PDA

Bekijk de volledige versie : avatar



appie
02-02-2002, 10:45
hoe krijg ik een fotootje 60 x 60 pixels?
ik krijg steeds het bericht dat de foto te groot is .
ik doe het met een digitale camera.

HELLLUP!!!!!!!!!!+

appie
02-02-2002, 11:30
ik weet het al . geinig he?

DrBob
02-02-2002, 13:31
heh jah scary hoor... Ik heb net ook maar ff iets in mekaar gegooid...

Alex van den Berg
03-02-2002, 14:41
Geinige avatars.... Maar... plaatjes, met afbeeldingen anders dan de eigen persoon, zijn op DVD.nl niet gewenst...

Alex van den Berg
03-02-2002, 15:34
afbeeldingen anders dan de eigen persoon, zijn op DVD.nl niet gewenst... ... en dat vond onze hoofdredakteur dus ook... :D

Jullie avatars zijn verwijderd, maar we zien er natuurlijk graag een persoonlijk plaatje voor in de plaats... :)

DrBob
03-02-2002, 17:19
hmm slap hoor, wat kan jullie het nou schelen als ik een of ander lomp plaatje als avatar wil.... volgens mij altijd nog beter dan niets... en om em dan zomaar weg te gooien... beetje flauw

Alex van den Berg
03-02-2002, 21:25
wat kan jullie het nou schelen als ik een of ander lomp plaatje als avatar wilWat je thuis doet moet je zelf weten, maar naar mijn weten ben je hier gewoon te gast... :D

Dennis Veldhuizen
03-02-2002, 22:47
sweet rules :D

Emperor
03-02-2002, 23:19
Wat je thuis doet moet je zelf weten, maar naar mijn weten ben je hier gewoon te gast... :D

Dit komt me bekend voor deze discussie

pom, pom, pom............ :D

appie
04-02-2002, 08:59
clowns gezichten mag dus wel?
ik had gewoon een helm op en dat mag dus niet maar ik kom wel iemand tegen die geschimkt is?????? twee maten hier???
beetje zwak dvd.nl vind je ook niet.


PS
een zonnebril is ook onpersoonlijk vind ik,word die ook verwijderd?

Maxster4th
04-02-2002, 10:34
HEHE, zo'n avatar is gewoon zodat iedereen kan 'zien' tegen wie hij of zij praat. En een discussie met Dark Father (ja sorry ben niet zo into dat star wars/trek gebeuren) lijkt me nix.

Je wel gelijk dat er soms met 2 maten gemeten wordt. Maar er is wel een duidelijk verschil tussen en zonnebril en een helm!

appie
04-02-2002, 11:38
ik kom op de forums avatars tegen waar mensen hun hand voor hun gezicht houden,geschimke mensen en mensen die alleen hun oog of neus er hebben staan,en dan mag dit niet?
schiet mij maar af,hier snap ik dus echt niets van!!!!!!!!!

Remco Out
04-02-2002, 12:44
Wat zeur je nou Appie, je avatar staat er toch gewoon. Maar ze bedoelen gewoon dat ze een stukje van jezelf willen zien en niet een masker of iets dergelijks. En ja dat is wat dvd.nl wil en als je het daar niet mee eens bent dan heb je toch gewoon pech.

Alex van den Berg
04-02-2002, 13:19
Wat zeur je nou Appie, je avatar staat er toch gewoon.Heeft ie stiekem teruggezet... Ik ben benieuwd hoe snel er weer wordt ingegrepen... :D

Remco Out
04-02-2002, 13:24
Heeft ie stiekem teruggezet... Ik ben benieuwd hoe snel er weer wordt ingegrepen... :D LOL :D :D . We zullen zien he. Kan Offie trouwens ook avatars opeten?? :D :D

Alex van den Berg
04-02-2002, 13:37
Kan Offie trouwens ook avatars opeten?? :D :D Nog niet.... daar is ie nog wat jong voor... Maar als ie groter is, dan denk ik dat het een echte veelvraat wordt... :D

Remco Out
04-02-2002, 13:42
Welk beest verwijderd dan al die avatars?? Of ben je dat gewoon zelf? :)

