PDA

Bekijk de volledige versie : Waarop moet je letten bij aanschaf plasma/lcd tv ?



Sander Haarmans
20-02-2005, 20:13
De vraag zegt al genoeg denk ik.
Het is misschien handig om hier dingen te posten waarbij je goed op moet letten als je een plasma of lcd tv gaat aanschaffen.
Wat zijn dus (zeer) belangrijke aspecten om op te letten voordat je tot aanschaf over gaat.

Hier denk ik dus o.a. aan:

Resolutie, lichtopbrengst, beeldformaat, betrouwbaarheid etc etc.

Ben zelf van plan om een plasma (of evt lcd) aan te schaffen in de toekomst (binnen een jaar) maar eigenlijk weet ik niet precies waar ik op moet letten, dus wat is belangrijk en wat is minder belangrijk qua techniek/kwaliteit.

rveldhuizen
20-02-2005, 21:04
zeker lichtopbrengst, formaat, merk, etc.

Maar de belangrijkste afweging die ik voor mezelf heb gemaakt afgelopen winter (toen ik mijn Philips 42" plasma aangeschaft heb), was over de resolutie. Ik heb besloten, in al mijn wijsheid :), dat het voor mij logischer was om voor een goedkoop model te gaan (zeg zo'n € 2800) met een 'normale' resolutie (zeg maar 852x480) dan al helemaal HDTV/BluRay voorbereid te zijn (zeg maar een dubbele resolutie nodig). Dat zou me namelijk direct al meer dan 5000 euro kosten, en aangezien ik voor mezelf de afweging maakte dat ik voorlopig toch niet over ging (bluray eind 2005, waarschijnlijk 2006 echt lekker op de markt) en erg happy ben met mijn huidige dvd verzameling (die dus makkelijk door 852x480 kan worden weergegeven), leek me dit beter.

Tegen de tijd dat HDTV/bluray echt standaard zal worden, dan kan ik beter een nieuwe plasma kopen. De huidige goeie hoge resolutie plasma tv's zijn dan een heel stuk goedkoper en kan ik voor die 5000 euro waarschijnlijk een kwalitatief hoogstaand scherm kopen (die zeg maar nu zo'n 13000 euro zou kosten) en hang ik deze wel boven :)

succes ermee!

Meulie
20-02-2005, 21:11
ALs je geen hoge stroomrekening wilt, zou ik geen plasma scherm nemen. Deze verbruiken nogal veel en bovendien hebben ze maar een beperkte levenduur.

RCduck7
20-02-2005, 21:36
ALs je geen hoge stroomrekening wilt, zou ik geen plasma scherm nemen. Deze verbruiken nogal veel en bovendien hebben ze maar een beperkte levenduur.

Das juist, maar Als alternatief heb je het meest waarschijnlijk lcd en die schermen kunnen nog niet echt groot gaan en tegelijk kwaliteit leveren.
Maar ik verwacht wel veel verbetering van LCD binnen een paar jaartjes.
Ben benieuwd of er een winner uit die oorlog komt.

jollykart
20-02-2005, 22:03
ALs je geen hoge stroomrekening wilt, zou ik geen plasma scherm nemen. Deze verbruiken nogal veel en bovendien hebben ze maar een beperkte levenduur.
hoog stroomverbruik is waar, beperkte levensduur is een fabeltje. De verwachte levensduur is iets minder dan een CRT en iets beter dan een LCD.

Maar zoek eerst eens op het forum want hier is al heel veel over gezegd
bijv.
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=26499&highlight=plasma+lcd
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30092&highlight=plasma+lcd

Johan van den D.
21-02-2005, 08:23
ALs je geen hoge stroomrekening wilt, zou ik geen plasma scherm nemen. Deze verbruiken nogal veel en bovendien hebben ze maar een beperkte levenduur.
hoog stroomverbruik is waar, beperkte levensduur is een fabeltje.Da,s inderdaad waar van die levensduur.
Ze zullen lang genoeg meegaan zodat dat niet tot de beslissing hoef te leiden van wel of niet.
Levensduur hoef je nauwelijks aandacht aan te schenken dus.

Dan het stroomverbruik.
Ook dit is iets waar je je nauwelijks zorgen over hoef te maken.
Wanneer je tot de gemiddelde nederlanders behoord (of belgen) zullen die extra kosten per jaar nauwelijks meer dan €100,- zijn (als we de testen geloven want dit heb ik niet zelf uitgerekend).

Wie maakt zich druk om €100,- op jaarbasis als je wel van zo,n prachtig scherm kan genieten.

A3aan
21-02-2005, 09:06
denk ook aan:
- schermafmeting t.o.v. kijkafstand
- lichtinval in de kijkruimte (eventueel andere kameropstelling)
- aantal uren (per dag/week) film kijken
- overweging simpele tv naast beamer (heb ik voor gekozen)
- budget!

Sander Haarmans
21-02-2005, 09:37
Het hoge stroonverbruik is inderdaad al bekend maar op jaarbasis valt dat best wel mee.
Qua budget zit ik te denken aan max €3000 en volgens mij heb je daar best wel een aardige plasma voor (zeker als ik hem pas over een half/driekwart jaar ga aanschaffen).
M'n kijkafstand is ongeveer 3,2 meter en toch wil ik het liefst eentje van diameter 106 cm, is dit aan te raden of toch iets kleiner gaan (+- 90 cm).
Zelf ben ik al een tijdje aan het rondneuzen maar ben er nog steeds niet uit, de mooiste beeldkwaliteit vind ik tot nu toch nog steeds Pioneer maar ja daar hangt wel een prijskaartje aan (vanaf €5000)
Ik overweeg dus toch om richting Sony, Samsung, Philips of iets dergelijks te gaan, die maken al behoorlijke schermen vanaf €2500
Maar wat ik de balangrijkste vraag vind is eigenlijk; Als ik maar geen miskoop doe want het blijft een hoop geld.

Johan van den D.
21-02-2005, 10:29
Qua budget zit ik te denken aan max €3000 en volgens mij heb je daar best wel een aardige plasma voor Daar koop je zeker al leuke schermen voor.

M'n kijkafstand is ongeveer 3,2 meter en toch wil ik het liefst eentje van diameter 106 cm, is dit aan te raden of toch iets kleiner gaan (+- 90 cm).Met die kijkafstand zal de 106 cm versie zeker een goede optie zijn.

de mooiste beeldkwaliteit vind ik tot nu toch nog steeds Pioneer maar ja daar hangt wel een prijskaartje aan (vanaf €5000)Ik weet wat je bedoel.
De Pioneers springen er meestal net iets beter uit maar zijn dan ook weer net ietsje duurder.
Is het doorsparen het je niet waard ?

Overigens hebben de overige merken ook al leuke schermen voor minder zoals jezelf al aangeeft.

jollykart
21-02-2005, 18:11
Het hoge stroonverbruik is inderdaad al bekend maar op jaarbasis valt dat best wel mee.
Qua budget zit ik te denken aan max €3000 en volgens mij heb je daar best wel een aardige plasma voor (zeker als ik hem pas over een half/driekwart jaar ga aanschaffen).
M'n kijkafstand is ongeveer 3,2 meter en toch wil ik het liefst eentje van diameter 106 cm, is dit aan te raden of toch iets kleiner gaan (+- 90 cm).
Zelf ben ik al een tijdje aan het rondneuzen maar ben er nog steeds niet uit, de mooiste beeldkwaliteit vind ik tot nu toch nog steeds Pioneer maar ja daar hangt wel een prijskaartje aan (vanaf €5000)
Ik overweeg dus toch om richting Sony, Samsung, Philips of iets dergelijks te gaan, die maken al behoorlijke schermen vanaf €2500
Maar wat ik de balangrijkste vraag vind is eigenlijk; Als ik maar geen miskoop doe want het blijft een hoop geld.

Prijsverschillen tussen de verschillende zaken zijn enorm. Voor 3900 euro kan je de Pioneer 435FDE met ophangbeugel en de bijpassende speakers(groot) kopen. Dus dat is wel boven je budget van 3K maar ook ruim onder de 5K zoals je denkt dat die schermen moeten kosten

Peedeepee
21-02-2005, 19:00
Ik ben zelf ook al enige tijd aan het rondneuzen voor een plasma, dus Sander: helemaal toppie dit onderwerp!

Onze 8 jaar oude matchline is aan vervanging toe, vanwege het irritante zoemgeluid als er wit-tinten in beeld komen.... heel erg, als je net die gave dvd over de noordpool zit te kijken! :-(


Mijn bijdrage: veeg zeker de online winkels niet uit! Mijn oog is gevallen op een Philips ambilight of een Pioneer en deze schelen zo ruim 1000 euro met bijvoorbeeld een MediaMarkt. Zie kieskeurig.nl voor online shops!

pavko
21-02-2005, 19:16
Denk daarbij dan wel aan dingen als garantie....

Beetje rottig als blijkt dat je scherm nam 16 maanden stuk gaat en de online-winkel alweer verdwenen is (of gewoon een nieuwe naam heeft gekregen) en dus niet kan worden aangesproken op de consumentenwetgeving.

Frenkel
21-02-2005, 21:32
Onze 8 jaar oude matchline is aan vervanging toe, vanwege het irritante zoemgeluid als er wit-tinten in beeld komen.... heel erg, als je net die gave dvd over de noordpool zit te kijken!

Dan moet je zeker uitkijken wat voor Plasma of LCD je koopt, a
lebij de technieken hebben vaak last van een zoem- en bromgeluid.
Vooral bij Pioneer komt dit vaak voor.

kwa stroomverbruik verbruikt een plasma ongeveer 150 watt meer dan een vergelijkbaar LCD scherm.
Bij een gebruik van gemiddeld 4 uur per dag komt dit uit op 35 euro per jaar.
LCD heeft het voordeel dat het beeld niet kan inbranden zoals bij plasma, al moet je tegenwoordig wel je beste doen om een goed afgestelde plasma (het contrast staat vanuit de fabriek meestal veel te hoog ingesteld)te doen laten inbranden.
Vooral de eerste 200 uur is plasma gevoelig voor inbranden, maar na deze periode is de kans erg klein.
Als je van plan bent om hem ook als computerscherm te gebruiken of er(veelvuldig) een spelconsole er op wilt gebruiken is LCD misschien een beetere optie.[/quote]

jollykart
21-02-2005, 21:57
Denk daarbij dan wel aan dingen als garantie....

Beetje rottig als blijkt dat je scherm nam 16 maanden stuk gaat en de online-winkel alweer verdwenen is (of gewoon een nieuwe naam heeft gekregen) en dus niet kan worden aangesproken op de consumentenwetgeving.

Pioneer en Panasonic werken bijvoorbeeld met on-site garantie vanuit de importeur. Zolang je dus nederlandse import hebt mag je verwachten dat je daarmee goed zit. Overigens zijn de verhalen over de Panasonic service niet erg best. Met Pioneer heb ik gelukkig nog geen ervaring.
Je moet sowieso wel een zaak zoeken maar je het scherm kunt bekijken natuurlijk


Dan moet je zeker uitkijken wat voor Plasma of LCD je koopt, a
lebij de technieken hebben vaak last van een zoem- en bromgeluid.
Vooral bij Pioneer komt dit vaak voor.

Wat betreft de 435 serie heb ik hier nog niets over gelezen. De externe tuner heeft wel een fan maar die maakt nagenoeg geen geluid. Dit hoor je echt alleen als je in totale stilte tv kijkt.
De Hitachi 5200 bijvoorbeeld, schijnt wel vaak problemen te hebben met de transformator.

Een plasma scherm zoals de Pioneer 435 gebruikt 300watt/h tov een 36" crt scherm 100watt/h.


Probeer vooral ook even ergens tv beeld te bekijken. Vaak wil je voor tv beeld wel gebruik maken van de beeldverbeteraars. Dit geeft echter vaak synchronisatie problemen tussen beeld en geluid. Daarnaast is dit natuurlijk ook een bekend probleem wanneer je via de dvd kijkt, maar over het algemeen heb je wel een lip sync functie op de receiver zitten.

Afhankelijk van je dvd speler is het ook interessant om te kijken of het scherm een digitale ingang bezit zoals dvi of hdmi. Hierdoor kun je optimaal gebruik maken van je scherm.

Verder is het vooral veel kijken en zorgen dat je zelf de afstandbediening in handen krijgt(er staan er nogal wat kloterig afgesteld). Wanneeer je voor een 42" scherm wilt gaat is een plasma de beste prijs kwaliteitverhouding naar mijn mening. Voor 4k koop je een topper. Bij LCD ben je het dubbele kwijt voor een mooi scherm in die maat.

MY00
22-02-2005, 06:49
Sander,

Zelf zou ik gaan voor een LCD maar als je voor plasma gaat moet je eens naar de LG RZ-42PX12X gaan kijken.

Sander Haarmans
22-02-2005, 13:40
Wat zijn eigenlijk de grootste voordelen en nadelen van een Plasma en Lcd, misschien dat iemand dit op een rijtje kan zetten ?

jollykart
22-02-2005, 18:40
Wat zijn eigenlijk de grootste voordelen en nadelen van een Plasma en Lcd, misschien dat iemand dit op een rijtje kan zetten ?

Zie eerdere link, daar is het echt uitvoerig besproken

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30092&highlight=plasma+lcd


Voor LCD zijn de betere merken Philips en Sony e.d. Die hebben voor 3k absoluut geen 42" schermen. LG vond ik erg tegenvallen wat betreft het beeld maar dat blijft persoonlijk.

Peedeepee
26-02-2005, 21:53
Vanavond was bij Kassa! Het plasma/electroverbruik aan de orde, een kleine samenvatting

De collega’s van Radar toonden vorig jaar al aan dat de schermen makkelijk inbranden. Ook kreeg Kassa een klacht over zwarte vlekken die op de muur ontstaan boven het op die muur aangebrachte scherm. En notabene Minister Bot hield vorige week een speech waarin hij zich negatief uitliet over plasmaschermen. En als de Minister van Buitenlandse Zaken zich met zo’n kwestie gaat bemoeien, dan móet er wel wat aan de hand zijn.


Bot maakt zich vooral zorgen over het feit dat die plasma-schermen energie slurpen. Een gewoon tv-scherm verbruikt 100-150 watt per uur, een LCD-scherm 145-200 watt en plasma-schermen 350-400 per uur. Als iedereen zo’n platte buis zou nemen, zouden er in Nederland twee elektriciteitscentrales bij moeten. En dat op een moment dat het juist heel erg nodig is om het energieverbruik te verminderen, zo stelde Bot in de lezing die hij op 14 februari in Den Haag hield. Je voelt dat ook in de portemonnee: Op jaarbasis ben je voor een gewone tv bijna € 30 kwijt en voor een plasma-scherm € 105. Aan energiekosten welteverstaan.



Bot stelt, dat er wel degelijk energie-zuinige technieken beschikbaar zijn, maar dat de fabrikanten die om marketing-redenen nog niet toepassen. Hij vindt dat ‘overheden de producenten moeten stimuleren, desnoods dwingen, om energie-zuinige producten op de markt te brengen’ .



In de studio legt Staatssecretaris Piet van Geel uit wat de Nederlandse regering nu precies van plan is als het gaat om het terugdringen van energie-vretende technieken. Hij benadrukt dat maatregelen in Europees verband moeten worden genomen. Ook vindt hij dat de consument zelf verantwoordelijk is. Die moet bij zijn aankopen rekening houden met de milieu-aspecten.



Kassa had ook de producenten uitgenodigd, Philips, Sony, Panasonic, JVC en Samsung en de branche-organisatie Fiar. Slechts twee van hen waren aanvankelijk bereid te komen, maar ook die werden teruggefloten door de branche-organisatie. Kennelijk wil de branche de discussie niet aan over het energie-verbruik van hun producten.


Bron: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=1223126

Kwam dus naar voren dat een plasma ongeveer € 105 euro per jaar aan electriciteit verbruikt tegen een gemiddeld verbruik van 3 a 4 uur per dag. Een normale tv is € 29,- en een LCD versie € 38.

Ik vind het allemaal niet zo schikbarend....

Jullie mening? 8)

Pim v. Bree
26-02-2005, 22:21
Het gaat niet zozeer om het geld, maar dat men moet oppassen voor een niet energiebesparende maatschappij..

Johan van den D.
27-02-2005, 07:00
Het gaat niet zozeer om het geld, maar dat men moet oppassen voor een niet energiebesparende maatschappij..Dan zullen ze toch eerst in het bedrijfsleven moeten beginnen en niet bij de consument die zichzelf verwend met een schitterende plasma.

Frenkel
27-02-2005, 07:12
De speech van minister Bot was naa aanlijding van het ingaan van het Kyoto protocol (vandaar het internatinale karakter).

Een 42" Plasma verbruik iets meer dan 300 watt.
Een 28" crt (26" zichtbaar) ongeveer 90 watt.
Als we dan het verbruik gaan omrekenen naar het verbruik per cm2 beeldopervlak (42" is ongeveer 2.6 keer zo groot dan 26")licht het verbruik van plasma per cm2 22% hoger.
Een 42"plasma zal ongeveer €4,5 per maand meer verbruiken dan een 28" CRT
Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
Op dat gebied valt er wel meer te besparen.

