PDA

Bekijk de volledige versie : DVD en Home Theatre nieuws van Philips



Koen Crijns
02-02-2002, 20:03
DVD en Home Theatre nieuws van Philips



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=263)

Camille
02-02-2002, 20:47
Leuk en mooi allemaal maar zal we erg duur worden:(

Michiel
02-02-2002, 21:40
nou ik denk eerlijk gezegt dat dat wel mee zal vallen, maar 1 ding ik ben en blijf een philips fan want dit zie ik dus geen enkel ander bedrijf doen he, panasonic en pioneer stotteren nog steeds met de DVDrecorder en panasonic wil hem hier niet eens op de markt brengen omdat ze bang zijn voor Philips!!! maar wat ik zeker een veel betere actie vind is die nieuwe serie dvdrecorders, zit omgerekend een lekker scherp prijsje aan!!
nou maar hopen dat philips ook aan zijn levertijd heeft gewerkt maar dat zal wel niet!!!

Dave
03-02-2002, 08:34
MOet zeggen dit ziet er allemaal veel belovend uit!
En zeer interesant allen idd kwanta kosta???

En zijn die loopwerken van Philips nu in orde want er zitten in de gewone spelers nogal eens fouten... :mad:


Maar we w88 eerst nog ff af kijken wat bv Sony op de markt brengt :D

een mooie QS recorder met DD recording :p

Michiel
03-02-2002, 10:51
dromen kan altijd he, maar ik denk niet dat sony zoiets op de markt brengt !!

Martin van Tuijl
04-02-2002, 02:12
Het kan aan mij liggen, ik zit met een 6 pack naar de SuperBowl te kijken, maar ik vind de te vergelijken 'foto' wel erg opvallend onscherp...
Met alle respect kwa sponsor, maar hier trap ik niet in...

Mark S
04-02-2002, 07:19
Technisch gezien kan ik me echter ook voorstellen dat Pixel Plus in sommige gevallen juist roet in het eten kan gooien: wat gebeurt er bijvoorbeeld als onscherpe kleurovergangen juist de bedoeling zijn in het beeld?

En DVD's met Edge Enhancement zullen er wellicht helemaal onnatuurlijk uit komen te zien...

Koen Crijns
04-02-2002, 09:57
Martin: Uiteraard is het voorbeeld foto'tje dat Philips aanlevert links expres onscherp gemaakt, maar dat komt natuurlijk omdat je het Pixel Plus systeem erg lastig op een monitor kunt laten zien. Maar je moet me maar even vertrouwen: ik heb 't met m'n eigen ogen gezien en er is duidelijk verschil te zien! Zodra de nieuwe modellen in de winkel staan, kan ik iedereen aanraden eens te gaan kijken.

PM
04-02-2002, 10:25
Mm... was van plan binnenkort een nieuwe breedbek te kopen.. maar kan dus beter nog maar even wachten..

Zijn er al data bekend waarop dit mooie spul te koop is?

Henk Heideveld
04-02-2002, 15:30
Martin: Uiteraard is het voorbeeld foto'tje dat Philips aanlevert links expres onscherp gemaakt, maar dat komt natuurlijk omdat je het Pixel Plus systeem erg lastig op een monitor kunt laten zien. Maar je moet me maar even vertrouwen: ik heb 't met m'n eigen ogen gezien en er is duidelijk verschil te zien! Zodra de nieuwe modellen in de winkel staan, kan ik iedereen aanraden eens te gaan kijken. [/B]

Kijk, daar zit hem nu net de kneep. Foto's knap ik ook op via digitale interpolatie. Goede foto's worden daar niet mooier op, eerder krijg je te veel van het goede. Ook oude foto's kunnen daardoor ineens heel onnatuurlijk worden.
In de fototechniek werkt het niet lekker, ik gebruik het zelden nog. M.i. bedenkt Philips weer iets wat helemaal niet nodig is. DVD is van zo'n hoge beeldkwaliteit dat je bij een goed beeld geen verschil ziet, dus inderdaad hem beter kunt uitschakelen. Anders verpest je juist je beeld. Ik zit er niet op te wachten en zal het dan ook niet afwachten.

Mark S
04-02-2002, 15:47
Ik moet het ook met eigen ogen zien om te geloven of het inderdaad een verbetering is of niet.
Hopelijk is het niet zo'n sof als die Lightframe technologie van Philips om videobeeld er "natuurlijker" te laten zien op een pc-monitor.
Ik neem zonder meer aan dat het beeld met Pixel Plus er scherper uit ziet, maar of dit er "natuurlijk" uit zal zien? Het zal in eerste instantie in de winkel wel een "Wow"-effect hebben op de klant...
Digitale interpolatie , zoals gebruikt in scanners en digitale camera's, zorgt meestal juist voor een onscherp beeld.
In de afbeelding rechts lijkt wel of het contrast omhoog wordt gegooid, als ik bijv in Photoshop het contrast overdreven opschroef, krijg ik ook zo'n harde scheiding.

