PDA

Bekijk de volledige versie : Macrovision komt met nieuwe kopieerbeveiliging voor DVD



Eric van Ballegoie
17-02-2005, 16:27
Macrovision komt met nieuwe kopieerbeveiliging voor DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1607)

HiddeV
17-02-2005, 16:41
En ook om deze beveiliging te omzeilen zijn binnen de kortste keren 10 programma's voor.

BuffyLover
17-02-2005, 16:41
oeehh..ben benieuwd, zal na een week a 2 wel iemand zijn die het kam omzeilen, zo gaat het altijd..

The Scratcher
17-02-2005, 18:17
Snap werkelijk niet dat men vandaag de dag nog steeds karren vol geld steekt in het ontwikkelen van nieuwe en zinloze kopieerbeveiligen? :shock:
Binnen de kortste keren is ook dit weer gekraakt en zal het weer 97% van de programma`s die dit kunnen kopieren ipv andersom!

Maak liever de dvd`s goedkoper! Waarom denk je dat er juist gekopieerd wordt? Leren het ook nooit de sufferds..... :roll:

Sneaker
17-02-2005, 18:49
Inderdaad. Het is zonde van het geld om een nieuwe beveiliging te maken die waarschijnlijk binnen no time gekraakt wordt. Zoals eerder gezegt, maak de DVD's goedkoper of besteed het (nu verspilde geld) aan betere uitgaves van DVD's.

Willy B.
17-02-2005, 19:53
Ja betere uitgaves R2 waarom geen open markt want R2 uitgaves zijn meestal bullshit ik koop nu tegenwoordig R1,R3 ik ben goedekoper uit en het zijn beter uitgaves.

:oops:

Ed Van Seeters
17-02-2005, 20:05
vondt dit op planet

Veel wil Macromedia niet kwijt over RipGuard DVD: begrijpelijk, want hoe meer je vertelt, hoe sneller het gekraakt is. Wel zou hard- en software om DVD's af te spelen gewoon blijven werken, zonder extra toevoegingen. De kopieerbeveiliging zit volgens de cryptische omschrijving in het voorkomen dat ripsoftware (de software waar de kopieën mee gemaakt worden) werkt. Het is mogelijk dat Macrovision een soort ruis toevoegt: door foutcorrectie kun je de DVD's dan wel afspelen, maar geen kopie maken. Deze methode wordt ook in het beveiligingssysteem CDS 300 van Macrovision gebruikt, maar zou de levensduur van de schijfjes verkorten. Omdat er zoveel foutcorrectie nodig is, kunnen de CD's minder schade hebben om nog goed afgespeeld te worden, een probleem dat bij DVD's wegens de hoge datadichtheid groter zou zijn. Dat de beveiliging niet 100% werkt, geeft Macrovision nu al toe. Ze verwachten een effectiviteit van 97%, genoeg om het 'rippen' te ontmoedigen. En als dat niet genoeg is, stelt het bedrijf dat het omzeilen van kopieerbeveiligingen strafbaar is...

lekker is dat.
zijn ze gevoeliger voor krasjes.
en kortere levensduur!!

Mike Philippens
17-02-2005, 21:19
Veel wil Macromedia niet kwijt over RipGuard DVD: begrijpelijk, want hoe meer je vertelt, hoe sneller het gekraakt is. Wel zou hard- en software om DVD's af te spelen gewoon blijven werken, zonder extra toevoegingen. De kopieerbeveiliging zit volgens de cryptische omschrijving in het voorkomen dat ripsoftware (de software waar de kopieën mee gemaakt worden) werkt.
Ik ben benieuwd of dit zo werkt. Veel kunnen ze ook niet doen, want je kunt niet zomaar de DVD spelers aanpassen. Binnen die marges denken ze nu wat gevonden te hebben. Prima natuurlijk, alleen hoop ik inderdaard dat het niet ten koste gaat van de kwaliteit. Veel foutcorrectie betekent volgens mij ook dat de speler steeds aan het zoeken slaat en dat is ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de speler. Bovendien hoor je dat nogal in sommige spelers. Mijn oude (inmiddels verkochte) Sony had dat ook. Die was sowieso gevoelig voor vuil en krassen. Je hoorde het mechanisme gewoon heen en weer jengelen en dat wist ik alweer hoe laat het was.

Ik denk dat wij als consumenten heel goed op moeten letten en zodra het vermoeden bestaat dat het echt 'foute' schijven zijn druk zetten op de producenten. Want niet iedereen zal dit gaan gebruiken. In de States hebben ze ook een tijd met RCE geëxperimenteerd, maar je hoort er nu niets meer van. Als consumenten overgaan tot een kopersstaking of boycot van 'foute' merken is het gauw afgelopen met deze praktijken.

Beveiliging ok, ik kopieer toch niets. Hooguit af en toe een huur-dvd om 'm nog een keer te zien of voor familie. De kopie gaat niet de collectie in, maar wordt na een paar weken weer gewist (RW'tje). Verlengde huurperiode dus. In mijn collectie komen geen kopieën.