Peedeepee
27-02-2005, 07:34
....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
Op dat gebied valt er wel meer te besparen.

Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....

jollykart
27-02-2005, 13:52
....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
Op dat gebied valt er wel meer te besparen.

Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....

Een plasma die uit staat is ook een schitterend gezicht hoor:-) Daar kan een CRT niet tegenop :lol:

Sander Haarmans
27-02-2005, 16:44
Niet dat ik van plan ben om hem te kopen, maar is dit misschien iets:

Merk: Phocus
Plasma 42-PHS 108 cm plasmascherm
1024 x 768 beeldpunten
Contrastratio 3000:1 Helderheid 1000 CD/M2
Kijkhoek 160 graden Stereo Teletekst
2 jaar garantie (service aan huis)

€1605,31

Hier een linkje (http://www.phocuselectronics.com/plasma/42.php) naar hun website

meij001
27-02-2005, 17:08
Denk daarbij dan wel aan dingen als garantie....

Beetje rottig als blijkt dat je scherm nam 16 maanden stuk gaat en de online-winkel alweer verdwenen is (of gewoon een nieuwe naam heeft gekregen) en dus niet kan worden aangesproken op de consumentenwetgeving.

Er zijn tegenwoordig zat online winkels met het thuiswinkel waarborg keurmerk, die zijn nog steeds 1000 euro goedkoper dan in de winkel en te vertrouwen.

Frenkel
01-03-2005, 21:38
....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
Op dat gebied valt er wel meer te besparen.

Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....

even een update wat het stroomverbruik betreft:
Vandaag heb ik bij een kennis een Pioneer 43" FDE plasma geinstaleerd en er gelijktijdig een energiemeter op aangesloten.
Het gemiddelde verbruik komt niet eens boven de 200 watt uit terwijl de opgegeven specs. 322 watt aangeven(beide waarde,s incl. tuner).

Waarschijnlijk zijn de opgegeven specs. de piekvermogens en verbruiken plasma,s in werkelijkheid veel minder.

jollykart
01-03-2005, 22:49
....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
Op dat gebied valt er wel meer te besparen.

Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....

even een update wat het stroomverbruik betreft:
Vandaag heb ik bij een kennis een Pioneer 43" FDE plasma geinstaleerd en er gelijktijdig een energiemeter op aangesloten.
Het gemiddelde verbruik komt niet eens boven de 200 watt uit terwijl de opgegeven specs. 322 watt aangeven(beide waarde,s incl. tuner).

Waarschijnlijk zijn de opgegeven specs. de piekvermogens en verbruiken plasma,s in werkelijkheid veel minder.

Standaard staat de energie safe mode geloof ik aan. Wanneer je die uitzet wordt het beeld nog veel mooier/helderder. Om de kans op inbranden helemaal te minimaliseren kan je deze de eerste paar maanden misschien beter aanhouden.

Frenkel
03-03-2005, 05:53
....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
Op dat gebied valt er wel meer te besparen.

Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....

even een update wat het stroomverbruik betreft:
Vandaag heb ik bij een kennis een Pioneer 43" FDE plasma geinstaleerd en er gelijktijdig een energiemeter op aangesloten.
Het gemiddelde verbruik komt niet eens boven de 200 watt uit terwijl de opgegeven specs. 322 watt aangeven(beide waarde,s incl. tuner).

Waarschijnlijk zijn de opgegeven specs. de piekvermogens en verbruiken plasma,s in werkelijkheid veel minder.

Standaard staat de energie safe mode geloof ik aan. Wanneer je die uitzet wordt het beeld nog veel mooier/helderder. Om de kans op inbranden helemaal te minimaliseren kan je deze de eerste paar maanden misschien beter aanhouden.

We hebben hem gisteren avond getest , en we hadden hem inderdaad op energie save mode staan.
Nu hebben we het eerste half uur van "SW - The Phantom Menace" getest met de save mode uit en vervolgens met de save mode aan:
Als deze uitgeschakeld is licht het verbruik op ongeveer 220 watt en, ingeschakeld op ongeveer 190 watt.
Het valt wel op dat , als de save mode uitgeschakeld is dat het verbruik veel sterker schommeld nagelang de intensiteit van het beeld.
En we komen nu ook wel eens boven de 300 watt uit (voornamelijk tijdens de journaaluitzendingen van de sneeuwval in het noorden, vanwegen de felle witte beelden)

Bij een gemiddeld gebruik van 3.5 uur per dag komen we uit op ongeveer 60 Euro per jaar.
Ik kan me voorstellen dat andere merken meer verbruiken en een 50" verbruikt natuurlijk ook meer, maar zelfs dan lijkt me die 110 Euro per jaar die ze bij Kassa noemde overdreven.

jollykart
03-03-2005, 21:59
....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
Op dat gebied valt er wel meer te besparen.

Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....

even een update wat het stroomverbruik betreft:
Vandaag heb ik bij een kennis een Pioneer 43" FDE plasma geinstaleerd en er gelijktijdig een energiemeter op aangesloten.
Het gemiddelde verbruik komt niet eens boven de 200 watt uit terwijl de opgegeven specs. 322 watt aangeven(beide waarde,s incl. tuner).

Waarschijnlijk zijn de opgegeven specs. de piekvermogens en verbruiken plasma,s in werkelijkheid veel minder.

Standaard staat de energie safe mode geloof ik aan. Wanneer je die uitzet wordt het beeld nog veel mooier/helderder. Om de kans op inbranden helemaal te minimaliseren kan je deze de eerste paar maanden misschien beter aanhouden.

We hebben hem gisteren avond getest , en we hadden hem inderdaad op energie save mode staan.
Nu hebben we het eerste half uur van "SW - The Phantom Menace" getest met de save mode uit en vervolgens met de save mode aan:
Als deze uitgeschakeld is licht het verbruik op ongeveer 220 watt en, ingeschakeld op ongeveer 190 watt.
Het valt wel op dat , als de save mode uitgeschakeld is dat het verbruik veel sterker schommeld nagelang de intensiteit van het beeld.
En we komen nu ook wel eens boven de 300 watt uit (voornamelijk tijdens de journaaluitzendingen van de sneeuwval in het noorden, vanwegen de felle witte beelden)

Bij een gemiddeld gebruik van 3.5 uur per dag komen we uit op ongeveer 60 Euro per jaar.
Ik kan me voorstellen dat andere merken meer verbruiken en een 50" verbruikt natuurlijk ook meer, maar zelfs dan lijkt me die 110 Euro per jaar die ze bij Kassa noemde overdreven.

Bij kassa zetten ze alles ff wat sterker neer om kijkcijfers te trekken. Dus voor het gemak pakken ze waarschijnlijk ook wat 50" schermen mee en rekenen zo het gemiddelde uit.
Wat een milieuvriendelijk tv hebben we eigenlijk he, er zit gewoon een optie op 'red de wereld' :wink: dat heeft zo'n CRT niet.

Edwin V
04-03-2005, 06:56
Het hoge stroomverbruik valt wel mee. Ik had geen hogere energierekening na aanschaf.
Mijn Pioneer PDP 433HDE vreet 360 Watt...
Mijn Denon A1SE versterker 720 Watt...

Edgar Smit
04-03-2005, 12:07
even serieus, 1 plasmascherm verbuikt op zich niet zoveel meer energie dan een reguliere tv, maar stel even dat we nu 1,5 miljoen TV's in Nederland hebben die allemaal vervangen worden door een Plasma. Dan kunnen er problemen ontstaan door veel extra energie gebruik.

Nou is dat natuurlijk ook allemaal weer zo dubbel als de pest, want als we allemaal de auto laten staan en met de trein gaan moeten er allemaal extra treinen gaan rijden en die rijden ook op stroom wat voor invloed heeft dat dan? En waarom wordt bij de plasma TV's wel zoveel aandacht aan besteed en niet bijvoorbeeld bij computers? Als we allemaal ineens een PC kopen en die ook allemaal dag en nacht aan laten staan om te downloaden (zoals de reclames dat eigenlijk suggeren) dan is er blijkbaar niets aan de hand met eht energie verbruik?

Kortom, er is voor de overheid weer eens niets te zeuren dus proberen ze dit maar uit te melken. Aan de ene kan moeten we allemaal zo zuinig mogelijk met energie omgaan en aan de andere kant moeten alle kinderen een PC thuis krijgen want dat is de toekomst en bla blabla. Waarschijnlijk is het energieverbuik van de plasma's strax weer een goede smoes om alle apparaten die veel stroom gebruiken extra te gaan belasten. Hadden ze die energie premie voor klasse A apparaten maar niet moeten afschafen., maar goed teveel offtopic nu,

mijn vraagje, hoe zit het nu dan met projectie TV's? wel heerlijk groot, maar volgens mij lang niet zo mooi als CRT/Plasa/LCD......

pretorian22
04-03-2005, 18:02
ik zie trouwens alleen maar discussies over energieverbruik maar laten we het nu eens hebben over de kwaliteit van plasma schermen en welke goed zijn.....ik bedoel we zijn toch een dvd / film forum en niet greenpeace? ;)

Sander Haarmans
04-03-2005, 18:31
ik zie trouwens alleen maar discussies over energieverbruik maar laten we het nu eens hebben over de kwaliteit van plasma schermen en welke goed zijn.....ik bedoel we zijn toch een dvd / film forum en niet greenpeace? ;)
Inderdaad.
Welke schermen zijn (erg) goed en welke kan je beter links laten liggen ?

jollykart
04-03-2005, 18:52
ik zie trouwens alleen maar discussies over energieverbruik maar laten we het nu eens hebben over de kwaliteit van plasma schermen en welke goed zijn.....ik bedoel we zijn toch een dvd / film forum en niet greenpeace? ;)
Inderdaad.
Welke schermen zijn (erg) goed en welke kan je beter links laten liggen ?

Wel een leuke woordspeling, welke schermen je LINKS moet laten liggen :lol:

Frenkel
04-03-2005, 20:00
Het hoge stroomverbruik valt wel mee. Ik had geen hogere energierekening na aanschaf.
Mijn Pioneer PDP 433HDE vreet 360 Watt...
Mijn Denon A1SE versterker 720 Watt...

Even nog één keer terrug komen op het stroomverbruik van apparatuur.
Ik heb inmiddels meerdere apparaten gestest met de energiemeter, en mijn eigen versterker (Onkyo TX-DS494) komt maar op ongeveer 50 watt uit, terwijl in de gebruiksaanwijzing 260 watt staat aangegeven.

Veel apparatuur verbruikt veel minder dan is aangegeven in de specificaties.
PC,s zijn hierbij nog wel het beste voorbeeld omdat de processor enz. natuurlijk niet altijd 100% draait.

Johan van den D.
04-03-2005, 20:32
ik bedoel we zijn toch een dvd / film forum en niet greenpeace? ;)LOL :wink:

Maargoed, een mooi plasma of lcd scherm kan ik altijd wel waarderen ongeacht het verbruik. :P

Edgar Smit
07-03-2005, 12:06
Dan ga ik er nog even een shepje bovenop doen met vragen, voor een collega van mij uit de UK, waar op korte termijn HD komt, hij wil graag het volgende weten:
1) - wat is het beste contrast rate voor een 42" plasma?
2) - wat is nou de minimale resolutie om HD volledig te kunnen benutten?
ohja, welke aansluiting kun je voor HD het beste gebruiken?
Ik weet het ook niet, ben op plasma gebied zo groen als gras.

Raimond Kieftenbeld
07-03-2005, 15:42
Waar je bij LCd vooral moet opleyten is de kwaliteit met kabel tv.Ik heb ook een lcd tv en je merkt toch echt dat het een heel stuk minder is met kabel als een normale tv.Zeker iets om op te letten.

Verder kijkhoek,scherpte,kleuren,erg belangrijken digitale ruis.

En Frenkel,dat wat in de gebruiksaanwijzing staat als energieverbruik is meestal de maximale.
Ik heb een Rotel rb 1090,maar die vreet echt niet de opgegeven 800 watt,alleen als ie helemaal voluit staat.
Maar ik zet dat ding natuurlijk nooit op dat volume aan :shock:

Klasse A vesrterkers als die van Vincents b.v,die vreten wel vaak ook echt het opgegeven vermogen aan stroom

RogerWaters
08-03-2005, 19:41
over plasma schermen kunnen we kort zijn, als je een low budget hebt ( minder dan 2000 euro ) dan zijn de LG's redelijk.
Als je budget 2000-3000 euro is dan is de Panasonic serie top.
Boven de 3500 euro is de Pioneer heel erg goed en de creme de la creme is de Fujitsu serie en die van NEC schijnen ook erg goed te zijn.

Ik ga dus een panasonic kopen, is in engeland te koop voor 1500 euro , een kaal 37 inch scherm , 200 euro voor een scart of component box en 200 euro verzendkosten naar nederland. ben je dus 1900 euro kwijt voor een waanzinnig mooi scherm. Kost overigens kaal in nederland 2000 euro, kijk op kieskeurig.nl.

2000 euro is niet zoveel geld meer, vorig jaar waren plasma schermen 50-80% duurder !

kippekop
11-03-2005, 17:43
Vergeet vooral niet de sharp lcd schermpjes, die schijnen toch ook wel erg goed te zijn. Zelf vind ik de sony wega lcd's het mooiste eruit zien, maar wel iets boven mijn budget :(

Sander Haarmans
11-03-2005, 21:20
Volgens mij zijn de Samsung schermen ook niet verkeerd, althans ik vind ze een mooi design en helder beeld hebben maar had wel wat gelezen over lipsynchronisatie bij deze toestellen (dat het geluid sneller zou zijn dan het beeld)

Edgar Smit
12-03-2005, 22:21
Volgens mij zijn de Samsung schermen ook niet verkeerd, althans ik vind ze een mooi design en helder beeld hebben maar had wel wat gelezen over lipsynchronisatie bij deze toestellen (dat het geluid sneller zou zijn dan het beeld) Vreemd, lichsnelheid is volgens mij hoger dan geluidssnelheid :wink: .
Ik heb hier ergens ook gelezen dat dat te maken kan hebben met kunstmatige beeldverbetering van het scherm en dat als je dat uitzet het probleem opgelost is. Kon het alleen zo snel niet vinden :cry: .

jollykart
13-03-2005, 10:23
Volgens mij zijn de Samsung schermen ook niet verkeerd, althans ik vind ze een mooi design en helder beeld hebben maar had wel wat gelezen over lipsynchronisatie bij deze toestellen (dat het geluid sneller zou zijn dan het beeld) Vreemd, lichsnelheid is volgens mij hoger dan geluidssnelheid :wink: .
Ik heb hier ergens ook gelezen dat dat te maken kan hebben met kunstmatige beeldverbetering van het scherm en dat als je dat uitzet het probleem opgelost is. Kon het alleen zo snel niet vinden :cry: .

LOL. Met de geluid en lichtsnelheid heeft het inderdaad niet veel te maken omdat het gewoon digitaal als 'stroom' wordt verstuurd natuurlijk. Het komt inderdaad meestal door de beeld'verbeteraars'. Dit proces kost tijd en het geluid moet dus met diezelfde tijd worden vertraagd. Jammer dat de schermen dat zelf niet doen...

Peedeepee
19-03-2005, 09:48
ben me meer en meer serieus aan het verdiepen in de aanschaf van een plasma. Zit nu te kijken naar een panasonic. Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?

Ik wil mijn plasma graag ophangen, dus vraag me af of er iemand zijn plasma ook heeft opgehangen zonder tuner en hoe hij/zij dat met al die draden heeft gedaan...

Ben benieuwd naar jullie bevindingen! :-)

Johan van den D.
19-03-2005, 09:55
ben me meer en meer serieus aan het verdiepen in de aanschaf van een plasma. Zit nu te kijken naar een panasonic. Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?

Ik wil mijn plasma graag ophangen, dus vraag me af of er iemand zijn plasma ook heeft opgehangen zonder tuner en hoe hij/zij dat met al die draden heeft gedaan...

Ben benieuwd naar jullie bevindingen! :-)Je bedoeld waarschijnlijk dat ze geen ingebouwde tuner hebben en die er dus los bijstaat ?

Peedeepee
19-03-2005, 10:15
[/quote]Je bedoeld waarschijnlijk dat ze geen ingebouwde tuner hebben en die er dus los bijstaat ?[/quote]

ja idd....

Sander Haarmans
19-03-2005, 10:47
Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?

Zonder tuner geen tv zenders (althans dat neem ik aan).
Maar vaak zitten de tuners ingebouwd in het scherm.

jollykart
19-03-2005, 11:52
ben me meer en meer serieus aan het verdiepen in de aanschaf van een plasma. Zit nu te kijken naar een panasonic. Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?

Ik wil mijn plasma graag ophangen, dus vraag me af of er iemand zijn plasma ook heeft opgehangen zonder tuner en hoe hij/zij dat met al die draden heeft gedaan...

