PDA

Bekijk de volledige versie : Quentin Tarantino



Kaneda
31-01-2002, 14:01
Wat vind jij de beste film van Quentin Tarantino?

mijn mening:
Ik vind Reservoir dogs het beste, en hierna Pulp Fiction.

Patrick van Nassau
31-01-2002, 14:28
Ik ga hierin met je mee: Reservoir Dogs is geweldig.
Geen idee hoe vaak ik deze al heb gezien maar ik blijf het heerlijk vinden om naar te kijken.

Tweede plaats voor Pulp Fiction.
En ik vind Jackie Brown toch ook wel goed. Vooral de muziek hierin is heerlijk.

Maikel
31-01-2002, 20:58
Reservoir Dogs en Pulp Fiction... moeilijk kiezen. Ik zal voor Reservoir Dogs kiezen omdat het vuurwerk niet uit geweren en pistolen en explosies komt, maar uit de dialogen. Maar dan ook wel weer voor Pulp Fiction vanwege het leuke script en de maffe situaties. Jackie Brown vond ik iets minder. Ik hoop echt dat Quentin Tarantino met Kill Bill de nieuwe Pulp Fiction of Reservoir Dogs maakt. Maar ik ben er bang voor...

Menno
31-01-2002, 21:47
ik kies ook voor reservoir dogs. dankzij die film ben ik echt films gaan kijken...

1 reservoir dogs
2 pulp fiction
3 from dusk till dawn
4 jackie brown

helaas heb ik 4 rooms nog steeds niet gekeken... maar zelfs de grootste tarantino fans vinden dat een **** film...

Tijntje
31-01-2002, 22:08
Ja moeilijk kiezen inderdaad tussen die 2. Ze zijn allebei fantastisch!

Maar Reservoir Dogs was de eerste film van QT die ik zag en die heeft dan ook de meeste indruk op mij gemaakt dus ik kies toch voor RD. En daarbij ben ik ook een Steve Buscemi aanhanger en die speelt werkelijk SUPER in deze film :D

Peedeepee
01-02-2002, 09:26
Reservoir Dogs en daarna pulp fiction....

NBK heb ik natuurlijk ook gekocht net als zo'n beetje iedereen hier...maar die vond ik net iets te vaag allemaal....leuk om te hebben, maar het is niet een film die ik elke maand ga bekijken...

:p

Anonymous
01-02-2002, 18:35
Ik moet zeggen dat elke film van Quintin weer appart is en een
eigen soort Genre creëerd.Samen met de titel's van Robert Rodriguez
zijn dit gewoon hele vermakelijke, bloeddorstige, fantasierijke, maar
ook weer Realistische films.

Harry V.
24-10-2003, 23:39
Ook al vind ik Reservoir Dogs en Pulp Fiction geweldig.... Op het moment wacht ik toch nog even Kill Bill af voordat ik met een definitief oordeel kom.

Chris W
11-06-2004, 20:51
OK... ben waarschijnlijk de enige die bij Reservoir Dogs in slaap viel :? geen ruk aan. Kill Bill vond ik redelijk, t bloed was te veel ala Animé (immense dikke fontein) als je iemands hoofd afhakt krijg je hooguit paar seconden een gutsend pisstraaltje (denk dat tarantino toch maar even goed de menselijke anatomie moet bestuderen..) da was enige jammere... maar als iedereen zo zit te twijfelen over R.D. en Pulp Fiction denk ik dat ik die maar over sla dan (y)

BurningMetal
11-06-2004, 22:03
OK... ben waarschijnlijk de enige die bij Reservoir Dogs in slaap viel :? geen ruk aan. Kill Bill vond ik redelijk, t bloed was te veel ala Animé (immense dikke fontein) als je iemands hoofd afhakt krijg je hooguit paar seconden een gutsend pisstraaltje (denk dat tarantino toch maar even goed de menselijke anatomie moet bestuderen..) da was enige jammere... maar als iedereen zo zit te twijfelen over R.D. en Pulp Fiction denk ik dat ik die maar over sla dan (y)

die bloedfontijnen zijn echt niet zomaar in de film gezet hoor.
De hele film is over-the-top, en dat is compleet de bedoeling :)

Als je daar niet van houd, jammer dan, ik vond het wel fantastisch.

