PDA

Bekijk de volledige versie : Stephen King



Marcel v/d H.
05-03-2005, 14:44
Ben grote fan van verfilmingen van Stephen King en heb dan ook zelf de volgende films/ series van hem:

The Shining (miniserie)
Rose Red (miniserie)
It (miniserie)
The Stand (miniserie)
Golden Years (miniserie)
The Shawshank Redemption (film)
Dreamcatcher (film)
Needful Things (film)
The Night Flier (film)
Cujo (film)
Dead Zone (film)
Cat's Eye (drie korte verhalen)

Welke films raden jullie mij nog meer aan die reeds op dvd zijn verschenen of die er binnenkort aankomen (zoals The diary of Ellen Rimbauer).

De volgende films zijn al in de maak;

Desperation Hier is men momenteel al mee bezig, alleen de opnames hebben vertraging opgelopen wegens een brand op de set waar drie gewonden bij vielen. (heb ik al een keer een trailer van gezien maar ziet er helaas uit als een B-film.

Dolan's Caddilac Opnames beginnen binnenkort met Gabriel Byrne en Freddie Prinze JR in de hoofdrollen.
Eyes of the dragon Dit gaat een tekenfilm worden.

Riding the Bullet Hier de site; http://www.ridingthebulletmovie.com/

Talisman De filmrechten zijn gekocht door Steven Spielberg maar het is nog steeds niet duidelijk of het nu een film of een miniserie gaat worden. Er schijnen meerdere amerikaanse omroepen interesse te hebben in een serie maar ze hebben er het geld niet voor.

miT
05-03-2005, 14:53
Misery

kazlatan
05-03-2005, 14:56
Ikzelf ben ook een erg Stephen King fan. Van de volgende heb ik de dvd:

Children Of The Corn 1 t/m 6
Dreamcatcher
The Dark Half
It
The Shining (mini serie)
The Shining
Dead Zone (1983)
Misery
Rose Red
Hearts In Atlantis
Tales From The Darkside
Pet Sematary 1 en 2
Firestarter 2
Carrie 1 en 2
Needful Things
Cujo
The Running Man
Silver Bullet
Dolores Claiborne
Sleepwalkers
The Green Mile
Sometimes They Come Back... Again
Sometimes They Come Back ...For More
Cat's Eye
The Lawnmower Man 1 en 2
Quicksilver Highway
Creepshow 1 en 2
The Night Flier
Apt Pupil
The Mangler 1 en 2
Golden Years
Thinner
Salem's Lot (1979)
Graveyard Shift
Trucks
Storm Of The Century
The Tommyknockers
Sometimes They Come Back
Maximum Overdrive
The Stand
Secret Window
The Dead Zone Seizoen 1 en 2
Salem's Lot (2004)
The Diary Of Ellen Rimbauer
The Shawshank Redemption
The Dead Zone (2002)
The Langoliers

Films die ik je zeker wil aanraden zijn de volgende:

Misery
Dolores Claiborne
Stand By Me
The Green Mile

Stuk voor stuk erg goede films!

rkrijger
05-03-2005, 15:13
Films die ik je zeker wil aanraden zijn de volgende:

Misery
Dolores Claiborne
Stand By Me
The Green Mile

Stuk voor stuk erg goede films!

Dit zijn idd de beste. Maar daar hoort ook "Shawshank Redemption" tussen...

De "op deze na beste" vind ik:

It
The Stand
The Shining
Salems Lot

Cyrus the Virus
05-03-2005, 15:17
IT is echt briljant. Een van m'n favoriete films. Heb 'm denk onderhand al 30 keer gezien. :P

Marcel v/d H.
05-03-2005, 15:36
The Diary Of Ellen Rimbauer

Wat vond je van deze film dan?



The Langoliers

Waar heb je deze weg kan hem bijna nergens vinden? Is hij wel R2 verkrijgbaar?

scheur
05-03-2005, 21:39
Binnenkort (of nu al) verschijnt er weer een box, ik weeet alleen niet bij wie en wat hier in zou moeten zitten, iemand anders misschien..... :roll:

Chris W
05-03-2005, 22:33
ik kan je er wel één afraden maar die heb je al :roll: :lol: nl. Dreamcatcher. Wat een graffilm is dat zeg....het is wel leuk enzow, tot je die wezens ziet. En wat dacht je van de FILM The Shining. vond die persoonlijk leuker dan de miniserie.