Ben benieuwd naar jullie bevindingen! :-)

Voor zover ik weet is het alleen de Panasonic die echt zonder tuner te leveren is. Hiervoor in de plaats kun je Videoboards kopen waarop je bijvoorbeeld direct je dvd speler en je sateliettuner kan aansluiten. Het is raar dat andere fabrikanten dit voorbeeld niet volgen wat de meest plasma kijkers zullen toch digitaal willen kijken en die hebben dus al een tuner. Als je overigens een aantal aansluitingen wilt hebben op de Pana dat loont het al snel om toch de tuner te kopen.
Ander probleem om rekening mee te houden is de lip sync. De bijpassende tuner kan hier rekening mee houden en dat is met een sat tuner nog maar afwachten.

Peedeepee
19-03-2005, 11:54
Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?

Zonder tuner geen tv zenders (althans dat neem ik aan).
Maar vaak zitten de tuners ingebouwd in het scherm.

Nee, is niet waar.. je kan namelijk je dvdrecorder of videorecorder ook als tuner gebruiken... vandaar mijn vraag...

ben nog steeds aan het surfen over het net en volgens mij is een externe tuner wel relaxter....

iemand nog tips over de aanschaf ervan?

De reden dat ik nu serieus e.e.a. overweeg is omdat onze huidige tv een verschrikkelijk zoemgeluid maakt bij hele fletse/witte beelden... heel irritant! En om dit te laten maken zijn we 300 euri kwijt... vind ik een tikkie zonde voor een matchline van 8 jaar oud.... iemand interesse in deze tv... als er een hobbyist is misschien... ;-)

Dus vandaar mijn interesse...

Sander, kijk jij al rond voor een plasma?
Vriendin van ons heeft toevallig die Phocus gekocht waar jij het over had.... zit er strak uit...

Peedeepee
19-03-2005, 12:04
....
Ander probleem om rekening mee te houden is de lip sync. De bijpassende tuner kan hier rekening mee houden en dat is met een sat tuner nog maar afwachten......

Is dat zo? Heeft dat invloed dan? Ik heb een dvd recorder en zou dat nadelig zijn als je kabel via de dvdr loopt?

jollykart
19-03-2005, 12:14
....
Ander probleem om rekening mee te houden is de lip sync. De bijpassende tuner kan hier rekening mee houden en dat is met een sat tuner nog maar afwachten......

Is dat zo? Heeft dat invloed dan? Ik heb een dvd recorder en zou dat nadelig zijn als je kabel via de dvdr loopt?
Ik weet het sowieso niet zeker. Wat ik met voor kan stellen is dat in de situatie dat de bijpassende tuner een analoog beeld omzet naar een digitaal signaal het geluid kan vertragen zodat het in sync is. De fabrikant kent immers de specificaties van het scherm.

Wanneer je met een niet bijpassende tuner gaat werken, kan dat natuurlijk niet. Aan de andere kant biedt Panasonic videoboards aan met een analoge ingang en op die kaarten moet dus de AD conversie zitten. Die kaarten zouden dus net zo goed rekening kunnen houden met een vertraging dan de bijpassende tuner. Dus het hoeft geen probleem te zijn maar het is wel een aandachtspunt.

Wanneer je gewoon je kabel in de dvdr plugt en die weer aansluit op de bijpassende tuner heb je natuurlijk ook geen probleem.

Sander Haarmans
19-03-2005, 12:35
Sander, kijk jij al rond voor een plasma?
Vriendin van ons heeft toevallig die Phocus gekocht waar jij het over had.... zit er strak uit...
Heb het tijdelijk op een lager pitje gezet, m'n 9 jaar oude Trinitron doet het in principe nog erg goed, zodra die het begeeft ben ik toch zeker wel van plan om een plasma/lcd tv aan te schaffen.
Die Phocus waar ik het over had was in eerste instantie niet slecht (voor dat geld), zeer scherp beeld maar wat ik al snel merkte is dat hij snelle bewegende beelden niet goed aan kan, dus die valt dan meteen al af bij me.

Peedeepee
19-03-2005, 12:57
Sander, kijk jij al rond voor een plasma?
Vriendin van ons heeft toevallig die Phocus gekocht waar jij het over had.... zit er strak uit...
Heb het tijdelijk op een lager pitje gezet, m'n 9 jaar oude Trinitron doet het in principe nog erg goed, zodra die het begeeft ben ik toch zeker wel van plan om een plasma/lcd tv aan te schaffen.
Die Phocus waar ik het over had was in eerste instantie niet slecht (voor dat geld), zeer scherp beeld maar wat ik al snel merkte is dat hij snelle bewegende beelden niet goed aan kan, dus die valt dan meteen al af bij me.

En de panasonic... weet je daar iets meer van en dan met name de

Panasonic TH37PW7 (of 42 inch uitvoering) want daar heb ik mijn oog op laten vallen..

Johan van den D.
19-03-2005, 13:11
De uiteindelijke beeldkwaliteit staat of valt met een goede tuner.
Onderschat de tuner dus niet in zo,n geval.

jollykart
19-03-2005, 13:35
Sander, kijk jij al rond voor een plasma?
Vriendin van ons heeft toevallig die Phocus gekocht waar jij het over had.... zit er strak uit...
Heb het tijdelijk op een lager pitje gezet, m'n 9 jaar oude Trinitron doet het in principe nog erg goed, zodra die het begeeft ben ik toch zeker wel van plan om een plasma/lcd tv aan te schaffen.
Die Phocus waar ik het over had was in eerste instantie niet slecht (voor dat geld), zeer scherp beeld maar wat ik al snel merkte is dat hij snelle bewegende beelden niet goed aan kan, dus die valt dan meteen al af bij me.

En de panasonic... weet je daar iets meer van en dan met name de

Panasonic TH37PW7 (of 42 inch uitvoering) want daar heb ik mijn oog op laten vallen..

De Pana is zeker een mooi scherm. Echter met tuner, speakers en de hele rommel(complete kit) erbij is het niet zo'n goede aanbieding dan dat het in eerste instantie lijkt (tenminste toen ik keek).
Belangrijk nadeel is de lage resolutie. Wanneer je voornamelijk tv kijkt kan de lage resolutie zelfs een voordeel zijn omdat het dichter bij de native PAL resolutie zit. Bij films kan je absoluut voordeel halen uit de hogere resolutie. De tuner bij de Pana heeft geloof ik geen digitale ingang(hdmi of dvi) maar deze zou wel beschikbaar zijn als videoboard. (Mijn info is van eind 2004 en kan dus achterhaald zijn, het scherm was toen net uit). Prijs kwaliteit van een Hitachi ligt net wat gunstiger. Het is alleen ff opletten omdat die schermen regelmatig last hebben van een hinderlijke brom in de voeding.(van horen zeggen, geen eigen ervaring)

Een digitale ingang icm een digitale uitgang op je dvd speler is een super combi. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de details absoluut scherper worden. Bij het testen van schermen is het leuk om bijvoorbeeld naar de stenen uit een muur op de achtergrond te kijken.

Peedeepee
19-03-2005, 14:58
Een digitale ingang icm een digitale uitgang op je dvd speler is een super combi. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de details absoluut scherper worden. Bij het testen van schermen is het leuk om bijvoorbeeld naar de stenen uit een muur op de achtergrond te kijken.

En jij hebt een Pioneer PDP-435FDE, net een prijsklasse hoger toch? Of valt dat wel mee als je het vergelijkt met de pana met zijn complete kit erbij? Heb je die Pioneer PDP-435FDE sinds kort? Hoe bevalt die?

Huib Palm
20-03-2005, 00:51
Dat lcd de winnaar wordt is zeker. (steeds betere specificaties, dus veel geld in R&D, want veel grotere markt)
Waar je op moet letten zijn:
1 lichtopbrengst
2 contrastratio en hoe zwart is zwart
3 refreshtime (snelheid), lcd schermen worden steeds sneller. Dit kan je het beste testen met een dvd waar een aantal zogenaamde sweeps (de camera beweegt over het hele beeld) in zit, of snel in en uit wordt gezoomd. Een traag scherm heeft dan schokkerige beelden. 10 miliseconden is oké.
4 dvi aansluiting, digitale aansluiting waardoor er geen d/a a/d conversie nodig is bij dvd spelers met een dvi uitgang (super beeldkwaliteit)
5 maximale kijkhoek
6 aantal pixels, 1280*768 is oké dit is hdv, dvd is 720*576
Elke maand wachten betekent minder geld en betere specs
De ontwikkelingen gaan op dit moment razend snel.
De productie begint net goed op gang te komen.

Peedeepee
20-03-2005, 08:30
Dat lcd de winnaar wordt is zeker. (steeds betere specificaties, dus veel geld in R&D, want veel grotere markt)
Waar je op moet letten zijn:
1 lichtopbrengst
2 contrastratio en hoe zwart is zwart
3 refreshtime (snelheid), lcd schermen worden steeds sneller. Dit kan je het beste testen met een dvd waar een aantal zogenaamde sweeps (de camera beweegt over het hele beeld) in zit, of snel in en uit wordt gezoomd. Een traag scherm heeft dan schokkerige beelden. 10 miliseconden is oké.
4 dvi aansluiting, digitale aansluiting waardoor er geen d/a a/d conversie nodig is bij dvd spelers met een dvi uitgang (super beeldkwaliteit)
5 maximale kijkhoek
6 aantal pixels, 1280*768 is oké dit is hdv, dvd is 720*576
Elke maand wachten betekent minder geld en betere specs
De ontwikkelingen gaan op dit moment razend snel.
De productie begint net goed op gang te komen.

Oke bedankt voor je input... trouwens welkom op het forum!

Dat laatste wat je zegt zegt een vriend ook altijd van me... dat doe ik eigenlijk nooit. Ik heb zo iets van, ik leef nu en als ik steeds op dat 'verbeterde' product kan gaan zitten wachten, dan kan ik blijven wachten ;-)

Dus jij zegt beter LCD?

Hoe denken de anderen hier eigenlijk over? Ik heb wel eens gehoord dat LCD mooiere kleuren heeft... hardere kleuren, dus een beter contrast....

wat vinden jullie daar van?

JCL
20-03-2005, 08:44
Wat mij altijd opvalt in een TV winkel ala media markt is dat als je bij de plasma LCD TV's kijkt, ik ze er altijd vijloos tussen uit kan pikken. Je ziet precies wat een plasma en wat een LCD is. Idd aan de kleuren. Vaak hebben ze dan allemaal dezelfde uitzending en de kleuren van LCD zijn gewoon beter. Daarom zou ik ook altijd een LCD kopen. Het is nu alleen nog zo dat een LCD van 1.5M onbetaalbaar is en een plasma van die grote wat minder onbetaalbaar. LCD van boven de meter wordt erg kostbaar, dat is wel erg jammer.

Peedeepee
20-03-2005, 09:00
Ik ben het toch wel eens met deze info, van http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1607
Daarom is het goed de voor- en nadelen van plasma- en LCD schermen, waarover misvattingen zijn ontstaan, eens op een rijtje te zetten en te nuanceren.


Plasma LCD
Levensduur + +/-
Inbranden - +
Kijkhoek + -
Kleurruimte + -
Lichtopbrengst + -
Contrast-omvang + -
Aanspreeksnelheid + -
Dieptebeeld + -
Stroomverbruik - +

Kleurruimte

Het totaal aantal kleuren dat door LCD schermen kan worden weergegeven is aanzienlijk kleiner dan dat van plasmaschermen. Met de huidige stand van de techniek kunnen plasma’s meer dan 1 miljard kleuren weergeven. Plasmaschermen kunnen 1,4x méér kleuren weergeven dan LCD schermen. Dit garan-deert altijd zeer natuurgetrouw gereproduceerde kleuren, zelfs van de kleinste details.


Contrastomvang

Bij plasma geven de beeldpunten zelf licht. Als een beeldpunt uit moet zijn dan is het ook echt uit. Dit verhoogt de contrastomvang. Bij LCD straalt er een lichtbron, die achter het scherm geplaatst is. Deze is altijd aan. Ook als er geen licht moet zijn. Het LCD scherm bepaalt op welke plaats een lichtstraaltje doorgelaten wordt. Ook als er geen licht moet zijn valt er nog licht door het LCD paneel. In de praktijk is het hierdoor onmogelijk een geheel donker LCD scherm te realiseren. Dit valt het meest op in verduisterde ruimten. Dankzij de grote contrastomvang suggereert een plasmascherm duidelijk meer diepte dan een LCD scherm. Contrastspecificaties van een plasma zijn ca. het dubbele van een LCD.


Aanspreeksnelheid

De aanspreektijd is de tijd die nodig is om een beeldpunt in de gewenste kleur te realiseren. Inherent aan het LCD systeem hebben deze schermen een trage en naijlende beeldweergave. Dit effect is groter naarmate het beeldscherm groter is. De beelden van een plasmascherm daarentegen zijn bliksemsnel en uiterst scherp. De aanspreektijd van een plasmascherm is 8.000x korter dan van een LCD scherm.



Dit bovenstaand zie ik ook terug bij bijvoorbeeld mediamarkt.... plasma vind ik zeker bij dvd's vaak mooier van kleur...

Johan van den D.
20-03-2005, 09:34
Dat laatste wat je zegt zegt een vriend ook altijd van me... dat doe ik eigenlijk nooit. Ik heb zo iets van, ik leef nu en als ik steeds op dat 'verbeterde' product kan gaan zitten wachten, dan kan ik blijven wachten ;-)Ben ik het opzich mee eens.
Je kan blijven wachten vandaag de dag want en ontwikkelingen kan je toch niet bijhouden.
Wil je kopen koop dan gewoon wanneer je dat wilt en kijk niet tever vooruit.


Dus jij zegt beter LCD?

Hoe denken de anderen hier eigenlijk over?Als ik nu moest kiezen tussen die twee zou ikzelf ook voor LCD gaan.

JCL
20-03-2005, 10:18
Hoe denken jullie over projectie dan? Als je een LCD of plasma alleen maar in een HT ruimte zet... Zo gek nog niet. Veel groter, ook HD en kwa prijs nog helemaal niet zo gek.

pretorian22
20-03-2005, 11:39
lcd mooiere kleuren dan plasma?????

als ik in mediamarkt loop haal ik ook de plasmaschermen zo tussen de lcd uit maar dat is omdat ik juist de plasmaschermen 10x mooier vind. de lcd schermen vind ik vaak flets en de kleuren niet mooi en scherm genoeg. plasma is veel kleurrijker en gewoon mooier.

Johan van den D.
20-03-2005, 11:59
als ik in mediamarkt loop .Dan loop je helaas bij de verkeerde zaak om dit soort schermen te vergelijken. :?


Veel groter, ook HD en kwa prijs nog helemaal niet zo gek
@JCL, wat versta jij onder geen gekke prijs ?
Ben wel met je eens dat wanneer het puur om een HT ruim te gaat projectie wel een must is. :P

JCL
20-03-2005, 12:39
Ja, wat ben je kwijt voor een echte grote plasma? Wat ben je kwijt voor een projector + scherm en scaler... Projector kan ook veel groter. Als je gaat kijken naar de prijs per CM2 van is projectie wel goedkoper.

jollykart
20-03-2005, 13:39
als ik in mediamarkt loop .Dan loop je helaas bij de verkeerde zaak om dit soort schermen te vergelijken. :?


Veel groter, ook HD en kwa prijs nog helemaal niet zo gek
@JCL, wat versta jij onder geen gekke prijs ?
Ben wel met je eens dat wanneer het puur om een HT ruim te gaat projectie wel een must is. :P

Smaak blijft persoonlijk. Maar de kleuren van een LCD is niet echt natuurgetrouw en erg hard. Het is niet toevallig dat meestal animatiefilms worden gedemonstreerd. Over het algemeen worden daar juist harde kleuren gebruikt. Persoonlijk denk ik dat het rijtje van peedeepee de huidige stand goed weergeeft. LCD in een vergelijkbare afmeting is ook nog eens een factor 1.5 tot 2 duurder.

LCD heeft echter wel de toekomst omdat het makkelijker is om een hogere resolutie te maken. Bij plasma blijft het probleem dat naar iedere cel een draadje moet lopen. Hierdoor is de resolutie beperkt. Hier heb je dus gelijk het allerbelangrijkste voordeel van LCD te pakken. LCD zal dus zeker Plasma gaan verdringen maar op dit moment vind ik persoonlijk de kwaliteit van een plasma, en zeker de prijs/kwaliteit, gewoon beter.

Als je 3k te besteden hebt en een groot plat scherm wilt is LCD gewoon geen optie dus waarom eigenlijk het vergelijk?

Wat projectie betreft. Dit is natuurlijk ideaal voor erbij maar niet echt een optie om tv te kijken. Dus als je gewoon een grote vervanger wilt voor een joekel van ouderwetse crt is Plasma de beste optie. Over een jaar of misschien zelfs een half jaar kan LCD een goed alternatief zijn. Als je content bent met een plat beeld van 32" ofzo is een LCD nu reeds een optie, maar ik vind persoonlijk dat ze op contrast en kleur nog steeds te kort schieten.

jollykart
20-03-2005, 13:46
Een digitale ingang icm een digitale uitgang op je dvd speler is een super combi. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de details absoluut scherper worden. Bij het testen van schermen is het leuk om bijvoorbeeld naar de stenen uit een muur op de achtergrond te kijken.

