PDA

Bekijk de volledige versie : Welke DVD-recorder???? Graag jullie hulp...



Pagina's : [1] 2

Rimco de Rooij
07-03-2005, 20:26
Omdat mijn vrouw en ik op tijd de belastingpapieren hadden ingevuld, bleek er nog een budget te zijn voor een dvd recorder. Budget is zo tussen 500 en 1000 euro ongeveer.

Dus welke dvd recorder moet het worden? Met of zonder HD, met of zonder I-link, etc.... Welk merk?

Gaarne jullie reactie. :roll:

Rimco de Rooij
08-03-2005, 07:46
Nog even wat aanvullende info: we zijn in het bezit van een Panasonic SA-XR 10 receiver en een Panasonic DVD-XV 10 dvd speler in combinatie met een Bose Acoustimass systeem.

Misschien moet het dan toch maar een Panasonic worden, maar dat hoeft dus echt niet perse. :oops:

Mr_Parker
08-03-2005, 08:52
Of je wel of geen hd / i-link (firewire) zou moeten nemen ligt aan je gebruik.

Heb je een digi-cam met dv (dus i-link / firewire) aansluiting, of denk je erover om die te gaan nemen?

Wil je de recorder vooral gaan gebruiken om je favo serie op te nemen als je niet thuis bent of wil je dingen ook op gaan nemen om lang te bewaren etc...

Als je die info ook nog even verschaft zal je denk ik wat meer advie gaan krijgen.

als je een panasonic neemt zal hij vaak wel mooier ogen in jullie combinatie, dat kan natuurlijk meewegen...

Rimco de Rooij
08-03-2005, 09:12
We hebben geen digitale videocamera, maar wel een 'gewone' videocamera van Sony.

We wilden hem gebruiken om inderdaad gewoon wat dingen op te nemen als we niet thuis zijn, maar ook dingen die we wat langer willen bewaren en eventueel willen branden op een DVD.

Of het echt een Panasonic moet worden, dat hangt vooral af van de prijs/kwaliteit verhouding, dus het hoeft niet perse een Panasonic te zijn. Komt trouwens toch in een kastje te staan, dus het uiterlijk doet er eigenlijk niet zoveel toe. We willen wel graag een grijze, een zwarte vinden we niks (komt ook veel stof op).

In ieder geval bedankt voor je meedenken. :!:

P@trick_DVD
08-03-2005, 11:32
De Panasonic recorders zijn nogal populair op allerlei forums over dit onderwerp. Misschien zijn de nieuwe modellen die in maart uitkomen (waarschijnlijk na de Cebit beurs) wel wat je zoekt (ondersteuning voor DVD-RW en DVD+R). Over enkele maanden komt Sony ook uit met nieuwe modellen (o.a. dual layer recording :D ). Ik overweeg zelf ook een DVD-recorder met HD aan te schaffen en wacht nog even af wat de testresultaten gaan zijn van de nieuwe recorders van Panasonic en Sony.

Als je voor de huidige generatie (met HD) wilt gaan, dan worden de Panasonic E85/E95, Pioneer 520H/720H, TOSHIBA RDXS32 en Sony SONY RX900/1000 vaak aanbevolen in jouw prijsklasse.

Kijk anders eens op onderstaande link:
http://www.btinternet.com/~james_lancaster/whichdvd.HTML

Rimco de Rooij
08-03-2005, 15:48
@P@trick: bedankt voor de info en de link.

Hier moeten we dus heel veel nachtjes over slapen.... :lol:

Seth__Gekko
11-03-2005, 09:17
mooie link, ik weet er nu ook wat meer van!

Rimco de Rooij
12-03-2005, 13:54
:) Na diverse fora te hebben bezocht en er met meerdere mensen erover gesproken te hebben ben ik sinds gisteren in het bezit van een Sony RDR-HX900.

Ik hoop er veel plezier van te hebben! Zo niet, dan lezen jullie het vanzelf 8)

Marcel A. de Vrije
12-03-2005, 15:26
Ik ga er van uit dat je je hopelijk positieve ervaringen ook met ons wil delen!

P@trick_DVD
12-03-2005, 19:23
Hier moeten we dus heel veel nachtjes over slapen.... :lol:

:) Na diverse fora te hebben bezocht en er met meerdere mensen erover gesproken te hebben ben ik sinds gisteren in het bezit van een Sony RDR-HX900. 8)
Heel veel nachtjes? :wink: Binnen een paar dagen al een beslissing genomen. Veel plezier met je nieuwe aankoop.

Ik wacht nog effe. Ben alvast de handleiding van de nieuwe Panasonic aan het bestuderen. Is wel nog in het Duits, maar dat is voor mij geen probleem.
http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=4@-@1@14@54@@@@@@DMR-EH52EG-S@DVD-Recorder@&altMod=N&prop=DOC

Pietse
12-03-2005, 20:08
Ik heb dezelfde sony een half jaar en daar ga je zeker geen spijt van krijgen, het is een topper.

Rimco de Rooij
13-03-2005, 11:04
@Marcel: zeker, dat doe ik natuurlijk.

Gisteravond heb ik op Yorin The Mothman Prophecies opgenomen op HD. Vanmorgen die ***reklame e.d. er tussen uit proberen te halen, is niet gemakkelijk, maar denk ik een kwestie van blijven proberen.

Verdere positieve en negatieve dingen zal ik zeker op dit forum posten.

Fijne zondag!

Pietse
13-03-2005, 11:07
Reclame eruit knippen is heel makkelijk: optie wissen A-B gebruiken, echt heel simpel.

Rimco de Rooij
13-03-2005, 13:56
@ Pietse, bedankt voor de tip!!

Kun je daar ook een begin en eindtijdstip ingeven, of kan dat dus alleen door de enter knop in te drukken?

:oops:

Pietse
13-03-2005, 14:06
Als je voor die optie hebt gekozen zie je rechtsonder A en B, wees niet bang als je een verkeerde tijdskeuze maakt nadat je A en B "ingesteld" hebt krijg je altijd de vraag of je dat gedeelte echt wilt deleten, je kan dus ook nee kiezen.

Het werkt heel simpel, je kan met de afspeel knoppen (play, pauze, stop, vooruit, achteruit, skippen) naar een punt toe surfen zeg maar, zodra je het punt bereikt (bijvoorbeeld begin reclame) dan druk je op enter van de afstand bediening, let op dat er wel een seconde vertraging zit tussen het op de knop drukken en het instellen van punt A of B, zodra je dan punt A gedaan hebt zoek je punt B op (bijvoorbeeld einde reclame blok), ook daar druk je weer op enter om punt B te bevestigen, nu krijg je automatisch de keuze of je dat gedeelte echt wilt deleten, en daarna de keuze of je nog meer wilt wissen.

Succes !!!

JCL
13-03-2005, 14:43
De Sony HDR-HX900 wordt overal geprezen!

Rimco de Rooij
13-03-2005, 15:39
@Pietse: bedankt voor de uitleg, heb het geprobeerd en het werkt inderdaad zoals je beschrijft. Wel even spelen met die seconde reactietijd, maar dat is denk ik een kwestie van blijven oefenen.

Nu duurt het de film dus inderdaad 1 uur 48 en geen 2 uur 15, dus verlost van alle shit ertussen.

Pietse
13-03-2005, 21:58
Graag gedaan, ben zelf ook nog steeds erg blij met me sony.
Die harddisk is zo handig.

Rimco de Rooij
14-03-2005, 09:27
Gisteren voor het eerst op een DVD RW + iets opgenomen, dat werkt dus in ieder geval ook!

Heb ook gevonden hoe je het plaatje in de playlist kun aanpassen, is een erg leuk feature.

Seth__Gekko
14-03-2005, 14:45
Wat zouden jullie zeggen de philips hdrw720 of die lite on 5045?

Alle 2 even veel capaciteit que opname uren, maar die lite on heeft 2 x zo veel hdd ruimte?

Philips:
Neem 130 uur televisie op de harde schijf van 80 GB op :
Video-opname met HDD-capaciteit : 128 u ?
Dus op max play 128, hoeveel op HQ capaciteit dan


Lite-On
HQ mode 33 uur
slp mode 198 uur

HELP

P@trick_DVD
15-03-2005, 11:34
Wat zouden jullie zeggen de philips hdrw720 of die lite on 5045?
Beide modellen staan niet zo goed aangeschreven (stabiliteit + edit mogelijkheden) op de verschillende forums over dit onderwerp. Een belangrijk nadeel van de Philips is bijvoorbeeld dat je een opname op HD alleen kunt kopieren in de kwaliteit waarin het opgenomen is. Heb je iets op de hoogste kwaliteit (M1) opgenomen op de HD wat 2 uur duurt, dan kun je dit niet op 1 DVD branden (splitsen op 2 DVD's nodig). Of de Lite-On deze beperking ook heeft weet ik niet.
Is er een reden waarom je precies deze modellen noemt (b.v. vanwege ondersteuning +R(W), Guide Plus+)?

Seth__Gekko
15-03-2005, 12:11
De enige reden is dat we een leuke hdd dvd recorder willen hebben.

1) omdat mijn vriendin ongeveer 2-3 uur per dag opneemt, maar dit ook weer binnen een dag kijkt.
2) om leuke dingetjes op dvd te branden om te bewaren
3) om simpel een vhs op een dvd te krijgen zonder tussenkomst van een pc
4) om van het gehannes met al die banden af te zijn.

5) om niet te veel te betalen € 500-550 is max.
6) die guide + is wel een hele leuke feature (mits je ook een beetje extra tijd kan instellen om uit te lopen)

Jij betere suggesties>?

P@trick_DVD
15-03-2005, 21:13
Jij betere suggesties>?
Bijvoorbeeld de nieuwe Panasonic DMR-EH52EG-S.
Eigenschappen:
- een harddisk van 80 GB (genoeg voor jullie eisen lijkt mij)
- ondersteunt alle formaten behalve DVD+RW (lijkt me ook geen probleem),
- heeft Guide Plus+
- Panasonic recorders hebben een erg goede naam (hebben al meerdere generaties HD recorders op de markt gebracht) in tegenstelling tot b.v. Philips
- heeft een adviesprijs van 549 EUR (Panasonic site Duitsland), dus binnen jullie budget
- is leverbaar vanaf 18 maart 2005

Hopelijk verschijnen er binnenkort wat testen van deze recorder op internet.

Pietse
15-03-2005, 21:41
Ik zou toch voor de Sony gaan, kost 639 op internet. Het is iets meer dan je budget maar dan heb je ook een echt top merk.

Rimco de Rooij
18-03-2005, 05:52
Ik sluit me dus volledig aan bij Pietse aan.

Seth__Gekko
18-03-2005, 09:42
Ik de Lite-On eens onder de loep genomen bij mijn pa, die heeft em staan erg mooi dingetje, enige nadeel is geen Guide Plus, maar dat scheelt dan ook 100-120 euro


[edit] Staat te installeren nu, kben benieuwd. :roll:

Seth__Gekko
21-03-2005, 10:35
Voldoet aan de verwachtingen, zelfs op standje 3 ziet het er nog netjes uit op mijn 82 cm bb!

Ook het branden gaat lekker snel op dvd-rw

P@trick_DVD
21-03-2005, 11:24
Voor een review van de Lite-On 5045 zie:
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=5498

Het enige echte nadeel van deze recorder is dat je bij het overzetten van HD naar DVD niet voor een andere opname kwaliteit kunt kiezen. Als je 2 uur in HQ mode hebt opgenomen, kun je dit dus niet op 1 DVD zetten (bij Philips recorders heb je dit ook, hoe zou het toch komen.... :wink: ).

Seth__Gekko
21-03-2005, 12:12
Voor een review van de Lite-On 5045 zie:
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=5498

Het enige echte nadeel van deze recorder is dat je bij het overzetten van HD naar DVD niet voor een andere opname kwaliteit kunt kiezen. Als je 2 uur in HQ mode hebt opgenomen, kun je dit dus niet op 1 DVD zetten (bij Philips recorders heb je dit ook, hoe zou het toch komen.... :wink: ).Alleen de hele dure die een encoder aan boord hebben kunnen dat, maar dan betaal je ook 999,-

We hebben op een modus van 3 uur op 1 dvd opgenomen op stereo, ziet er nog keurig uit, voor kabel is HQ gewoon een beetje overdreven, SP of LP is goed hoor. :P

P@trick_DVD
21-03-2005, 18:58
Alleen de hele dure die een encoder aan boord hebben kunnen dat, maar dan betaal je ook 999,-
Dat klopt niet helemaal. Ook 'goedkopere' recorders kunnen dit, b.v.:
- Pioneer DVR-420H-S (ong. 550,- EUR)
- Pioneer DVR-520H-S (ong. 600,- EUR)
- Panasonic DMR-E85 (ong. 600,- EUR)
- Panasonic DMR-EH50 (ong.. 575 EUR) (is nu net uit)



We hebben op een modus van 3 uur op 1 dvd opgenomen op stereo, ziet er nog keurig uit, voor kabel is HQ gewoon een beetje overdreven, SP of LP is goed hoor. :P
Het ligt er een beetje aan wat je opneemt (stille of snel bewegende beelden) en hoe ver je van je TV af zit bij het kijken. Ik gebruik zelf nu nog een Philips DVDR-75 en merkt het vershil tussen de 2 en 3 uurs modus toch wel. Bij 3 uur neemt de recorder nl. in een lagere resolutie op. De nieuwe Panasonic DMR-EH50 neemt zelfs 4 uur op in hoge resolutie. Ik ben benieuwd naar de eerste testen van dit apparaat.

Analoge of digitale TV maakt volgens mij niet zoveel verschil. Bij een hoge compressie (dus lage bitrate) zullen bij beide blokjes en 'artifacts' in het beeld verschijnen bij 3 uur opnames.

Seth__Gekko
22-03-2005, 10:26
Dat klopt niet helemaal. Ook 'goedkopere' recorders kunnen dit, b.v.:
- Pioneer DVR-420H-S (ong. 550,- EUR)
- Pioneer DVR-520H-S (ong. 600,- EUR)
- Panasonic DMR-E85 (ong. 600,- EUR)
- Panasonic DMR-EH50 (ong.. 575 EUR) (is nu net uit)
Ik heb die apparaten nergens gezien, of dan tenminste niet voor die prijs, maar zeer tevreden met de Lite-on voor 449,-

Hoelang zal dat encoden wel duren dan als je een HQ naar een LP omcodeerd?

P@trick_DVD
22-03-2005, 11:22
Ik heb die apparaten nergens gezien, of dan tenminste niet voor die prijs, maar zeer tevreden met de Lite-on voor 449,-
Kijk maar eens op www.kieskeurig.nl. Ik zie ze ook regelmatig in reclamefolders voorbij komen voor deze bedragen. Ik wil je trouwens niet naar een ander apparaat toe praten. Als jij tevereden bent met de Lite-On dan is dat het belangrijkste. Misschien dat anderen die deze thread lezen op basis van de info tot een andere keuze komen.


Hoelang zal dat encoden wel duren dan als je een HQ naar een LP omcodeerd?
Volgens mij is dit 1 op 1 (ik ga even af op de handleiding van de nieuwe Panansonic), dus 1 uur HQ encoderen naar LP duurt 1 uur. Kopieren van HD naar DVD zonder de opnamekwaliteit te veranderen gaat natuurlijk een stukje sneller (afhankelijk van de opnamekwaliteit, recorder en DVD schijfje).

Seth__Gekko
22-03-2005, 12:07
oef, dat encoderen duurt wel lekker lang dan.

DESCHEF
11-04-2005, 10:32
Dat klopt niet helemaal. Ook 'goedkopere' recorders kunnen dit, b.v.:
- Pioneer DVR-420H-S (ong. 550,- EUR)
- Pioneer DVR-520H-S (ong. 600,- EUR)
- Panasonic DMR-E85 (ong. 600,- EUR)
- Panasonic DMR-EH50 (ong.. 575 EUR) (is nu net uit)
Ik heb die apparaten nergens gezien, of dan tenminste niet voor die prijs, maar zeer tevreden met de Lite-on voor 449,-

Hoelang zal dat encoden wel duren dan als je een HQ naar een LP omcodeerd?

Ben sinds vrijdag in het bezit van een DMR-EH50. Echt een topsysteem, heb inmiddels al het een en ander op de HDD opgenomen, prachtig beeld. :D

P@trick_DVD
11-04-2005, 11:20
Ben sinds vrijdag in het bezit van een DMR-EH50. Echt een topsysteem, heb inmiddels al het een en ander op de HDD opgenomen, prachtig beeld. :D
Eindelijk... de eerste gebruikerservaringen op dit forum voor deze recorder. Deze staat ook erg hoog op mijn verlanglijstje (twijfel nog tussen de nieuwe Panasonic en nieuwe Sony's).
Misschien dat je een paar vragen kunt beantwoorden over deze recorder?
1. Kunnen ook timer opnamen worden gemaakt van externe bronnen (b.v. van een kabel/satelliet decoder op de EXT2 aansluiting van de recorder)?
2. Heb je GuidePlus+ al werkend gekregen?
3. Hoe zit het met de geluidsproductie van de harddisk en koeler?
4. Heeft de recorder nu wel of niet een i-link (firewire) aansluiting voor digitale videocamera's (ik kwam wat tegenstrijdige berichten hierover tegen op de kieskeurig site)

vbi
11-04-2005, 15:05
[quote=DESCHEF]
1. Kunnen ook timer opnamen worden gemaakt van externe bronnen (b.v. van een kabel/satelliet decoder op de EXT2 aansluiting van de recorder)?
2. Heb je GuidePlus+ al werkend gekregen?
3. Hoe zit het met de geluidsproductie van de harddisk en koeler?
4. Heeft de recorder nu wel of niet een i-link (firewire) aansluiting voor digitale videocamera's (ik kwam wat tegenstrijdige berichten hierover tegen op de kieskeurig site)

1. Je kan bij het programmeren van de timer ook een externe bron kiezen waarvan hij moet opnemen.
2. geen ervaring mee
3. naar mijn weten is hij lekker stil
4. geen i-link

P@trick_DVD
11-04-2005, 19:00
Bedankt vbi voor de antwoorden.

Ik kwam net nog een review tegen van de Panasonic DMR-EH50:
http://www.connectedguide.com/video/dvd/0503panasonicdmreh50/

Tot nu toe alleen maar positieve berichten... :D :D

DESCHEF
12-04-2005, 22:09
Ben sinds vrijdag in het bezit van een DMR-EH50. Echt een topsysteem, heb inmiddels al het een en ander op de HDD opgenomen, prachtig beeld. :D
Eindelijk... de eerste gebruikerservaringen op dit forum voor deze recorder. Deze staat ook erg hoog op mijn verlanglijstje (twijfel nog tussen de nieuwe Panasonic en nieuwe Sony's).
Misschien dat je een paar vragen kunt beantwoorden over deze recorder?
1. Kunnen ook timer opnamen worden gemaakt van externe bronnen (b.v. van een kabel/satelliet decoder op de EXT2 aansluiting van de recorder)?
2. Heb je GuidePlus+ al werkend gekregen?
3. Hoe zit het met de geluidsproductie van de harddisk en koeler?
4. Heeft de recorder nu wel of niet een i-link (firewire) aansluiting voor digitale videocamera's (ik kwam wat tegenstrijdige berichten hierover tegen op de kieskeurig site)

1.geen idee
2.Werkt prima, duurt wel 2 uur de eerste keer aangezien er een 'download' van het programmaoverzicht plaats vind. Heb ongeveer een overzicht van een week. n.b. niet alle zenders helaas. Heb CSI zondag opgenomen d.m.v. de Guideplus+. Scherp beeld, prima geluid. Ook weer heel simpel te verwijderen van de harddisk.
3.Harddisk en koeler: maken geen herrie 8) :o
4.geen enkel idee.... ik zal de handleiding er nog even op naslaan.Ik kom hier op terug!

Ik zou voor de panasonic gaan, elke keer als er een test staat in de consumentengids, staat panasonic bovenaan! 8)

Succes met je beslissing! :wink:

vbi
13-04-2005, 13:07
De Panasonic is gewoon een superrecorder. Altijd al betrouwbaar geweest. Erg makkelijk te bedienenen. Zeker nu het menu weer Nederlands is. Veel mogelijkheden. Enige minpunt is de I-link die er niet op zit. Voor de rest gewoon TOP!

bous
15-04-2005, 09:49
Ik zit wel te denken aan een Sony RDR-HX710 of RDR-HX910.

Wil een recorder met HD en deze recorders kunnen ook dual layer, is ook wel handig.

Moet me nog wel even goed verdiepen in alle (on)mogelijkheden e.d.

vbi
15-04-2005, 11:13
Ik zit wel te denken aan een Sony RDR-HX710 of RDR-HX910.

Wil een recorder met HD en deze recorders kunnen ook dual layer, is ook wel handig.

Moet me nog wel even goed verdiepen in alle (on)mogelijkheden e.d.

Ook een goeie optie. Zeker de DL functie is leuk, maar of je het vaak gaat gebruiken is maar de vraag natuurlijk.
mijn reactie in een ander topic:


De sony's zijn al uit. En ik moet zeggen. Ze zijn nog makkelijker dan de voorgangers. Nu is het ook mogelijk om een titel te splitsen, wat voorheen niet mogelijk was. Er is de mogelijkheid om een playlist aan te maken, welke je vervolgens kan kopieren naar een schijfje bijvoorbeeld. En je kan ook meer dan 8 timeropnames voorprogrammeren wat eigenlijk wel makkelijk is met een hd recorder. Het menutje ziet er nog mooier uit. Het is nu blauw geworden en het apparaat zelf ziet er ook niet slecht uit. Lekker plat trouwens. Voorlopig ben ik erg positief over de sony's.

bous
15-04-2005, 13:18
Met de huidige prijzen van de DL schijfjes zal ik er geen gebruik van gaan maken maar ik verwacht dat de prijzen nog wel sterk zullen gaan dalen.

Het is i.i.g. wel handig dat hij het ondersteunt, vooral de HD lijkt me ideaal.

Moet alleen nog even uitzoeken hoe gebruiksvriendelijk hij is m.b.t. opnemen.

Ik heb trouwens de specs bekeken en daar stond niet bij dat hij jpeg kan weergeven, ik hoop toch dat hij dat wel kan, is wel handig voor de vakantiefoto's en m'n huidige dvd speler kan 't wel!

bous
18-04-2005, 08:04
Ik heb net op een site gelezen dat hij wel jpeg kan afspelen.

Ik denk toch dat dit 'em gaat worden.

jeroendendunnen
18-04-2005, 08:34
doe je goed aan, heb sinds vrijdag zelf de hx910 in huis, werkelijk super! en kan inderdaad jpeg afspelen.
en voor de andere er ziit géén Guide+ op, zowel op de hx710 als de hx910 NIET.

bous
18-04-2005, 10:55
Klinkt goed.

Kun je me vertellen of het opnemen een beetje gebruiksvriendelijk is.
(m'n vriendin moet ook zonder problemen kunnen opnemen :lol: ).

En wat heb je betaald voor die 910 als ik vragen mag?

jeroendendunnen
18-04-2005, 11:39
ik heb er €899,- voor betaald bij de Correct in Rotterdam.