Martin Zuidervliet
18-02-2005, 07:33
Veel foutcorrectie betekent volgens mij ook dat de speler steeds aan het zoeken slaat en dat is ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de speler. Bovendien hoor je dat nogal in sommige spelers. Mijn oude (inmiddels verkochte) Sony had dat ook. Die was sowieso gevoelig voor vuil en krassen. Je hoorde het mechanisme gewoon heen en weer jengelen en dat wist ik alweer hoe laat het was.
Inderdaad denk ik dat ik ook op mijn oude Sony (1998) dat getiktak nog vaker zal horen, totdat hij het helemaal begeeft. :(

Albert Kostwinder
18-02-2005, 19:15
Van mij mag het illigale kopieren helemaal gebeurd zijn. Dat het echter niet mogelijk is een en ander te omzeilen lijkt mij een utopie. Ik vraag mij af of het eenvoudig verlagen van de verkoopprijs van een dvd veel kopieer geweld zou doen afnemen en daarmee een goedkopere oplossing? :wink:

BuffyLover
18-02-2005, 19:51
Dat lijkt mij wel, als de prijzen omlaag gaan hebben mensen eerder de neiging om een mooiere officiele uitvoering te kopen dan een kopie..wat denk ik op lange termijn goedkoper uitkomt voor beide partijen..

JCL
18-02-2005, 20:03
Kan me niet voorstellen dat het nog niet is gekraakt. Wat een blaaskaken zijn die jongens och altijd. Het is simpelweg niet mogelijk om een software matige beveiliging te maken die niet te kraken valt. Er is geen enkele PC die aan internet hangt niet te hacken etc...

Albert Kostwinder
18-02-2005, 20:10
Kan me niet voorstellen dat het nog niet is gekraakt. Wat een blaaskaken zijn die jongens och altijd. Het is simpelweg niet mogelijk om een software matige beveiliging te maken die niet te kraken valt. Er is geen enkele PC die aan internet hangt niet te hacken etc...

Het is wel degelijk mogelijk een encryptie te ontwikkelen die tijdelijk of voor langere tijd niet te kraken is. Echter, door de ontwikkeling van hardware en daarmee de vooruitgang van rekenkracht kunnen huidige encrypties na verloop van tijd alsnog gekraakt worden. :wink:

JCL
18-02-2005, 20:12
Kan me niet voorstellen dat het nog niet is gekraakt. Wat een blaaskaken zijn die jongens och altijd. Het is simpelweg niet mogelijk om een software matige beveiliging te maken die niet te kraken valt. Er is geen enkele PC die aan internet hangt niet te hacken etc...

Het is wel degelijk mogelijk een encryptie te ontwikkelen die tijdelijk of voor langere tijd niet te kraken is. Echter, door de ontwikkeling van hardware en daarmee de rekenkracht kunnen huidige encrypties na verloop van tijd alsnog gekraakt worden. :wink:

Lees na een week, want ik ken nog steeds de niet te kraken CD niet.

Ronald Stiebolt
18-02-2005, 20:17
Ik denk dat 't meer een marketing-truc is. MacroVision stapt straks naar de grote maatschappijen en blert iets als: "kijk: met alle bestaande software zijn deze DVD's NIET te kraken'.

Studio's weer blij (wat weten zij nou helemaal?) en betalen vervolgens een vermogen om de licenties te bemachtigen.

MacroVision een sloot geld erbij en kunnen starten met een nog 'onkraakbaarder' product (omdat de laatste na iets meer dan 1 week weer om zeep is geholpen) opdat ze dat daarna weer voor een vermogen kunnen slijten.

Enz., enz....

Slimme jongens, dat wel...

Albert Kostwinder
18-02-2005, 21:35
Kan me niet voorstellen dat het nog niet is gekraakt. Wat een blaaskaken zijn die jongens och altijd. Het is simpelweg niet mogelijk om een software matige beveiliging te maken die niet te kraken valt. Er is geen enkele PC die aan internet hangt niet te hacken etc...

Het is wel degelijk mogelijk een encryptie te ontwikkelen die tijdelijk of voor langere tijd niet te kraken is. Echter, door de ontwikkeling van hardware en daarmee de rekenkracht kunnen huidige encrypties na verloop van tijd alsnog gekraakt worden. :wink:

Lees na een week, want ik ken nog steeds de niet te kraken CD niet.

Eerst maar zien maar men is wel degelijk in staat een encryptie te ontwikkelen waarvoor je enorm veel rekenkracht nodig zult zijn om die te kunnen kraken. Uiteindelijk zal het wel te kraken zijn maar dan hebben wij wellicht allang blu ray. Een zware encryptie breek je echt niet in een week met de huidige stand der hardware.... De tijd zal het leren lijkt mij.... :wink:

Zaltman
19-02-2005, 12:40
Lukt ze toch niet. :lol:

Richard68
19-02-2005, 16:57
Wat de een kan maken kan de ander kraken.