En jij hebt een Pioneer PDP-435FDE, net een prijsklasse hoger toch? Of valt dat wel mee als je het vergelijkt met de pana met zijn complete kit erbij? Heb je die Pioneer PDP-435FDE sinds kort? Hoe bevalt die?

Met speakers en ophangbeugel enzo erbij is die ongeveer 400 euro duurder dan de 42" Pana kit. Daarvoor krijg je 1" meer(lekker belangrijk) een digitale ingang en een hogere resolutie.

De Pana is misschien ook leverbaar met een dvi ingang en dat zou dan een optie zijn van 200euro, waardoor het verschil nog slechts 200 euro was. Op zo'n bedrag moet je daar niet meer moeilijk over doen vond ik. Plus het feit dat ik via verschillende kanalen had gehoord dat de Pana service niet erg best is.

De Hitachi heb ik nog wel zwaar overwogen want met de Pioneer scheelde dat 500 euro. De zwart waardes waren daarvan iets minder maar het meest belangrijke was dat ik slechte berichten over de voeding hoorde. Als ik ergens een hekel aan heb is het gekloot met nieuw (duur) spul. Dus om zeker te zijn dat ik geen spijt zou gaan krijgen ben ik gewoon voor de Pio gegaan. Het ding krijgt steevast goede recencies dus je loopt het minste risico. Het is namelijk sowieso een hele slechte investering dus als je je geld toch verkwist moet je in ieder geval zorgen dat je maximaal plezier hebt. 8) 8)

Johan van den D.
20-03-2005, 13:48
Ja, wat ben je kwijt voor een echte grote plasma? Wat ben je kwijt voor een projector + scherm en scaler... Projector kan ook veel groter. Als je gaat kijken naar de prijs per CM2 van is projectie wel goedkoper.Grote goede plasma zo,n €6000,-.
Goede projectie zo,n €10.000 voor de projector (als je het goed wilt aanpakken), €1500 voor scherm en dan nog €2000 voor scaler is een totaal van €13.500 ex kabels.
Met andere woorden, ze zijn niet met elkaar te vergelijken en dat moet ook niet denk ik.
Let wel, we hebben het hier over "goede" plasma en "goede" projectie en dan heb ik het nog niet eens over crt projectie.

jollykart
20-03-2005, 13:51
Ja, wat ben je kwijt voor een echte grote plasma? Wat ben je kwijt voor een projector + scherm en scaler... Projector kan ook veel groter. Als je gaat kijken naar de prijs per CM2 van is projectie wel goedkoper.Grote goede plasma zo,n €6000,-.
Goede projectie zo,n €10.000 voor de projector (als je het goed wilt aanpakken), €1500 voor scherm en dan nog €2000 voor scaler is een totaal van €13.500 ex kabels.
Met andere woorden, ze zijn niet met elkaar te vergelijken en dat moet ook niet denk ik.
Let wel, we hebben het hier over "goede" plasma en "goede" projectie en dan heb ik het nog niet eens over crt projectie.

hoe groot of hoe goed is je plasma dan. De 43" schermen van Pioneer staan toch vrij goed aangeschreven. Of reken jij in adviesprijzen?

Als ik namelijk helemaal uit m'n dak ga pak ik de 42" pHw7 van pana. Reken ik dan de kit dan ben ik 4800 euro kwijt. Hou ik nog precies 1200 euro over voor een goede schotel met hdd recorder. Had je die soms al meegerekend :lol: (6)

Johan van den D.
20-03-2005, 13:54
maar ik vind persoonlijk dat ze op contrast en kleur nog steeds te kort schieten.Wellicht de lcd,s van D.Boss, Hitachi, NAD eens bekijken.

Johan van den D.
20-03-2005, 14:00
hoe groot of hoe goed is je plasma dan. De 43" schermen van Pioneer staan toch vrij goed aangeschreven. Of reken jij in adviesprijzen?Nee ik reken gewone winkelprijzen en heb het inderdaad over plasma,s van Pioneer (type,s weet ik zo snel niet).


Als ik namelijk helemaal uit m'n dak ga pak ik de 42" pHw7 van pana. Reken ik dan de kit dan ben ik 4800 euro kwijt. Hou ik nog precies 1200 euro over voor een goede schotel met hdd recorder. Had je die soms al meegerekend :lol: (6)Nee die had ik niet meegerekend omdat het daar niet over ging.
Maar waar het om ging is dat plasma in feite nog goedkoper is dan projectie.

jollykart
20-03-2005, 14:03
maar ik vind persoonlijk dat ze op contrast en kleur nog steeds te kort schieten.Wellicht de lcd,s van D.Boss, Hitachi, NAD eens bekijken.

Smaken verschillen (design van NAD is wel erg fraai). Overigens moet je niet de fout maken door een 22" met een 42" te vergelijken van een meter afstand. De 42" is dan zeker slechter in alle opzichten. Een groter beeld heeft natuurlijk ook nadelen.
Overigens vinden veel mensen de harde kleuren gewoon mooi. Bij CRT had je dit verschil ook. Een trinitron/diamondtron e.d. constructies geven ook een hardere kleur weer. (overigens niet zo onnatuurlijk hard dan de meeste(ik heb ze lang niet allemaal gezien :lol: ) LCD schermen.

Johan van den D.
20-03-2005, 14:23
Smaken verschillen (design van NAD is wel erg fraai). Overigens moet je niet de fout maken door een 22" met een 42" te vergelijken van een meter afstand. De 42" is dan zeker slechter in alle opzichten. Een groter beeld heeft natuurlijk ook nadelen.Ik bekijk alle schermen, tvs vanaf een afstand van ongeveer 3 mtr indien mogelijk.
Dit omdat ik ook thuis op die afstand zou zitten. (ik ben overigens niet zoekende hoor naar een scherm)
Het verschil in grote lijkt me logisch.


(ik heb ze lang niet allemaal gezien :lol: ) LCD schermen.Ik ben gezegend dat ik diverse kwaliteits zaken in mijn woonplaats heb zitten naast de dozenschuivende zaken.
Dit heeft als voordeel dat je iedere week wel wat kunt bekijken, luisteren omdat ik er toch langskomt en er niet speciaal voor op pad hoef. :P

Johan van den D.
20-03-2005, 14:28
Smaken verschillenDit is overigens iets dat ten alle tijden zo zal blijven en zeker in onze hobby.
Zou niet leuk zijn als alles er hetzelfde uitzag en klonk, wel gemakkelijker overigens. :roll:

Peedeepee
20-03-2005, 16:47
Met speakers en ophangbeugel enzo erbij is die ongeveer 400 euro duurder dan de 42" Pana kit. Daarvoor krijg je 1" meer(lekker belangrijk) een digitale ingang en een hogere resolutie.

Nou, volgens kieskeurig scheelt het toch zo'n 800 euri hoor....

ik kijk naar de pana... voor 1995 euro en dan die ophangbeugel kun je goedkoop bestellen op ebay, lees 80 USD en die tuner via een duitse aanbieder voor 650 euro.... zou ik voor ongeveer 2750 euro klaar zijn...

Peedeepee
20-03-2005, 16:53
Dat laatste wat je zegt zegt een vriend ook altijd van me... dat doe ik eigenlijk nooit. Ik heb zo iets van, ik leef nu en als ik steeds op dat 'verbeterde' product kan gaan zitten wachten, dan kan ik blijven wachten ;-)Ben ik het opzich mee eens.
Je kan blijven wachten vandaag de dag want en ontwikkelingen kan je toch niet bijhouden.
Wil je kopen koop dan gewoon wanneer je dat wilt en kijk niet tever vooruit.

Gelukkig j.vandendool! Iemand is het met me eens. In mijn omgeving doen ze altijd zo moeilijk. Niet dat ik bulk van het geld ofzo, of dat ik onverantwoord leef... maar ik ben het leven heel anders gaan zien, aantal jaar geleden plotseling mijn vader kwijt en vorig jaar mijn moeder om vervolgens een week later erachter te komen dat mijn vrouw zwanger was... en nu zitten we hier zielsgelukkig met een kleintje. Dit heeft even niets met plasma's te maken, maar wel met de manier hoe ik tegen het leven aankijk tegenwoordig. Het is voorbij voor je het weet... gelukkig kan ik het goed relativeren als iemand anders er anders overdenkt, want zij hebben wellicht niet hetzelfde meegemaakt, dus denken ze niet zo als ik... maar ik heb zo iets van, ik leef nu wil dat ding nu dus koop ik het nu...

over een paar jaar hebben we waarschijnlijk een LCD van 2 meter doorsnee en dan gaat mijn plasma gewoon naar de slaapkamer ;-)


sorry jongens, werd ff off topic...

Johan van den D.
20-03-2005, 17:08
Dat laatste wat je zegt zegt een vriend ook altijd van me... dat doe ik eigenlijk nooit. Ik heb zo iets van, ik leef nu en als ik steeds op dat 'verbeterde' product kan gaan zitten wachten, dan kan ik blijven wachten ;-)Ben ik het opzich mee eens.
Je kan blijven wachten vandaag de dag want en ontwikkelingen kan je toch niet bijhouden.
Wil je kopen koop dan gewoon wanneer je dat wilt en kijk niet tever vooruit.

Gelukkig j.vandendool! Iemand is het met me eens. In mijn omgeving doen ze altijd zo moeilijk. Niet dat ik bulk van het geld ofzo, of dat ik onverantwoord leef... maar ik ben het leven heel anders gaan zien, aantal jaar geleden plotseling mijn vader kwijt en vorig jaar mijn moeder om vervolgens een week later erachter te komen dat mijn vrouw zwanger was... en nu zitten we hier zielsgelukkig met een kleintje. Dit heeft even niets met plasma's te maken, maar wel met de manier hoe ik tegen het leven aankijk tegenwoordig. Het is voorbij voor je het weet... gelukkig kan ik het goed relativeren als iemand anders er anders overdenkt, want zij hebben wellicht niet hetzelfde meegemaakt, dus denken ze niet zo als ik... maar ik heb zo iets van, ik leef nu wil dat ding nu dus koop ik het nu...

over een paar jaar hebben we waarschijnlijk een LCD van 2 meter doorsnee en dan gaat mijn plasma gewoon naar de slaapkamer ;-)


sorry jongens, werd ff off topic...Hoe dan ook , ik begrijp 100% wat je bedoel en voeld. :wink:
Doe gewoon nu wat je wilt en geniet ervan, da,s pas leven.

Peedeepee
20-03-2005, 17:14
Dat laatste wat je zegt zegt een vriend ook altijd van me... dat doe ik eigenlijk nooit. Ik heb zo iets van, ik leef nu en als ik steeds op dat 'verbeterde' product kan gaan zitten wachten, dan kan ik blijven wachten ;-)Ben ik het opzich mee eens.
Je kan blijven wachten vandaag de dag want en ontwikkelingen kan je toch niet bijhouden.
Wil je kopen koop dan gewoon wanneer je dat wilt en kijk niet tever vooruit.

Gelukkig j.vandendool! Iemand is het met me eens. In mijn omgeving doen ze altijd zo moeilijk. Niet dat ik bulk van het geld ofzo, of dat ik onverantwoord leef... maar ik ben het leven heel anders gaan zien, aantal jaar geleden plotseling mijn vader kwijt en vorig jaar mijn moeder om vervolgens een week later erachter te komen dat mijn vrouw zwanger was... en nu zitten we hier zielsgelukkig met een kleintje. Dit heeft even niets met plasma's te maken, maar wel met de manier hoe ik tegen het leven aankijk tegenwoordig. Het is voorbij voor je het weet... gelukkig kan ik het goed relativeren als iemand anders er anders overdenkt, want zij hebben wellicht niet hetzelfde meegemaakt, dus denken ze niet zo als ik... maar ik heb zo iets van, ik leef nu wil dat ding nu dus koop ik het nu...

over een paar jaar hebben we waarschijnlijk een LCD van 2 meter doorsnee en dan gaat mijn plasma gewoon naar de slaapkamer ;-)


sorry jongens, werd ff off topic...Hoe dan ook , ik begrijp 100% wat je bedoel en voeld. :wink:
Doe gewoon nu wat je wilt en geniet ervan, da,s pas leven.

Precies , durf te leven dat is echt niet asociaal integendeel zelfs..

jollykart
20-03-2005, 17:15
Met speakers en ophangbeugel enzo erbij is die ongeveer 400 euro duurder dan de 42" Pana kit. Daarvoor krijg je 1" meer(lekker belangrijk) een digitale ingang en een hogere resolutie.

Nou, volgens kieskeurig scheelt het toch zo'n 800 euri hoor....

ik kijk naar de pana... voor 1995 euro en dan die ophangbeugel kun je goedkoop bestellen op ebay, lees 80 USD en die tuner via een duitse aanbieder voor 650 euro.... zou ik voor ongeveer 2750 euro klaar zijn...

Ik heb het over de Pan Th-42PW7 kit, volgens mij kost die ongeveer 3500 euro. Tel daar nog 200 bij op voor de dvi kaart dan kom je op 3700. De Pioneer heb je rond de 3900.
Met 2000 euro heb je het waarschijnlijk over de TH-37PA30. Die is sowieso een maat keliner en dus niet meer te vergelijken. De PA types zijn vergelijkbaar met de oudere PW6 schermen. Ik ken die verder niet heel goed maar de prijs is absoluut scherp. Overigens heeft die gewoon een geintegreerde tuner en is een digitale ingang geen mogelijkheid.

Peedeepee
20-03-2005, 18:27
Nee,

zie kieskeurig http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/pricelist/5D3714193B20C2AFC1256F6100580B9C.htm

2320 euro voor Pana th-42pw7 + video bord ,levertijd 10 werkdagen!


Dit is dus inclusief een videobord....

Ik wil hem graag ophangen en de draden wegwerken in de muur.... wat is dan slim om te nemen? Is het dan beter/ gemakkelijker om een tuner te nemen?

joseph willaert
20-03-2005, 19:07
Voor wie nog enkele weekjes geduld heeft, is er goed nieuws op komst,
want dan brengt Panasonic zijn nieuwste serie plasma's op de markt,
met hoger aantal kleuren, verdubbeling van de grijstinten en een pre-ciesere processor voor de aansturing.
De 42PA50E zou 2500 eurootjes kosten.
Voor meer nieuws, zie op de Duitse site.

Peedeepee
20-03-2005, 19:27
Voor wie nog enkele weekjes geduld heeft, is er goed nieuws op komst,
want dan brengt Panasonic zijn nieuwste serie plasma's op de markt,
met hoger aantal kleuren, verdubbeling van de grijstinten en een pre-ciesere processor voor de aansturing.
De 42PA50E zou 2500 eurootjes kosten.
Voor meer nieuws, zie op de Duitse site.

Hij is trouwens al verkrijgbaar, zie kieskeurig.nl...

maar ik vind hem minder mooi en het is dezelfde techniek....

joseph willaert
20-03-2005, 19:38
Gewoon naar de duitse site gaan: www.panasonic.de
Produkten opvragen en dan plasma

joseph willaert
20-03-2005, 19:49
Het design van de nieuwe PANASONIC TH-42PA50E is
mischien minder mooi dan de vorige Viera 42PA30,
maar het is tenslotte toch het beeld dat telt.

jollykart
20-03-2005, 22:35
Voor wie nog enkele weekjes geduld heeft, is er goed nieuws op komst,
want dan brengt Panasonic zijn nieuwste serie plasma's op de markt,
met hoger aantal kleuren, verdubbeling van de grijstinten en een pre-ciesere processor voor de aansturing.
De 42PA50E zou 2500 eurootjes kosten.
Voor meer nieuws, zie op de Duitse site.

Waarschijnlijk is dat de techniek van de PW7. De huidige PA serie is nog gebasseerd op de PW6.


Nee,

zie kieskeurig http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/pricelist/5D3714193B20C2AFC1256F6100580B9C.htm

2320 euro voor Pana th-42pw7 + video bord ,levertijd 10 werkdagen!


Dit is dus inclusief een videobord....

Ik wil hem graag ophangen en de draden wegwerken in de muur.... wat is dan slim om te nemen? Is het dan beter/ gemakkelijker om een tuner te nemen?

Nu zie ik het inderdaad. Das een hele mooie prijs. Of je een tuner erbij wilt nemen ligt aan het aantal aansluitingen die je nodig hebt. Voor ieder type aansluiting heb je een board nodig en dat loopt in de papieren.
Als je je dvdr als tuner wilt gaan gebruiken zou ik die meenemen en eerst proberen.

RogerWaters
20-03-2005, 23:31
Met speakers en ophangbeugel enzo erbij is die ongeveer 400 euro duurder dan de 42" Pana kit. Daarvoor krijg je 1" meer(lekker belangrijk) een digitale ingang en een hogere resolutie.