Hij is zeer gebruiksvriendelijk, werkt met manueel ingeven van de timer of doormiddel van het bekende showview systeem.
alles gaat keurig via een mooi grafisch kleuren scherm. zeer fraai.

vragen zijn altijd welkom.

bous
18-04-2005, 15:44
Bedankt voor de info.

Ik denk dat ik de 710 binnenkort maar ga halen.

jeroendendunnen
18-04-2005, 16:09
ja die is precies hetzelfde, alleen een kleinere harddisk, maar nog steeds best groot en voldoen voor een hoop aantal uur plezier.

vbi
18-04-2005, 18:22
ja die is precies hetzelfde, alleen een kleinere harddisk, maar nog steeds best groot en voldoen voor een hoop aantal uur plezier.

hij is 99.99999999% hetzelfde.
De voorkant van de lade is een klein beetje anders.
Maar ja. dat boeit natuurlijk niks hehehe.

Hellen
23-04-2005, 09:50
Ik kwam net nog een review tegen van de Panasonic DMR-EH50:
http://www.connectedguide.com/video/dvd/0503panasonicdmreh50/

Tot nu toe alleen maar positieve berichten... :D :D

Goed om te horen! Ik ben ook geinteresseerd in de Panasonic DMR-EH50. Ik heb nu een LiteOn, waar ik afgezien van wat kleine probleempjes, die hopelijk in de volgende firmware zijn opgelost, best tevreden mee ben.

Het apparaat heeft alleen 1 heel vervelende eigenschap en dat is dat je niet op het frame nauwkeurig kunt splitsen - om bijv. reclames te verwijderen. D.w.z. je kunt wel op het frame nauwkeurig door de opname lopen (alleen vooruit, maar daar is nog overheen te komen) maar de daadwerkelijke splitsing komt iets eerder uit. Tot soms wel een seconde eerder. LiteOn heeft net bevestigd dat dit in de chipset zit en dus niet verholpen kan worden met firmware. Het heeft iets te maken met zgn. keyframes.

Jullie raden vast al wat ik nu ga vragen: heeft de Panasonic dit ook, of splitst die wel precies op het punt waar je dat hebt aangegeven? (of een vergelijkbaar mechanisme om reclames eruit te verwijderen)

En als de Panasonic vergelijkbaar gedrag vertoond als de LiteOn, weet dan iemand een ander merk wat het wel 'goed' doet?

vbi
24-04-2005, 16:50
Ik kwam net nog een review tegen van de Panasonic DMR-EH50:
http://www.connectedguide.com/video/dvd/0503panasonicdmreh50/

Tot nu toe alleen maar positieve berichten... :D :D

Goed om te horen! Ik ben ook geinteresseerd in de Panasonic DMR-EH50. Ik heb nu een LiteOn, waar ik afgezien van wat kleine probleempjes, die hopelijk in de volgende firmware zijn opgelost, best tevreden mee ben.

Het apparaat heeft alleen 1 heel vervelende eigenschap en dat is dat je niet op het frame nauwkeurig kunt splitsen - om bijv. reclames te verwijderen. D.w.z. je kunt wel op het frame nauwkeurig door de opname lopen (alleen vooruit, maar daar is nog overheen te komen) maar de daadwerkelijke splitsing komt iets eerder uit. Tot soms wel een seconde eerder. LiteOn heeft net bevestigd dat dit in de chipset zit en dus niet verholpen kan worden met firmware. Het heeft iets te maken met zgn. keyframes.

Jullie raden vast al wat ik nu ga vragen: heeft de Panasonic dit ook, of splitst die wel precies op het punt waar je dat hebt aangegeven? (of een vergelijkbaar mechanisme om reclames eruit te verwijderen)

En als de Panasonic vergelijkbaar gedrag vertoond als de LiteOn, weet dan iemand een ander merk wat het wel 'goed' doet?

Bij de panasonic kan je frame voor frame een markeerpunt aangeven en ook op dat punt word daadwerkelijk gesplits. Geen probleem bij de Panasonic dus.

P@trick_DVD
26-04-2005, 19:08
Het wordt als maar moeilijker... de keus wordt alsmaar groter. Ook Pioneer komt met enkele zeer interessante nieuwe modellen. Zie http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_dvd_rec_juni_2005.shtml
(helaas alleen in het Duits)

Deze recorders lijken echt alles in huis te hebben:
- Dual layer (DVD-R)
- Gemstar Guide Plus+
- 80, 160 of 250 GB HD
- volledige resolutie (750 x 576) bij 3,5 uur modus
- dual pass recording
- I-link
en...
- digital audio Jukebox (heb ik nog op geen enkele andere recorder gezien)

Hellen
27-04-2005, 19:28
Jullie raden vast al wat ik nu ga vragen: heeft de Panasonic dit ook, of splitst die wel precies op het punt waar je dat hebt aangegeven? (of een vergelijkbaar mechanisme om reclames eruit te verwijderen)

En als de Panasonic vergelijkbaar gedrag vertoond als de LiteOn, weet dan iemand een ander merk wat het wel 'goed' doet?


Zelfde vraag, maar nu voor de Sony's....

vbi
29-04-2005, 11:03
Het wordt als maar moeilijker... de keus wordt alsmaar groter. Ook Pioneer komt met enkele zeer interessante nieuwe modellen. Zie http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_dvd_rec_juni_2005.shtml
(helaas alleen in het Duits)

Deze recorders lijken echt alles in huis te hebben:
- Dual layer (DVD-R)
- Gemstar Guide Plus+
- 80, 160 of 250 GB HD
- volledige resolutie (750 x 576) bij 3,5 uur modus
- dual pass recording
- I-link
en...
- digital audio Jukebox (heb ik nog op geen enkele andere recorder gezien)

wel cool he. Ben benieuwd. Vooral die audio jukebox lijkt me interessant. Maar ja. Eens zul je de keus moeten maken he. Anders heb je er over 20 jaar nog steeds geen een omdat er betere blijven uitkomen.

P@trick_DVD
29-04-2005, 11:37
wel cool he. Ben benieuwd. Vooral die audio jukebox lijkt me interessant. Maar ja. Eens zul je de keus moeten maken he. Anders heb je er over 20 jaar nog steeds geen een omdat er betere blijven uitkomen. Mee eens, 20 jaar ga ik zeker niet meer wachten. Het wordt er zeker eentje van de nieuwe generatie Panasonic, Sony, Pioneer en Toshiba. Misschien dat JVC hier nog bij komt. Als ik puur naar de specs kijk, dan gaat mijn voorkeur uit naar de Pioneers, maar de eerste testresultaten van deze recorders zullen pas vanaf juni verschijnen. Panasonic valt af door het gebrek aan dual layer recording en Sony heeft geen Guide Plus+ en ik lees verschillende berichten over de nieuwe Sony's dat ze te veel lawaai maken.

eelco74
29-04-2005, 14:46
Ik heb nu enkele weken de Sony 710 in huis. Guideplus was wellicht wel handig geweest, maar ik mis het niet heel erg. Ik ben erg te spreken over de bediening en het gemak van de harddisk.

Met het lawaai valt het wel mee. Als je het vergelijkt met VHS is hij iets luidruchtiger, maar niet echt veel. Tijdens het kijken heb ik er in iedergeval geen last van.

Ik heb zeker geen spijt van de aanschaf, die overigens 599 Euro was bij Foto Klein in Zoetermeer.

P@trick_DVD
29-04-2005, 18:32
Voor degene die interesse hebben in de handleiding van de nieuwe Pioneer recorders:
http://www.brugermanualer.dk/pioneer/dvr-530-630h/pioneer_dvr-530-630h.pdf

vbi
30-04-2005, 03:07
Voor degene die interesse hebben in de handleiding van de nieuwe Pioneer recorders:
http://www.brugermanualer.dk/pioneer/dvr-530-630h/pioneer_dvr-530-630h.pdf

geweldig man. Even vlug doorgelezen. Deze recorders worden wel heeeeel erg interessant. Vooral vanwege die jukebox functie. Ik zat er al heel lang op te wachten tot een fabrikant dat zou doen. Er is ook heel veel vraag naar. Echt top. Kan niet wachten om er mee te spelen.

bous
30-04-2005, 11:23
Gister de hx710 besteld (was hier nergens op voorraad), als het goed is komt hij woensdag binnen. 639 Euro voor betaald.

'k ben benieuwd hoe ie bevalt.

Ultramorada
01-05-2005, 13:34
Gister de hx710 besteld (was hier nergens op voorraad), als het goed is komt hij woensdag binnen. 639 Euro voor betaald.

'k ben benieuwd hoe ie bevalt.
Ik zit nu ook aan een dvd recorder te denken. Mijn eerste keus valt op de sony, omdat mijn receiver, dvd speler en tv ook van sony zijn. Dus ik ben benieuwd hoe hij bevalt.

Kan je me aangeven hoe je de afweging hebt gemaakt tussen een harde schijf van 160 GB of 250GB?

En waarom heb je de recorder niet gewoon besteld bij de goedkoopste aanbieder van vergelijk.nl of kieskeurig.nl? Is daar een reden voor? Want daar staat ie voor 90 euro minder.

JCL
01-05-2005, 13:53
omdat als er dan wat mee is je meteen weet ik waar heen moet en je die andere dealer kent? Lijkt mij wel zo logisch, die internet toko's zijn lang niet altijd even betrouwbaar.

Ultramorada
01-05-2005, 14:21
omdat als er dan wat mee is je meteen weet ik waar heen moet en je die andere dealer kent? Lijkt mij wel zo logisch, die internet toko's zijn lang niet altijd even betrouwbaar.
Ok, da's duidelijk.

JCL
01-05-2005, 16:21
ik weet niet of dat ZIJN motivatie is, maar dat is wel wat ik er achter zou zoeken en wat MIJN motivatie ZOU zijn :wink:

vbi
02-05-2005, 12:26
Precies. Dat heb ik nou ook altijd. Ik betaal liever wat meer in de winkel.

Want hoe moet je betalen?
Waar moet je doen als iets kapot is?
Hoe stuur je het op?
Hoe worden ze gerepareerd?
Vaak zit het contactadres ver weg.
en zo zijn er nog tientallen punten te bedenken. Ze hebben allemaal met de service te maken.

En voordat ik iets koop wil ik het ook daadwerkelijk gezien en gevoeld hebben. Dat kan niet via internet. Dan kan je wel zeggen van, ja dan ga ik tog gewoon een winkel in om wat informatie te vragen en hem vervolgens via internet te bestellen. Maar daar voel ik me niet lekker bij ten opzichte van de goede (niet allemaal dus) verkopers.

P@trick_DVD
02-05-2005, 15:41
De discussie dwaalt een beetje af van het onderwerp. Het gaat er om WELKE recorder aan te schaffen en niet om HOE deze het beste aan te schaffen. :wink:


Het apparaat heeft alleen 1 heel vervelende eigenschap en dat is dat je niet op het frame nauwkeurig kunt splitsen - om bijv. reclames te verwijderen. D.w.z. je kunt wel op het frame nauwkeurig door de opname lopen (alleen vooruit, maar daar is nog overheen te komen) maar de daadwerkelijke splitsing komt iets eerder uit. Tot soms wel een seconde eerder. LiteOn heeft net bevestigd dat dit in de chipset zit en dus niet verholpen kan worden met firmware. Het heeft iets te maken met zgn. keyframes.

Jullie raden vast al wat ik nu ga vragen: heeft de Panasonic dit ook, of splitst die wel precies op het punt waar je dat hebt aangegeven? (of een vergelijkbaar mechanisme om reclames eruit te verwijderen)

En als de Panasonic vergelijkbaar gedrag vertoond als de LiteOn, weet dan iemand een ander merk wat het wel 'goed' doet?
In de handleiding van de nieuwe Pioneers (DVR-630H-S, DVR-530H-S) staat het volgende:
Video Mode Compatible Editing - Edit points cannot be set with absolute precision.
Frame Accurate Editing - Exact edit points are preserved.
Dit laatste is wat je zoekt. Het voordeel van de eerste is dat high speed copying mogelijk is.

Ultramorada
02-05-2005, 16:10
De discussie dwaalt een beetje af van het onderwerp. Het gaat er om WELKE recorder aan te schaffen en niet om HOE deze het beste aan te schaffen. :wink:
Sorry :oops: :wink:


Het wordt als maar moeilijker... de keus wordt alsmaar groter. Ook Pioneer komt met enkele zeer interessante nieuwe modellen. Zie http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_dvd_rec_juni_2005.shtml
(helaas alleen in het Duits)

Deze recorders lijken echt alles in huis te hebben:
- Dual layer (DVD-R)
- Gemstar Guide Plus+
- 80, 160 of 250 GB HD
- volledige resolutie (750 x 576) bij 3,5 uur modus
- dual pass recording
- I-link
en...
- digital audio Jukebox (heb ik nog op geen enkele andere recorder gezien)
Hmm die Jukebox lijkt me wel leuk. Wat ik uit de website begrijp, kan deze alleen de originele cds inlezen en maakt er dan zelf een of ander gecomprimeerd formaat van. Er staat niet dat dit ook met mp3 kan. Waar ik naar op zoek ben is een recorder waar je ook mp3s op kan zetten, met een leuk jukebox programma erbij en een goede verkenner zodat je ook al je muziek op de harde schijf kan zetten.

Weet iemand of zoiets al bestaat?

P@trick_DVD
02-05-2005, 18:12
Hmm die Jukebox lijkt me wel leuk. Wat ik uit de website begrijp, kan deze alleen de originele cds inlezen en maakt er dan zelf een of ander gecomprimeerd formaat van.
Volgens de handleiding maakt de recorder er 256 kbps Dolby Digital van.

Er staat niet dat dit ook met mp3 kan. Waar ik naar op zoek ben is een recorder waar je ook mp3s op kan zetten, met een leuk jukebox programma erbij en een goede verkenner zodat je ook al je muziek op de harde schijf kan zetten.

Weet iemand of zoiets al bestaat?
Het lijkt er op dat deze jukebox functie alleen met audio CD's werkt en dus niet met MP3 CD's. De handleiding is hierover echter niet erg duidelijk. Er is echter een 'omslachtige' omweg. Je maakt een audio CD van je MP3-tjes (op b.v. een CD-RW) en kopieert deze hierna naar de DVD-recorder harddisk via eerder genoemde functie.

vbi
02-05-2005, 18:59
ik zou het inderdaad ook nog niet weten of hij ook mp3 op de hd kan plaatsen. Voorlopig is dit wel de enige dvd recorder met een jukebox functie. dat is al heel wat vind ik.

bous
02-05-2005, 20:17
Ik heb voor de versie van 160 Gb gekozen omdat dit voor mij ruim voldoende capaciteit is.
Ik koop hem liever niet online omdat het toch een enigzins kwetsbaar apparaat is en geen zin heb met problemen met een leverancier die je alleen telefonisch of via E-mail kunt bereiken.

Zodra ik hem binnen heb hoop ik je wat meer te kunnen vertellen (hoe die bevalt etc.).

EvdL
19-05-2005, 13:19
Maar als je een Sony koopt en er is iets mee, kan je ook rechtstreeks naar Sony in Badhoevendorp gaan.
Ik woon in Purmerend , dus dat is goed te doen en gaat qua reparatie nog sneller ook dan via de winkel.

JCL
19-05-2005, 13:23
hmmm dat is voor jou een mooie optie, voor mij en ik denk vele andere ook niet...

EvdL
19-05-2005, 13:49
Tevens heb je ook internetwinkels waar je het produkt zelf kan afhalen.
Dan moet zo'n afhaalpunt inderdaad wel enigzins in de buurt zijn.

EvdL
20-05-2005, 14:14
Nu las ik dat de nieuwe serie Pioneer dvd recorders een soort van jukebox functie hebben waarbij je mp3 en cd's naar je harddisk kan kopieeren en dmv een on screen scherm je dan dat kan afspelen wat op die harddisk staat.

Wat ik ervan weet is dat die sony hx 710 dat niet heeft (hoewel ik wel geneigd ben die te gaan kopen).
Zou je zo'n jukebox functie gaan missen ?

P@trick_DVD
20-05-2005, 19:02
Nu las ik dat de nieuwe serie Pioneer dvd recorders een soort van jukebox functie hebben waarbij je mp3 en cd's naar je harddisk kan kopieeren en dmv een on screen scherm je dan dat kan afspelen wat op die harddisk staat.
Voor zover ik gelezen heb kun je MP3 niet op de harddisk zetten, maar alleen audio CD's. Deze audio CD's worden als dolby digital audio op de harddisk gezet.


Wat ik ervan weet is dat die sony hx 710 dat niet heeft (hoewel ik wel geneigd ben die te gaan kopen).
Zou je zo'n jukebox functie gaan missen ?
Dit zou voor mij niet een reden zijn om voor de Pioneer te gaan. De Pioneer heeft nog een andere voordelen t.o.v. de Sony, nl. Guide Plus+ EPG. Verder heb je bij de Pioneer veel meer mogelijkheden om de bitrate te regelen bij het archiveren naar een DVD. Daartegenover staat weer dat de Sony zowel +R(W) als -R(W) ondersteunt en de Pioneer alleen -R(W). Het is maar wat je persoonlijk het belangrijkste vindt.

EvdL
20-05-2005, 22:21
Maakt het niet makkelijker erop.
Wachten op de nieuwe Pioneers of de sony hx 710 die ook goed schijnt te zijn.

JCL
21-05-2005, 15:03
Als de pio alleen DVD-R ondersteund zou ik het niet doen, die standaard verliest toch wel redelijk wat compatibiliteit, werkt maar op 20% van de huidige DVD spelers (laat ik mij vertellen....)

P@trick_DVD
21-05-2005, 16:09
Als de pio alleen DVD-R ondersteund zou ik het niet doen, die standaard verliest toch wel redelijk wat compatibiliteit, werkt maar op 20% van de huidige DVD spelers (laat ik mij vertellen....)
Wat ik hiervan gelezen heb is dat juist DVD-R een hogere compatibiliteit heeft. Kijk maar eens op deze link:
http://www.btinternet.com/~james_lancaster/whichdvd.HTML#1

EvdL
23-05-2005, 08:59
De SOny hx 900 of nieuwe 710.
Voor welke zou je moeten gaan qua voor - en nadelen ?

P@trick_DVD
23-05-2005, 19:02
De SOny hx 900 of nieuwe 710.
Voor welke zou je moeten gaan qua voor - en nadelen ?
Volgens mij geen moeilijke keuze... de 710 natuurlijk. Met name het gebrek aan edit mogelijkheden van de 900 is met de 710 (en 910) opgelost. Het enige voordeel van de 900 is dat ie er degelijker uitziet, maar wat koop je daar voor? Kijk maar eens op deze link:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=208954

EvdL
25-05-2005, 11:34
De SOny hx 900 of nieuwe 710.
Voor welke zou je moeten gaan qua voor - en nadelen ?
Volgens mij geen moeilijke keuze... de 710 natuurlijk. Met name het gebrek aan edit mogelijkheden van de 900 is met de 710 (en 910) opgelost. Het enige voordeel van de 900 is dat ie er degelijker uitziet, maar wat koop je daar voor? Kijk maar eens op deze link:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=208954

Ik neig ook naar de 710.

Deze son heeft geen epg zoals je weet.
Wat denk/vind jij ? Ga je dat missen ? Ik lees daar ook positieve ervaringen over en op zich lijkt me dt ook erg makkelijk zo vanaf het scherm iets aanklikken. Ik geloof dat bv. een aantal Panasonics dat hebben.

EvdL
25-05-2005, 11:35
De SOny hx 900 of nieuwe 710.
Voor welke zou je moeten gaan qua voor - en nadelen ?
Volgens mij geen moeilijke keuze... de 710 natuurlijk. Met name het gebrek aan edit mogelijkheden van de 900 is met de 710 (en 910) opgelost. Het enige voordeel van de 900 is dat ie er degelijker uitziet, maar wat koop je daar voor? Kijk maar eens op deze link:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=208954

Ik neig ook naar de 710.

Deze son heeft geen epg zoals je weet.
Wat denk/vind jij ? Ga je dat missen ? Ik lees daar ook positieve ervaringen over en op zich lijkt me dt ook erg makkelijk zo vanaf het scherm iets aanklikken. Ik geloof dat bv. een aantal Panasonics dat hebben.

EvdL
25-05-2005, 11:35
De SOny hx 900 of nieuwe 710.
Voor welke zou je moeten gaan qua voor - en nadelen ?
Volgens mij geen moeilijke keuze... de 710 natuurlijk. Met name het gebrek aan edit mogelijkheden van de 900 is met de 710 (en 910) opgelost. Het enige voordeel van de 900 is dat ie er degelijker uitziet, maar wat koop je daar voor? Kijk maar eens op deze link:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=208954

Ik neig ook naar de 710.

Deze sony heeft geen epg zoals je weet.
Wat denk/vind jij ? Ga je dat missen ? Ik lees daar ook positieve ervaringen over en op zich lijkt me dt ook erg makkelijk zo vanaf het scherm iets aanklikken. Ik geloof dat bv. een aantal Panasonics dat hebben.

P@trick_DVD
25-05-2005, 18:14
Ik neig ook naar de 710.

Deze sony heeft geen epg zoals je weet.
Wat denk/vind jij ? Ga je dat missen ? Ik lees daar ook positieve ervaringen over en op zich lijkt me dt ook erg makkelijk zo vanaf het scherm iets aanklikken. Ik geloof dat bv. een aantal Panasonics dat hebben.
Een EPG lijkt mij in ieder geval erg handig. Ik heb al een digitale Samsung decoder (TV Home Digitaal) waar ook een EPG op zit, maar deze is toch wel wat beperkter als Guide Plus+. Panasonic heeft inderdaad ook een Guide Plus+ EPG, maar heeft volgens mij geen G-link. Via G-link moet het mogelijk zijn een satelliet/kabel decoder aan te sturen via programmeren van de recorder en de Guide Plus+ functie. De recorder zorgt er dan voor dat de decoder op het juiste kanaal wordt gezet. Bij Panasonic zul je ook de decoder zelf moeten programmeren. Je kunt de decoder natuurlijk wel op het juiste kanaal zetten, maar dit werkt natuurlijk niet als je 2 opnames op verschillende kanalen wilt doen. M.a.w., ik denk dat ik een EPG (Guide Plus+) wel zou gaan missen op een recorder.

EvdL
26-05-2005, 14:24
Pfffffffffffffff, het wordt me echt niet makkelijk gemaakt.
Guide plus is dus handig, je programmeert dan eigenlijk vanaf je tv scherm.

Heb trouwens wel een upc digitale decoder. Die kan ik dus op de bv. op de sony hx 710 aansluiten en dan zo een soort van guide plus hebben.

Panasonic, pioneer , deze hebben dus guide plus ? Alle types van panasonic en pioneer dat ?

Aan de andere kant, ik begrijp dat de sony dvd recorders meer werken als een soort van videorecorder, dus ook gewoon instellen met begin en eindtijd of pdc ?

JCL
26-05-2005, 16:53
misschien een beetje domme vraag, maar wat is guide plus?