Zeker omdat de DVD's ook in de meest goedkope spelers het moeten blijven doen met deze nieuwe versleuteling zal het mij niks verbazen als men een en ander al gekraakt heeft voordat de eerste nieuwe beveiligde DVD van de persen rolt.

JCL
19-02-2005, 17:40
Wat de een kan maken kan de ander kraken.

Zeker omdat de DVD's ook in de meest goedkope spelers het moeten blijven doen met deze nieuwe versleuteling zal het mij niks verbazen als men een en ander al gekraakt heeft voordat de eerste nieuwe beveiligde DVD van de persen rolt.

zoals altijd. "De nieuwe CD van Herman Brood" was niet te kraken. Had een image binnen voor dat hij tekoop was in de winkel, identiek aan het orgineel tot de laatste binaire code aan toe.

Reinbo
19-02-2005, 17:43
Volgens de maker wordt hiermee 97 procent van de huidige dvd-kopieersoftware buitenspel gezet. Filmstudio Fox test momenteel de oplossing.


Nou dan kopen we toch gewoon die 3% :?

Albert Kostwinder
20-02-2005, 10:55
Wie het laatst lacht, lacht het best. :roll: :wink:

SuperDre
20-02-2005, 16:38
Dat lijkt mij wel, als de prijzen omlaag gaan hebben mensen eerder de neiging om een mooiere officiele uitvoering te kopen dan een kopie..wat denk ik op lange termijn goedkoper uitkomt voor beide partijen..

Nee dat klopt dus gewoon niet, want wanneer is de prijs laag genoeg? Mensen zitten altijd zo te mekkeren dat de prijzen van dvd's zo duur zijn, maar dat valt reuze mee, tja als je meteen de nieuwste dvd moet hebben dan zijn ze wel prijzig ja, maar daar kies je zelf voor, je weet gewoon dat die dvd's na een paar weken/maanden stukken goedkoper zijn. Gewoon ff wachten en dan zijn dvd's 9.99 of 7.99 of zelfs nog lager. Maar veel mensen vinden dat zelfs nog te duur.. pffff..
De reden dat veel mensen kopieren/downloaden is gewoon omdat ze helemaal niets willen betalen.. (op de gemiddelde dvd.nller na natuurlijk want die heeft ook al een grote collectie en die zal dan misschien juist nu een dvd downloaden om em toch wel te kopen wanneer die goedkoper is..)

arno
21-02-2005, 12:27
Dat je het kopieren niet kan uitbannen klopt wel, hoe goedkoop je de "echte" dvds maakt, mensen zullen ze altijd willen kopieren.

Maar we hebben wel het recht om te kunnen kopieren - al is het maar als reserve kopie - er zit tenslotte niet voor niks een heffing op lege dvd schijfjes. (en straks in Belgie 40 euro per pc!)

Als ze willen blijven doorgaan met beveilingen dan zouden ze de heffing ook maar eens moeten afschaffen.

Mike Philippens
21-02-2005, 20:52
Kan me niet voorstellen dat het nog niet is gekraakt. Wat een blaaskaken zijn die jongens och altijd. Het is simpelweg niet mogelijk om een software matige beveiliging te maken die niet te kraken valt. Er is geen enkele PC die aan internet hangt niet te hacken etc...
Nou....daar zou ik niet al te zeker van zijn. Er zijn beveiligingen voor PC software die gewoon nog steeds niet gekraakt zijn. SecuROM bijvoorbeeld. Niet te kopieëren. De enige manier om van een gekopieëerde SecuROM cd te genieten is een patch op de loader zodat ie niet naar de beveiliging zoekt. Dat lukt je met een DVD niet zo snel. Maar ja...die beveiliging kunnen ze weer niet voor DVD's gebruiken. Maar mochten ze bijvoorbeeld bij HD DVD of BluRay zoiets implementeren ben je mooit de sigaar. Net als met SACD's. Ze kunnen fysiek iets in die schijven maken waardoor het gewoon niet gaat.

Wellicht zijn de krakers zo slim om een andere manier te vinden om hetzelfde te bereiken. Maar ik denk dat het straks met andere media meer de kant op gaat van opnieuw opnemen. Dus de output opvangen ipv de schijf rechtstreeks kopiëren.

Jaco
22-02-2005, 06:34
Wat ik mij afvraag, speelt elke huidige speler ook daadwerkelijk
de nieuwe beveiligde dvd's af?
Bij cd's hoor ik nog steeds klachten dat ze niet af te spelen zijn
in bijv. een autoradio?!?!

