PDA

Bekijk de volledige versie : Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain



Jaded
30-01-2002, 23:11
Is er een dvd versie met Nederlandse ondertitels?
Ik kan hem alleen vinden met geen ofwel Franse ondertitels.
:(

Marco
30-01-2002, 23:18
Nog niet uit. Logisch, want deze film speelt in Nederland nog in de bioscopen (en ja wij Nederlanders zijn altijd te laat met films in de bioscopen).

Heel jammer dat de Franse versie niet NL of Engels is ondertiteld.

Jaded
30-01-2002, 23:31
Damn ....

Thx voor de feedback btw.

mark t
31-01-2002, 06:55
Wij zijn toch regelmatig laat aan de beurt als het om Franse films gaat? Brotherhood of the Wolf is in Frankrijk al maanden uit. Ik dacht dat deze film nog steeds (of alweer) in Amerika in de bioscoop draait.

Marco
10-02-2002, 16:26
Het begint interessanter te worden. Momentum U.K. gaat ook een 2 Disc S.E. uitbrengen (wordt 15 April verwacht). De keuze wordt nog lastiger want er komt ook een 2 Disc S.E. in Canada uit. De Canadase versie heeft iig DTS 5.1. Helaas is n.n.b. of de U.K. versie een DTS track heeft.

Wat betreft Brotherhood of the Wolf. Bij DVD-Home (http://www.dvd-home.nl) staat een artikel dat gaat over A-Film, waaruit blijkt dat er een kale en een uitgebreide versie van BOTW wordt uitgebracht. Blijkt ook dat de uitgebreide versie later komt (remember Akira S.E. en Costa S.E. anyone). DTS track is nog niet zeker. M.a.w. zowel voor Amelie als Botherhood wordt het lekker een importje.

Richard B.
26-04-2002, 22:12
Heeft iemand al iets gehoord over de Nederlandse versie van 'Amelie' en door wie die bijv. uitgebracht gaat worden? Er is inmiddels wel een UK-editie uit, maar ik begrijp dat dit slechts een enkel-disc versie is en dat er daar pas later dit jaar een 2-disc versie uit gaat komen. Ik SNAK naar de dvd van deze film en vraag me bijv. al af of de Franse SE niet ergens in Nederland te krijgen is.

BTW: ik lees trouwens net dat ie op nr. 10 van de lijst van IMDB staat. Is toch netjes voor zo'n 'kleine' film.

Richard

Gabriël de Rop
26-04-2002, 22:28
Heeft iemand misschien een picture van die Franse S.E. van Amélie ?

Het is toch een hele mooie tin-box achtige uitgave.....heb gehoord dat ie echt heel uniek is ==> een ECHTE Special Edition.
En ook een hele goede film, natuurlijk !!!

Mike Philippens
26-04-2002, 22:41
Heeft iemand al iets gehoord over de Nederlandse versie van 'Amelie' en door wie die bijv. uitgebracht gaat worden?
Voor Franse films moet je gewoon even bij Proxis (http://www.proxis.nl/) kijken. De 2disc versie van Amelie hebben ze daar voor maar €29 en geen verzendkosten binnen Benelux en Frankrijk.

Heel gek: bij Play staat ie ook, alleen staat er dit bij:

Please note: Due to unforseen circumstances, this title has been withdrawn from release. The single disc version of this film will still be available from 15 April 2002.

Hier is een foto van het Blikje Amelie:
http://imgdata.echo.fr/disque_r?v488878r.jpg

Het blikje is verkrijgbaar bij Alapage (http://www.alapage.com/mx/?tp=F&type=4&VID_NUMERO=488878&id=24341016404110&donnee_appel=ALASQ).

Gabriël de Rop
26-04-2002, 22:49
He Mike, bedankt voor de picture....dat is nou pas een Special Edition, zeg....heel mooi !!

Nou, ik ga slapen....want ik ga morgen paintballen in Spaarnwoude :D.....buiten :eek: .....waarschijnlijk in de regen....:(
Laterz

Pepijn Wildbret
26-04-2002, 22:54
De Franse SE ziet er inderdaad echt schitterend uit. Wat mij alleen wel ontzettend tegen staat is het feit dat er geen Engelstalige subs op de disc zitten (Nederlands zou natuurlijk ook goed zijn, maar dat gebeurt nooit op de Franse versies)

Ik weet niet hoe het met jullie frans gesteld is maar ik kom niet veel verder dan:
papa fume un pipe :D

Wordt voor mij dus gewoon afwachten en hopen dat er ook een mooie 2 disc SE in de benelux of UK uitkomt (alhoewel "Down Under" misschien ook nog een optie is)

Richard B.
26-04-2002, 22:55
Het blik (wat echt een heel mooi ding schijnt te zijn) is al uitverkocht begreep ik. Vreemd dat ie op alapage toch nog wordt aangeboden.

Ik denk dat ik maar eens ga kijken op Proxis, dus bedankt voor de reactie.

Richard

Louis Bouduin
26-04-2002, 23:17
Er is wel een zone 1 versie van de film, natuurlijk engelse ondertitels en verder:

• The "Amélie Effect" (English) Featurette
• The "Look of Amélie" (English) Featurette
• Fantasies of Audrey Tautou (French with English subtitles)
• Q & A with Director Jean-Pierre Jeunet (English)
• Q & A with Director and Cast (French with English subtitles)
• Auditions -- Audrey Tautou, Urbain Cancelier, Yolande Moreau (French with English subtitles)
• Storyboard Comparison
• An Intimate Chat with Jean-Pierre Jeunet (French with English subtitles)
• Home Movies - "Inside the Making of Amélie" (French with English subtitles)
• "A Quai" Music Video
• The Amélie Scrapbook -- "Behind the Scenes," French Poster Concepts
• "The Garden Gnome's Travels" and Storyboards
• Widescreen anamorphic format

Mike Philippens
27-04-2002, 00:05
Het blik (wat echt een heel mooi ding schijnt te zijn) is al uitverkocht begreep ik.
Een ding is duidelijk, ons Frans is voor verbetering vatbaar. Bij Alapage prijkt de zin 'Article actuellement épuisé' hetgeen volgens onze trouwe Babelvis van Altavista zoveel betekent als 'Jammer, maar hij is uitverkocht'.

Kortom: je hebt gelijk...ze hebben 'm ook helemaal niet...

Luther Hartog
27-04-2002, 00:14
(Nederlands zou natuurlijk ook goed zijn, maar dat gebeurt nooit op de Franse versies)
Dat is niet waar, kijk maar naar 1001 Pattes, dat is de FRanse versie van Een Luizenleven en daar staan Nederlnadse subs op of wat denk je van The Fifth Element?

Pepijn Wildbret
27-04-2002, 07:01
OK,
goed ze bestaan dus wel maar in ieder geval niet van deze film, en daar draait dit draadje om :D

Pepijn Wildbret
29-04-2002, 12:17
Vreemd,

Op dvdzone2.com staan 3 special editions van deze film:

1. De Franse 2-disc in blik (niet meer verkrijgbaar)
2. De Franse 2-disc (ook niet meer verkrijgbaar)
3. De Benelux!! versie 2-disc (28.95)

Het vreemde is alleen ook de Benelux versie geen ondertiteling heeft. Dus alleen de 2 franse audio tracks (5.1 en 6.1 DTS) en geen ondertiteling.

Mijn vraag is dan:
Wat is er dan Benelux aan deze versie?

Weet iemand misschien waneer er wel een special edition (2-disc) uitkomt die of dan wel een engelse of dan wel een nederlandse ondertiteling bevat?

Richard B.
29-04-2002, 12:29
Vreemd,

Op dvdzone2.com staan 3 special editions van deze film:

1. De Franse 2-disc in blik (niet meer verkrijgbaar)
2. De Franse 2-disc (ook niet meer verkrijgbaar)
3. De Benelux!! versie 2-disc (28.95)

Het vreemde is alleen ook de Benelux versie geen ondertiteling heeft. Dus alleen de 2 franse audio tracks (5.1 en 6.1 DTS) en geen ondertiteling.

Mijn vraag is dan:
Wat is er dan Benelux aan deze versie?

Weet iemand misschien waneer er wel een special edition (2-disc) uitkomt die of dan wel een engelse of dan wel een nederlandse ondertiteling bevat?

Da's inderdaad vaag. Er is sowieso nog nergens een Benelux-versie aangekondigt, dus denk ik dat dit een foutje is.

BTW, nog iets vreemds: bij de Benelux-versie geven ze 'Vidéodis' aan als distribueur en bij de Franse editie 'TF1 Vidéo'. Volgens mij zijn dat beiden Franse maatschappijen.

Richard

Richard B.
29-04-2002, 12:33
Naar een ding ben ik trouwens nog steeds benieuwd: wie wordt de NL distributeur van 'Amelie'? Weet iemand dat?

Richard

Richard B.
29-04-2002, 12:44
Ok, ik ben er achter dat dat waarschijnlijk A-Film (danwel A-Video) is. Ik ga die lui gelijk even een mailtje sturen om te informeren.

Richard

Richard B.
29-04-2002, 13:32
Foutje. Het bleek Paradiso Entertainment Nederland te zijn. Er is opnieuw een mailtje onderweg.

Richard

Louis Bouduin
29-04-2002, 14:40
Vreemd,

2. De Franse 2-disc (ook niet meer verkrijgbaar)

De Franse versie kun je gewoon bestellen hoor. Fnac Frankrijk (http://www.fnac.fr)

Pepijn Wildbret
29-04-2002, 17:19
De Franse versie kun je gewoon bestellen hoor. Fnac Frankrijk


Maar niet meer bij dvd2zone.com en als je leest is dat de site waar ik het over heb.

Louis Bouduin
29-04-2002, 17:23
Maar niet meer bij dvd2zone.com en als je leest is dat de site waar ik het over heb.

Juist ja, maar dacht gewoon dat je hem zo graag zou hebben dat dit niet echt veel uitmaakte... ;)

Pepijn Wildbret
29-04-2002, 17:26
Juist ja, maar dacht gewoon dat je hem zo graag zou hebben dat dit niet echt veel uitmaakte...

Klopt, ik wil deze film ook echt zeer graag hebben, het probleem met de franse versie is echter: IK KAN GEEN FRANS :D .

Daarom ben ik echt desperated op zoek naar een 2-disc versie, met dan wel UK, dan wel NL subs

Luther Hartog
29-04-2002, 17:35
Daarom ben ik echt desperated op zoek naar een 2-disc versie, met dan wel UK, dan wel NL subs Dan moet je ff wachten want Amelie is net 2 maanden de bios uit.

Pepijn Wildbret
29-04-2002, 17:44
Dan moet je ff wachten want Amelie is net 2 maanden de bios uit.

Buiten het feit dat Amelie in Nederland op 6 december van het vorige jaar in premiere is gegaan (en dus bijna 5 maanden in de bioscoop draait) is in de UK wel al een single-disc versie uit.

Waarom zou het dan zo lang moeten duren voor dat de 2-disc versie uit komt. In Frankrijk zijn beide versie namenlijk praktisch gelijktijdig gereleased.

MvdS
29-04-2002, 17:48
Bij Ro-Disc was ie volgens mij ook al verkrijgbaar, Engels Import.

Richard B.
29-04-2002, 17:48
Naar aanleiding van mijn mailtje naar Paradiso kreeg ik de volgende reactie terug:


Op dit moment is er nog niets bekend over de dvd release van Amélie.
Hoogstwaarschijnlijk weten wij in de zomer meer hierover.

Het beste kunt te zijner tijd nog even contact met ons opnemen.

Dat duurt dus nog wel ff. Ik weet niet of Paradiso een beetje goeie reputatie heeft qua dvd-releases, maar ik denk dat ik toch maar eens die Franse versie nader ga bestuderen. Ik heb toch 4 jaartjes Frans gehad op school, dus dat kan ik dan mooi eens ophalen. :D

Groeten,

Richard

Mike Philippens
30-04-2002, 00:31
het probleem met de franse versie is echter: IK KAN GEEN FRANS
Koop je toch een woordenboek :rolleyes:

Anonymous
30-04-2002, 18:14
Koop je toch gewoon de regio 1 versie, zie hieronder. Hoeft je geen frans te kunnen, en is ondertiteld in het Engels. Precies wat ik nodig ben.

