PDA

Bekijk de volledige versie : NEE! Alsjeblieft geen deel 2,3, of 4!



Angelina
01-02-2002, 16:18
Ik zou wel eens willen weten van welke films jullie absoluut geen vervolg film willen zien die wel gemaakt wordt of is gemaakt?

Of je hebt ook wel eens dat er een goede film is uitgebracht, dat ze die gelijk weer verneuken door een deel 2 van te maken.

Voormij geldt:
* Austin Powers 3
* The exorcist 2 +3 (jammer wat dl1 was goed)
* Jurrasic Park 3 (het ging steeds meer naar beneden)
* Blair Witch 2 +3 (ik begrijp niet dat mensen hier naar willen kijken)
* Rush Hour 2 +3 (deel 1 was al ***)
* Interview with the Vampier 2
* MIB 2
* The Skulls 2 (wat moet dit in hemelsnaam worden?)
* True Lies 2 (deel 1 was al niet veel soeps)

Ik zal er vast nog wel wat vergeten zijn....

Cali
01-02-2002, 16:23
nou moet ik zeggen dat ik Austin Powers, Rush hour 1 & 2 en MIB wel leuke films vond.

Jurrasic Park vond ik ook overbodig om daar nog een deel 3 van te maken.
en Blair Witch vind ik dus ook complete onzin.

en van Traffic hoeven ze voor mij ook geen vervolg te maken.

maargoed ieder zijn eigen smaak en snap best dat er mensen zijn die dat allemaal fantastiche films vinden.

groeten Cali

Patrick van Nassau
01-02-2002, 16:27
Terminator 3 hoeft voor mij niet echt

Wat me weer wel leuk lijkt is Titanic 2 en Pearl Harbour 2
:D :D

jwtje
01-02-2002, 16:30
Toy Story 2 is wel leuk :D

SpaceWolve
01-02-2002, 16:30
True Lies niet veel soeps??

Ik heb helemaal kromgelegen bij die film, dit vond ik een van de leukste films toen ik nog jong was.

Ik had vernomen dat er een deel 2 zou worden gemaakt maar daar verder niks over gehoord, van mij mag die komen.


Tsssssk Kom op zeg. True Lies is perfect

Angelina
01-02-2002, 16:31
Wat me weer wel leuk lijkt is Titanic 2 :D :D

Zal ik je eens vertellen, ze waren dit wel van plan om te maken. Over het leven van de overlevende. Wie wil dat nou zien, laat dan nog maar un keer die titanic zinken.:D :D

Angelina
01-02-2002, 16:49
True Lies niet veel soeps??

Ik heb helemaal kromgelegen bij die film, dit vond ik een van de leukste films toen ik nog jong was.

Ik had vernomen dat er een deel 2 zou worden gemaakt maar daar verder niks over gehoord, van mij mag die komen.


Tsssssk Kom op zeg. True Lies is perfect

Alleen die laatste scene al met die straaljager waar zijn dochter aan hangt en dan ook nog eens een helicopter neer schiet precies door een wolkenkrabber heen. Hoe bedoel je NEP!
Maar ja, ieder zijn smaak.

Maar voor de true fans komt True Lies 2 ergens in 2002 uit (herfst). geschreven en geregisseerd door James Cameron.
Hopelijk beter de tweede....

Nathan Strik
01-02-2002, 17:11
- Fight Club 2 (perfectie is niet te verbeteren)
- The Yards 2 (alhoewel... veel slechter kan het niet worden...)
- Natural Born Killers 2 (Mickey & Mallory do Europe?!? Yikes!!! :eek: )
- Se7en 2 (of moet ik dan zeggen 72?!? :D )

Camille
01-02-2002, 17:53
Seven Years in Tibet 2
Scary Movie 2 of 3 (ik snap ook niet waarom ze 2 hebben gemaakt iedereen was toch al dood:D)
Three Kings 2
Nutty Professor 3

Maxster4th
01-02-2002, 18:16
Voor mij geen deel 2 van Baby's day out. De film was erg gaaf, maar het vervolg zal een soort home alone idee krijgen: meer van hetzelfde

Ohja, Home Alone 4 lijkt me ook nix

Tijntje
01-02-2002, 18:29
MI2 vond ik trouwens ook nie echt dat je zegt "YEEAAH" ..........

Of wat dachten jullie van Jaws 2 t/m 4 --> om te huilen.....

Alleen de Leathal Weapon opvolgers bleven wel leuk. Kwam omdat ze dezelfde formule/acteurs toepastten.

Anonymous
01-02-2002, 18:29
Ik vind het vervolg op Terminator 3 echt nergens op slaan.Wel leuk
dat Vin Diesel hierin meespeelt.Ik vind hem met de film's die er
komen steeds beter worden.

