PDA

Bekijk de volledige versie : speakers aansluiten kan dit?



refused
29-01-2002, 18:43
Hallo,

Ik heb mijn Eltax speakers aangesloten op mijn dvdspeler. Dit gaat via zo'n alom bekende schroefmechanisme eerst dat ding omhoogschroeven draadje eronder leggen en weer dichtschroeven.

Maar klopt het dat je ook een soort van stekkertje (banaanplug ofzo) in dat draai mechanisme kan steken? Dit lijkt me een wat makkelijker aansluiting.

Hoeveel kosten die dingen per stuk? En brengt dit nog extra kwaliteitsverlies met zich mee?

Raden jullie dit aan of niet?

bmateijsen
29-01-2002, 18:48
klopt banaanpluggen... tja wat kosten ze van 25 piek per stuk voor WBT's tot 10 piek per 4.

Verlies, niet echt.. alhoewel je dat kan betwijfelen aangezien er weer een extra schakel tussen zit.

Het beste kan je ze dan met zilver laten solderen, dat kost je ongeveer 25 gulden.


Groet Bjorn

Raskel
29-01-2002, 18:50
Het is meer een optie voor mensen die te lui zijn om te liggen priegelen achter hun versterker met al die speakerkabels. In pricipe heb je altijd verlies aangezien je een extra schakel ertussen zet.

Jason Bourne
29-01-2002, 18:57
Ik heb ook zo'n leuk schroefmechanisme maar persoonlijk zou ik niet gaan voor de banaanpluggen. Je kunt er nooit op vooruit gaan en het kost je alleen maar geld.

In principe is het gewoon een kwestie van goed mikken:D :D

Anonymous
29-01-2002, 19:08
Banaanstekkers zijn in principe makkelijker en beter en je heb
ze in verschillende prijsklasses....

Als je nou die speakersnoer heb van Ixos, de 603 of 610, dat is
zo dik dat je gewoon moeilijk het eronder kan draaien of
kan klemmen, dus dan komen die dingen heel handig van pas :D

Ze zijn er in verschillende prijsklasses, ik ken ze alleen van Ixos.