PDA

Bekijk de volledige versie : dvd-speler tjilpt als een vogeltje



Quinten Duyst
10-02-2005, 15:04
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag af en toe maakt mijn dvd-speler een vaag geluid het is eigelijk een piep maar ook weer niet, volgens mij ligt het aan de laser maar weet het niet zeker. Nou staat de speler in mijn kast dus als de deurtjes dicht zitten hoor je het niet, maar toch.

Weet iemand wat dat kan zijn????

peter van tongeren
10-02-2005, 19:41
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag af en toe maakt mijn dvd-speler een vaag geluid het is eigelijk een piep maar ook weer niet, volgens mij ligt het aan de laser maar weet het niet zeker. Nou staat de speler in mijn kast dus als de deurtjes dicht zitten hoor je het niet, maar toch.

Weet iemand wat dat kan zijn????

Dit is de focuslens van de laserunit deze gaat zo snel op en neer dat het bijna een luidspreker lijkt.

Quinten Duyst
11-02-2005, 07:09
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag af en toe maakt mijn dvd-speler een vaag geluid het is eigelijk een piep maar ook weer niet, volgens mij ligt het aan de laser maar weet het niet zeker. Nou staat de speler in mijn kast dus als de deurtjes dicht zitten hoor je het niet, maar toch.

Weet iemand wat dat kan zijn????

Dit is de focuslens van de laserunit deze gaat zo snel op en neer dat het bijna een luidspreker lijkt.

Kan dat kwaad :?:

A3aan
11-02-2005, 08:27
IMHO is het 'tsjilpende' geluid hetzelfde als het tingelende geluid van een harddisk of het pruttelende geluid van een andere harddisk of het schurende geluid van een floppy-drive.
In al deze gevallen is het het geluid van de motortjes die de leeskop van het ene spoor naar het andere verplaatsen. Dat is normaal, hooguit storend zla je kast open is.

Als de dvd-speler moeite heeft een bepaald track te vinden zal hij per zoekactie LANGER bezig zijn (vergelijk het geluid als je naar een bepaald hoofdstuk springt). M.a.w. als het geluid langer (of vaker) voorkomt, dan kan dat een teken zijn dat je speler moeite met zoeken heeft, wordt dat probleem nog iets groter, dan zal je beeld ook gaan haperen.
Maar ik denk niet dat je dat bedoelt, ik neem aan dat het puur om het geluidje gaat, dat zijn dus de servo-motortjes van je leeskop.

Sóms kan ook het aandrijfwerk od de disk voor gepiep zorgen (maar dat is meer piepen dan tsjilpen), wat kan liggen aan stof in het apparaat, slijtage of een disk die nét niet helemaal jofel is uitgebalanceerd (bedenk dat de draaisnelheid van een DVD vergelijkbaar is met centrifugeren).

en wat ook nog kan:
:wink: je hebt een dvd opstaan waar voor de sfeer vogel-geluiden in gemixed zijn
:wink: het vogel-geluid is gewoon een lente-bode

Quinten Duyst
11-02-2005, 08:32
Bedankt voor je antwoord, ik denk dat het inderdaad aan bepaalde dvd's ligt want bij de ene heb ik het wel en bij de andere weer niet. Vooral bij dvd's van RCV heb ik het volgens mij, maar daar zal ik eens op gaan letten.

Willy B.
12-02-2005, 20:18
Als uwe dvdspeler aan staat en je steekt er een RCV geen nood je kunt nog altijd te vogeltjesdans doen.

:lol: