PDA

Bekijk de volledige versie : Robin Of Sherwood [TV-Series 1984-1986]



Caledonians
05-03-2005, 16:38
De afgelopen maanden heb ik deze geweldige serie weer gevolgd. Vond de serie vroeger al geweldig toen die op BBC en Ned 3 werd uitgezonden. Heb veel afleveringen op video staan. Gewoon leuke avonturen en dan die Clanned muziek erbij, echt geweldig! Ben benieuwd of er meer forumleden bekend zijn met deze serie?

http://other.many-paths.net/Merries.jpg

HiddeV
05-03-2005, 16:42
Ja, ik heb vroeger (bijna) alle afleveringen op Ned 3 gezien. Is ook te koop op dvd(UK), alleen behoorlijk prijzig. Leuke serie.

Richard B.
05-03-2005, 17:52
Heel toevallig dacht ik gisteren nog aan deze serie toen ik las dat een van de spelers uit deze serie ook meespeeld in Merlin, uit de fantasy-miniseriebox van Bridge. :)

Ik heb deze serie al in geen tijden meer gezien en ik vraag me af of ie niet ontzettend verouderd is als je hem nu weer ziet.

Caledonians
05-03-2005, 21:30
Ik heb deze serie al in geen tijden meer gezien en ik vraag me af of ie niet ontzettend verouderd is als je hem nu weer ziet.

Ik vind dat de serie nog erg goed mee kan komen in deze tijd. Soms wordt er wat overgeacteerd vooral in scenes met Robin & Marian samen maar voor de rest wel oké hoor. En die muziek van Clanned is nog altijd super!

kazlatan
05-03-2005, 21:48
Hmm, ik kan mij van vroeger nog een serie van Robin Hood herinneren maar ik durf niet te zeggen of dat deze is.

Kan iemand die deze serie gezien heeft mij een antwoord geven op mijn vraag in de volgende spoiler? (zodat ik weet dat het over dezelfde serie gaat)

[spoiler:5ee19bb261] In de laatste aflevering wordt hij omsingeld door een een leger en wordt dan gedood door pijlen[/spoiler:5ee19bb261]

Milan
05-03-2005, 23:25
Heb in een toneelstuk gespeeld in een park in Zoetermeer dat gebasseerd is op deze serie!

En als antwoord op de vraag:

[spoiler:9bbdc576b9]Volgens mij is het een open einde...dat je hem wel 'gedood' ziet worden, maar dat hij daarna nog even als 'hooded man' verschijnt (waarschijnlijk om de mythe levende te houden :wink: ) [/spoiler:9bbdc576b9]

kazlatan
06-03-2005, 00:11
Zijn dit alle 3 de seizoenen?
http://www.rodisc.nl/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=47641&p_searchstring=Robin+Of+Sherwood&keysetid=511997&p_sessie=925480E3896C738595C5AD70AEA9AE7389302AAC6 B5B1276346BD11F62

HiddeV
06-03-2005, 01:00
Zijn dit alle 3 de seizoenen?
http://www.rodisc.nl/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=47641&p_searchstring=Robin+Of+Sherwood&keysetid=511997&p_sessie=925480E3896C738595C5AD70AEA9AE7389302AAC6 B5B1276346BD11F62

Ja maar je kan m beter op Play.com kopen, scheelt je 40 euro.

Harry stadman
06-03-2005, 01:37
Wat vinden jullie dan van deze?

"crossbow"the adventures of william tell.
was vroeger ook altijd een leuke serie op tv. :wink:

Link: http://www.geocities.com/elinececile/

Robin of sherwood is inderdaad ook een erg leuke serie. :wink:

Daan de G.
06-03-2005, 09:46
Ik vind dit echt een geweldige serie...
helaas te duur op dit moment maar wil hem ooit nog eens aanschaffen!

Nasir was echt te koel voor woorden

Caledonians
06-03-2005, 10:29
Kan iemand die deze serie gezien heeft mij een antwoord geven op mijn vraag in de volgende spoiler? (zodat ik weet dat het over dezelfde serie gaat)

[spoiler:6477cfa94d] In de laatste aflevering wordt hij omsingeld door een een leger en wordt dan gedood door pijlen[/spoiler:6477cfa94d]

Wat tussen je spoilers staat is [spoiler:6477cfa94d]het einde van seizoen 2 hierna heb je nog een seizoen 3 met een nieuwe Robin Hood gespeelt door Jason Connery. De eerste 2 seizoenen werd gespeelt door Michael Praed. Die ook op bovenstaande foto staat.[/spoiler:6477cfa94d]

MiguelTegen
06-03-2005, 12:40
Topicstarter, je zegt dat je de serie weer gevolgd hebt? waar werd die uitgezonden dan?