• Region 1 encoding (US and Canada only)
• Color, Closed-captioned, Widescreen
• The "Amélie Effect" (English) Featurette
• The "Look of Amélie" (English) Featurette
• Fantasies of Audrey Tautou (French with English subtitles)
• Q & A with Director Jean-Pierre Jeunet (English)
• Q & A with Director and Cast (French with English subtitles)
• Auditions -- Audrey Tautou, Urbain Cancelier, Yolande Moreau (French with English subtitles)
• Storyboard Comparison
• An Intimate Chat with Jean-Pierre Jeunet (French with English subtitles)
• Home Movies - "Inside the Making of Amélie" (French with English subtitles)
• "A Quai" Music Video
• The Amélie Scrapbook -- "Behind the Scenes," French Poster Concepts
• "The Garden Gnome's Travels" and Storyboards
• Widescreen anamorphic format

bart1971
08-05-2002, 14:36
Ik las net dat op 8 juli de UK 2-disc set uitkomt. Kijk maar op http://www2.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=2&articleId=4027

Pepijn Wildbret
08-05-2002, 14:45
Ik las net dat op 8 juli de UK 2-disc set uitkomt. Kijk maar op http://www2.r2-dvd.org/article.jsp?...&articleId=4027


Kijk dat is nou nog eens goed nieuws, Nou maar hopen dat ik zo lang kan wachten en niet toch nog eigenwijs ook nog de 1-disc versie koop :D !

Gabriël de Rop
08-05-2002, 14:47
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit !!

bart1971
08-05-2002, 15:59
Kijk dat is nou nog eens goed nieuws, Nou maar hopen dat ik zo lang kan wachten en niet toch nog eigenwijs ook nog de 1-disc versie koop :D !



uhm.. ik heb straks dus 2 Amelie dvd's... :eek:

Edwin V
08-05-2002, 16:29
Wanneer komt de Nederlands ondertitelde versie?

John
08-05-2002, 20:02
Wanneer komt de Nederlands ondertitelde versie?


inderdaad
ik heb een mail gestuurd naar Proxis maar daar weten ze niet of er NLsubs op staan.... lekker bedrijfie...

Marco
10-05-2002, 15:12
uhm.. ik heb straks dus 2 Amelie dvd's... :eek: Je bent niet de enigste. Ikzelf heb de U.K. 2 disc versie maar genomen (vanwege gebrek van Franse taal heb ik wel OT nodig).

Aspers
27-06-2002, 22:29
Ik hoor ook niets meer in de videotheek van de release? Ik snap d'r werkelijk geen hol van. Deze film was toch best een groot succes in de bioscoop of niet? Dan laat je toch ruim van te voren weten waneer die uitkomt!? :confused:

Aspers
27-06-2002, 22:32
Naar aanleiding van mijn mailtje naar Paradiso...



Ku je ons even dat e-mail adres van Paradiso geven? Dat we die lui effe gaan "stalke" tot ze helemaal gek worden van ons!

Als er zoveel man interesse in de DVD (MET NL ONDERTITELING) hebben, dan moeten ze toch iets laten weten!?

Aspers
27-06-2002, 22:54
op de site "video.com" staat bij Amélie:

Status: This product will be available 07-16-2002.

Oké het is een engelstalige site, maar dan moet ie hier rond die tijd toch ook komen?

Pepijn Wildbret
29-06-2002, 10:34
Hallo,
hier een post van de easyeverything in London (Yeah,Baby!)
Heb net hier Amelie aangeschaft. Hoewel Play.com het heeft over de 2-disc SE weten ze hier nog niet van een eventuele release datum. Daarom dus bij de Virgin Megastore (en geloof me hij is echt Mega) de Virgin SE gekocht. Deze bestaat uit een mooie kartonnen doos (sorry, kan geen plaatje vinden) met daarin dus de film (duh...) en de soundtrack. Deze versie is speciaal gemaakt voor Virgin, maar is qua film gewoon het zelfde als de single-disc versie. Mocht de SE nou echt heel speciaal worden, schaf ik die ook gewoon aan. Maar ik dacht, ach waarom ook niet. Zo vaak ben ik hier immers niet.

Greetings from London.

PS. Offtopic, maar ik heb ook meteen Futurama Season 1 gekocht, zo cool :D

Louis Bouduin
01-07-2002, 15:25
Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain… magische realisme in een franse bonbon.

Na al die overgeproduceerde, lawaaierige actieprenten vol bordkartonnen figuren en het rommelige neo realisme van de Dogma filmmakers, is het een heuglijk feit dat er nog eens een film zoals deze werd gemaakt. (Ik heb niets tegen Dogma, het is een begrijpelijke reactie op al die superdeluxe knalprodukties, maar het komt me toch veel te vaak als geforceerd somber en sober over. Net zo min als ik iets tegen actieprenten heb, alleen wens ik bij een film zo nu en dan mensen van vlees en bloed bezig te zien. )

Heel knap aan Amélie is dat de film het hedendaagse Parijs op een “ouderwetse” manier toont vol verloren gewaande artiesten, fantasten, eenzaten en liefdevolle rariteiten; het volkje dat ooit van Montmartre zo’n apart leuk plaatsje maakte. Om dit effect te bereiken zijn alle auto’s, graffiti op de muren en hedendaagse posters digitaal verweidert uit de kasseienstraatjes en baadt Parijs in een wonderbaarlijk palet van de prachtigste kleuren. Alsof de maker, Jean-Pierre Jeunet, tout Paris in een grootse studio heeft verandert met Renoir in het achterhoofd.

We zien het jonge meisje opgroeien tot een eenzaam kind, dat alsmaar teruggetrokkener wordt nadat haar moeder het leven verloren heeft… en door haar vader genegeerd wordt omdat deze de perfecte schrijn voor zijn overleden echtgenote wil maken.
Amélie’s verbeelding is vanaf nu haar enige metgezel.
Haar leven neemt een dramatische wending, nadat ze (nu als jonge vrouw, werkzaam in een bistro) in de badkamer van haar appartement een roestige doos met een verborgen schat ontdekt. Ze zoekt uit waar de man, inmiddels van middelbare leeftijd, woont. In het geniep houdt ze hem in de gaten als hij zijn schat terugziet en is een en al blijdschap bij de dankbare tranen van de gelukkige vinder.
Dit inspireert haar om ook nog andere troosteloze en triestige mensenlevens te helpen verbeteren. Zij doet dit met kinderachtig plezier. Maar terwijl ze leert om anderen meer zelfvertrouwen en vreugde in dit leven te geven, realiseert ze zich dat ze ook bekwaam moet zijn om haar eigen droom te orkestreren. Dit geeft haar de moed om de liefde van haar leven te benaderen.

Amelie is fabelachtig, het is mooi, het raakt je, het is amusant en zo boordevol charme dat iedereen die van cinema houdt, iedereen die eens iets nieuws en speciaals wil zien, deze film minstens de kans moet geven en bekijken.

Matt D
01-07-2002, 15:40
louis, fijn dat je amelie ook een goede film vond (stond in mijn top drie die ik vorig jaar gezien heb samen met shiri en battle royale)

ik vind het een fantastische film op een schitterende dvd (franse 2 disk edition) een echte feel good movie in ieder geval

ook fijn dat je nt te hoog oploopt met die sufgehypte dogma films

ik durf me toch wel een liefhebber noemen van het betere europese of aziatische cinefiele werk (Kusturica, Almodovar, Loach, Kurosawa...) maar kan toch niet goed volgen wat de meesten nu zo fantastisch aan the idiots of festen vinden.

Hopelijk worden er meer films gemaakt in europa in de stijl van amelie dan in de dogma stijl

Louis Bouduin
01-07-2002, 15:49
meesten nu zo fantastisch aan the idiots of festen vinden.
Hopelijk worden er meer films gemaakt in europa in de stijl van amelie dan in de dogma stijl

Festen vond ik dan wel weer goed. Door de wrange humor en het feit dat de vormregeltjes van dogma hier niet in de weg liepen.
Maar voor de rest heb je gelijk. Al die regeltjes van wat moet en niet mag; je wordt er ziek van. Volgens mij kunnen ze beter wat meer energie besteden aan het nadenken, schrijven, regisseren en produceren van gewone goede films, los van hun zelfgekozen beperkingen. :)

Matt D
01-07-2002, 16:09
voila dat bedoel ik : meer aandacht aan de inhoud dan aan de vorm zou in dit geval wel geen kwaad kunnen, k heb een aantal jaren geleden nog eens stijn conickx geinterviewd en hij had ook zijn bedenken bij het feit dat een regisseur zichzelf interessant probeert voor te doen door zichzelf allerlei knudde regels op te leggen, waarmee ik nt wil zeggen dat ik tegen vernieuwing en orginaliteit ben, in tegendeel

om het plastisch uit te drukken : een drol in een mooie verpakking blijft een drol, het mag nog zo origineel in beeld gebracht zijn als het verhaal suckt ben je er vet mee

om terug volledig on topic te komen : amelie heeft visuele flair ,een origineel verhaal, en sterke acteerprestaties, meer moet dat nt zijn

Louis Bouduin
01-07-2002, 18:07
En nog een beetje Joie de vivre zoals de fransen dat zo mooi zeggen.

Richard B.
01-07-2002, 22:11
Ku je ons even dat e-mail adres van Paradiso geven? Dat we die lui effe gaan "stalke" tot ze helemaal gek worden van ons!

Als er zoveel man interesse in de DVD (MET NL ONDERTITELING) hebben, dan moeten ze toch iets laten weten!?

Stalk all you like: het emailadres van Paradiso is paradiso@paradisofilms.nl.

Ik heb zelf inmiddels die Engelse 2-disc besteld, want als ze al een NL-editie uitbrengen (over god weet hoelang) dan zullen ze hem toch wel verknallen (maken ze er een 1-disc van ofzo). Het geduld om daar op te wachten heb ik trouwens toch niet eens: ik wil mijn Amelie!!! :D

Richard (die niet alleen verkikkert is op deze film maar ook zeker op de verrukkelijke Audrey Tautou!)

Mark S
03-07-2002, 10:46
Helaas toch nog ff offtopic maar dit wilde ik zeker nog even kwijt...


het feit dat de vormregeltjes van dogma hier niet in de weg liepen. Al die regeltjes van wat moet en niet mag; je wordt er ziek van. Volgens mij kunnen ze beter wat meer energie besteden aan het nadenken, schrijven, regisseren en produceren van gewone goede films, los van hun zelfgekozen beperkingen
Ik dacht dat die beperkingen juist bedoeld waren om meer op de inhoud/het verhaal te concentreren ipv de vorm.
Dat die beperkingen een vorm op zich zijn doet daar toch niets aan af? (Al geef ik toe dat deze meestal tamelijk somber is).

Ik ben geen Festen /Idiots liefhebber vanwege de vorm, maar wel vanwege de verhalen.


het feit dat een regisseur zichzelf interessant probeert voor te doen door zichzelf allerlei knudde regels op te leggen
Vind ik echt onzin.
Ik zie blockbuster regisseurs eveneens interessant gelul-in-de-ruimte interviews geven over een film waarvan het script flinterdun is, de acteerprestaties lachwekkend, en de postproductie compleet over de top is.

Ik vind de puristische reactie van de Dogme beweging zoals Louis al aangaf een begrijpelijke reactie.
Flikker alle CGI, filters , lampen en audiodubs aan de kant en kom met een behoorlijk verhaal en probeer dat op film vast te leggen.
Er wordt inderdaad al genoeg troep over ons uitgestort.

Misschien een heel kleine analogie met de opleiding Beeld & Mediatechnologie in Hilversum:
Daar krijgen de compu whizkids eerst een fijn stukkie houtskool en papier in de handen gedrukt. Eerst maar eens laten zien dat ze de basistechnieken beheersen voordat ze in 3D Max een model uit een library mogen trekken.

Ik vind wel dat het Dogme-concept langzamerhand wel is uitgemolken.

Louis Bouduin
03-07-2002, 11:42
Ik dacht dat die beperkingen juist bedoeld waren om meer op de inhoud/het verhaal te concentreren ipv de vorm.
Dat die beperkingen een vorm op zich zijn doet daar toch niets aan af? (Al geef ik toe dat deze meestal tamelijk somber is).


Dat is heel mooi gezegd. De praktijk leert echter dat het op de eerste plaats een beperking is, eender dan een hulpmiddel om een goede film te maken; al is het begrijpelijk als reactie tegen de overgeproduceerde Hollywoodfilm. Zoals ooit de punk in de muziek een verademing en reactie was tegen supergroepen en supermuzikanten a la Genesis en konsoorten.
Trouwens hetzelfde verhaal kregen we in de film al eens op het einde van de jaren '50 met de franse Nouvelle Vaque als reactie op wat Truffaut de cinema a pappa noemde. Dit leverde eerst een paar prachtige prenten op, maar werd tenslotte vervelend omdat naar mijn idee vorm en inhoud een moeten zijn, en niet ondergeschikt aan dictaten van welke groep of regeltjes dan ook.

Matt D
03-07-2002, 15:52
Helaas toch nog ff offtopic maar dit wilde ik zeker nog even kwijt...