DrBob
04-02-2002, 15:41
hmm dr zit misschien wel wat in dat zo'n fotootje het wat persoonlijker maakt. Maar je zou het bijvoorbeeld ook nog gewoon kunnen vragen... Ik vraag me ook af wat iemand wil bereiken door een avatar weg te halen, want geen plaatje is net zo onpersoonlijk. Ik zal niet moeilijk gaan doen door mijn plaatje weer neer te zetten ofzo, en ik zal nog wel eens een keer kijken of ik nog ergens een fotootje van mij heb liggen om hier neer te zetten... (die niet weg halen als het te lelijk is hè??) ;);)

starbuck
04-02-2002, 15:47
ik kom op de forums avatars tegen waar mensen hun hand voor hun gezicht houden

Hoho, ik heb last van facehuggers, da's al erg genoeg.

:(

Alex van den Berg
05-02-2002, 01:02
Welk beest verwijderd dan al die avatars?? Of ben je dat gewoon zelf? :) Nee... Bij de redaktie loopt ook nog één of ander vreemd schepsel rond... Huisdiertje van Eric... :D

Remco Out
05-02-2002, 07:56
Nee... Bij de redaktie loopt ook nog één of ander vreemd schepsel rond... Huisdiertje van Eric... :D Zo, en heeft dat huisdiertje van Eric nog een naam? Avatarverslinder ofzo? :D

Alexander de Mol
20-02-2002, 16:45
hmm dr zit misschien wel wat in dat zo'n fotootje het wat persoonlijker maakt. Maar je zou het bijvoorbeeld ook nog gewoon kunnen vragen... Het verwijderen van een avatar wordt zo goed als altijd voorafgegaan (waar mogelijk) door een PM. Maar discussies als deze zou voor 'avatar-overtreders' ook al een signaal moeten zijn.

Martin de Goeij
20-02-2002, 16:46
hhm....ik moet dan nog maar eens nadenken over me huidige avatars tot nu toe..die zijn nl geen van alle van mijzelf (ook niet de baby-kiekjes)...

Alexander de Mol
20-02-2002, 16:49
hhm....ik moet dan nog maar eens nadenken over me huidige avatars tot nu toe..die zijn nl geen van alle van mijzelf (ook niet de baby-kiekjes)... Klasse Martin! Mona Lisa is niet meer....ik ben blij dat je het signaal hebt opgepakt. Scheelt weer een PM sturen... ;) :D :D

Martin de Goeij
20-02-2002, 16:50
mijzelf maar ff gede-avataard...kijken of ik nog een leuk & keck kiekje van mij kan afsnorren...:D

Martin de Goeij
20-02-2002, 16:51
Klasse Martin! Mona Lisa is niet meer....... ;) :D :D Ach ja, ze rookte toch (te) veel...:D maar ze was wel lief:)

Rob P.
21-02-2002, 10:22
Een "Virtuel Projection of my Digital Self" mag toch wel??

Donovan
11-08-2002, 15:30
Geinige avatars.... Maar... plaatjes, met afbeeldingen anders dan de eigen persoon, zijn op DVD.nl niet gewenst...

Vraagje: zijn we dit beleid een beetje aan het loslaten? Van mij mag het, dan kom ik ook nog eens van m'n babyhoofd af. Maar ik wil het graag even weten, nu ik tekenfilmfiguren en zelfs animated konijnen langs zie komen :rolleyes:

Donovan "snitch" Mul :o

Lex v/d Moolen
11-08-2002, 15:32
Vraagje: zijn we dit beleid een beetje aan het loslaten? Van mij mag het, dan kom ik ook nog eens van m'n babyhoofd af. Maar ik wil het graag even weten, nu ik tekenfilmfiguren en zelfs animated konijnen langs zie komen :rolleyes:

Donovan "snitch" Mul :o Eens in de zoveel tijd komt Offie avatars eten, dus geduld:D

Nathan Strik
11-08-2002, 16:30
Vraagje: zijn we dit beleid een beetje aan het loslaten? Van mij mag het, dan kom ik ook nog eens van m'n babyhoofd af. Ik denk dat er enige verwarring is in de crew over of die babyhoofden nu eigen foto´s zijn of niet.
Bij die van jou ben ik ook niet zeker, maar die andere baby (die maffe) die hier rondloopt is zeker weten geen eigen foto, want die heb ik weleens op internet gezien.
Als het niet je eigen foto is, moet hij uiteraard weg. ;)

