PDA

Bekijk de volledige versie : FIOD neemt duizenden illegale films in beslag



Eric van Ballegoie
07-03-2005, 08:38
FIOD neemt duizenden illegale films in beslag



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1616)

Sneaker
07-03-2005, 11:01
Zo, zo, 14 videotheken in heel Rotterdam. Hulde voor FIOD-ECD :roll: .

Maar goed. Je hebt ze als videotheekeigenaar ook niet allemaal op een rijtje als je illegale dvd's aan gaat bieden. En dan nog voor verhuur ook :lol:. Ik vraag me overigens af of het aantal klopt. Gemiddeld 10.000 gekopieerde DVD's per videotheek. Je zal bijna denken dat die videotheken niets anders hebben.

Maar het mag niet en goed dat ze dit aangepakt hebben. Dom van de eigenaren en een zeer kleine overwinning voor FIOD-ECD.

deweb
07-03-2005, 11:32
Dit noem ik nu nog eens een goede overwinning.
Wellicht geen ultieme slag, maar het is wel weer een slag richting de videotheken.
(overgens: ik heb niets tegen af en toe iets illegaals, maar Videotheken moeten zoiets niet doen. Het is een teken van "ik durf niet te investeren"..nogal laf dus!).

Grt. Deweb

Prem
07-03-2005, 11:35
Ik vraag me overigens af of het aantal klopt. Gemiddeld 10.000 gekopieerde DVD's per videotheek. Je zal bijna denken dat die videotheken niets anders hebben.

Veel van die videotheken hebben 90% kopieen, die verkopen namelijk het meest ( 5 of 6 dvds voor 10 euro ) en die legale dvds verkopen ze maar heel weinig.

Sneaker
07-03-2005, 11:43
Ik vraag me overigens af of het aantal klopt. Gemiddeld 10.000 gekopieerde DVD's per videotheek. Je zal bijna denken dat die videotheken niets anders hebben.

Veel van die videotheken hebben 90% kopieen, die verkopen namelijk het meest ( 5 of 6 dvds voor 10 euro ) en die legale dvds verkopen ze maar heel weinig.
Dat wist ik niet. Bij de videotheek bij ons in de buurt (ook Rotterdam toevallig :wink: ) kan je alleen maar huren. Soms staan er inderdaad wel eens wat ex-rentals te koop, maar daar heb ik in ieder geval nog nooit een gekopieerde gezien.

Oscar P.
07-03-2005, 13:28
Ik vraag me overigens af of het aantal klopt. Gemiddeld 10.000 gekopieerde DVD's per videotheek. Je zal bijna denken dat die videotheken niets anders hebben.

Veel van die videotheken hebben 90% kopieen, die verkopen namelijk het meest ( 5 of 6 dvds voor 10 euro ) en die legale dvds verkopen ze maar heel weinig.
Dat wist ik niet. Bij de videotheek bij ons in de buurt (ook Rotterdam toevallig :wink: ) kan je alleen maar huren. Soms staan er inderdaad wel eens wat ex-rentals te koop, maar daar heb ik in ieder geval nog nooit een gekopieerde gezien.

Ze zullen het ook niet zomaar aan elke vreemde te koop aanbieden, lijkt me niet echt verstandig.... :)

Prem
07-03-2005, 13:33
Ze zullen het ook niet zomaar aan elke vreemde te koop aanbieden, lijkt me niet echt verstandig.... :)

Iedereen kan er binnen lopen en die dvds kopen. Ze liggen namelijk gewoon uitgestald.
Als je een origineel wil hebben moet je goed zoeken, meestal hebben ze een klein gedeelte waar origineel ligt.

Winkel waar ik soms een bollywood film koop moet je zelfs achter in de winkel gaan om originele dvds te kopen.

Indiana
07-03-2005, 14:32
Bollywood ?? Dat zijn toch films uit India ?? (het Hollywood van India)
Kwist niet dat daar zo'n run op was hier in NL ..

ps. Videotheken zijn zóó jaren 80 ... Volgens mij is het een uitstervende business.

Zaltman
07-03-2005, 15:50
Bollywood ?? Dat zijn toch films uit India ?? (het Hollywood van India)
Kwist niet dat daar zo'n run op was hier in NL ..

ps. Videotheken zijn zóó jaren 80 ... Volgens mij is het een uitstervende business.

Hoe huur jij je films eigenlijk? Via online verhuur (net als ik dus)? Prijzen zijn ook veels te duur voor een dagfilm, zo'n 4 euro dacht ik.

Dennis Kuijper
07-03-2005, 16:25
Bollywood ?? Dat zijn toch films uit India ?? (het Hollywood van India)
Kwist niet dat daar zo'n run op was hier in NL ..

ps. Videotheken zijn zóó jaren 80 ... Volgens mij is het een uitstervende business.

Hoe huur jij je films eigenlijk? Via online verhuur (net als ik dus)? Prijzen zijn ook veels te duur voor een dagfilm, zo'n 4 euro dacht ik.