Hier het lijstje dat absoluut afgeschaft mag worden van mij !

-The Lost World (Met deel 3 een hoop goed gemaakt)
-Scream 3 (Absoluut slap maar wel leuk in de collectie)
-Independence Day 2 (Als goed is nog in de maak)
-True Lies 2 (Dat gaat er niet uitzien met een 60 jarige arnie)

Zullen er vast nog wel meer zijn :)

Anonymous
01-02-2002, 18:31
Alleen die laatste scene al met die straaljager waar zijn dochter aan hangt en dan ook nog eens een helicopter neer schiet precies door een wolkenkrabber heen. Hoe bedoel je NEP!
Maar ja, ieder zijn smaak.


In hollywood is alles nep, maar daar ben je toch filmfan voor ??? :D

Angelina
01-02-2002, 19:38
Ja maar er moet wel iets van realiteit in zitten.

Als je SF maakt doe het dan wel goed...:p

Anonymous
01-02-2002, 20:16
Ja ok, daar heb je ook wel weer gelijk in :D

starbuck
01-02-2002, 20:50
Wat is eigenlijk de recordhouder met het vervolg.

halloween
rocky
Nightmare on Elmstreet
fridayday 13th

volgens mij heeft nightmare de meeste, correct me if i'm wrong

Anonymous
01-02-2002, 20:56
Friday The 13th volgens mij hoor :)

eisbaer
01-02-2002, 21:35
Alsjeblieft geen deel 2,3 of 4 van .... LOTR

Glenn Smits
01-02-2002, 21:45
hmm Jurassic Park 3 vond ik niet de slechtste, dat was voor mij deel 2. Deel 3 namelijk is spannender, ik koop in 1x de box met alle 3 als die uitkomt.

Maar ik heb ook gehoord dat er een deel 4 uitkomt alleen weet niet of dat waar is. dat zou voor mij niet hoeven. :D
Ook Rush Hour 1 en 2 vond ik geweldige films maar een deel 3 is onnozel lijkt me.
Van mij had the mummy returns er nooit hoeven te komen, hij was zo voorspelbaar, sommige dingen wist je al voordat je het op scherm te zien kreeg, niet dat ie niet het kopen waard is :D.
James Bond mogen ze van mij nu ook wel stopzetten, op een gegeven moment zijn er geen originele dingen meer.
Gladiator 2 hoeft er ook niet te komen, die kan namelijk bijna niet beter worden en dat geldt ook voor Saving Private Ryan en andere oorlogsfilms.
Deep Blue Sea 2 zou denk ik helemaal onnozel zijn hahaha, de haaien komen weer tot leven ofzo, NIET dus of de mensen blijven dom en gaan weer nieuwe haaien creeeren.
Gremlins 3 hoeft ook niet te komen deel 1 en 2 waren overtuigend genoeg.
End of Days 2 (the return of the devil (lol)) hoeft ook niet te komen de held is dood dus het verhaal is gewoon klaar.

Blade 2 vindt ik wel een goede keuze want aan het einde van deel 1 had ik zoiets alsof de missie nog niet volbracht was.

The Haunting 2 is compleet onmogelijk naar mijn idee.
The sixth Sense 2 is ook niet mogelijk denk ik er is niks meer waar het verhaal over verder kan gaan.
Starwars moet het bij de 6 delen houden als die allemaal uitzijn eenmaal.

The Godfather 4 is ook ongepast aangezien de mooie box al uit is :D

Zo dit vond ik ff genoeg.

appie
01-02-2002, 22:15
mooi fotootje!!!!!!!!!

Glenn Smits
01-02-2002, 22:17
lol dankjewel :D

Raskel
01-02-2002, 22:20
Jeepers Creepers 2 hoeven ze voor mij niet maken. Deel 1 was al zo slecht..:(

Alien 5 hoeft voor mij eveneens niet, deel 4 was al slecht (ook al was ie wel entertaining :)) en dan moet ik weer een nieuwe box kopen :D

Edwin vd Zwaard
01-02-2002, 23:10
Voor MIJ gelden:

* Austin Powers 1 & 2 (hilarisch met Mike Meyers)
* Jurrasic Park 1, 2 en 3 (lekkere films, vooral met een HT)
* Blair Witch 2 (blair witch 1 viel tegen, maar 2 is best te doen)
* Rush Hour (SUPER... deel 2 ook.. Tucker/Chan combi Rox)
* Interview with the Vampier (sterke film)
* MIB (SE is ontzettend goed, wederom met een HT)
* The Skulls (verhaal is wat voorspelbaar, maar verder wel een leuke film)
* True Lies (Lekkere film om te zien)

Dus in mijn ogen, heb jij verdomd weinig smaak in films... :D

Remco Out
02-02-2002, 09:56
Alsjeblieft geen deel 2,3 of 4 van .... LOTR Wat??? Sorry hoor, maar vond je deel 1 dan zo slecht?? Ik vond hem geweldig en wacht met spanning af op deel 2 en 3. Kom nou even, geen deel 2 en 3, dan is de film toch helemaal niet af.