JCL
22-02-2005, 13:46
Kan me niet voorstellen dat het nog niet is gekraakt. Wat een blaaskaken zijn die jongens och altijd. Het is simpelweg niet mogelijk om een software matige beveiliging te maken die niet te kraken valt. Er is geen enkele PC die aan internet hangt niet te hacken etc...
Nou....daar zou ik niet al te zeker van zijn. Er zijn beveiligingen voor PC software die gewoon nog steeds niet gekraakt zijn. SecuROM bijvoorbeeld. Niet te kopieëren. De enige manier om van een gekopieëerde SecuROM cd te genieten is een patch op de loader zodat ie niet naar de beveiliging zoekt. Dat lukt je met een DVD niet zo snel. Maar ja...die beveiliging kunnen ze weer niet voor DVD's gebruiken. Maar mochten ze bijvoorbeeld bij HD DVD of BluRay zoiets implementeren ben je mooit de sigaar. Net als met SACD's. Ze kunnen fysiek iets in die schijven maken waardoor het gewoon niet gaat.

Wellicht zijn de krakers zo slim om een andere manier te vinden om hetzelfde te bereiken. Maar ik denk dat het straks met andere media meer de kant op gaat van opnieuw opnemen. Dus de output opvangen ipv de schijf rechtstreeks kopiëren.

Hmmm, had nog nooit van dat SecuROM gehoort (niet dat het niet bestaat!) maar het lijkt me dat je gewoon met b.v. Clone CD een image kan maken. Je leest gewoon de binaire code in, die kraken eigelijk niets, die lezen alleen maar en wat ze binnenkrijgen schrijven ze in een lange rij met 1'tjes en 0'etjes, precies zoals het ook op de orginele CD staat.

Een spelletje b.v. hoef je dan ook niet meer te kraken. Alleen moet je wel een goede CD brander hebben. De 24 speed Plextor die ik altijd gebrukt heb kan overal door, ben nog nooit iets tegen gekomen wat niet wou (ook zwaar beschadigd etc) maar wel CD's die alleen ik kon inlezen (of andere mensen met een Plextor he :wink: ).

Mike Philippens
22-02-2005, 18:27
Hmmm, had nog nooit van dat SecuROM gehoort (niet dat het niet bestaat!) maar het lijkt me dat je gewoon met b.v. Clone CD een image kan maken. Je leest gewoon de binaire code in, die kraken eigelijk niets, die lezen alleen maar en wat ze binnenkrijgen schrijven ze in een lange rij met 1'tjes en 0'etjes, precies zoals het ook op de orginele CD staat.

Een spelletje b.v. hoef je dan ook niet meer te kraken. Alleen moet je wel een goede CD brander hebben. De 24 speed Plextor die ik altijd gebrukt heb kan overal door, ben nog nooit iets tegen gekomen wat niet wou (ook zwaar beschadigd etc) maar wel CD's die alleen ik kon inlezen (of andere mensen met een Plextor he :wink: ).
Koop voor de gein Lego Racer maar. Die is met SecuROM beveiligd. Maak er een kopie van met elk programma dat je kunt vinden. Het gaat gewoon niet werken. Cracks zijn altijd in de de vorm van een nieuwe loader die je moet toepassen op de gekopieerde toestand.
SACD's zijn ook op een hele slimme manier beveiligd. Op een of andere manier is het blijkbaar mogelijk iets op de schijf te zetten dat niet te kopieren is. Als je daar met het afspelen steeds op checkt is het einde verhaal. Vraag me niet hoe het werkt, maar het werkt wel. Niet dat het krakers ervan weerhoudt de boel te kraken...
Alleen voor een DVD wordt dat lastiger. Nieuwe business voor de kopieerindustrie. Die geven ze op die manier bestaansrecht en daar denken ze niet aan. Lagere prijzen is een beter idee. Ik kopieer ook niets omdat ik goedkoop inkoop (buitenland/aanbiedingen). Ik vind het de moeite niet om te kopieren.

JCL
23-02-2005, 13:48
Helemaal mee eens. Voor €5 ga ik geen DVDtje kopieren, ik ken niemand die ze voor dat geld verkoopt.

Mike Philippens
23-02-2005, 17:32
Helemaal mee eens. Voor €5 ga ik geen DVDtje kopieren, ik ken niemand die ze voor dat geld verkoopt.
Hehe...het hoeft ook weer niet voor een onrealistische prijs natuurlijk. Ik betaal tussen de 10 en de 20 EU voor een DVDtje. Veel titels hebben ze bij DVDSoon voor €9 liggen terwijl ze hier voor €20 in het rek staan. Dan ga ik niet kopieëren maar koop de buitenlandse versie.

Een gestolen autoradio/fiets/tv is ook goedkoper, maar dat doe je ook niet...

JCL
23-02-2005, 18:08
Helemaal mee eens. Voor €5 ga ik geen DVDtje kopieren, ik ken niemand die ze voor dat geld verkoopt.
Hehe...het hoeft ook weer niet voor een onrealistische prijs natuurlijk. Ik betaal tussen de 10 en de 20 EU voor een DVDtje. Veel titels hebben ze bij DVDSoon voor €9 liggen terwijl ze hier voor €20 in het rek staan. Dan ga ik niet kopieëren maar koop de buitenlandse versie.