Mocht ik dag films huren,dan bij De vidioot,3 dagfilms voor 7,50,nice price. :)

Indiana
07-03-2005, 17:04
Bollywood ?? Dat zijn toch films uit India ?? (het Hollywood van India)
Kwist niet dat daar zo'n run op was hier in NL ..

ps. Videotheken zijn zóó jaren 80 ... Volgens mij is het een uitstervende business.

Hoe huur jij je films eigenlijk? Via online verhuur (net als ik dus)? Prijzen zijn ook veels te duur voor een dagfilm, zo'n 4 euro dacht ik.

Huren !??! ......

Ik koop liever een DVD-tje dan dat ik er eentje huur. Voor een paar eurotjes meer dan de huurprijs hebbie al een leuke koop DVD.

vbi
07-03-2005, 17:41
wel grappig dit. Al jarenlang zijn de films die gehuurd worden gekopieerd. De kwaliteit is negen van de tien keer ook niet goed. Alleen de meeste hindoestanen boeit het niet. Mijn moeder heeft thuis ook enorm veel dvds staan. Al die videotheken hebben vaak van die aanbiedingen. 10 voor 5 euro ofzo. Ik kijk ze nooit omdat ik gek word van de kwaliteit. Vaak zijn ze ook nog ntsc waardoor het helemaal een drama is, alleen dat boeit ze gewoon niet.
Je zou is moeten weten hoe groot die bussines is hier.

El Barto
07-03-2005, 18:20
Gezien het gerne van de DVDs zullen dit wel van die duistere prive videotheekjes zijn, zoals er hier in Amsterdam wel meer zijn, met name (of eigenlijk alleen maar) in de wijken waar de meerderheid van de bevolking allochtoon is... Eigenlijk best wel logisch want dergelijke DVDs zijn in de reguliere verhuur en ik denk ook in de handel niet te krijgen, terwijl er kennelijk wel vreselijk veel vraag naar is. Wat is dan makkelijker om een paar DVDs in je thuisland te kopen en deze hier in NL te vermenigvuldigen?

zetmoon
08-03-2005, 10:37
WOW wat een stoere jongens bij de FIOD.

Laten ze die mankracht inzetten bij het zoeken naar verkrachters en moordenaars.


Heel veel mensen downloaden en copieren zich de hele dag suf aan honderden zo niet
duizenden films.

Dat kunnen we NOOIT meer terugdraaien.

Dan had men geen CD/DVD branders op de markt moeten brengen.

Niemand wordt verplicht om een film of CD te maken, dan moet men achteraf niet
komen zeiken dat er gecopieerd wordt en men geld misloopt.

Feit blijft altijd of iemand een CD/DVD zou kopen als hij hem niet zou kunnen
copieren of downloaden.

Even voor de duidelijkheid, ik heb alleen maar originele DVD's.
Ik wil dus ook het copieren/downloaden niet propageren, maar we moeten wel
reeel blijven.

Sneaker
08-03-2005, 10:44
Laten ze die mankracht inzetten bij het zoeken naar verkrachters en moordenaars.
Dat zal wel makkelijk zijn. Denk dat de FIOD-ECD daar weinig kan doen.


De FIOD-ECD is de opsporingsdienst van de Belastingdienst. In 1999 is de FIOD-ECD ontstaan uit het samengaan van de Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD) en de Economische controledienst (ECD).

De FIOD-ECD werkt aan de rechtshandhaving en daarmee aan de verbetering van de kwaliteit van de samenleving door bijdragen te leveren aan:

het strafrechtelijk tegengaan van fiscale, financiële en economische fraude;
het waarborgen van een integer beroeps- en bedrijfsleven;
de bescherming van de consument;
de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
De hoofdtaken van de FIOD-ECD zijn toezicht en opsporing. Toezichtteams stellen preventief toezichtonderzoeken in om de integriteit van bedrijven te controleren. Als er redenen zijn om aan te nemen dat een bedrijf gefraudeerd heeft, kan een opsporingsteam een onderzoek starten. Niet alleen toezichtteams geven gevallen van fraude door aan de opsporingsteams, maar ook belastingdiensteenheden en douanedistricten. Behalve voor fiscale fraude, financieel-economische fraude en douanedelicten zetten de opsporingsteams hun expertise in voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit en de organisatiecriminaliteit.

zetmoon
08-03-2005, 10:51
Laten ze die mankracht inzetten bij het zoeken naar verkrachters en moordenaars.
Dat zal wel makkelijk zijn. Denk dat de FIOD-ECD daar weinig kan doen.


De FIOD-ECD is de opsporingsdienst van de Belastingdienst. In 1999 is de FIOD-ECD ontstaan uit het samengaan van de Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD) en de Economische controledienst (ECD).

