PDA

Bekijk de volledige versie : Muziek DVD's ,...



RaymonE
01-02-2002, 08:43
Waarom komen er (bijna) alleen maar live concerten uit op DVD en niet de normale audio cd's ?

Gr,

Ray

Henk Heideveld
01-02-2002, 10:10
Waarom komen er (bijna) alleen maar live concerten uit op DVD en niet de normale audio cd's ?
Gr,
Ray
Een muziek audio biedt cd-muziek in een iets betere kwaliteit. De DVD biedt voor hetzelfde geld ook beelden van documentaires, concerten en videoclips. De audio-cd hangt er dus tussenin, en zal wel bekneld raken.

starbuck
01-02-2002, 12:11
Disky heeft pas geleden een aantal compilatie dvd's uitgebracht. Elk met een stuk of 16 videoclips met een bepaald thema. Veel videoclips uit de jaren zeventig en tachtig. Leuke manier om herrineringen op te halen en veel "o ja"gevoel.

Jammer is wel de kwaliteit, deze is niet om naar huis te schrijven, maar hoe recenter de clip hoe beter de kwaliteit.

Zie dvd-home (http://www.dvd-home.nl) voor de reviews ( bij de persberichten van 10-01-2002 )

RaymonE
01-02-2002, 13:33
Beantwoord nog mijn vraag niet waarom het meeste nog steeds op 'normale' cd's uitkomt en niet op DVD formaat.

Uitgezonderd de live registraties,....

Jeroen Driessen
01-02-2002, 13:58
Wat dacht je van al die mensen die nog geen DVD speler hebben, die nog geen HT hebben aan hun DVD speler, die nog heel veel CD's hebben liggen, dat DVD's niet op normale spelers kunnen etc.
Wel een mooi voorbeeld is de DVD van Kane. Deze is dubbelzijdig en zowel op een normale CD speler als een DVD speler af te spelen. Misschien moeten ze dit meer gaan doen...

Nathan Strik
01-02-2002, 17:28
Ik heb trouwens in dit kader ook iets wat ik me afvraag. Waarom zetten ze de soundtracks van een muziek DVD er niet op in 24-bit 96 Khz kwaliteit?!?
Bij DVD´s als Se7en (die extra op de tweede disc met de openingstitels) merk je al dat dit stukken beter klinkt dan het standaard audio-formaat van DVD.
Dat is trouwens al iets beter dan CD-kwaliteit, nl. 48 Khz, 16-bit, Cd´s moeten het doen met "maar" 44.1 Khz, 16-bit, maar die zijn weer niet gecomprimeerd.... hmm, choices, choices...)

Dave
01-02-2002, 17:35
Ik heb trouwens in dit kader ook iets wat ik me afvraag. Waarom zetten ze de soundtracks van een muziek DVD er niet op in 24-bit 96 Khz kwaliteit?!?
Bij DVD´s als Se7en (die extra op de tweede disc met de openingstitels) merk je al dat dit stukken beter klinkt dan het standaard audio-formaat van DVD.
Dat is trouwens al iets beter dan CD-kwaliteit, nl. 48 Khz, 16-bit, Cd´s moeten het doen met "maar" 44.1 Khz, 16-bit, maar die zijn weer niet gecomprimeerd.... hmm, choices, choices...)

Tja het zou mooi zijn maar de ruimte is te beperkt daarvoor he of je krijgt dadelijk een 26 delige DVD van 200,- Euro....
SI nou ook weer neit de bedoeling denk ik (Kwaliteit zal dan wel super zijn :D )

RaymonE
01-02-2002, 19:53
Over muziek DVD's gesproken ik zag net de nieuwe Marco Borsato CD,...

Word gereleased in 3 versies, zo kan het dus ook ,....

Zie onderstaande info van Bol.com

"Onderweg
Onderweg is verkrijgbaar in 3 verschillende versies. Op de enkele cd staan alle grote hits, de single Lopen Op Het Water plus 1 nieuw nummer. De dubbelaar bevat behalve meer hits 5 nieuwe nummers, waaronder Lopen Over Het Water. Wil je het verhaal echt compleet hebben? Bestel dan de dubbelaar plus een DVD met alle clips en extra's.?"

Gr,

Ray