Angelina
02-02-2002, 19:03
Dus in mijn ogen, heb jij verdomd weinig smaak in films... :D

Ik zeg niet niet dat het slechte films zijn maar het zijn geen toppers. Een goede film is een film waar je letterlijk kippenvel van krijg. En dat zij de toppers! Films waar ik serieus kippevel van krijg zijn bepaalde scenes uit Gladiator, Th Matrix, LOTR, en nog veel meer. Echt geweldig als je mensen zo'n gevoel kan geven. Dan ben je pas een filmmaker!

Making movies is creating emotions.......

Camille
02-02-2002, 20:33
Dus in mijn ogen, heb jij verdomd weinig smaak in films... :D Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens;)

Edwin vd Zwaard
02-02-2002, 22:23
Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens;)

Daarom zeg ik ook "in mijn ogen"... :D:D

Edwin vd Zwaard
02-02-2002, 22:25
Ik zeg niet niet dat het slechte films zijn maar het zijn geen toppers. Een goede film is een film waar je letterlijk kippenvel van krijg. En dat zij de toppers! Films waar ik serieus kippevel van krijg zijn bepaalde scenes uit Gladiator, Th Matrix, LOTR, en nog veel meer. Echt geweldig als je mensen zo'n gevoel kan geven. Dan ben je pas een filmmaker!

Making movies is creating emotions.......

OH.. ik vroeg me ook al af wie dat nou was, maar JIJ bent dus de gene die bepaald wat een topper is en wat niet.... hehe, nou is die vraag ook weer verleden tijd :D:D

Maar even serieus, wat de een een topper vind waar je rillingen van krijgt, vindt de ander 3x nix... er zijn nl zat mensen die Matrix of Gladiator ook weinig soeps vinden..

MAD
02-02-2002, 22:55
aub geen:

tombraider 4 - verhaal van 1 was al niet supersterk en dit is nou echt zo'n film die ze met minimaal 3 vervolgen gaan uitmelken :( :(

idem voor x-men 26 :( :(

terminator 8 - deel 1 was goed, deel 2 een uitstkekend vervolg, maar laat het hier dan bij (hoeveel keer kan je een robot die in de toekomst al de machine die tijdreizen regelt nou nog terug laten komen) :confused:

alien 9 - hoevaak moet ripley nog sterven om echt dood te zijn :confused:

rocky 12 - boksen met stalone voor bejaarden (en dan te bedenken dat hij bezig is met een vervolg omdat hij naar eigen zeggen wel weer een impuls in zijn filmcariere kan gebruiken) :D :D :D

Marco
03-02-2002, 02:40
* Interview with the Vampier 2
* True Lies 2 (deel 1 was al niet veel soeps)
Interview with the Vampier 2 heet trouwens The Queen of the Damned (met de helaas te vroeg gestorven Aaliyah als The Queen).

Wat betreft True Lies 2. Het is nog maar de vraag of deze nog komt (laat staan dit jaar). Waarschijnlijk 2003 of 2004.
Plannen zijn er wel. Maar big Arnie heeft het nu druk met T3. En hij heeft onlangs bekend gemaakt dat Conan 3 (waarschijnelijk) eraan zit te komen. Cameron zelf is bezig met een IMAX project. En natuurlijk bemoeit hij zich met T3 en Dark Angel.

Oh ja. Stond vroegere week nog in de kranten. Stallone wil Rocky VI gaan maken. Hij vond deel V niet zo'n geweldige sequel, laat staan het einde van de Rocky saga. Leuk hé voor diegene die The Rocky Collection DVDbox in hun bezit heeft.

Alex Bel-Gy-Bel
03-02-2002, 08:51
Mij maakt dat niet uit hoeveel vervolgen ze maken. Als het een goede film is, dan is die mooi meegenomen en degene die dat niet goed vinden dat er op een bepaalde film een deel 2 of 3 komt die moet die film toch niet kijken. Als ik een deel 2 niet goed vind dan zal ik een derde deel zeker niet meer kijken.Ik ben zelf heel blij met Indiana Jones I, II, III. Ik kijk al uit naar deel IV en wie het daar nie mee eens is:Gewoon niet kijken naar het vervolg!!!;) :D

Alex Bel-Gy-Bel
03-02-2002, 08:54
Friday The 13th volgens mij hoor :)

Volgens mij heefd James Bond de meeste vervolgen.