De FIOD-ECD werkt aan de rechtshandhaving en daarmee aan de verbetering van de kwaliteit van de samenleving door bijdragen te leveren aan:

het strafrechtelijk tegengaan van fiscale, financiële en economische fraude;
het waarborgen van een integer beroeps- en bedrijfsleven;
de bescherming van de consument;
de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
De hoofdtaken van de FIOD-ECD zijn toezicht en opsporing. Toezichtteams stellen preventief toezichtonderzoeken in om de integriteit van bedrijven te controleren. Als er redenen zijn om aan te nemen dat een bedrijf gefraudeerd heeft, kan een opsporingsteam een onderzoek starten. Niet alleen toezichtteams geven gevallen van fraude door aan de opsporingsteams, maar ook belastingdiensteenheden en douanedistricten. Behalve voor fiscale fraude, financieel-economische fraude en douanedelicten zetten de opsporingsteams hun expertise in voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit en de organisatiecriminaliteit.


Omscholen die hap!

nova6666
10-03-2005, 22:29
Doen ze een keer een inval nemen ze Bollywoodfilms in beslag. Grappig!

Feyeroen
10-03-2005, 22:57
whoeiiiiiiiii

zetmoon
13-03-2005, 14:53
WOW wat een stoere jongens bij de FIOD.

Laten ze die mankracht inzetten bij het zoeken naar verkrachters en moordenaars.

Volgens mij is dat niet echt de functie van de Fiscale Inlichtingen en Opsporings Dienst.


Heel veel mensen downloaden en copieren zich de hele dag suf aan honderden zo niet duizenden films.

Dat kunnen we NOOIT meer terugdraaien.

Dan had men geen CD/DVD branders op de markt moeten brengen.

Wat een stompzinnige redenering. "Inbraak en fietsendiefstal kunnen we nooit mee terugdraaien. Dan had men maar geen gereedschap op de markt moeten brengen." :roll:


Niemand wordt verplicht om een film of CD te maken, dan moet men achteraf niet komen zeiken dat er gecopieerd wordt en men geld misloopt.

Dus -nog even een analogie- als jij op de parkeerplaats een leeg vak aantreft in plaats van je auto, dan haal je ook een keer je schouders op met "ach ja, had ik maar geen auto moeten kopen?"


Ik wil dus ook het copieren/downloaden niet propageren, maar we moeten wel reeel blijven.

Over "reeel blijven" hebben jij en ik dus duidelijk heel uiteenlopende opvattingen.


Als ik mijn auto ergens parkeer aanvaard ik het risico dat hij gestolen wordt.
En als dat dan gebeurd, dat heb ik gewoon pech, geen lieve vader of moeder
die daar iets aan kan veranderen.

Vroeger copieerden we LP's op cassette, en films van de ene video naar de andere.

Het probleem is tegenwoordig natuurlijk dat er veel minder kwaliteitsverlies is.

Mijn punt is:

de fabrikanten maken CD en DVD recorders en als we die dan gebruiken wordt dat
ons kwalijk genomen.
Wat moet een gewone Jan boerelul met een CD/DVD recorder?
Zijn computer bestanden backuppen, dat doet geen hond!
Zijn gekocht CD's/DVD's backuppen, dat doet ook geen hond.
Eigen "producties" opnemen, dat doen slechts weinigen.
Dus wat moet een normaal mens met een brander?????

Copieren en muziek en films van internet opnemen.

Maak de recorders en lege schijfjes gewoon (veel) duurder:
Een CD/DVD recorder zo'n 500 euro en schijfjes 10 per stuk.
Voor een serieuze filmhobbyist zeer wel te doen, voor een Jan boerelul
die wil copieren e.d. te duur.
Dan zijn we van het hele gezeik af.

rkrijger
13-03-2005, 21:50
Vaak zijn ze ook nog ntsc waardoor het helemaal een drama is, alleen dat boeit ze gewoon niet.

Normaliter kan je NTSC toch helemaal niet kijken op je TV?!? Hoe zit dat?!?

zetmoon
14-03-2005, 08:40
Vaak zijn ze ook nog ntsc waardoor het helemaal een drama is, alleen dat boeit ze gewoon niet.

Normaliter kan je NTSC toch helemaal niet kijken op je TV?!? Hoe zit dat?!?

Vrijwel alle TV's kunnen NTSC aan, als je dat al wil.

rkrijger
14-03-2005, 09:10
Vrijwel alle TV's kunnen NTSC aan, als je dat al wil.

Maar?
Het beeld is niet goed?
De snelheid is niet goed?

Er gaat een wereld voor me open...

zetmoon
14-03-2005, 09:48
Vrijwel alle TV's kunnen NTSC aan, als je dat al wil.

Maar?
Het beeld is niet goed?
De snelheid is niet goed?

Er gaat een wereld voor me open...


100 beeldlijnen minder, 3:2 pulldown gestotter, zeer irritant!

Werner
14-03-2005, 12:44
Zijn computer bestander backuppen, dat doet geen hond!


Euh... ikke wel! Werk vaak met zeer grote statistische bestanden, waar je gemakkelijk een dvd'tje mee volkrijgt...

Seth__Gekko
14-03-2005, 14:42
Ha, zeker wel wat dacht je van een kwartaaltje e-mails....heb je wel een dvd mee vol zo.

Anwar Potter
23-03-2005, 00:19
En nou hopen dat de prijzen van die originele DVD'tjes omlaag gaan.