Mijn rijtje:
1. Reservoir Dogs
2. Pulp Finction
3. Kill Bill Vol. 1 (kan stijgen na vaker kijken)
4. Kill Bill Vol. 2 (kan stijgen na vaker kijken)
5. From Dusk Till Dawn
6. [rest nog niet gezien, helaas]

Erik Hagen
11-06-2004, 22:20
Hoewel 'slechts' door Quentin Tarantino geschreven en niet geregisseerd, moet ik zeggen dat "True Romance" toch ook een absolute topper is. (y)

Anonymous
11-06-2004, 22:21
Mijn rijtje:

1. Pulp Fiction ( zo niet, mijn favo film allertijden)
2. Reservoir Dogs
3. Kill Bill Vol.2
4. Jackie Brown
5. Kill Bill Vol.1
6. From Dusk Till Dawn

Remco87
11-06-2004, 22:22
Hoewel 'slechts' door Quentin Tarantino geschreven en niet geregisseerd, moet ik zeggen dat "True Romance" toch ook een absolute topper is. (y)

Daar heb je zeker gelijk is, gaat absoluut niet weg uit mijn collectie.

Van zijn zelf geregisseerde films ga ik voor Pulp Fiction en niet ver daarachter komt Reservoir Dogs.

Ook Kill Bill is erg vermakelijk maar niet beter dan bovenstaande.

Jackie Brown vond ik wat minder.

En Kill Bill 2 heb ik nog niet gezien.

8)

movie sickness
11-06-2004, 22:44
OK... ben waarschijnlijk de enige die bij Reservoir Dogs in slaap viel :? geen ruk aan. Kill Bill vond ik redelijk, t bloed was te veel ala Animé (immense dikke fontein) als je iemands hoofd afhakt krijg je hooguit paar seconden een gutsend pisstraaltje (denk dat tarantino toch maar even goed de menselijke anatomie moet bestuderen..) da was enige jammere... maar als iedereen zo zit te twijfelen over R.D. en Pulp Fiction denk ik dat ik die maar over sla dan (y)

Ik vind RD ook zwaar saai, laatst wilde ik hem gaan kijken maar kwam niet verder dan 30min dus bij mij pulp fiction op 1 en daarna kill bill 1

Remco87
11-06-2004, 23:00
OK... ben waarschijnlijk de enige die bij Reservoir Dogs in slaap viel :? geen ruk aan. Kill Bill vond ik redelijk, t bloed was te veel ala Animé (immense dikke fontein) als je iemands hoofd afhakt krijg je hooguit paar seconden een gutsend pisstraaltje (denk dat tarantino toch maar even goed de menselijke anatomie moet bestuderen..) da was enige jammere... maar als iedereen zo zit te twijfelen over R.D. en Pulp Fiction denk ik dat ik die maar over sla dan (y)

Ik vind RD ook zwaar saai, laatst wilde ik hem gaan kijken maar kwam niet verder dan 30min dus bij mij pulp fiction op 1 en daarna kill bill 1

De eerste keer dat ik hem had gezien vond ik hem ook niet alles. Zelfde met Pulp Fiction.

Maar die keer erna vond ik ze helemaal geweldig 8)

Dat kan he.

Ro1671
11-06-2004, 23:01
1) Kill Bill vol. 2
2) Reservoir Dogs
3) Kill Bill vol. 1

Wizzykit
11-06-2004, 23:19
Ik weet niet of je nu bedoeld QT als regiseur of acteur of is zijn naam op de doos al goed genoeg?

Mijn rijtje van QT films als acteur!
1: Little Nicky (Deacon)
2: Desperado (Pick-up Guy)
3: From Dusk Till Dawn (Richard Gecko)
4: Reservoir Dogs (Mr. Brown)
5: Pulp Fiction (Jimmie Dimmick)
6: Somebody to Love (Bartender)
7: Four Rooms (Chester)
n.c. Jackie Brown (Antwordapparaat (uncredited))
Niet gezien:
-My Best Friend's Birthday (Clarence Pool)
-Eddie Presley (Hospital Orderly)
-Hell Ride (Komt in 2006 pas uit)
-Steven Spielberg's Director's Chair (Jack Cavello)
-Girl 6 (Q.T. )
-Destiny Turns on the Radio (Johnny Destiny)
-Coriolis Effect, The (Panhandle Slim (stem))
-Sleep with Me (Sid)