Dave
03-02-2002, 08:55
Mij maakt dat niet uit hoeveel vervolgen ze maken. Als het een goede film is, dan is die mooi meegenomen en degene die dat niet goed vinden dat er op een bepaalde film een deel 2 of 3 komt die moet die film toch niet kijken. Als ik een deel 2 niet goed vind dan zal ik een derde deel zeker niet meer kijken.Ik ben zelf heel blij met Indiana Jones I, II, III. Ik kijk al uit naar deel IV en wie het daar nie mee eens is:Gewoon niet kijken naar het vervolg!!!;) :D

Ben ik helemaal met je eens zo'n vervlog kan heel goed zijn Kijk B.V. naar Toy Story 2 (Na mijn mening beter als 1)

En zit hier niet bijna iedereen te w88 op L.O.T.R. deel 2 en 3!?!?!?

i rest my case...

Maar ze kunnen natuurlijk ook slecht risoco van het vak he ;)

Het is altijd maar afw88 wat het wordt.

Marco
03-02-2002, 10:44
Er zijn goeie en er zijn slechte sequels. Ik las hier nog enkele sequel juweeltjes. Ik vind de Indy trilogy waanzinnig. Ik vind Indiana Jones and the Last Crusade zelf de beste. De samenspel tussen Ford en Connery doet de film zeer goed. Tevens zit Ford lekker in zijn vel als Indy.
Die Hard: With a Vengeance ook een zeer goeie sequel. Mag ook wel, want deel 2 vond ik toch wel minder. Ook hier geld weer een samenspel dit keer tussen Willis en Jackson. Aliens nog beter dan Alien. Alien 3 heeft ook zijn charme (slappe einde dat wel). Maar het is een David Fincher film en dat is gewoon te merken.
Alien: Resurrection had niet gehoeven. Alien 5 wordt hopelijk een betere afsluiter (of een proloog dat kan ook).
Toy Story 2, ook een voltreffer. Niet alleen technisch beter ook maar veel leuker dan deel 1 (en die was al moeilijk te overtreffen).
Lost World had ik altijd beter gevonden (oke op het einde na) dan JP. JP III was verassend anders. Niet beter, maar ook niet slechter. Ik kan nog wel doorgaan. Rush Hour 2. LOTR: The Two Towers en The Return of the King. Star Wars The Empire Strikes Back. Austin Powers 2 The Spy Who Shagged Me. Gremlins 2. The Silence Of The Lambs. Terminator 2: Judgment Day. Lethal Weapons. Back To The Future 2 & 3. Fantasia 2000.
Desperado (naast een vervolg ook een remake van El Mariachi).
Binnenkort komt uit de kokers van Robert Rodriguez en Antonio Banderas. Once Upon a Time in Mexico (Desperdo 2) en Spy Kids 2: The Island of Lost Dreams.

Er zijn natuurlijk ook slechte sequels. Vooral die direct to video sequels van Di$ney zijn bagger. Zoals The Return of Jafar en Aladdin and the King of Thieves (ondanks dat Williams in deel 3 meespeelt is het toch bagger). Het nivo van deel 1 (Aladdin dus) wordt nergens gehaald.

Dave
03-02-2002, 10:49
Marco YOU know what youre talking about!!! :D :cool:

Sander Dubbeldam
03-02-2002, 12:30
uhm wat dachten jullie van de halloween serie? zijn er ook teveel van uitgebracht, net zoals friday the 13th. werd beetje voorspelbaar op het laatst :D

Marco
03-02-2002, 12:44
Van Halloween ken ik maar deel 1, 2 en H20 (= deel 7). Ik heb zelf deel 1 en H20 op DVD. Deel 2 zag ik op TV.

De andere delen werd mij afgeraden om te kijken. Vooral deel 3 die helemaal niks met Michael Myers te maken heeft is niet de moeite waard om te kijken. Nou iig niet op DVD. Misschien wel op TV of zo. Je kan het natuurlijk zeggen...een pot nat. You see 1, you've seen them all. Voorspelbaar tja Michael Myers en Jason Voorhees. Friday the 13th serie gaat lekker. Al veranderen ze wel de titels. Jason Goes to Hell: The Final Friday (als ik dit goed heb, is dit dus deel 9) en Jason X (das deel 10, weggevertje).

Kwa horrer(comedy) vind ik Wes Craven's New Nightmare (Nightmare On Elm Street deel 7) een goeie sequel. Juist omdat deze zo anders is dan A Nightmare On Elm Street (en diens sequels). New Nightmare neemt de Elm Street series compleet op de hak.