Ik dacht dat die beperkingen juist bedoeld waren om meer op de inhoud/het verhaal te concentreren ipv de vorm.
Dat die beperkingen een vorm op zich zijn doet daar toch niets aan af? (Al geef ik toe dat deze meestal tamelijk somber is).

Ik ben geen Festen /Idiots liefhebber vanwege de vorm, maar wel vanwege de verhalen.


Vind ik echt onzin.
Ik zie blockbuster regisseurs eveneens interessant gelul-in-de-ruimte interviews geven over een film waarvan het script flinterdun is, de acteerprestaties lachwekkend, en de postproductie compleet over de top is.

Ik vind de puristische reactie van de Dogme beweging zoals Louis al aangaf een begrijpelijke reactie.
Flikker alle CGI, filters , lampen en audiodubs aan de kant en kom met een behoorlijk verhaal en probeer dat op film vast te leggen.
Er wordt inderdaad al genoeg troep over ons uitgestort.

Misschien een heel kleine analogie met de opleiding Beeld & Mediatechnologie in Hilversum:
Daar krijgen de compu whizkids eerst een fijn stukkie houtskool en papier in de handen gedrukt. Eerst maar eens laten zien dat ze de basistechnieken beheersen voordat ze in 3D Max een model uit een library mogen trekken.

Ik vind wel dat het Dogme-concept langzamerhand wel is uitgemolken.


Blijkbaar heb je mijn punt nt volledig gevolgd : ik heb geen problemen met minimale belichting of puristische reacties zoals jij die noemt: ik heb het over het feit dat bepaalde van de dogma films zich meer richten op de verpakking (het feit dat men zich geforceerde normen oplegt en het zichzelf moeilijk maakt zorgt ook voor bepaalde stijl) dan op het verhaal. gewoon het feit dat men zodanig probeert om het anders te doen dan normaal doet het nog meer opvallen. dat er mij niemand komt vertellen dat het scenario van festen zo spitsvondig of origineel is. heb er natuurlijk geen probleem mee dat je er anders over denkt :-)

Mark S
03-07-2002, 19:38
Ik wilde dit gewoon ff kwijt. En zulke krasse uitspraken/stellingnames vragen m.i. gewoon om een reactie ;)

Ik word soms ook niet goed van het handheld camerawerk zoals die wordt gebruikt in o.a. Dogme films. Ik moet er ook niet aan denken om die films op bioscoopgrootte te zien. Mijn evenwichtsorganen zouden op tilt slaan.
Maar in het geeft mij wel het gevoel dat ik toeschouwer ben van hetgeen zich voor mij afspeelt. Hetzelfde gevoel heb ik bij the Blair Witch Project en C'est arrive pres de chez vous. Of was de gebruikte techniek in die gevallen het gevolg van een beperkt budget?

Back on-topic. Ik ben zeer benieuwd naar Amelie. Deze is hier (in mijn woonplaats) inmiddels te huur (de import-versie). Ik wacht nog even rustig af tot de NL versie verschijnt. Evenals La cite des enfants perdus, mocht deze ooit als NL verschijnen. (beter te volgen voor mijn vrouwtje. Ze heeft soms de neiging wat aanmerkingen te hebben op mijn zoveelste aankoop terwijl ze doodleuk dezelfde avond naast mij op de bank zit om de film te kijken en te genieten).
Delicatessen heb ik onlangs gezien. Een juweeltje.

Aspers
03-07-2002, 20:55
Ik kreeg vandaag de volgende mail van Paradiso:
--------------------------------------
hallo patrick,

Er komt zeker een versie van amelie met nederlandse ondertiteling, de datum
is alleen nog niet helemaal zeker. Je moet het dus goed in de gaten houden.

met vriendelijke groet,
cisco de bueger
paradiso
--------------------------------------

Nou ik wacht dus rustig af.

Edwin V
04-07-2002, 06:52
Ik kreeg vandaag de volgende mail van Paradiso:
--------------------------------------
hallo patrick,

Er komt zeker een versie van amelie met nederlandse ondertiteling, de datum
is alleen nog niet helemaal zeker. Je moet het dus goed in de gaten houden.

met vriendelijke groet,
cisco de bueger
paradiso
--------------------------------------

Nou ik wacht dus rustig af. Gelukkig maar. Ik hoop alleen dat van uitstel niet alsnog afstel komt. Mijn Frans is niet goed genoeg om de DVD zonder NL ondertiteling te kopen.

Richard B.
04-07-2002, 21:15
Ik zag vandaag de Engelse 1-disc liggen bij mijn lokale vestiging van Van Leest en ik moest mezelf in mijn hand bijten om hem niet aan te schaffen. ;-)

Richard

geoffrey3001
08-07-2002, 08:35
Ik zag in Hamburg de twee dvd versie liggen. Die ziet er gewoon onzettend mooi uit en niet eens zo duur, 24 Euro. Grr, wat irritant dat er alleen maar Duits en Frans opstaat, zowel gesproken als ondertitelt. Waarom nu geen Engels vraag ik je? Zoveel moeite kan dat toch niet zijn om er Engelse ondertiteling bij te zetten?
Ik vraag niet om Engelse of Nederlandse nasynchronisatie, of Nederlandse ondertiteling, maar Engelse ondertiteling moet toch kunnen?

Louis Bouduin
08-07-2002, 08:37
Ik zag in Hamburg de twee dvd versie liggen. Die ziet er gewoon onzettend mooi uit en niet eens zo duur, 24 Euro. Grr, wat irritant dat er alleen maar Duits en Frans opstaat, zowel gesproken als ondertitelt. Waarom nu geen Engels vraag ik je? Zoveel moeite kan dat toch niet zijn om er Engelse ondertiteling bij te zetten?
Ik vraag niet om Engelse of Nederlandse nasynchronisatie, of Nederlandse ondertiteling, maar Engelse ondertiteling moet toch kunnen?

Hetzelfde kun je natuurlijk zeggen van de franse versie. Maar ja, dat zal wel weer iets met rechten te maken hebben. :(

Richard B.
09-07-2002, 00:12
Heb ik al verteld dat dit de enige film is die ik bijna 3 keer gezien heb? :D

*zucht* Nog ongeveer 2 weken voordat ik die 2-disc set binnenkrijg....

Richard (die de soundtrack maar weer eens opzet..)

geoffrey3001
09-07-2002, 14:25
Hetzelfde kun je natuurlijk zeggen van de franse versie. Maar ja, dat zal wel weer iets met rechten te maken hebben. :(

Dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn. Maar gelukkig heb ik gisteren een oplossing gevonden en dat is www.play.com
Taal is in Frans, zoals het ook hoort vind ik, maar er is gelukkig Engelse ondertiteling.
Voor de geinteresseerde en nog niet wetende:
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=100128

Die krijg ik hopelijk eind van deze week, zo niet volgende week. En om alvast in de stemming te komen heb ik gisteren maar alvast de soundtrack gekocht :D
Best wel prachtige muziek zeg. Nooit gedacht dat ik hier nog van zou kunnen genieten met mijn underground hiphop/alternative rock/britpop achtergrond :D

Richard B.
09-07-2002, 14:58
Klopt, ik wil deze film ook echt zeer graag hebben, het probleem met de franse versie is echter: IK KAN GEEN FRANS :D .

Daarom ben ik echt desperated op zoek naar een 2-disc versie, met dan wel UK, dan wel NL subs

De Britse 2-disc is NET gisteren uitgekomen las ik zojuist (en dus niet midden juli zoals ik eerder postte). Via stores als www.hmv.co.uk, www.amazon.co.uk en www.blackstar.co.uk kun je 'm bestellen.

Richard B.
09-07-2002, 14:59
Oeps. Ik zie nu net dat ik reply op een oude posting.

Pepijn Wildbret
09-07-2002, 17:29
weet iemand hoe de hoes van de SE er uit ziet?
(niet het plaatje opzich, maar is het een dubbele amary? of een kartonnen hoes?)

geoffrey3001
09-07-2002, 18:13
weet iemand hoe de hoes van de SE er uit ziet?
(niet het plaatje opzich, maar is het een dubbele amary? of een kartonnen hoes?)

De 2dvd versie in Hamburg was een kartonnen hoes, dus ik ga ervan uit dat de UK versie hetzelfde is? Ik weet dat er nog een tin edition is, maar die is vrij prijzig en volgens mij bijna nergens meer te krijgen en heeft geen Engelse of Nederlandse ondertiteling.

John
09-07-2002, 21:06
De 2dvd versie in Hamburg was een kartonnen hoes, dus ik ga ervan uit dat de UK versie hetzelfde is? Ik weet dat er nog een tin edition is, maar die is vrij prijzig en volgens mij bijna nergens meer te krijgen en heeft geen Engelse of Nederlandse ondertiteling.

ik zag de tin ed. gisteren op www.ebay.be , voor €39,50

Richard B.
09-07-2002, 22:07
De 2dvd versie in Hamburg was een kartonnen hoes, dus ik ga ervan uit dat de UK versie hetzelfde is? Ik weet dat er nog een tin edition is, maar die is vrij prijzig en volgens mij bijna nergens meer te krijgen en heeft geen Engelse of Nederlandse ondertiteling.

Volgens mij is die Engelse Momentum-release gewoon een dubbele Ameray (zoals de meeste van hun releases). Helaas hebben ze geen 'koektrommel' uitgebracht van die Engelse versie: die is alleen in Frankrijk uitgekomen en is nu OOP.

geoffrey3001
11-07-2002, 09:50
Whoah, check deze link eens.

http://www.ece.mcgill.ca/~mperez1/amelie/

Als ze die ook gaan uitbrengen met NL of ENG ondertiteling, dan kan het wel eens zijn dat ik twee versies ga krijgen :D Dit is toch niet meer normaal zo mooi?

Louis Bouduin
11-07-2002, 10:16
Whoah, check deze link eens.

http://www.ece.mcgill.ca/~mperez1/amelie/

Als ze die ook gaan uitbrengen met NL of ENG ondertiteling, dan kan het wel eens zijn dat ik twee versies ga krijgen :D Dit is toch niet meer normaal zo mooi?

Inderdaad een wel heel speciale uitgave. Daarvoor zal ik bijtijds mijn Franse versie wel van de hand doen.

Mike Philippens
11-07-2002, 10:23
Dit is toch niet meer normaal zo mooi?
Inderdaad heel erg mooi! Ik ben alleen benieuwd waar ik 'm kan bestellen. Het is een exclusiefe Canadese uitgave dus zou je denken dat DVDBoxoffice 'm heeft staan, maar niets...
Ik ben komend weekend in Paris dus zal ik toch effe bij de FNAC en de Virgin Megastore binnenlopen. Wie weet zie ik wat leucs op Frans gebied (DVD's dan ;) )

Pepijn Wildbret
11-07-2002, 11:59
Het is een exclusiefe Canadese uitgave dus zou je denken dat DVDBoxoffice 'm heeft staan, maar niets...

De franse amazon (www.amazon.ca) heeft 4 versies van Amelie (waar van er overigens 2 nog niet gereleased zijn) Ik kan er niet precies achter komen wat nou de veschillen zijn (Net als de Amerikaanse amazon is ook de Canadese niet al te scheutig met info) Wat wel opvalt is dat 2 van de 4 worden verkocht onder de orginele franse naam (Le fabuleux destin d'Amelie Poulain) en dat de andere twee onder de afgekorte naam (Amelie) worden verkocht. Het lijkt er op dat de er onderscheid wordt gemaakt tussen de Franse versie (voor Quebec) en de Engelse versie (voor de rest van Canada) Met een beetje pech bevat deze schitterende SE dus geen engelstalige subs.

Mike Philippens
11-07-2002, 14:35
Met een beetje pech bevat deze schitterende SE dus geen engelstalige subs.
Daar lijkt het inderdaad op. Ik heb maar liefst één tent gevonden die 'm lijkt te hebben: DVDPassion.com. Hij kost daar €40 maar heeft naar verluid alleen Franse subs...
Ik heb echter een mailtje gestuurd naar die knakker van die review met de vraag of dit klopt. Ik hoop dat ik uitsluitsel krijg. De UPC code van de mooie box is 011575095933.

Pepijn Wildbret
11-07-2002, 17:39
Ik heb echter een mailtje gestuurd naar die knakker van die review met de vraag of dit klopt.

Ok, laat even weten als je een reactie gehad hebt. Als er namenlijk toch engelse subs opzitten bestel ik hem denk ik wel.

John
11-07-2002, 18:22
hmm
ik heb op dit moment een vriend in Canada zitten die met vakantie is bij zijn schoonouwelui.
Maar ik kan geen regio 1 lezen.
Hij vroeg me ook al oftie de 4 disc versie van Pearl Harbrrrrr voor me mee moest nemen.
Ik heb vriendelijk bedankt........ :)

Richard B.
11-07-2002, 22:47
Ongelovelijk mooie set die Canadese box! Ik hou het maar bij mijn Engelse 2-disc, maar deze zou ik erg graag willen hebben als ie een beetje betaalbaar zou zijn. Die Franse tin (zie http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1548281032) blijft trouwens ook een erg mooie set...

