PDA

Bekijk de volledige versie : Wie weet welke film ik zoek?



jasperelsakkers
04-03-2005, 10:08
Ik ben op zoek naar een film die ik lang geleden gezien heb. Het gaat over een gezinnetje dat leeft in een vervloekt huis. Ik kan me herinneren dat er op een gegeven moment zwarte drap uit de muren komt. Ook weet ik nog een scene van een meisje die voor een raam staat waar een raaf op pikt (kan ook een kraai zijn :) ). In de film wordt duidelijk dat de raaf altijd een voorteken is voor de dood en dat er dus als hij verschijnt iemand zal sterven.

Het laatste wat ik me herinner is dat de "poltergeist" in het huis met het gezin meeverhuist als ze het huis verlaten en een nieuwe woning vinden.

Wie o wie durft te zeggen over welke film dit zou kunnen gaan? Ik vertrouw op jullie filmkennis! Alvast bedankt!

Anonymous
04-03-2005, 10:15
Damn dit komt me wel heel bekend voor, ik zal eens wat rondkijken.

Zit zelf meer de Hellraiser kant op te denken, maar dat is het niet geloof ik.

verry
04-03-2005, 10:18
dat zwarte drap-gebeuren ken ik ook ergens van, kan het alleen ff niet plaatsen :roll:

Philippe
04-03-2005, 10:36
Misschien bedoel je The Haunted (1991) met Jeffrey DeMunn. Daarin blijven geesten het gezin ook achtervolgen telkens als ze van woning veranderen. Dat gegeven over die zwarte drap herinner ik me niet, weet dus niet meer of dat in deze film voorkwam.

http://www.imdb.com/title/tt0102007/

jasperelsakkers
04-03-2005, 11:25
the haunted, dat zou inderdaad kunnen.. ik ga op zoek naar de dvd, dan weet ik het zeker. zijn er mensen met andere suggesties (of juist mensen die ook denken dat het om Haunted gaat?)

-edit- Is er iemand die weet waar ik de dvd (of desnoods vhs) kan vinden?

Eddy
04-03-2005, 13:03
...Het laatste wat ik me herinner is dat de "poltergeist" in het huis met het gezin meeverhuist als ze het huis verlaten en een nieuwe woning vinden...
Dit gedeelte doet me denken aan The Entity (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=861). Er staat me echter niets bij van de andere punten die je opnoemde.

yvesdupois
04-03-2005, 13:17
Is dit niet house of the spirits???

jasperelsakkers
04-03-2005, 13:23
Is dit niet house of the spirits???

Voor zover mijn filmkennis toereikend is, is dit (house of the spirits) meer een drama/romance film. de film die ik zoek is echt een thriller/horror. (de genoemde Haunted is echt nergens te vinden, op een emule link na, maar daar begrijp ik weinig van...)

verry
04-03-2005, 13:42
Is dit niet house of the spirits???

Voor zover mijn filmkennis toereikend is, is dit (house of the spirits) meer een drama/romance film. de film die ik zoek is echt een thriller/horror. (de genoemde Haunted is echt nergens te vinden, op een emule link na, maar daar begrijp ik weinig van...)

gewoon doorzoeken naar de titel en lekker origineel aanschaffen :wink:

Maick Werner
04-03-2005, 13:49
The Haunted heeft nu ook mijn interesse gewekt, maar volgens mij is deze niet verkrijgbaar op dvd. Mocht iemand 'm toch tegenkomen, graag bericht! :bier:

jasperelsakkers
04-03-2005, 14:02
The Haunted heeft nu ook mijn interesse gewekt, maar volgens mij is deze niet verkrijgbaar op dvd. Mocht iemand 'm toch tegenkomen, graag bericht! :bier:

voor zover ik op internet heb gekeken is hij inderdaad niet op dvd uitgebracht.. mocht je er op een of andere manier toch aan kunnen komen, laat je het me weten?

verry
04-03-2005, 14:07
dit kwam ik wel tegen

http://www.sendit.com/img/video/cover_big/front-sorted/7000000/02/02/37.jpghttp://www.sendit.com/video/item/7000000020237

geen dvd iig :cry:

Eddy
04-03-2005, 14:10
Er staat ook bij dat deze video sinds 1997 niet meer leverbaar is.