Verder vind ik The Evil Dead trilogy (met Army of Darkness als de topper) ook wel uniek.

Jeroen Driessen
03-02-2002, 14:28
Echte onzin, From Dusk Till Dawn 2&3. Niks van het originele komt er op een fatsoenlijke manier in terug en de Tarentino humor is er ook compleet uit. Echte missers.

En ook alle andere films die proberen om op het succes van deel 1 met een slap vervolgverhaaltje te komen.....

mark t
03-02-2002, 15:34
Er schijnt serieus te zijn nagedacht over een Blade Runner 2... Alsjeblieft niet zeg!

Glenn Smits
03-02-2002, 15:40
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat iedereen the matrix zo geweldig vindt, bij mij komt zo'n film echt never in de buurt van bijvoorbeeld Gladiator.

Anonymous
03-02-2002, 15:42
Dat is ieder z'n smaak Glenn

Glenn Smits
03-02-2002, 15:46
ja helaas verschillen smaken, als ik ieders smaak had kunnen veranderen dan zag het er een stuk rozekleuriger uit :D

Anonymous
03-02-2002, 15:49
Ik denk dat dat juist saai zou worden Glenn... :D

Maikel
03-02-2002, 16:20
Best wel een tijd geleden zat Quentin Tarantino eraan te denken een vervolg te maken op Pulp Fiction. Ik meen me te herinneren dat hij Reservoir Dogs en Pulp Fiction wou combineren, met als titel The Vega Brothers. Dat vindt ik dus werkelijk een superslecht idee! Ook al heb ik er niks meer van gehoord. Pulp Fiction moet je in zijn waarde laten. Reservoir Dogs ook.

En ondanks vervolgen vaak slecht zijn, heb ik er toch bijna altijd een goed gevoel over. The Matrix 2, LOTR 2 en 3 en Blade 2 zijn films waar ik naar uitkijk en ik verwacht dat geen van drieen waardeloos zullen zijn. Als je deel 1 leuk hebt gevonden, wil je in het vervolg alleen maar meer en beter. En dat krijgen we ook met deze films denk ik. Hoop ik.

Nou van mij mogen ze ook een deel 2 van Starship Troopers maken. Ik hou van films waar een goed verhaal in zit, maar af en toe wil ik gewoon echt vermaakt worden. Als Starship Troopers 2 als deel 1 is: laat maar komen! Jurassic Park 4? Waarom niet? Ik zal hem gegarandeerd gaan kijken! Independence Day 2: ID4EVER? Ja! The Godfather 4? Leuk idee. Maar doe dan alsjeblieft de sfeer van de voorgaande delen erin! En dat is vaak een probleem (zie Blair Witch 2 en FDTD 2 en 3... om te huilen).

Welke vervolgen die voor mij niet hoeven? Austin Powers 3, The Exorcist 4, Blair Witch 2 en 3, de Disney-sequels, Titanic 2, Scream 4, The Sixth Sense 2, Godzilla 2...

Glenn Smits
03-02-2002, 17:40
Ik denk dat dat juist saai zou worden Glenn... :D
Lol niet als je bedenkt dat zowat alles binnen mijn smaak valt. :D
Het 1 meer als het ander uiteraard.

Anonymous
03-02-2002, 17:43
Ja ok Glenn, dat zou kunnen :D

Jeroen Driessen
04-02-2002, 09:14
Er schijnt serieus te zijn nagedacht over een Blade Runner 2... Alsjeblieft niet zeg! Hier wordt al druk aan gewerkt hoor, geloof dat ie in mei ofzo uitkomt. En als ie minstens zo goed is als deel I, laat maar komen :D

En Matrix II & III ben ik ook helemaal voor. Ik wil namelijk nog veel meer ontdekken van die wereld.

Titanic II kan ik me niks bij voorstellen, zal dan wel een slap tweede deel worden die centen moet trekken uit het succes van deel I....het is nu eenmaal een verhaal op zich. Hier moet je niet meer uit gaan melken, levert alleen maar kritiek op.

X-men II kijk ik wel zeer naar uit (en deel III...), want hier kun je zat verhalen over verfilmen. Is alleen uitkijken voor X-men moeheid, zoals bij Batman nu het geval is. verschil is natuurlijk dat de X-men met meer zijn, dus je kunt nog genoeg karakters uitdiepen. Batman is al genoeg uitgediept en nog meer elende van hem hoef ik echt niet.
Spiderman moeten ze ook niet dezelfde fout mee maken. Ook al zijn er 3 verschillende stripreeksen van hem, niet teveel! Of breng eens in de 3/4 jaar een film uit, zodat er goed over scripts kan worden nagedacht en niet een snel in elkaar gebreid stukje dat weer moet meeliften op deel I....