BTW: van die versies op amazon.ca zou je (aan de prijs te zien) zeggen dat die box deze versie is: http://www.amazon.ca/exec/obidos/ASIN/B000067CZW/qid=1026423948/sr=1-3/ref=sr_1_0_3/701-9628993-6609911

Richard B.
12-07-2002, 19:52
eindelijk komt "Amélie" uit op video en DVD in Nederland!
datum: 10 September 2002.
koop-versie waarschijnlijk 2 a 3 maanden later.
dit is officieel!

Waar heb je dat gelezen? Is er al iets bekend over hoe die NL-koopeditie er uit gaat zien?

Aspers
19-07-2002, 12:24
Ik heb bericht van videoland:
____________________________
Beste Patrick,

De film Amelie is vanaf 10 september te huur op VHS en DVd.

Ik wens je nog veel kijkplezier!

Met vriendelijke groet,

Jolanda van der Plas
Afdeling Product Management

--------------------------------------------

Marco
19-07-2002, 17:57
Volgens mij is die Engelse Momentum-release gewoon een dubbele Ameray (zoals de meeste van hun releases). Nou nee, Amelie Special Edition heeft een digi pack verpakking.

Pepijn Wildbret
19-07-2002, 19:10
Nou nee, Amelie Special Edition heeft een digi pack verpakking.

Klopt als een bus, heb hem namenlijk lekker ook :D .
Echt een top film, en zeker ook een top DVD

Mike Philippens
24-07-2002, 21:22
Ik heb bericht gehad van die Canadees die de 'superbox' van Amelie heeft gereviewed. Helaas is deze versie niet voorzien van engelse subtitles. Het is echt een Franse uitgave. Toch een paar links van 'm gehad van winkels die 'm hebben. Hij weet niet of ze overzees versturen. Kijk maar, voor degene die goed genoeg Frans spreekt. Of als je echt fanatiek bent...de Nederlandse release ook kopen en die kijken...:rolleyes:
Het is wél gewoon een superkalifragisexy box natuurlijk!

winkel 1 (https://www.cnl.com/describe.html?Hid=1027541658320932&Uid=823249956145720F&item=25508)
winkel 2 (http://www.futureshop.ca/catalog/proddetail.asp?logon=&langid=EN&dept=0&WLBS=fs%2Dweb1&biasid=9213C55E0AFB417B9CF4C7C4316CDD46&sku_id=0665000FSM1883125&catid=&newdeptid=13)

Mark_vdH
24-07-2002, 22:10
Ik heb bericht gehad van die Canadees die de 'superbox' van Amelie heeft gereviewed.

Ik heb hem al weer een tijdje in huis...gewoon besteld bij www.dvdsoon.com.
Deze release bevat ook de soundtrack cd, en aangezien ik die toch wilde aanschaffen, en ik de box in een aanbieding voor ongeveer €30 incl. (ze hebben hem nu iets duurder gemaakt) kon krijgen, was het geen moeilijke keuze....

Ik heb de dvd nog niet gekeken, maar ik heb de film twee keer in de bioscoop gezien, en de dvd bevat optionele Franse subs, dus ik hoop dat het een beetje te volgen is......

Mike Philippens
24-07-2002, 23:20
en de dvd bevat optionele Franse subs, dus ik hoop dat het een beetje te volgen is......
Hmmm...ja...misschien dat ik het met een een beetje pijn, moeite en fantasie wel zou kunnen volgen. Woordenboek op schoot enzo... Anders koop ik 'm gewoon nog eens met ondertitels. Volgens mij is de DVD die erbij zit dezelfde als de andere releases, niet? De extra's staan toch op de andere dvd?

Richard B.
24-07-2002, 23:58
Hmmm...ja...misschien dat ik het met een een beetje pijn, moeite en fantasie wel zou kunnen volgen. Woordenboek op schoot enzo... Anders koop ik 'm gewoon nog eens met ondertitels. Volgens mij is de DVD die erbij zit dezelfde als de andere releases, niet? De extra's staan toch op de andere dvd?

Tja, zelf ben ik gek op speciale DVD's en al HELEMAAL op de film 'Amelie' maar ik weet niet of ik dat er voor over zou hebben. De Engelse 2-disc die ik zelf in bestelling heeft een heel mooi pakket extra's, een mooie 'normale' verpakking en een erg mooie PAL-transfer (wat bij een film als deze, waarin zoveel gedaan is met kleur best wel een 'must' is denk ik) MET (Engelse) ondertiteling. Dat lijkt me een veel 'rendabelere' deal.

pascalnet
25-07-2002, 15:28
Tja prachtig hoor die verpakking, maar gaat dit niet van kwaad tot erger? Dat je straks de DVD van bv. de nieuwe Charlie's Angels tussen de benen van een life-size Cameron Diaz opblaaspop vandaan moet trekken? Een een 3-Disc SE waarbij ook de 2 andere Angels 'gevuld' zijn met een hoop extra's...

Beetje cru voorbeeld misschien, maar doen ze er niet verstandig aan om de verpakkingen een beetje op één formaat te houden?
Nou moet ik deze ook weer gaan kopen! Hoop toeters, nog meer bellen, maar na een week staat die box in de kast en de DVD's in het rek.

Mark_vdH
25-07-2002, 18:00
Volgens mij is de DVD die erbij zit dezelfde als de andere releases, niet? De extra's staan toch op de andere dvd?
Ja.

Het is wel een nogal lastige verpakking, je moet best wat moeite doen wil je de dvd's eruit halen......

Marco
25-07-2002, 19:11
Tja prachtig hoor die verpakking, maar gaat dit niet van kwaad tot erger? Dat je straks de DVD van bv. de nieuwe Charlie's Angels tussen de benen van een life-size Cameron Diaz opblaaspop vandaan moet trekken? Een een 3-Disc SE waarbij ook de 2 andere Angels 'gevuld' zijn met een hoop extra's...Daar heb ik geen bezwaar tegen :D



Beetje cru voorbeeld misschien, maar doen ze er niet verstandig aan om de verpakkingen een beetje op één formaat te houden? Nou moet ik deze ook weer gaan kopen! Hoop toeters, nog meer bellen, maar na een week staat die box in de kast en de DVD's in het rek. Tja dat ga ik dus krijgen met...komt ie...lange titel....The Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring (Platinum Series Extended Edition Collector's Gift Set). Das die 5 disc versie met die Argonath beeldjes. Maar om on topic te komen. Ik wou die Canadese S.E. wel hebben, maar Franse OT kan ik niks mee beginnen. Ik heb voor Momentum versie gekozen. Zoals rnmboon al schreef, prachtige PAL transfer, aardige extra's. Vind het wel best.

Richard B.
31-07-2002, 23:37
Hmm.. Het lijkt me maar niet te lukken om de UK 2-disc versie te pakken te krijgen. Ik kan wel aan de regio 1 versie komen maar ik wil perse PAL-beeld bij deze release. Ken iemand een adresje waar ik de UK 2-disc kan krijgen? Voor alle duidelijkheid: het gaat dus niet om de enkel-disc versie maar dus om de 2 schijfsversie.

Richard

Mike Philippens
01-08-2002, 00:33
Ken iemand een adresje waar ik de UK 2-disc kan krijgen?
Gewoon bij onze vrinden van Play.com (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=100128) toch? Of heb je geen credit card?

Richard B.
01-08-2002, 10:21
Gewoon bij onze vrinden van Play.com (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=100128) toch? Of heb je geen credit card?

Nee. Een betere bescherming tegen het uit de klauwen lopen van mijn DVD-verzamelwoede bestaat er gewoon niet. :D

Ik ben dus op zoek naar een winkel waar je deze 2-disc kan kopen. Rodisc had hem niet meer op voorraad en dat is meestal het teken dat ie echt slecht te krijgen is.

Richard

Mike Philippens
01-08-2002, 10:35
Nee. Een betere bescherming tegen het uit de klauwen lopen van mijn DVD-verzamelwoede bestaat er gewoon niet. :D [/B]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik geen CC had, kon ik alleen in Nederland kopen en dan was ik nog meer centjes kwijt...;)

Richard B.
01-08-2002, 14:56
Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik geen CC had, kon ik alleen in Nederland kopen en dan was ik nog meer centjes kwijt...;)

Tja. Mijzelf kennende zou ik dan juist de meest exotische titels gaan aanschaffen en uiteindelijk juist meer geld uit geven.

Anyway, iemand die weet waar ik die 2-disc kan krijgen? Ik SNAK echt naar deze dvd!

Richard

Mike Philippens
01-08-2002, 15:22
Anyway, iemand die weet waar ik die 2-disc kan krijgen? Ik SNAK echt naar deze dvd!Richard
Ook te koop bij Proxis.com (belgië). Je kunt per overschrijving betalen naar een postbank rekening, dus geen extra kosten voor overmaken naar buitenland.
Ik weet alleen niet of dit een versie is met Nederlandse en/of Engelse subtitles. Misschien moet je er een mailtje aan wagen...

Louis Bouduin
01-08-2002, 17:56
Ik weet alleen niet of dit een versie is met Nederlandse en/of Engelse subtitles. Misschien moet je er een mailtje aan wagen...

Is volgens mij de franse versie met franse ondertiteling voor slechthorenden.

Mike Philippens
01-08-2002, 18:10
Is volgens mij de franse versie met franse ondertiteling voor slechthorenden.
Quoi?

Louis Bouduin
01-08-2002, 18:17
Quoi?

Het is volgens mij precies dezelfde versie als degene die ik heb, en dat is een franse versie met alleen maar franse ondertitels of te wel: français pour malentendants.

Mike Philippens
01-08-2002, 20:20
Het is volgens mij [knip] français pour malentendants.
Het was een grapje, Louis...Slechthorenden...quoi?...get it?

Louis Bouduin
01-08-2002, 21:47
Het was een grapje, Louis...Slechthorenden...quoi?...get it?

Quoi?...

Richard B.
01-08-2002, 22:37
Ook te koop bij Proxis.com (belgië). Je kunt per overschrijving betalen naar een postbank rekening, dus geen extra kosten voor overmaken naar buitenland.
Ik weet alleen niet of dit een versie is met Nederlandse en/of Engelse subtitles. Misschien moet je er een mailtje aan wagen...

Tja, ik denk niet dat ik het geduld nog heb om op een bestelling te gaan wachten. Bedankt voor de tip in ieder geval, maar ik ga toch maar op zoek naar een winkel denk ik.

Richard

knutmo
05-08-2002, 11:43
Bij de Duitse Mediamarkt met (optionele) duitse ondertitels en franse en duitse audio: 15,99 euro

Richard B.
05-08-2002, 12:25
Bij de Duitse Mediamarkt met (optionele) duitse ondertitels en franse en duitse audio: 15,99 euro

Is dat een een- of twee-disc editie?

Richard

Richard B.
05-08-2002, 12:27
Hm.. Ik heb 'm al gevonden. Geen Engelse of NL ondertitels en een Duitse verpakking: lijkt me niet echt aantrekkelijk (zelfs voor die prijs).

Richard

Aspers
13-08-2002, 13:24
ik kreeg vandaag de volgende reactie van Paradiso:

________________

Hallo,

Amelie komt op 10 september in de verhuur. De koop- DVD komt uit rond valentijnsdag.

Hartelijke groet,

Martje Binnendijk
Paradiso films

_________________

Ik ben dus bang dat we nog héél lang moeten wachten....:(

Supercow
13-08-2002, 13:33
Heb hem bij de MM in duitland al tekoop zien staan voor 23,99 :). Maarja geen nl sub denk ik

Aspers
13-08-2002, 13:57
Heb hem bij de MM in duitland al tekoop zien staan voor 23,99 :). Maarja geen nl sub denk ik

Deze heeft inderdaad (helaas) geen nl subs. Ik snap dat ook zowieso niet ! Waarom zetten ze op die duitse versie geen nl subs!?

MiKe__LL
13-08-2002, 14:08
Deze heeft inderdaad (helaas) geen nl subs. Ik snap dat ook zowieso niet ! Waarom zetten ze op die duitse versie geen nl subs!?

heel simpel, zo moet je de nederlandse release aanschaffen.
marketing-truk.

Louis Bouduin
13-08-2002, 14:22
heel simpel, zo moet je de nederlandse release aanschaffen.
marketing-truk.

Je zou natuurlijk ook je frans kunnen bijspijkeren en ze zo een mooie hak zetten. (6)

Ronald Dassen
13-08-2002, 15:15
ik kreeg vandaag de volgende reactie van Paradiso:

________________

Hallo,

Amelie komt op 10 september in de verhuur. De koop- DVD komt uit rond valentijnsdag.

Hartelijke groet,

Martje Binnendijk
Paradiso films

_________________

Ik ben dus bang dat we nog héél lang moeten wachten....:( '

Dat is inderdaad flink sjit ja.
Ik ben net terug van een vakantie in Frankrijk, waar ze bij de grote benzine stations ook dvd's verkopen met nederlandse subs, maar helaas geen Amelie. Waarom moet het hier toch zo lang duren????????:mad:

Pepijn Wildbret
13-08-2002, 15:22
Waarom moet het hier toch zo lang duren????????:mad:

Om die reden heb ik dus lekker de UK 2-disc SE gekocht. Deze heeft inderdaad ook geen NL subs, maar met de engelse subs red ik het prima. Ik vind het echt belachelijk dat het nederlandse publiek zo lang moet wachten op deze top film.

Daarbuiten is de UK SE release ook nog eens een hele mooie uitgave (kartonnen hoes, veel extra's, enz) Met dit soort films (kleine maatschapijen) is het altijd maar weer afwachten hoe de Benelux versie er van afkomt.

Mike Philippens
13-08-2002, 15:35
Waarom moet het hier toch zo lang duren????????:mad:
Amelie draait ook nog steeds in de bioscopen... Nu al 35 weken geloof ik. Iedereen staat te kijken van het grandiose succes van deze film. Misschien dat dit ook een rol speelt.

MiKe__LL
13-08-2002, 15:50
Je zou natuurlijk ook je frans kunnen bijspijkeren en ze zo een mooie hak zetten. (6)

of je gebruikt de duitse ondertiteling :D

Ronald Dassen
13-08-2002, 15:56
Amelie draait ook nog steeds in de bioscopen... Nu al 35 weken geloof ik. Iedereen staat te kijken van het grandiose succes van deze film. Misschien dat dit ook een rol speelt.

Ja, dat zal zeker een rol spelen, maar ik dacht dat hij niet meer draaide in de bioscopen, tenminste, dat heb ik ergens in deze topic gelezen hoor, ik heb de kranten er nog niet bijgehaald. Maar tot valentijnsdag wachten?......

Sander Beekmans
13-08-2002, 17:03
ik kreeg vandaag de volgende reactie van Paradiso:

________________

Hallo,

Amelie komt op 10 september in de verhuur. De koop- DVD komt uit rond valentijnsdag.

Hartelijke groet,

Martje Binnendijk
Paradiso films

_________________

Ik ben dus bang dat we nog héél lang moeten wachten....:(

Ik kreeg ook net een mailtje van Paradiso, waarin stond dat de verkoopversie uit 3 dvd's bestaat! Dat is dan weer een positief punt!

Ronald Dassen
13-08-2002, 17:09
Ik kreeg ook net een mailtje van Paradiso, waarin stond dat de verkoopversie uit 3 dvd's bestaat! Dat is dan weer een positief punt!

Dat is inderdaad een mooi pluspunt. Hebben ze misschien ook wat over de verpakking verteld?

Wat is eigenlijk de website van Paradiso? kan ik ook eens een kijkje nemen:)

Sander Beekmans
13-08-2002, 17:20
Dat is inderdaad een mooi pluspunt. Hebben ze misschien ook wat over de verpakking verteld?

Wat is eigenlijk de website van Paradiso? kan ik ook eens een kijkje nemen:)

Hebben ze niets over gezegd..
De site is http://www.goforit.nl/paradiso/default.asp
maar daar staat niet zoveel op hoor

Ronald Dassen
13-08-2002, 17:36
Hebben ze niets over gezegd..
De site is http://www.goforit.nl/paradiso/default.asp
maar daar staat niet zoveel op hoor

Toch bedankt (y)

Richard B.
13-08-2002, 18:04
Ik kreeg ook net een mailtje van Paradiso, waarin stond dat de verkoopversie uit 3 dvd's bestaat! Dat is dan weer een positief punt!

Gaaf! Ik heb zelf inmiddels de Engelse 1-disc aangeschaft (was op zoek maar de 2-disc maar die kwam maar niet), maar die vervang ik ter zijner tijd dan wel door deze set. Dit is een van de weinige films die ik dat wel waard vindt. Zouden we dan net zoiets krijgen als die Canadese set waarover eerder gepost werd in deze thread? Lijkt me super-gaaf!

Louis Bouduin
13-08-2002, 18:22
Het jammere is natuurlijk dat je moet wachten op de release. Het goede is dat wachten op een bepaalde DVD niet altijd een erge of slechte zaak is.
Tenslotte krijg je een prachtige film in de plaats! (6)

Richard B.
13-08-2002, 19:38
Het jammere is natuurlijk dat je moet wachten op de release. Het goede is dat wachten op een bepaalde DVD niet altijd een erge of slechte zaak is.
Tenslotte krijg je een prachtige film in de plaats! (6)

Nou, met Amelie was het gewoon niet meer te doen voor ondergetekende om te wachten op de 'definitieve' release. Ik kan een hele rits dingen opnoemen die ik mooi vindt aan deze film, en het was gewoon een verloren zaak om op een perfecte dvd-versie te gaan wachten.

BTW: gisteren bedacht ik me dat ik sinds Raging Bull geen film meer heb gezien die zo mooi gefotografeerd is als Amelie. Als je de DVD heb dan kan ik je aanraden om daar eens extra op te letten: bijna ieder shot is een kunstwerk op zich.

Louis Bouduin
14-08-2002, 03:42
BTW: gisteren bedacht ik me dat ik sinds Raging Bull geen film meer heb gezien die zo mooi gefotografeerd is als Amelie. Als je de DVD heb dan kan ik je aanraden om daar eens extra op te letten: bijna ieder shot is een kunstwerk op zich.

Ben ik het met je eens en heb ik hier of daar op dit forum ook al eens neergepend.
Maar ik vind je sprong tussen Raging Bull en Amelie nogal groot, want spontaan komen er dan een paar films bij me op die ik ook nogal mooi gefotografeerd vind, zoals:
The Long Day Closes (Terence Davies)
Le Double Vie De Veronique (Krzysztof Kieslowski).
Raise the Red Lantern (Zhang Yimou)
Yume (Dreams) Akira Kurosawa

Edwin V
14-08-2002, 06:46
Nou, met Amelie was het gewoon niet meer te doen voor ondergetekende om te wachten op de 'definitieve' release. Ik kan een hele rits dingen opnoemen die ik mooi vindt aan deze film, en het was gewoon een verloren zaak om op een perfecte dvd-versie te gaan wachten.

BTW: gisteren bedacht ik me dat ik sinds Raging Bull geen film meer heb gezien die zo mooi gefotografeerd is als Amelie. Als je de DVD heb dan kan ik je aanraden om daar eens extra op te letten: bijna ieder shot is een kunstwerk op zich. Ik kan ook bijna niet meer wachten als ik dit allemaal lees:(

Richard B.
14-08-2002, 08:27
Ben ik het met je eens en heb ik hier of daar op dit forum ook al eens neergepend.
Maar ik vind je sprong tussen Raging Bull en Amelie nogal groot, want spontaan komen er dan een paar films bij me op die ik ook nogal mooi gefotografeerd vind, zoals:
The Long Day Closes (Terence Davies)
Le Double Vie De Veronique (Krzysztof Kieslowski).
Raise the Red Lantern (Zhang Yimou)
Yume (Dreams) Akira Kurosawa

Die laatste twee heb ik wel eens gezien en beiden hebben dat ook heel erg ja. Beiden staan trouwens (heel typisch) al langere tijd op mijn 'verlanglijst' qua dvd's.

BTW: de sprong tussen Raging Bull en Amelie is inderdaad nogal groot nu ik er over nadenk. Ik bedacht me dat de shots in RB toch wat dynamischer zijn als die in Amelie, dus de vergelijking voor wat betreft de fotografie gaat niet helemaal op nee.

Louis Bouduin
14-08-2002, 10:54
Die laatste twee heb ik wel eens gezien en beiden hebben dat ook heel erg ja. Beiden staan trouwens (heel typisch) al langere tijd op mijn 'verlanglijst' qua dvd's.

Toevallig niet de eerste. :) Ik ben nog altijd op zoek naar die andere 3 of 4 mensen die The Long Day Closes hebben gezien. Maar mocht hij in de buurt komen, aarzel dan niet om hem mee te pikken. Dit is een bijzonder mooie, poetische en dromerige film met prachtig camerawerk en muziek.

Ronald Dassen
14-08-2002, 18:13
Hmm.....ik heb eigenlijk maar weinig geduld, dus heb ik de import versie met engelse ondertiteling maar besteld. Mijn Frans is jammer genoeg zeer matig (en dat terwijl mijn vriendin een Francaise is):D

Charley Baak
10-09-2002, 12:23
ff ter info:

Hij draait in ieder geval in Amsterdam, Enschede, Groningen, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht Zandvoort en in Den Haag (Babylon) nog in de bioscoop. Voor hoe lang dat is de vraag, maar zo duurt het wel langer voor de dvd-release.

Oakey
10-09-2002, 12:28
Het feit of een film nog in de bioscoop draait maakt volgens mij niets uit. In Nijmegen draait LotR nu nog steeds, en ook Moulin Rouge draaide nog toen de dvd al uit was.

Ronald Dassen
10-09-2002, 19:03
Het feit of een film nog in de bioscoop draait maakt volgens mij niets uit. In Nijmegen draait LotR nu nog steeds, en ook Moulin Rouge draaide nog toen de dvd al uit was.

Daar heb je inderdaad ook wel weer gelijk in.......dan slaat het inderdaad totaal nergens op dat wij er zo lang op moeten wachten voordat hij hier uitkomt :mad:

darth tyranus
10-09-2002, 19:14
jongens bij donner boeken in rotterdam ligt ze voor 30 euro met engelse ondertiteling

Ronald Dassen
11-09-2002, 17:37
Bij Van Leest voor 15 Euro!

Mark_vdH
11-09-2002, 18:41
Hij draait in ieder geval in Amsterdam, Enschede, Groningen, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht Zandvoort en in Den Haag (Babylon) nog in de bioscoop.
In Tilburg draait ie inderdaad nog steeds in Cinecitta, en al voor de 41e week.....

Daniel1974
12-09-2002, 12:30
Het duurde nogal voordat de SE van Amelie uitkwam in de UK, terwijl in Frankrijk deze film al lang verkrijgbaar was. Daarom heb ik em uit de VS gehaald. Een erg erg goede film. De UK versie SE echter heeft wel DTS, de US versie niet.

Wederom een zeer onterechte keuze om deze film geen Oscar voor beste buitenlandse film toe te kennen. No mans Land was nou ook weer niet zo spectauculair, en dat was Amelie zeker wel.

Pierketja
29-09-2002, 16:34
aargh!, vandaag deze site ontdekt toen ik op zoek was wanneer Amelie eindelijk uit komt op DVD, blijkt dat rond Valentijn te zijn. Damn, en dan te zeggen dat de film hier in België nog altijd draait (de 75e !!! week). Ik heb em dan ook 2 keer gaan zien in de bioscoop (de 1e keer in de openingsweek, dus kon nie langer wachten om nog es te zien)
Dat wordt dus geduldig wachten,... (De Vlaamse versie is toch gelijk met de Nederlandse versie hoop ik :) )

Ronald Dassen
29-09-2002, 19:26
Ik denk het wel dat deze 2 releases gelijk gaan

garrincha
09-10-2002, 10:52
amelie pas met valentijnsdag met ned.
tekst ???
ik ben niet zo romantisch ingesteld.
wanneer is die depressieve dag
eigenlijk ? :(

Ronald Stiebolt
09-10-2002, 10:59
Ik heb 'm uit de ex-rentals met nieuwe hoes en NL ondertiteling!

Maar lieft 6 euro voor betaald! :D

Art
09-10-2002, 11:24
amelie pas met valentijnsdag met ned.
tekst ???
ik ben niet zo romantisch ingesteld.
wanneer is die depressieve dag
eigenlijk ? :(
14 Februari :) :bier:

garrincha
09-10-2002, 11:50
ik lees nu op http://www.dvd-home.nl
dat amelie op 10 december uitkomt!
;)

Mark S
09-10-2002, 12:10
ik lees nu op http://www.dvd-home.nl
Een verwarrend bericht. En een Engelse (?!!) geluidstrack? Geen DTS?
Toch een foutje mag ik hopen.
Ik wacht wel eventjes, of als ik me echt niet meer kan bedwingen ga ik alsnog voor de UK 2 disc

geoffrey3001
09-10-2002, 12:52
Een verwarrend bericht. En een Engelse (?!!) geluidstrack? Geen DTS?
Toch een foutje mag ik hopen.
Ik wacht wel eventjes, of als ik me echt niet meer kan bedwingen ga ik alsnog voor de UK 2 disc

Ik heb hier echt respect voor, als je dit zo lang weet vol te houden :D. Ik heb de film een aantal weken geleden voor het eerst gezien en ik bleef er bijna in, qua manier waarop het gefilm is, de personages, de humor en zeker ook de muziek, waarvan ik de soundtrack, voordat ik die film voor het eerst had gezien, al helemaal grijs heb gedraaid.

