PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DVR-720-H



partymarty
11-02-2005, 08:09
Ik ben van plan de Pioneer DVR-720-H te kopen. Nu kan deze alleen opnemen op dvd-r(w). Kan iemand mij (leek) nu uitleggen wat hiervan de voor- en/of nadelen zijn?

A3aan
11-02-2005, 08:19
over DVD-R, DVD+R, DVDRAM en DVD-RW en DVD-RW is al veel geschreven op dit board, zowel onder 'dvd-spelers' als onder 'Home Theater'.
Gebruik de ZOEK-knop bovenin beeld of klik hier (http://www.dvd.nl/forum/search.php)

partymarty
12-02-2005, 08:55
Ik heb me helemaal suf gezocht, maar kan geen duidelijkheid krijgen.

Naar mijn (bescheiden) mening is de Pioneer 720 de recorder met de meeste mogelijkheden. Toch vraag ik me nog wat dingen af:

- kunnen andere mensen door mij (op dvd-r(w) gebrande dvd's afspelen?
- kan ik over een x aantal jaar nog dvd-r(w) schijfjes kopen?
- moet ik toch gaan voor de Sony HX900?

Pietse
12-02-2005, 09:11
Ik heb de pioneer eventjes gehad, en snel omgeruild voor de Sony.

De sony brandt dvd-r(w) en dvd+r(w), hij vreet alles, van de goodkoopste nameless shit tot beste merken, en voor een prikkie regio vrij te maken.
De menu structuur is kinderlijk eenvoudig, en opnemen op harddisk is een verademing, nooit gezeik of je schijfje wel of niet vol is.

Hier nog wat voordelen van een recorder met HD tov zonder HD.

1: De zeer grote opslagcapaciteit
2: Een programma opnemen en tegelijk een dvd kijken.
3: Chase play, alvast gaan kijken als je nog aan het opnemen bent (kan ook op dvd only recorders, maar werkt vaak niet zo vloeiend als bij HD recorders).

partymarty
12-02-2005, 11:18
Ik heb de Pioneer eventjes gehad, en snel omgeruild voor de Sony.



Waarom heb je de Pioneer omgeruild, beviel hij zo slecht?

P@trick_DVD
13-02-2005, 10:10
Ik heb me helemaal suf gezocht, maar kan geen duidelijkheid krijgen.

Naar mijn (bescheiden) mening is de Pioneer 720 de recorder met de meeste mogelijkheden. Toch vraag ik me nog wat dingen af:

- kunnen andere mensen door mij (op dvd-r(w) gebrande dvd's afspelen?
- kan ik over een x aantal jaar nog dvd-r(w) schijfjes kopen?
- moet ik toch gaan voor de Sony HX900?
Misschien vind je je antwoord wel op deze site/pagina:
http://www.btinternet.com/~james_lancaster/whichdvd.HTML

vbi
07-03-2005, 18:10
Het boeit toch niet of je + of - gaat branden. Je hebt tenslotte harddisk, waar al je opnames op komen te staan. Wanneer je opname op schijf wilt overzetten doe je dat gewoon op een -r. Die is tegenwoordig bijna 100% compatible. Datzelfde geldt voor de -rw mits gebrand in de video-modus.

De pioneer is behoord tot de betrouwbare merken bij dvd/hdd recorders. Hij is enorm makkelijk te bedienen. Alleen het menu is engels.
Hij speelt trouwens ook jpeg af wat de sony weer niet doet. De sony kan alleen fotos afspelen als je een vcd maakt.
De pioneer heeft een divide, combine en a-b erase functie.
Sony heeft alleen a-b erase.

Zoveel verschil is er dus niet tussen beide recorders. De sony ziet er wel mooier uit trouwens. Ook het menu maar dat is niet belangrijk.