Caledonians
06-03-2005, 12:44
Topicstarter, je zegt dat je de serie weer gevolgd hebt? waar werd die uitgezonden dan?

Werd niet uitgezonden. Oude video's gekeken... :wink:

Marcel A. de Vrije
06-03-2005, 13:05
Ik deed de geluidstechniek bij dat toneelstuk waar Milan het over had. Inderdaad geweldige serie. Jammer dat er in NL zo weinig BBC dvdees met NL sub uitgebracht worden. Zijn meestal wel de moeite waard.

Martin Z.
11-05-2005, 11:28
'duur' is helaas het goede woord voor deze serie :cry: Heb een keer 1 disc besteld van seizoen 2 met een paar afleveringen erop omdat het niet kon laten (had niks meer op video...) maar de hele serie wordt echt te duur... Weinig aanbod ook.

Caledonians
11-05-2005, 18:54
http://images.play.com/covers/138886m.jpg

Mooie box die ik erg graag zou willen hebben maar inderdaad erg prijzig: € 132,99 :(

Jeroennl
11-05-2005, 21:37
Serie ook op Ned3 gevolgd wat jaartjes terug, helaas blijven de DVD's zo duur.

kazlatan
12-05-2005, 19:02
Net op Ebay gekocht voor 49 pond. Moest hem gewoon hebben!

Caledonians
12-05-2005, 19:20
Net op Ebay gekocht voor 49 pond. Moest hem gewoon hebben!

Wow! Op Ebay staat de box inderdaad bij 'nu kopen' voor 49 pond incl. verzenden. Dat wordt wel heel verleidelijk! € 70,- is toch wel echt het goedkoopst waarvoor ik deze box heb gezien. Helaas deze maand geen budget meer.

Laat maar even weten als je de box hebt ontvangen of die bevalt! :wink:

kazlatan
12-05-2005, 22:01
Net op Ebay gekocht voor 49 pond. Moest hem gewoon hebben!

Wow! Op Ebay staat de box inderdaad bij 'nu kopen' voor 49 pond incl. verzenden. Dat wordt wel heel verleidelijk! € 70,- is toch wel echt het goedkoopst waarvoor ik deze box heb gezien. Helaas deze maand geen budget meer.

Laat maar even weten als je de box hebt ontvangen of die bevalt! :wink:

Zal ik zeker doen :)

Qzyn
14-06-2005, 11:02
http://images.play.com/covers/138886m.jpg

Mooie box die ik erg graag zou willen hebben maar inderdaad erg prijzig: € 132,99 :(
blahdvd.com (http://www.blahdvd.com/blah/Search.aspx?Data=sherwood&mode=Search&page=1&Catagory=dvdtitle)
Robin Of Sherwood Complete Series 1
Robin Of Sherwood Complete Series 2
Robin Of Sherwood Series 3 Part 1
Robin Of Sherwood Series 3 Part 2

£8.49 per deel (verzenden gratis); totale serie komt dan op £33,96 (ca. €51)

Robin Of Sherwood - Complete (Box Set) (Nine Discs) sendit.com (http://sendit.com/video/item/7000000085021) £31.99 (ca. €47,75), maar volgens mij zijn de verzendkosten hier behoorlijk hoog.

wetworks
05-07-2005, 09:55
Dan kun je hem denk ik beter bestellen op www.amazon.co.uk daar staat ie voor zo´n £ 28,97 omgerekend met verzendkosten ben je nog geen € 50,00 kwijt.

Kijk dat is toch een stuk aantrekkelijker. :twisted:
Braden is natuurlijk ook een mooie optie maar nog steeds geen subtitels voor deze serie helaas. :(

imp
06-07-2005, 13:13
Kwam laatst deze site tegen http://napisy.qwe.pl/?pl=r.
Hier kun je ondertitels downloaden voor Robin of Sherwood Seizoen 1, 2 en 3 en de Making of..