Ik heb de UK 2 disc versie. De engelse ondertiteling is vrij snel, maar wel goed te volgen.

Tja, ik wil niet stoken hoor, maar ik had never nooit kunnen wachten tot de NL versie :D , maar ja, ik ben jou niet he? Je moet het zelf weten.....(6)

Mark S
09-10-2002, 13:43
Sterker nog, ik heb bewust die film nog niet gezien (noch in de bios, noch in de verhuur) , dat doe ik wel vaker met films waarvan ik weet dat ik ze zelf absoluut op dvd wil hebben (bijv. Memento, Mulholland Drive). En er zijn nog genoeg andere dvd-titels in omloop om aan te schaffen om de wachttijd een beetje draaglijk te maken...

Ronald Dassen
09-10-2002, 18:11
Ik heb 'm uit de ex-rentals met nieuwe hoes en NL ondertiteling!
Maar lieft 6 euro voor betaald!:D



Kolere! :confused: (excusez le mot) Nu al in de ex-rental bakken???????

Ronald Dassen
09-10-2002, 18:19
Een verwarrend bericht. En een Engelse (?!!) geluidstrack? Geen DTS?
Toch een foutje mag ik hopen.
Ik wacht wel eventjes, of als ik me echt niet meer kan bedwingen ga ik alsnog voor de UK 2 disc

Ik hoop ook dat dit een fout is.....tsss...engels, en geen DTS???

Aspers
12-10-2002, 11:44
Heb het artikel ook gelezen op:

http://www.dvd-home.nl/pers/paradiso.htm

Snap er niets meer van. De (koop)versie van 10 december bevat behoorlijk wat extra's. Is dit DÉ versie waar wij allemaal op zitten te wachten? Of komt er februari een nog mooiere versie?....

Wie kan dit mysterie oplossen?????

Quinten Quist
28-10-2002, 21:14
Dit lijkt mij inderdaad dè versie waar zo lang op hebben gewacht (veel en veel te lang)! Maar wat maakt het uit — het vooruitzicht de film snel weer te zien maakt me op zich al vrolijk :)

Die 'vanilla version' in dat persbericht schept inderdaad verwarring: zoals het er nu staat lijkt het net alsof er in januari twee huurversies komen (onlogisch toch?)

Werner
29-10-2002, 11:09
Bij de videotheken van de keten Video-Palace aan de Belgische kust lag de vanilla-versie mét Nederlandse ondertiteling al te koop. Just FYI...

Pierketja
29-10-2002, 13:59
Ik geloof dat de film in België overal al te huur is, sinds 10 oktober geloof ik is hij als huurvideo verschenen.

Quinten Quist
16-11-2002, 09:09
Bij bol.com en Free record shop is de R2-DVD al te bestellen (release 9/12), maar ik vraag me af of het de 2-disc versie betreft. Boudisque maakt wèl onderscheid tussen de 1 en 2-disc versie...

Richard B.
17-11-2002, 00:48
Bij bol.com en Free record shop is de R2-DVD al te bestellen (release 9/12), maar ik vraag me af of het de 2-disc versie betreft. Boudisque maakt wèl onderscheid tussen de 1 en 2-disc versie...

Er staat me vaag iets van bij dat er eind dit jaar een 1-disc uitgebracht zou worden en dan volgend jaar met valentijn een 2-disc. Ik neem aan dat die versie op bol en frs dus de 1-disc is.

Pierketja
24-11-2002, 09:37
Op de releaselijst van dvd-home.nl http://www.dvd-home.nl/release/nieuw.asp)[/URL] staat Amelie op 10 december als SE, dus dat zal wel de 2disc-versie zijn niet? Mischien verschijnen er op die dag 2 versies (zoals bij "Belle en het beest" bijvoorbeeld).

Daniel1974
24-11-2002, 09:52
De hoes in dezelfde als die van de Regio 1 SE, de specificaties zo te zien ook. Deze heeft net als de R1 ook geen DTS. Ik wist al die tijd dat er in de UK een SE zou uitkomen, maar omdat dat me zelfs nog te lang duurde, ben ik uiteindelijk maar voor de R1 SE gegaan. Kun je nagaan als jullie al niet op de R2 SE konden wachten hoe erg als al niet op de R1 SE kon wachten. Ik hoorde de soundtrack een paar weken voordat de film uitkwam. Toen ik dat hoorde kon ik helemaal niet meer wachten.

Maar hoe zit dat nou, begrijp ik nou goed dat de R2 NL versie een Engels gespoken tekst heeft, mijn god zijn zo niet helemaal goed bij hun hoofd of zo, regelrechte verkrachting van de film.

Pierketja
24-11-2002, 10:06
Engels gesproken? waar stond dat vermeld? Ik kan niet geloven dat ze zo stom zijn om hier een gedubde versie uit brengen. Kzit al te wachten op de DVD van deze film sinds ik de film zag, en dat is hier ondertussen 83 weken geleden (wa is trouwens het record van aantal weken in de cinema?). Een gedubde versie is echt het laatste waar ik zit op te wachten

Daniel1974
24-11-2002, 10:12
Het leek er op dat dat in een van de recties werd vermeld, daar vraag ik dan ook verduidelijk over !!! Dus wees niet bang, er is nog hoop.

Pierketja
24-11-2002, 10:14
ik zal pas gerust zijn als ik de DVD in zijn volle glorie gezien heb op m'n tvschermpje :)

Ronald Dassen
26-11-2002, 17:42
De release lijst van www.dvd-home.nl is weer aangepast, en nu staat dat de se editie van Amelie 15 februari uitkomt, en op 10 december de gewone versie

Richard B.
26-11-2002, 19:03
De release lijst van www.dvd-home.nl is weer aangepast, en nu staat dat de se editie van Amelie 15 februari uitkomt, en op 10 december de gewone versie

Dat is alweer veel meer 'in lijn' met wat er oorspronkelijk gezegd werd over de dvd-release van deze film (dat de SE op valentijnsdag uitgebracht zou worden). Ok, dat is dan nog ff wachten..

NKDVD
26-11-2002, 19:06
Klopt! Er komen twee versies, begin december komt er een versie met alleen de film... en rond valentijnsdag komt de uitgebreide versie (waarschijnlijk een 2-disc versie!). Dus ik wacht wel eventjes tot februari... ik kijk nog wel even naar de R2 engelse versie!

Ronald Dassen
16-01-2003, 18:29
De release van de dvd "Amelie" 2-disc uitvoering, is vervroegd naar 31 januari 2003 volgens www.dvd-home.nl (y)

Rochan
16-01-2003, 18:34
De release van de dvd "Amelie" 2-disc uitvoering, is vervroegd naar 31 januari 2003 volgens www.dvd-home.nl (y)

Is goed nieuws(y)

Ronald Dassen
16-01-2003, 18:35
Is goed nieuws(y)

Jazekers......toch niet meer zo lang wachten :D

Jaded
16-01-2003, 19:24
De release van de dvd "Amelie" 2-disc uitvoering, is vervroegd naar 31 januari 2003
Smeerlappen!!

John
16-01-2003, 19:31
Smeerlappen!!


je blijft ons verbazen................. :confused:

Jaded
16-01-2003, 19:35
je blijft ons verbazen................. :?
Omdat de release van de 2 disc maanden van de 1 disc zat heb ik de 1 disc maar gekocht, nog niet zolang geleden.
Vervroegen ze het nu toch wel zeker .... grrrr!

Rochan
16-01-2003, 21:32
Omdat de release van de 2 disc maanden van de 1 disc zat heb ik de 1 disc maar gekocht, nog niet zolang geleden.
Vervroegen ze het nu toch wel zeker .... grrrr!

Gooi je hem toch in de veiling Jaded:o

Godbluff
16-01-2003, 21:43
Waarom dan niet voor de 2 disc engelse versie gegaan? Die had in elk geval engelse ondertitels en ik moet nog zien of de nederlandse versie zo'n mooie verpakking krijgt.

Richard B.
16-01-2003, 22:21
Omdat de release van de 2 disc maanden van de 1 disc zat heb ik de 1 disc maar gekocht, nog niet zolang geleden.
Vervroegen ze het nu toch wel zeker .... grrrr!

Goed nieuws: je vertoond alle kenmerken van een 'normale' dvd-addict. :D

Ik ben er wel blij mee in ieder geval. Mijn UK 1-disc ga ik weggeven en dan deze editie aanschaffen.

Art
17-01-2003, 01:16
De release van de dvd "Amelie" 2-disc uitvoering, is vervroegd naar 31 januari 2003 volgens www.dvd-home.nl (y)
Dat is mooi (y) Nu nog voor een mooi prijsje :D

Ronald Dassen
17-01-2003, 06:41
Omdat de release van de 2 disc maanden van de 1 disc zat heb ik de 1 disc maar gekocht, nog niet zolang geleden.
Vervroegen ze het nu toch wel zeker .... grrrr!

Tja, ik heb ook, maar dat is alweer een paar maanden geleden, de UK versie besteld (1 disc versie), maar het is toch al een poosje bekend (ik dacht al in oktober/november) dat de 2 disc versie 15 februari uit zou komen, dus eigenlijk scheelt het maar 2 weken ;)

Quinten Quist
19-01-2003, 10:38
Tja, maar we hebben al zo lang moeten wachten op een goede dvd-uitvoering (meer dan een jaar) dus die twee weken zijn meer dan welkom! Om in de sfeer te komen heb ik gelijk maar de bijbehorende soundtrack (van Yann Tiersen) aangeschaft ... was net in de aanbieding bij Concerto in Amsterdam dus dat kwam mooi uit :D

Pierketja
19-01-2003, 14:50
Eindelijk, zou ik zo zeggen!, Moet voor mij zowat de meest geanticipeerde (wat een woord) release zijn. Hij draait in Gent nu trouwens voor de 91e week !!! (zo weet ik direct hoeveel weken ik al wacht op de DVDrelease :). Nu vraag ik mij af welke films langer in roulatie zijn geweest, iemand ???

Quinten Quist
19-01-2003, 15:52
Misschien komen enkele moderne klassiekers in de buurt (jaren lang grijsgedraaid natuurlijk)...

Amélie draait overigens ook nog steeds in Nederland (Utrecht en Den Haag) ... ongelofelijk!

Richard B.
22-01-2003, 12:35
Misschien komen enkele moderne klassiekers in de buurt (jaren lang grijsgedraaid natuurlijk)...

Amélie draait overigens ook nog steeds in Nederland (Utrecht en Den Haag) ... ongelofelijk!

In Amsterdam draait ook nog ergens. Heel vaag dat een film zo lang onafgebroken in roulatie kan zijn.

Martin van Tuijl
22-01-2003, 12:45
Misschien komen enkele moderne klassiekers in de buurt (jaren lang grijsgedraaid natuurlijk)...

Amélie draait overigens ook nog steeds in Nederland (Utrecht en Den Haag) ... ongelofelijk! Ook in Groningen :)

Ronald Dassen
24-01-2003, 15:26
Hier word ik dus even niet goed van, nu is de release weer uitgesteld naar 27 februari.......grmbl grrr :mad:

Beloved
24-01-2003, 15:38
Misschien komen enkele moderne klassiekers in de buurt (jaren lang grijsgedraaid natuurlijk)...

Amélie draait overigens ook nog steeds in Nederland (Utrecht en Den Haag) ... ongelofelijk!

en in ede... eenmalig weliswaar...

Quinten Quist
24-01-2003, 18:16
Bij Bol.com wordt de SE van Amélie al aangeboden. Levertijd is wel 5-10 werkdagen, dus ik vermoed dat ook zij de dvd pas vanaf 27 februari kunnen leveren...