Nou, volgens kieskeurig scheelt het toch zo'n 800 euri hoor....

ik kijk naar de pana... voor 1995 euro en dan die ophangbeugel kun je goedkoop bestellen op ebay, lees 80 USD en die tuner via een duitse aanbieder voor 650 euro.... zou ik voor ongeveer 2750 euro klaar zijn...

die tuner heb ik hier een week oud liggen, nieuw in doos voor 400 euro met 2 jaar garantie, ik ga een component board kopen

Peedeepee
21-03-2005, 07:17
Met speakers en ophangbeugel enzo erbij is die ongeveer 400 euro duurder dan de 42" Pana kit. Daarvoor krijg je 1" meer(lekker belangrijk) een digitale ingang en een hogere resolutie.

Nou, volgens kieskeurig scheelt het toch zo'n 800 euri hoor....

ik kijk naar de pana... voor 1995 euro en dan die ophangbeugel kun je goedkoop bestellen op ebay, lees 80 USD en die tuner via een duitse aanbieder voor 650 euro.... zou ik voor ongeveer 2750 euro klaar zijn...

die tuner heb ik hier een week oud liggen, nieuw in doos voor 400 euro met 2 jaar garantie, ik ga een component board kopen

Hoezo doe je die weg dan als ik mag vragen?

Wat ga je nu als tuner gebruiken?

En heb jij de pw7?

Peedeepee
21-03-2005, 07:19
Nu zie ik het inderdaad. Das een hele mooie prijs. Of je een tuner erbij wilt nemen ligt aan het aantal aansluitingen die je nodig hebt. Voor ieder type aansluiting heb je een board nodig en dat loopt in de papieren.
Als je je dvdr als tuner wilt gaan gebruiken zou ik die meenemen en eerst proberen.

Ja, je dvd-r als tuner gebruiken.... maar hoe sluit ik het dan aan als ik het scherm wil ophangen? Ik bedoel van dvd-r (of tuner) naar het scherm aan de muur? Ik wil de draden in een sleuf wegwerken in de muur...

RogerWaters
21-03-2005, 14:13
die tuner heb ik hier een week oud liggen, nieuw in doos voor 400 euro met 2 jaar garantie, ik ga een component board kopen

Hoezo doe je die weg dan als ik mag vragen?
Wat ga je nu als tuner gebruiken?
En heb jij de pw7?

Ik heb de 37 inch PW7 met tuner ( kon hem alleen als combi kopen in de winkel en ik koop liever geen plasma via het internet ). Ik doe hem weg omdat ik een DVD Recorder wil en ik redelijk goedkoop aan een Component Board kon komen. De tuner kost 750 euro bij Plasmavisie.nl, dus 400 euri is een redelijke prijs lijkt me. Het is een prima ding, heeft 3 scart aansluitingen, s/video, component etc.

Peedeepee
21-03-2005, 18:31
die tuner heb ik hier een week oud liggen, nieuw in doos voor 400 euro met 2 jaar garantie, ik ga een component board kopen

Hoezo doe je die weg dan als ik mag vragen?
Wat ga je nu als tuner gebruiken?
En heb jij de pw7?

Ik heb de 37 inch PW7 met tuner ( kon hem alleen als combi kopen in de winkel en ik koop liever geen plasma via het internet ). Ik doe hem weg omdat ik een DVD Recorder wil en ik redelijk goedkoop aan een Component Board kon komen. De tuner kost 750 euro bij Plasmavisie.nl, dus 400 euri is een redelijke prijs lijkt me. Het is een prima ding, heeft 3 scart aansluitingen, s/video, component etc.

dus een dvd recorder is goed te gebruiken als tuner? maar verloopt de bediening dan wel gewoon via je plasma?

RogerWaters
21-03-2005, 19:17
dus een dvd recorder is goed te gebruiken als tuner? maar verloopt de bediening dan wel gewoon via je plasma?

dat denk ik niet, dat gaat via de dvdrecorder. ik doe hem alleen maar weg omdat ik mijn budget overschreden heb en ik een dvd recorder nodig heb, ik ga gewoon een dingetje van 200 euro kopen en ik vind tv beeld niet zo belangrijk. ik heb hem hoofdzakelijk voor dvd gekocht.

Peedeepee
21-03-2005, 19:38
dus een dvd recorder is goed te gebruiken als tuner? maar verloopt de bediening dan wel gewoon via je plasma?

dat denk ik niet, dat gaat via de dvdrecorder. ik doe hem alleen maar weg omdat ik mijn budget overschreden heb en ik een dvd recorder nodig heb, ik ga gewoon een dingetje van 200 euro kopen en ik vind tv beeld niet zo belangrijk. ik heb hem hoofdzakelijk voor dvd gekocht.

ok, vandaar... ik kan die tuner altijd nog aanschaffen... ik ga de 43 inch kopen en ik heb al een dvd-recorder van pioneer, dus dat staat er mooi bij....

bedankt voor je hulp.

RogerWaters
21-03-2005, 19:46
dus een dvd recorder is goed te gebruiken als tuner? maar verloopt de bediening dan wel gewoon via je plasma?

dat denk ik niet, dat gaat via de dvdrecorder. ik doe hem alleen maar weg omdat ik mijn budget overschreden heb en ik een dvd recorder nodig heb, ik ga gewoon een dingetje van 200 euro kopen en ik vind tv beeld niet zo belangrijk. ik heb hem hoofdzakelijk voor dvd gekocht.

ok, vandaar... ik kan die tuner altijd nog aanschaffen... ik ga de 43 inch kopen en ik heb al een dvd-recorder van pioneer, dus dat staat er mooi bij....

bedankt voor je hulp.
graag gedaan, het plasma scherm is werkelijk subliem, je zult geen spijt hebben, maar zorg dat je je dvd speler via component aansluit met progressive scan, dan heb je pas het optimale beeld!

Peedeepee
21-03-2005, 19:52
graag gedaan, het plasma scherm is werkelijk subliem, je zult geen spijt hebben, maar zorg dat je je dvd speler via component aansluit met progressive scan, dan heb je pas het optimale beeld!

Ok, heb jij je scherm opgehangen? Dat wil ik dus doen en dan de draden inhakken in de muur.... hoeveel draden gaan er nu naar het scherm toe dan? Als ik hem aansluit zoals jij?

RogerWaters
21-03-2005, 20:29
graag gedaan, het plasma scherm is werkelijk subliem, je zult geen spijt hebben, maar zorg dat je je dvd speler via component aansluit met progressive scan, dan heb je pas het optimale beeld!

Ok, heb jij je scherm opgehangen? Dat wil ik dus doen en dan de draden inhakken in de muur.... hoeveel draden gaan er nu naar het scherm toe dan? Als ik hem aansluit zoals jij?

ik heb een goedkoop beugeltje van vogel van 69 euro en hij hangt nu met maar 2 draden aan de muur. een voor de voeding en een voor de tuner.
ik zoek nog iemand die binnenkort de draden voor me weg kan werken, zodat je niks ziet. het voordeel van de tunerbox is dat er maar een draadje naartoe gaat en al die aansluitingen achterop zitten.

Peedeepee
21-03-2005, 20:49
ik heb een goedkoop beugeltje van vogel van 69 euro en hij hangt nu met maar 2 draden aan de muur. een voor de voeding en een voor de tuner.
ik zoek nog iemand die binnenkort de draden voor me weg kan werken, zodat je niks ziet. het voordeel van de tunerbox is dat er maar een draadje naartoe gaat en al die aansluitingen achterop zitten.

En als je dus dan een dvd-r als tuner gaat gebruiken, met welke kabel sluit je dan je plasma aan als je de draden in moet hakken in de muur? En hoeveel draden heb je dan? Wat is het beste om te doen?

RogerWaters
21-03-2005, 20:56
ik heb een goedkoop beugeltje van vogel van 69 euro en hij hangt nu met maar 2 draden aan de muur. een voor de voeding en een voor de tuner.
ik zoek nog iemand die binnenkort de draden voor me weg kan werken, zodat je niks ziet. het voordeel van de tunerbox is dat er maar een draadje naartoe gaat en al die aansluitingen achterop zitten.

En als je dus dan een dvd-r als tuner gaat gebruiken, met welke kabel sluit je dan je plasma aan als je de draden in moet hakken in de muur? En hoeveel draden heb je dan? Wat is het beste om te doen?

Je plasma scherm wordt kaal geleverd. Als je een dvd-r wil aansluiten moet je een SCART board kopen, kost los 200 euro. Dan sluit je de dvdr aan via de SCART board en heb je dus 2 draadjes , de dvd-r en de voedingskabel. Ik neem aan dat je de 42 inch PW7 gaat kopen , toch ?
kijk ook eens op kieskeurig.nl naar de reviews.

Peedeepee
21-03-2005, 20:59
Je plasma scherm wordt kaal geleverd. Als je een dvd-r wil aansluiten moet je een SCART board kopen, kost los 200 euro. Dan sluit je de dvdr aan via de SCART board en heb je dus 2 draadjes , de dvd-r en de voedingskabel. Ik neem aan dat je de 42 inch PW7 gaat kopen , toch ?
kijk ook eens op kieskeurig.nl naar de reviews.

Ja voor alsnog wel ja... ik wil nog heel even wachten want de 8 serie komt eraan met een maandje... als is die misschien niet mooi, wellicht zakt wel de prijs van de 7 ;-)

Maar heb je wel zo'n lange/goede scart kabel dan? Ik ga het zelf mooi wegwerken in de muur... wordt zo mooi!

RogerWaters
21-03-2005, 21:04
Je plasma scherm wordt kaal geleverd. Als je een dvd-r wil aansluiten moet je een SCART board kopen, kost los 200 euro. Dan sluit je de dvdr aan via de SCART board en heb je dus 2 draadjes , de dvd-r en de voedingskabel. Ik neem aan dat je de 42 inch PW7 gaat kopen , toch ?
kijk ook eens op kieskeurig.nl naar de reviews.

Ja voor alsnog wel ja... ik wil nog heel even wachten want de 8 serie komt eraan met een maandje... als is die misschien niet mooi, wellicht zakt wel de prijs van de 7 ;-)

Maar heb je wel zo'n lange/goede scart kabel dan? Ik ga het zelf mooi wegwerken in de muur... wordt zo mooi!

ik ben nog niet klaar met mijn plasma, moet nog langere kabels kopen, iets te veel geld dus bij elkaar, vandaar dat ik die tuner ga verkopen :-)

Peedeepee
21-03-2005, 21:37
Je plasma scherm wordt kaal geleverd. Als je een dvd-r wil aansluiten moet je een SCART board kopen, kost los 200 euro. Dan sluit je de dvdr aan via de SCART board en heb je dus 2 draadjes , de dvd-r en de voedingskabel. Ik neem aan dat je de 42 inch PW7 gaat kopen , toch ?
kijk ook eens op kieskeurig.nl naar de reviews.

Ja voor alsnog wel ja... ik wil nog heel even wachten want de 8 serie komt eraan met een maandje... als is die misschien niet mooi, wellicht zakt wel de prijs van de 7 ;-)

Maar heb je wel zo'n lange/goede scart kabel dan? Ik ga het zelf mooi wegwerken in de muur... wordt zo mooi!

Ok, dus er zijn scartkabels zo lang verkrijgbaar?

ok dan...

ik ben nog niet klaar met mijn plasma, moet nog langere kabels kopen, iets te veel geld dus bij elkaar, vandaar dat ik die tuner ga verkopen :-)

RogerWaters
21-03-2005, 22:12
Ok, dus er zijn scartkabels zo lang verkrijgbaar?


ja, die zijn er wel!

Peedeepee
22-03-2005, 06:59
Ok, dus er zijn scartkabels zo lang verkrijgbaar?


ja, die zijn er wel!

Maar hoe krijg je die brede scarts door het buisje dan? Of doe je dat composiet in zo'n scartconverter?

RogerWaters
22-03-2005, 07:34
Ok, dus er zijn scartkabels zo lang verkrijgbaar?


ja, die zijn er wel!

Maar hoe krijg je die brede scarts door het buisje dan? Of doe je dat composiet in zo'n scartconverter?

je bedoelt het ' buisje door de muur ? dat weet ik nog niet, maar er zijn buisjes die je open kunt klikken, scart erin en dan weer dicht.

RogerWaters
22-03-2005, 15:39
http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=1&SOORT=9420&ARTNR=265103&PHPSESSID=ea6295e712509bf3115eb9a113695f29

wow, die tuner is 1.000 euro bij polectro. Adviesprijs 1700 euro.
Wat een geld, maar wel een prachtig ding als je er een nodig hebt :wink:

Peedeepee
22-03-2005, 20:10
http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=1&SOORT=9420&ARTNR=265103&PHPSESSID=ea6295e712509bf3115eb9a113695f29

wow, die tuner is 1.000 euro bij polectro. Adviesprijs 1700 euro.
Wat een geld, maar wel een prachtig ding als je er een nodig hebt :wink:

sjeez!! Wat een geld....

Ik kreeg een foldertje binnen van mediamarkt met daarin een Samsung 106 cm.... 1999 euri...

iemand ervaring met Samsung?

Johan van den D.
22-03-2005, 20:33
wow, die tuner is 1.000 euro bij polectro.
Wat een geld, Het is zeker heel veel geld maar ook hier is het weer alle waar naar z,n geld.
Het scherm staat of valt met de kwaliteit van de tuner.

RogerWaters
22-03-2005, 20:40
http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=1&SOORT=9420&ARTNR=265103&PHPSESSID=ea6295e712509bf3115eb9a113695f29

wow, die tuner is 1.000 euro bij polectro. Adviesprijs 1700 euro.
Wat een geld, maar wel een prachtig ding als je er een nodig hebt :wink:

sjeez!! Wat een geld....

Ik kreeg een foldertje binnen van mediamarkt met daarin een Samsung 106 cm.... 1999 euri...

iemand ervaring met Samsung?
don't go with non-japanese stuff ! Panasonic , Fujitsu en Pioneer zijn de beste plasma makers ( NEC ook ). Fujitsu is waanzinnig duur, Pioneer is te duur en Panasonic is te goedkoop!
Panasonic heeft het zwartste zwart van een plasma ter wereld !

Peedeepee
22-03-2005, 21:22
wow, die tuner is 1.000 euro bij polectro.
Wat een geld, Het is zeker heel veel geld maar ook hier is het weer alle waar naar z,n geld.
Het scherm staat of valt met de kwaliteit van de tuner.

ja maar ik bedoelde dat meer in de zin van dat het bij de meeste online zaken dezelfde tuner 600 euro is.... :-)

Johan van den D.
23-03-2005, 15:45
wow, die tuner is 1.000 euro bij polectro.
Wat een geld, Het is zeker heel veel geld maar ook hier is het weer alle waar naar z,n geld.
Het scherm staat of valt met de kwaliteit van de tuner.

ja maar ik bedoelde dat meer in de zin van dat het bij de meeste online zaken dezelfde tuner 600 euro is.... :-)Ah oke, in dat geval is het zeker duur, de oplichters. :P

RogerWaters
23-03-2005, 18:20
wow, die tuner is 1.000 euro bij polectro.
Wat een geld, Het is zeker heel veel geld maar ook hier is het weer alle waar naar z,n geld.
Het scherm staat of valt met de kwaliteit van de tuner.

ja maar ik bedoelde dat meer in de zin van dat het bij de meeste online zaken dezelfde tuner 600 euro is.... :-)Ah oke, in dat geval is het zeker duur, de oplichters. :P
ja en helemaal als je weet dat ie bij mij ( 2 weekjes oud, 2 jaar garantie nog maar 400 euri kost :wink:

JCL
24-03-2005, 14:18
Correct is met alles duur, alleen de aanbiedingen zijn een waar geschenk van god, maarja die zijn er dan niet de hele tijd en voor de goede dingen...

Peedeepee
10-04-2005, 09:44
Laat ik dit onderwerp maar weer eens uit de sloot halen. Ik ben nog steeds aan het winkelen en mijn keuze is zo goed als zeker gemaakt. Ik ga voor de nieuwe, niet al te dure, Panasonic 42THPA50. Iemand deze ook al een in het eggie kunnen bewonderen?

http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A11498/TH_42PA50E_H_2.jpg

Bron: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=2936|603|602|601|4|1

joseph willaert
10-04-2005, 10:34
Hallo,

Heb gisteren de nieuwe panasonic, 42PA50, gezien in mijn stad, en ik moet zeggen, hij stond mij aan.
Ik heb wel goesting om de PV500 te kopen,maar mijn verstand zegt
de PA50.
Het verschil in prijs is zomaar 1000euro en voor die meerprijs, krijg
ik eigenlijk niet veel mmeer bij.
Een hogere resolutie?
Wat ben je daarmee?
Er is nog niets te zien met high definition!
En nog in de eerste jaren niet.