Daniël van Zanten
06-03-2005, 06:59
Films die ik je zeker wil aanraden zijn de volgende:

Misery
Dolores Claiborne
Stand By Me
The Green Mile

Stuk voor stuk erg goede films!

Dit zijn idd de beste. Maar daar hoort ook "Shawshank Redemption" tussen...



Geen van allen horrorfilms, waar King toch bekend om staat.

Marcel v/d H.
06-03-2005, 09:12
ik kan je er wel één afraden maar die heb je al :roll: :lol: nl. Dreamcatcher. Wat een graffilm is dat zeg....het is wel leuk enzow, tot je die wezens ziet. En wat dacht je van de FILM The Shining. vond die persoonlijk leuker dan de miniserie.

Ik had het boek gelezen en dat vond ik erg goed, dus vandaar dat ik de film blind heb aangeschaft. Het is idd ook zeker niet de beste King verfilming maar om het nu een graffilm te noemen vind ik ook een beetje overdreven.

rkrijger
06-03-2005, 18:57
Geen van allen horrorfilms, waar King toch bekend om staat.

Inderdaad, typisch...

kazlatan
07-03-2005, 01:09
The Diary Of Ellen Rimbauer

Wat vond je van deze film dan?

Ik ben er nog niet aan toe gekomen :oops: (ik heb hem ook nog niet zo heel lang)



The Langoliers

Waar heb je deze weg kan hem bijna nergens vinden? Is hij wel R2 verkrijgbaar?

Ik denk dat de NL'se R2 OOP is. Ik kon hem zelf in ieder geval niet vinden. Daarom heb ik ook de R1.

rkrijger
07-03-2005, 20:33
Ik ben een grote fan van het werk van Stephen King. Stephen Spielberg maakt op dit moment "The Talisman". Bij het lezen van het boek heb ik wel eens gedacht: "onmogelijk dit te verfilmen"...

Ben dus zeer benieuwd!

Jordy van Buel
07-03-2005, 20:41
Ikzelf ben ook een erg Stephen King fan. Van de volgende heb ik de dvd:

Storm Of The Century


Kun je me zeggen waar je deze hebt gekocht, ben al een tijd op zoek naar deze film op DVD, ooit is gehuurd bij de videotheek en ik vond hem toen echt heel goed..

Johan.P
07-03-2005, 21:19
Ik houd erg van het werk van Stephen King alleen jammer dat de kwaliteit van zijn verhalen zo verschillen dat het zowel topfilms oplevert als zowel hele bar slechte films.
Zo heb ik erg genoten van Secret Window, IT, The Shining, Rose Red, Carrie, Misery,The Green Mile en The Shawshank Redemption.
Voorbeelden van verschrikkelijke verfilmingen van zijn boeken zijn o.a. Children of the Corn (de hele reeks), Cujo, Thinner, Trucks en The Tommyknockers.
Over het algemeen meer goeie dan slechte films dus op zich weinig te klagen over King, films die je echt van hem gezien moet hebben zijn IT, The Shining, The Green Mile en natuurlijk The Shawshank Redemption.

kazlatan
07-03-2005, 23:11
Ikzelf ben ook een erg Stephen King fan. Van de volgende heb ik de dvd:

Storm Of The Century


Kun je me zeggen waar je deze hebt gekocht, ben al een tijd op zoek naar deze film op DVD, ooit is gehuurd bij de videotheek en ik vond hem toen echt heel goed..

Storm Of The Century (http://www.dvdboxoffice.com/description.asp?id=856C5B7C-A74A-4DC7-9631-C59C2F8C3F04&class=mvi&wh=MAIN&rate=EUR++%2D1%2E6700&pid=90063698)

Deze film is nog niet in nederland op dvd uitgebracht.

Renny Collard
07-03-2005, 23:11
Voorbeelden van verschrikkelijke verfilmingen van zijn boeken zijn o.a. Children of the Corn (de hele reeks), Cujo, Thinner, Trucks en The Tommyknockers.


Typische voorbeeld van het filmisch verkrachten van een goed boek is Pet Sematary!

jasperelsakkers
08-03-2005, 09:02
Gisteren the Diary of Ellen Rimbauer gezien. Ik vond hem op zich aardig, maar niet beter of spannender dan Rose Red. Het gaat vooral om het verhaal achter Rose Red en de spannende momenten uit de eerste film keren eigenlijk niet meer terug. Helaas..

Oscar P.
08-03-2005, 10:15
Christine natuurlijk....

Zeeuws Meisje
13-03-2005, 00:00
The Langoliers

Waar heb je deze weg kan hem bijna nergens vinden? Is hij wel R2 verkrijgbaar?

Ik heb 'm bij de blokker gekocht voor 2,95

Marcel v/d H.
13-03-2005, 09:05
Cool, daar heb ik ook al wat Stephen King films weg, The Dead Zone en Needful Things (en ik geloof ook the Night Flier). Ga ik daar binnenkort maar eens heen.

sliver
13-03-2005, 15:42
Stand By Me en Apt Pupil zijn zwaar de moeite waard.

Mischa58
18-03-2005, 22:02
Christine natuurlijk....

Ik zit bij een mailinglist van 'Forward look'-auto bezitters, waar de 58'er Plymouth (Christine) ook onder valt, en daar werdt een tijdje geleden gesproken over een nieuwe dvd release van 'Christine'. Deze dvd zou, in tegenstelling tot de al bestaande, wél extra's bevatten, waaronder een 'making off'.

Is hier iets over bekend bij één van jullie?

kazlatan
19-03-2005, 00:05
Christine natuurlijk....

Ik zit bij een mailinglist van 'Forward look'-auto bezitters, waar de 58'er Plymouth (Christine) ook onder valt, en daar werdt een tijdje geleden gesproken over een nieuwe dvd release van 'Christine'. Deze dvd zou, in tegenstelling tot de al bestaande, wél extra's bevatten, waaronder een 'making off'.

Is hier iets over bekend bij één van jullie?

Die dvd is op 20 januari uitgekomen. Het is een Limited Edition.
O.a. hier te koop.
Christine (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=704373)

Frank
19-03-2005, 00:09
Christine natuurlijk....

Ik zit bij een mailinglist van 'Forward look'-auto bezitters, waar de 58'er Plymouth (Christine) ook onder valt, en daar werdt een tijdje geleden gesproken over een nieuwe dvd release van 'Christine'. Deze dvd zou, in tegenstelling tot de al bestaande, wél extra's bevatten, waaronder een 'making off'.

Is hier iets over bekend bij één van jullie?

Die dvd is op 20 januari uitgekomen. Het is een Limited Edition.
O.a. hier te koop.
Christine (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=704373)

Hier een recensie van de DVD: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1898.

Demon
19-03-2005, 14:05
Cool, daar heb ik ook al wat Stephen King films weg, The Dead Zone en Needful Things (en ik geloof ook the Night Flier). Ga ik daar binnenkort maar eens heen.
Hearts in Atlantis €3 euro
Dolores Claiborne €---
Missery

Die heb ik er ook zien liggen

Alleen is Dolores Claiborne is geloof ik niet zo veel soeps?
Temminste ik hoor er veel negatieve reacties over die film

Marcel v/d H.
19-03-2005, 14:24
Verdorie volgens mij woon ik in een dorp met een verkeerde blokker hier hebben ze nooit goede films van 3 euro. Moet altijd naar Groningen, hier ligt alleen Million dollar Hotel.

rkrijger
19-03-2005, 14:49
Dolores Claiborne is zeer zekers *wel* de moeite waard!!!

