PDA

Bekijk de volledige versie : Ik twijfel.....



suave
31-01-2002, 22:55
Ik twijfel over een CRT of een DLP voor mij interessant is. Mijn kamer is 4.5 meter lang en 4 meter breed. Wat zou ik doen en hoe breed kan het beeld maximaal??

SuavE:confused:

erikz
31-01-2002, 23:40
Een CRT projector heeft over het algemeen een beter contrast dan een DLP projector >> bij crt is zwart ook echt zwart, nadeel is de grootte en het gewicht van een crt proj. en het feit dat deze vooral wat meer technisch inzicht vereist, vanwege het optimaal instellen.

Optimale kijkafstand bij een sony CRT 1270 projector (volgens manual) is min. 3 meter tot 20 (!) meter. Als je het midden van de projector op 4 meter afstand zet van het scherm zal de diagonaal ongeveer 3,40 meter bedragen (135 inch). Bij 3.5 meter afstand ongeveer 3 meter diagonaal.

Roland1
25-02-2002, 17:29
1. Wat is kijkafstand? Daaraan kan je meestal een maximale beeldbreedte mee 'berekenen', rekening houdend met de maximale 'fijne' kijkhoek.

2. Wat heb je voor bron? Een 'gewone' DVDspeler, een DVD-speler met PSM-1 upgrade, een DVD-speler met scaler, een HTPC?

3. Met een CRT moet je eigenlijk niet breder gaan dan 2,5 meter (ligt nogal aan de diameter van de buizen).
Met een DLP kun je stukken groter projecteren, maar of dat mooier is.... TE groot is in ieder geval niet goed ---> je zult dan pixels/lijnen zien.

4. een CRT geef het mooiste beeld mits:
- goed afgesteld + goed scherm
- kamer is goed verduisterd (CRT heeft lage lichtoutput, dus je moet je kamer goed donker maken + gordijnen dicht, etc.)
- een goede bron wordt gebruikt (progressive scan, ideaal aantal beeldlijnen ligt aan de projector)