Als schrijver:
1: Natural Born Killers
2: From Dusk Till Dawn
3: True Romance
4: Pulp Fiction
5: Reservoir Dogs
6: Jackie Brown
7: Kill Bill: Vol. 1
8: Four Rooms
Niet gezien:
- Inglorious Bastards (Komt in 2005 uit)
- Kill Bill: Vol. 2
- Curdled
- My Best Friend's Birthday

Als regiseur:
1: Reservoir Dogs
2: Jackie Brown
3: Pulp Fiction
4: "ER" (episode "Motherhood")
5: Kill Bill: Vol. 1
6: Four Rooms (segment "The Man from Hollywood")
Niet Gezien:
- Inglorious Bastards (Komt in 2005 uit)
- Kill Bill: Vol. 2
- "Jimmy Kimmel Live" (episode 5/18/2004)
- My Best Friend's Birthday

chimera01
12-06-2004, 00:09
Misschien heiligschennis: ik heb geen enkele film van QT op dvd of video en ik geloof ook niet dat ik er zal aanschaffen.
Ik vond Pulp Fiction de eerste keer in de cinema echt te gek. Maar na een paar keer heb ik het wel gezien met de film. Reservoir Dogs vind ik niet veel aan. De Kill Bills vind ik ronduit slecht, absoluut niet mijn smaak. Jackie Brown was ronduit langdradig en saai.

QT mag dan vernieuwend zijn enzo maar heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Als filmliefhebber vind ik hem ronduit geweldig wat heeft die man een enorme kennis en een maffe smaak.

Ernest Hamstra
12-06-2004, 08:57
1. Jackie Brown
2. Pulp Fiction

3. Reservoir Dogs










4. Kill Bill Vol. 1

Lex v/d Moolen
12-06-2004, 10:01
Ik zet Pulp Fiction en Reservoir Dogs op een gedeelde eerste plaats. Kan niet kiezen tussen die twee.
Dan Jackie Brown, die daar vlak achter zit. En net als Ernest aangeeft, komt Kill Bill daar ver achter op plaats 4.

En half geregiseerde films, of waar hij een aandeel heeft gehad in het script tel ik niet mee. En acteren kan hij ook beter aan andere overlaten :D

Philippe
12-06-2004, 10:05
Pulp Fiction en Reservoir Dogs zet ik ook op een gedeelde eerste plaats. Klopt het trouwens dat Tarantino ook meegeschreven heeft (uncredited)aan het scenario van The Rock?

Henk Heideveld
18-06-2004, 08:48
1 Pulp Fiction
2. Reservoir Dogs
3. Jackie Brown
4. Kill Bill 1 en 2. (voorkeur voor 2)

Kees Hoekerd
18-06-2004, 09:44
Misschien heiligschennis: ik heb geen enkele film van QT op dvd of video en ik geloof ook niet dat ik er zal aanschaffen.
Ik vond Pulp Fiction de eerste keer in de cinema echt te gek. Maar na een paar keer heb ik het wel gezien met de film. Reservoir Dogs vind ik niet veel aan. De Kill Bills vind ik ronduit slecht, absoluut niet mijn smaak. Jackie Brown was ronduit langdradig en saai.

QT mag dan vernieuwend zijn enzo maar heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Als filmliefhebber vind ik hem ronduit geweldig wat heeft die man een enorme kennis en een maffe smaak.
Totaal geen heligschennis,ik vind het ook niks aan.Ik snap niet wat iedereen er zo fantastisch aan vind,het verhaal is gaar enzz.(pulp fiction)

En als volgens sommigen RT saaier is dan Pulp fiction (kan dat? :? )dan sla ik die over.

In ieder geval,niet mijn smaak.