Art
11-08-2002, 16:38
.Als het niet je eigen foto is, moet hij uiteraard weg. ;)
Op het forum zijn er wel meer die niet met een eigen foto rondlopen :o

Donovan
11-08-2002, 17:59
Ik denk dat er enige verwarring is in de crew over of die babyhoofden nu eigen foto´s zijn of niet.
Bij die van jou ben ik ook niet zeker, maar die andere baby (die maffe) die hier rondloopt is zeker weten geen eigen foto, want die heb ik weleens op internet gezien.
Als het niet je eigen foto is, moet hij uiteraard weg. ;)

Hee ho effe, ik zeg niet dat mijn babyfoto wegmoet, ik vroeg me gewoon af of het inmiddels toegestaan is om cartoonfiguren e.d. te hebben.

En die babyfoto van mij is, eh, echt uit mijn jonge jaren :rolleyes:

(ik haal hem binnenkort wel weg)

Alex van den Berg
11-08-2002, 19:47
ik vroeg me gewoon af of het inmiddels toegestaan is om cartoonfiguren e.d. te hebben.Nee dus... Maar aangezien we wat problemen met de software hadden, was het wat lastiger om ze te verwijderen. Ondertussen is het oude beleid weer volledig van kracht. Avatars van overtreders worden weer zo snel mogelijk verwijderd...
[b]En die babyfoto van mij is, eh, echt uit mijn jonge jaren :rolleyes:

(ik haal hem binnenkort wel weg) Mag best blijven hoor... Ik vertrouw je... :D

Donovan
11-08-2002, 21:14
... Mag est blijven hoor... Ik vertrouw je... :D

Hmm, zeuren over andermans' avatars en ondertussen zelf een illegale hebben gaat toch net iets te ver voor mijn geweten :o

Heb dus de babyfoto maar verwijderd :(

Joost v.d. Ham
11-08-2002, 23:51
Zo wilde ik mn kop ook eens op de site zetten is mn scanner kaput!!:mad:
heb ik maar ff dit uit een internet foto(wel van mezelf!!!) geknipt, beetje wazig maar je kunt me zien!:)
Maakt het posten toch iets persoonlijker...

Henk Heideveld
12-08-2002, 11:24
Kan iemand mij precies vertellen hoe het maken van een avatar in zijn werk gaat?
Hij mag max 20KB zijn en daar zit mijn probleem.
Ik heb een digitale camera, maak foto's van 2400x1800 pixels, da's dus 4.320.000. Hoe comprimeer ik dat in godsnaam naar 20.000. Ik hou gewoon niks over.
Zelfs als ik mijn fotobewerkingspakket instel op 20pixels, in plaats van de 70pixels-standaard en ook al verklein ik de foto naar 2 x 3 cm, dan nog blijf ik op 47kb steken.
Hoe doen jullie het. Sommigen hebben in hun avatar beweging zitten met soms wel 8 plaatjes. Ik snap er niks van....kennelijk.
Welke afmeting heeft jullie avatar om precies in het "hokje" te passen en hoe komen jullie tot 20KB?

Jeroen Driessen
12-08-2002, 12:28
Kan iemand mij precies vertellen hoe het maken van een avatar in zijn werk gaat?
Hij mag max 20KB zijn en daar zit mijn probleem.
Ik heb een digitale camera, maak foto's van 2400x1800 pixels, da's dus 4.320.000. Hoe comprimeer ik dat in godsnaam naar 20.000. Ik hou gewoon niks over.
Zelfs als ik mijn fotobewerkingspakket instel op 20pixels, in plaats van de 70pixels-standaard en ook al verklein ik de foto naar 2 x 3 cm, dan nog blijf ik op 47kb steken.
Hoe doen jullie het. Sommigen hebben in hun avatar beweging zitten met soms wel 8 plaatjes. Ik snap er niks van....kennelijk.
Welke afmeting heeft jullie avatar om precies in het "hokje" te passen en hoe komen jullie tot 20KB? Je moet een fotobewerkingsprogramma hebben om het plaatje verder te comprimeren voor het net. Zelf gebruik ik photoshop, maar die zal wat erg overdreven zijn voor jou. Probeer eens op www.download.com om iets te vinden, zoals deze (http://download.com.com/redir?pid=2033823&merid=68710&mfgid=68710&ltype=dl_dlnow&lop=link&edId=3&siteId=4&oId=3000-2193-2033823&ontId=2193&destUrl=%2F3001-2193-2033823.html) ...
Succes!

