PDA

Bekijk de volledige versie : vraagje aan iedereen!?!?!



Dennis Veldhuizen
29-01-2002, 23:58
goedendag mensen, ik zit er serieus over na te denken om over niet al te lange periode te gaan wonen in Amerika.

Nu wil ik vragen, waar kan ik goede informatie krijgen (ik heb wel gezocht maar kan niks vinden), heeft iemand ervaring?
en dat soort dingen...

ik stel het zeer op prijs en alvast bedankt!


Dennis Veldhuizen....

ToolkiT
30-01-2002, 00:11
Ik hoop dat je je realizeert hoe lastig het is een werk/verblijfsvergunning te krijgen in de US?
Probeer de website van de amerikaanse ambasade eens...
Ook moet je ff op het web zoeken op 'expat' dan vindt je ongetwijveld veel info....

Waar in de US wil je gaan wonen?

Dennis Veldhuizen
30-01-2002, 00:35
tja, ik zit beetje te denken aan New York ofzo
wat is adres van USA ambassade?

ToolkiT
30-01-2002, 01:43
tja, ik zit beetje te denken aan New York ofzo
wat is adres van USA ambassade?
wat dacht je van: http://www.usemb.nl/
(30 seconden zoeken met google :rolleyes: )

Alex Bel-Gy-Bel
30-01-2002, 23:08
Als je familie in Amerika hebt wonen zal het iets makkelijker gaan om een verblijfsvergunning te krijgen, die moeten dan wel borg voor je willen staan.

Dennis Veldhuizen
30-01-2002, 23:39
yeah, en dit is dus helaas niet het geval...

ik ben bezig met eigen bedrijf, kan dit iets zijn???

ToolkiT
30-01-2002, 23:46
yeah, en dit is dus helaas niet het geval...

ik ben bezig met eigen bedrijf, kan dit iets zijn???
Ben bang dat als er niemand (bedrijf of familie/partner) garant voor je wil staan dat het dan wel eens moeilijk kan worden...

Denk er maar eerst eens goed over na wat je precies wil, waar je heen wil en wat je daar wil gaan doen.
Bel daarna de ambasade op om te kijken wat er mogelijk is...

Suc6

p.s. Australia is trouwens veel leuker/mooier :p

Rikkert
31-01-2002, 00:10
Zelf was ik ook van plan om (een jaartje) naar Amerika te gaan, ik had het zo gepland dat ik eerst zou gaan werken en dan nog wat zou rondreizen. Mijn eerste probleem was dat ik niet wist waar ik dan zou gaan werken, en m`n tweede probleem was dat ik moeilijk aan een verblijfsvergunnig zou komen als ik nog een half jaar zo maar een beetje zou reizen.
Wat heb ik gedaan?

Ik heb wat mensen gevraagd die zelf in Amerika waren geweest hoe zij het deden. Wat bleek? bijna allemaal zijn ze eerst begeleider geweest bij een zgn "summer camp" Een beetje werken, leeftijdgenoten ontmoeten (niet alleen Amerikanen) en daarna kregen ze in sommige gevallen de mogelijkheid om nog wat rond te reizen.

Die "summer camps" zijn in Amerika heel populair, je hebt ze in elke catogorie. Zo`n summer camp wordt vanuit een organisatie georganiseerd en ze hebben elke zomer weer mensen nodig, maar niet alleen om de kinderen te begeleiden in hun activiteit maar ook om administratieve posten te bezetten, te koken, te wassen, noem maar op. Dus tenzij je twee linker handen hebt, niet kind vriendelijk bent, neurotisch, en je het IQ van een aardappel hebt, kom je altijd wel voor een van die posten in aanmerking.

Je kunt naar gelang je interesse en vaardigheden op www.camps.com zelf zoeken naar een geschikt kamp.

Ik zou je sterk afraden om "zo maar" te emigregen dit leidt meestal tot onvoorziene problemen en misschien ook teleurstellingen. Via het kamp-systeem kun je eens kijken of Amerika echt iets is, want tenzij je voor het goede weer gaat, zal je merken dat je na een tijdje gewoon intregreert in de Amerikaanse samenleving en de "nieuwigheid" er snel af is.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie,

Grtz rikkert

ToolkiT
31-01-2002, 00:15
Ik zou je sterk afraden om "zo maar" te emigregen dit leidt meestal tot onvoorziene problemen en misschien ook teleurstellingen. Via het kamp-systeem kun je eens kijken of Amerika echt iets is, want tenzij je voor het goede weer gaat, zal je merken dat je na een tijdje gewoon intregreert in de Amerikaanse samenleving en de "nieuwigheid" er snel af is.
Heel goed punt rikkert!

p.s. groeten aan elly ;) (flauw weet ik, maar ik kon het niet laten)

Rikkert
31-01-2002, 00:34
Heel goed punt rikkert!

p.s. groeten aan elly ;) (flauw weet ik, maar ik kon het niet laten) Behoorlijk... :o