P@trick_DVD
26-05-2005, 17:49
misschien een beetje domme vraag, maar wat is guide plus?
Zie
http://www.europe.guideplus.com/index.html
Hier vind je ook terug welke modellen dit ondersteunen.

EvdL
26-05-2005, 18:45
Dus niet gaan voor de Sony 710 ?

Blijft moeilijk wat nu wel of niet belangrijk is.

P@trick_DVD
26-05-2005, 20:19
Heb trouwens wel een upc digitale decoder. Die kan ik dus op de bv. op de sony hx 710 aansluiten en dan zo een soort van guide plus hebben.
Om het nog een beetje moeilijker te maken... :wink:...volgens mij werkt de Sony 710 recorder met ext link. Als je de upc digitale decoder kunt programmeren (met mijn Samsung gaat dat in ieder geval wel), dan zorgt de digitale decoder ervoor dat je DVD recorder start met opnemen. Dit heeft wel wat beperkingen t.o.v. G-link. Je moet nl. van tevoren aangeven op je DVD recorder met welke kwaliteit en op welk medium (DVD of HD) je wilt opnemen. Je kunt dit dus niet voor elke opname afzonderlijk regelen.

EvdL
27-05-2005, 08:50
Heb trouwens wel een upc digitale decoder. Die kan ik dus op de bv. op de sony hx 710 aansluiten en dan zo een soort van guide plus hebben.
Om het nog een beetje moeilijker te maken... :wink:...volgens mij werkt de Sony 710 recorder met ext link. Als je de upc digitale decoder kunt programmeren (met mijn Samsung gaat dat in ieder geval wel), dan zorgt de digitale decoder ervoor dat je DVD recorder start met opnemen. Dit heeft wel wat beperkingen t.o.v. G-link. Je moet nl. van tevoren aangeven op je DVD recorder met welke kwaliteit en op welk medium (DVD of HD) je wilt opnemen. Je kunt dit dus niet voor elke opname afzonderlijk regelen.

Ik weet niet of je de mijn motorola upc decoder kunt programmeren ?

Maar qua keuze dvd recorder...........................HELP ! :?
Dit epg verhaal maakt het wel lastig. Kijk ik weet niet hoe belangrijk dit is.
Sony 710 lijkt me op zich een goede keuze (evt. de 900), maar verder............................?

EvdL
27-05-2005, 09:55
Ik zag dat de Panasonic DMR-EH50 en 52 inderdaad wel epg hebben, maar dat weer gee i-link.
Over deze pansonics lees ik wel goede verhalen.

pffffffffffffffff, of kan ik mijn motorola upc decoder als programma gids gebruiken ? Maar dan kan ik nog steeds niet simpel het programma aankliken zodat de tijden in de recorder staan, toch ?

EvdL
27-05-2005, 10:27
:) Na diverse fora te hebben bezocht en er met meerdere mensen erover gesproken te hebben ben ik sinds gisteren in het bezit van een Sony RDR-HX900.

Ik hoop er veel plezier van te hebben! Zo niet, dan lezen jullie het vanzelf 8)

Wat waren voor jou de beweegreden om voor de hX900 van SOny en niet de sony hx 710 of de panasonic EH50/Eh50 (welke guide plus hebben) te kiezen ?

EvdL
27-05-2005, 10:47
ik heb er €899,- voor betaald bij de Correct in Rotterdam.

Hij is zeer gebruiksvriendelijk, werkt met manueel ingeven van de timer of doormiddel van het bekende showview systeem.
alles gaat keurig via een mooi grafisch kleuren scherm. zeer fraai.

vragen zijn altijd welkom.

Mis je het ontbreken van guideplus niet ?

EvdL
27-05-2005, 10:56
Het wordt als maar moeilijker... de keus wordt alsmaar groter. Ook Pioneer komt met enkele zeer interessante nieuwe modellen. Zie http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_dvd_rec_juni_2005.shtml
(helaas alleen in het Duits)

Deze recorders lijken echt alles in huis te hebben:
- Dual layer (DVD-R)
- Gemstar Guide Plus+
- 80, 160 of 250 GB HD
- volledige resolutie (750 x 576) bij 3,5 uur modus
- dual pass recording
- I-link
en...
- digital audio Jukebox (heb ik nog op geen enkele andere recorder gezien)

Die Pioneers lijken inderdaad echt alles te hebben. Vraag is of ze qua beeldopname kwaliteit net zo goed zijn als bv. de sony hx 710 ?
Is pioneer goed in dvd recorders ?

P@trick_DVD
27-05-2005, 18:21
Die Pioneers lijken inderdaad echt alles te hebben. Vraag is of ze qua beeldopname kwaliteit net zo goed zijn als bv. de sony hx 710 ?
Is pioneer goed in dvd recorders ?
Wat ik van de vorige generaties Pioneer heb gelezen is dat de kwaliteit van de interne tuner iets minder is. Maar als je digitaal TV kijkt en opneemt (via schotel of kabel) dan gebruik je deze tuner niet. Belangrijk is dan dat je recorder een RGB-in heeft, om een hoogste opnamekwaliteit te garanderen.

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik zit al heel lang 'aan te hikken' tegen een aanschaf. De reden hiervoor is dat tot op heden geen enkele recorder aan mijn wensen voldeed. De Panasonics hebben een erg goede naam, maar ondersteunen geen dual layer, hebben geen G-link en DV ingang. Sony heeft vooral een erg goede naam wat betreft beeld -en geluidskwaliteit, maar heeft helaas geen Guide Plus+, G-link en instelling om bij een copy van HD naar DVD de maximale capaciteit van een DVD te benutten. De nieuwe Pioneers komen nog het meeste in de richting. Het enige wat nog ontbreekt, maar dat geldt voor alle merken, is ondersteuning van DivX (afspelen). Voordat ik echter een besluit neem, wil ik eerst wat test resultaten gelezen hebben in bladen en forums. Ik zal dus nog een paar maandjes moeten wachten vrees ik.. :(

EvdL
27-05-2005, 18:30
Die Pioneers lijken inderdaad echt alles te hebben. Vraag is of ze qua beeldopname kwaliteit net zo goed zijn als bv. de sony hx 710 ?
Is pioneer goed in dvd recorders ?
Wat ik van de vorige generaties Pioneer heb gelezen is dat de kwaliteit van de interne tuner iets minder is. Maar als je digitaal TV kijkt en opneemt (via schotel of kabel) dan gebruik je deze tuner niet. Belangrijk is dan dat je recorder een RGB-in heeft, om een hoogste opnamekwaliteit te garanderen.

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik zit al heel lang 'aan te hikken' tegen een aanschaf. De reden hiervoor is dat tot op heden geen enkele recorder aan mijn wensen voldeed. De Panasonics hebben een erg goede naam, maar ondersteunen geen dual layer, hebben geen G-link en DV ingang. Sony heeft vooral een erg goede naam wat betreft beeld -en geluidskwaliteit, maar heeft helaas geen Guide Plus+, G-link en instelling om bij een copy van HD naar DVD de maximale capaciteit van een DVD te benutten. De nieuwe Pioneers komen nog het meeste in de richting. Het enige wat nog ontbreekt, maar dat geldt voor alle merken, is ondersteuning van DivX (afspelen). Voordat ik echter een besluit neem, wil ik eerst wat test resultaten gelezen hebben in bladen en forums. Ik zal dus nog een paar maandjes moeten wachten vrees ik.. :(

Bedoel je dat ik mijn upc decoder op de recorder kan aansluiten en dan die tuner moet gebruiken ?

Wat is G Link

Wat bedoel je met "instelling om bij een copy van HD naar DVD de maximale capaciteit van een DVD te benutten". ?
Bedoel je dat de de recorder de kwaliteit aanpast.
Ik had begrepen dat met de sony 710 je hoofdstukken kan splitten zodat je in de hoogste kwaliteit naar verschillende dvd's kan kopieeren ?

P@trick_DVD
27-05-2005, 20:39
[Bedoel je dat ik mijn upc decoder op de recorder kan aansluiten en dan die tuner moet gebruiken ?De upc decoder sluit je via scart op de recorder aan, meestal op de EXT2 aansluiting van de recorder. De recorder stel je dan zo in dat ie van EXT2 opneemt. De interne tuner van de recorder heb je dus niet nodig.

Wat is G Link?Via G-link kan de recorder de (upc) decoder aansturen. Er gaat een kabeltje van de recorder met een infrarood zenderje aan het einde naar de infrarood ontvanger van de (upc) decoder. De recorder kan dan het kanaal van de decoder kiezen. Of dit werkt is afhankelijk van het merk decoder.

Wat bedoel je met "instelling om bij een copy van HD naar DVD de maximale capaciteit van een DVD te benutten". ?
Bedoel je dat de de recorder de kwaliteit aanpast.
Ik had begrepen dat met de sony 710 je hoofdstukken kan splitten zodat je in de hoogste kwaliteit naar verschillende dvd's kan kopieeren ? De Panasonic en Pioneer recorders hebben de mogelijkheid de opname kwaliteit zo aan te passen dat deze de disk capaciteit optimaal benut. Als je deze optie niet hebt moet je of de film splitten over 2 DVD's of een opnamekwaliteit kiezen waarbij je het minste 'verlies' hebt. Bij een film van 2 uur en 5 minuten betekent dit dan vaak dat je de opnamekwaliteit op 2,5 uur moet instellen, dus met verlies van kwaliteit.

EvdL
28-05-2005, 11:47
Grappig is dat tot voorheen ik niet van G link had gehoord.

Ik kan mijn upc motorola decoder dus niet op de hx 710 van sony aansluiten. Dan gebruik je dus de programma guide van de docder.

Die pioneer 433 is in het zwart maar heeft weer niet guide plus , wel jukeboxfunctie maar geen g link toch
?


Hoe zit dat eigenlijk met guide plus, als een programma eerder begint of later eindigd. Past guide plus c.q. de recorder dan de tijden aan ?

martwout
28-05-2005, 14:02
Ik heb even een vraag ertussendoor wat waarschijnlijk snel beantwoord kan worden (ik ben nu niet op zoek naar een model, maar volg de ontwikkelingen wel voor de toekomst als er wel een budget is).

Als je nu via een dvd-recorder iets wil branden op dvd in vergelijkbare kwaliteit als op een VHS-band (is er misschien een site met voorbeelden van de kwaliteit van iedere stand?) hoeveel uur kan je dan kwijt?

P@trick_DVD
28-05-2005, 19:13
Die pioneer 433 is in het zwart maar heeft weer niet guide plus , wel jukeboxfunctie maar geen g link toch?
De 433 zal inderdaad geen G-link hebben.

Hoe zit dat eigenlijk met guide plus, als een programma eerder begint of later eindigd. Past guide plus c.q. de recorder dan de tijden aan ?
De Guide Plus+ gegevens worden 's nachts pas ververst, dus als pas op de dag van uitzending blijkt dat de tijden veranderen, dan zal Guide Plus+ niet meer de correcte tijden aangeven. Verder ligt het eraan waarvanaf je opneemt. Als je van de interne tuner van de DVD recorder opneemt kun je VPS/PDC gebruiken voor de zenders die dit ondersteunen. Bij een externe bron, zoals een decoder, is dit niet mogelijk. Hier zul je tijdens het programmeren met Guide Plus+ zelf de opnametijden iets ruimer in moeten stellen. Gezien je toch meestal op HD zult opnemen lijkt me dit niet zo'n probleem.
Voor een uitgebreide beschrijving van hoe dit werkt bij de nieuwe Pioneers, kijk eens in de handleiding (vanaf blz 38 ).
http://www.brugermanualer.dk/pioneer/dvr-530-630h/pioneer_dvr-530-630h.pdf
Bij recorders van andere merken die Guide Plus+ ondersteunen zal het vergelijkbaar werken.

P@trick_DVD
28-05-2005, 19:23
Ik heb even een vraag ertussendoor wat waarschijnlijk snel beantwoord kan worden (ik ben nu niet op zoek naar een model, maar volg de ontwikkelingen wel voor de toekomst als er wel een budget is).

Als je nu via een dvd-recorder iets wil branden op dvd in vergelijkbare kwaliteit als op een VHS-band (is er misschien een site met voorbeelden van de kwaliteit van iedere stand?) hoeveel uur kan je dan kwijt?
De kwaliteit hangt sterk af van de recorder en het materiaal wat je wilt opnemen. Als je het hebt over VHS kwaliteit, dan zit je gemiddeld genomen op 4 uur opname op een enkellaags DVD. De nieuwe Pioneers gaan zelfs tot 13! uur op een enkellaags DVD, maar dat is waarschijnlijk niet om aan te zien.

jeroendendunnen
28-05-2005, 19:29
ik heb er €899,- voor betaald bij de Correct in Rotterdam.

Hij is zeer gebruiksvriendelijk, werkt met manueel ingeven van de timer of doormiddel van het bekende showview systeem.
alles gaat keurig via een mooi grafisch kleuren scherm. zeer fraai.

vragen zijn altijd welkom.

Mis je het ontbreken van guideplus niet ?

Nee, niet echt, ik programmeer toch altijd 5 min eerder en later. want in de meeste gevallen klopt er toch niks van dat guide plus, of je mist net een paar sec of minuten. zit ik persoonlijk niet echt op te wachten.
dus doe toch altijd al alles met de hand. maar dat is alleen mijn voorkeur. :wink:

EvdL
30-05-2005, 08:27
Als Guide plus de tijden niet aapast bij wijziing op de dag zelf (en een wijziging is toch meestal op de dag zelf), dan heb je er toch nog weinig aan.
Op dit moment stel ik met bij videorecorder ook de tijden aan met een minuut of 5 ervoor en 5 a 10 erna omdat programma's nog wel eens uitlopen.

Bij gebruid van showview , past die de tijden wel automatisch eigenlijk aan ? Weet ik niet meer.

EvdL
30-05-2005, 08:27
Als Guide plus de tijden niet aapast bij wijziing op de dag zelf (en een wijziging is toch meestal op de dag zelf), dan heb je er toch nog weinig aan ? Behalve het gemak van aanklikken en hup de tijden staan erin.
Op dit moment stel ik met bij videorecorder ook de tijden aan met een minuut of 5 ervoor en 5 a 10 erna omdat programma's nog wel eens uitlopen.

Bij gebruid van showview , past die de tijden wel automatisch eigenlijk aan ? Weet ik niet meer.

pvdlaan
30-05-2005, 13:07
blij dat ik dit forum gevonden heb, want ook ik sta voor het dilemma liteon, sony of pioneer ...

Ik ben behoorlijk opzoek naar een hdd/dvd recorder met een hdd van 160gb.

Zou het prettig vinden als er muziek (mp3/wma) opgezet kan worden en dat er guide+ opzit, verder vind ik dvd+r(w) toch ook wel makkelijk.

Ik was er bijna uit om toch voor de liteon te gaan, 2 jaar on site garantie, de prijs is erg aantrekkelijk (momenteel 395,-) en diverse mogelijkheden zoals muziek afspelen vanaf je hdd.

Maar nu ik de nieuwe pioneer zie, begin ik te twijfelen. Hij is iets duurder, maar ik neem aan ook kwalitatief beter, zaker qua vormgeving :wink:

Ook de sony staat me aan, vanwege de dvd- en + r(w) alleen mis je dan guide + (al vraag ik me af of dit echt een meer waarde is, als hij geeneens aanpast bij vetraging van de uitzending.

Ook wat ik hier lees over een g-link is interessant, ik ben van plan eerdaags over te stappen naar digitale TV van casema en wil daarvoor de samsung decoder aanschaffen, als ik het goed begrijp kan je dmv deze link beter opnamens krijgen omdat hij de tumer van de decoder gebruikt :?

Kortom wat is jullie advies/kijk op mijn keuze.

Nogmaals ik vind de liteon erg aantrekkelijk vanwege zijn mogelijkheden en de prijs, maar is het wel een goede recorder ...

Verder heeft de pioneer de beste mogelijkheden maar heb gelezen dat deze maar 10gb aan muziek kan herbergen.

Ik wacht jullie reakties af ... 8)

P@trick_DVD
30-05-2005, 18:54
Zou het prettig vinden als er muziek (mp3/wma) opgezet kan worden en dat er guide+ opzit, verder vind ik dvd+r(w) toch ook wel makkelijk.
mp3/wma op een de harddisk zetten gaat bij bijna geen enkele dvd-recorder volgens mij. Voor zover ik weet is Pioneer de enige die muziek van een CD op de HD kan zetten, maar dit is niet in mp3/wma formaat maar dolby digital. Op de liteon site staat trouwens niet dat mp3 vanaf de harddisk wordt ondersteunt.


Ik was er bijna uit om toch voor de liteon te gaan, 2 jaar on site garantie, de prijs is erg aantrekkelijk (momenteel 395,-) en diverse mogelijkheden zoals muziek afspelen vanaf je hdd.
Liteon is meer een budget merk. Verwacht niet dezelfde kwaliteit als bij Sony, Panasonic, Pioneer, Toshiba en JVC. Ik lees vaker berichten van mensen die eerst voor een goedkoper merk gaan (liteon, medion, etc.) en uiteindelijk toch na een teleurstelling bij de wat duurdere merken uitkomen. Maar ja, mensen die ergens tevreden over zijn hoor je minder vaak, dus er zullen ook vast mensen zijn die wel met deze recorders tevreden zijn.


Ook de sony staat me aan, vanwege de dvd- en + r(w) alleen mis je dan guide + (al vraag ik me af of dit echt een meer waarde is, als hij geeneens aanpast bij vetraging van de uitzending.
Dit klopt niet helemaal. Bij opname van de interne tuner van de recorder en gebruik makende van PDC/VPS, wordt de start -en eindtijd wel automatisch aangepast (mits deze gegevens door de zenders natuurlijk netjes worden bijgewerkt).


Ook wat ik hier lees over een g-link is interessant, ik ben van plan eerdaags over te stappen naar digitale TV van casema en wil daarvoor de samsung decoder aanschaffen, als ik het goed begrijp kan je dmv deze link beter opnamens krijgen omdat hij de tumer van de decoder gebruikt :?
G-link stuurt de decoder aan; dit heeft niets met betere opnames te maken. Ik weet trouwens niet of G-link ook gebruikt kan worden bij normale timer programmering (dus bij geen gebruik maken van Guide Plus+). Als ik je trouwens een advies mag geven over digitale TV... koop niet de Samsung decoder maar de Panasonic. Ik heb zelf de Samsung en deze heeft veel problemen. Binnen 2 weken komt er een software update voor deze decoder uit, die hopelijk de problemen op zal lossen.


Kortom wat is jullie advies/kijk op mijn keuze.
Ik kan alleen maar aangeven wat ik zelf zou doen en dat is niet voor de liteon gaan. Maar... het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.


Nogmaals ik vind de liteon erg aantrekkelijk vanwege zijn mogelijkheden en de prijs, maar is het wel een goede recorder ...
Kijk maar eens op dit forum. De meesten zijn niet al te positief...
http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=113


Verder heeft de pioneer de beste mogelijkheden maar heb gelezen dat deze maar 10gb aan muziek kan herbergen.
Maar 10GB :!: Daar past heel wat muziek op hoor. En... een dvd-recorder is toch met name bedoeld voor video? :) :)

EvdL
30-05-2005, 19:42
QUa jukebox functie Pioneer, dan kopieer je dus eerst je hele cd collectie naar je harddisk en dan kan je die functie gebruiken. Hoeveel cd's kan je dan naar je harddisk kopieeren ?
En dan nog nog, ik speel regelmatig cd's , maar om de hele collectie nu naar mijn harddisk te kopieeren , alleen vanwege die jukebox functie,
Tja, ik weet het niet, is dat handig ?

Ik begrijp dus dat guide plus wel de tijden bijwerkt, maar dan in samenwerking met de showview functie dan dan geactiveerd moet zijn ?
Of zeg ik het nu verkeerd ?

Dat G link verhaal, dat moet ik nog eens goedlezen. Die nieuwe Pioneers hadden dat wel (alleen wil ik zwart, en die heeft geeneens guide plus ?
Punt is, al mijn apparatuur is zwart, dus wil de dvd recorder ook zwart.

P@trick_DVD
30-05-2005, 21:45
QUa jukebox functie Pioneer, dan kopieer je dus eerst je hele cd collectie naar je harddisk en dan kan je die functie gebruiken. Hoeveel cd's kan je dan naar je harddisk kopieeren ?
Uit de handleiding: "The recorder can copy up to 999 CDs; a CD can contain up to 99 tracks. The recorded audio format is 256 kbps Dolby Digital."

En dan nog nog, ik speel regelmatig cd's , maar om de hele collectie nu naar mijn harddisk te kopieeren , alleen vanwege die jukebox functie,
Tja, ik weet het niet, is dat handig ?
Lijkt mij wel. Geen gehannes meer met schijfjes wisselen. Gewoon even de DVD recorder aanzetten, album selecteren en afspelen maar.

Ik begrijp dus dat guide plus wel de tijden bijwerkt, maar dan in samenwerking met de showview functie dan dan geactiveerd moet zijn ?
Of zeg ik het nu verkeerd ?
Nee, de tijden van guide plus zullen niet veranderen. Het gaat om het PDC/VPS signaal. Dit signaal start en stopt je recorder, onafhankelijk van de start -en eindtijd van de timer. Maar, zoals ik al eerder zei, PDC/VPS kun je niet gebruiken bij opname van externe bronnen zoals een digitale kabel decoder.

Dat G link verhaal, dat moet ik nog eens goedlezen. Die nieuwe Pioneers hadden dat wel (alleen wil ik zwart, en die heeft geeneens guide plus ?
Punt is, al mijn apparatuur is zwart, dus wil de dvd recorder ook zwart.
Als je persé voor zwart wilt gaan, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de Panasonic EH50. Wel guide plus maar geen G-link en helaas geen dual layer. Waarom dan niet de Sony?..., omdat deze geen flexibele recording (FR) modus heeft. De Panasonic heeft geen DV aansluiting voor digitale videocamera's, maar videobewerking op de PC's heeft toch mijn voorkeur.

pvdlaan
30-05-2005, 22:09
hmm, bedankt voor je antwoord.

Nu wordt het toch nog moeilijk.
Ik was er bijna uit met die liteon, lekker betaalbaar en voldoende mogelijkheden. maar kwalitatief moet het ook wel op orde zijn.

Ik heb momenteel een NAD setje en een Loewe TV dus wil niet veel achteruit gaan met de dvd-recorder (Hij moet toch een beetje de NAD T531 gaan vervangen :? ).

Als ik zoals geadviseerd wordt, voor de panasonic decoder ga, is het dan aan te raden om ook een panasonic dvd-recorder te nemen omdat dit dat misschien beter op elkaar afgestemd is ... :?:

Of kan dan ook prima een sony of de pioneer hierop aangesloten worden ...

ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen, zie ik morgen wel welke het gaat worden.

Nogmaals bedankt

EvdL
31-05-2005, 09:04
Alleen jammer dat de panasonic DMR EH 50 dan maar een 80 gig. harddisk heeft in vergelijk met de sony 710 met en 160 gig.