Richard B.
11-02-2003, 22:20
Hier word ik dus even niet goed van, nu is de release weer uitgesteld naar 27 februari.......grmbl grrr :mad:

Ik deel dat 'Grrrr..' met je: ik was even op zoek gegaan naar deze thread omdat ik me afvroeg waar de SE bleef en toen las ik dat ie uitgesteld is tot de 27e. Verdikkie! :(

Art
11-02-2003, 23:51
Ik deel dat 'Grrrr..' met je: ik was even op zoek gegaan naar deze thread omdat ik me afvroeg waar de SE bleef en toen las ik dat ie uitgesteld is tot de 27e. Verdikkie! :(
Dat wordt weer eventjes wachten :(

Richard B.
27-02-2003, 19:40
De SE ligt NU in de winkel: ik heb hem gezien bij Van Leest in Zwolle. Deze release is trouwens genummerd zag ik, dus interessant voor de echte verzamelaars misschien. De box is trouwens een stuk lelijker als alle andere versies van de SE die ik heb gezien: zwart/grijs i.p.v. het groen van bijv. de Engelse versie.

Quinten Quist
27-02-2003, 20:24
Bij Free Record Shop (misschien niet echt de meest voor de hand liggende plek om naar deze film te gaan zoeken, dacht ik later), ligt ie sinds vandaag ook in de schappen. Overigens voor € 29,95 - met een Geldkluisje ter waarde van € 4 is dat wel te doen (toch?).

Het grijze van de box is inderdaad wel jammer, het past niet bij de sfeer van de film. Maarrr hij is wel van echt karton (phew)

Richard B.
27-02-2003, 22:13
Ik wacht even tot ie bij MM in de schappen ligt. Ik wil er niet teveel voor uitgeven aangezien ik de UK-editie, die ik nu in mijn bezit heb, ook nog kwijt moet.

Charley Baak
28-02-2003, 13:05
plaatje van cover ergens te vinden?

Mark de Jong
28-02-2003, 14:08
plaatje van cover ergens te vinden?

Een heel kleintje... :)

http://212.123.210.144/productimages/autoimport/302600_302699/000000p302634_bg_front.jpg

Quinten Quist
28-02-2003, 14:23
Inderdaad, dat is 'm. Alleen zijn de 'zwarte letters' op de voorkant en de gele titelletters op de rug in werkelijkheid van aluminium-achtig zilver. Wat ik persoonlijk heel erg jammer vind is dat de plastic / kartonnen houder die ìn de hoes zit een wel heel erg sombere voorkant heeft: een weggevaagde, kleurloze Amélie met daaronder: She'll Change Your Life.
Ach ... het Nederlandse ontwerp is gewoon minder mooi dan de Engelse versie, niks aan te doen.

Richard B.
28-02-2003, 15:53
Inderdaad, dat is 'm. Alleen zijn de 'zwarte letters' op de voorkant en de gele titelletters op de rug in werkelijkheid van aluminium-achtig zilver. Wat ik persoonlijk heel erg jammer vind is dat de plastic / kartonnen houder die ìn de hoes zit een wel heel erg sombere voorkant heeft: een weggevaagde, kleurloze Amélie met daaronder: She'll Change Your Life.
Ach ... het Nederlandse ontwerp is gewoon minder mooi dan de Engelse versie, niks aan te doen.

Zolang de film hetzelfde is maakt het me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ik ga zodirect maar even langs bij MM om te zien of ze hem al hebben.

Richard B.
28-02-2003, 18:54
Ok, ik heb hem gehaald. Welke nummers hebben jullie? Ik heb nummer 1933. :D

Leuke SE trouwens. De (korte) 'making of' is erg amusant en het interview met Jeunet vond ik ook erg boeiend: hij verteld heel mooi hoe Amelie zo'n fenomeen is geworden. Verder waren alle features met Audrey Tautou erin (de screentests en de alternate takes) verrukkelijk om te zien. Als op een actrice het gezegde 'the camera loves her' van toepassing kan worden genoemd dan is het haar wel: wat fascinerend mooi gezicht heeft ze toch...

EDIT: is dit trouwens de eerste genummerde DVD op de Nederlandse markt? Ik heb zoiets nog niet eerder gezien eigenlijk.

Pierketja
28-02-2003, 19:01
Heb hem eindelijk in mijn bezit, Amelie op SE DVD. Het ontwerp van de hoes in inderdaad erg flauw te noemen, kvraag mij af of de ontwerper de film zelf heeft gezien. Het lijkt of ieder moment een nietsontziend monster zal opduiken om zich bloeddorstig op Amelie te storten :) 'fin, de film zelf is in orde, heel mooie menu's, de extra DVD bevat enkele interessante zaken zoals het gesprek van Jeunet over het ontstaan van de film (zoals op The 6th Sense) en de casting. Het 'making of'-filmpje is eerder aan de ludieke kant.
Bij het bekijken van het audiocommentaar lijkt het geluid soms weg te sterven, weet niet of het aan de DVD ligt of mijn DVD-speler op mijn computer, moet hem nog thuis testen op een gewone speler. Ik ben benieuwd of iemand anders hetzelfde voorheeft.
Om het in het kort te zeggen: schitterende film, redelijke extra's maar afzichtelijke hoes. Gelukkig dat het niet andersom is :)

nr= 2629, maar wat moet je hier nu mee? :)

Mark de Jong
28-02-2003, 19:08
Ok, ik heb hem gehaald. Welke nummers hebben jullie? Ik heb nummer 1933. :D

Nummers ? Heeft dat nummer ook een doel ? Mijn versie komt morgen of begin volgende week namelijk pas binnen :)

Richard B.
28-02-2003, 19:11
Heb hem eindelijk in mijn bezit, Amelie op SE DVD. Het ontwerp van de hoes in inderdaad erg flauw te noemen, kvraag mij af of de ontwerper de film zelf heeft gezien. Het lijkt of ieder moment een nietsontziend monster zal opduiken om zich bloeddorstig op Amelie te storten :) 'fin, de film zelf is in orde, heel mooie menu's, de extra DVD bevat enkele interessante zaken zoals het gesprek van Jeunet over het ontstaan van de film (zoals op The 6th Sense) en de casting. Het 'making of'-filmpje is eerder aan de ludieke kant.
Bij het bekijken van het audiocommentaar lijkt het geluid soms weg te sterven, weet niet of het aan de DVD ligt of mijn DVD-speler op mijn computer, moet hem nog thuis testen op een gewone speler. Ik ben benieuwd of iemand anders hetzelfde voorheeft.
Om het in het kort te zeggen: schitterende film, redelijke extra's maar afzichtelijke hoes. Gelukkig dat het niet andersom is :)

nr= 2629, maar wat moet je hier nu mee? :)

Dit nummer is het bewijs dat we BESTAAN! :D :D :D

Ik heb het hoesje nog eens bekeken maar ik krijg haast de indruk dat ie eigenlijk heeeeel donker groen is. Het had wel lelijker gekunt denk ik: dit ziet er nog redelijk netjes uit. Niet zo mooi als de andere versies van Amelie maar toch nog wel mooi.

Btw: het audiocommentaar heb ik nog niet beluisterd maar het is me wel opgevallen dat de ondertiteling bij sommige van de extra's wat tijd nodig heeft om te starten. Heeft iemand dit ook gemerkt?

Kun je me trouwens vertellen op welk punt het geluid van de commentaartrack problemen geeft? Dan kan ik het voor je nalopen.

Jaded
28-02-2003, 19:14
Nummers ? Heeft dat nummer ook een doel ?
Nee, maar is soms goed voor het ego van de eigenaar ... ;)

Al dat sommige gelimiteerde edities met een speciaal nummer wel meer kunnen opbrengen, zoals nummer 1, 10, 100, 123, 666, 69, ... :)

Maar deze dvd lijkt me niet echt gelimiteerd uit te komen, lijkt me eerder een marketing stunt.

Maar een oplage van 1 000 000 000 is natuurlijk ook een limiet ... :)

Richard B.
28-02-2003, 19:16
Ok, ik heb hem gehaald. Welke nummers hebben jullie? Ik heb nummer 1933. :D

Nummers ? Heeft dat nummer ook een doel ? Mijn versie komt morgen of begin volgende week namelijk pas binnen :)

Je loot mee voor het grote Amelie-prijzenfestival... :D :D

Argh.. ik kom er net achter dat de commentaartrack van deze versie anders is als die van mijn UK-1-disc: dit is een Franse i.p.v. een Engelse. Het menu is trouwens ook anders, dus 'compleetheids-gek' dat ik ben vrees ik dat ik die UK-versie er gewoon bij houdt. Het is toch niet zo dat ie makkelijk te verkopen geweest zou zijn...

Richard B.
28-02-2003, 19:19
Nummers ? Heeft dat nummer ook een doel ?
Nee, maar is soms goed voor het ego van de eigenaar ... ;)

Al dat sommige gelimiteerde edities met een speciaal nummer wel meer kunnen opbrengen, zoals nummer 1, 10, 100, 123, 666, 69, ... :)

Maar deze dvd lijkt me niet echt gelimiteerd uit te komen, lijkt me eerder een marketing stunt.

Maar een oplage van 1 000 000 000 is natuurlijk ook een limiet ... :)

De nummers die ik gezien heb liepen (hier in Zwolle tenminste) niet zo heel hoog op: het bleef onder de 2000. Dit is misschien een mooie kans om uit te vinden in wat voor oplages ze DVD's als deze nu uitbrengen.

Pierketja
28-02-2003, 19:21
Wel, bij het bekijken van de film was er geen probleem met het beeld, maar ik had de indruk dat Jeunet soms veel zachter klonk dan op het gewone volume. Mischien zat hij gewoon verder van de microfoon, of hallucineerde ik, maar het geluid leek dus niet op een constant niveau te spelen
Het trager opstarten van ondertitels heb ik niet gemerkt, ofwel is het bij mij niet zo, of stoorde het mij niet.

PS. Misschien wordt er onder de nummers een ontmoeting met Audrey Tautou verloot *wishfull thinking*

Richard B.
28-02-2003, 19:27
Wel, bij het bekijken van de film was er geen probleem met het beeld, maar ik had de indruk dat Jeunet soms veel zachter klonk dan op het gewone volume. Mischien zat hij gewoon verder van de microfoon, of hallucineerde ik, maar het geluid leek dus niet op een constant niveau te spelen

Nu je het zegt merk ik het ook. Het geluidsniveau lijkt wel iets lager te staan als bij de meeste dvd's. Ik merkte naderhand dat ik het geluid onnadenkend harder had gezet toen ik bij het uitzetten van mijn speler opeens ruis hoorde nadat ik de schijf eruit gehaald had. Heel vaag dit: misschien niet echt een probleem maar wel heel raar.


Het trager opstarten van ondertitels heb ik niet gemerkt, ofwel is het bij mij niet zo, of stoorde het mij niet.

Ik merkte het vooral bij het interview met Jeunet, waar de ondertitels pas na een minuut ofzo begonnen.


PS. Misschien wordt er onder de nummers een ontmoeting met Audrey Tautou verloot *wishfull thinking*

*zwijmel* In Parijs dan, in Montmartre op een zwoele lentedag in het cafe van de film. Lijkt me hemels...

Pierketja
28-02-2003, 19:47
Ik merkte het vooral bij het interview met Jeunet, waar de ondertitels pas na een minuut ofzo begonnen.

Heb het even nagekeken, bij mij starten de ondertitels direct, geen problemen hier dus

Eddy
28-02-2003, 20:15
Ik las op www.dvd-home.nl dat deze CE een limited edition zou hebben van 3000, maar ik heb zelf nummer 3041. Het nummeren van de dvd's geeft me wel het idee dat het nu toch een keertje echt om een limited edition gaat. Maar ja, hoe limited is limited?

Jaded
28-02-2003, 20:17
Maar ja, hoe limited is limited?

Maar een oplage van 1 000 000 000 is natuurlijk ook een limiet ... :)
;)

Eddy
28-02-2003, 20:28
Maar ja, hoe limited is limited?

Maar een oplage van 1 000 000 000 is natuurlijk ook een limiet ... :)
;)

Als je de film maar ongelimiteerd kan bekijken. :D

Richard B.
28-02-2003, 22:28
Ik merk dat we qua extra's helaas toch weer minder krijgen dat de Amerikanen en de Fransen:

- de Franse R2 versie heeft een extra korte film: Foutaises
- de Amerikaanse R1 versie heeft twee extra featurettes: eentje over de 'look' van de film en eentje met een Q&A met Jeunet. Bij deze versie ontbreekt wel de DTS-track.

Jammer, maar vanwege de NL ondertitels heb ik er wel vrede mee...

