PDA

Bekijk de volledige versie : 2 fronts en een receiver



mvmoock
02-02-2005, 10:00
Hallo
Ik ben erg toe aan een nieuwe set want ik heb namelijk niets op me eige kamer staan :P.

Nou wil ik voor iemand die 17 is denk best wel wat geld uit trekken daarvoor. Maar ik wil het graag ook als een soort basis gaan gebruiken die later altijd nog kan upgraden.

Ik ben zelf ook erg opzoek geweest maar dan vond ik steeds weer een nieuw setje en kwam nooit tot een echte conclusie

Ik ben opzoek naar:

2 front speakers liefst van die vloerstaanders voor een prijs van 150 200 per stuk

een receiver welke goed bij die speakers past, 6.1 kan weergeven en alle bij behorende dts formaten. Zelf heb ik om eenof andere rede altijd een goed gevoel bij de marantz en denon receivers dus ik weet niet of dat kan?


NOu ga ik natuurlijk zelf ook luisteren maar mischien kunnen jullie mij een idee geven welke richting (merken) ik op moet gaan zoeken.

Martijn

Charl
02-02-2005, 11:49
Al eens gedacht aan Mission M3 of M5 serie, of de B&W 600 serie ?

Rob Eric Blank
02-02-2005, 13:10
Een Marantz SR4500 is een mooie receiver. Misschien een Prolectro (niet mijn favo winkel) in Buitenveldert eens kijken. In Hoorn staat bij Botman de SR4500 met DV4500 voor 580 Euro te koop.
Kunt ook kijken voor Elac speakers uit de 100 serie, goeie fronts binnen jouw budget. Mission klinkt ook erg fijn met Marantz.

basset
02-02-2005, 13:29
Houd er wel rekeing mee dat als je maar 2 speakers koopt dat je geen 6.1 weergave of DTS hebt. Daarvoor misje fysiek gewoon minimaal 3 of 4 speakers.

Marantz, Denon, Harman Kardon en ook Pioneer maken goede versterkers in het budgetsegment.

Als ik nu mocht kiezen zou ik voor Marantz gaan. (De SR5400 en de SR7200 staan beide voor 399 bij correct in Rotterdam)

Rob Eric Blank
02-02-2005, 13:33
Voor die prijs is Marantz een hele goeie receiver. Ik zou dan voor de sr7200 gaan.

mradem
02-02-2005, 14:51
Misschien 300 per speaker investeren en een iets goedkopere versterker kopen. Wat is he totaal bedrag? Yamaha heeft nml prima versterkers in een leuke prijsklasse. Marantz is overigens ook prima maar de duurdere zou ik links laten liggen.

Edgar Smit
02-02-2005, 16:14
Yamaha heeft juist in de budgetklasse het betere spul (IMHO) een AVPACK104 heeft een receiver (alleen geen 6.1, wel de rest=RXV350) een goede DVDspeler (DVDS550) en een leuke sattelietset met een redelijke subwoofer. Kun je de centre en surrounds van de sattelietjes als zodanig gebruiken en als fronts grotere speakers aanschaffen. TZT kun je dan ook de surround en centre upgraden.

Let wel op, yamaha levert echt prutkabels erbij, heb pas weer iemand geholpen, die had alles met de standaard bijgeleverde dropveters aangesloten en had bij -18dB op een zolderkamer nog steeds geen strak volume. Heeft opgewaardeerd naar Oehlbachkabels en schrok zelf van de verbetering, let wel, dit is ieand die eigenlijk nooit echt "geluisterd" heeft, dus als die al schrok van de verbetering weet je dat het echt een verbetering is.

Anders even de aanbiedingen in de gaten houden, misschien heeft MM nog steeds die HK en infinity in de aanbiedingen?

mvmoock
02-02-2005, 22:07
Houd er wel rekeing mee dat als je maar 2 speakers koopt dat je geen 6.1 weergave of DTS hebt. Daarvoor misje fysiek gewoon minimaal 3 of 4 speakers.

Hehe dat snap ik wil het ook rustig gaan opbouwen maar moet met een basis beginnen :D

Njah een receiver van zoon 300 400 euro lijkt mij om mee te beginnen wel leuk (Mischien ergens een leuke aanbieding voor dvd speler/receiver tegelijk kope :D??)

Charl
02-02-2005, 22:42
@mradem, je GROTE onderschrift is knap iritant!! :evil:
Gebruik a.u.b. normale letter hoogte.

mvmoock
03-02-2005, 00:49
Ik denk dat ik voor de Mission M-33 wil gaan omdat deze vrij goedkoop zijn en ik steeds goed verhalen hoor over deze speakers.

Maar weet iemand een leuke receiver die het goed doet met deze speakers voor de prijs va 300 400 euro?
Mischien met dvd speler welke er bijhoord ofzo?(die moet ik ook nog hebben :S)

Rob Eric Blank
03-02-2005, 10:57
@ Cahrl, jouw onderschrift OOK.

M-33 zijn erg leuke speakers, aanrader. Mission vond ik erg fijn klinken in combinatie met Marantz. Een SR4500 kan dan zeker een leuke zijn.