Halle Berry geen domme vrouw. Anders zet je niet zo'n prestatie neer als in Monster's Ball.Aangezien ik haar dus niet dom vind denk ik dat ze wel 3 keer nadenkt voordat ze zulke uitspraken doet. Haar uitspraak over Hollywood (of ze juist geciteerd is,is nog maar de vraag) is er één volgens haar beleving
Inderdaad, Halle Berry is erg knap, maar dat wil toch niet zeggen dat als haar carrière geen gelijke tred meer houdt met haar ambities, dat dat per definitie het gevolg is van racisme. Als er inderdaad sprake is van racisme in de mate als ze nu beweert, had ze zelfs nooit een kans gehad. Ze was immers al niet blank op het moment dat ze als actrice begon. Ondanks haar huidskleur heeft ze hoofdrollen gespeeld in grote producties en daarmee roem en veel geld vergaard. Hoezo racisme? Het is nu eenmaal makkelijker om je vast te klampen aan een idee-fixe, een groot onrecht van buiten, zodat je vooral de schuld niet bij je zelf hoeft te zoeken.


Om Quincy Jones maar eens te quoten uit jouw artikel (tactisch trouwens dat je die hier niet quote....) "There's a lot of racism going on, and I'd be lying if I said there wasn't."
Niks tactisch, die hoefde ik niet te citeren omdat de strekking van het artikel nu juist is dat er vele vraagtekens zijn te plaatsen bij de bewering dat racisme in Hollywood gemeengoed is. Trouwens, waarop baseer jij eigenlijk jouw mening? Het is geloof ik meer een gevoelen dan een op echte feiten gebaseerde, onderbouwde opinie.


Dat de vermeende journalist zelf zwart is, en dan? Dus hij heeft met zijn cijfertjes wel gelijk,want hij zal zijn brothas en sistas niet zomaar door het slijk halen?
Ik wilde je alleen maar uit de droom helpen dat het enkel bevooroordeelde, blanke mannetjes zijn die met een kritisch oog naar niet-gefundeerde beweringen over racisme in Hollywood durven te kijken.


Ik denk dat de verhouding zwart-wit met betrekking tot landelijke Amerikaanse bevolkingsverhoudingspercentages behoorlijk scheef zullen zijn.
Weer zo'n gratuite bewering die nergens wordt onderbouwd. De in het artikel van Larry Elder genoemde cijfers komen je toevallig niet van pas, dus zullen ze wel niet kloppen. Er is meer gelijk dan eigen gelijk.

Voor de goede orde, natuurlijk weet ik dat er racisme bestaat, ook in Hollywood, maar of dat alom, op grote schaal aanwezig is, en meer in het bijzonder, dat Halle Berry daar het slachtoffer van is, daar ben ik allerminst van overtuigd.

Werner
28-01-2005, 23:19
Ik vind Halle Berry niet slecht acteren, kijk maar naar haar rollen in Monsters Ball en Introducing Dorothy Dandridge. Dat ze in een slechte film speelt als Catwoman wil nog niet zeggen dat ze niet kan acteren.

Nee, dat klopt. Haar uitspraak zal toch eerder emotioneel getint zijn denk ik. Feit is toch dat films als Gothika het niet zo goed deden aan de kassa als - in dit geval - Sony Entertainment had verwacht met een ronkende naam als HB op de affiche... En laten we toch op zijn zachtst zeggen dat Catwoman niet de investering terug in het laatje heeft doen vloeien. En dan krijg je natuurlijk in Hollywood snel - en vaak onterecht - een slechte naam

denizg
29-01-2005, 02:02
Halle Berry moet niet zo veel zeiken, ze is een flut actrice.
En dat ze een OSCAR heeft gekregen kan ik nog steeds niet geloven.

Gaste @ OSCARS weten ook niet meer wat ze doen.

Pietse
29-01-2005, 05:41
1 woord: Catwoman


WHOAHAHAHAHAHAHA



Een zeer middelmatige actrice met een paar leuke koplampen meer niet, en inderdaad waarom ze die oscar kreeg is juist door de zogenaamde discriminatie.

SKMbeat
29-01-2005, 11:28
Het is nu eenmaal makkelijker om je vast te klampen aan een idee-fixe, een groot onrecht van buiten, zodat je vooral de schuld niet bij je zelf hoeft te zoeken.
IK denk dat Berry's mening over Hollywood niet alleen te maken had met feit dat ze bijna geen werk kreeg,maar ook met het feit hoe ze behandeld werd. Het feit dat ze nog steeds voor nik...wordt uitgemaakt en dat soort praktijken.Dit soort verhalen heb ik niet alleen gelezen over haar,maar ook her en der van andere zwarte artiesten, entertainers.