Luther Hartog
12-08-2002, 12:35
Vanmiddag hoop ik een nieuwe avatar te hebben, eerst maar alleen een foto, m'n haar is namelijk weer wat langer.

Steven Maas
12-08-2002, 12:36
Kan iemand mij precies vertellen hoe het maken van een avatar in zijn werk gaat?
Hij mag max 20KB zijn en daar zit mijn probleem.
Zelfs als ik mijn fotobewerkingspakket instel op 20pixels, in plaats van de 70pixels-standaard en ook al verklein ik de foto naar 2 x 3 cm, dan nog blijf ik op 47kb steken.
Als je er al eens mee begint om een foto te nemen waar je hoofd al zo klein mogelijk is. Als je het hoofd er dan uitknipt, hoef je de foto al een heel stuk minder te verkleinen. Als je hem vervolgens in de juiste afmetingen hebt staan en hij is nog te groot, kun je hem eventueel nog in een andere kwaliteit opslaan. Bij de meeste programma's staat de kwaliteit redelijk hoog ingesteld. Als je dit eens een stukje naar beneden schroeft moet het toch wel lukken.
En hoe komt het dat sommigen bewegende avatars hebben? Meestal is een simpel (foto)gifje of jpegje niet groter dan iets van 3 kb. Tekst en overgangs elementen stellen overigens al helemaal niks voor.
Mijn avatar is overigens 2 Kb groot.

Henk Heideveld
12-08-2002, 13:04
Je moet een fotobewerkingsprogramma hebben om het plaatje verder te comprimeren voor het net. Zelf gebruik ik photoshop, maar die zal wat erg overdreven zijn voor jou. Probeer eens op www.download.com om iets te vinden, zoals
deze (http://download.com.com/redir?pid=2033823&merid=68710&mfgid=68710&ltype=dl_dlnow&lop=link&edId=3&siteId=4&oId=3000-2193-2033823&ontId=2193&destUrl=%2F3001-2193-2033823.html) ...
Succes!
Ik gebruik Adobe Photo de Luxe en kan flink comprimeren, dat is mijn probleem niet, maar bij 20KB hou ik niks over, ja behalve een wat wazig plaatje dan.
Ik weet nu nog steeds niet welke groote de afbeelding moet hebben voor een avatar.

Henk Heideveld
12-08-2002, 13:09
Als je er al eens mee begint om een foto te nemen waar je hoofd al zo klein mogelijk is. Als je het hoofd er dan uitknipt, hoef je de foto al een heel stuk minder te verkleinen. Als je hem vervolgens in de juiste afmetingen hebt staan en hij is nog te groot, kun je hem eventueel nog in een andere kwaliteit opslaan. Bij de meeste programma's staat de kwaliteit redelijk hoog ingesteld. Als je dit eens een stukje naar beneden schroeft moet het toch wel lukken.
En hoe komt het dat sommigen bewegende avatars hebben? Meestal is een simpel (foto)gifje of jpegje niet groter dan iets van 3 kb. Tekst en overgangs elementen stellen overigens al helemaal niks voor.
Mijn avatar is overigens 2 Kb groot.
Ah, dit helpt me een eind op weg. Dus jullie maken een soort uitsnijding van de foto waarbij alleen je hoofd nog maar over blijft.
Ja, dat scheelt al een stuk. Dat ga ik eens proberen op de laagst mogelijke resolutie.
Enne, maakt de afmeting van de foto nog wat uit? Mijn foto's zijn 35 x 25cm. Welke afmeting past precies in het avatar-hokje.
Enne moet het in JPG-formaat of zijn er nog andere meer bruikbare formaten?