Waarom maakt pioneer die nieuwe andere types nu ook niet in het zwart. Dan was de keuze misschien al weer wat makkelijker geweest :wink:

Arriën
31-05-2005, 17:32
Als Guide plus de tijden niet aapast bij wijziing op de dag zelf (en een wijziging is toch meestal op de dag zelf), dan heb je er toch nog weinig aan ? Behalve het gemak van aanklikken en hup de tijden staan erin.
Op dit moment stel ik met bij videorecorder ook de tijden aan met een minuut of 5 ervoor en 5 a 10 erna omdat programma's nog wel eens uitlopen.

Nog een groot voordeel van EPG: Alles wat je hiermee opneemt komt in een lijst te staan op de harde schijf met de juiste benaming, waardoor je heel makkelijk kan zoeken als er bv. 10 programma's opgenomen zijn.

Ik heb 6 weken geleden de Panasonic gekocht, en voor mij is 80 GB meer dan genoeg. Je neemt wel veel sneller iets op, maar ik heb nog nooit minder dan 20 uur opneemruimte gehad, zelfs niet na een vakantie...

EvdL
31-05-2005, 17:46
Als Guide plus de tijden niet aapast bij wijziing op de dag zelf (en een wijziging is toch meestal op de dag zelf), dan heb je er toch nog weinig aan ? Behalve het gemak van aanklikken en hup de tijden staan erin.
Op dit moment stel ik met bij videorecorder ook de tijden aan met een minuut of 5 ervoor en 5 a 10 erna omdat programma's nog wel eens uitlopen.

Nog een groot voordeel van EPG: Alles wat je hiermee opneemt komt in een lijst te staan op de harde schijf met de juiste benaming, waardoor je heel makkelijk kan zoeken als er bv. 10 programma's opgenomen zijn.

Ik heb 6 weken geleden de Panasonic gekocht, en voor mij is 80 GB meer dan genoeg. Je neemt wel veel sneller iets op, maar ik heb nog nooit minder dan 20 uur opneemruimte gehad, zelfs niet na een vakantie...

Maar met bv. de sony hx 710 , zie je (tenminste dat heb ik begrepen) , ook een lijst in beeld van de programma's die je hebt opgenomen.
Ik vroeg me wel af of dat in tekst of met beeldjes is ?

JCL
31-05-2005, 17:49
Als Guide plus de tijden niet aapast bij wijziing op de dag zelf (en een wijziging is toch meestal op de dag zelf), dan heb je er toch nog weinig aan ? Behalve het gemak van aanklikken en hup de tijden staan erin.
Op dit moment stel ik met bij videorecorder ook de tijden aan met een minuut of 5 ervoor en 5 a 10 erna omdat programma's nog wel eens uitlopen.

Nog een groot voordeel van EPG: Alles wat je hiermee opneemt komt in een lijst te staan op de harde schijf met de juiste benaming, waardoor je heel makkelijk kan zoeken als er bv. 10 programma's opgenomen zijn.

Ik heb 6 weken geleden de Panasonic gekocht, en voor mij is 80 GB meer dan genoeg. Je neemt wel veel sneller iets op, maar ik heb nog nooit minder dan 20 uur opneemruimte gehad, zelfs niet na een vakantie...

De juiste naam, ook als je via digitale TV opneemt?

Peterlippe
31-05-2005, 19:24
Ik ben nieuw op dit forum en heb alle berichten tot nu toe eens doorgenomen, wat mij opvalt dat er niemand een woord over Philips praat, is dit zo'n dramatisch merk op dit gebied :?:

vbi
31-05-2005, 21:02
Ik ben nieuw op dit forum en heb alle berichten tot nu toe eens doorgenomen, wat mij opvalt dat er niemand een woord over Philips praat, is dit zo'n dramatisch merk op dit gebied :?:

ja. Philips heeft vooral in het begin dramatische recorders gemaakt. één en al softwarematige problemen. Ook de 1e hd recroder (de 720) heeft veel problemen gekend. Al met al zijn Pioneer, Sony en Panasonic gewoon stukken beter.

Peterlippe
31-05-2005, 21:17
Ik ben nieuw op dit forum en heb alle berichten tot nu toe eens doorgenomen, wat mij opvalt dat er niemand een woord over Philips praat, is dit zo'n dramatisch merk op dit gebied :?:

ja. Philips heeft vooral in het begin dramatische recorders gemaakt. één en al softwarematige problemen. Ook de 1e hd recroder (de 720) heeft veel problemen gekend. Al met al zijn Pioneer, Sony en Panasonic gewoon stukken beter.

Ik ben zelf ook op zoek naar een dvd recorder mer HD, maar als ik alle reacties op een rij zet en moet kiezen tussen pioneer Sony en Panasonic dan komt het eigenlijk op persoonlijke voorkeur aan en heeft elk merk en type zijn plusjes en minnetjes of zijn er mensen die er toch een andere mening op na houden ?

vbi
31-05-2005, 21:33
Ik ben zelf ook op zoek naar een dvd recorder mer HD, maar als ik alle reacties op een rij zet en moet kiezen tussen pioneer Sony en Panasonic dan komt het eigenlijk op persoonlijke voorkeur aan en heeft elk merk en type zijn plusjes en minnetjes of zijn er mensen die er toch een andere mening op na houden ?

Als je kiest voor 1 van deze drie merken dan maak je geen slechte keus. Dat is mijn mening.

pvdlaan
31-05-2005, 22:02
wat ik me eigelijk afvraag, zijn de recorders van sony, panasonic en pioneer ook te upgrade met nieuwere firmware of is dit alleen door de fabrikant te doen ...

Heeft iemand hier al ervaring mee ...?

P@trick_DVD
31-05-2005, 22:21
Alleen jammer dat de panasonic DMR EH 50 dan maar een 80 gig. harddisk heeft in vergelijk met de sony 710 met en 160 gig.
Panasonic komt later dit jaar uit met de EH60. Dit is de opvolger van de 'oude' E95 en zal dus een 160GB HD hebben en een DV-ingang.

Waarom maakt pioneer die nieuwe andere types nu ook niet in het zwart. Dan was de keuze misschien al weer wat makkelijker geweest :wink:
Inderdaad vreemd dat ze niet alle modellen in zwart en zilver leveren. Ik ga juist voor zilver, dus dan zit je meestal wel goed. :wink:

P@trick_DVD
31-05-2005, 22:24
wat ik me eigelijk afvraag, zijn de recorders van sony, panasonic en pioneer ook te upgrade met nieuwere firmware of is dit alleen door de fabrikant te doen ...

Heeft iemand hier al ervaring mee ...?
Volgens mij kun je al deze merken zelf upgraden. Voor de nieuwe Panasonics zijn zelfs al nieuwe firmwares uit. Gewoon even bij de fabrikant navragen of het bij het model waar je interesse naar uit gaat mogelijk is.

pvdlaan
31-05-2005, 22:42
wat ik me eigelijk afvraag, zijn de recorders van sony, panasonic en pioneer ook te upgrade met nieuwere firmware of is dit alleen door de fabrikant te doen ...

Heeft iemand hier al ervaring mee ...?
Volgens mij kun je al deze merken zelf upgraden. Voor de nieuwe Panasonics zijn zelfs al nieuwe firmwares uit. Gewoon even bij de fabrikant navragen of het bij het model waar je interesse naar uit gaat mogelijk is.

Oke dan ben ik nu zover dat ik toch maar van de liteon afgestapt ben.
De keuze is nu of de pioneer 530, de sony 710 of de panasonic DMR-EH50.

Met een lichte voorkeur toch naar de panasonic, vanwege de hele goede berichten welke op diverse forums te lezen zijn en ondanks de mindere hdd.

Morgen maar eens in de winkel kijken naar de produkten, wie weet ...

Peterlippe
31-05-2005, 22:51
[quote=pvdlaan]wat ik me eigelijk afvraag, zijn de recorders van sony, panasonic en pioneer ook te upgrade met nieuwere firmware of is dit alleen door de fabrikant te doen ...

.


Met een lichte voorkeur toch naar de panasonic, vanwege de hele goede berichten welke op diverse forums te lezen zijn en ondanks de mindere hdd.

..

Welke forums op dit gebied zijn verder nog aan te bevelen.

pvdlaan
31-05-2005, 22:54
op gathering.tweakers.net is er toch wel het een en ander op te vinden en de gebruikerservaring bij kieskeurig zijn ook erg positief.

En hier natuurlijk :D

Ook een handige link met flash: http://www.panasonic.nl/HPFlash/Default.asp

en dan onder thuis en onderweg: DVD-recorders

EvdL
01-06-2005, 07:10
[quote=EvdL]Alleen jammer dat de panasonic DMR EH 50 dan maar een 80 gig. harddisk heeft in vergelijk met de sony 710 met en 160 gig.
Panasonic komt later dit jaar uit met de EH60. Dit is de opvolger van de 'oude' E95 en zal dus een 160GB HD hebben en een DV-ingang.
quote]

Wanneer dan ? Enige is dat je dan elke keer blijft wachten op weer een beter model met weer betere mogelijkheden.

P@trick_DVD
01-06-2005, 18:02
Alleen jammer dat de panasonic DMR EH 50 dan maar een 80 gig. harddisk heeft in vergelijk met de sony 710 met en 160 gig.
Panasonic komt later dit jaar uit met de EH60. Dit is de opvolger van de 'oude' E95 en zal dus een 160GB HD hebben en een DV-ingang.


Wanneer dan ? Enige is dat je dan elke keer blijft wachten op weer een beter model met weer betere mogelijkheden.
Ik dacht pas aan het einde van dit jaar maar na effe zoeken op Google (EH60) vond ik al winkels waat je 'm kunt bestellen. De recorder zou vanaf 30/06/2005 voorradig moeten zijn. Verder stond er bij de specs dat er een 200GB HD in zat. :) Voor mij maakt dit de keuze weer wat lastiger, omdat ik de Panasonic al had 'afgeschreven' vanwege de kleine HD en ik niet tot het einde van dit jaar wilde blijven wachten.
Zie ook:
http://www.panasonic.de/presse/detail/ct_detail.aspx?newsID=48aa675f-13b7-4abd-9fa2-7acfc48a97d6&refer=recent

EvdL
02-06-2005, 10:57
Is die EH60 ook in het zwart verkrijgbaar trouwens ?
Nadeel is dan weer dat ie geen dual layer disc recording heeft.
Verder geen G-link wat nodig is om de tuner van mijn motorola upc decoder te kunnen aansturen.
Ik kan wel opnemen van de decoder zonder g link, maar dan alleen als ik thuis ben en zelf het kanaal selecteer waarvan ik wil opnemen. Klopt toch ?
Ik neem aan dat ik dan nog wel ietss anders kan kijken van de harddisk van de recorder ?

P@trick_DVD
02-06-2005, 17:04
Is die EH60 ook in het zwart verkrijgbaar trouwens ?Aangezien dit de opvolger is van de E95 vrees ik voor jou dat ie alleen in het zilver leverbaar zal zijn. :(
Nadeel is dan weer dat ie geen dual layer disc recording heeft. Verder geen G-link wat nodig is om de tuner van mijn motorola upc decoder te kunnen aansturen. Ik kan wel opnemen van de decoder zonder g link, maar dan alleen als ik thuis ben en zelf het kanaal selecteer waarvan ik wil opnemen. Klopt toch ?? Dit zijn inderdaad de nadelen. Dual layer vind ik nog niet zo'n probleem. De kwaliteit van de MPEG decoder van de Panasonic schijnt erg goed te zijn, dus je kunt toch behoorlijk wat kwijt op een enkellaags DVD. Verder kun je altijd splitten over 2 DVD's, wat nog steeds vele malen goedkoper is (en hogere compatibiliteit geeft) als dual layer discs. Bevat de upc decoder zelf geen timer functie? Ik kan mijn Samsung gewoon net zo programmeren als een Video/DVD-recorder. Het enige nadeel is dat ik dan zowel de decoder als de recorder moet programmeren.
Ik neem aan dat ik dan nog wel iets anders kan kijken van de harddisk van de recorder ?Bij opname op de harddisk kun je kijken naar iets anders op DVD en vice versa.

EvdL
02-06-2005, 20:36
Is die EH60 ook in het zwart verkrijgbaar trouwens ?Aangezien dit de opvolger is van de E95 vrees ik voor jou dat ie alleen in het zilver leverbaar zal zijn. :(
Nadeel is dan weer dat ie geen dual layer disc recording heeft. Verder geen G-link wat nodig is om de tuner van mijn motorola upc decoder te kunnen aansturen. Ik kan wel opnemen van de decoder zonder g link, maar dan alleen als ik thuis ben en zelf het kanaal selecteer waarvan ik wil opnemen. Klopt toch ?? Dit zijn inderdaad de nadelen. Dual layer vind ik nog niet zo'n probleem. De kwaliteit van de MPEG decoder van de Panasonic schijnt erg goed te zijn, dus je kunt toch behoorlijk wat kwijt op een enkellaags DVD. Verder kun je altijd splitten over 2 DVD's, wat nog steeds vele malen goedkoper is (en hogere compatibiliteit geeft) als dual layer discs. Bevat de upc decoder zelf geen timer functie? Ik kan mijn Samsung gewoon net zo programmeren als een Video/DVD-recorder. Het enige nadeel is dat ik dan zowel de decoder als de recorder moet programmeren.
Ik neem aan dat ik dan nog wel iets anders kan kijken van de harddisk van de recorder ?Bij opname op de harddisk kun je kijken naar iets anders op DVD en vice versa.

Tja, wat ik zal zei, ik heb alles in het zwart. Vind dat persoonlijk nog altijd mooier staan dan zilver.
Wat dat betreft valt de EH60 toch weer af.

Wat betreft mijn upc motorola decoder. Er zit wel een soort van epg op , maar geen timer functie. Althans, niet voor zover ik weet.

vbi
03-06-2005, 09:52
De Pioneer recorders zijn inmiddels al uit. En ik heb een minpuntje ontdekt m.b.t. de jukebox functie. Audio-cd's kunnen alleen 1 op 1 op de HD gezet worden. Het is mij nog niet gelukt dit sneller te laten verlopen. Dit is erg vervelend. Om bijvoorbeeld 20 cd's op de HD te zetten ben je gewoon langer dan 20 uur bezig.

EvdL
03-06-2005, 10:01
Ik speel wel af en toe een cd, maar om mijn hele cd collectie op de harde schijf te zetten.....................tja. Moet ik nog eens overwegen of dit een belangrijke optie voor mij is.

vbi
03-06-2005, 10:36
Ik speel wel af en toe een cd, maar om mijn hele cd collectie op de harde schijf te zetten.....................tja. Moet ik nog eens overwegen of dit een belangrijke optie voor mij is.

Ja dat is natuurlijk waar je het voor wilt gebruiken. In principe blijft een dvd recorder natuurlijk een dvd recorder. Niet meer dan dat. Maar er zijn mensen die ook echt specifiek een jukebox functie willen gaan gebruiken. En ja dan is het nadelig.

EvdL
03-06-2005, 10:56
Ik blijf het moeilijk vinden, maar eerste vereiste voor mij is sowieso dat de dvd recorder in het zwart moet zijn.
Dat zijn de sony hx 710 (de 910 schijnt nu ook in zwart leverbaar te zijn, maar heb ik nog nergens kunnen zien),
De sony's heb verder 160 gig. schijf c.q. 260 gig. schijf, heeft double layer en I link. Display van de sony's is verder niet al te groot. Je kan er wel mee dvd's mee splitten in tegenstelling tot de hx 900 van sony.

De panasonic EH 50 is dan ook wel in het zwart leverbaar, maar heeft weer geen I link, maar 80 gig. harde schijf (of is dat wel genoeg), geen double layer, maar weer wel epg.
Verder past deze recorder wat ik heb begrepen de kwaliteit aan naarmate je een film van iets maar dan 2 uur op een dvd wil krijgen.

De nieuwe pioneers hebben bijna alles (double layer, epg, jukebox functie wat misschien handig is, I link en G link), maar zijn weer niet in het zwart. Heel jammer.

Ik heb dus wel een upc motorola decoder, maar ik begrijp dat ik die zonder G link die de tuner van de upc decoder kan aansturen.

Ik denk dat ik zo alle voor een nadelen heb opgenoemd.
Of nog meer wat jullie kunnen bedenken ?

eelco74
03-06-2005, 11:37
Ik heb zelfd Sony HX-710 en ondanks dat hij geen EPG heeft, komen de namen van de opgenomen programma's toch in het overzicht te staan.

Verder kan hij in tegenstelling tot de HX-900 titels splitten.

Ik ben zeer tevreden en heb eigenlijk nog geen echt nadeel gevonden.

EvdL
03-06-2005, 12:03
Ik heb zelfd Sony HX-710 en ondanks dat hij geen EPG heeft, komen de namen van de opgenomen programma's toch in het overzicht te staan.

Verder kan hij in tegenstelling tot de HX-900 titels splitten.

Ik ben zeer tevreden en heb eigenlijk nog geen echt nadeel gevonden.

Maar het feit dat de opgenomen programma's in het overzicht komen te staan ( is dit trouwens dmv tekst of dmv beginbeeldjes ?), heeft toch niks te maken met guide plus ?
Guide plus wil zeggen dat je een schema in beeld heb en door op Record te klikken dat de tijden er gelijk in staan. Enige is dat de tijden zover ik nu heb begrepen niet door guide plus worden aangepast.

Maar de panasonic kan weliswaar niet splitten, maar past de beeldkwaliteit automatish aan. Waarin verschilt dit dan van het splitten van de hx 710 van sony ?

En hoe zit het met de ventilator van de 710. Maakt die wel of niet veel geluid ? De meningen zijn daar over verdeeld.

Wat zijn verder de verschillen met de 910 ?

P@trick_DVD
03-06-2005, 19:24
Maar het feit dat de opgenomen programma's in het overzicht komen te staan ( is dit trouwens dmv tekst of dmv beginbeeldjes ?), heeft toch niks te maken met guide plus ?
Inderdaad. Met de meeste programma's op TV wordt ook een titel meegestuurd. ALs je een wat nieuwere TV hebt zie je dit ook tijdens het zappen. Deze titel wordt waarschijnlijk bij de opname gezet op de Sony.

Maar de panasonic kan weliswaar niet splitten, maar past de beeldkwaliteit automatish aan. Waarin verschilt dit dan van het splitten van de hx 710 van sony ?
Dat klopt niet. De Panasonic's kunnen ook gewoon splitten. Ze hebben echter ook de mogelijk om tijdens het overzetten van HD naar DVD (of zelfs al tijdens het opnemen op HD) de opnamekwaliteit (bitrate) zo te regelen dat de opname precies op 1 DVD past. Dus een optimale benutting van de capaciteit van een DVD. Pioneer heeft iets vergelijkbaars. Sony helaas niet.

pvdlaan
03-06-2005, 20:10
De Pioneer recorders zijn inmiddels al uit. En ik heb een minpuntje ontdekt m.b.t. de jukebox functie. Audio-cd's kunnen alleen 1 op 1 op de HD gezet worden. Het is mij nog niet gelukt dit sneller te laten verlopen. Dit is erg vervelend. Om bijvoorbeeld 20 cd's op de HD te zetten ben je gewoon langer dan 20 uur bezig.

Heb jij de pioneer 530 zelf al ... :?
Zoja wat zijn je bevindingen van deze recorder qua beeld en geluid,
en hoe werkt het menu.

Ik moet zeggen dat mijn voorkeur toch steeds meer naar deze recorder gaat heb van de week de panasonic ff bekeken maar vond het kastje niet zo geweldig en het nadeel in alle winkels is dat ze niet aangesloten staan, zodat je niet kan zien hoe het menu eruit ziet en hoe de opnamens eruit zien.

De prijs van de pioneer staat me ook wel aan, momenteel € 480,- via het internet.

Ik zou alleen nog wat bevindingen van deze speler willen lezen an als die positief zijn, ga ik hem maar eens bestellen 8)

EvdL
03-06-2005, 20:29
Op de site van pixmania stond bij de details van de Pioneer 433H (enige die in het zwart is) dat ie weer wel guide plus heeft.
Staat echter niet als zodanig op de Duitse pioneer site vermeld :?

P@trick_DVD
03-06-2005, 21:46
Op de site van pixmania stond bij de details van de Pioneer 433H (enige die in het zwart is) dat ie weer wel guide plus heeft.
Staat echter niet als zodanig op de Duitse pioneer site vermeld :?
Zie de handleiding:
http://www.brugermanualer.dk/pioneer/dvr-433/VRB1379_DVR-433H-S.pdf
Helaas geen Guide Plus+. :(

EvdL
03-06-2005, 21:55
Op de site van pixmania stond bij de details van de Pioneer 433H (enige die in het zwart is) dat ie weer wel guide plus heeft.
Staat echter niet als zodanig op de Duitse pioneer site vermeld :?
Zie de handleiding:
http://www.brugermanualer.dk/pioneer/dvr-433/VRB1379_DVR-433H-S.pdf
Helaas geen Guide Plus+. :(

Lekker dan.
Ik weet het echt niet meer.
Guide plus lijkt handig, maar schijnt ook niet altijd te werken.
En sorry, ik begrijp nog steeds niet helemaal of de tijden worden aangepast bij guide plus. Of selecteer je alleen makkelijk het programma met guide plus en zorgt showview ervoor dat de tijden worden aangepast bij wijziging.

Verder is zo'n flexibel rating leuk, ik begrijp dat zo'n recorder. de panasonic eh50 bv ervoor zorgt dat de kwaliteit wordt aangepast aan de duur van de dvd recordable ? Toch ?
Alleen denk ik wel, in praktijk, hoe vaak ga je een programma op dvd zetten als je zo'n grote harde schijf heb. Laat dje denk je dan niet de meeste programma's gewoon op de harde schijf staan.

En in hoeverre is dat G link nu wel of niet belangrijk voor mij aangezien ik een motorola decoder heb van upc. ?

vbi
03-06-2005, 23:59
Heb jij de pioneer 530 zelf al ... :?
Zoja wat zijn je bevindingen van deze recorder qua beeld en geluid,
en hoe werkt het menu.

Ik moet zeggen dat mijn voorkeur toch steeds meer naar deze recorder gaat heb van de week de panasonic ff bekeken maar vond het kastje niet zo geweldig en het nadeel in alle winkels is dat ze niet aangesloten staan, zodat je niet kan zien hoe het menu eruit ziet en hoe de opnamens eruit zien.

De prijs van de pioneer staat me ook wel aan, momenteel € 480,- via het internet.

Ik zou alleen nog wat bevindingen van deze speler willen lezen an als die positief zijn, ga ik hem maar eens bestellen 8)

Ik heb hem niet zelf. Even mee gespeeld in een winkel. Het geluid is gewoon hetzelfde als de vorige modellen. Wat betreft het beeld weet ik het nog niet precies. De vorige modellen hadden een niet zo goede tv tuner ingebouwd. Ik moet dat nog even onderzoeken. Verder werkt het menu makkelijk. Eindelijk nederlands. Hij lijkt veel op die van de vorige modellen. Zelfde indeling, structuur enz. Het is wel mooier geworden en nog iets overzichtelijker.