Trouwens, waarop baseer jij eigenlijk jouw mening? Het is geloof ik meer een gevoelen dan een op echte feiten gebaseerde, onderbouwde opinie.
Ik baseer mijn mening op hetgene wat ik zie,lees en hoor over de Amerikaanse samenleving dat nog maar een ruime 30 jaar gelijke burgerrechten in praktijk heeft gebracht. In die afgelopen 30-35 is de positie van de zwarte Amerikaan verbeterd,iets waar ze zelf keihard aan gewerkt hebben,ondanks tegenwerking van diverse "blanke, nette , gristelijke" groeperingen, maar gelukkig ook met behulp van sommige blanke Amerikanen die moedig genoeg waren om hulp te bieden.
Mij kan je niet vertellen dat in die afgelopen jaren het racisme dat daar eeuwen opgesloten zat in diverse wetten,Amerikaanse normen en waarden als sneeuw voor de zon verdwenen is.Sterker nog ,het is er nog steeds alleen is het nu versluierd, iets wat zwarte regisseurs als Spike Lee, John Singleton, Albert Hughes door middel van hun films proberen te laten zien.Om in de filmwereld te blijven, Spike Lee ,iemand die ik als een zeer intelligente regisseur beschouw, heeft de film Bamboozled gemaakt om te laten hoezeer de racisme,vooroordelen nog steeds in films en de bijbehorende wereld verankerd liggen. Natuurlijk is dat iets wat een gedeelte van blank Amerika niet wil horen,zien en maken ze van hem een paranoïde zwarte regisseur die niets anders kan dan boos zijn.



Weer zo'n gratuite bewering die nergens wordt onderbouwd. De in het artikel van Larry Elder genoemde cijfers komen je toevallig niet van pas, dus zullen ze wel niet kloppen. Er is meer gelijk dan eigen gelijk.
Ik heb geen tijd en zin om het internet af te speuren om zo mijn beweringen kracht bij te zetten,al weet ik dat het op die manier geloofwaardiger overkomt. Maar als filmliefhebbber zie ik per jaar misschien zo'n 200 films,misschien zelfs meer, waarvan een groot gedeelte Amerikaans. Een simpele observatie leert mij dat ik minder zwarte acteurs zie in belangrijke rollen of als excuus-neger mogen komen opdraven zodat de filmproducers ook aan bepaalde minorityquota hebben voldaan.
Ik zie nog te weinig films waar zwarte acteurs belangrijke rollen vervullen,regisseurs films mogen maken. D'r wordt te snel gezegd"ja, moeten maar kwaliteit leveren",maar die kwaliteit is er maar wordt door het sluimerracisme nog steeds tegengewerkt.

Trouwens die percentages zeggen dat een grotere groep Amerikaanse minorities steeds meer werk krijgen in de filmindustrie. Betekent het dan ook dat ze gelijkwaardig als blanke collega's behandeld worden. Mijn inziens niet en dat concludeer ik weer uit het feit dat zwarte acteurs in het verleden en nu schitterende rollen hebben vertolkt maar daar niet voor beloond zijn. Natuurlijk had je de Oscaravond van 2001: Oscar naar Sydney Poitier,Denzel Washington en Halle Berry, maar het lag er zo dik op dat er sprake was van positieve discriminatie dat de prijs van Halle Berry niet geloofwaardig overkwam,terwijl ze die in vergelijking met haar concurrenten gewoon verdiend had. De Oscar van Washington was zeer discutabel, hij had het al eerder moeten krijgen voor zijn rol in Malcolm X of The Hurricane en niet voor een goede,maar niet Oscarwaardige rol in Training Day. De Oscars die de zwarte acteurs die avond in ontvangst mochten nemen,kregen door de verkeerde,maar misschien goede bedoelde beslissingen van de Oscarcommissie een nare bijsmaak.


Voor de goede orde, natuurlijk weet ik dat er racisme bestaat, ook in Hollywood, maar of dat alom, op grote schaal aanwezig is, en meer in het bijzonder, dat Halle Berry daar het slachtoffer van is, daar ben ik allerminst van overtuigd.
Nogmaals, het feit dat zwarte Amerikaanee entertainers,sporters (jammergenoeg niet de wetenschappers) steeds meer in de picture komen geeft de rest van de wereld gelijk al het gevoel dat het racisme in Amerika verwaarloosbaar is, maar speur het internet maar af,lees diverse Amerikaanse fora, lees interviews van zwarte prominenten die hun monden durven open te doen en je weet dat er nog genoeg te doen is op gebied van gelijke behandeling,burgerrechten etc. Racisme,discriminatie zal er altijd zijn, over al ter wereld van Amerika tot Azië,door blank èn zwart, maar mensen doen er goed aan het te erkennen i.p.v. het te versluieren of mensen te bekritiseren of voor de geestesziek uit te maken als ze het bespreekbaar willen maken en dat geld ook voor Berry.