Kees Hoekerd
18-06-2004, 09:49
Pulp Fiction en Reservoir Dogs zet ik ook op een gedeelde eerste plaats. Klopt het trouwens dat Tarantino ook meegeschreven heeft (uncredited)aan het scenario van The Rock?
Ik hoop het,dan heeft ie nog 1 zeer goeie film :o

Movie_G
13-08-2004, 19:57
1 pulp fiction
2 from dusk till dawn
3 reservoir dogs
4 True Romance

Dennis Veldhuizen
13-08-2004, 20:54
als acteur was hij ook wel cool in 'Alias'

pavago
13-08-2004, 21:34
Pulp Fiction en Reservoir Dogs zet ik ook op een gedeelde eerste plaats. Klopt het trouwens dat Tarantino ook meegeschreven heeft (uncredited)aan het scenario van The Rock?
Ik hoop het,dan heeft ie nog 1 zeer goeie film :o

Volgens mij was het niet the rock maar juist Crimson Tide waaraan hij had meegeschreven

Tom L.
13-08-2004, 21:40
Jackie Brown

Pulp fiction vind ik echt niks.
Reservoir Dogs vind ik gemiddeld.
Kill Bill vind ik wel vermakelijk...

Rickje
16-08-2004, 14:38
1) Pulp Fiction
2) Reservoir Dogs
3) Kill Bill Vol. 1

Bart G.
16-08-2004, 14:45
1. Pulp Fiction
2. Kill Bill Vol.1 en 2
3. Reservoir Dogs
4. From Dusk Till Dawn
5. Jackie Brown

Als True Romance zou meetellen stond die op 3!

Oscar van Sambeek
16-08-2004, 14:59
zijn stuk uit four rooms is echt een klein meesterwerk!

Joost v.d. Ham
16-08-2004, 15:24
1.Reservoir Dogs (10/10)

2. Pulp Fiction (8/10)
3. Jackie Brown (8/10)
4. Kill Bill (8/10)


meer films heeft Tarantino niet!

pieter bond
16-08-2004, 15:29
Pulp fiction
you shot marvin :P

ik moet dringend eens Jackie Brown en reservoir dogs zien :oops:

Kars
16-08-2004, 15:38
1. Pulp Fiction
2. Reservoir Dogs
3. Jackie Brown/ Kill Bill

Marc Raps
16-08-2004, 16:21
1. Reservoir Dogs
2. Pulp Fiction
3. Kill Bill Vol. 2

Ik had vroeger Pulp Fiction op 1 en Reservoir Dogs op 2, maar ik vind het Bruce Willis deel eigenlijk behoorlijk saai. Die scène met Christopher Walken is hilarisch, en als Butch thuis komt wordt het weer een beetje interessant, tot en met dat stuk in die kelder, maar de rest kan me niet zo boeien. Travolta en Jackson zijn oneindig veel cooler en maken de film.
Jackie Brown vond ik ook niet zo.
Hoe minder ik zeg over Kill Bill Vol. 1, hoe beter.

Remco87
16-08-2004, 16:26
1. Reservoir Dogs
2. Pulp Fiction
3. Kill Bill Vol. 2

Ik had vroeger Pulp Fiction op 1 en Reservoir Dogs op 2, maar ik vind het Bruce Willis deel eigenlijk behoorlijk saai. Die scène met Christopher Walken is hilarisch, en als Butch thuis komt wordt het weer een beetje interessant, tot en met dat stuk in die kelder, maar de rest kan me niet zo boeien. Travolta en Jackson zijn oneindig veel cooler en maken de film.
Jackie Brown vond ik ook niet zo.
Hoe minder ik zeg over Kill Bill Vol. 1, hoe beter.

Ongelooflijk hadden mijn woorden kunnen zijn :)

Vond ook eerst Pulp Fiction leuker maar de Reservoir Dogs zijn veel cooler

Kenneth
16-08-2004, 18:45
1. Pulp Fiction (zelfs na 10x kijken is er nog altijd een scene die ik niet goed kan plaatsen in de film - Travolta wordt neergeschoten door Willis...en dan?)

2. Reservoir Dogs (Uh-uh. I don't tip... Whaddaya mean you don't tip?... I don't believe in it... You don't believe in tipping?)

3. From Dusk Till Dawn (verrassingseffect)

4. Jackie Brown (Yeah, that really hit the spot)

5. Kill Bill Vol.I (iets minder dan verwacht...mss verwachte ik wel teveel)

Joost v.d. Ham
16-08-2004, 19:17
1. Pulp Fiction (zelfs na 10x kijken is er nog altijd een scene die ik niet goed kan plaatsen in de film - Travolta wordt neergeschoten door Willis...en dan?)


En dan gaat Bruce verder.......wat snap je niet dan?