P@trick_DVD
04-06-2005, 10:02
Lekker dan. Ik weet het echt niet meer. Guide plus lijkt handig, maar schijnt ook niet altijd te werken. En sorry, ik begrijp nog steeds niet helemaal of de tijden worden aangepast bij guide plus. Of selecteer je alleen makkelijk het programma met guide plus en zorgt showview ervoor dat de tijden worden aangepast bij wijziging.
Guide Plus+ werkt in combinatie met VPS/PDC voor de zenders die dit ondersteunen. Dus de opname begint en eindigt pas wanneer het VPS/PDC signaal wordt verstuurd. De tijden waarop deze signalen worden verstuurd kunnen dus ook afwijken van de timerinstelling. In jouw geval, dus met een upc decoder, heb je hier niets aan omdat je van een externe bron opneemt en niet gebruik maakt van de interner tuner van de dvd-recorder.


Verder is zo'n flexibel rating leuk, ik begrijp dat zo'n recorder. de panasonic eh50 bv ervoor zorgt dat de kwaliteit wordt aangepast aan de duur van de dvd recordable ? Toch ?
Alleen denk ik wel, in praktijk, hoe vaak ga je een programma op dvd zetten als je zo'n grote harde schijf heb. Laat dje denk je dan niet de meeste programma's gewoon op de harde schijf staan.
Helemaal correct. Of je dit vaak zult gebruiken is natuurlijk persoonlijk. Neem je vaak iets op wat je wilt bewaren op DVD, dan lijkt me dit een handige optie. Als je met name alleen van HD kijkt, dan maakt het niet zoveel uit.


En in hoeverre is dat G link nu wel of niet belangrijk voor mij aangezien ik een motorola decoder heb van upc. ?
G-link is erg handig, zeker als je een decoder hebt die je niet kunt programmeren. Let echter wel op, G-link werkt niet op alle decoders dus je zou eerst moeten navragen of jouw type decoder wel kan worden aangestuurd via G-link.

Als ik even mag samenvatten:
- Je wilt graag een zwarte recorder.
- Je neemt met name op de harddisk op en archiveert weinig op DVD.
- Je hebt graag een grote HD dan 80 GB.
- Dual layer vind je wel handig.
- Jukebox is een aardige functie maar niet direct noodzakelijk.
Als dit mijn eisen zouden zijn, dan zou ik voor de Sony 710 gaan. Bijkomstig voordeel is dat deze recorder ook erg goed is als DVD-speler. Als je persé ook Guide Plus wilt hebben heb je maar 1 zwarte optie, nl de Panasonic EH50. Dan mis je wel dual-layer, maar heb je wel DVD-RAM en DVD+R recording. Aangezien geen enkele zwarte recorder G-link ondersteunt, zul je het zonder deze optie moeten doen.

pvdlaan
04-06-2005, 11:16
Ik zit nu ook nog ff naar de sony te kijken en deze heeft weer ShowView®/VIDEO Plus+® ...?

Wat is nou het verschil tussen guide+ en video+?

Ik heb hier wel het een en ander gevonden:
http://www.europe.gemstartvguide.com/uk/media/factsheets3.html

Maar gaat het dan puur om de epg die bij guide+ er wel in zit en bij video+ niet of zijn er meer verschillen en/of overeenkomsten.

Het blijft een moeilijke keuze de pioneer, panasonic of sony ... :?

P@trick_DVD
04-06-2005, 13:25
Ik zit nu ook nog ff naar de sony te kijken en deze heeft weer ShowView®/VIDEO Plus+® ...?

Wat is nou het verschil tussen guide+ en video+?

Ik heb hier wel het een en ander gevonden:
http://www.europe.gemstartvguide.com/uk/media/factsheets3.html

Maar gaat het dan puur om de epg die bij guide+ er wel in zit en bij video+ niet of zijn er meer verschillen en/of overeenkomsten.

Het blijft een moeilijke keuze de pioneer, panasonic of sony ... :?
Buiten het ontbreken van een EPG bij showview werkt dit systeem volgens mij ook niet met externe decoders (kabel/schotel). En... als je geen TV-gids hebt, waar haal je dan de showview nummers vandaan? Met Guide Plus+ heb je dit probleem niet, want dit is een complete vervanging van je TV gids.

The GUIDE Plus+® System includes the following major features:
* Seamless interaction with all types of TV reception: terrestrial, cable or satellite.
* Programme information for all major channels received in the home.
* Programme information covering up to the next 7 days.
* Free on-going updates, insuring the accurate information.
* One-button recording: users can record any programme listed in the guide just by highlighting the programme and pressing a button.
* Interactive programme searches by category and theme:
o Users can search for major types programs such as Movies, Children, Sports.
o Within each category, users can also search by subcategory, such as “Comedy” in Movies or “Football” in Sports.
* A video window that allows users to continue watching a programme while using the guide.

EvdL
04-06-2005, 23:45
8 van de 10 hebben een tv gids en 8 van de 10 keer lopen programma's uit, dus is mijns inziens het enige voordeel dat je de begin en eindtijd er snel in hebt staan, maar kan je alsnog de eindtijd aanpassen omdat programma's vaak uitlopen.

vbi
05-06-2005, 22:35
Ik zit nu ook nog ff naar de sony te kijken en deze heeft weer ShowView®/VIDEO Plus+® ...?

Wat is nou het verschil tussen guide+ en video+?

Ik heb hier wel het een en ander gevonden:
http://www.europe.gemstartvguide.com/uk/media/factsheets3.html

Maar gaat het dan puur om de epg die bij guide+ er wel in zit en bij video+ niet of zijn er meer verschillen en/of overeenkomsten.

Het blijft een moeilijke keuze de pioneer, panasonic of sony ... :?

guide+ is het nieuwste programmeersysteem, door via het osd programmas te selecteren die opgenomen moeten worden.

showview is het oudere programmeersysteem waarbij je een 8 cijferig getal moet invoeren, waarna de recorder automatisch alle gegevens invoert.

videoplus is ongeveer hetzelfde als showview, maar dan voor duitsland.

Wijdbeens
05-06-2005, 22:50
ik heb vrijdag de 'phocus' bij de kruidvat gehaald.

369,-- 160gb / xvid-divx evt. met aparte .srt / DVDmp3 (!)

Super dus. Ik begrijp volledig dat het budget is maar hij kan meer dan recorder van 2x zoveel dus voorlopig doe ik het hiermee.

Guide+ werkte bij philips nooit lekker en je kabelboer moet het ondersteunen vlgs mij !

www.phocusdvd.com

vbi
06-06-2005, 00:33
het punt met guideplus is, is dat het gewoon een andere manier van showview is. Het werkt icm PDC. Dat betekend dat het net zo onbetrouwbaar programmeeren is als showview. Als het pdc signaal te laat komt, of niet goed door komt, gaat je timer opname ook verkeerd.

Wijdbeens
06-06-2005, 01:13
kan dat niet separaat dan, want pdc mooet je nooit gebruiken, dan kan je het vergeten, soms start je hele programma niet ...

ik gebruikte op de video wel shwoview maar pdc UIT/ dus fixed startpunt, dat werkte op de blaupunkt die ik had.

pvdlaan
06-06-2005, 08:19
de keuze is gemaakt het wordt de pioneer 530, alleen heb ik nog wel een vraag over "macrovision", wat ik wil hem in de eerste instantie gebruiken om al mijn videobanden om te zetten naar dvd.


Zit deze macrovision op alle aparaten en zoja is deze er dan ook makkelijk af te halen of te omzeilen ...

En kan ik door deze macrovision wel gewoon m`n banden opnemen op de hdd en vervolgens op dvd te branden ... ik heb een hoop zelf opgenomen banden maar ook wat originelen.

En de regiocode is deze ook makkelijk aan te passen van de pioneer want ik heb ook wat dvd`s uit amerika over laten komen.

EvdL
06-06-2005, 12:09
de keuze is gemaakt het wordt de pioneer 530, alleen heb ik nog wel een vraag over "macrovision", wat ik wil hem in de eerste instantie gebruiken om al mijn videobanden om te zetten naar dvd.


Zit deze macrovision op alle aparaten en zoja is deze er dan ook makkelijk af te halen of te omzeilen ...

En kan ik door deze macrovision wel gewoon m`n banden opnemen op de hdd en vervolgens op dvd te branden ... ik heb een hoop zelf opgenomen banden maar ook wat originelen.

En de regiocode is deze ook makkelijk aan te passen van de pioneer want ik heb ook wat dvd`s uit amerika over laten komen.

Ik ben blij dat je eruit bent, nu ik nog :wink:
Helaas is die pioneer 530 alleen in het zilver dus helaas..........................

Wijdbeens
06-06-2005, 12:13
je gaat op het randje van ..... soms is er gekraakte firmware te krijgen, maar das altijd tricky.
Misschien dat je retailer weet hoe de regiocode te omzeilen, bij philips was dit vrij simpel, niemand wist officieel hoe het moest, maar ik heb het diverse vertegenwoordigers uit zien voeren (combinatie op ab)

de macrovision is een tijd je als decoder (scart in/uit) te koop geweest, check ebay bijvoorbeeld. Overigens kun je eventueel copieeren via de tulp aansluitingen (als je video dit heeft) dan schijnt de MV niet te werken ....

Als bovenstaand antwoord niet mag hier, mijn excuses, ik probeer alleen antwoord te geven :roll:

P@trick_DVD
06-06-2005, 17:59
het punt met guideplus is, is dat het gewoon een andere manier van showview is. Het werkt icm PDC. Dat betekend dat het net zo onbetrouwbaar programmeeren is als showview. Als het pdc signaal te laat komt, of niet goed door komt, gaat je timer opname ook verkeerd.
Klopt. Tot op heden heb ik met video -en dvd-recorders nog nooit gebruik gemaakt van showview en PDC vanwege deze 'onbetrouwbaarheid'. Maar... is Guide Plus+ niet veel meer? Je krijgt een programmaoverzicht van de meeste van je zenders (dus ook een aantal die niet in jeTV gids vermeld staan), je kunt makkelijk zoeken op categorie (b.v. speelfilms) en het maakt het programmeren een stuk gemakkelijker. Wat let je om via Guide Plus+ te programmeren, geen gebruik te maken van PDC/PDS en met de hand de begin en eindtijd iets te verruimen. Is volgens mij nog altijd simpeler als een volledige handmatige programmering.

vbi
06-06-2005, 20:04
Klopt. Tot op heden heb ik met video -en dvd-recorders nog nooit gebruik gemaakt van showview en PDC vanwege deze 'onbetrouwbaarheid'. Maar... is Guide Plus+ niet veel meer? Je krijgt een programmaoverzicht van de meeste van je zenders (dus ook een aantal die niet in jeTV gids vermeld staan), je kunt makkelijk zoeken op categorie (b.v. speelfilms) en het maakt het programmeren een stuk gemakkelijker. Wat let je om via Guide Plus+ te programmeren, geen gebruik te maken van PDC/PDS en met de hand de begin en eindtijd iets te verruimen. Is volgens mij nog altijd simpeler als een volledige handmatige programmering.

Ok, daar heb je inderdaad gelijk in. Wanneer je pdc/pds uit zet, is het inderdaad toch wel een stukje gemak.
Maar het blijft persoonlijk. Ik heb het niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat heel veel andere mensen dit toch een toevoeging vinden.

EvdL
06-06-2005, 21:16
Maar als je dmv Guideplus de tijden hebt ingesteld en je wil daarna de begin en eindtijd aanpassen benje volgens mij langer kwijt dan gewoon handmatig de tijden instellen.
Anders is toch het gemak van guideplus te verwaarlozen ?

pvdlaan
06-06-2005, 22:47
je gaat op het randje van ..... soms is er gekraakte firmware te krijgen, maar das altijd tricky.
Misschien dat je retailer weet hoe de regiocode te omzeilen, bij philips was dit vrij simpel, niemand wist officieel hoe het moest, maar ik heb het diverse vertegenwoordigers uit zien voeren (combinatie op ab)

de macrovision is een tijd je als decoder (scart in/uit) te koop geweest, check ebay bijvoorbeeld. Overigens kun je eventueel copieeren via de tulp aansluitingen (als je video dit heeft) dan schijnt de MV niet te werken ....

Als bovenstaand antwoord niet mag hier, mijn excuses, ik probeer alleen antwoord te geven :roll:

dus via de tulp stekkers moet ik gewoon de video`s om kunnen zetten ...
volgens mij heb ik alleen een tulp aansluiting aan de voorzijde, dus dat zal in houden alleen video in via de tulp.

Dat is minder, ik wilde eigenlijk eerst al m`n videobanden omzetten op een dvd. Maar als dit moeilijk wordt, moet ik er nog maar eens over nadenken. :cry:

Mocht ik toch voor de pioneer gaan, welke digitale (casema)decoder kan ik hier dan het beste op aansluiten. De samsung, de panasonic of de nokia.

Ik kan er weinig reviews over vinden en aangezien ik dan toch voor een recorder ga met g-link, is het wel makkelijk om deze af te stemmen met de decoder. :wink:

pvdlaan
07-06-2005, 11:51
ik heb zojuist de knoop doorgehakt en de pioneer 530 besteld, zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen laten weten :)

EvdL
07-06-2005, 12:31
ik heb zojuist de knoop doorgehakt en de pioneer 530 besteld, zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen laten weten :)

Dat is toch het type waar bijna alles op zit (double layer, epg ,jukebox, g link).
Tja, niet in het zwart, dat is jammer. Anders , zou je zeggen, is dit de ideale recorder :wink:

P@trick_DVD
07-06-2005, 18:32
Mocht ik toch voor de pioneer gaan, welke digitale (casema)decoder kan ik hier dan het beste op aansluiten. De samsung, de panasonic of de nokia.

Ik kan er weinig reviews over vinden en aangezien ik dan toch voor een recorder ga met g-link, is het wel makkelijk om deze af te stemmen met de decoder. :wink:
Kijk eens op dit forum:
http://www.tvhomeforum.tk/

Ik heb zelf de Samsung. De reden dat ik deze kocht was omdat deze 2 scart aansluitingen heeft. Helaas bleek achteraf dat de 2e scart aansluiting geen RGB ondersteunt, dus heb je hier eigenlijk nog niets aan (of je moet het verlies in kwaliteit voor lief nemen). Verder heeft de Samsung nog veel kinderziektes en is de beeldkwaliteit van de Samsung stukker slechter als die van de Panasonic. Begin juni zal er een software update uitkomen van de Samsung (tot op heden nog niets gezien), dus ik hoop dat alle kinderziektes zijn verholpen. Als je de berichten op eerdergenoemd forum doorleest, dan zul je zien dat men het meest te spreken is over de Panasonic decoder. Volgens dit forum zouden beide decoders G-link moeten ondersteunen. In de nokia decoder heb ik me nooit verdiept.

P@trick_DVD
07-06-2005, 18:41
ik heb zojuist de knoop doorgehakt en de pioneer 530 besteld, zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen laten weten :)
Gefeliciteerd met je aankoop! :) Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Deze recorder staat ook op no. 1 in mijn 'wishlist'.

Dat is toch het type waar bijna alles op zit (double layer, epg ,jukebox, g link).
Tja, niet in het zwart, dat is jammer. Anders , zou je zeggen, is dit de ideale recorder :wink:
'De ideale recorder' :shock: Inderdaad, de Pioneer komt in de buurt maar er valt altijd nog wel wat te verbeteren, b.v.:
- opname op DVD+R(W)
- afspelen van DivX
- mp3 van harddisk en DVD
- en speciaal voor jou... ook leverbaar in het zwart. :wink:

EvdL
07-06-2005, 21:38
'De ideale recorder'[/i] :shock: Inderdaad, de Pioneer komt in de buurt maar er valt altijd nog wel wat te verbeteren, b.v.:
- opname op DVD+R(W)
- afspelen van DivX
- mp3 van harddisk en DVD
- en speciaal voor jou... ook leverbaar in het zwart. :wink:

In het zwart leverbaar ?

- Enne,,,,,had ik niet gezien. Dat ie niet kan opnemen op dvd+ r(W).
Tot nu doe nam ik ik via mijn dvd brander van mijn pc alles op +r en +rw recordables.
Moet ik dus apart -r en -rw gaan kopen ?
Ik kan wel denk ik gewoon mijn huidige + en +rw recordables afspelen ?
- Divx afspelen doe ik nooit.
- Wat bedoel je met mp3 van harddisk en dvd. ? Dat ik geen mp3 op de harddisk kan kopieeren maar mp3 alleen kan afspelen door ze eerst op een recordable te zetten >

Wijdbeens
08-06-2005, 03:10
Een vreemde afwijking dat iedereen maar mp3 wil hebben op de HD van een apparaat dat bedoelt is voor beeld :roll:

Divx is top, maar dat zal bij bekende merken een stuk lastiger liggen ivm rechten/licenties, tsja als je het niet gebruikt .....

Ja, je zal 2 soorten in huis moeten halen, afspelen moet geen probleem zijn, als je iemand treft met een oudere dvd-speler kan die overigens wel problemen treffen met jouw - (min) standaard.

Zwart ? Ben je betoeterd ik heb inmiddels alles zilver :wink:

B.t.w. de ultieme machine voor mij zou een mega HD hebben met een DVD speler, genoemde formaten ondersteunen en geen edit mogelijkheden aan boord hebben ... op die wijze zou ik zo'n apparaat ook bij mn ouders kunnen introduceren, de ab en het gebruik zouden heel simpel zijn :!: Ik neem nooit iets van tv op een disk op om te bewaren en alle camera edits gaan veel beter op de pc ....

(Het apparaat dat ik nu heb schijnt overigens alleen op de disk editten toe te laten en niet op de HD)

EvdL
08-06-2005, 09:20
- en speciaal voor jou... ook leverbaar in het zwart. :wink:

Ik zie nu pas dat het een grapje was. Ik dacht al.........toch in het zwart leverbaar.
Ik heb juist alles in het zwart, vind dat toch steeds mooier dan zilver staan.


Dus tja, het gaat dan voor mij tussen de sony 710, de panasonic 50 en de pioneer 433.

P@trick_DVD
08-06-2005, 17:59
Tot nu doe nam ik ik via mijn dvd brander van mijn pc alles op +r en +rw recordables. Moet ik dus apart -r en -rw gaan kopen? Ik kan wel denk ik gewoon mijn huidige + en +rw recordables afspelen ?
Ligt aan de DVD-recorder die je kiest.

Even een korte opsomming van ondersteuning van DVD formaten voor opname:
Sony: DVD +R(W), DVD-R(W), DVD+R dual layer
Panasonic (nieuwe modellen): DVD -R(W), DVD+R, DVD-RAM (dus geen dual layer en +RW)
Pioneer (nieuwe modellen): DVD-R(W), DVD-R dual layer

Volgens mij spelen alle recorders wel DVD+R(W) en DVD-R(W) af. Dual layer ondersteuning (+ en -) is nog een beetje tricky en DVD-RAM kun je alleen afspelen op de Panasonic (ander merken zoals JVC kunnen dit trouwens wel).


- Wat bedoel je met mp3 van harddisk en dvd. ? Dat ik geen mp3 op de harddisk kan kopieeren maar mp3 alleen kan afspelen door ze eerst op een recordable te zetten.
De meeste recorders ondersteunen alleen MP3 vanaf CD-R(W). Dus ja, je moet ze op een CD-recordebale of CD-rewriteable zetten.

P@trick_DVD
08-06-2005, 18:06
Een vreemde afwijking dat iedereen maar mp3 wil hebben op de HD van een apparaat dat bedoelt is voor beeld :roll: Als je puur naar de functie kijkt heb je gelijk en zijn de video functies natuurlijk het voornaamste, maar waarom dan wel MP3 ondersteunen vanaf CD? Zo'n recorder bezit dus een decoder op MP3 te kunnen afspelen, maar niet vanaf harddisk of DVD. Waarom?

Divx is top, maar dat zal bij bekende merken een stuk lastiger liggen ivm rechten/licenties, tsja als je het niet gebruikt .....Philips is zekere geen bekend merk. :wink: Maar ook Philips heeft alleen spelers die dit ondersteunen. De enige recorders die ik ken die dit kunnen zijn van LG. Zie http://www.cdfreaks.com/news/11212 .

Wijdbeens
09-06-2005, 03:17
Divx is top, maar dat zal bij bekende merken een stuk lastiger liggen ivm rechten/licenties, tsja als je het niet gebruikt .....Philips is zekere geen bekend merk. :wink: Maar ook Philips heeft alleen spelers die dit ondersteunen. De enige recorders die ik ken die dit kunnen zijn van LG.

Hahaha, nee philips loop IK met een boog omheen, maar desalnietteplus wist ik dit niet hoor .... Pioneer en Sony (b.v.) doen dit dus niet, of misschien inmiddels ook al 'deden' en mij was ooit verteld dat dit met rechten te maken had.
Mn eerste speler was een flappie-merk vanwege de mp3 ondersteuning en regiovrij (eigenlijk een cd-rom in een audiohuisje als ik het zo mag zeggen) en nu dus weer een 'vage' :wink: recorder voor o.a. de DIVX.

Oh ja, ik denk dat het lezen van de diverse formaten het probleem niet is, maar het wegschrijven wel en dat je daarom dus geen mp3, ogg o.i.d. op de HD kwijtkunt ...

P@trick_DVD
09-06-2005, 16:44
Voor degene die graag een compleet home cinema systeem willen aanschaffen met een DVD-HD recorder...
De Pioneer DVR-530H gaat ook deel uitmaken van de set RCS-77H. Deze zou leverbaar moeten zijn vanaf augustus. Voor meer info zie volgende link:
http://www.pioneer-eur.com/files/brochures/05_HE_Preview/05_HE_PRE_EN.pdf
Ook Panasonic heeft een set met de EH50 als recorder, zie:
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3093|633|632|601|4|1

EvdL
09-06-2005, 16:59
En ik zit nog steeds te dubben tussen de sony 710 en Panasonic EH50..................... :?

pvdlaan
13-06-2005, 07:59
Oke hier dan mijn bevindingen van de pioneer dvr-530h :)

Het is een prima recoder maar meer ook niet.
Hij kan perfecte opnamens maken in xp en sp, maar als je ze daarna wil over zetten op een dvd-rw, doet hij dat 1 op 1 (voorals nog ...)

Dit is een van de punten die me momenteel tegen staat, ik had nl begrepen dat als je een 4x dvd-rw erin hebt, dat deze dan ook 4x zo weinig tijd in beslag nam.

Verder de quide+ is echt geweldig, makkelijk opnemen, zoeken op trefwoord of je eigen lijst samenstellen ideaal.

De jukebox functie steld ook weinig voor, de cd`s worden 1 op 1 gecopieerd en hij kan bv geen dvd`s met mp3`s lezen.
Omdat je de jukebox ook nog moet bewerken qua namen en titels, is dit voor mij niet aantrekkelijk, ik hou het wel bij de xbox :)

Wat me ook nog niet duidelijk is is of er timesift (chaseplay) op zit. Ik dacht dat je "gewoon" pauze in kon toetsen en dat hij dat automatisch opnam, waarna je het bv een minuut later weer op play kan drukken. Helaas wwerkt het niet zo :( . Je kan wel tijdens een opnamen afspelen, welke opgenomen programma dan ook.