Steven Maas
12-08-2002, 13:09
Ik gebruik Adobe Photo de Luxe en kan flink comprimeren, dat is mijn probleem niet, maar bij 20KB hou ik niks over, ja behalve een wat wazig plaatje dan.
Ik weet nu nog steeds niet welke groote de afbeelding moet hebben voor een avatar. Blijven proberen Henk, geef nooit op.:) ;)

Steven Maas
12-08-2002, 13:17
Enne, maakt de afmeting van de foto nog wat uit? Mijn foto's zijn 35 x 25cm. Welke afmeting past precies in het avatar-hokje.
Enne moet het in JPG-formaat of zijn er nog andere meer bruikbare formaten? Moet een avatar niet binnen de 60 x 60 pixels zijn? En volgens mij word alleen .gif en .jpg geaccepteerd. Dat weet ik alleen niet zeker.

Henk Heideveld
12-08-2002, 13:40
Vanmiddag hoop ik een nieuwe avatar te hebben, eerst maar alleen een foto, m'n haar is namelijk weer wat langer.
Maar denk er om, geen lange tenen, hé:D :D :D :D

Henk Heideveld
12-08-2002, 13:43
Blijven proberen Henk, geef nooit op.:) ;)
Nee, ik zit nu op 47KB, maar dan heb ik een foto van 25 x 35 cm verkleind naar 2,5 x 3,5 cm en de staandaard-instelling van 70pixels in de fotobewerking teruggezet naar 20pixels.
Ga ik nog lager of kleiner dan blijft er slechts een waas over, en zie je dus niet meer dat ik het ben.
Hoe groot is jouw avatar in cm geredeneerd. (lengte en breedte)

Nathan Strik
12-08-2002, 13:44
Kan iemand mij precies vertellen hoe het maken van een avatar in zijn werk gaat? Kijk ook eens in mijn signature. Daar zie je een link genaamd "Avatar - the Making Of". Daar heb ik uitgelegd hoe ik mijn (oude) avatar heb gemaakt.

Henk Heideveld
12-08-2002, 13:47
Moet een avatar niet binnen de 60 x 60 pixels zijn? En volgens mij word alleen .gif en .jpg geaccepteerd. Dat weet ik alleen niet zeker.
Da's 3,6KB, oh nou begrijp ik waarom Luther er een aantal foto's in zijn avatar had verwerkt.
Ja, jpg hadf ik wel verwacht. daar kan ik, het verste in comprimeren.
Stom eigenlijk, hé, koop je een peperdure digitale camera om tot 4.320.000 (2400x1800) te kunnen komen, zit je op DVD.NL weer te klooien om het ongedaan gemaakt te krijgen.
Rare jongens daar bij DVD.NL:D :D

Henk Heideveld
12-08-2002, 13:55
Kijk ook eens in mijn signature. Daar zie je een link genaamd "Avatar - the Making Of". Daar heb ik uitgelegd hoe ik mijn (oude) avatar heb gemaakt.
Heel duidelijk verhaal. Mooie uitleg.
Maar ook in jouw verhaal kom ik slechts de pixels tegen niet het formaat van de foto. Betekent dit dat een foto ieder gewenst formaat mag hebben van 2 bij 3cm tot bijvoorbeeld 25 bij 35 cm als het maar niet meer is dan 60x60 pixels, met andere woorden de afmeting vult zich altijd geheel binnen het "hokje" van de avatar?

Luther Hartog
12-08-2002, 14:01
Da's 3,6KB, oh nou begrijp ik waarom Luther er een aantal foto's in zijn avatar had verwerkt.
Ja, jpg hadf ik wel verwacht. daar kan ik, het verste in comprimeren.
Stom eigenlijk, hé, koop je een peperdure digitale camera om tot 4.320.000 (2400x1800) te kunnen komen, zit je op DVD.NL weer te klooien om het ongedaan gemaakt te krijgen.
Rare jongens daar bij DVD.NL:D :D :)LOL. Ik ga gewoon altijd aan de slag en als ik eenmaal begin te ***ten dan komt het wel goed.

Henk Heideveld
12-08-2002, 14:04
:)LOL. Ik ga gewoon altijd aan de slag en als ik eenmaal begin te ***ten dan komt het wel goed.
Ja de jouwe was keigoed en ik zag je maar foto's van de meiden toevoegen. Ik kom met 1 fototje niet kleiner dan 47KB. Da;s dus knarssetanden.