Luther Hartog
01-03-2003, 00:29
De SE ligt NU in de winkel: ik heb hem gezien bij Van Leest in Zwolle. Deze release is trouwens genummerd zag ik, dus interessant voor de echte verzamelaars misschien. De box is trouwens een stuk lelijker als alle andere versies van de SE die ik heb gezien: zwart/grijs i.p.v. het groen van bijv. de Engelse versie.Ik vind de box juist heel erg mooi...owh wat ben ik blij met deze release...hij is echt super. Ik heb overigens nummer 614 :)

Rochan
01-03-2003, 09:29
De SE ligt NU in de winkel: ik heb hem gezien bij Van Leest in Zwolle. Deze release is trouwens genummerd zag ik, dus interessant voor de echte verzamelaars misschien. De box is trouwens een stuk lelijker als alle andere versies van de SE die ik heb gezien: zwart/grijs i.p.v. het groen van bijv. de Engelse versie.Ik vind de box juist heel erg mooi...owh wat ben ik blij met deze release...hij is echt super. Ik heb overigens nummer 614 :)

Ik hem ook net aangeschaft en vind de box ook mooi. (y) Ik heb trouwens nummer 0139 8)

Luther Hartog
01-03-2003, 09:40
Ik hem ook net aangeschaft en vind de box ook mooi. (y) Ik heb trouwens nummer 0139 8)Gelukkig vindt jij hem ook mooi, anders zou ik hem gaan ruilen ;)

Ik vind dat grijs/zwart een stuk chiquer dan dat groen...ik ben er echt heel erg blij mee...de beste release sinds LOTR-4 disc (y)

Rochan
01-03-2003, 09:51
Ik hem ook net aangeschaft en vind de box ook mooi. (y) Ik heb trouwens nummer 0139 8)Gelukkig vindt jij hem ook mooi, anders zou ik hem gaan ruilen ;)

Ik vind dat grijs/zwart een stuk chiquer dan dat groen...ik ben er echt heel erg blij mee...de beste release sinds LOTR-4 disc (y)
Idd, de kleuren die ze voor deze versie hebben gebruikt, vind ik ook mooier dan het groen, die ze voor de andere versies hebben gebruikt. En ik ben ook blij dat ik niet direct de versie heb gekocht, die eerst uitgekomen is. Is zker een toppertje qua uitgave (y)

Mark de Jong
01-03-2003, 11:43
Heb 'em zojuist binnengekregen... Nummer 0306... Ziet er netjes uit alleen ze hadden wel wat meer met de voorkant kunnen doen.

Luther Hartog
01-03-2003, 13:45
Heb 'em zojuist binnengekregen... Nummer 0306... Ziet er netjes uit alleen ze hadden wel wat meer met de voorkant kunnen doen.Ik vind hem juist erg stylish (y) Ik ben erg blij dat er niet van die teksten op staan, die de hele cover verne*ken.

Richard B.
01-03-2003, 17:44
Idd, de kleuren die ze voor deze versie hebben gebruikt, vind ik ook mooier dan het groen, die ze voor de andere versies hebben gebruikt. En ik ben ook blij dat ik niet direct de versie heb gekocht, die eerst uitgekomen is. Is zker een toppertje qua uitgave (y)

Dat groene is meer in de stijl van alle andere 'zaken' van de film dunkt me: ik heb de poster en soundtrack en die hebben ook zo'n lekker felle groene kleur. Lelijk vind ik dat grijs-groene niet maar van mij hadden ze gewoon de Amerikaanse of Engelse cover mogen copieren.

ralfbosz
01-03-2003, 22:50
Ik las op www.dvd-home.nl dat deze CE een limited edition zou hebben van 3000, maar ik heb zelf nummer 3041. Het nummeren van de dvd's geeft me wel het idee dat het nu toch een keertje echt om een limited edition gaat. Maar ja, hoe limited is limited?

De verkoper van de MM ArenA had het over een release van 10.000 DVD's. Mijn nummer was in de 23xx serie (DVD niet zo bij de hand).

Jaded
02-03-2003, 18:13
Heb hem nu toch in het bezit, redelijke prijs.

Heb nummer 147, voor wie het moest interesseren ...

De hoes van de SE is duidelijk mooier.

Ronald Dassen
04-03-2003, 16:53
Heb hem nu toch in het bezit, redelijke prijs.

Heb nummer 147, voor wie het moest interesseren ...

De hoes van de SE is duidelijk mooier.

Is je geduld dus mooi beloond :wink:

Jaded
04-03-2003, 17:08
Euhm welk geduld ...

Ik zit hier nu met de SE en de gewone versie ... :)

Rochan
04-03-2003, 18:11
Euhm welk geduld ...

Ik zit hier nu met de SE Edit ... :)
:?: ??? :?: Begrijp ik niet :?:

Jaded
04-03-2003, 18:12
Euhm welk geduld ...

Ik zit hier nu met de SE Edit ... :)
:?: ??? :?: Begrijp ik niet :?:
Ikke uitleggen in mail ... die nog komt. :)

Ronald Dassen
04-03-2003, 18:16
Is er een dvd versie met Nederlandse ondertitels?
Ik kan hem alleen vinden met geen ofwel Franse ondertitels.
:(

Ik had het eigenlijk over dit geduld, maar ik was ff vergeten dat je de één disc-versie al had..... :oops:

Reinbo
05-03-2003, 11:31
Ik hen nummer 0294 en vindt deze versie veel mooier dan de groene.

Ronald Dassen
05-03-2003, 17:56
plaatje van cover ergens te vinden?

Een heel kleintje... :)

http://212.123.210.144/productimages/autoimport/302600_302699/000000p302634_bg_front.jpg

O o o....wat een beauty.......ik heb hem nog niet, maar volgende week ben ik jarig, en hoop ik dat ik hem wel zal krijgen, zoniet, dan sprint ik ff naar de dichtsbijzijnde winkel die hem heeft

Nathan Strik
06-03-2003, 10:50
Ik heb hem net gehaald bij MediaMarkt Zwolle en ik vind de verpakking ook zeer stijlvol. (Ik heb trouwens nummer 1941, to whom it may concern)

Aangezien ik de import versie ook ken, zal ik deze DVD zeker aan een strenge kwaliteitscontrole onderwerpen. ;)

Prachtige film trouwens en nu eindelijk met Nederlandse subbies! ;)

Richard B.
06-03-2003, 21:52
Ik heb hem net gehaald bij MediaMarkt Zwolle en ik vind de verpakking ook zeer stijlvol. (Ik heb trouwens nummer 1941, to whom it may concern)

Hehehe! Ik heb nog met EXACT die dvd in mijn handen gestaan dubbend wat nou het mooiste nummer zou zijn. 1933 vondt ik net iets mooier.. :D :D

Nathan Strik
06-03-2003, 22:24
Hehehe! Ik heb nog met EXACT die dvd in mijn handen gestaan dubbend wat nou het mooiste nummer zou zijn. 1933 vondt ik net iets mooier.. :D :D
Hehe, geinig. :D
Ik heb deze eigenlijk alleen gekozen omdat van alle DVD´s bij deze het nummer het meest in het midden was gedrukt... hehe... :roll:

Richard B.
08-03-2003, 20:54
Hehehe! Ik heb nog met EXACT die dvd in mijn handen gestaan dubbend wat nou het mooiste nummer zou zijn. 1933 vondt ik net iets mooier.. :D :D
Hehe, geinig. :D
Ik heb deze eigenlijk alleen gekozen omdat van alle DVD´s bij deze het nummer het meest in het midden was gedrukt... hehe... :roll:

Hahaha! Er bestaat een term voor dit soort gedrag, maar het is me ff ontschoten hoe die luidt. :D :D

Nathan Strik
08-03-2003, 22:26
Hahaha! Er bestaat een term voor dit soort gedrag, maar het is me ff ontschoten hoe die luidt. :D :D
Symmetrie-filie?!? ;)

Ik weet het echt nie... :? Eerder dwangneurose ofzo... :lol: Bij mij moeten CD´s ook altijd recht zitten als ik ze terugdoe in het doosje. :oops: :mrgreen:

Stiekem haat ik ook keepcases omdat de DVD´s daarin niet mooi recht blijven zitten. ;)
I like snappers, die maken me blij. 8)

Pepijn Wildbret
08-03-2003, 22:32
Volgens mij klopt de foto hier boven niet. de voorkant is idd van de NL versie, maar de (overigens groene) rug is van de UK versie. Kijk maar naar de leeftijdswaarschuwing en naar het logo van Momentum (De Engelse uitgever)

Is verder niet echt belangrijk, maar viel me gewoon op. :D

Heb overigens zelf al een tijd de UK versie, waar ik zeer happy mee ben. Over smaak valt te twisten, maar ik vind de groene (Kleur word ook op al het promo materiaal gebruikt) toch iets mooier.

TK 1405
08-03-2003, 22:46
Wie o wie wil mijn amelie UK versie kopen??????????
:lol:

Beloved
08-03-2003, 22:59
Hahaha! Er bestaat een term voor dit soort gedrag, maar het is me ff ontschoten hoe die luidt. :D :D
Bij mij moeten CD´s ook altijd recht zitten als ik ze terugdoe in het doosje. :oops: :mrgreen:


ik was al bang dat ik de enige was :oops:

Nathan Strik
09-03-2003, 01:45
ik was al bang dat ik de enige was :oops:
Yippee!!! There are others out there like me!!! ;)

(Altijd leuk de dag waarop je ontdekt dat je geen complete outcast bent... :D)

R. Schaap
09-03-2003, 01:47
Ik ben ook zo'n mierenneuker hoor! Ik leg ze direct recht nadat ik een dvd gekocht heb en voordat hij in de kast gaat.

Ik vind het heel irritant dat winkels/maatschappijen dat niet standaard doet!

Ik heb ooit geprobeerd het uit te leggen aan een frs medewerker maar die begreep er niets van en legde met zijn vette vingers!!!! de dvd weer in het doosje terug zonder erop te letten.....wat een zakkewasser.

Nathan Strik
09-03-2003, 01:55
Zou het een vloek zijn, dat mensen als ons ook meteen van films als Amélie houden? :lol:

Ik kan er trouwens ook niet tegen als andere mensen het "verkeerd" doen. :D Doe ik snel de DVD/CD recht als ze even niet kijken. :lol: :roll:

(oh, dit gaat weer veel teveel off-topic... :oops:)

R. Schaap
09-03-2003, 01:58
Pleur ze gewoon straks maar weer weg.....valt niemand meer op als ze wakker worden.

Ik denk idd ook dat het een vloek is, daar doe je niets aan behalve NIET MEER DVD'S kopen dan dat er geld is! Damn, dat is namelijk altijd het probleem met ons neuroten.

Ik durf te zweren dat AL mijn dvd's precies recht liggen........heel slecht

Luther Hartog
09-03-2003, 08:35
Ik durf te zweren dat AL mijn dvd's precies recht liggen........heel slechtNee hoor, ik denk dat hier heel veel mensen zitten die alles het liefst recht hebben liggen (vooral de mannen :wink: ). Ik doe het bij mij CD's ook :)

Caledonians
04-12-2003, 18:01
http://212.123.210.144/productimages/autoimport/302600_302699/000000p302634_bg_front.jpg

Ik heb een vraagje over de NL hoes van de Amelie Limited Edition. Is bij andere mensen ook op de zijkant van de hoes waar in het zilver Amelie staat het zeg maar verkeerd om gedrukt? Bij de dvd zoals het plaatje hierboven staat Amelie op de zijkant wel goed als je hem in de kast zou zetten. Bij mijn hoes staat het in tegenovergestelde richting dan bij mijn andere dvd's. Iemand die me nog kan volgen en een antwoord heeft? :?

Lex v/d Moolen
04-12-2003, 18:10
http://212.123.210.144/productimages/autoimport/302600_302699/000000p302634_bg_front.jpg

Ik heb een vraagje over de NL hoes van de Amelie Limited Edition. Is bij andere mensen ook op de zijkant van de hoes waar in het zilver Amelie staat het zeg maar verkeerd om gedrukt? Bij de dvd zoals het plaatje hierboven staat Amelie op de zijkant wel goed als je hem in de kast zou zetten. Bij mijn hoes staat het in tegenovergestelde richting dan bij mijn andere dvd's. Iemand die me nog kan volgen en een antwoord heeft? :?Ja hoor, bij mij precies hetzelfde. Franse slag waarschijnlijk :wink:

Caledonians
04-12-2003, 18:14
http://212.123.210.144/productimages/autoimport/302600_302699/000000p302634_bg_front.jpg

Ik heb een vraagje over de NL hoes van de Amelie Limited Edition. Is bij andere mensen ook op de zijkant van de hoes waar in het zilver Amelie staat het zeg maar verkeerd om gedrukt? Bij de dvd zoals het plaatje hierboven staat Amelie op de zijkant wel goed als je hem in de kast zou zetten. Bij mijn hoes staat het in tegenovergestelde richting dan bij mijn andere dvd's. Iemand die me nog kan volgen en een antwoord heeft? :?Ja hoor, bij mij precies hetzelfde. Franse slag waarschijnlijk :wink:

Dus toch... ik dacht al wel dat het met die Fransen te maken had! :? :wink:

EDIT: bedankt voor het snelle antwoord btw!