Henk Heideveld
04-02-2002, 15:56
Helemaal mee eens, Mark, in de digitale fotografie is het interpoleren ook bepaald geen succes. Ik heb een 4,3M pixels apparaat, maar in werkelijkheid is het natuurlijk maar 2,1 M pixels. De rest is je reinste interpolatie. Foto's gemaakt met de hoogste resolutie leveren bij mij geen betere beelden op dan 2,1 M echte pixels. Soms inderdaad dus helaas een slechter reslutaat.

Koen Crijns
04-02-2002, 16:24
Heren, even voor de duidelijkheid: dit is dus niet interpoleren! Van interpoleren wordt beeld namelijk inderdaad niet scherpen.

Ik heb even in Photopaint proberen na te doen, wat Pixel Plus bewerkstelligt. In onderstaande afbeelding zie je een willekeurige foto:

http://virtual.hwigroup.com/koen/pp1.jpg

Deze foto heb ik nu als volgt bewerkt. Eerst interpoleren na 2x zoveer pixels in horizontale en verticale richting. Daarna een verscherpingsfilter zoals in het nieuwsbericht besproken. Daarna heb ik de foto weer geresized naar het originele formaat. Het resultaat is onderstaande afbeelding:

http://virtual.hwigroup.com/koen/pp2.jpg

Ik vind de twee afbeelding duidelijk scherper dan de eerste, terwijl de eerste het origineel is. Zo moet je je Pixel Plus ook een beetje voorstellen. Uiteraard gaan er ook zaken verloren en ontstaan er ongewenste zaken als edge enhancement. Het is maar wat je mooi vindt.

Martin van Tuijl
05-02-2002, 00:14
Maar je moet me maar even vertrouwen: ik heb 't met m'n eigen ogen gezien en er is duidelijk verschil te zien! Zodra de nieuwe modellen in de winkel staan, kan ik iedereen aanraden eens te gaan kijken. Ok, dat ga ik zeker doen. Het was misschien wat goedkoop om te reageren zoals ik deed, maar ik weet hoe 'deze wereld' in elkaar zit ;)
Als ik het met eigen ogen gezien heb kom ik tzt met een 'objectief' oordeel...

BogusAlias
05-02-2002, 17:15
Erg leuk die PixelPlus als je net voor 4500 gulden een high end Philips TV hebt aangeschaft... PixelPlus in combinatie met Natural Digital Motion moet voor ongekende resultaten zorgen.

Jammer genoeg gaat Philips sneller dan de rest in TV land. We moesten maar eens eens brieven gaan sturen om HDTV te gaan bevorderen of wellicht .....breedbeeld uitzendingen !

Een ander punt:
Ik zie helemaal geen Progressive Scan TV's of DVD spelers op de Europese markten verschijnen. Progressive Scan zet alle lijnen ineens op het scherm ipv elke steeds een half beeld. Tot nu toe zie ik ook de verwijzing naar 480 en Progressive Scan for NTSC.

http://www.pioneer-eur.com/products/home/g141dv-6en.htm

Moet het nog uitgevonden worden voor PAL of zo...
Weet iemand hier het fijne van?

Marco
04-03-2002, 21:28
Nog meer Philips HT nieuws

Tucked away on a wall not attracting much attention was this late addition to the Philips display. This is the European (PAL) Matchline HDR 1000 combined DVD player and hard disk recorder - the Philips representative nearby did not really know much about it but guessed that a US version might be available "some time this year".

Philips HDR 1000 heißt die jüngste Ankündigung des Eindhovener Eektronikspezialisten. Die Kombination aus DVD-Spieler und Harddisk soll die angestaubten Videorecorder aus den Wohnzimmern vertreiben. die 40 Gigabyte reichen für maximal 38 Stunden TV-Programm nach Wunsch, ganz unabhängig von den Sendezeiten der TV-Anstalten. Reicht das nicht, kommt das Spielfilmprogramm vom integrierten DVD-Spieler.

Den Überblick über das filmische Gesamtwerk wahrt der komfortable Index mit Szenenbildern, ist die Platte voll, löscht man nicht mehr benötigte Sendungen oder überspielt sie per Scart- oder S-VHS Anschluss auf ein Aufnahmegerät, Genießer greifen hier zum DVD-Recorder aus gleichem Hause. Eine Variante mit integriertem DVD-Brenner ist in Planung, allerdings sind weder Einführungstermin noch Preis zum heutigen Zeitpunkt abzusehen.

Adviesprijs = € 1200,-

HDR-1000.jpg (http://www.smr-home-theatre.org/ces2002/images/show_images/image_348.jpg)

Bronnen: Plugged (http://www.plugged.de/news/entertainment/p1012321895.shtml) en CES (http://www.smr-home-theatre.org/ces2002/sources/page_07.shtml)