Ik zal het hierbij laten, ondanks het feit dat het een interessante discussie is,maar ik merk dat ik mezelf aan het herhalen ben.

mjlfadriaans
29-01-2005, 11:34
Of je het nu wel of geen goeie actrice vindt, dat is geen reden om te zeggen dat er geen discriminatie is in Hollywood. Maar ik denk dat er wel meer dn dat gebeurd daar, vechten en haren trekken om rollen etc, mensen die met ellebogenwerk omhoog komen, of andere middelen, het is geen steek anders dan in de rest van de wereld!

Kijk, ik zal er in haar geval niet zo mee zitten (dat ze een rol niet krijgt bedoel ik dan, niet dat ze nikker tegen haar zeggen), want die lui verdienen handen vol geld, en dan nog janken als je een rolletje niet krijgt.

Maar het discriminatie verhaal, dat punt, mag ze best opbrengen, want dat is niet goed.

Milan
29-01-2005, 14:20
De zwarte actrice, zegt dat zij moeite heeft werk te vinden en daardoor gedwongen is in haar eigen films te spelen.

Werk vinden? Waarvoor?!!!

Catwoman (2004) $14,000,000
Die Another Day (2002) $4,000,000
Monster's Ball (2001) $600,000
Swordfish (2001) $2,500,000
Executive Decision (1996) $1,000,000

:roll:

Paul H.
29-01-2005, 19:35
Ze had moeten roepen toen ze succes had met enkele goede films. Nu na enkele miskleunen klagen komt gewoon ongeloofwaardig over.

Als ze dadelijk weer een hit scoort(die zeker gaat komen), dan moet ze praten en op de bres springen als er werkelijk iets aan de hand is.

Anonymous
30-01-2005, 23:00
Bla bla bla, wat heeft onze huidskleur er nu weer mee te maken dan?

Dat heeft er heel veel mee te maken. Je kan van blanke mannetjes immers niet al te snel verwachten dat ze het opnemen voor een zwarte vrouw.Integendeel.


Het is gewoon makkelijk voor haar om te zeggen dat het 'rasicsme' is. Als het haar niet aanstaat moet ze maar ander werk opzoeken.
Ja dat is natuurlijk ook de mentaliteit de laatste tijd niet? Bevalt het je niet, heb je kritiek op de dominante cultuur, ook al is die hypocriet of discriminerend, opzouten maar. Want hoe durf je de heersende massa aan te vallen...
Halle Berry heeft hersencellen genoeg om te weten wanneer ze wel of niet gediscrimineerd wordt en Hollywood is zeker geen voorbeeld geweest als het ging om burgerrechten,anti-discriminatie etc. Integendeel, men heeft Afro-Amerikanen belachelijk gemaakt en dat is zeker niet eind jaren 30 opgehouden zoals een andere user het beweerde.
Omdat men in de jaren 80 en 90 een zwarte familie wekelijks op de buis ( the Cosby Show, Fresh Prince)had en we nu iets meer zwarte acteurs en actrices hebben die hoofdrollen vertolken denkt de blanke massa gelijk, "oh, de Amerikaanse zwarten hebben het nu goed hoor".



Misschien moet jij maar eens nadenken en dan oordelen.
Misschien moet jij het maar eens niet doen wat betreft dit soort zaken en in je eigen kleine wereld blijven.

Wat betreft de oscar die Halle gekregen heeft. Natuurlijk joh ,was positieve discriminatie, want zwarte actrices kunnen immers niet acteren? Typisch een reactie van sommige blanke mannetjes die zwarte succesvolle mensen geen prijs gunnen.
Halle's concurenten waren o.a Renee Zelweger voor Bridget en Nicole Kidman voor Moulin's Rouge. Dat waren ook sterke, leuke rollen maar niet zo diepgravend en emotioneel sterk als die van Halle.Die rol heeft ze zeer overtuigend neergezet en het was inderdaad een schande dat het zo lang heeft moeten duren dat een zwarte actrice een Oscar won. Al vond ik haar "huil-klaagscène" op het oscarpodium bij de uitreiking wel genant worden.
En als er sommigen zijn die zeggen: "ja dan hadden die zwarte actrices maar beter moeten acteren"dan zit je ook fout want Hollwood weigert tot en met nu veel vrouwelijke hoofdrollen of bijrollen aan zwarte actrices te geven,omdat ze bang zijn dat een groot gedeelte van de blanke bioscoopbezoekende massa dat niet accepteert.
Gelukkig zijn er actrices als Halle berry die nu iets meer rollen krijgen die niets te maken met zwarte cultuur of aan lager wal geraakte personen.
Ik wens haar veel succes en een mooie carrière ook al blundert ze af en toe.