MAAR... de subs zijn pools :cry:

Misschien is het mogelijk deze vertaald te krijgen (door een poolse Nederlander of nederlandse Pool :D ) en te DVD-authoren in de DVD's?(of gewoon met gedownloade AVI's)

Grave
31-07-2005, 11:20
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0000E3HK0/qid=1122805204/sr=8-1/ref=pd_ka_1/202-3112537-2252613

Voor nog geen 48 euro incl verzenden alle afleveringen :P

Martin Z.
28-11-2005, 16:38
ik las pas geleden in de Avro bode dat de BBC bezig is met een nieuwe serie over Robin Hood, vanwege het succes van de serie en de schijnbaar nog steeds aanwezige massa fans van over de hele wereld! Ben benieuwd 8)

isapaardje
21-02-2006, 18:59
Ook ik was fan van de serie en heb er onlangs een stukje over geschreven op mijn homepage.

Overigens is men inderdaad van plan in 2006, mits men geld bij elkaar krijgt door sponsoring, de serie "af" te maken en wel 21 jaar na de laatste aflevering ... script ligt klaar en vele acteurs willen meedoen ... nu wachten op het geld. Er is een petitie gestart die je kunt tekenen op:

http://new.petitiononline.com/reward06/petition.html

Verder heb ik onlangs de VPRO aangeschreven die een zichtband zullen gaan aanvragen en zien of de serie nog altijd de moeite waard is voor uitzending (dus schrijven als jullie ook vinden van wel :P ) en heb ik vernomen via een duitse Robin-of-sherwood site dat de DVD box waarschijnlijk dit jaar in het duits uitkomt ... dus ik hoop dat hij misschien dan ook nederlands ondertiteld toch nog eens op de markt verschijnt.

Tot op heden doe ik het nog maar met mijn oude video's ... vind de serie op dvd nog te duur (en mijn engels is niet zo best om het goed allemaal te verstaan zonder ondertiteling).

Groeten, Ingrid

isapaardje
14-04-2006, 23:10
Ik heb inmiddels bij Play.com toch de serie besteld ... prijs viel reuze mee. 13 euro per serie van 2 DVD's (6 of 7 afleveringen). In eerste instantie alleen de eerste 13 afleveringen gekocht, maar de DVD's waren zo mooi dat ik de rest later ook heb besteld. Het beeld is bijgewerkt, net als het geluid (dolby surround). Mooie menuindeling met steeds andere miuziek van Clannad, en leuke extra's zoals bloopers.
Daar kunnen mijn oude videobanden echt niet tegenop :wink:

Voor liefhebbers echt wel een aanrader (en mijn Engels is niet geweldig, maar het valt reuze mee om te volgen ... was tenslotte een "kinderserie" met daardoor waarschijnlijk vrij eenvoudig taalgebruik 8) )

Ganymede
30-08-2006, 11:52
Ik ken de serie ook. Puur jeugdsentiment!
Als ik me niet vergis werd hij altijd uitgezonden rond de kerstdagen. We namen het altijd op op videobanden, maar daar is weer eens lekker over heen getaped, dus was blij dat hij ook op dvd is verschenen. Echt een titel die niet in mijn collectie kon ontbreken.

Ondanks dat de serie behoorlijk gedateerd is vind ik dat hij nog steeds niet misstaat tussen de huidige series. Zoals Hidde al zei is de muziek echt fantastisch.
Ik heb ook gehoord dat er een nieuwe Robin Hood serie komt. Klinkt super natuurlijk, maar begreep uit een eerdere post in dit forum dat het de opvolger wordt van deze serie?? Ik hoop het eerlijk gezegt niet, want ik vind dat je een serie na zoveel jaar met rust moet laten, vooral omdat de cast helemaal verandert is en ik niet het idee heb dat ze weer een leuke draai kunnen geven aan deze serie. Hopelijk maken ze een nieuw verhaal.

evertje1962
30-08-2006, 16:19
Mijn vrouw en ik waren vroeger dol op deze serie. De cd van Clannad met de soundtrack hebben we grijs gedraaid. Inderdaad, de hele serie is op DVD verschenen zonder ondertitels. Weet iemand misschien waarom er nooit iets met ondertitels is uitgekomen? Kunnen we ergens terecht om daar eens lekker om te zeuren? :wink: Of er desnoods zelf een maken? Daar is tegenwoordig software voor.