JCL
10-04-2005, 11:14
Hallo,

Heb gisteren de nieuwe panasonic, 42PA50, gezien in mijn stad, en ik moet zeggen, hij stond mij aan.
Ik heb wel goesting om de PV500 te kopen,maar mijn verstand zegt
de PA50.
Het verschil in prijs is zomaar 1000euro en voor die meerprijs, krijg
ik eigenlijk niet veel mmeer bij.
Een hogere resolutie?
Wat ben je daarmee?
Er is nog niets te zien met high definition!
En nog in de eerste jaren niet.

Dat zal je nog verbazen. Ik heb de HD films hier op de PC staan. via DVI sluit je het aan en dan sta je versteld!!!

JCL
10-04-2005, 11:20
Hallo,

Heb gisteren de nieuwe panasonic, 42PA50, gezien in mijn stad, en ik moet zeggen, hij stond mij aan.
Ik heb wel goesting om de PV500 te kopen,maar mijn verstand zegt
de PA50.
Het verschil in prijs is zomaar 1000euro en voor die meerprijs, krijg
ik eigenlijk niet veel mmeer bij.
Een hogere resolutie?
Wat ben je daarmee?
Er is nog niets te zien met high definition!
En nog in de eerste jaren niet.

Dat zal je nog verbazen. Ik heb de HD films hier op de PC staan. via DVI sluit je het aan en dan sta je versteld!!!

joseph willaert
10-04-2005, 11:21
...en om mijn review nog verder te zetten,
wilde ik nog laten weten, dat ik met mijn 1000 euro,
die ik nu nog over,
binnen een drietal jaren,
een nieuwe plasma tv met HD kan kopen,
want meer zullen ze dan ook niet meer kosten!
Ziedaar mijn redenatie

Peedeepee
10-04-2005, 11:49
Hallo,

Heb gisteren de nieuwe panasonic, 42PA50, gezien in mijn stad, en ik moet zeggen, hij stond mij aan.
Ik heb wel goesting om de PV500 te kopen,maar mijn verstand zegt
de PA50.
Het verschil in prijs is zomaar 1000euro en voor die meerprijs, krijg
ik eigenlijk niet veel mmeer bij.
Een hogere resolutie?
Wat ben je daarmee?
Er is nog niets te zien met high definition!
En nog in de eerste jaren niet.

Zo denk ik er ook over en daarbij is je huidige dvd collectie dan ook aan vervanging toe ;-)

Ik ga nu nog even de stad in en dan bestel ik hem morgen online!! Ik ga vanavond maar vast beginnen met hakken in de muur ;-)

Peedeepee
11-04-2005, 17:24
Hallo,

Heb gisteren de nieuwe panasonic, 42PA50, gezien in mijn stad, en ik moet zeggen, hij stond mij aan.
Ik heb wel goesting om de PV500 te kopen,maar mijn verstand zegt
de PA50.
Het verschil in prijs is zomaar 1000euro en voor die meerprijs, krijg
ik eigenlijk niet veel mmeer bij.
Een hogere resolutie?
Wat ben je daarmee?
Er is nog niets te zien met high definition!
En nog in de eerste jaren niet.

Zo denk ik er ook over en daarbij is je huidige dvd collectie dan ook aan vervanging toe ;-)

Ik ga nu nog even de stad in en dan bestel ik hem morgen online!! Ik ga vanavond maar vast beginnen met hakken in de muur ;-)

Ik zou hem vandaag bestellen bij pick2pay.nl. Maar nadat de prijzen na mijn email 'opeens' waren aangepast en dat de betreffende verkoper niet toegaf dat die prijs OOIT op de site had gestaan en ik als afsluiting oderstaande mail kreeg, schaf ik hem ergens anders aan. Sterker nog: ik schaf echt alles ergens anders aan!

"Bij deze deel ik U mede dat wij naar aanleiding van U zojuist gevoerde telefoon gesprek nooit meer een bestelling van U in ontvangst zullen nemen. Ik laat me nooit en ten nimmer uitschelden voor leugenaar, dit al zeer zeker niet als dit niet zo is.



Verder wil ik er aan toevoegen dat het een zeer bot gesprek van Uw zijde was. Op het moment dat ik of een van mijn collega’s een prijs veranderen wordt dit opgenomen in het systeem. En zoals ik via email en aan de telefoon heb aangegeven is daarvan de laatste wijzing geweest op 08-04.



Misschien dat U ook eens bij Uzelf te raden moet gaan of U wel naar de juiste artikelen heeft gekeken !!!!



En niet de schuld afschuiven !!!!



Helaas is een klant koning….geen keizer…want dat ben ik. En ik laat me niet als een stuk vuil uitschelden voor leugenaar !!!

"

Ik vind het heel zielig dat het niet toegegeven werd dat die betreffende prijs op de site stond (TERWIJL EEN COLLEGA VAN MIJ VANNOCHTEND MET MIJ MEEKEEK)...

werkelijk waar ongelofelijk.

Sander Haarmans
11-04-2005, 19:17
Correct Rotterdam

Kreeg vandaag het Correct krantje in de bus en ze hebben spetterende aanbiedingen.
Waar mijn oog vooral op viel is de PIONEER PDP-435FDE Plasma voor slechts €3499* incl Tuner
* incl €1000 inruilcheque
Is dit een interessante prijs, hoe werkt dat met die cheque en hoe is dit toestel ?
De plasma/lcd actie duurt 4 dagen, van 21 t/m 24 April.

Peedeepee
11-04-2005, 20:54
Correct Rotterdam

Kreeg vandaag het Correct krantje in de bus en ze hebben spetterende aanbiedingen.
Waar mijn oog vooral op viel is de PIONEER PDP-435FDE Plasma voor slechts €3499* incl Tuner
* incl €1000 inruilcheque
Is dit een interessante prijs, hoe werkt dat met die cheque en hoe is dit toestel ?
De plasma/lcd actie duurt 4 dagen, van 21 t/m 24 April.

Ik denk dat de normale prijs dan €4499,- is en dat je dan iets in moet ruilen?

Oja, zoals je hierboven kon lezen wil ik dus voor de panasonic PA50 gaan... ;-)

Johan van den D.
11-04-2005, 21:06
-KNIP-
werkelijk waar ongelofelijk.|Misschien gelijk een goede reden om bij een normale "dealer" te gaan shoppen waar service nog wel hoog staat.
Lijkt mij een paar €€ extra wel waard.

Peedeepee
12-04-2005, 06:53
-KNIP-
werkelijk waar ongelofelijk.|Misschien gelijk een goede reden om bij een normale "dealer" te gaan shoppen waar service nog wel hoog staat.
Lijkt mij een paar €€ extra wel waard.

En het mooie was dat de prijs er gisterenavond weer op stond. Ik had de PA50 voor € 2099,- gezien inclusief voet terwijl die zonder voet €2199 was... vond ik vreemd en aangezien ik het scherm op ga hangen had ik er even een vraag over gesteld... toen hadden ze opeens de prijs aangepast naar €2329 en beweerde hij dat €2099,- er nooit had opgestaan en in bovenstaande mail noemt hij mij een leugenaar... en zie wat ik gisterenavond zag:

http://i2.photobucket.com/albums/y26/peedeepee/pick2pay.jpg

S.M.P
12-04-2005, 18:12
Hoi allemaal! Ik wil jullie vragen of jullie mij kunnen vertellen wat de ideale scherm is.

Mijn budget hierin zou dan zijn: 3500 tot 4000 euro.

Johan van den D.
12-04-2005, 19:47
Hoi allemaal! Ik wil jullie vragen of jullie mij kunnen vertellen wat de ideale scherm is.

Mijn budget hierin zou dan zijn: 3500 tot 4000 euro.Er is geen één ideale scherm.
Alle schermen hebben zo hun plus een min punten en dat verschil gewoon per type, merk.
Kortom, er zijn meerdere ideale schermen.

Johan van den D.
12-04-2005, 19:49
http://i2.photobucket.com/albums/y26/peedeepee/pick2pay.jpgGeweldig dat je dit plaats Peedeepee, echt grote klasse. :wink:

Zulke geintjes had ik nooit verwacht van die site maar het bewijs is hier dus te zien.

Peedeepee
12-04-2005, 20:14
http://i2.photobucket.com/albums/y26/peedeepee/pick2pay.jpgGeweldig dat je dit plaats Peedeepee, echt grote klasse. :wink:

Zulke geintjes had ik nooit verwacht van die site maar het bewijs is hier dus te zien.

Deze foto had ik hem ook gemaild. Krijg ik dit slappe antwoord:

"Bij deze heb ik het verder uit laten zoeken…….

Hieruit heb ik naar voren kunnen halen dat de prijs ’s avonds veranderd. Iets wat automatisch gebeurd en niet als een verandering wordt opgenomen in het systeem. Deze prijs is door een collega die wat aan het experimenteren is ingesteld.

Zo eerlijk ben ik dan ook wel om dat achteraf toe te geven. Van deze z.g. nachtprijs was ik gister niet op de hoogte.

Doet er echter niet af dat ik me door niemand…ook niet door een klant laat uitmaken voor leugenaar. Een klant wilt met respect behandeld worden en dat verwacht ik van een klant ook. Je krijgt wat je geeft…………… Helaas iets wat in deze maatschappij steeds verder te zoeken is."


Toch niet te geloven j.vandendool? Maar goed, morgen ga ik mijn bestelling plaatsen bij een andere toko, die zelfs bereid is om hem in de avond af te leveren, om 18.30 uur. Dus hoeg ik zelfs geen vrij van werk te nemen!

Johan van den D.
12-04-2005, 20:31
Toch niet te geloven j.vandendool? Maar goed, morgen ga ik mijn bestelling plaatsen bij een andere toko, die zelfs bereid is om hem in de avond af te leveren, om 18.30 uur. Dus hoeg ik zelfs geen vrij van werk te nemen!Het wordt inderdaad een triest verhaal daarzo.
Nachtprijs :? collega :? experiment :? en zichzelf ook eerlijk vinden :?

Een goed en eerlijk voorstel doen had een betere optie geweest dacht ik zo (al had ik hem daar persoonlijk uit principe nooit meer gekocht al was het voor €100,-)

Kortom, ga lekker bij een lokale dealer en betaal desnoods wat meer, je ziet wat voor service er geleverd gaat worden.

Edwin V
14-04-2005, 09:22
Toch niet te geloven j.vandendool? Maar goed, morgen ga ik mijn bestelling plaatsen bij een andere toko, die zelfs bereid is om hem in de avond af te leveren, om 18.30 uur. Dus hoeg ik zelfs geen vrij van werk te nemen!Het wordt inderdaad een triest verhaal daarzo.
Nachtprijs :? collega :? experiment :? en zichzelf ook eerlijk vinden :?

Een goed en eerlijk voorstel doen had een betere optie geweest dacht ik zo (al had ik hem daar persoonlijk uit principe nooit meer gekocht al was het voor €100,-)

Kortom, ga lekker bij een lokale dealer en betaal desnoods wat meer, je ziet wat voor service er geleverd gaat worden.

Erg slim van die leugenaar. Gaat ze hopelijk flink veel klanten kosten. In ieder geval iedereen die deze thread leest. (y)

Succes verder met de aanschaf.

Johan van den D.
14-04-2005, 16:05
Erg slim van die leugenaar. Gaat ze hopelijk flink veel klanten kosten. In ieder geval iedereen die deze thread leest..Ik zal er in ieder geval niets meer kopen nee.

Peedeepee
14-04-2005, 21:08
Toch niet te geloven j.vandendool? Maar goed, morgen ga ik mijn bestelling plaatsen bij een andere toko, die zelfs bereid is om hem in de avond af te leveren, om 18.30 uur. Dus hoeg ik zelfs geen vrij van werk te nemen!Het wordt inderdaad een triest verhaal daarzo.
Nachtprijs :? collega :? experiment :? en zichzelf ook eerlijk vinden :?

Een goed en eerlijk voorstel doen had een betere optie geweest dacht ik zo (al had ik hem daar persoonlijk uit principe nooit meer gekocht al was het voor €100,-)

Kortom, ga lekker bij een lokale dealer en betaal desnoods wat meer, je ziet wat voor service er geleverd gaat worden.
Bedankt Edwin! Nee, kopen doe ik daar nooit meer wat... en dan te bedenken dat hij mij verboden heeft daar ooit nog wat te bestellen! :-S Al geeft hij geld toe dan bestel ik nog niet eens wat! :-) :lol: :lol: :lol:

Erg slim van die leugenaar. Gaat ze hopelijk flink veel klanten kosten. In ieder geval iedereen die deze thread leest. (y)

Succes verder met de aanschaf.

Peedeepee
14-04-2005, 21:09
Toch niet te geloven j.vandendool? Maar goed, morgen ga ik mijn bestelling plaatsen bij een andere toko, die zelfs bereid is om hem in de avond af te leveren, om 18.30 uur. Dus hoeg ik zelfs geen vrij van werk te nemen!Het wordt inderdaad een triest verhaal daarzo.
Nachtprijs :? collega :? experiment :? en zichzelf ook eerlijk vinden :?

Een goed en eerlijk voorstel doen had een betere optie geweest dacht ik zo (al had ik hem daar persoonlijk uit principe nooit meer gekocht al was het voor €100,-)

Kortom, ga lekker bij een lokale dealer en betaal desnoods wat meer, je ziet wat voor service er geleverd gaat worden.

Erg slim van die leugenaar. Gaat ze hopelijk flink veel klanten kosten. In ieder geval iedereen die deze thread leest. (y)

Succes verder met de aanschaf.

PCMSCHOUTEN
15-04-2005, 09:03
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met de genoemde site afgezien van de
Panasonic prijs uitglijer.

Kijk er wel eens op en de prijzen zijn wel erug goedkoop.Hoe zit het als je
Plasma opeens poef zegt??

Iemand ervaring (zowel positief als negatief)??

Peter Porrio
15-04-2005, 09:21
Erg slecht van die site zeg! Die Panasonic kost in Duitsland bij www.audiovision-shop.de €1999,-.

Ik heb bij deze winkel zelf mijn reciever en dvd/sacd-speler gekocht en ben erg tevreden over hun houding naar de klanten. Zo kreeg ik heel snel antwoord op mijn e-mails (binnen een uur).

Ik heb mijn bestelde spullen bij hen opgehaald (in Willich, zo'n 20 minuten bij Venlo over de grens). Is misschien een idee.

Johan van den D.
15-04-2005, 17:56
Een collega van mij heeft er vorig jaar een "eitjes" set van Kef gekocht en eerlijk is eerlijk, alles verliep perfect.
Maar naar het lezen van het voorval hierzo is mijn idee over dat "bedrijf" te echt omgeslagen al hadden ze in eerste instantie honderden goede berichten/deals/klanten.
De manier waarop hier met een misverstand wordt omgegaan is zeer en zeer triest te noemen.

RogerWaters
15-04-2005, 19:44
[quote=Peedeepee]


Een goed en eerlijk voorstel doen had een betere optie geweest dacht ik zo (al had ik hem daar persoonlijk uit principe nooit meer gekocht al was het voor €100,-)

.

voor een plasma voor 100 euro laat IK al mijn principes varen, net zoals 99,99% van de andere nederlanders....

RogerWaters
15-04-2005, 19:45
Kijk er wel eens op en de prijzen zijn wel erug goedkoop.Hoe zit het als je
Plasma opeens poef zegt??


dan bel je de zaak op en dan zeg je dat je garantie hebt en dan zeggen ze dat je een leugenaar bent omdat ze NOOIT garantie geven...

Peedeepee
15-04-2005, 20:10
Erg slecht van die site zeg! Die Panasonic kost in Duitsland bij www.audiovision-shop.de €1999,-.

Ik heb bij deze winkel zelf mijn reciever en dvd/sacd-speler gekocht en ben erg tevreden over hun houding naar de klanten. Zo kreeg ik heel snel antwoord op mijn e-mails (binnen een uur).

Ik heb mijn bestelde spullen bij hen opgehaald (in Willich, zo'n 20 minuten bij Venlo over de grens). Is misschien een idee.

Hey, daar heb ik mijn magnat vintage 450 set vandaan, destijds zo'n 900 euro goedkoper als in NL! ben ik toen met een vriend en een bestelbus twee sets gaan halen! perfect!!!

Johan van den D.
15-04-2005, 21:04
[quote=Peedeepee]


Een goed en eerlijk voorstel doen had een betere optie geweest dacht ik zo (al had ik hem daar persoonlijk uit principe nooit meer gekocht al was het voor €100,-)

.

voor een plasma voor 100 euro laat IK al mijn principes varen, net zoals 99,99% van de andere nederlanders.... :P Ik ben dan echt die ene 00,01 % in een situatie als er hier gaande was.
Bepaalde principes blijven bij mij kaarsrecht overeind staand en geloof me, dat heeft me al een hoop geld gekost alles bij elkaar (teveel en te off-topic om verder op in te gaan) maargoed, je heb principes of niet.

JCL
16-04-2005, 07:34
je hebt geld of niet :wink:

Johan van den D.
16-04-2005, 09:12
je hebt geld of niet :wink:Heeft even niets met geld te maken in dit geval.