3. From Dusk Till Dawn (verrassingseffect)


Is niet van Tarantino, hij heeft Rodriques enkel hier en daar geadviseerd...;)

Kenneth
16-08-2004, 22:27
1. Pulp Fiction (zelfs na 10x kijken is er nog altijd een scene die ik niet goed kan plaatsen in de film - Travolta wordt neergeschoten door Willis...en dan?)


En dan gaat Bruce verder.......wat snap je niet dan?

De chronologie van het verhaal, ik kan deze scene niet echt plaatsen :oops:

Marc Raps
16-08-2004, 22:59
Bruce schiet Travolta neer, dan volgt de hele toestand in die winkel met Marcellus, Bruce ontsnapt, haalt zijn vriendin op, en rijdt de vrijheid tegemoet.
EINDE

Het Bruce Willis verhaal speelt zich chronologisch het laatste af van allemaal.

Het is dus zeg maar:
[spoiler:d9afe3bce3]- Butch krijgt als kind het gouden horloge
- Jules en Vince gaan het geld ophalen bij de wanbetalers
- The Bonnie Situation
- De overval van de dinner
- Jules en Vince komen bij Marsellus, en Marsellus koopt Butch om.
- Vince gaat drugs halen bij Lance
- Vincent neemt Mia mee uit.
- Mia krijgt een overdosis.
- Butch wint alsnog de match, met verpletterend resultaat.
- Vince wordt op de zaak gezet.
- Butch keert terug naar huis om zijn horloge te halen, doodt Vince.
- Marsellus en Butch lopen elkaar tegen het lijf, en komen een beetje in de problemen.
- Butch ontsnapt, pikt zijn vriendin op, en rijdt de vrijheid tegemoet.[/spoiler:d9afe3bce3]

Vince negeert wat Jules het ingrijpen van God noemt, en gaat toch verder met zijn werk. Het duurde niet lang.

Hoop dat het helpt.

- Marc

pieter bond
17-08-2004, 07:16
ik vond dat ook eerst ingewikkeld
maar nu begrijp ik het Mark
thx


voor mij de beste scene uit PF:you shot Marvin

:lol: :lol: :lol:

Henk van der Weerdt
20-08-2004, 17:57
Kan ik kort over zijn Reservoir Dogs gevolgt door Pulp Fiction

Evil Hobbit
27-12-2004, 18:42
Ik vind Tarantino zo'n beetje de meest overgewaardeerde regisseur die er is. Niet dat hij slechte films heeft gemaakt maar zo bijzonder is het nu allemaal ook weer niet. Zijn films rusten op de (overigens hele goede) dialogen maar de rest stelt eigenlijk niet veel voor. Ja het is hip het is cool het is geweldadig maar het is vooral veel over niks. Daarom Pulp Fiction op 1 omdat dit zijn enige film is die wel van begin tot eind heel erg goed in elkaar zit. Maar de rest, Reservoir t/m Kill Bill 2 is allemaal niet zo heel erg superieur als veel mensen beweren.

HiddeV
27-12-2004, 19:05
Ik vind Tarantino zo'n beetje de meest overgewaardeerde regisseur die er is. Niet dat hij slechte films heeft gemaakt maar zo bijzonder is het nu allemaal ook weer niet. Zijn films rusten op de (overigens hele goede) dialogen maar de rest stelt eigenlijk niet veel voor. Ja het is hip het is cool het is geweldadig maar het is vooral veel over niks. Daarom Pulp Fiction op 1 omdat dit zijn enige film is die wel van begin tot eind heel erg goed in elkaar zit. Maar de rest, Reservoir t/m Kill Bill 2 is allemaal niet zo heel erg superieur als veel mensen beweren.

Ben het met je eens, reservoir dogs bv was een goede film, Kill Bill ook wel maar niet zo briljant als sommige hier vinden.

Chris W
27-12-2004, 19:40
als acteur was hij ook wel cool in 'Alias'

Of in Desperado dan, met zn grap over die weddenschap :lol:

The Pryde
28-12-2004, 10:00
Ikzelf vind Reservoir Dogs staat, nog steeds, nummer 1... al heeft ook Pulp Fiction een subliem script EN sublieme acteerprestaties. 8)

VdB
28-12-2004, 10:16
Ik vind Tarantino zo'n beetje de meest overgewaardeerde regisseur die er is. Niet dat hij slechte films heeft gemaakt maar zo bijzonder is het nu allemaal ook weer niet. Zijn films rusten op de (overigens hele goede) dialogen maar de rest stelt eigenlijk niet veel voor. Ja het is hip het is cool het is geweldadig maar het is vooral veel over niks. Daarom Pulp Fiction op 1 omdat dit zijn enige film is die wel van begin tot eind heel erg goed in elkaar zit. Maar de rest, Reservoir t/m Kill Bill 2 is allemaal niet zo heel erg superieur als veel mensen beweren.

