PDA

Bekijk de volledige versie : als ik alleen een dvd speler koop...



Snakkie
28-02-2005, 18:02
als ik alleen een dvd speler koop, heb ik dan meteen een receiver nodig om geluid te krijgen met het dvd kijken of ik kan ik het geluid dan via mijn tv doen. En áls ik dan een receiver koop heb ik dan meteen geluid, of moet ik daar nog apart luidspreekers bij kopen? en wat is dan de aansluiting daarop want ik heb zelf luidsprekertjes van een oude ht set zonder tulp stekkertjes, maar gewoon 2 draadjes die je moet aansluiten zeg maar.

zullen wel rare vragen voor jullie zijn, maar ik zit er toch mee :lol:

bedankt

Johan van den D.
28-02-2005, 21:12
als ik alleen een dvd speler koop, heb ik dan meteen een receiver nodig om geluid te krijgen met het dvd kijken of ik kan ik het geluid dan via mijn tv doen. Je kan dan inderdaad het geluid via je tv laten lopen.


En áls ik dan een receiver koop heb ik dan meteen geluid, of moet ik daar nog apart luidspreekers bij kopen?Is dit een grapje ?
Waar wil je anders je geluid vandaan halen als je geen speakers heb ?
Kortom, ja dus je heb dan ook speakers nodig.


en wat is dan de aansluiting daarop want ik heb zelf luidsprekertjes van een oude ht set zonder tulp stekkertjes, maar gewoon 2 draadjes die je moet aansluiten zeg maar.Dat moet je ook hebben, gewoon twee draadjes.
Echter een leuke receiver met flutspeakers wordt helemaal niets natuurlijk maar ik weet niet welke speakerstjes je heb.
Verzin dus eerst goed wat je wilt alvorens je geld gaat uitgeven.

A3aan
01-03-2005, 11:21
Ik sluit me helemaal aan bij j.vandendool (zoals wel vaker :wink: ), ... hoewel helemaal? Nee, een klein ... (Asterix)
een leuke receiver met flutspeakers wordt helemaal niets natuurlijkNaar onze smaak is dat helemaal waar, maar toch vind ik dat nét te sterk uitgedrukt.
Let wel: ik vind goede luidsprekers verschrikkelijk belangrijk.
Toch heb je alle kans dat de HT-setje-speakers met een receiver leuk klinken vergeleken met je tv-speakers, waarschijnlijk ongeveer vergelijkbaar met hoe je HT-setje al klonk (heeeeel misschien ietsjepietsje beter).

En wat de aansluiting betreft:
- direct op je tv kan met een SCART-kabel (let op als je er een koopt, niet alle scart-kabels geven ook geluid door)
- aansluiten DVD-speler op receiver: meestal via een 'digitale coax' (zwarte tulp)
- aansluiten boxen op de receiver: meestal door 'losse draadjes' in bijpassende gaatjes te wurmen.

ik neem aan dat je vragen nu beantwoord zijn. of?

Johan van den D.
01-03-2005, 16:21
Ik sluit me helemaal aan bij j.vandendool (zoals wel vaker :wink: ), ... hoewel helemaal? Nee, een klein ... (Asterix)
een leuke receiver met flutspeakers wordt helemaal niets natuurlijkNaar onze smaak is dat helemaal waar, maar toch vind ik dat nét te sterk uitgedrukt.
Let wel: ik vind goede luidsprekers verschrikkelijk belangrijk.
Toch heb je alle kans dat de HT-setje-speakers met een receiver leuk klinken vergeleken met je tv-speakers, waarschijnlijk ongeveer vergelijkbaar met hoe je HT-setje al klonk (heeeeel misschien ietsjepietsje beter).Mee eens maar dat ligt weer aan de speakers die ie heeft staan en de kwaliteit van de betreffende tv(speakers).
Maar ik begrijp zeker wat je bedoel.