Men wilde hier een plasma scherm kopen dus het geld was er om die te kopen.
De deal gaat mis met reden dat de verkopen niet eerlijk is in dit geval.
Bij mij zal die deal dan helemaal niet meer doorgaan al bied ie dat scherm dus voor €100,- aan en dat dus gewoon uit pricipe.
Het geld lag klaar maar de verkoper is en blijft een leugenaar.
Dit kan tevens van alles zijn natuurlijk, slechte service, niet nakomen van afspraken en noem maar op.
Gewoon uit principe koop je het dan niet terwijl je het geld wel had liggen.
Je kunt je geld immers overal uitgeven.

Zelf kan ik nog tal van voorbeelden geven die ikzelf heb meegemaakt maar die zijn niet ht gerelateerd en zodoende off-topic.

Heeft dus weinig te maken met het wel of geen geld hebben, een slechte winkel blijft een slechte winkel ongeacht de prijs van de producten.

JCL
16-04-2005, 09:52
ik bedoelde meer dan als ik voor €100 een product van een dikke 2 duizned zou kunnen krijgen ik het direct zou doen. Als het gejat was ligt het anders, maar zolang daar geen aanleiding voor is, dan heb ik er voledig ruk aan dat er 1 iemand is met een slechte ervaring. Tuurlijk, het veranderd niets aan de verkoper en de schoftelijke werkwijze maar daar zou ik voor dat bedrag geen enkel probleem meer mee hebben (daar betaal je dan ook niet meer voor).

Maar ik kan ook jou standpunt begrijpen / respecteren!

Johan van den D.
16-04-2005, 13:48
ik bedoelde meer dan als ik voor €100 een product van een dikke 2 duizned zou kunnen krijgen ik het direct zou doen.Ook als je persoonlijk de ervaring had zoals Peedeepee het nu heeft ?

Ik dus niet en kan je tal van voorbeelden geven die ikzelf al heb meegemaakt.
Mijn principes wegen dan zwaarder dan het geld in zulke situaties.

Maar ik kan ook jou standpunt begrijpen / respecteren!Wees gerust, ik de jouwe ook hoor :wink:

jOzh
16-04-2005, 16:48
ik bedoelde meer dan als ik voor €100 een product van een dikke 2 duizned zou kunnen krijgen ik het direct zou doen.Ook als je persoonlijk de ervaring had zoals Peedeepee het nu heeft ?

Niet om het een of ander, maar hebben jullie allemaal het telefoongesprek tussen Peedeepee en de Pick2Pay eigenaar persoonlijk meegeluisterd? We krijgen nu 1 kant van het verhaal waarop iedereen moord en brand schreeuwt. Uit de mail van Pick2Pay haal ik dat Peedeepee ook niet al te vriendelijk heeft gereageerd. En klant of niet, ik zou me ook niet uit laten schelden...

Peedeepee
16-04-2005, 17:42
ik bedoelde meer dan als ik voor €100 een product van een dikke 2 duizned zou kunnen krijgen ik het direct zou doen.Ook als je persoonlijk de ervaring had zoals Peedeepee het nu heeft ?

Niet om het een of ander, maar hebben jullie allemaal het telefoongesprek tussen Peedeepee en de Pick2Pay eigenaar persoonlijk meegeluisterd? We krijgen nu 1 kant van het verhaal waarop iedereen moord en brand schreeuwt. Uit de mail van Pick2Pay haal ik dat Peedeepee ook niet al te vriendelijk heeft gereageerd. En klant of niet, ik zou me ook niet uit laten schelden...

Daar zit het nu net, ik heb niet gescholden. Geloof me, ik belde vanaf mijn werk en daar kan ik echt niet gaan schelden. Ik heb alleen maar heel rustig gezegd dat de man loog. Dat hij dat meteen uitschelden vond is zielig. Ik heb hem alleen mijn mening gegeven.

Verder maak ik me niet druk, als jij bij zo'n type toch gaat bestellen, moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.

Maar als je leest: "Klant is Koning, maar geen Keizer....want dat ben ik" dan weet je toch eigenlijk wel genoeg......

Ik maak me niet meer druk, heb hem lekker besteld bij plasmavisie, en ze komen hem woensdag netjes in de avond afleveren. Perfecte en vriendelijke communicatie. Tot nu toe helemaal top.

Foto's volgens later.

Groet,
Peedeepee

joseph willaert
16-04-2005, 18:21
Hallo.
Ik heb de Panasonic 42PA50
ook besteld bij Plasmavisie.
Ze komen het toestel dinsdag brengen.
Ben in blijde verwachting.
U mag dan
in de kortste tijd
een reviewtje van mij
verwachten.

Johan van den D.
16-04-2005, 18:27
Foto's volgens later.
Ok, we wachten rustig af. :wink:

Sander Haarmans
16-04-2005, 18:39
Wat kost de muurbeugel voor de Panasonic ?
T's namelijk een mooi toestel voor een nette prijs maar wil hem wel aan de muur hebben.
Ben er eigenlijk nog steeds niet uit wat ik wil, vind de SONY KEP-42M1 ook wel interessant (in het zwart) maar de PANASONIC TH-42PA50 is inderdaad ook erg interessant.
Ik wil in ieder geval max €2500 uitgeven
Waarom is de keuze nou zo moeilijk :?

jOzh
16-04-2005, 18:43
ik bedoelde meer dan als ik voor €100 een product van een dikke 2 duizned zou kunnen krijgen ik het direct zou doen.Ook als je persoonlijk de ervaring had zoals Peedeepee het nu heeft ?

Niet om het een of ander, maar hebben jullie allemaal het telefoongesprek tussen Peedeepee en de Pick2Pay eigenaar persoonlijk meegeluisterd? We krijgen nu 1 kant van het verhaal waarop iedereen moord en brand schreeuwt. Uit de mail van Pick2Pay haal ik dat Peedeepee ook niet al te vriendelijk heeft gereageerd. En klant of niet, ik zou me ook niet uit laten schelden...

Daar zit het nu net, ik heb niet gescholden. Geloof me, ik belde vanaf mijn werk en daar kan ik echt niet gaan schelden. Ik heb alleen maar heel rustig gezegd dat de man loog. Dat hij dat meteen uitschelden vond is zielig. Ik heb hem alleen mijn mening gegeven.


In dat geval is het inderdaad belachelijk, blijkbaar is de man snel op z'n teentjes getrapt dan...

Ben uiteraard ook benieuwd naar de foto's :-)

joseph willaert
16-04-2005, 19:03
Hallo,

Het model vande muurbeugel
voor de panasonic 42PA50 is:

de TY-WK42PV2W en de prijs ervan
bedraagd: 299 Euro.

Peedeepee
16-04-2005, 19:21
Hallo,

Het model vande muurbeugel
voor de panasonic 42PA50 is:

de TY-WK42PV2W en de prijs ervan
bedraagd: 299 Euro.

ik heb alvast de universele muurbeugel van Vogels gekocht, is 199 euro bij de mediamarkt...

joseph willaert
16-04-2005, 19:21
Voor wat betreft
die Sony KEP-42M1 toont
volgens mij
het allermooiste plasmabeeld,
maar
zo een pannekoek
zie ik niet
in mijn living staan.

J.W.

Peedeepee
16-04-2005, 19:25
Wat kost de muurbeugel voor de Panasonic ?
T's namelijk een mooi toestel voor een nette prijs maar wil hem wel aan de muur hebben.
Ben er eigenlijk nog steeds niet uit wat ik wil, vind de SONY KEP-42M1 ook wel interessant (in het zwart) maar de PANASONIC TH-42PA50 is inderdaad ook erg interessant.
Ik wil in ieder geval max €2500 uitgeven
Waarom is de keuze nou zo moeilijk :?

Voor mij was het belangrijkste:

Zoveel mogelijk lip sync problemen vermijden --> Panasonic schijnt daar toch het minst problemen mee te maken (al hangt het natuurlijk altijd van je set af, maar LG en Samsung staan toch wel slecht bekend op dit punt)

Panasonic heeft een hele goede zwartwaarde.

Panasonic is heel goed qua prijs/kwaliteit verhouding. Tuurlijk kun je voor duurder gaan en helemaal HD klaar zijn, maar ik heb zoiets van, ik zie dat dan wel weer, kan die altijd nog naar de slaapkamer. En tegen de tijd dat zijn plasma's misschien wel zover in prijs gedaald dat het even veel is als wat je nu bespaart op een duurder model met al die functies die je nu niet gebruikt.

Vormgeving. Ik vind het heel strak. Vind hem persoonlijk mooier dan zijn voorganger.

Peedeepee
16-04-2005, 19:27
Hallo.
Ik heb de Panasonic 42PA50
ook besteld bij Plasmavisie.
Ze komen het toestel dinsdag brengen.
Ben in blijde verwachting.
U mag dan
in de kortste tijd
een reviewtje van mij
verwachten.

Hey, ze wilde hem eerst dinsdag bij me brengen, maar dan sport ik altijd, dus komen ze nu woensdag.

Kickuh man.

Peedeepee
16-04-2005, 19:29
Hallo.
Ik heb de Panasonic 42PA50
ook besteld bij Plasmavisie.
Ze komen het toestel dinsdag brengen.
Ben in blijde verwachting.
U mag dan
in de kortste tijd
een reviewtje van mij
verwachten.

Hoe ga jij hem aansluiten? Scart of component voor de progressive scan?

Sander Haarmans
16-04-2005, 19:31
Voor wat betreft
die Sony KEP-42M1 toont
volgens mij
het allermooiste plasmabeeld,
maar
zo een pannekoek
zie ik niet
in mijn living staan.

J.W.
Ik vond het beeld ook fantastisch en persoonlijk vind ik het model ook wel erg strak (maar wel de zwarte uitvoering)

Peedeepee
16-04-2005, 19:37
Wat kost de muurbeugel voor de Panasonic ?
T's namelijk een mooi toestel voor een nette prijs maar wil hem wel aan de muur hebben.
Ben er eigenlijk nog steeds niet uit wat ik wil, vind de SONY KEP-42M1 ook wel interessant (in het zwart) maar de PANASONIC TH-42PA50 is inderdaad ook erg interessant.
Ik wil in ieder geval max €2500 uitgeven
Waarom is de keuze nou zo moeilijk :?

Ik dacht dat je nog even wilde wachten met de aanschaf, toen je dit topic begon. Is het inmiddels zover?

Sander Haarmans
16-04-2005, 19:49
Ik dacht dat je nog even wilde wachten met de aanschaf, toen je dit topic begon. Is het inmiddels zover?
Het is niet zo dat ik nu 1 2 3 een plasma wil maar ik blijf kijken en vergelijken en wie weet is ie er al over een paar maanden maar het kan ook nog een jaar duren.

joseph willaert
16-04-2005, 19:58
Ik ben van plan
om hem aan te sluiten
met COMPONENT video prgressive scan.

Peedeepee
17-04-2005, 06:59
Ik dacht dat je nog even wilde wachten met de aanschaf, toen je dit topic begon. Is het inmiddels zover?
Het is niet zo dat ik nu 1 2 3 een plasma wil maar ik blijf kijken en vergelijken en wie weet is ie er al over een paar maanden maar het kan ook nog een jaar duren.

Ok, duidelijk. Maar voorpret van een aanschaf is ook heerlijk. Ik zit ook altijd lekker alle reviews te lezen, te vergelijken, kijken/luisteren in winkels, altijd een beetje lachen om 1001 verschillende verhalen van verkopers.. dat alles bij elkaar is heerlijk. Tot vorige week het vrouwtje het een beetje zat werd en zei dat het tijd is voor de aanschaf. Maar ik vind het gewoon leuk om voor een bepaald budget de beste keuze te maken.

En al die nieuwere technieken, ik zoiets van die koop ik wel als dat weer uit is. Nu vind ik plasma gewoon het mooist. Mooier als LCD... punt.

Veel succes in ieder geval en hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen! ;-)

Peedeepee
17-04-2005, 07:01
Ik ben van plan
om hem aan te sluiten
met COMPONENT video prgressive scan.

Ik ook. Ik ga vandaag de sleuf maken, en wellicht ook nog de beugel ophangen. En dan ga ik woensdag eerst kijken wat het beste is om te gebruiken: scart of component. Mijn voorkeur nu is het laatste..

joseph willaert
17-04-2005, 10:15
Ieder zijn goesting,
maar ik hang mijn TV
niet aan de muur,
omdat ik nog
het draaipaneel heb,
waarop
mijn vorige televisie stond.
Zo kan ik lekker
verder TV kijken,
terwijl ik aan tafel zit
te eten.

Ik heb nu dus
mijn keuze gemaakt.
Het bezoek
aan dit forum
gaat voor mij nu uitdeinen.
Ik heb de plasma's gevolgd
gedurende twee jaar,
toen ze nog 7000 euro kosten .
Ik heb nu lang genoeg gewacht
en mijn keuze
is gevallen op de
Panasonic th-42pa50.

En voor wie
er niet genoeg aan heeft
aan plasma-forums
kan U nog terecht
op de volgende duitse site:

www.hifi-forum.de/viewthread-96-4030.html

Johan van den D.
17-04-2005, 10:16
Ik ook. Ik ga vandaag de sleuf maken, en wellicht ook nog de beugel ophangen. En dan ga ik woensdag eerst kijken wat het beste is om te gebruiken: scart of component. Mijn voorkeur nu is het laatste..Probeer inderdaad voor component te gaan al hoef een goede scart zeker niet slecht te zijn natuurlijk.
Zie dat je kabels van Oehlbach gebruikt tot nu toe, mijn advies is om over te stappen op vdHul maar nog beter QED.
Zijn net die puntjes op de i die het mooier maken.

Peedeepee
17-04-2005, 13:35
Ik ook. Ik ga vandaag de sleuf maken, en wellicht ook nog de beugel ophangen. En dan ga ik woensdag eerst kijken wat het beste is om te gebruiken: scart of component. Mijn voorkeur nu is het laatste..Probeer inderdaad voor component te gaan al hoef een goede scart zeker niet slecht te zijn natuurlijk.
Zie dat je kabels van Oehlbach gebruikt tot nu toe, mijn advies is om over te stappen op vdHul maar nog beter QED.
Zijn net die puntjes op de i die het mooier maken.

Ja dat is waar, maar ik ga eerst testen. Ik wil het liefst component eerst testen zonder een dure kabel te hoeven kopen...

Peedeepee
17-04-2005, 20:10
Nou, ik zou foto's posten, ik denk laat ik vast beginnen met de sleuf / eerste helft van de beugel... misschien wel leuk:

http://i2.photobucket.com/albums/y26/peedeepee/muur2.jpg



Wat minder is: ik heb mijn scherm besteld bij Plasmavisie en ze komen hem woensdagavond afleveren. Nu zag ik via kieskeurig dat Progress het scherm voor 2096 euri aanbiedt! Dat scheelt 150 euro!

1) Kan ik hier nog iets aan doen, wat zijn de rechten van een internetconsument?

2) En zouden jullie voor van een bedrijf als Plasmavisie gaan, of voor een voornamelijk computerbedrijf als Progress? Beiden goed bekend als online webwinkels.

Het is wel zo dat Progress geen voorraden heeft, dus dat zou betekenen dat ik nog zo'n 2 weken moet wachten, terwijl ik hem via Plasmavisie woensdag al kan ophangen!

Ik hoor graag jullie gedachten hierover..

Gr. Peter

jollykart
17-04-2005, 20:36
[quote=Peedeepee]


Een goed en eerlijk voorstel doen had een betere optie geweest dacht ik zo (al had ik hem daar persoonlijk uit principe nooit meer gekocht al was het voor €100,-)

.

voor een plasma voor 100 euro laat IK al mijn principes varen, net zoals 99,99% van de andere nederlanders.... :P Ik ben dan echt die ene 00,01 % in een situatie als er hier gaande was.
Bepaalde principes blijven bij mij kaarsrecht overeind staand en geloof me, dat heeft me al een hoop geld gekost alles bij elkaar (teveel en te off-topic om verder op in te gaan) maargoed, je heb principes of niet.

Helemaal mee eens. Principes zijn belangrijk en als meer mensen die hoog in het vaandel zouden houden zou de samenleving er een stuk beter uit zien en dus ook servicegerichter. Overigens weten we natuurlijk niet wat tegen de beste verkoper is gezegd en ook voor hem geldt dat het lovenswaardig is om principes erop na te houden. Overigens is service natuurlijk iets wat de meeste internethandelaren niet echt hoog in het vaandel hebben staan want het is allemaal lekker anoniem. Wanneer iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil gaan zitten zullen de serivice gerichte zaken het niet overleven en dat is niet best........

[sorry voor deze (late) offtopic maar ik ben even op vakantie geweest met zo'n goedkope niet op service ingerichte internet aanbieder. EN DAT DUS NOOIT MEER, BEDANKT CORENDON :twisted: :twisted: ]
nogmaals excuses voor de offtopic

Johan van den D.
17-04-2005, 21:33
Dat scheelt 150 euro!