Een gestolen autoradio/fiets/tv is ook goedkoper, maar dat doe je ook niet...

Hmmm, da's wel anders. Er zit wel degelijk een verschil tussen namaken en stelen. Als ik een fiets leen van een fietsenwinkel en ik bouw hem helemaal na, dan is hij toch niet gejat?

Maar anyway, een nieuwe DVD voor €10 is heus wel mogelijk...

Mike Philippens
23-02-2005, 19:57
Helemaal mee eens. Voor €5 ga ik geen DVDtje kopieren, ik ken niemand die ze voor dat geld verkoopt.
Hehe...het hoeft ook weer niet voor een onrealistische prijs natuurlijk. Ik betaal tussen de 10 en de 20 EU voor een DVDtje. Veel titels hebben ze bij DVDSoon voor €9 liggen terwijl ze hier voor €20 in het rek staan. Dan ga ik niet kopieëren maar koop de buitenlandse versie.

Een gestolen autoradio/fiets/tv is ook goedkoper, maar dat doe je ook niet...
Hmmm, da's wel anders. Er zit wel degelijk een verschil tussen namaken en stelen. Als ik een fiets leen van een fietsenwinkel en ik bouw hem helemaal na, dan is hij toch niet gejat?
Oude discussie. Ik zie het als stelen, ongeacht wat de wetgever ervan zegt. Is mijn persoonlijke mening. Er moet voor iets betaald worden, en dat doe je niet als je kopieëert. Ergo: diefstal. Ik kan ook niet de Mercedes van de buurman of de dealer afpakken onder het mom van 'te duur dus ik pak 'm maar'. En naar mijn idee maakt het niet uit of het iets tastbaars is of niet. Als ik mijn werkster niet betaal, of een taxirit niet afreken steel ik ook. Terwijl er nog steeds een werkster is die kan schoonmaken en een taxi(chauffeur) die kan rijden.
Het is overigens geen kwestie van mensen die kopieëren dieven te noemen. Ik doe het (af en toe) zelf ook, dus ik ben ook een dief. Ook ik download af en toe iets. Voor mezelf 'verantwoord' ik dat dan door een niet geringe investering in de platen en filmindustrie: ooit had ik honderden LP's, nu een stuk of 300 CD's en meer dan 200 DVD's. Ik vind dus dat ik het 'recht' heb om zo af en toe iets te downloaden of te kopieëren. Het blijft wat mij betreft bij af en toe. Dubbele moraal? Kan best. Maar ik kan er mee leven.

ps: de fiets namaken is diefstal van een andere soort: plagiaat... Jij mag geen Batavus namaken... ;-)

JCL
24-02-2005, 13:11
Helemaal mee eens. Voor €5 ga ik geen DVDtje kopieren, ik ken niemand die ze voor dat geld verkoopt.
Hehe...het hoeft ook weer niet voor een onrealistische prijs natuurlijk. Ik betaal tussen de 10 en de 20 EU voor een DVDtje. Veel titels hebben ze bij DVDSoon voor €9 liggen terwijl ze hier voor €20 in het rek staan. Dan ga ik niet kopieëren maar koop de buitenlandse versie.

Een gestolen autoradio/fiets/tv is ook goedkoper, maar dat doe je ook niet...
Hmmm, da's wel anders. Er zit wel degelijk een verschil tussen namaken en stelen. Als ik een fiets leen van een fietsenwinkel en ik bouw hem helemaal na, dan is hij toch niet gejat?
Oude discussie. Ik zie het als stelen, ongeacht wat de wetgever ervan zegt. Is mijn persoonlijke mening. Er moet voor iets betaald worden, en dat doe je niet als je kopieëert. Ergo: diefstal. Ik kan ook niet de Mercedes van de buurman of de dealer afpakken onder het mom van 'te duur dus ik pak 'm maar'. En naar mijn idee maakt het niet uit of het iets tastbaars is of niet. Als ik mijn werkster niet betaal, of een taxirit niet afreken steel ik ook. Terwijl er nog steeds een werkster is die kan schoonmaken en een taxi(chauffeur) die kan rijden.
Het is overigens geen kwestie van mensen die kopieëren dieven te noemen. Ik doe het (af en toe) zelf ook, dus ik ben ook een dief. Ook ik download af en toe iets. Voor mezelf 'verantwoord' ik dat dan door een niet geringe investering in de platen en filmindustrie: ooit had ik honderden LP's, nu een stuk of 300 CD's en meer dan 200 DVD's. Ik vind dus dat ik het 'recht' heb om zo af en toe iets te downloaden of te kopieëren. Het blijft wat mij betreft bij af en toe. Dubbele moraal? Kan best. Maar ik kan er mee leven.

ps: de fiets namaken is diefstal van een andere soort: plagiaat... Jij mag geen Batavus namaken... ;-)

Idd een oude discussie, maar nog steeds leuk om te voeren :wink:

Je betaald in een zeker opzicht wel degelijk. Je betaald voor de schijfjes, je betaald voor de brander. Dat je die daarna voor een verkeerd (illigaal) doel inzet is aan jou. Bovendien moet je voor diefstal na mijn mening iets weg halen wat door iets anders (zelfde product) wordt vervangen.