Kortom de eerste indruk valt een beetje tegen qua mogelijkheden. Ook het menu vind ik niet echt logisch, ondanks de help functie.
De opname kwaliteit (waar het eigelijk om gaat) is super en de geluids kwaliteit kan ik nog niet over oordelen, omdat hij nog niet op de versterker aangesloten is.

Mochten er nog wijzigingen komen laat ik het wel ff weten.

EvdL
13-06-2005, 10:12
Ik neig zelf toch naar de Sony hx 710.
Enige waarom ik voor de Panasonic EH50/Eh52 zou kiezen is het feit dat die dan wel guide plus heeft, maar de vraag is of ik dat moet doen gezien het feit dat qua opname/geluid de sony volgens mij beter is.
De sony heeft ook double layer en I link en beide opties heeft de panasonic weer niet.
Maar goed, ik wil natuurlijk perse een recorder in het zwart.
Vandaar dat het toch tussen deze 2 gaat.

Mastermano
13-06-2005, 15:13
Ik neig zelf toch naar de Sony hx 710.
Enige waarom ik voor de Panasonic EH50/Eh52 zou kiezen is het feit dat die dan wel guide plus heeft, maar de vraag is of ik dat moet doen gezien het feit dat qua opname/geluid de sony volgens mij beter is.
De sony heeft ook double layer en I link en beide opties heeft de panasonic weer niet.
Maar goed, ik wil natuurlijk perse een recorder in het zwart.
Vandaar dat het toch tussen deze 2 gaat.

Ik zou ook voor de sony gaan. Hij kan daul layer schijfjes branden en er zit een matrix functie dat ervoor zorgt dat opnames van tv kwalitatief beter zijn. Er zit ook een 160 gyg harde schijf bij bij de panasonic 80 gyg. De sony ondersteunt -+r(w) en panasonic geen +rw maar -ram. Dit formaat is lastig uitwisselbaar, omdat bijna nietmand een dvd speler heeft die dat formaat ondersteunt. Ik verkoop deze recorder zelf bij de mediamarkt in Zoetermeer en nog nooit klachten gehoord of mensen die ';m terug hebben gebracht. Bij ons kost die E 649,-

Bij de sony zit showview dat ook handig is. Ik weet niet hoe handig dat guide plus is.

greetz

Mastermano
13-06-2005, 15:13
Ik neig zelf toch naar de Sony hx 710.
Enige waarom ik voor de Panasonic EH50/Eh52 zou kiezen is het feit dat die dan wel guide plus heeft, maar de vraag is of ik dat moet doen gezien het feit dat qua opname/geluid de sony volgens mij beter is.
De sony heeft ook double layer en I link en beide opties heeft de panasonic weer niet.
Maar goed, ik wil natuurlijk perse een recorder in het zwart.
Vandaar dat het toch tussen deze 2 gaat.

Ik zou ook voor de sony gaan. Hij kan daul layer schijfjes branden en er zit een matrix functie dat ervoor zorgt dat opnames van tv kwalitatief beter zijn. Er zit ook een 160 gyg harde schijf bij bij de panasonic 80 gyg. De sony ondersteunt -+r(w) en panasonic geen +rw maar -ram. Dit formaat is lastig uitwisselbaar, omdat bijna nietmand een dvd speler heeft die dat formaat ondersteunt. Ik verkoop deze recorder zelf bij de mediamarkt in Zoetermeer en nog nooit klachten gehoord of mensen die ';m terug hebben gebracht. Bij ons kost die E 649,-

Bij de sony zit showview dat ook handig is. Ik weet niet hoe handig dat guide plus is.

greetz

Mastermano
13-06-2005, 15:13
Ik neig zelf toch naar de Sony hx 710.
Enige waarom ik voor de Panasonic EH50/Eh52 zou kiezen is het feit dat die dan wel guide plus heeft, maar de vraag is of ik dat moet doen gezien het feit dat qua opname/geluid de sony volgens mij beter is.
De sony heeft ook double layer en I link en beide opties heeft de panasonic weer niet.
Maar goed, ik wil natuurlijk perse een recorder in het zwart.
Vandaar dat het toch tussen deze 2 gaat.

Ik zou ook voor de sony gaan. Hij kan daul layer schijfjes branden en er zit een matrix functie dat ervoor zorgt dat opnames van tv kwalitatief beter zijn. Er zit ook een 160 gyg harde schijf bij bij de panasonic 80 gyg. De sony ondersteunt -+r(w) en panasonic geen +rw maar -ram. Dit formaat is lastig uitwisselbaar, omdat bijna nietmand een dvd speler heeft die dat formaat ondersteunt. Ik verkoop deze recorder zelf bij de mediamarkt in Zoetermeer en nog nooit klachten gehoord of mensen die ';m terug hebben gebracht. Bij ons kost die E 649,-

Bij de sony zit showview dat ook handig is. Ik weet niet hoe handig dat guide plus is.

greetz

vbi
13-06-2005, 15:34
Ik neig zelf toch naar de Sony hx 710.
Enige waarom ik voor de Panasonic EH50/Eh52 zou kiezen is het feit dat die dan wel guide plus heeft, maar de vraag is of ik dat moet doen gezien het feit dat qua opname/geluid de sony volgens mij beter is.
De sony heeft ook double layer en I link en beide opties heeft de panasonic weer niet.
Maar goed, ik wil natuurlijk perse een recorder in het zwart.
Vandaar dat het toch tussen deze 2 gaat.

Ik zou ook voor de sony gaan. Hij kan daul layer schijfjes branden en er zit een matrix functie dat ervoor zorgt dat opnames van tv kwalitatief beter zijn. Er zit ook een 160 gyg harde schijf bij bij de panasonic 80 gyg. De sony ondersteunt -+r(w) en panasonic geen +rw maar -ram. Dit formaat is lastig uitwisselbaar, omdat bijna nietmand een dvd speler heeft die dat formaat ondersteunt. Ik verkoop deze recorder zelf bij de mediamarkt in Zoetermeer en nog nooit klachten gehoord of mensen die ';m terug hebben gebracht. Bij ons kost die E 649,-

Bij de sony zit showview dat ook handig is. Ik weet niet hoe handig dat guide plus is.

greetz

80 gig is nog steeds voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende. dat is dus ongeveer 35 uur in prima kwaliteit. Alles wat je vaker dan 3 keer van plan bent te bekijken brandt je weg naar dvd. Het feit dat de panasonic dvd ram heeft ipv dvd +rw, maakt volgens mij ook geen ene drol uit. dvd-ram bied enorm veel voordelen wanneer ik een recorder zonder harddisk neem. Bij een recorder met harddisk is het niet zoveel meer van belang.

de kans dat ik een rw schijfje ga opnemen is vrij klein. Als ik een hd recorder koop, dan zal ik voornamelijk met de hd gaan werken. Als er echt iets is wat ik wil bewaren (een verjaardagsfilmpje ofzo) dan schrijf ik het wel weg naar een -r of +r.
RW zal ik toch niet gaan schrijven.

P@trick_DVD
13-06-2005, 19:20
Het is een prima recoder maar meer ook niet.
Hij kan perfecte opnamens maken in xp en sp, maar als je ze daarna wil over zetten op een dvd-rw, doet hij dat 1 op 1 (voorals nog ...)

Dit is een van de punten die me momenteel tegen staat, ik had nl begrepen dat als je een 4x dvd-rw erin hebt, dat deze dan ook 4x zo weinig tijd in beslag nam.
Het lijkt er op dat je iets verkeerd doet. E.e.a. heeft te maken hoe je iets opneemt (videomodus on/off) en hoe je je DVD-RW initialiseerd (video modus of VR-modus). Lees hoofdstuk 8 en 12 van de handleiding nog maar eens goed door. :wink:

De jukebox functie steld ook weinig voor, de cd`s worden 1 op 1 gecopieerd en hij kan bv geen dvd`s met mp3`s lezen.
Omdat je de jukebox ook nog moet bewerken qua namen en titels, is dit voor mij niet aantrekkelijk, ik hou het wel bij de xbox :)
Het is inderdaad jammer dat mp3 niet wordt ondersteunt in deze functie en dat kopieëren naar de harddisk alleen maar in realtime gaat.

Wat me ook nog niet duidelijk is is of er timesift (chaseplay) op zit. Ik dacht dat je "gewoon" pauze in kon toetsen en dat hij dat automatisch opnam, waarna je het bv een minuut later weer op play kan drukken. Helaas wwerkt het niet zo :( . Je kan wel tijdens een opnamen afspelen, welke opgenomen programma dan ook.
Timeshifting (chaseplay) is wel degelijk mogelijk. Je moet niet op pauze drukken maar op record. Hierna kun je door op play te drukken de opname vanaf het begin kijken (dit kan echter niet direct nadat je op record hebt gedrukt). Als je tijdens het afsplen op stop drukt stopt het afspelen en niet de opname. De opname kun je stoppen door op stop rec te drukken. Zie pagina 57 van de handleiding.

P@trick_DVD
13-06-2005, 19:34
Ik neig zelf toch naar de Sony hx 710.
Enige waarom ik voor de Panasonic EH50/Eh52 zou kiezen is het feit dat die dan wel guide plus heeft, maar de vraag is of ik dat moet doen gezien het feit dat qua opname/geluid de sony volgens mij beter is.
De sony heeft ook double layer en I link en beide opties heeft de panasonic weer niet.
Maar goed, ik wil natuurlijk perse een recorder in het zwart.
Vandaar dat het toch tussen deze 2 gaat.
De panasonic heeft eigenlijk maar 2 voordelen tov de Sony, namelijk Guide Plus+ en een FR modus voor optimale benutting van een DVD bij opname. Dit weegt volgens mij niet op tegen de voordelen van de Sony, nl. grotere HD, DV-in (i-link), dual-layer, +R(W) en -R(W) support voor opname, goede DVD -en CD-speler. Of de opnamekwaliteit van Sony beter is betwijfel ik. Hier moet je waarschijnlijk onderscheid maken wat betreft de opnamemodus. In XP+, XP en SP is de Sony waarschijnlijk de betere. Bij EP en LP is de Panasonic weer beter (4 uur in full resolution).
Mijn keuze zou ook de Sony zijn als het een zwarte zou moeten worden. De toegevoegde waarde van Guide Plus+ bij het ontbreken van G-link (wat toch wel erg handig is als je een decoder hebt voor kabel of satelliet) is nl. nihil en ook met het ontbreken van een FR modus is te leven als je weinig op DVD archiveert.

EvdL
14-06-2005, 11:30
80 gig is nog steeds voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende. dat is dus ongeveer 35 uur in prima kwaliteit. Alles wat je vaker dan 3 keer van plan bent te bekijken brandt je weg naar dvd. Het feit dat de panasonic dvd ram heeft ipv dvd +rw, maakt volgens mij ook geen ene drol uit. dvd-ram bied enorm veel voordelen wanneer ik een recorder zonder harddisk neem. Bij een recorder met harddisk is het niet zoveel meer van belang.

de kans dat ik een rw schijfje ga opnemen is vrij klein. Als ik een hd recorder koop, dan zal ik voornamelijk met de hd gaan werken. Als er echt iets is wat ik wil bewaren (een verjaardagsfilmpje ofzo) dan schrijf ik het wel weg naar een -r of +r.
RW zal ik toch niet gaan schrijven.

Dus, welke zou/ga je kopen dan ?

vbi
15-06-2005, 14:54
80 gig is nog steeds voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende. dat is dus ongeveer 35 uur in prima kwaliteit. Alles wat je vaker dan 3 keer van plan bent te bekijken brandt je weg naar dvd. Het feit dat de panasonic dvd ram heeft ipv dvd +rw, maakt volgens mij ook geen ene drol uit. dvd-ram bied enorm veel voordelen wanneer ik een recorder zonder harddisk neem. Bij een recorder met harddisk is het niet zoveel meer van belang.

de kans dat ik een rw schijfje ga opnemen is vrij klein. Als ik een hd recorder koop, dan zal ik voornamelijk met de hd gaan werken. Als er echt iets is wat ik wil bewaren (een verjaardagsfilmpje ofzo) dan schrijf ik het wel weg naar een -r of +r.
RW zal ik toch niet gaan schrijven.

Dus, welke zou/ga je kopen dan ?

dat blijft nog steeds persoonlijk. Ik wou hier alleen maar mee aangeven dat dvd-ram en 80 gig niet de voornaamste reden hoeft te zijn. Je zou kunnen kijken of je voor jezelf de i-link en guideplus van toegevoegde waarde vind hebben bijvoorbeeld.

EvdL
15-06-2005, 19:45
80 gig is nog steeds voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende. dat is dus ongeveer 35 uur in prima kwaliteit. Alles wat je vaker dan 3 keer van plan bent te bekijken brandt je weg naar dvd. Het feit dat de panasonic dvd ram heeft ipv dvd +rw, maakt volgens mij ook geen ene drol uit. dvd-ram bied enorm veel voordelen wanneer ik een recorder zonder harddisk neem. Bij een recorder met harddisk is het niet zoveel meer van belang.

de kans dat ik een rw schijfje ga opnemen is vrij klein. Als ik een hd recorder koop, dan zal ik voornamelijk met de hd gaan werken. Als er echt iets is wat ik wil bewaren (een verjaardagsfilmpje ofzo) dan schrijf ik het wel weg naar een -r of +r.
RW zal ik toch niet gaan schrijven.

Dus, welke zou/ga je kopen dan ?

dat blijft nog steeds persoonlijk. Ik wou hier alleen maar mee aangeven dat dvd-ram en 80 gig niet de voornaamste reden hoeft te zijn. Je zou kunnen kijken of je voor jezelf de i-link en guideplus van toegevoegde waarde vind hebben bijvoorbeeld.

Ik bedoelde eigenlijk meer welk dvd record jij gaat kopen. Dat was je toch van plan ?
Ik ben er denk ik wel uit.

vbi
16-06-2005, 00:08
hahah nee ik ga er zelf geen een kopen. Ik ben hier puur voor het advies. :wink:

EvdL
16-06-2005, 10:05
Weet iemand de lengte en breedte maten van de SOny hx 710. ?

Heb het al gevonden en....................

Heb hem inmiddels besteld ook.

Bedankt voor alle info c.q. geduld :wink:

P@trick_DVD
16-06-2005, 17:02
Weet iemand de lengte en breedte maten van de SOny hx 710. ?

Heb het al gevonden en....................

Heb hem inmiddels besteld ook.

Bedankt voor alle info c.q. geduld :wink:
Gefeliciteerd met je beslissing! Je hebt toch wel de zwarte versie besteld? :wink: Ik ben benieuwd hoe ie bevalt.

EvdL
16-06-2005, 17:09
Weet iemand de lengte en breedte maten van de SOny hx 710. ?

Heb het al gevonden en....................

Heb hem inmiddels besteld ook.

Bedankt voor alle info c.q. geduld :wink:
Gefeliciteerd met je beslissing! Je hebt toch wel de zwarte versie besteld? :wink: Ik ben benieuwd hoe ie bevalt.

Zeker de zwarte. :) Als het goed is heb ik hem snel.
Ik laat de bevindingen tzt inderdaad wel even weten.

pearlharbor
18-06-2005, 10:00
hai wij hebben al enkele maanden de pioneer 520h-s
hij bevalt uitstekend kan er alles mee doen wat ik zou willen doen
gebruiksvriendelijk [ zelfs mijn man kan er mee overweg]
ik heb een paar oude videobanden [ vhs] overgenomen op mijn harde schijf en die toen bewerkt en gebrand op een dvd`tje ik moet zeggen perfect perfect perfect.
vragen zijn welkom op deze forum over deze pioneer hoor
groetjessssss

pearlharbor
18-06-2005, 10:02
owja deze heeft natuurlijk wel een harde schijf he :D

EvdL
30-06-2005, 14:17
Weet iemand de lengte en breedte maten van de SOny hx 710. ?

Heb het al gevonden en....................

Heb hem inmiddels besteld ook.

Bedankt voor alle info c.q. geduld :wink:
Gefeliciteerd met je beslissing! Je hebt toch wel de zwarte versie besteld? :wink: Ik ben benieuwd hoe ie bevalt.

16 juni bij best-sellers.nl besteld. Daar al ooit wat anders ook besteld en voordeel is dat ik (woon in Purmeren) makkelijk daar (zwaag) de recorder kan halen. Dat is op zich natuurlijk mooi dat je kan afhalen, iets veiliger.
Helaas hadden ze niet de zwarte op voorraad, en ben ik afhankelijk waneer hun centraal magazijn levert.

Nu had ik Coolsound gebeld, hebben een zwarte op voorraad.
Maar ja, die zitten wel een eind weg en dan zou het opsturen worden en heb ik hem in max. 2 dagen.

Veilig om zo'n produkt te laten sturen, want ik wordt een beetje ongeduldig.
:wink: Of niet doen ?

Wijdbeens
02-07-2005, 17:24
Zie niet in waarom niet, weet jij hoeveel er met die dozen wordt gegooid voordat het in een 'normale' winkel ligt .... geen verschil.

Ik denk dat een ritje zwolle duurder is :wink:

EvdL
02-07-2005, 19:12
Heb mijn bestelling bij best-sellers.nl geannuleerd. Daar kun je ook afhalen in Zwaag en ik woon zelf in Purmerend, dus dat is vlakbij.
Maar na anderhalve week konden ze niet zeggen wanneer een zwart exemplaar wel binnenkwam uit hun centraal magazijn.
En aangezien ik perse vandaag Live8 met de recorder wilde opnemen heb ik gisteren bij Coolsound besteld, spoedbetalin gedaan en vandaag kwam ie binnen. Installeren was een makkie (tja, je haalt gewoon de kabels uit de videorecorder en zet ze op de dvd recorder) en nu neem ie Live8 op achter elkaar. Heerlijk geen banden meer wisselen.

Moet alleen nog uitvogelen hoe ik mijn upc motorola decoder daar op moet aansluiten.

Verdere ervaringen volgen nog.

Exxon
02-07-2005, 19:41
Ik ben nu ook Live 8 aan het opnemen, ongeveer 7 en een half uur op de harde schijf en de rest op een gewone recorder. Ik had eigenlijk met gemak heel Live 8 op de HDD kunnen opnemen maar de kwamen vandaag nog wat andere leuke programma's/films.

Wijdbeens
03-07-2005, 23:07
Heel erg off-topic, ik vond de kwaliteit van de uitzending geen HD waard.

Maar ik keek 'elders' zonder surround fratsen e.d. dus misschien zit ik er naast.

Ga je dat allemaal terugkijken dan, 8 uur ?

EvdL
06-07-2005, 21:15
Heel erg off-topic, ik vond de kwaliteit van de uitzending geen HD waard.

Maar ik keek 'elders' zonder surround fratsen e.d. dus misschien zit ik er naast.

Ga je dat allemaal terugkijken dan, 8 uur ?

Jazeker en daarna wissen (want dat is nou zo handig) wat ik minder vind zodat ik alleen overhou wat ik het beste vind.

EvdL
06-07-2005, 21:24
De recorder nu een kleine week in bezit. Het is grappig hoe snel je dingen al doorhebt zonder uberhaupt de handleiding volledig te hebben gelezen.

Paar vragen aan degene die ook de 710 hebben.
1.
Heb mijn motorola decoder van UPC op de line 3 ingang aangesloten dmv scart, maar heb alleen nog maar grijs beeld op Line 3. Ik krijg de recorder ook alleen maar op line 3 als ik bij instellingen juist niet de decoder bij line 3in selecteer maar video.

2.
Is het eigenlijk ook mogelijk om ipv te splitsen, hoofdstukken samen te voegen ?

3.
Bij mijn Pioneer dvd speler dv444 begon de een dvd disc gelijk de film af te spelen wanneer ik eerst dmv ifo edit het video ts bestand zo had veranderd (de film begint dan wel gelijk, maar als je op Menu drukt op de afstandsbediening kan je nog wel in het menu komen).
Deze sony recorder doet dat niet, hij begint toch met het menu.
Kan ik dat nog ergens veranderen dmv een instelling ?
Mmmmmmm, bij een andere dvd begint ie wel nadat ik oplplay heb gedrukt bij de film en gaat ie naar het menu als ik op het menu knopje druk van de afstandsbedieng. Hoe kan dat nou ? ?


Een opmerking over de veel besproken ventilator.
Tja, je hoort het wel maar dan alleen als je er met je oor vlak naast staat.
En dan nog , het is een gelijk zoevend geluid. Mijn pc maakt meer lawaai :wink:

Vandaag had ik wel iets raar, ik geloof dat de recorder nog op de harddisk op nam en toen ik wilde switch naar de dvd liep ie vast. In die zin dat zelfs de aan de uitknop niet werkte.
Toen maar even stekker eruit en weer erin, daarna deed ie weer normaal.
Iemand wel ook zoiets gelijks meegemaakt ?

Wat me verder opvalt (in vergelijk met de Pioneer dvd speler die ik heb) is dat wanneer je een dvd erin doet en de lade naar binnen gaat en 10 a 11 seconden duurt voordat de sony klaar is en dat je de dvd kan afspelen.
Bij de Pionneer begint de dvd gelijk met afspelen nadat de lade naar binnengeschoven is. Of kan ik dat bij de sony ook ergens instellen.

Tja, dat krijg je als je een andere dvd speler gewend bent. :wink:

Rimco de Rooij
16-07-2005, 12:07
Net terug van vakantie en even het forum doorgelezen.

Wat een reacties op mijn vraag en daarn nog de opmerkingen nadat ik een Sony HX 900 had gekocht.

Ben steeds nog steeds heel erg tevreden met mijn aankoop. I-link is handig voor als je dat veel gebruikt. Het enige minpunt vind ik nog steeds het wissen van de reclame's e.d.. Is nogal omslachtig met steeds A en B punt instellen en dan wissen, je bent iedere keer net een tel te laat. Voor de rest is 160 GB meer dan genoeg, zo'n heftige gebruiker ben ik niet.

Wat ik nog wil doen is onze oude HI8 bandjes van de videocamera overzetten op de HD en dan branden op DVD. Misschien heeft daar al iemand ervaring mee? Dan graag jullie reactie!

Wijdbeens
16-07-2005, 14:38
Wat ik nog wil doen is onze oude HI8 bandjes van de videocamera overzetten op de HD en dan branden op DVD. Misschien heeft daar al iemand ervaring mee? Dan graag jullie reactie!

Ehh met de pc !?, qua montage is dat m.i. een stuk makkelijker (en qua mogelijkheden uitgebreider)

Rimco de Rooij
17-07-2005, 18:32
Sorry, geen PC in huis en verder alleen maar 4 Maccies :lol:

Het is trouwens nog een oude videocamera, dus niet met digitale uitgang maar met drie draadjes....

Maar bedankt voor de tip!

vbi
18-07-2005, 12:56
Het enige minpunt vind ik nog steeds het wissen van de reclame's e.d.. Is nogal omslachtig met steeds A en B punt instellen en dan wissen, je bent iedere keer net een tel te laat.

Een tel te laat? Je kant toch ook in de buurt van punt A de recorder op pauze zetten en dan frame voor frame zoeken?