Ben ook wel benieuwd hoe de Harry Potter vervolgen het gaan doen. Dit kan toch nooit de komende 7 jaar nog een hype blijven?? En de films geven uiteindelijk alleen maar meer van hetzelfde. Harry heeft problemen met z'n omgeving, hij ontdekt een geheim, lost dit op met z'n vrienden en is opeens de held. Het jaar daarop weer iets in die richting...hopelijk zijn de boeken 5-7 wat anders van opzet...

mark t
04-02-2002, 12:06
Hier wordt al druk aan gewerkt hoor, geloof dat ie in mei ofzo uitkomt. En als ie minstens zo goed is als deel I, laat maar komen :D

Weet je zeker dat je niet de nieuwe dvd-versie ('n nieuwe Director's cut) van deel 1 bedoeld? Deze komt namelijk later dit jaar uit.

Anonymous
04-02-2002, 12:07
Volgens mij is dat het ja wat Jeroen bedoeld.

Mike Philippens
05-02-2002, 11:02
Ja maar er moet wel iets van realiteit in zitten. Als je SF maakt doe het dan wel goed...:p
Mee eens! In een film (ongeacht het genre) schep je een bepaalde wereld (universum zo je wilt) en je moet je dan ook wel houden aan de 'regels' van dat universum. Er zijn dingen die zelfs in de wereld van een bepaalde film niet zouden kunnen. Nou is True Lies niet bepaald een documantaire, maar hij speelt zich gewoon af in de 'gewone' wereld dus moet ie zich wel enigszinds houden aan de regels van die wereld.

Mike Philippens
05-02-2002, 11:08
rocky 12 - boksen met stalone voor bejaarden
Het zou een Tai-Bo fillempie kunnen worden...:D

Mike Philippens
05-02-2002, 11:11
En Matrix II & III ben ik ook helemaal voor. Ik wil namelijk nog veel meer ontdekken van die wereld.
Ja...aan de ene kant ben ik ook erg nieuwsgierig, maar het vervelende is dat ze in H'wood vaak alleen maar meer van hetzelfde kunnen maken. Het verhaal van The Matrix heeft het in zich om een paar hele mooie twists te introduceren. Hopelijk hebben ze de moeite genomen om het vervolg een beetje origineel te maken, anders doen ze echt afbreuk aan het eerste verhaal.

Angelina
05-02-2002, 14:22
Ja...aan de ene kant ben ik ook erg nieuwsgierig, maar het vervelende is dat ze in H'wood vaak alleen maar meer van hetzelfde kunnen maken. Het verhaal van The Matrix heeft het in zich om een paar hele mooie twists te introduceren. Hopelijk hebben ze de moeite genomen om het vervolg een beetje origineel te maken, anders doen ze echt afbreuk aan het eerste verhaal.

Als je de Matrix Revisited hebt gezien, weet je dat alle drie de delen in een keer zijn geschreven ( door de wachoski brothers ), dus nix van hetzelfde. Deel 1 is pas het begin. Die wachoski brothers (oid) mochten eerst alleen deel 1 verfilmen voor het geval dat het nix zou worden. Nu deel 1 een succes was/is, mogen ze ook de rest gaan verfilmen. En deel 2 en 3 schijnen nog tien keer gaver te worden. Gaan ze in één keer opnemen.

Remco Out
05-02-2002, 15:16
Als je de Matrix Revisited hebt gezien, weet je dat alle drie de delen in een keer zijn geschreven Ja, The Matrix Revisited, ik heb hem nog niet zo lang, maar je komt er toch weer heel wat te weten. 3 delen zijn inderdaad in 1 keer geschreven en het wordt elk deel spectaculairder en spannender. Tenminste dat zeggen ze en dat hoop ik ook. :)

Luther Hartog
05-02-2002, 16:15
Ja, The Matrix Revisited, ik heb hem nog niet zo lang, maar je komt er toch weer heel wat te weten. 3 delen zijn inderdaad in 1 keer geschrevenSchande dat jullie dit niet wisten. The Matrix is net zo'n trilogie als LOTR is samen dus de beste trilogies allertijden. Hier is dus geen sprake van een vervolgfilm, want dit zijn beide gewoon 1 verhaal en geen los verhaal dat er aan is geplakt.

mark t
05-02-2002, 20:31
:confused:
Ik heb Matrix Revisited juist niet gekocht omdat er nauwelijks iets over deel 2 (en/of 3) op te zien is. Maar ik lees in de voorgaande posts dat er juist wel het één en ander over de volgende delen verteld wordt. Is het nu een verzameling aanvullende extra's voor deel 1 met hier en daar een verwijzing naar de volgende delen of is het echt een disc die gericht is op de hele trilogie?