Homer72
19-03-2005, 14:50
Heb bijna alles gelezen van King en inmiddels op dvd:

- Cujo
- Children of the Corn
- Creepshow 2
- Deadzone
- Golden Years
- Green Mile
- Hearts in Atlantis
- It
- Maximum Overdrive
- Needful Things
- Nightflier
- Quicksilver Highway
- Rose Red
- Runing Man
- Shining (miniserie)
- Sleepwalkers
- Sometimes They come Back for More
- Stand
- Silver Bullet
- Tales from the Darkside
- Trucks

Dit lijstje zal de komende maanden verder worden aangevuld met o.a. Dreamcatcher, Christine, Pat Semetary, Firestarter, Stand by Me, Apt Pupil, Shawshank Redemption.

Veel verfilmingen zijn matig. Het valt niet mee om sommige boeken goed te verfilmen. Niet iedereen heeft hetzelfde budget als Peter Jackson voor LOTR.
The Stand is een behoorlijke film maar is in vergelijking met het goed (met afstand het beste van King) een zeer matige verfilming. Dit komt o.a. door de matige cast en de belachelijk slechte special effects.

Doorom is het ook vrij logisch dat met name de korte verhalen van King goed verfilmd zijn. Denk aan Shawshank Redemption, Stand By Me, Apt Pupil en Green Mile. Bij deze films was het budget in orde, waren er vaak geen special effects nodig en was de cast uitstekend.

Marcel v/d H.
29-03-2005, 18:56
Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over de R2 release van Kingdom Hospital?

BOBOGO
04-04-2005, 19:59
Ja Hulk,

Ik weet niet wat je met R2 bedoeld, Maar Kingdom's Hospital is echt een schitterende serie. Heb alle 15 afleveringen op 8 dvd's gezet, en een waar genoegen om een half dagje in spanning naar deze hele serie te kijken. Ik vind dit werkelijk een aanrader. :lol: :lol:

ToonDVD
08-04-2005, 07:17
Ik heb ook zo'n beetje alle films van Stephen King. Echt super

ToonDVD
08-04-2005, 07:18
Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over de R2 release van Kingdom Hospital?

Ja deze DVD komt over enige maanden uit.

rkrijger
08-04-2005, 07:39
Ik heb ook zo'n beetje alle films van Stephen King. Echt super

De films zijn meestal superslecht. De boeken supergoed! :-)

Renny Collard
08-04-2005, 13:53
Ik heb ook zo'n beetje alle films van Stephen King. Echt super

De films zijn meestal superslecht. De boeken supergoed! :-)

King distancieert zich ook van vele van zijn verfilmingen. Waar hij wel helemaal achter stond en de beste verfilming van zijn boeken vond was the Green Mile.

Marcel v/d H.
08-04-2005, 16:10
Ik heb ook zo'n beetje alle films van Stephen King. Echt super

De films zijn meestal superslecht. De boeken supergoed! :-)

King distancieert zich ook van vele van zijn verfilmingen. Waar hij wel helemaal achter stond en de beste verfilming van zijn boeken vond was the Green Mile.

Wat jij zegt klopt volgens mij niet echt, want hij heeft zelf ook aan heel veel verfilmingen meegewerkt en speelt zelfs in heel veel films mee!

kazlatan
08-04-2005, 16:36
Ik heb ook zo'n beetje alle films van Stephen King. Echt super

De films zijn meestal superslecht. De boeken supergoed! :-)

King distancieert zich ook van vele van zijn verfilmingen. Waar hij wel helemaal achter stond en de beste verfilming van zijn boeken vond was the Green Mile.

Wat jij zegt klopt volgens mij niet echt, want hij heeft zelf ook aan heel veel verfilmingen meegewerkt en speelt zelfs in heel veel films mee!

Valt volgens mij wel mee. Aan de meeste films heeft hij niet meegewerkt.
In het begin probeerde hij juist wel meewerken, maar hij werkte dat het niet echt een succes was en houdt het nu alleen nog maar bij het schrijven. Volgens mij is het het meest ontvreden over de verfilming van The Lawnmower Man (ik vond het op zich nog wel een aardige film).
Als goed is heeft hem zelfs zijn naam van de film af laten halen, omdat de film veel afweek van het boek (ik heb het boek zelf niet gelezen).
Op The Running Man was er ook veel kritiek als ik het goed heb.