1) Kan ik hier nog iets aan doenVoor die €150 euro zou ik het lekker zo laten en woensdag van het schermpje genieten. :wink:

FredDVDFreak
07-05-2005, 19:09
Nou, ik zou foto's posten, ik denk laat ik vast beginnen met de sleuf / eerste helft van de beugel... misschien wel leuk:

http://i2.photobucket.com/albums/y26/peedeepee/muur2.jpg



Wat minder is: ik heb mijn scherm besteld bij Plasmavisie en ze komen hem woensdagavond afleveren. Nu zag ik via kieskeurig dat Progress het scherm voor 2096 euri aanbiedt! Dat scheelt 150 euro!

1) Kan ik hier nog iets aan doen, wat zijn de rechten van een internetconsument?

2) En zouden jullie voor van een bedrijf als Plasmavisie gaan, of voor een voornamelijk computerbedrijf als Progress? Beiden goed bekend als online webwinkels.

Het is wel zo dat Progress geen voorraden heeft, dus dat zou betekenen dat ik nog zo'n 2 weken moet wachten, terwijl ik hem via Plasmavisie woensdag al kan ophangen!

Ik hoor graag jullie gedachten hierover..

Gr. Peter

Tja voor die 150,- zou ik ook geen twee weken geduld meer kunnen opbrengen. Het is wel Fl 330,-

Maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met Plasmavisie. Ik overweeg na veel kijken bij zaken als de Harense Smid, It's, Expert, BCC etc.. ook de 42PA50 aan te schaffen. Echter zit er wel een groot prijsverschil tussen genoemde elektronika zaken en plasmavisie. Bij de Harense Smide kost de 24PA50 2799,- en bij Plasmavisie net iets meer dan 2000,-

Ik snap het prijsverschil niet. Waarschijnlijk geimporteerde schermen uit Duitsland. Maar hoe zit het met de garantie. In andere forums lees ik dat dit soort internet bedrijven op het scherpst van de snede werken, en dat er regelmatig ook een hoop failiet gaan.

Tja en wat dan, daar zit je dan met een plasma van een bedrijf wat failiet is. Zaken zoals de Harense Smid hebben natuurlijk veel personeel en voorraad en panden die moeten betaald worden. Echter kun je daar ook uitgebreid de schermen bezichtigen wat je niet kunt bij de internet bedrijven. Uitgebreid laten voorlichten is er niet bij, omdat mensen zoals wij die de forums raadplegen vaak meer kennis over sommige produkten hebben dan de verkoper zelf.

Rechtvaardigd dit het grote prijsverschil , ik weet het niet. Het is natuurlijk heel verleidelijk en scherm bijna 800,- goedkoper te verkrijgen. Ook bij mij staat er helaas geen geldboom in de tuin.

Maar toch ben ik er een beetje huiverig voor om bij zo'n internet bedrijf zo'n dure aankoop te doen.

Maar ik wil graag op de hoogte gehouden worden over jullie ervaringen van een plasma aangeschaft bij zo'n internet bedrijf. Misschien dat ik mij uiteindelijk er ook toe laat verleiden.

Peedeepee
07-05-2005, 23:35
Maar toch ben ik er een beetje huiverig voor om bij zo'n internet bedrijf zo'n dure aankoop te doen.

Maar ik wil graag op de hoogte gehouden worden over jullie ervaringen van een plasma aangeschaft bij zo'n internet bedrijf. Misschien dat ik mij uiteindelijk er ook toe laat verleiden.

Zoals je ziet, het gat is gevuld. Ik heb hem aangeschaft... helemaal het einde. Plasmavisie is 100% te vertrouwen! Ga ervoor!

Gr. Peedeepee

http://i2.photobucket.com/albums/y26/peedeepee/pana50.jpg

Sander Haarmans
08-05-2005, 19:31
Ik wil met de tijd ook m'n Plasma TV bij Plasmavisie gaan kopen, volgens mij zit dat wel goed daar.
Heb ze van de week een mailtje gestuurd met wat vragen over het een en ander.
Kreeg netjes een mailtje terug met alle antwoorden die ik wilde hebben.

FredDVDFreak
13-05-2005, 19:56
Maar toch ben ik er een beetje huiverig voor om bij zo'n internet bedrijf zo'n dure aankoop te doen.

Maar ik wil graag op de hoogte gehouden worden over jullie ervaringen van een plasma aangeschaft bij zo'n internet bedrijf. Misschien dat ik mij uiteindelijk er ook toe laat verleiden.

Zoals je ziet, het gat is gevuld. Ik heb hem aangeschaft... helemaal het einde. Plasmavisie is 100% te vertrouwen! Ga ervoor!

Gr. Peedeepee

http://i2.photobucket.com/albums/y26/peedeepee/pana50.jpg


Ik heb al meerdere malen deze Panasonic aanschouwd en nu hij plotseling ook bij De Harense Smid voor 2299,- verkrijgbaar is kan ik hem 5 km van mij vandaan kopen. Het prijsverschil is niet meer zo groot tussen plasmavisie. Heb vandaag het beeld met een kabelsignaal gezien en ik was verbaasd. Digitale televisie is niet eens nodig. Vraag me wel af wat het beeld doet met een schotel. Met een gewoon kabelsignaal was deze 42PA50 gewoon verbluffend.

Dit is absoluut een topper in zijn klasse.

Reinbo
18-05-2005, 21:00
Vraag: Waarop moet je letten als je een plasma/lcd tv wilt kopen?

Antwoord: Zorgen dat je met een CRT naar huis gaat!

Ik heb net bij een goede vriend zijn gloednieuwe € 7500 kostende 50 inch pioneer plasma tv bewonderd en eenmaal thuisgekomen weet ik het weer heel zeker: mijn 32 inch drie jaar oude sony breedbeeld CRT tv (± €1400) geeft een veeeeeel mooier, rustiger en natuurlijke 3 dimensionaal beeld!

FredDVDFreak
18-05-2005, 22:00
Vraag: Waarop moet je letten als je een plasma/lcd tv wilt kopen?

Antwoord: Zorgen dat je met een CRT naar huis gaat!

Ik heb net bij een goede vriend zijn gloednieuwe € 7500 kostende 50 inch pioneer plasma tv bewonderd en eenmaal thuisgekomen weet ik het weer heel zeker: mijn 32 inch drie jaar oude sony breedbeeld CRT tv (± €1400) geeft een veeeeeel mooier, rustiger en natuurlijke 3 dimensionaal beeld!

7500,- is ook wel erg veel. Hier staat momenteel een Thomson Scenium CRT. Kost 4 jaar geleden € 3000,- (overigens 42inch). Is trouwens te koop. En inderdaad er gaat weinig boven een goede CRT. Jammer dat de kasten nogal groot zijn.

jollykart
18-05-2005, 22:12
Vraag: Waarop moet je letten als je een plasma/lcd tv wilt kopen?

Antwoord: Zorgen dat je met een CRT naar huis gaat!

Ik heb net bij een goede vriend zijn gloednieuwe € 7500 kostende 50 inch pioneer plasma tv bewonderd en eenmaal thuisgekomen weet ik het weer heel zeker: mijn 32 inch drie jaar oude sony breedbeeld CRT tv (± €1400) geeft een veeeeeel mooier, rustiger en natuurlijke 3 dimensionaal beeld!

De 50" Pioneer is te koop voor 5500 euro dus ik denk dat iemand hier afgezet is of last heeft van sterke verhalen.
Verder toch nog wel benieuwd naar een wat betere argumentatie. Wat heb je op die plasma mogen bewonderen bijvoorbeeld dvd of tv beeld. Tv beeld zit er op zo'n groot scherm niet meer uit dus dan zou je conclusie wel eens kunnen kloppen. Verder denk ik dat je bij 50" minimaal 5 meter afstand moet nemen anders kan je de pixels tellen. Rustiger moet je echt toelichten. Want als je een goede progressive scan dvd speler aansluit die eventueel nog leuk kan upscalen dan ben ik toch redelijk overtuigd dat je op een plasma of lcd altijd een trillingvrij beeld hebt.

Voor de rest is het natuurlijk een beetje een vergelijk tussen een Mercedes A klasse en een BMW 7 serie en vervolgens zeggen dat die 7 waardeloos is omdat de A lekkerder in de stad rijdt.Beide goede auto's maar de A klasse is niet om aan te zien
Een 50" met een 32" tv vergelijken slaat natuurlijk eigenlijk nergens op 8)

Peedeepee
19-05-2005, 06:45
Een 50" met een 32" tv vergelijken slaat natuurlijk eigenlijk nergens op 8)

Dat is zeker waar. Plasma heeft een bepaalde resolutie en dat wordt alleen maar beter naarmate het aantal inch naar beneden gaat.

JCL
19-05-2005, 08:18
Ook een 32" plasma of LCD scherm haalt het nog niet bij CRT.

Cheek
19-05-2005, 11:50
Ook een 32" plasma of LCD scherm haalt het nog niet bij CRT.Goed argument. ;)

Reinbo
19-05-2005, 18:18
Vraag: Waarop moet je letten als je een plasma/lcd tv wilt kopen?

Antwoord: Zorgen dat je met een CRT naar huis gaat!

Ik heb net bij een goede vriend zijn gloednieuwe € 7500 kostende 50 inch pioneer plasma tv bewonderd en eenmaal thuisgekomen weet ik het weer heel zeker: mijn 32 inch drie jaar oude sony breedbeeld CRT tv (± €1400) geeft een veeeeeel mooier, rustiger en natuurlijke 3 dimensionaal beeld!

De 50" Pioneer is te koop voor 5500 euro dus ik denk dat iemand hier afgezet is of last heeft van sterke verhalen.
Verder toch nog wel benieuwd naar een wat betere argumentatie. Wat heb je op die plasma mogen bewonderen bijvoorbeeld dvd of tv beeld. Tv beeld zit er op zo'n groot scherm niet meer uit dus dan zou je conclusie wel eens kunnen kloppen. Verder denk ik dat je bij 50" minimaal 5 meter afstand moet nemen anders kan je de pixels tellen. Rustiger moet je echt toelichten. Want als je een goede progressive scan dvd speler aansluit die eventueel nog leuk kan upscalen dan ben ik toch redelijk overtuigd dat je op een plasma of lcd altijd een trillingvrij beeld hebt.

Voor de rest is het natuurlijk een beetje een vergelijk tussen een Mercedes A klasse en een BMW 7 serie en vervolgens zeggen dat die 7 waardeloos is omdat de A lekkerder in de stad rijdt.Beide goede auto's maar de A klasse is niet om aan te zien
Een 50" met een 32" tv vergelijken slaat natuurlijk eigenlijk nergens op 8)

Ik vrees dat hij idd is afgezet (heeft hem bij de Media markt gekocht). Ik kan er niets aan doen, maar ik reageer gewoon heel slecht op een plasma beeld. Niet zozeer op een trillingsvrij beeld, maar veel meer op de kleur. Ik vergelijk het vaak met een glossy magazine look ipv een mooie naturelle foto. Het zal overigens best zo zijn dat het beeld na een betere calibratie bijtrekt (heb overigens dvd gekeken), maar persoonlijk vind ik wat ik tot nog toe overal op plasma's henb gezien niet mooi. (Ben dan ook wel verwent, heb naast mijn 32 " Sony ook een flinke Barco hangen.:) En ja, dat is gewoon mooier:)

jollykart
19-05-2005, 18:38
Vraag: Waarop moet je letten als je een plasma/lcd tv wilt kopen?

Antwoord: Zorgen dat je met een CRT naar huis gaat!

Ik heb net bij een goede vriend zijn gloednieuwe € 7500 kostende 50 inch pioneer plasma tv bewonderd en eenmaal thuisgekomen weet ik het weer heel zeker: mijn 32 inch drie jaar oude sony breedbeeld CRT tv (± €1400) geeft een veeeeeel mooier, rustiger en natuurlijke 3 dimensionaal beeld!

De 50" Pioneer is te koop voor 5500 euro dus ik denk dat iemand hier afgezet is of last heeft van sterke verhalen.
Verder toch nog wel benieuwd naar een wat betere argumentatie. Wat heb je op die plasma mogen bewonderen bijvoorbeeld dvd of tv beeld. Tv beeld zit er op zo'n groot scherm niet meer uit dus dan zou je conclusie wel eens kunnen kloppen. Verder denk ik dat je bij 50" minimaal 5 meter afstand moet nemen anders kan je de pixels tellen. Rustiger moet je echt toelichten. Want als je een goede progressive scan dvd speler aansluit die eventueel nog leuk kan upscalen dan ben ik toch redelijk overtuigd dat je op een plasma of lcd altijd een trillingvrij beeld hebt.

Voor de rest is het natuurlijk een beetje een vergelijk tussen een Mercedes A klasse en een BMW 7 serie en vervolgens zeggen dat die 7 waardeloos is omdat de A lekkerder in de stad rijdt.Beide goede auto's maar de A klasse is niet om aan te zien
Een 50" met een 32" tv vergelijken slaat natuurlijk eigenlijk nergens op 8)

Ik vrees dat hij idd is afgezet (heeft hem bij de Media markt gekocht). Ik kan er niets aan doen, maar ik reageer gewoon heel slecht op een plasma beeld. Niet zozeer op een trillingsvrij beeld, maar veel meer op de kleur. Ik vergelijk het vaak met een glossy magazine look ipv een mooie naturelle foto. Het zal overigens best zo zijn dat het beeld na een betere calibratie bijtrekt (heb overigens dvd gekeken), maar persoonlijk vind ik wat ik tot nog toe overal op plasma's henb gezien niet mooi. (Ben dan ook wel verwent, heb naast mijn 32 " Sony ook een flinke Barco hangen.:) En ja, dat is gewoon mooier:)

Kleur is natuurlijk heel persoonlijk. Zet een Philips CRT en een Sony CRT naast elkaar en het verschil zal enorm zijn. Standaard heeft een Sony veel hardere kleurern. Een digitale beeldbuis heeft veelal als voordeel dat de kleuren veel nauwkeuriger zijn te regelen. Wanneer je in het menu van de Pioneer duikt kan je je enorm uitleven.(haal hem bijvoorbeeld van de spaarstand af:-)) Misschien heb jij een afwijkende smaak of heb je slecht ingestelde plasma's gezien maar kleur en contrast doet zeker niet onder voor een CRT. Ik zou zeggen ga eens ergens met een goede plasma of lcd spelen en instellen en kijk dan of je nog steeds overtuigd bent van een CRT. Misschien heb je dat gedaan en vind je een CRT nog steeds mooier. Dat kan natuurlijk want het blijft een kwestie van smaak net zoals bij speakers. De een klinkt ook anders dan de andere.... Anders hoeft niet beter of slechter te zijn.

Heel veel mensen hebben namelijk direct hun mening klaar omdat ze wel 10 minuten naar een (slecht afgeregeld) scherm bij de MM hebben staan te kijken......... Ook een leuk vergelijk is een relatief dure CRT met een goedkope LCD(die nog steeds duurder is dan een CRT) en daar je uitspraken op baseren. Niemand zal hier ontkennen dat de prijs kwaliteit van een crt voorlopig nog de beste is.

Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld absoluut geen fan van Sony omdat de beeldbuis niet overal even dik is. Dat geeft dus nogal vervorming. Als je die vervorming niet ziet is er niets aan de hand. Overigens is dat ook de reden dat een Sony CRT zoveel zwaarder is dan een Philips CRT. Om de beeldbuis vlak te krijgen vullen ze bij Sony de rommel op.

JCL
20-05-2005, 08:34
Mee eens. Sony en Phillips CRT is totaal anders. Phillips vind ikzelf niet naar te kijken, Sony kleuren raken mij veel meer, brengt meer emotie op me over, geen idee waarom. Van dikte heb ik nooit wat gemerkt, waar zie je dat aan?

bmateijsen
20-05-2005, 08:44
Mee eens. Sony en Phillips CRT is totaal anders. Phillips vind ikzelf niet naar te kijken, Sony kleuren raken mij veel meer, brengt meer emotie op me over, geen idee waarom. Van dikte heb ik nooit wat gemerkt, waar zie je dat aan?

Dat zijn fabriek specifieke instellingen en worden opgeheven als je de weergever correct laat afstellen voor de kleurtemperatuur. M.a.w. een ISF calibratie. Lees meer hierover op: hifi.nl (http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597)

Groet Bjorn

JCL
20-05-2005, 15:03
Mee eens. Sony en Phillips CRT is totaal anders. Phillips vind ikzelf niet naar te kijken, Sony kleuren raken mij veel meer, brengt meer emotie op me over, geen idee waarom. Van dikte heb ik nooit wat gemerkt, waar zie je dat aan?

Dat zijn fabriek specifieke instellingen en worden opgeheven als je de weergever correct laat afstellen voor de kleurtemperatuur. M.a.w. een ISF calibratie. Lees meer hierover op: hifi.nl (http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597)

Groet Bjorn

krijg je daarmee ook de eigenschappen van de buis weg dan? Zou niet eens weten of ik dit zou willen...

Reinbo
21-05-2005, 07:48
Ik heb ISF calibratie op m'n projector en ik kan je een ding verzekeren. Dat wil je wel, erg graag zelfs.