En jij zult toch eindelijk ook wel een willen zien welkde eikelhannesgehaktbal jou te grazen heeft genomen.:D :D

Steven Maas
12-08-2002, 14:05
Stom eigenlijk, hé, koop je een peperdure digitale camera om tot 4.320.000 (2400x1800) te kunnen komen, zit je op DVD.NL weer te klooien om het ongedaan gemaakt te krijgen.
Ja, laten we allemaal een avatar plaatsen zodat we een foto hebben waarbij je eerst twee pagina's moet scrollen voordat je bij het bericht komt. Kun je wel zien of iemand zich goed geschoren heeft. Ik kan wel maar komen tot 1800x1200 pixels. :(

Henk Heideveld
12-08-2002, 15:20
Ja, laten we allemaal een avatar plaatsen zodat we een foto hebben waarbij je eerst twee pagina's moet scrollen voordat je bij het bericht komt. Kun je wel zien of iemand zich goed geschoren heeft. Ik kan wel maar komen tot 1800x1200 pixels. :(
Kan ook niet. Mag niet groter zijn dan 27KB.

Steven Maas
12-08-2002, 19:07
Kan ook niet. Mag niet groter zijn dan 27KB. Dan zie je toch nog mijn linker neusgat :D

Henk Heideveld
13-08-2002, 08:48
Originally posted by Steven Maas
Ik kan wel maar komen tot 1800x1200 pixels. :(
Nou, nou een reslolutie van 2,1 MB is een vrij hoge resolutie waarbij je al heel mooie detaillering krijgt. Ik heb een 4,3MB camera, maar zoals jij ook al zegt, de foto is dermate groot dat je hem over je scherm moet scrollen. Dus wat doe je uiteindelijk, je snijdt hem uit, verkleint hem of comprimeert hem. Als iemand geen CD-ROM heeft moet ik altijd comprimeren tot 1,44MB om een foto op een schijfje aan iemand te kunnen meegeven.
Kortom 4,3MB is soms ook wel eens TE geavanceerd. Maar ja, ik ben wel kapot van die prachtige scherpe gedetailleerde fotootjes.

Steven Maas
13-08-2002, 09:11
Nou, nou een reslolutie van 2,1 MB is een vrij hoge resolutie waarbij je al heel mooie detaillering krijgt. Ucheuche 2,31 MP ucheuche:D

Henk Heideveld
13-08-2002, 09:28
Ucheuche 2,31 MP ucheuche:D
Ik heb het nogmaals in de rekenmachine gegooid. Hij zei wederom 2.160.000. Heb jij een Limburgse corruptierekenmachine gebruikt? Die zijn inmiddels verboden hoor. Die tellen automatisch 150.000 bij, die zijn eigenlijk bedoeld voor aannemersrekeningen in de bouwsector.:D :D

Steven Maas
13-08-2002, 09:41
Ik heb het nogmaals in de rekenmachine gegooid. Hij zei wederom 2.160.000. Heb jij een Limburgse corruptierekenmachine gebruikt? Die zijn inmiddels verboden hoor. Die tellen automatisch 150.000 bij, die zijn eigenlijk bedoeld voor aannemersrekeningen in de bouwsector.:D :D

LOL

Minolta doet blijkbaar aan verduisteringspraktijken:


The Dimâge 2330 Zoom uses a high-resolution 2.31 million pixel CCD for sharp, clear prints as large as approximately 20 x 30 cm (7-7/8 x 11-13/16 inches) at 150 dpi. Furthermore, the lenses of Dimâge 2330 Zoom, with three aspherical surfaces, minimize flare and ghost images - producing clear and crisp images every time

Tech.
1792 x 1200 in Full mode/
896 x 600 in Half mode

Misschien dat hij door digitale interpolatie de andere 159600 pixels tevoorschijn tovert.

Er bestaat ook een 2300 uitvoering met 2,19 Mp.

Vraag me verder ook maar niet waar ze de cijfertjes vandaan halen, ik lees ze alleen hardop.:)

Henk Heideveld
13-08-2002, 10:01
Misschien dat hij door digitale interpolatie de andere 159600 pixels tevoorschijn tovert.