Sander Dubbeldam
05-02-2002, 20:56
mummy deel 3 hoeft voor mij ook niet te komen!

Marco
05-02-2002, 20:59
Sommige dingen blijven een raadsel (of toch niet). Renee Zellweger zei ooit om nooit meer Bridget Jones te spelen. 1 keer dik worden is meer dan genoeg heeft ze nog gezegd. Wat blijkt.
Bridget Jones's Diary II (gebaseerd op The Edge of Reason) wordt toch verfilmd met.......Renee Zellweger :rolleyes:
"Doe alleen mee als het een goed script is. Het moet beter worden dan deel 1." aldus Renee. En ze had geen zin om een paar pondjes bij te komen (zal wel gezwigd zijn met een hogere salaris)

Ben toch al bang dat deze deel II al gauw word afgezaagd naar een tweederangs product :(

Sander Dubbeldam
05-02-2002, 21:01
dat gebeurd vaker met een opvolgende film dat ie flopt :(

Remco Out
05-02-2002, 21:31
Schande dat jullie dit niet wisten. The Matrix is net zo'n trilogie als LOTR is samen dus de beste trilogies allertijden. Hier is dus geen sprake van een vervolgfilm, want dit zijn beide gewoon 1 verhaal en geen los verhaal dat er aan is geplakt. Tuurlijk wist ik dat wel voordat ik The Matrix Revisited had gekeken. Hoe kan je zo over me denken?? Ik weet alles over the Matrix. :D

Rob P.
09-02-2002, 12:30
Vervolgen die ze niet hoeven maken :

-- Godfather 4 (Het is af, klaar en volmaakt)
-- Rush Hour 3 (Maar gaat toch gebeuren)
-- Weeeer een nieuwe Exorcist (maar gaat toch weer gebeuren)

Vervolgen die ze niet hadden hoeven maken:

-- Mummy Returns
-- Nightmare on Elmstreet 3,4,5,6
-- Jason X (hahahah echt supertriest)

Edwin vd Zwaard
09-02-2002, 12:35
Vervolgen die ze niet hadden hoeven maken:

-- Mummy Returns


ik vond mummy returns anders best een geschikte film... Echt zo'n "verstand op nul en gaan" film....

maar met de rest ben ik het wel eens..

Gr.
Edwin

Glenn Smits
09-02-2002, 14:01
Mummy Return is een leuk verhaal en ik ga hem ook zeker nog kopen want ik heb deel 1 ook maar ik vond helaas dat sommige dingen niet klopten. Zoals aan het einde dat ze opgepikt worden met gekke luchtding, dat was ten eerste voorspelbaar (ik wist al dat dat ding kwam voordat ie er was) en ten tweede kan die gast nooit aan benzine komen op de plek waar die was gestrand.

Rob P.
09-02-2002, 14:41
Mummy Return is een leuk verhaal en ik ga hem ook zeker nog kopen want ik heb deel 1 ook maar ik vond helaas dat sommige dingen niet klopten. Zoals aan het einde dat ze opgepikt worden met gekke luchtding, dat was ten eerste voorspelbaar (ik wist al dat dat ding kwam voordat ie er was) en ten tweede kan die gast nooit aan benzine komen op de plek waar die was gestrand.

Hehe, jij hebt ook zo'n moeite met verstand op nul films zeker? Ik ook, ik krijg mijn verstand maar niet op nul:D

Glenn Smits
09-02-2002, 15:44
Ja inderdaad, maar ik vind ook dat een film gewoon moet kloppen. Het verhaal mag onrealistisch zijn maar het moet niet worden overdreven. Starwars is de grootste onrealistische film die er is maar toch 1 van de besten omdat het verhaal goed loopt.

Luther Hartog
09-02-2002, 16:08
Starwars is de grootste onrealistische film die er is, maar toch 1 van de besten omdat het verhaal goed loopt. Ach ja, dat veranderd wel als LOTR helemaal uit is:)

Glenn Smits
09-02-2002, 16:24
lol, ik moet hem nog steeds bekijken (ben ook geen groot fan ofzo) misschien ga ik helemaal niet, koop ik hem in 1x op dvd :D
In Den Haag wassie 2 weken terug nog steeds niet te zien op behoorlijke tijden. Je moest nog steeds een dag van tevoren reserveren en daar heeft Glenn nooit zin in. :D

Pjot77
11-02-2002, 11:47
Er komt misschien ook een Indiana Jones 4. :confused: Kunnen we naar zo'n bejaarde Harrison Ford gaan kijken, Blech!

p.s. Star Wars vergelijken met Lord of the Rings?!?! Appels en Peren zeg ik!!!