Rimco de Rooij
19-07-2005, 15:50
@VBI:

Is inderdaad waar!! Zelf niet aan gedacht :oops:

Bedankt voor de tip :D

EvdL
20-07-2005, 10:24
Ik wil ook mijn DV cassettes gaan bewerken op de pc.
In een aparte thread vraag ik nog of je beter in voorbeeldkwaliteit de cassttes op je pc kan laden of gelijk in mpeg kwaliteit, afgezien van de schijfruimte. Nog geen antwoord op.

Maar goed, voor het gemak wil ik ook mijn 4 DV cassettes van mijn USA vakantie in zijn geheel op de harde schijf van mijn recent gekochte HX 710 van sony zetten. Zodat ik makkelik door de diverse scenes kan lopen en alvast kan zien van, oh die scene wel en die niet.

De I link kabel die ik hiervoor nodig heb, moet dat er perse eentje zijn van Sony zelf (zoals in de handleiding staat) of mag het gewoon een willekeurig merk zijn ? Kan ik zoiets kopen bij een gewonde audio/videozaak of pc winkel ?

P@trick_DVD
26-07-2005, 20:11
Zul je net zien... heb je eindelijk de knoop doorgehakt en de Pioneer DVR-530H gekocht, m.n. vanwege de Guide Plus+ functionaliteit, kondigt Sony aan dat nog dit jaar de 'opvolger' van de populaire modellen RDR-HX710 en RDR-HX910 gaan uitkomen, nl. de RDR-HX717 (oktober) en RDR-HX919 (november) met... Guide Plus+ ondersteuning. Of deze recorders ook G-link ondersteunen heb ik nog nergens kunnen lezen.

EvdL
26-07-2005, 21:12
Zul je net zien... heb je eindelijk de knoop doorgehakt en de Pioneer DVR-530H gekocht, m.n. vanwege de Guide Plus+ functionaliteit, kondigt Sony aan dat nog dit jaar de 'opvolger' van de populaire modellen RDR-HX710 en RDR-HX910 gaan uitkomen, nl. de RDR-HX717 (oktober) en RDR-HX919 (november) met... Guide Plus+ ondersteuning. Of deze recorders ook G-link ondersteunen heb ik nog nergens kunnen lezen.

Maar dat hou je altijd joh. Op het moment dat je iets hebt gekocht wat je graag wilt kopen, komt er later weer iets beter uit en dan weer iets nog beters, etc.
Ik ben nog steeds blij met de Sony en zelf heb ik guide plus nog niet gemist, mede omdat ik sowieso begin en starttijd altijd ruim neem.

P@trick_DVD
27-07-2005, 09:42
Maar dat hou je altijd joh. Op het moment dat je iets hebt gekocht wat je graag wilt kopen, komt er later weer iets beter uit en dan weer iets nog beters, etc.
Ik ben nog steeds blij met de Sony en zelf heb ik guide plus nog niet gemist, mede omdat ik sowieso begin en starttijd altijd ruim neem.
Dat klopt wel, maar ik vind dat Sony nu wel erg snel uitkomt met nieuwe recorders. De vorige liggen nog maar net in de winkel. Meestal zit er toch wel een jaartje tussen. Het zou een goede service van Sony zijn als er een firmware update zou uitkomen voor de 710 en 910, om ze te 'upgraden' naar een 717 en 919.

EvdL
27-07-2005, 14:06
Maar dat hou je altijd joh. Op het moment dat je iets hebt gekocht wat je graag wilt kopen, komt er later weer iets beter uit en dan weer iets nog beters, etc.
Ik ben nog steeds blij met de Sony en zelf heb ik guide plus nog niet gemist, mede omdat ik sowieso begin en starttijd altijd ruim neem.
Dat klopt wel, maar ik vind dat Sony nu wel erg snel uitkomt met nieuwe recorders. De vorige liggen nog maar net in de winkel. Meestal zit er toch wel een jaartje tussen. Het zou een goede service van Sony zijn als er een firmware update zou uitkomen voor de 710 en 910, om ze te 'upgraden' naar een 717 en 919.

Dat is zo, er zit nu inderdaad dan maar een half jaar tussen.
Nou, als dat zoals jij zegt, wel mogelijk is met een firmwarme hou ik me natuurlijk wel aanbevolen.
Hoe werkt dat dan met firmware ?

P@trick_DVD
06-08-2005, 12:39
Na eindelijk de knoop te hebben doorgehakt, heb ik de Pioneer DVR530H-S gekocht en heb hem 'm inmiddels een dikke week in m'n bezit. Mijn eerste bevindingen kun je lezen in onderstaande thread:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36602

bart_ophetnet
07-08-2005, 23:20
Ook ik zoek hulp bij de keuze van een DVD HD recorder, vandaar dit bericht in deze thread. De keuze gaat tussen:
- sony RDR-HX710
- pioneer DVR-530H-S
- panasonic DMR EH60
(JVC DR-MH30SE en Philips DVDR 725H zijn inmiddels afgevallen vanwege de nodige negatieve berichten over storingen op Kieskeurig.nl).

What to do...

Wat we gaan doen met het ding is het volgende:
- frequent series opnemen (soaps en dat soort dingen) en relatief snel daarna kijken (ca. gemiddeld eens per dag)
- geregeld films etc opnemen voor langduriger bewaren
- kopieren huidige VHS banden (gekocht en zelf opgenomen) naar DVD
- kopieren opnames van JVC digitale camcorder naar DVD
- mogelijk jpg's bekijken op CD (toekomst mogelijk DVD)

Als ik het allemaal goed heb gelezen, kan dit met elk van de drie DVDR's (behalve JPG van DVD). Dan blijven de volgende afwegingen over:

sony:
- geen guide+: ook al heb ik geen digitale TV, dan nog lijkt dit erg handig? Is toch bruikbaar voor iedereen?
- relatief veel herrie
- intensief gebruik knopjes afstandbediening nodig, terwijl deze niet zo robuust lijkt te zijn
- knopjes zitten onder een klepje
- zwak display
- matige handleiding (maar wel intuitieve installatie)

panasonic:
- eigenlijk nauwelijks tot geen info van kunnen vinden? Iemand al meningen hierover?
- stuk duurder

pioneer:
- geen +R(W) opname mogelijkheid. Dit komt me vervelend over of valt dat wel mee. Dat heb ik nog niet goed uit de vele info kunnen halen
- erg veel knopjes op de afstandbediening
- geen component aansluiting (maar kan ik nu toch niets mee)
- hoog energieverbruik

Please help:
- kloppen mijn bevindingen?
- welk belangrijk vergelijkingsmateriaal mis ik nog?
- is er een voor de hand liggende keuze (die ik nog niet zie)?

Dank & groet,
Bart

jank
08-08-2005, 08:34
Ik heb zelf de Panasonic EH50, valt af wat betreft jouw camarawensen.
Echter een prima apparaat en m.n. geschikt voor het copieeren van VHS banden, beeldverbeteraar. Maar dat geldt niet voor voorbespeelde banden, macrovisionbeveiliging. Hiervoor heb je een decodeerapparaat nodig, 100 euro.
En alle kwaliteit heeft zijn prijs.
Heb de mijne echter aangeschaft via Progress, lage prijs, geen verwijderingsbijdrage en ook nog eens 2 jaar garantie i.p.v. 1 jaar.
Pioneer geeft trouwens wel 2 jaar garantie, maar waar praten we over, je hebt ook nog wettelijke garantie!

P@trick_DVD
08-08-2005, 17:41
sony:
- geen guide+: ook al heb ik geen digitale TV, dan nog lijkt dit erg handig? Is toch bruikbaar voor iedereen?

Guide Plus+ is evengoed bruikbaar voor analoge TV. I.c.m. digitale TV is het handig om ook G-link te hebben. Voor analoge TV heb je deze optie niet nodig. Guide Plus+ is niet alleen handig bij het programmeren. Je krijgt er ook een digitale TV gids bij waarin je erg makkelijk kunt zoeken (b.v. zoeken naar een bepaald type film over een periode van 7 dagen).


panasonic:
- eigenlijk nauwelijks tot geen info van kunnen vinden? Iemand al meningen hierover?
- stuk duurder

De meningen over Panasonic zijn meestal erg positief. Wat me wel opviel bij de laatste modellen is dat er al redelijk snel nieuwe firmware beschikbaar was. Dat is van de ene kant positief (snelle oplossing van problemen) maar geeft aan de andere kant te denken (te vroeg op de markt gezet). Standaard speelde deze recorder nl. geen SVCD af, wat na de firmware wel mogelijk was. De Panasonic heeft trouwens ook Guide Plus+ maar weer geen G-link. Verder ontbreekt het opnemen op DVD+RW (+R kan wel) en dual layer (zowel + als -).


pioneer:
- geen +R(W) opname mogelijkheid. Dit komt me vervelend over of valt dat wel mee. Dat heb ik nog niet goed uit de vele info kunnen halen
- erg veel knopjes op de afstandbediening
- geen component aansluiting (maar kan ik nu toch niets mee)
- hoog energieverbruik

Het belangrijkste is dat tenminste één RW formaat (+ of -) wordt ondersteund. Het feit dat de meeste recorders -R(W) kunnen branden en maar enkele +R(W) zegt genoeg lijkt mij over het kunnen missen van de +. Wat betreft de AB, ik heb liever veel knopjes op de afstandbediening als knopjes achter een klepje (dat altijd afbreekt). Hoog energieverbruik? Heb ik nog nergens gelezen maar als dat zo is dan moet je je afvragen wat je dit op jaarbasis kost. Vergelijk het maar met een diepvries, je kunt een heel energiezuinige kopen, maar de meerprijs van zo'n apparaat verdien je nooit terug over de levensduur.


Please help:
- kloppen mijn bevindingen?
- welk belangrijk vergelijkingsmateriaal mis ik nog?
- is er een voor de hand liggende keuze (die ik nog niet zie)?

Met de modellen die op dit moment beschikbaar zijn zie ik geen alternatieven, behalve misschien Toshiba of JVC. Als je nog even kunt wachten en je wilt persé Guide Plus+ en hebt een voorkeur voor Sony, over een paar maanden komen de modellen met Guide Plus+ uit.

jank
08-08-2005, 21:31
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3182|643|642|601|4|1

Hier vind je info over de Panasonic EH60, maar geen dual layer, zoals hier vermeld op het forum.

bart_ophetnet
08-08-2005, 21:43
Gents, alvast bedankt voor de reacties. Ik had de "kale" gegevens van de videorecorders gevonden. Echter, door het lezen van de forums krijg ik steeds meer gevoel wat wel en niet belangrijk is in het gebruik. En wat de echte gebruikservaringen zijn die je niet vindt in de standaard productfolders (daar staat toch alleen maar in wat ze wel kunnen en niet wat ze niet kunnen en wat dat betekent). Na ook wat bekeken te hebben op de site van Guide+ krijg ik toch het gevoel dat het Pioneer of Panasonic zou moeten gaan worden. De EH60 heeft in ieder geval wel DV-in.

Wijdbeens
09-08-2005, 02:43
Pioneer geeft trouwens wel 2 jaar garantie, maar waar praten we over, je hebt ook nog wettelijke garantie!

Hebben en krijgen zijn hier heel verschillende dingen, sterk afhankelijk waar je em koopt, anders op zeker een vervelende briefwisseling en andere lastige communicatie m.a.w. dat hoop je niet nodig te hebben :wink:

(in die zin zijn die 5 jaar verz. polissen ook onzin, maar wel heel gemakkelijk)

jank
09-08-2005, 09:47
Wijdbeens heeft helemaal gelijk, zeker de laatste zin.

maar voor alle duidelijkheid,
Pioneer geeft 2 jaar fabrieksgarantie. Niks bijkopen dus aan garantie, dat is toch heel mooi.
Maar zoals ik al eerder vermeldde, Progress geeft uit zichzelf ook 2 jaar garantie, in mijn geval op de Panasonic EH50.
En mijn ervaring met deze recorder tot nu toe, prima.
geen problemen met de timer, goede opnames, kan wat monteren en het beeld van de tv-tuner is ook prima.
Had goede ervaringen met mijn Panasonic videorecorder, vandaar ook mijn keus voor de dvd recorder van Panasonic.
Moet er wel bij zeggen, dat ik de Guide+ zelf amper gebruik.
In Nederland funktioneert de PDC toch niet, dus je moet de begin- en eindtijd toch enigszins aanpassen. Dan gaat handmatig invoeren van de timer net zo snel.
Ik beschouw de Guide+ als een toegevoegd verkoopargument. Maar dat is heel persoonlijk.

P@trick_DVD
09-08-2005, 19:13
Moet er wel bij zeggen, dat ik de Guide+ zelf amper gebruik.
In Nederland funktioneert de PDC toch niet, dus je moet de begin- en eindtijd toch enigszins aanpassen. Dan gaat handmatig invoeren van de timer net zo snel.
Ik beschouw de Guide+ als een toegevoegd verkoopargument. Maar dat is heel persoonlijk.
Bij m'n vorige recorder moest ik én de recorder programmeren én de Samsung decoder. Dus, in mijn geval is programmeren via Guide Plus+ zeker gemakkelijker en sneller. Verder is het verruimen van de tijd erg gemakkelijk. Met 1 druk op de knop voeg je telkens 10 minuten toe aan het einde. Aangezien programma's zelden of nooit te vroeg beginnen is dit meer dan voldoende. Verder heb je door Guide Plus+ je TV-gids niet meer nodig om de start- en eindtijden op te zoeken en zijn de gegevens van Guide Plus+ actueler als die van je TV gids. Via je profiel krijg je alle programma's per dag te zien die in je interessegebied vallen. Met een paar drukken op de knop heb je binnen een mum van tijd alle interessante programma's voor de komende week ingeprogrammeerd. M.a.w., zoals je al aangaf, het verschilt van persoon tot persoon of je Guide Plus+ wel of niet handig vindt.

PDC heb ik nooit gebruikt omdat dit vaak programma's te laat liet starten of te vroeg liet eindigen. Verder kun je PDC ook niet gebruiken als je via scart ingangen opneemt.

bart_ophetnet
11-08-2005, 12:33
Ik heb gisteravond mijn keuze gemaakt, het is de Pioneer 530 geworden en niet de Sony 710 of Panasonic EH60. De belangrijkste redenen om het uiteindelijk besluit te nemen:
- de Panasonic is pas vanaf september leverbaar bij de door mij geselecteerde shop (Bobshop vanwege nabije afhaalmogelijkheid en prijs). Onze VHS videorecorder hebben we bij de reparateur achtergelaten voor het video-kerkhof dus wachten tot september is geen optie.
- ik hoef niet zo nodig het beste van het beste, met andere woorden waarom 100 euri extra betalen als de Pioneer alles lijkt te hebben wat ik belangrijk vind...
- tussen de Sony en de Pioneer: Guide+ vind ik belangrijker dan geen +R(W) mogelijkheid. Schijfjes zijn vast nog te regelen.

Vraag: :?: met welke merken hebben jullie goede ervaringen? Waar heb je die gekocht/besteld?

Wijdbeens
11-08-2005, 16:21
Ik zou liever werken met +standaard dan met guideplus als overweging (al was het maar voor de prijs van de schijfjes)

Maar wie ben ik :roll:

bart_ophetnet
11-08-2005, 20:54
Ik zal het onmiddellijk laten weten als ik spijt krijg van mijn keuze :wink: Ik verwacht echter dat ik voor 100 euro verschil best een paar schijfjes kan kopen en ik hoop veel plezier te hebben van guide+. Ik vraag me overigens af of we veel gebruik gaan maken van schijfjes met 160Gb, een paar weken/maanden gebruik moet dat maar gaan uitwijzen. Wie weet kan zelfs de TV-gids eruit... (maar nu ben ik aan het dromen, dat ding hebben we voor mijn vrouw :wink: )

Ik hou me overigens nog aanbevolen voor tips voor merk/type schijfjes en winkel. Overigens moet ik toegeven dat ik daar nog helemaal niet naar heb gekeken.

En met mijn botte hoofd helemaal vergeten: dank voor de reacties!

P@trick_DVD
11-08-2005, 21:54
Ik zou liever werken met +standaard dan met guideplus als overweging (al was het maar voor de prijs van de schijfjes)

Maar wie ben ik :roll:


Ik zal het onmiddellijk laten weten als ik spijt krijg van mijn keuze :wink: Ik verwacht echter dat ik voor 100 euro verschil best een paar schijfjes kan kopen en ik hoop veel plezier te hebben van guide+. Ik vraag me overigens af of we veel gebruik gaan maken van schijfjes met 160Gb, een paar weken/maanden gebruik moet dat maar gaan uitwijzen. Wie weet kan zelfs de TV-gids eruit... (maar nu ben ik aan het dromen, dat ding hebben we voor mijn vrouw :wink: )

Ik hou me overigens nog aanbevolen voor tips voor merk/type schijfjes en winkel. Overigens moet ik toegeven dat ik daar nog helemaal niet naar heb gekeken.

En met mijn botte hoofd helemaal vergeten: dank voor de reacties!

Ik zag in de handleiding staan dat o.a. Sony DVD-R's werden aanbevolen, dus heb ik daar maar een spindeltje van gekocht. Ik koop sowieso altijd alleen maar Sony, Fuji, Verbatim of TDK (voor de DVD-brander in m'n PC). Ik heb Sony 8x DVD-R aangeschaft (50 stuks cakebox) voor 28 EUR (koop altijd alles bij Opus). De Sony 8x DVD+R zijn even duur, dus dat maakt wat mij betreft niets uit. De DVD-RW 6x zijn iets duurder als de DVD+RW 4x, maar daar heb je maar een paar schijven van nodig. Ik heb ze echter nog niet binnen en dus nog niet kunnen uitproberen op de Pioneer.

De TV gids heb ik nog niet opgezegd, maar ik zou 'm nu wel kunnen missen denk ik. De TV gids (Veronica) bevat nl. een groot aantal zenders niet die ik nu via de digitale kabel ontvang. Deze zenders (althans het grootste deel en de interessantste) zijn wel beschikbaar in de Guide Plus+ gids. :D

Wijdbeens
12-08-2005, 01:03
Oh ik heb de gids alleen voor de filminfo, strips en horoscoop, soms gaat ie ongelezen op de hoop .... dr is namelijk niets op tv !! :twisted:

Gebruik Fuji en daar heb ik nog nooit uitval mee gehad, 8 speed +, en dan zou ik nu de mediacode moeten opzoeken, schijnt ook nog te schelen.

Tsja - .... qua afspelen zijn de meeste inmiddels multi, maar toch komt + volgens mij meer voor, ach dan moet je rekening houden met een ander :wink: Ik gebruik voor mijn -vaag merk- hdd idd nauwelijks schijven, ik heb hem louter voor de harddisk en divx mogelijkheid. De rest gaat via de PC.

Heel veel plezier met je machine uiteraard !

P@trick_DVD
12-08-2005, 18:41
Oh ik heb de gids alleen voor de filminfo, strips en horoscoop, soms gaat ie ongelezen op de hoop .... dr is namelijk niets op tv !! :twisted:
En toch een DVD/HD-recorder kopen als er niets op TV is!! :wink: Oh nee, ik snap het al, je hebt de recorder gekocht omdat het allemaal beter gaat worden met.... Talpa.... :lol: Lekker elke dag 'Big Brother' en Vijf tegen Vijf' opnemen!

Wijdbeens
13-08-2005, 02:28
Hahahaha, feitelijk puur voor de heb als ik zo achteraf kijk. Top gear vergeet ik nu nog steeds (inmiddels zomerstop) en dat terwijl ik hem ook wekelijks zou kunnen instellen :wink:

Talpa, ik heb er geen hoge verwachtingen van .... het nut van rtl-7 ontgaat me volledig, yorin keek ik nooit, maar schijnt niet meer te bestaan tis een rommeltje ff voor me hoor, tsja moet ik maar vaker die gids lezen :lol:

p.s. 5 tegen 5 met Gordon !? Jech, vlgs mij draait Willem Ruis zich nu om :twisted:

Ago
15-08-2005, 14:37
Ook ik zoek hulp bij de keuze van een DVD HD recorder, vandaar dit bericht in deze thread. De keuze gaat tussen:
- sony RDR-HX710
- pioneer DVR-530H-S
- panasonic DMR EH60
(JVC DR-MH30SE en Philips DVDR 725H zijn inmiddels afgevallen vanwege de nodige negatieve berichten over storingen op Kieskeurig.nl).

What to do...

Wat we gaan doen met het ding is het volgende:
- frequent series opnemen (soaps en dat soort dingen) en relatief snel daarna kijken (ca. gemiddeld eens per dag)
- geregeld films etc opnemen voor langduriger bewaren
- kopieren huidige VHS banden (gekocht en zelf opgenomen) naar DVD
- kopieren opnames van JVC digitale camcorder naar DVD
- mogelijk jpg's bekijken op CD (toekomst mogelijk DVD)

Als ik het allemaal goed heb gelezen, kan dit met elk van de drie DVDR's (behalve JPG van DVD). Dan blijven de volgende afwegingen over:

sony:
- geen guide+: ook al heb ik geen digitale TV, dan nog lijkt dit erg handig? Is toch bruikbaar voor iedereen?
- relatief veel herrie
- intensief gebruik knopjes afstandbediening nodig, terwijl deze niet zo robuust lijkt te zijn
- knopjes zitten onder een klepje
- zwak display
- matige handleiding (maar wel intuitieve installatie)

panasonic:
- eigenlijk nauwelijks tot geen info van kunnen vinden? Iemand al meningen hierover?
- stuk duurder

pioneer:
- geen +R(W) opname mogelijkheid. Dit komt me vervelend over of valt dat wel mee. Dat heb ik nog niet goed uit de vele info kunnen halen
- erg veel knopjes op de afstandbediening
- geen component aansluiting (maar kan ik nu toch niets mee)
- hoog energieverbruik

Please help:
- kloppen mijn bevindingen?
- welk belangrijk vergelijkingsmateriaal mis ik nog?
- is er een voor de hand liggende keuze (die ik nog niet zie)?

Dank & groet,
Bart

ik heb de pioneer-433 met 80Gb en deze heeft wel een componentuitgang, raar dat de pioneer-530 dat niet heeft!

de 433 kost(te) nog geen 400€, wat een spotprijs!

johanluijkman
15-08-2005, 14:54
Ik ben ook op zoek naar een dvd/hdd-recorder. Wat ik wel eens heb opgevangen, is dat het wat duiten kan schelen als je je apparaat in Duitsland koopt of bestelt. Klopt dit en heeft iemand ervaring met een duitse aanschaf, hetzij in de winkel, hetzij online. Graag jullie reacties!

Rimco de Rooij
16-08-2005, 14:19
Johan,

Er zal we degelijk een prijsverschil zijn met Duitsland, maar wat als er iets mis mee is? Ga je dan honderden kilometers rijden??

Zelfde verhaal met kopen via Internet, hoe zit dat dan met garantie en herstel?

Ik zelf betaal liever iets meer in de winkel. Dan wordt ik ook persoonlijk geholpen en krijg ik advies. Voor die paar tientjes meer neem ik er de service en garantie ook graag bij.