Het is wel wat weinig voor interpolatie.
Want 2 pixels, geinterpoleerd levert 3 op.
Maar ja, pijnig je kop mar niet. Het zal wel afgerond zijn die 1800/1200.
1800 is meestal 1792 en 1200 ligt dan waarschijnlijk iets hoger.
Ik zoek het straks op het terras wel verder uit:bier: of twee:bier: :bier: of drie:bier: :bier: :bier: ook daar let ik niet zo nauw op de juiste getallen:D

Maxster4th
14-08-2002, 13:35
Kan iemand mij precies vertellen hoe het maken van een avatar in zijn werk gaat?
Hij mag max 20KB zijn en daar zit mijn probleem.
Ik heb een digitale camera, maak foto's van 2400x1800 pixels, da's dus 4.320.000. Hoe comprimeer ik dat in godsnaam naar 20.000. Ik hou gewoon niks over.
Zelfs als ik mijn fotobewerkingspakket instel op 20pixels, in plaats van de 70pixels-standaard en ook al verklein ik de foto naar 2 x 3 cm, dan nog blijf ik op 47kb steken.
Hoe doen jullie het. Sommigen hebben in hun avatar beweging zitten met soms wel 8 plaatjes. Ik snap er niks van....kennelijk.
Welke afmeting heeft jullie avatar om precies in het "hokje" te passen en hoe komen jullie tot 20KB?

Ik heb mijn foto in Corel Photopaint 9 gemaakt.
Eerst een nieuw bestand maken, dan kan je heel simpel de maat kiezen: 60*60 pixels. Dan openen, het bestandje is echt heel klein=>dus inzoomen. Daarna importeerde ik een foto van mijzelf en die verkleinen (op dezelfde manier zoals je in MS Word een plaatje kleiner maakt). Dan precies in het bestandje passen, opslaan (gecomprimeerd) en klaar is kees, of in jouw geval, klaar is henk!
SUC6

Lars_JJ
14-08-2002, 21:14
Ik zeg helemaal niks (;) alex)

Alex van den Berg
14-08-2002, 22:32
Ik zeg helemaal niksIk wel... :D

Ik geloof namelijk dat er hierover op het forum nog geen mededelingen zijn gedaan.
Tot voor kort schreven we aan iedere "avatar overtreder" een PM'tje met het verzoek om de avatar te wijzigen of te verwijderen. Meestal werd hier vrij snel op gereageerd, maar vaak werd het ook genegeerd.

Om nu te voorkomen dat "foute" avatars inspirerend op nieuwe forumleden werken, hebben we besloten om regelmatig een wandelingetje met Offie door de avatar gallerij te maken, waarbij de avatars die niet aan onze voorwaarden voldoen onmiddelijk verorbert worden.

Dit heeft niets te maken met machtsvertoon of opgekropte agressie, maar is puur bedoeld om het dweilen met open kraan te voorkomen.

Dank voor jullie begrip.... jammer van eventueel onbegrip... (6)

Henk Heideveld
15-08-2002, 08:40
Ik wel... :D

Ik geloof namelijk dat er hierover op het forum nog geen mededelingen zijn gedaan.
Tot voor kort schreven we aan iedere "avatar overtreder" een PM'tje met het verzoek om de avatar te wijzigen of te verwijderen. Meestal werd hier vrij snel op gereageerd, maar vaak werd het ook genegeerd.

Om nu te voorkomen dat "foute" avatars inspirerend op nieuwe forumleden werken, hebben we besloten om regelmatig een wandelingetje met Offie door de avatar gallerij te maken, waarbij de avatars die niet aan onze voorwaarden voldoen onmiddelijk verorbert worden.

Dit heeft niets te maken met machtsvertoon of opgekropte agressie, maar is puur bedoeld om het dweilen met open kraan te voorkomen.

Dank voor jullie begrip.... jammer van eventueel onbegrip... (6)
Shit, nou was ik na een jaar eindelijk aan iets moois begonnen......:mad: :mad: :mad:

Alex van den Berg
15-08-2002, 12:21
Shit, nou was ik na een jaar eindelijk aan iets moois begonnen......:mad: :mad: :mad: Geen probleem toch? Dan weet je ondertussen vast erg goed wat wel of niet wordt toegestaan.. (6)

Lars_JJ
15-08-2002, 21:23
Kom, gewoon een leuke avatar maken van je eigen face, maakt niet uit als je er 5 uur mee bezig bent (ik zeg wederom niets)...

:D:D:D:D