Deleted
This item has been deleted in the UK since 1st Jul 1997

jasperelsakkers
04-03-2005, 14:13
damn.. ik hoop dat er iemand is die er wel iets mee kan..

Lawrence
04-03-2005, 14:29
-

Philippe
04-03-2005, 14:53
Ik heb The Haunted jaren terug gezien op de Vlaamse zender TV1, ondertussen "één" geworden. TV1 is een net van de VRT en ik meen me te herinneren dat je bij de VRT kopies van eigen programma's op vhs kan aanvragen. Ik weet niet hoe het zit met de rechten op buitenlandse producties, en films in het bijzonder, maar het is misschien nuttig om de VRT eens te contacteren over deze materie.

jasperelsakkers
04-03-2005, 15:01
Van de site:
"Je kan een kopie van een programma aanvragen bij het beeldarchief van de VRT. Het beeldarchief kan echter alleen kopieën leveren van programma's die de VRT zelf heeft gerealiseerd en dus niet van aangekochte programma's zoals speelfilms, feuilletons en documentaires. Dat kan niet omdat we daartoe de rechten niet hebben gekregen van de producent van deze programma's."


toch bedankt! we blijven zoeken

verry
04-03-2005, 15:26
kan wel s moeilijk gaan worden, dit plukte ik van IMDB.com:

is there anyone that would be willing to sell a copy of this film, ive been looking for the last 10 years, even asked fox videos, and all i get is nope.
mike
alberta canada.
tredhedzca@yahoo.ca

jasperelsakkers
04-03-2005, 15:27
aaaaaaaaaaaah! positief blijven dan maar..

Philippe
04-03-2005, 15:38
Toch nog even zeggen dat ik niet zeker ben dat je op zoek bent naar The Haunted, want van een zwarte drap kan ik me eigenlijk niets herinneren.

jasperelsakkers
04-03-2005, 15:40
oke.. ik sta open voor andere suggesties, maar denk dat het toch om deze film gaat. mijn vriendin zegt ook dat deze het is, zij heeft hem vroeger gezien. misschien dat we de drap uit een andere film halen ofzo..

Philippe
04-03-2005, 15:43
Nog enkele scènes uit The Haunted:
* een hamer die plots verdwijnt uit de kamer
* een wazige donkere gloed in de kamer
* vrouw die 's nachts aangevallen wordt in bed terwijl haar man niet kan bewegen
* geesten die de naam van de vrouw roepen

Misschien helpen deze scènes ook om uit te maken of het wel degelijk om deze film gaat.

Maick Werner
04-03-2005, 16:23
Misschien helpen deze scènes ook om uit te maken of het wel degelijk om deze film gaat.

Het helpt in ieder geval wel om de 'hebberigheid' naar de film enorm te vergroten :twisted:

Dan maar ergens een VCR op de kop tikken die USA-tapes kan afspelen :bier:

verry
04-03-2005, 16:38
Misschien helpen deze scènes ook om uit te maken of het wel degelijk om deze film gaat.

Het helpt in ieder geval wel om de 'hebberigheid' naar de film enorm te vergroten :twisted:

Dan maar ergens een VCR op de kop tikken die USA-tapes kan afspelen :bier:

dat én de tape nog ff vinden :wink:

Philippe
04-03-2005, 16:42
Misschien eens checken op ebay...

Maick Werner
04-03-2005, 18:27
Misschien helpen deze scènes ook om uit te maken of het wel degelijk om deze film gaat.

Het helpt in ieder geval wel om de 'hebberigheid' naar de film enorm te vergroten :twisted:

Dan maar ergens een VCR op de kop tikken die USA-tapes kan afspelen :bier:

dat én de tape nog ff vinden :wink:

Meen je niet, onmogelijk? :cry:


Misschien eens checken op ebay...

Is wel een band te vinden, maar dat is opgenomen van TV :roll: Blijkt een schaarse tv-film te zijn. Bovendien is versturen naar Europa geen optie, volgens mij.