PDA

Bekijk de volledige versie : Zhang Yimou schiet nieuwe film



sxesven
02-02-2005, 13:42
Zhang Yimou is momenteel bezig met de opnames van een nieuwe film! Opnames in de Chinese Yunnan provincie zijn zojuist afgerond, en na het Chinese nieuwjaar gaat men verder met filmen in Japan. De titel van deze film wordt 'Qian Li Zou Dan Ji', wat zoveel betekent als 'Lonely Ride Over A Thousand Lis" (1 li = 0,31 mijl). IMDb vat het plot als volgt samen:


A Japanese father and his ailing son travel to China's Yunnan Province to learn opera.
Hoewel dit slechts een klein beetje informatie is, denk ik het dat veilig is te zeggen dat dit zo goed als zeker een terugkeer naar Zhang's roots is. Op zich vond ik zelf Hero geen slechte film en ik geloof best dat House Of Flying Daggers erg aardig is, maar Zhang blijft toch het best in het maken van films als The Road Home, Raise The Red Lantern en Not One Less.

Er is inmiddels één foto vrijgegeven, waarop regisseur Zhang Yimou (rechts) te zien is, samen met acteur Ken Takakura:

http://student.hro.nl/0756756/qlzdj1.gif

Ben er persoonlijk verschrikkelijk blij mee, zat al een tijdje te hopen dat Yimou weer eens een goede film zou gaan maken.

Overigens gaat het gerucht dat Yimou een derde martial arts film in de planning heeft staan, waarin mogelijk Jackie Chan een rol zal spelen. Ach ja.

Bronnen:

china.org.cn
moviesonline.ca
newsgd.com
imdb.com

David L.
02-02-2005, 13:50
:P
Goed nieuws!
The Road Home en Not One Less zijn toch wel juweeltjes. Zhang Yimou is wel een meester in het vertellen van kleine verhalen op een grootse manier, dus dit lijkt me perfect materiaal voor hem.....

Ben erg benieuwd!

TheGodfather
02-02-2005, 14:09
zeer goed nieuws. ben benieuwd :D