Zaltman
27-02-2005, 17:03
Als je voor 10 euro een film koopt kun je 3 films voor terug kopieren (die je bijvoorbeeld hebt gehuurd) in goede kwaliteit. Dus natuurlijk wordt er veel gekopieerd want je krijgt er veel meer films voor terug als je ze kopieert dan als je ze koopt. Ze komen steeds met een nieuwe beveiliging om het kopieren tegen te gaan terwijl 2004 weer een record jaar was in verkochte dvd's. Ik denk dat de meeste mensen kopieren of kopies kopen omdat ze nou geen 2000-4000 euro netto in de maand verdienen.

JCL
27-02-2005, 18:01
Als je voor 10 euro een film koopt kun je 3 films voor terug kopieren (die je bijvoorbeeld hebt gehuurd) in goede kwaliteit. Dus natuurlijk wordt er veel gekopieerd want je krijgt er veel meer films voor terug als je ze kopieert dan als je ze koopt. Ze komen steeds met een nieuwe beveiliging om het kopieren tegen te gaan terwijl 2004 weer een record jaar was in verkochte dvd's. Ik denk dat de meeste mensen kopieren of kopies kopen omdat ze nou geen 2000-4000 euro netto in de maand verdienen.

Nou, denk niet dat dat helemaal opgaat. Al zou ik zoveel verdienen, dan nog zou ik het er niet aan uitgeven. Dan altijd nog een hele dikke HT neerzetten daar heb je veel meer aan. Dan kun je die mooie films ook echt bekijken echt ervaren!

Richard68
28-02-2005, 16:16
Hoewel ik geen voorstander ben van het illegaal kopieëren vind ik wel dat de cijfers die BREIN hanteert als zijnde misgelopen omzet wel zwaar overdreven zijn.

BREIN gaat er namelijk vanuit dat de mensen de betreffende DVD dan ook legaal gekocht zouden hebben tegen de winkelprijs van tussen de € 15 en € 25. Dat is beslist niet het geval.

Ik ken er genoeg die nooit van hun leven een DVD in de winkel zouden kopen, maar wel van het illegale circuit plukken omdat ze dan bijna voor niks een kopietje kunnen krijgen. Gewoon om de film eens een keer gezien te hebben. Vervolgens verdwijnt de DVD in de prullebak of op een stoffige zolder.

Mike Philippens
28-02-2005, 23:31
Ik denk dat de meeste mensen kopieren of kopies kopen omdat ze nou geen 2000-4000 euro netto in de maand verdienen.
Sorry, maar met alle respect voor de mensen die niet zoveel geld hebben: ik vind dit een onzin argument. Iets kopieren omdat je geen geld hebt. Dus een Mercedes (ik blijf 'm erbij halen) jatten is ok als je het geld niet hebt om 'm te kopen? Of zwart werken met een uitkering, dure kleding stelen en ga zo maar door... Ik blijf het diestal vinden en als je als argument gebruikt dat je geen DVD's kunt betalen vraag ik me ernstig af waar je een DVD speler van betaald hebt? En waarom die dan aangeschaft is.... Je kunt huren en als je persé moet kopen kun je ook sparen. Dat doe je ook voor een auto en een vakantie.

Er is maar één reden dat men kopieëert: het kán, het is makkelijk en niemand ziet het. De politie staat niet voor de deur en omdat je niet iets tastbaars hebt weggenomen vind iedereen maar dat het geen diefstal is.

Sinds de komst van het cassettebandje wordt muziek gekopieëerd. Gewoon omdat het kan. Het prijsargument wordt lekker conventiently oneigenlijk gebruikt. Er zijn immers veel meer dingen in het leven die je niet kunt kopen. Dat doe je dan ook niet, of je leent wat. Ik heb al vaker geroepen dat je ook slim kunt inkopen en dan vallen de prijzen reuze mee. Maar ja...we willen blijjbaar allemaal de duurste en nieuwste releases hebben en ja...die zijn duâh. Dus weet je wat...we jatten 'm gewoon; die prijzen zijn zo achterlijk hoog... Slaap lekker....

btw: ik heb een redelijk salaris en kan me best wel wat veroorloven. Ik heb een tijdje heel veel gekocht, maar tegenwoordig kan ik me goed beheersen. Iemand met minder geld te besteden moet dat ook kunnen. Het is een kwestie van prioriteiten. En nee..ik ben niet roomser dan de Paus. Maar ik verzin tenminste geen onzinnige argumenten.