M Balje
01-03-2002, 22:44
MORTAL KOMBAT 3 en 4

Van mijh hoeft er geen vervolg te komen op Mortel Kombat 2,ik vond deel 1 al niks aan en twee heb ik na nog geen 10 min afgezet.

Jaded
01-03-2002, 23:10
MK2 the movie is echt bagger, om het met jullie woorden te zeggen.
En het aankomende Mortal Kombat 5 the game lijkt me ook al totaal niets. Aan de screenshots te zien is het hele Mortal Kombat gevoel weg, wat al een beetje was met MK4 en vooral met MK3.
Shame.

Anonymous
02-03-2002, 07:25
Game was echt niks de film mwah, deel 1 vond ik wel het aanschaffen
waard voor die 13 €uro ofzo...

Maar ben altijd meer een streetfighter-man geweest, niet dat
ze van die film een vervolg hoeven te maken want dat was ook
niks.

Florus
02-03-2002, 08:02
Zelf maak ik altijd belangrijk onderscheid tussen vervolgreeksen.
- Is het in 1 keer geschreven/opgezet als vervolgreeks
(LOTR, BTTF, MATRIX, Superman 1 & 2)
of..
- zijn het losstaande vervolgen met elk een eigen verhaal.
Dat zijn vaak films rond 1 centrale figuur met wisselende verhaallijn (James Bond, Indiana Jones, Alien, Superman 3,4) of films rond 1 verhaal met veelal gelijke omgeving (Nightmare on ElmStreet, Jurassic Park, Robocop)

De 1e categorie staat of valt als geheel. Een trilogie (LOTR, BTTF) is nu eenmaal zo goed of slecht als de som der delen, de 2e categorie is soms succesvol (James Bond, Indiana Jones) en soms wat minder (Superman 3 &4), maar heeft bij elk deel (in mijn visie) een eigen beoordeling nodig. Als je The Matrix niets vond, dan hoef je zeer waarschijnlijk niet naar deel 2 of 3 (zelfde schrijvers/regisseurs/acteurs), maar als je Robocop 2 geweldig vond, zegt dat weining over deel 3 (andere regisseur/schrijver).
Als er dezelfde mensen op gezet worden als deel 1 heeft een vervolg wel meer kans van slagen, zo denk ik. Kijk maar naar de Inidiana Jones films & Austin Powers. Toch is het geen ticket tot succes (Blair Witch 2).
Misschien dat dit wel handig is om te gebruiken bij het beoordelen van vervolgfilms.

Slecht mijn 0,02 euro

Devron
02-03-2002, 10:19
star trek dat onderwerp is nu ook een beetje te. Laatste film was echt ***

Rob P.
03-03-2002, 21:09
The Matrix is net zo'n trilogie als LOTR is samen dus de beste trilogies allertijden.

Ahum...:mad:....I think I must refresh your memory, I was send by the Corleone family. Say, you got a horse??;)

Glenn Smits
03-03-2002, 21:10
Mortal kombat en street fighter waren beiden toffe spellen. maar ik vond de film van Mortal Kombat veel beter.

Luther Hartog
03-03-2002, 21:21
Ahum...:mad:....I think I must refresh your memory, I was send by the Corleone family. Say, you got a horse??;) Sorry, maar als ik moet kiezen vind ik LOTR op voorhand toch al beter, maar dat komt natuurlijk omdat ik een Tolkie ben, maar toegegeven The Godfather trilogie is na LOTR en the Matrix de beste trilogie,

Anonymous
04-03-2002, 09:59
Las net in DVD Report over een Predator 3.Aiaiai wat moet dat
wel niet gaan worden :(

Charley Baak
24-10-2003, 22:50
Er zijn dit jaar een hoop vervolgen van films uitgekomen. maar ik moet toch zeggen dat ik me zeer vermaakt heb met:

T3
LOTR 2
X-men 2
Harry Potter 2
Charlie's Angels 2
2 Fast 2 Furious (The fast and the furious 2 ;))

Het ziet er iig naar uit dat we nog een hoop vervolgen kunnen verwachten komend jaar:

Harry Potter 3
LOTR 3
Spiderman 2
The Bourne Supremacy
The Chronicles of Riddick (pitch Black 2)
Die Hard 4: Die Hardest
James Bond 007: Everything or Nothing (James bond 21?)
Jumanji 2
Kill Bill: Vol. 2
The Lion King 1 1/2