Jij wilt maar al te graag horen dat ik een rascist zou zijn ofniet? :roll:

Spiderman
31-01-2005, 09:40
Tjongejonge. 32 reacties van voornamelijk blanke mannen die vanaf hier wel even bepalen dat mevrouw Berry zit te zeuren. Jullie hebben geen flauw idee of het waar is of niet. Jullie hebben geen flauw idee of het moeilijk is om als zwarte vrouw in Amerika aan de bak te komen. Maar toch staat iedereen meteen met een oordeel klaar. Ik weet het antwoord ook niet, maar ik neem aan dat je niet zomaar een in Amerika heikel punt als rassendiscriminatie aansnijdt, tenzij het je echt erg dwars zit.
Kortom: misschien eerst nadenken en dan oordelen.

BasH

Dit is toch een forum? Waarop discussies gevoerd kunnen worden? Waarop meningen gegeven mogen worden? Of mis ik iets...? :?

Anonymous
31-01-2005, 09:57
Dat heeft SKMbeat niet door....

Die vindt dat alle blanke mensen op dit forum rascisten zijn en door het stof moeten kruipen voor Halle Berry.

Waarschijnlijk is SKMbeat een neger die gediscrimineerd word en het hier afreageert.

:)

Flying Dagger
31-01-2005, 10:07
Ze kreeg de award vrijwel alleen voor haar huidskleur :?
Ja, en dat vind ik juist racistisch. Laten ze die award gewoon geven voor haar prestaties okee, maar dit was overduidelijk een stukje positieve discriminatie. Maar dus nog steeds discriminatie.Dat is zeker zo ja. Maar aan de andere kant. Tal van mooie rollen door zwarte mensen zoals hierboven al gezegd wordt. Waarom kregen die tot voor kort dan ook nauwelijks oscars? Plus hoeveel zwarte mensen wonen er wel niet in Amerika? En toch zijn vrijwel de meeste films voornamelijk blank. Het zal heus niet zo erg zijn dat mensen worden uitgemaakt voor nikker enzo (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Maar dat ze meer moeite hebben om een rol te krijgen twijfel ik eerlijk gezegd niet over. Waarom denk je dat Halle Berry, Sidney Poitier en Denzel allemaal binnen korte tijd Oscars kregen? Hollywood vond blijkbaar dat ze iets goed te maken hadden.

Milan
31-01-2005, 10:44
Dat heeft SKMbeat niet door....

Die vindt dat alle blanke mensen op dit forum rascisten zijn en door het stof moeten kruipen voor Halle Berry.

Waarschijnlijk is SKMbeat een neger die gediscrimineerd word en het hier afreageert.

:)

Hoewel ik het ook niet eens ben met de punten die SKMbeat aandraagt vind ik het jammer dat je je verlaagt tot dit soort uitspraken. Het voegt niets toe aan de discussie en lokt alleen maar meer onzinnig commentaar uit.

Schreeuw het door je hele huis als je je niet in kan houden maar laten we het leuk houden hier (y)

Chris W
31-01-2005, 11:37
Tjonge jonge, zijn jullie hier nou nog bezig? LOL

Jullie geven die actrice nou net de aandacht die ze wilt hebben, jongens, doe dat nou niet en gooi dit op slot ofzo :D

Wizz-Art
31-01-2005, 12:48
Misschien moet ze haar vraagprijs eens zakken, krijgt ze gelijk weer een stuk meer werk.
Voor $600.000 leverde ze een terechte oscar-prestatie!
Voor $14.000.000 had ze een flop te pakken.

Kijk het is toch logisch dat als ze niet voor minder dan $14.000.000 haar bed uitkomt dat er veel minder werk is voor haar :?

Joost v.d. Ham
31-01-2005, 12:58
Nogmaals, even voor de duidelijkheid. Ik denk dat de meeste mensen vielen over het volgende (ik in ieder geval wel):



AMSTERDAM - Halle Berry heeft de aanval geopend op Hollywood door te zeggen dat de filmwereld vol met racisten zit. De zwarte actrice, zegt dat zij moeite heeft werk te vinden en daardoor gedwongen is in haar eigen films te spelen.

Niet over dit, hier kan ik niets over zeggen:



"Ik moet wel", zo zegt de actrice. "Ik ben uitgescholden voor nikker...midden in mijn gezicht. En er gebeuren nog veel meer racistische dingen in Hollywood."