Ganymede
30-08-2006, 17:24
Ik snap zelf ook niet waarom de (ik geloof NPS) het nooit heeft uitgebracht. Ik zie de laatste tijd wel vaker dat tv-gidsen samenwerken met bepaalde bedrijven om series of programma's op dvd te krijgen. Deze serie leent zich daar uitstekend voor. Destijds waren er erg veel kijkers, en er is jaren daarna nog steeds doorgezeurd om de tv-serie te herhalen, net zoals vroeger rond de kerstdagen. Toch hebben ze hier geen gehoor aan gegeven. Dom als je het mij vraagt, want het lijkt me dat er genoeg animo is voor een dvd-uitgave of een eventuele herhaling van de serie op tv. Maarja wie ben ik....

Emage
31-08-2006, 15:39
Ik heb deze serie ook nog gevolgd vroeger, geweldige serie!
Heel toevallig had ik het hier er een paar weken geleden nog met een vriend over. Die had nog een aflevering staan op video.

Was leuk om weer eens te zien.


p.s. was het trouwens met deze serie niet zo dat Robin Hood ook nog een aantal afleveringen is gespeeld door een andere gozer (met blond haar geloof ik)?

isapaardje
21-01-2007, 09:45
Seizoen 1, Ned.ondertiteld, is op DVD uitgekomen:

http://www.justwebshop.nl/product_info.php?products_id=221

hstadman
24-01-2007, 12:19
Seizoen 1, Ned.ondertiteld, is op DVD uitgekomen:

http://www.justwebshop.nl/product_info.php?products_id=221

Daar stond het eerst op de 17de januari en is nu veranderd in 22 januari! Ik hoop dat ze inderdaad nu binnenkort in de winkels liggen...de prijs van 24,95 valt mij erg mee! :wink:

hstadman
26-01-2007, 04:54
Ik heb de serie 1 nu gespot bij de FRS voor 19,95...
link:
http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=1225511&navid=3#

AgentSmith
30-01-2007, 10:35
Heb de serie 1 nu ook thuis, prachtig gebleven werk :D

isapaardje
01-02-2007, 08:56
Nu is hij er echt :wink: en in diverse warenhuizen en entertainmentwinkels te koop te zijn. Of rechtstreeks te bestellen via de link die ik eerder al aangaf:
www.justwebshop.nl

hstadman
01-02-2007, 14:44
Nu is hij er echt :wink: en in diverse warenhuizen en entertainmentwinkels te koop te zijn. Of rechtstreeks te bestellen via de link die ik eerder al aangaf:
www.justwebshop.nl

Daar is hij 24,95...bij de FRS is hij 19.95..... :wink: bij de MM mischien nog wel goedkoper...

Heppygirl
05-02-2007, 10:56
Heey

Ik heb een aantal jaar geleden toen ik nog een klein meisje was (1996 ofzo?) een keer met kerst een serie of film gezien over Robin Hood, en daar speelde een blonde Guy of Gisborne in mee. Is dat deze Robin Hood serie waar jullie over praten of is dat een andere? Ik kan me nl de titel enzo niet meer herinneren en ik weet dat ik t wel geweldig vond:(

groetjes

hstadman
05-02-2007, 12:11
Heey

Ik heb een aantal jaar geleden toen ik nog een klein meisje was (1996 ofzo?) een keer met kerst een serie of film gezien over Robin Hood, en daar speelde een blonde Guy of Gisborne in mee. Is dat deze Robin Hood serie waar jullie over praten of is dat een andere? Ik kan me nl de titel enzo niet meer herinneren en ik weet dat ik t wel geweldig vond:(

groetjes

Is goed mogelijk. In deze serie speelt Robert Addie de rol van guy of gisbourne en is inderdaad blond. Helaas in 1993 overleden. Ook heeft hij de rol van mildred gespeeld in de film EXCALIBER. Mischien dat je die film bedoeld?
:wink:

beide zijn erg goed in ieder geval. (y)

Daan de G.
05-02-2007, 12:26
Nou deze serie werd altijd rond kerst uitgezonden op nederland 2/3 dus het zou goed kunnen zijn dat het deze is... blijft een pracht serie :D

Heppygirl
05-02-2007, 13:10
Ben er zeer zeker van dat t Robin Hood is, ben al sinds klein heel erg geboeid door de verhalen van hem enzo.