Het lijkt tegenwoordig vooral hip om Tarantino wat naar beneden te halen.
Feit blijft gewoon dat hij één van de meest talentvolle en invloedrijkste regisseurs van zijn generatie is. Zeg nu zelf welke regisseur van zijn leeftijd kan zo'n ouvre voorleggen als regisseur en scenarioschrijver??
En als jij beweert dat het enkel wat dialogen zijn en verder niet veel voorstelt, dan weet jij volgens mij niet wat cinema is. De films van Tarantino ademen cinema. Er wordt zoveel gespeeld met stijlen, knipoogjes naar de filmgeschiedenis, belichting, muziek, montage, cinematografie, ... QT beheerst de filmtaal als één van de grote, PUNT. En al dat Tarantino-afbreken is echt niet meer hip hoor. Kan niet wachten op een nieuwe Tarantino, Aranofski, Paul Thomas Anderson, ... m.a.w. films van de nieuwe generatie Amerikaanse top-regisseurs.

Mijn favoriete Tarantino: Kill Bill Vol.1 en Pulp Fiction staan zowat op gelijke hoogte, gevolgd door Reservoir Dogs.

Evil Hobbit
28-12-2004, 12:35
Ik breek hem niet af hoor. Ik zei ook dat het geen slechte films zijn maar zo superieur is het gewoon niet. Kill Bill bijvoorbeeld. Het is gewoon de zoveelste wraak film verteld met hommages aan andere films. Leuk en tof maar verder veel klucht. De door jouw genoemde Aranofski is een veel betere regisseur dan Tarantino. Hij verteld tenminste echte verhalen en niet alleen maar vlotte dialoog. Dat maakt Trantino's films niet slecht, maar het is gewoon niet zo uniek want buiten Pulp Fiction heeft hij heus niet zo veel invloed gehad met zijn andere films.

VdB
28-12-2004, 14:44
Ik breek hem niet af hoor. Ik zei ook dat het geen slechte films zijn maar zo superieur is het gewoon niet. Kill Bill bijvoorbeeld. Het is gewoon de zoveelste wraak film verteld met hommages aan andere films. Leuk en tof maar verder veel klucht. De door jouw genoemde Aranofski is een veel betere regisseur dan Tarantino. Hij verteld tenminste echte verhalen en niet alleen maar vlotte dialoog. Dat maakt Trantino's films niet slecht, maar het is gewoon niet zo uniek want buiten Pulp Fiction heeft hij heus niet zo veel invloed gehad met zijn andere films.

Ga de top 100 van IMDB maar eens bekijken, en noem me één regisseur van zijn leeftijd die ook 4 films in de top 100 allertijden staan heeft. Dit doe je niet met alleen maar wat dialoog hoor, daarvoor moet je stuk voor stuk goeie films maken.

Jeroen D
29-12-2004, 11:37
Pulp Fiction en reservoir dogs zijn beide briljant !
Kill Bill vol. 1 is ook super.............alleen vol. 2 vind ik veruit zijn slechtste werk.

Marco Dubbeldam
29-12-2004, 15:16
1) Reservoir Dogs
2) Pulp Fiction
3) Kill Bill vol.2
4) Kill Bill vol.1
5) Jackie Brown

Niet door hem geregisseerd maar ook erg goed:

True Romance.

Hankster
29-12-2004, 18:23
1. Pulp Fiction
2. Reservoir Dogs
3. Kill Bill Vol. 1
..
4. Kill Bill Vol. 2
..
..
..
..
10. Jackie Brown .. wat een inhoudsloze film was dat zeg .. voor zover ik kan herinneren de enige film die ik van saaiheid heb uitgezet .. gebeurde geen fuck in http://www.areyounormal.nl/images/smilies/16shutup.gif

Seth__Gekko
30-12-2004, 17:55
stip op 1 natuurlijk Pulp. Reservoir en Kill Bill volgen snel...

ook leuk was de leuke cameo in Alias! (S1)

Freeze
30-12-2004, 18:51
Revervoir Dogs & Kill Bill Vol. 1

stoffel
31-12-2004, 14:05
pulp fiction!!! lievelingsfilm aller tijden samen met the godfather!!