JCL
01-03-2005, 11:21
Ik denk dat de meeste mensen kopieren of kopies kopen omdat ze nou geen 2000-4000 euro netto in de maand verdienen.
Sorry, maar met alle respect voor de mensen die niet zoveel geld hebben: ik vind dit een onzin argument. Iets kopieren omdat je geen geld hebt. Dus een Mercedes (ik blijf 'm erbij halen) jatten is ok als je het geld niet hebt om 'm te kopen? Of zwart werken met een uitkering, dure kleding stelen en ga zo maar door... Ik blijf het diestal vinden en als je als argument gebruikt dat je geen DVD's kunt betalen vraag ik me ernstig af waar je een DVD speler van betaald hebt? En waarom die dan aangeschaft is.... Je kunt huren en als je persé moet kopen kun je ook sparen. Dat doe je ook voor een auto en een vakantie.

Er is maar één reden dat men kopieëert: het kán, het is makkelijk en niemand ziet het. De politie staat niet voor de deur en omdat je niet iets tastbaars hebt weggenomen vind iedereen maar dat het geen diefstal is.

Sinds de komst van het cassettebandje wordt muziek gekopieëerd. Gewoon omdat het kan. Het prijsargument wordt lekker conventiently oneigenlijk gebruikt. Er zijn immers veel meer dingen in het leven die je niet kunt kopen. Dat doe je dan ook niet, of je leent wat. Ik heb al vaker geroepen dat je ook slim kunt inkopen en dan vallen de prijzen reuze mee. Maar ja...we willen blijjbaar allemaal de duurste en nieuwste releases hebben en ja...die zijn duâh. Dus weet je wat...we jatten 'm gewoon; die prijzen zijn zo achterlijk hoog... Slaap lekker....

btw: ik heb een redelijk salaris en kan me best wel wat veroorloven. Ik heb een tijdje heel veel gekocht, maar tegenwoordig kan ik me goed beheersen. Iemand met minder geld te besteden moet dat ook kunnen. Het is een kwestie van prioriteiten. En nee..ik ben niet roomser dan de Paus. Maar ik verzin tenminste geen onzinnige argumenten.

Dan moet je ook toegeven dat aan de andere kant vooral de muziekindustrie het hele piraat verhaal gebruikt om de prijzen kunstmatig hoog te houden. Ik denk dat de meeste mensen ook kopieren als een soort van protest daar tegen.

Mike Philippens
01-03-2005, 17:41
Dan moet je ook toegeven dat aan de andere kant vooral de muziekindustrie het hele piraat verhaal gebruikt om de prijzen kunstmatig hoog te houden. Ik denk dat de meeste mensen ook kopieren als een soort van protest daar tegen.
Tuurlijk gebruiken ze dat verhaal. Net als de Game-industrie. Maar zolang ze nog iets blijven uitbrengen verdienen ze eraan. Maar ik ga daardoor niet kopieeren, maar ik koop dan gewoon slim in. Ik wil geen kopieën in mijn verzameling. Ok, ik heb een stuk of wat CD's en voorlopig alleen Star Wars 4,5,6 en Koot & Bie als kopie. Star Wars wordt straks vervangen door de originele en Koot & Bie ook ooit een keer. Maar ik vind het persoonlijk een beetje armoedig om een hele rits kopieën in de kast te hebben staan.
Overigens maak ik niet zo gek veel bezwaar tegen het kopieëren van vrienden enzo. Als het binnen de perken blijft, of zoals ik af en toe een huurfilm tijdelijk kopieëer om vrienden/familie ook te laten kijken (de film blijft nooit in de collectie maar wordt tzt weer overschreven met een andere) vind ik niet zo heel erg. Alleen mensen die het stelselmatig vertikken iets te kopen of alleen gekopieerde DVD's kopen. Handel in illegale DVD's vind ik pas écht slecht want die gasten verdienen er nog meer aan als Hollywood. En dat gaat echt tegen mijn principes. Ik koop ook nooit concertkaartjes op de zwarte markt.

Albert Kostwinder
01-03-2005, 19:20
Of zwart werken met een uitkering

Dit geldt ook voor het zwart bijklussen naast een vaste baan :wink:

Seth__Gekko
01-03-2005, 20:39
zolang je het kan inlezen, is het simpelweg te kraken ook....kwestie van tijd.

El Barto
07-03-2005, 18:28
Laat bedrijven als Macrovision zich de moeite besparen... AnyDVD weet er vast wel weer een oplossing voor te vinden!

En trouwens... hoe zat het ook al weer met het recht van het maken van een backup voor eigen gebruik? Tuurlijk wordt bijna alles gekopieerd niet zijnde backup, maar als je wel voor je zelf mag backuppen en een DVD wordt hier tegen beveiligd, dan mag dat toch helemaal niet? Of ben ik nou zo naief? (Ik weet het, deze vraag is een schot voor open doel...) :wink:

Mike Philippens
07-03-2005, 18:43
Laat bedrijven als Macrovision zich de moeite besparen... AnyDVD weet er vast wel weer een oplossing voor te vinden!

