PDA

Bekijk de volledige versie : De Indringer



pieter bond
02-03-2005, 19:46
Een nieuwe Vlaamse thriller
Met o.a Koen De Bouw,Filip Peeters
Verhaal:
De 40-jarige Tom Vansant is urgentie-arts op de spoedafdeling van een Brussels ziekenhuis. Hij is gescheiden en leeft schijnbaar in harmonie samen met zijn 14-jarige dochter Louise, die na de scheiding verkoos bij haar vader te blijven.

Zijn wereld stort dan ook in wanneer Louise verdwijnt.

18 maanden later is Tom, gekweld door schuldgevoelens, een haveloze paria geworden, die ‘s nachts de straten van de stad afschuimt, nog steeds wanhopig op zoek naar sporen van zijn dochter.

Op een nacht ontmoet Tom de zestienjarige Charlotte. Zij blijkt 18 maanden voordien, in dezelfde periode als Louise, van huis weggelopen te zijn en hoewel ze weigert iets te zeggen over die periode, raakt Tom gaandeweg in de overtuiging dat dit meisje hem meer kan vertellen over zijn dochter.

Wannneer Charlotte door de politie herenigd wordt met haar ouders en haar broer Luc in Bergmont, een klein Ardens dorp midden in de bossen, reist Tom haar – tegen ieders advies in - achterna.

Hij komt terecht in een hem volkomen vreemde, gesloten en bovendien vijandig gezinde wereld. Blijkbaar wil niemand dat hij naar het verleden van Charlotte komt graven. Ook Charlotte zelf maakt hem pijnlijk duidelijk dat ze hem niet in haar omgeving wil.
In Bergmont leert Tom echter ook weer lief te hebben. Er ontluikt een relatie met Erika, een jonge weduwe. Die liefde helpt hem zijn persoonlijkheid te hervinden maar wakkert tegelijk de haat van de dorpsbewoners nog aan, vooral dan van de lokale boswachter, Roland Dunewolt. Deze wordt Toms rechtstreekse tegenstander.
Ondanks alle tegenkanting, doet Tom de ene na de andere verbijsterende ontdekking en ontrafelt hij beetje bij beetje het geheim van Charlotte en van Bergmont. De vijandschap van de dorpsbewoners neemt tegelijk echter levensgevaarlijke proporties aan.

http://www.deindringer.be/_img/trailer_snapshots005_big.jpg

http://www.deindringer.be

pieter bond
05-03-2005, 07:27
De muziek is componeerd door Steve Willaert.Die ook al de muziek componeerde voor "Stille Waters","Aspe" en "Hallelujah"

Stee de Houthakker
17-03-2005, 08:38
http://www.kinepolis.com/index.cfm?KSID=23&PageID=345&coufid=17672

Ik wil deze film graag zien, maar ik weet niet wat ik van deze film moet verwachten. Van het bioscooppubliek van Kinepolis in antwerpen krijgt de film 4 sterren. Iemand van het forum er al naartoe geweest?

pieter bond
26-03-2005, 19:08
Vandaag gezien:De eerste langspeelfilm van Frank Van Mechelen.Hij regisseerde al andere succesvolle TV series zoals:"Stille Waters" en "Aspe".De Indringer is een zeer geslaagde thriller.Koen De Bouw speelt Tom Van Sant-een vader die alles doet om zijn kind terug te vinden.Op bepaalde momenten speelt hij een soort van psychopaat die door het weglopen van zijn kind compleet zot wordt ("Jij bent een weduwe,een vrouw die haar man verloren is,ik ben mijn kind verloren,voor mij bestaat er geen naam").Als hij zijn ogen wij openzet druipt de spanning van hem af.Wat een klasse heeft die man!!Hollywood lonkt voor hem.Of deze film zal meespelen op de Oscars durf ik moeilijk te voorspellen.En als er dan ook nog eens zo een andere klasbak bij halen zoals Filip Peeters krijg je Pacino&De Niro toestanden zoals in "Heat".2 topacteurs overeen met scherpe dialogen.Nog meer bekende vlaamse acteurs/actrisces komen er in voor.Om wat name,n te noemen:Axel Daeselaire,Els Dottermans,Sien Eggers,Vic De Wachter.Tock ook een mooie prestatie van de nog jonge Maaike neuville die de rol van Charlotte op haar schouders neemt>>Van dit meisje mogen we in de toekomst nog veel verwachten.Wat het ook nog spannend maakt is de toch wat duistere/sinistere plaats in de Ardennen waar het zich afspeelt.(aan de oevers van de Molignée)Een spannende thriller waar je tijdens de film toch allemaal een afloop probeert te zoeken maar waar je op het einde toch weer compleet naast zal zitten.Misschien wel de beste Vlaamse film (y)

een dik verdiende 9/10