Joost v.d. Ham
31-12-2004, 15:08
Reservoir Dogs is mijn onbetwiste nr 1
Pulp Fiction een leuke twee
Kill Bill's en Jackie Brown zijn ook zeer vermakelijk (licht uitgedrukt ;))

Harry B.
31-12-2004, 15:41
Mijn nummer 1: Pulp fiction, en eigenlijk ook wel Reservoir dogs, Kill Bill vol1. en 2.

Een tweede plaats voor Jackie Brown.

dopeyduck
04-01-2005, 21:02
Nummer 1 is natuurlijk Pulp Fiction!

Check dit trouwens eens:
http://www.cultkanaal.nl/Film/Facts/Pulp%20Fiction/index%20-%20pulp%20fiction%20feiten.html

:twisted:

dopeyduck strikes again!!!

Codswallop
10-02-2005, 23:52
Quentin Tarantino als schrijver en/of regisseur:

1. Pulp Fiction
2. Reservoir Dogs
3. Kill Bill Vol 2
4. Kill Bill Vol 1
5. Jackie Brown
6. From Dusk Till Dawn

Ik moet overigens nog een hoop zien. Natural Born Killers, True Romance en Four Rooms.

Dennis Kuijper
11-02-2005, 16:23
Ik vind Tarantino zo'n beetje de meest overgewaardeerde regisseur die er is. Niet dat hij slechte films heeft gemaakt maar zo bijzonder is het nu allemaal ook weer niet. Zijn films rusten op de (overigens hele goede) dialogen maar de rest stelt eigenlijk niet veel voor. Ja het is hip het is cool het is geweldadig maar het is vooral veel over niks. Daarom Pulp Fiction op 1 omdat dit zijn enige film is die wel van begin tot eind heel erg goed in elkaar zit. Maar de rest, Reservoir t/m Kill Bill 2 is allemaal niet zo heel erg superieur als veel mensen beweren.

Ben het met je eens, reservoir dogs bv was een goede film, Kill Bill ook wel maar niet zo briljant als sommige hier vinden.

Hier sluit ik me bij aan.Maar het is gewoon een kwestie van smaak denk ik.

Ro1671
13-02-2005, 11:38
Hoewel 'slechts' door Quentin Tarantino geschreven en niet geregisseerd, moet ik zeggen dat "True Romance" toch ook een absolute topper is. (y)

Zeker!
True Romance krijgt van mij een 9.9!

Mijn Tarantino-Top-3:

1) KillBill vol. 2
2) Reservoir Dogs
3) KillBill vol. 1

Diana
13-02-2005, 11:46
Het is een erg moeilijke keuze, maar als het echt moet kies ik voor Kill Bill volume 2.

BabaBooey
13-02-2005, 23:34
1. Pulp Fiction
2. Kill Bill 1
3. Reservoir Dogs

Inderdaad, je leest het goed, Kill Bill 1 op de 2e plek.
Ik vind dat toch zo'n geweldige film. Natuurlijk zitten er ook wat minpuntjes aan, maar het anime segment, de weergaloze soundtrack gecombineerd met fantastisch camerawerk, de manier waarop de bad guys worden neergezet..
Geweldig.

Mede door het feit dat Kill Bill 1 gewoon keihard "beuken met stijl" was, vond ik Vol 2 verschrikkelijk tegenvallen. Je kan niet 1 film maken met alleen maar actie en vervolgens in deel 2 de karakters belachelijk neerzetten door middel van dialogen die nergens op slaan.

Bill werd in deel 1 neergezet als een gewetenloze moordenaar en in deel 2 komt hij ineens met een monoloog over Superman waarbij je gewoon wéét dat dit niets met het personage te maken heeft, maar dat Quentin met een keiharde erectie achter z'n schrijftafel zat en niet kon wachten om dat lompe stukje dialoog in de film te proppen.

Laat staan die belachelijke Exploding Heart Technique. Wat een anti-climax zeg.