En trouwens... hoe zat het ook al weer met het recht van het maken van een backup voor eigen gebruik? Tuurlijk wordt bijna alles gekopieerd niet zijnde backup, maar als je wel voor je zelf mag backuppen en een DVD wordt hier tegen beveiligd, dan mag dat toch helemaal niet? Of ben ik nou zo naief? (Ik weet het, deze vraag is een schot voor open doel...) :wink:
Het is een recht van jou, geen plicht van de fabrikant om dat mogelijk te maken. Ik vind die reden altijd een beetje naar de gebruikers toe geredeneerd. Ik ben zelf nog niemand tegengekomen die backups maakt van DVD's of CD's. Hooguit iemand die een CD graag in de auto wil draaien ofzo. Het is naar mijn idee een argument om naar het mogelijk maken van kopieën toe te werken zodat lekker goedkoop aan film gekomen kan worden.
En als het 'voor de kinderen' is denk ik dat een beetje opvoeding wonderen doet. Mijn neefje deed toen ie 5 was al zijn eigen DVD'tje in de speler en heeft nog nooit een CD of DVD naar zijn moer geholpen. Mijn nichtje is er te clumsy voor (vrouwen en techniek...) maar die roept dat gewoon ouders of grote broer om er een op te zetten. Zo kan het ook.

En zoals ik al eerder opmerkte is het gewoon niet zo dat alles was gelezen kan worden gekopieëerd kan worden. Voor DVD's zie ik het momenteel somber in, omdat ze moeten worden afgespeeld op de huidige apparatuur, maar voor Blue Ray denk ik dat ze makkelijk iets kunnen bedenken dat niet te kopieëren is. Dat er kopieën van software verschijnen wil niet zeggen dat het 1:1 kopieën van originele schijven zijn. Misschien is ook dat uiteindelijk wel te kraken, maar het kost aanzienlijk meer moeite en dat is uiteindelijk het doel: dat niet iedereen het kan/wil. Kijk maar naar PS spelletjes. Het is allemaal niet zo 1-2-3 voor de simpele thuisgebruiker om het voor elkaar te krijgen. Sommige mensen schrikken ervoor terug: ombouwen speler enzo. En dan niet eens de garantie dat alles werkt/blijft werken.

JCL
07-03-2005, 19:12
PS en Xbox hebben ze slim aangepakt, daarvoor moetje veel moeite doen. Hoewel dat bij de Xbox ook wel meevalt maar zoals je al zei, dan weet je niet of hij het allemaal wel overleefd en dan kun je geen Xbox live meer gebruiken.

El Barto
07-03-2005, 22:16
en dan kun je geen Xbox live meer gebruiken.

Volgens mij zijn er wel mod chips te krijgen welke je kan schakelen... dus als je Xbox live wil spelen schakel je om zodat de microsoft server denkt dat je geen mod in je xbox hebt zitten.

Ik doe daar trouwens niet aan mee omdat ik van mening ben dat mijn xbox spellen de 50 euro dubbel en dwars waard zijn, dit in tegenstelling tot de meeste speelfilms op DVD, waarvan de prijs absurd hoog wordt gehouden.

En nog even dit; ik maak wel degelijk backups van sommige (muziek) DVDs zodat ik deze in de auto kan spelen en niet bang hoef te zijn dat als er een keer wordt ingebroken in mijn auto, ik de orginele DVDs kwijt ben... ik zou het dus schandalig vinden als er dusdanige beveiliging op een DVD zou worden gemaakt dat ik dit niet meer zou kunnen doen!

Mike Philippens
07-03-2005, 22:17
PS en Xbox hebben ze slim aangepakt, daarvoor moetje veel moeite doen. Hoewel dat bij de Xbox ook wel meevalt maar zoals je al zei, dan weet je niet of hij het allemaal wel overleefd en dan kun je geen Xbox live meer gebruiken.
Precies. Bij SACD hebben ze het ook wel slim gedaan, want die zijn sowieso een ander formaat. En aangezien Sony en Philips dit hebben bedacht en de licentiehouders zijn, denk ik dat er nooit SACD recorder zullen komen. Op die manier is het gewoon niet te kopieëren. Daarnaast komt er uit de SACD speler geen digitaal multichannel signaal uit de optische of coax aansluiting. Je moet de 6 analoge uitgangen gebruiken óf de iLink (firewire) aansluiting. Het 'mooie' van de iLink is dat ie alleen maar praat met een apparaat dat copyright protection ondersteund. Met andere woorden: je PC met praat ie liever niet mee. Alleen in stereo. Om het multichannel geluid te kopieëren moet je dus moeilijk gaan doen met meerdere tracks opnemen en die weer zelf gaan mixen tot bv een DVD. Heb jij particulieren gezien met die apparatuur/software?