Zal die serie dan wel zijn:) Ga miss wel es serie 1 kopen! Als ik genoeg geld heb...;)

hstadman
05-02-2007, 13:31
Ben er zeer zeker van dat t Robin Hood is, ben al sinds klein heel erg geboeid door de verhalen van hem enzo.

Zal die serie dan wel zijn:) Ga miss wel es serie 1 kopen! Als ik genoeg geld heb...;)

Nu ben je dus echt een heppygirl. :wink: :lol:

isapaardje
13-02-2007, 19:55
Deze Robin Hood serie, of beter Robin of Sherwood zoals hij officieel heet :wink: , blijft voor mij nog altijd de mooiste verfilming van het Robin verhaal. En daarmee ook de enige "echte" zeg maar.
De nieuwe die onlangs op de BBC te zien was (opgenomen in ik dacht Roemenie) was heel wat minder, ondanks moderne technieken.
Ook de Robin Hood film met Kevin Costner mag niet tippen aan de serie (hoewel ik die film ook wel graag mag kijken hoor).

Op een duits forum waar ik wel eens post, worden nog dagelijks nieuwe avonturen geschreven door de leden ... the story continues :P

hstadman
14-02-2007, 08:34
Deze Robin Hood serie, of beter Robin of Sherwood zoals hij officieel heet :wink: , blijft voor mij nog altijd de mooiste verfilming van het Robin verhaal. En daarmee ook de enige "echte" zeg maar.
De nieuwe die onlangs op de BBC te zien was (opgenomen in ik dacht Roemenie) was heel wat minder, ondanks moderne technieken.
Ook de Robin Hood film met Kevin Costner mag niet tippen aan de serie (hoewel ik die film ook wel graag mag kijken hoor).

Op een duits forum waar ik wel eens post, worden nog dagelijks nieuwe avonturen geschreven door de leden ... the story continues :P

Ik kan het alleen maar met je eens zijn. De nieuwe serie mist de charme van de oude. :wink:

Azazel
14-02-2007, 10:04
Ik heb ook een aantal afleveringen gezien van de nieuwe serie, maar de oude heeft veel meer sfeer en nog belangrijker, betere acteurs.

Hoe is de kwaliteit van de Nederlandse uitgave eigenlijk?
Ik heb zelf de Engelse uitgaves van de serie.

isapaardje
17-02-2007, 15:03
De kwaliteit van de Nederlandse DVD's is goed.
Ook bijgewerkt net als de engelse. Geluid is zowel stereo als 5.1 te kiezen.

Jammer is alleen dat niet al de extra's zijn overgenomen. Alleen de bloopers zitten er bij, en meer niet.

De duitse dvd's hebben wel alle de extra's erbij. Ik heb even navraag gedaan en men denkt dat al het extra's hier bij serie 3 komt te zitten (daar zit wel meer dan een uur aan extra bonusmateriaal bij). Bij serie 1 dus niet (op de 7 minuten bloopers na).

AgentSmith
01-04-2007, 19:24
Liep vanmiddag de FRS in Arnhem binnen, ligt daar zomaar out of the blue Season 2 voor 19,99. Het was dat we met de HD DVD van Miami Vice naar huis gingen, anders ging deze ook mee.

Frans T
01-04-2007, 21:34
De kwaliteit van de Nederlandse DVD's is goed.
Ook bijgewerkt net als de engelse. Geluid is zowel stereo als 5.1 te kiezen.

Jammer is alleen dat niet al de extra's zijn overgenomen. Alleen de bloopers zitten er bij, en meer niet.

De duitse dvd's hebben wel alle de extra's erbij. Ik heb even navraag gedaan en men denkt dat al het extra's hier bij serie 3 komt te zitten (daar zit wel meer dan een uur aan extra bonusmateriaal bij). Bij serie 1 dus niet (op de 7 minuten bloopers na).

Op de Nederlandse Robin Of Sherwood serie 2 box staat trouwens wel een 'making of' van 43 minuten. (en ja, ook de bloopers ontbreken niet)

isapaardje
26-07-2007, 21:17
Inmiddels zijn seizoen 2 en 3 ook op DVD uitgekomen.

Beide ruim voorzien van allerlei extra's inderdaad als making of van seizoen 2 en 3, interviews, alsmede de bloopers.

Helaas zijn bij seizoen 1 niet de extra's aangeleverd en dus ontbreken ze op de DVD's. Dit betreft dan de making of seizoen 1 en de bijbehorende interviews met de spelers.