Maar goed, misschien zijn er forumleden met goede resultaten....

jank
16-08-2005, 16:07
Garanties zijn tegenwoordig vaak europees geregeld. En voor de service hoef je het ook niet meer te doen. Die moet je vandaag de dag erbij kopen middels vage garantieverlengingen.
Ik koop daar waar het goedkoopst is, incl. bijkomende kosten als verzendkosten en/of benzinegeld, als ik het zelf ophaal. En verder regel ik alles met/via de importeur.

P@trick_DVD
11-09-2005, 10:43
Zul je net zien... heb je eindelijk de knoop doorgehakt en de Pioneer DVR-530H gekocht, m.n. vanwege de Guide Plus+ functionaliteit, kondigt Sony aan dat nog dit jaar de 'opvolger' van de populaire modellen RDR-HX710 en RDR-HX910 gaan uitkomen, nl. de RDR-HX717 (oktober) en RDR-HX919 (november) met... Guide Plus+ ondersteuning. Of deze recorders ook G-link ondersteunen heb ik nog nergens kunnen lezen.
Er is inmiddels meer bekend over de nieuwe Sony recorders. Nieuwe features tov de vorige modellen:
- Guide Plus+ i.c.m. G-link
- 'Live Cache'

De 'Live Cache' feature heeft men 'afgekeken' van Philips. Hiermee worden standaard de laatste 6 uur opgenomen.

Zie ook:
http://www.sony.de/content/attachment/festplatten_dvd_recorder_rdr_hx717_rdr_hx919.pdf
http://www.golem.de/0508/40034.html

ruud3822
12-09-2005, 20:51
Zul je net zien... heb je eindelijk de knoop doorgehakt en de Pioneer DVR-530H gekocht, m.n. vanwege de Guide Plus+ functionaliteit, kondigt Sony aan dat nog dit jaar de 'opvolger' van de populaire modellen RDR-HX710 en RDR-HX910 gaan uitkomen, nl. de RDR-HX717 (oktober) en RDR-HX919 (november) met... Guide Plus+ ondersteuning. Of deze recorders ook G-link ondersteunen heb ik nog nergens kunnen lezen.
Er is inmiddels meer bekend over de nieuwe Sony recorders. Nieuwe features tov de vorige modellen:
- Guide Plus+ i.c.m. G-link
- 'Live Cache'

De 'Live Cache' feature heeft men 'afgekeken' van Philips. Hiermee worden standaard de laatste 6 uur opgenomen.

Zie ook:
http://www.sony.de/content/attachment/festplatten_dvd_recorder_rdr_hx717_rdr_hx919.pdf
http://www.golem.de/0508/40034.html

Ik weet dat je had gekozen voor de Pioneer 530 omdat hij als enige een G-Link aansluiting had. Nu je weet dat de Sony 717 ook G-Link heeft, zou je hier voor hebben gekozen, of had de Pioneer nog meer voordelen die de (nieuwe) Sony niet heeft?
Volgens mij heeft de 717 niet meer de mogelijkheid om te schrijven in DVD-R(W), alleen nog DVD+R(W). Ik neem aan dat dat geen onoverkomelijk bezwaar is.

P@trick_DVD
12-09-2005, 22:50
Ik weet dat je had gekozen voor de Pioneer 530 omdat hij als enige een G-Link aansluiting had. Nu je weet dat de Sony 717 ook G-Link heeft, zou je hier voor hebben gekozen, of had de Pioneer nog meer voordelen die de (nieuwe) Sony niet heeft?
Dit had m'n keuze zeker lastiger gemaakt. Maar, een andere belangrijke pré van de Pioneer is dat je de opnamekwaliteit beter in kunt stellen, om zo een optimale beeldkwaliteit (bitrate) te krijgen bij het kopieëren naar DVD. Verder begrijp ik dat de Sony's wat luidruchtiger zijn als de Pioneer's. Dat Pioneer alleen het -R(W) formaat ondersteunt vond ik geen probleem. Zolang de recorder maar minimaal 1 RW (+ of -) ondersteunt. De 'Live-Cache' functie van de nieuwe Sony's is een aardige functie, maar zou voor mij geen reden zijn deze recorder te kopen. Dit geldt trouwens ook voor de Jukebox functie van de Pioneer's. Dus, ik heb nog steeds geen spijt van mijn aankoop. Als ik al eerder voor de Sony had gekozen, had ik nu denk ik wel spijt gehad. De toevoeging van Guide Plus+ icm G-link zou voor mij een hele verbetering zijn geweest (ik heb er nl. al veel plezier van gehad).

Volgens mij heeft de 717 niet meer de mogelijkheid om te schrijven in DVD-R(W), alleen nog DVD+R(W). Ik neem aan dat dat geen onoverkomelijk bezwaar is.Daar lijkt het inderdaad op. Ik begrijp het echter niet, omdat dit nu vaak als één van de argumenten voor de Sony's genoemd werd. Maar, zoals ik al eerder zij, zolang maar 1 RW formaat ondersteund wordt maakt het niets uit.

BrainOverfloW
14-09-2005, 17:29
Ik heb een vraagje over de pioneer DVR-530H-S
Als ik op de site van pioneer kijk dan krijg ik deze afbeelding te zien.
http://www.pioneer.nl/images/products/dvdrecorder/pioneer/dvr_520hs_detailpage.jpg

Maar als ik op kieskeurig.nl kijk staat daar dit uiterlijk:
http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/FFEF53D786C09CF5C125701200439F80_big.jpg

Hoe ziet deze speler er nou eigenlijk uit?

P@trick_DVD
15-09-2005, 23:25
Ik heb een vraagje over de pioneer DVR-530H-S
Als ik op de site van pioneer kijk dan krijg ik deze afbeelding te zien.
http://www.pioneer.nl/images/products/dvdrecorder/pioneer/dvr_520hs_detailpage.jpg

Maar als ik op kieskeurig.nl kijk staat daar dit uiterlijk:
http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/FFEF53D786C09CF5C125701200439F80_big.jpg

Hoe ziet deze speler er nou eigenlijk uit?
De 2e afbeelding. Maar deze staat ook gewoon op de Pioneer site:
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10728&taxonomy_id=42-125
De 1e afbeelding is van de voorganger, de DVR-520H-S:
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=8632&taxonomy_id=42-125

Wijdbeens
18-09-2005, 17:33
Maat van mij heeft deze gekocht, wauw das likkebaarden hoor, nog niet echt voorradig, hij werkt bij/met Sony en deze komt rechtstreks van de najaarsshow. Opnamen van vhs > dvd worden gewoon beter :shock:
Voor de rest alles erop en eraan !


De Sony RDR-HX1010 biedt je alle mogelijkheden. Niet alleen heeft hij een DVD speler/brander die compatible is met DVD+R/+RW, DVD-R/-RW, maar ook een geïntegreerde harde schijf van 400 Gb, waarmee je tot 693 uur video op kunt slaan. De RDR-HX1010 biedt 8 opnamemodes en kan branden tot een snelheid 64x.
Daarnaast beschikt de RDR-HX1010 over Pause Live TV, zodat je een lopend programme kunt pauzeren, TimeSlip om een programma dat opgenomen wordt direct te bekijken, en One Touch Dubbing, voor direct opnemen van een aangesloten camcorder.
De RDR-HX1010 levert een uitstekende weergave dankzij de Cinema Progressive Precision mode en TV Surround mode. De RDR-HX1010 heeft een HDMI uitgang en een upscaler 720p/1080i, voor het aansluiten van een HD Ready televisie.

JCL
18-09-2005, 20:25
branden tot een snelheid van 64 speed? Dat dacht ik niet :wink: dan komt er alleen nog maar rook uit de DVD loader, misschien is dat in CD speeds uitgedrukt...

vbi
19-09-2005, 12:47
branden tot een snelheid van 64 speed? Dat dacht ik niet :wink: dan komt er alleen nog maar rook uit de DVD loader, misschien is dat in CD speeds uitgedrukt...

Een opname van de HDD naar dvd overzetten kan in 64 speed als je die opname in de allerlaagste kwaliteit hebt opgenomen. Pak je een betere kwaliteit, dan moet het in lagere snelheid.

JCL
19-09-2005, 14:10
waarom? Er is toch geen CD brander die op 64 speed een DVD kan wegbranden, dat zou neerkomen op een snelheid van +/- 90 MB per seconde dat is toch veel te snel voor het schijfje, dan moet het schijfje toch veel te snel draaien. 16 speed is al snel en dit is nog 4 keer sneller. Dan heeft de kwaliteit van de opname er toch ook niks meer mee te maken? Of mis ik iets :wink:

P@trick_DVD
19-09-2005, 16:02
waarom? Er is toch geen CD brander die op 64 speed een DVD kan wegbranden, dat zou neerkomen op een snelheid van +/- 90 MB per seconde dat is toch veel te snel voor het schijfje, dan moet het schijfje toch veel te snel draaien. 16 speed is al snel en dit is nog 4 keer sneller. Dan heeft de kwaliteit van de opname er toch ook niks meer mee te maken? Of mis ik iets :wink:
Dit heeft wel degelijk met de opnamekwliteit te maken. Mijn Pioneer 530H-S kan bijvoorbeeld in opnamemodus SEP 60 minuten aan video wegschrijven in 1 minuut. Dit noemen ze dan 60 speed. Dit heeft niets te maken met de speed aanduidingen van DVD/CD-spelers/branders in een PC of aanduiding op de schijven zelf. De recorder schrijft gewoon op max. 16x speed.
M.a.w, 64 speed betekent hier dat in 1 minuut 64 minuten aan video (in de laagste kwaliteit) kan worden geschreven op een DVD.

JCL
19-09-2005, 16:17
ahhh op die manier, stond er alleen een beetje vaag vandaar, maar zo begrijp ik het :)

P@trick_DVD
28-09-2005, 21:01
Een erg mooie review van de Pioneer DVR-530:
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=6076
'Highly recommended'

Wijdbeens
29-09-2005, 14:56
Extra bevestiging van wat je al wist :?:

Ik lees de negatieve recensies van een auto die ik gaaf vind ook nooit :wink:

MY00
29-09-2005, 15:05
Ok,

De EH50 komt er ook erg goed uit:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=5883
of
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=5912
of
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=5924

P@trick_DVD
29-09-2005, 21:23
Extra bevestiging van wat je al wist :?::
Ik wel, maar de rest van Nederland misschien niet? :lol: :lol: :lol:

Ultramorada
23-10-2005, 21:49
Zo, dit topic even een schop omhoog geven.

Heb me een beetje ingelezen, en ik denk dat ik volgende maand de Sony RDR-HX717 gaan kopen. Is 160GB genoeg, of kan je beter die van 250GB aanschaffen?

Kan ik mijn dvd speler nu ook de deur uitdoen? Kan ik bijv opnemen en een dvdtje afspelen tegelijkertijd?

Enne, hoe moet je zo'n ding verder eigenlijk aansluiten? Met 2 scartkabels naar de tv en een coax/optische kabel naar de versterker?

jank
24-10-2005, 08:49
Wat het apparaat kan, dat moet je in de handleiding uitvogelen. Doorgaans kan men vaak op HD opnemen en tegelijkertijd een DVD afspelen. Althans op mijn Panasonic recorder.
160 Gb is ruim voldoende, heb zelf 80 Gb en houd ruimte over.

Succes met de aanschaf en let goed op de prijzen!

Ultramorada
24-10-2005, 08:54
Wat het apparaat kan, dat moet je in de handleiding uitvogelen.
Ehm ja, die heb ik niet als ik hem nog niet heb gekocht, toch? Bovendien zijn er hier mensen die wel een sony dvd recorder hebben, dus ik ging er vanuit dat zij me vast wel wat meer kunnen vertellen.

andrebin
24-10-2005, 09:09
Heb sinds een week de sony RDR-HX710 -

kan niet anders zeggen dan TOP

maakt geen lawaai, erg eenvoudig in bediending enzo, remote is ziet er ook goed uit. Samen met de 32PF9966 een waar feest

Ja ..geen E-gids ..ach je kan niet alles hebben

Andre

jank
24-10-2005, 09:27
Mogelijk te vinden ergens op internet, vaak als PDF file. Probeer de SONY site eens. Zo bedoelde ik min of meer mijn antwoord ook.

Ultramorada
24-10-2005, 10:18
Ik heb de handleiding van de 710 gevonden. Die van de 717 staat er nog niet tussen.
http://pdf.crse.com/manuals/2589942421.pdf

KawaBmw7
24-10-2005, 13:31
Hallo

Heb zelf de 7300 van Phillips besteld bij goedkopen.nl maar aangezien die nog niet leverbaar is en waarschijnlijk ook niet leverbaar wordt omdat het een internetwinkel is ben eens verder gaan kijken en kwam ik ook de nieuwste Sony's tegen, de 717 en de 919.
Heb hier wel de specificaties van de 717 maar nog niet die van de 919, http://www.sonyproductinformatie.nl/200502/nl/detail.php?product=RDRHX717.

Zit dus nu ook sterk te twijfelen of ik toch nog op de Philips moet wachten of voor de Sony zal gaan, of dat dan de 717 gaat worden of de 919 daar ben ik nog niet over uit omdat zoals ik al zei de specificaties van de 919 nog niet heb gevonden.

Dus als er hier mensen zijn die mij nog kunnen adviseren dan hoor ik het graag.

Heb vanmorgen nog contact gehad met goedkopen.nl en die wist mij te vertellen dat hun de Sony's begin november gaan leveren, prijzen zijn nog niet bekend.

Wat ik overigens nog wel had gevonden is dit:

http://www.sony.de/content/attachment/festplatten_dvd_recorder_rdr_hx717_rdr_hx919.pdf

Alvast bedankt.

Ultramorada
24-10-2005, 14:15
Zit dus nu ook sterk te twijfelen of ik toch nog op de Philips moet wachten of voor de Sony zal gaan
Keuze tussen Philips en Sony lijkt me makkelijk, want ik heb weinig goeds over Philips dvd recorders gehoord. De 3 merken om uit te kiezen zijn Sony, Pioneer en Panasonic heb ik begrepen uit deze thread.

P@trick_DVD
24-10-2005, 21:54
Heb me een beetje ingelezen, en ik denk dat ik volgende maand de Sony RDR-HX717 gaan kopen. Is 160GB genoeg, of kan je beter die van 250GB aanschaffen?
De 250GB modelen zijn vaak erg duur in verhouding met de 160GB variant. Je zult normaal gesproken in SP kwaliteit (2 uur op 1 DVD) opnemen en je kunt tussen de 70-80 uur opnemen opnemen in die kwaliteit op een 160 GB disc.


Kan ik mijn dvd speler nu ook de deur uitdoen? Kan ik bijv opnemen en een dvdtje afspelen tegelijkertijd?
Met name de Sony's staan ook bekend als zeer goede spelers. Tijdens het opnemen op HD kun je gewoon een DVD afspelen, een andere opname van de HD of de op dat moment lopende opname. Andersom, opname op DVD en afspelen van HD kan ook. Het is met sommige modellen/merken zelfs mogelijk op DVD op te nemen en tegelijkerstijd af te spelen (kan alleen als in VR-modus wordt opgenomen).

Enne, hoe moet je zo'n ding verder eigenlijk aansluiten? Met 2 scartkabels naar de tv en een coax/optische kabel naar de versterker?
2 scartkabels? Eentje lijkt me voldoende.:wink: Koop wel een goede kabel om de beste kwaiteit te garanderen. Als je een versterker met digitale ingang hebt dan kun je die het beste voor het geluid gebruiken. De Sony heeft zowel een optische als coaxiale digitale uitgang.

P@trick_DVD
24-10-2005, 22:09
Zit dus nu ook sterk te twijfelen of ik toch nog op de Philips moet wachten of voor de Sony zal gaan
Keuze tussen Philips en Sony lijkt me makkelijk, want ik heb weinig goeds over Philips dvd recorders gehoord. De 3 merken om uit te kiezen zijn Sony, Pioneer en Panasonic heb ik begrepen uit deze thread.
De nieuwe Sony's (717/919) zijn in de basis dezelfde modellen als de vorige (710/910) met wat extra mogelijkheden (zie eerdere berichten in deze thread). Dus... ben je bijna verzekerd van een goede keuze. Philips heeft nog wat goed te maken, want de berichten van de vorige generaties zijn allesbehalve positief. Ik zou de Philips nooit aanschaffen zonder eerst wat testresultaten te hebben gelezen (op kieskeurig.nl staan er al een paar). Als je HDMI nodig hebt, dan zul je voor de Philips moeten gaan.

Ultramorada
24-10-2005, 22:14
Patrick, heel erg bedankt voor je antwoord.


De 250GB modelen zijn vaak erg duur in verhouding met de 160GB variant. Je zult normaal gesproken in SP kwaliteit (2 uur op 1 DVD) opnemen en je kunt tussen de 70-80 uur opnemen opnemen in die kwaliteit op een 160 GB disc. Ik ga dan idd maar voor 160 Gb. Scheelt een hoop centjes. En als 70 uur niet genoeg is, kan ik altijd nog op schijfje branden :wink:


Tijdens het opnemen op HD kun je gewoon een DVD afspelenDe dvd speler die ik nu heb is ook van Sony, en gewoon een instapmodel, dus ik ga het maar gewoon uitproberen om de recorder als standaard dvd speler te gebruiken. Dan merk ik het vanzelf. Scheelt me iig even de aanschaf van een interlinkje en een scartkabel.


2 scartkabels? Eentje lijkt me voldoende. Koop wel een goede kabel om de beste kwaiteit te garanderen.Ja, ik dacht, eentje om op te nemen, en de ander om af te spelen. Ik dacht me nl te herinneren dat ik bij mijn videorecorder wel 2 scartkabels had lopen. Maar dat is ook alweer een paar jaar geleden, dus ik kan het mis hebben.

De bekabeling zal het denk ik niet aan liggen. Ik heb een QED scart gekocht met de powerbuy. Interlink is een gemiddelde kwaliteit coax van Audioquest.

KawaBmw7
25-10-2005, 10:53
Zit dus nu ook sterk te twijfelen of ik toch nog op de Philips moet wachten of voor de Sony zal gaan
Keuze tussen Philips en Sony lijkt me makkelijk, want ik heb weinig goeds over Philips dvd recorders gehoord. De 3 merken om uit te kiezen zijn Sony, Pioneer en Panasonic heb ik begrepen uit deze thread.
De nieuwe Sony's (717/919) zijn in de basis dezelfde modellen als de vorige (710/910) met wat extra mogelijkheden (zie eerdere berichten in deze thread). Dus... ben je bijna verzekerd van een goede keuze. Philips heeft nog wat goed te maken, want de berichten van de vorige generaties zijn allesbehalve positief. Ik zou de Philips nooit aanschaffen zonder eerst wat testresultaten te hebben gelezen (op kieskeurig.nl staan er al een paar). Als je HDMI nodig hebt, dan zul je voor de Philips moeten gaan.

Hallo

Allereerst bedankt voor je antwoord.
Na veel lezen op diverse forums ziet het er inderdaad naar uit dat Philips niet echt een verstandige keuze is, HDMI heb ik niet nodig dus dan wordt de keus alleen maar makkelijker toch ? En daarbij de Philips is nog steeds niet leverbaar bij goedkopen.nl dus kan ik rustig afwachten tot de nieuwe Sony's er zijn.

Wat ik nog wel tegen kwam was dat er nogal wat mensen schrijven dat de Sony's erg warm worden en dat dat waarschijnlijk te maken heeft met
het feit dat ze wel erg plat zijn en daarom de warmte moeilijker weg kan uit het apparaat, nu heb ik ff de specificaties doorgelezen van de nieuwe 717 (919 kan ik nog niet vinden) en daar staat dat de 717 een hoogte heeft van 85 mm i.p.v. 65 mm bij de 710.

P@trick_DVD
25-10-2005, 20:55
2 scartkabels? Eentje lijkt me voldoende. Koop wel een goede kabel om de beste kwaiteit te garanderen.Ja, ik dacht, eentje om op te nemen, en de ander om af te spelen. Ik dacht me nl te herinneren dat ik bij mijn videorecorder wel 2 scartkabels had lopen. Maar dat is ook alweer een paar jaar geleden, dus ik kan het mis hebben.
Wat is je bron signaal? Indien dit analoge is (via kabel), dan gebruik je gewoon een coaxkabel voor je opnamesignaal. Indien je digitale TV hebt (via kabel/satelliet/digitenne decoder) dien je wel een tweede scartkabel te hebben (eentje van de DVD-recorder naar je TV en eentje van je decoder naar je DVD-recorder).

P@trick_DVD
25-10-2005, 21:03
Wat ik nog wel tegen kwam was dat er nogal wat mensen schrijven dat de Sony's erg warm worden en dat dat waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat ze wel erg plat zijn en daarom de warmte moeilijker weg kan uit het apparaat, nu heb ik ff de specificaties doorgelezen van de nieuwe 717 (919 kan ik nog niet vinden) en daar staat dat de 717 een hoogte heeft van 85 mm i.p.v. 65 mm bij de 710.
Heb ik nog nergens gelezen (warmteprobleem),maar je kunt niet alles lezen natuurlijk :wink: . Misschien kan een sony bezitter (er bevinden zich op dit forum er zeker wel een paar) jouw verhaal bevestigen of ontkennen. Mij eigen recorder, Pioneer 530H, is nog platter als de Sony en ie wordt niet erg warm. Een goede ventilatie (koeling in het apparaat) en de plaatsing van de recorder (warme lucht moet weg kunnen stromen en niet boven of onder andere apparatuur die erg warm kan worden zoals een versterker) lijken mij van meer invloed als de hoogte. Die 2 centimeter extra zullen niet zoveel verschil maken lijkt mij.

KawaBmw7
25-10-2005, 21:35
Wat ik nog wel tegen kwam was dat er nogal wat mensen schrijven dat de Sony's erg warm worden en dat dat waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat ze wel erg plat zijn en daarom de warmte moeilijker weg kan uit het apparaat, nu heb ik ff de specificaties doorgelezen van de nieuwe 717 (919 kan ik nog niet vinden) en daar staat dat de 717 een hoogte heeft van 85 mm i.p.v. 65 mm bij de 710.
Heb ik nog nergens gelezen (warmteprobleem),maar je kunt niet alles lezen natuurlijk :wink: . Misschien kan een sony bezitter (er bevinden zich op dit forum er zeker wel een paar) jouw verhaal bevestigen of ontkennen. Mij eigen recorder, Pioneer 530H, is nog platter als de Sony en ie wordt niet erg warm. Een goede ventilatie (koeling in het apparaat) en de plaatsing van de recorder (warme lucht moet weg kunnen stromen en niet boven of onder andere apparatuur die erg warm kan worden zoals een versterker) lijken mij van meer invloed als de hoogte. Die 2 centimeter extra zullen niet zoveel verschil maken lijkt mij.

Hier heb ik het vandaan: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/2BE9FBAE77AF2538C1256FC6002CB48F.htm.

Zit toch wel iets van logica in lijkt mij, kleinere ruimte is makkelijker te verwarmen dan een grote toch ?