PDA

Bekijk de volledige versie : Welke DVD-speler voor tussen de 750 en 1000 gulden?



Richard van Gaalen
01-08-2001, 13:21
Beste mensen,

Ik denk dat er hier wel een paar experts rondlopen. Zeer binnenkort wil ik een DVD-speler gaan aanschaffen. Tot nu toe heb ik er al eens sporadisch een gehuurd bij de videotheek en ik moet zeggen dat ik echt 'helemaal om' ben.

Mijn budget ligt tussen de 750 en 1000 gulden. Welke speler raden jullie me aan? Welk merk is sowieso 't best? Philips, Sony?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

-Richard

Martin van Tuijl
01-08-2001, 14:10
Ik heb sinds een tijdje de dv-535 van Pioneer. Hij bevalt mij uitstekend. Alles er op en eraan. Voor onder de duizend gulden wat mij betreft een aanrader.
Hier vind je meer info. http://www.pioneer-eur.com/products/home/dv-9en.htm

Kijk ook eens op:
http://www.audioreview.com/reviews/DVD/
Daar vind je een hele hoop besprekingen van bijna alle merken en types. (door gebruikers zelf)

Good Luck!

Martin

Richard van Gaalen
01-08-2001, 14:15
Bedankt voor je tip! Die speler ziet er niet verkeerd uit. Beeld- en geluidskwaliteit zijn dus wel ok? En hoe zit het met de gebruikersvriendelijkheid?

Ik zie trouwens dat veel van die 'niet-merk' spelers MP3-mogelijkheden e.d. hebben en de spelers van de bekendere merken niet. Is dat MP3-gebeuren de moeite waard volgens jullie?

Martin van Tuijl
01-08-2001, 14:26
Beeld en geluid zijn uitstekend! Lees op http://www.audioreview.com/reviews/DVD/product_69409.shtml wat andere gebruikers van deze speler vinden.

Wat mp3 betreft, ik geloof dat de meeste grote merken zich liever (nog) niet de vingers willen branden aan mp3. Er hangt toch nog steeds een zweem van iligaliteit rondom mp3. Verder geloof ik dat het de kwaliteit van de spelers niet ten goede komt. Maar ik ben geen expert op dit gebied.
Andere feedback is welkom!

Martin

F. Mulders
01-08-2001, 19:13
Even een reaktie op een aantal vragen.

Een antal maanden geleden heb ik zelf ook een dvd speler aangeschaft. En inderdaad het is niet eenvoudig om uit te vogelen welke er nu het beste is.
Het is maar net wat je ermee wilt gaan doen.
Het staat buiten kijf dat de beeldkwaliteit goed moet zijn.
Maar als je over gaat van een video naar dvd dan ben je al snel te vreden, echter je wilt het beste binnen je buget!!
Na lang puzzelen heb ik zelf de DiViDo dvd speler aangeschaft!
Ik ben er zeer tevreden over en hij doet exact wat ze beloven!
En geloof me als ik zeg dat ik niet snel tevreden ben:)
De DiViDo kan namelijk ook mp3's weergeven, sterker nog hij doet dat beter dan menige mp3-speler! De audio kwaliteit is perfekt als de bitrate van je mp3-tje maar minimaal 128k/sec. is!

Over mp3 gesproken, dat tref je inderdaad nog niet vaak aan bij de grote merken. Dit heeft echter niets te maken met de genoemde zweem van iligaliteit. Je mag namelijk je eigen cd collektie gewoon op mp3 branden. (wordt vervolgd)

F. Mulders
01-08-2001, 19:22
Vervolg!

De enige reden die ik kan bedenken waarom bijvoorbeeld Sony en philips dvd-spelers geen mp3's kunnen spelen is dat die merken namelijk ook mp3-spelers maken. Die zouden ze dan nog maar moeilijk kunnen verkopen.

Je kan alles lezen over de DiViDo bij de hardware revieuws of kijk eens op www.divido.nl

Mocht je dan nog vragen hebben dan weet je me te berijken.
O,ja hij kost trouwens F699,- een hele mooie prijs voor zo'n mooie speler!

Groeten Frank

mjk303
01-08-2001, 22:24
Ik heb zelf pas een Philips dvd-712 gekocht..
Deze heeft ook de mogelijkheid om mp3-cd's af te spelen.
(volgens mij alle XX2 modellen van philips)

Ik heb hem gekocht omdat hij niet te duur was (800,-), hij de mogelijkheid heeft om regio-vrij (ook RCE) te maken met je afstandsbediening. En belangrijk natuurlijk.. het beeld van zeer goede kwaliteit. Ik heb in de winkel verscheindene spelers naast elkaar gezet en de philips (en clonen) sprongen er toch wel uit. Ook heeft deze geen last van bursts zoals de goedkope en samsungs.

Hoop dat je er wat aan hebt,

MjK303

Ettepet
01-08-2001, 23:10
Ik heb zelf 3 weken geleden de Philips DVD951 gekocht, één v/d beste spelers onder de 2000 piek. Je kunt 'em bij de Makro kopen voor 950 gulden, incl. BTW. Deze speler bevat een DD/DTS decoder. Voor 45 gulden extra heb je 5 jaar garantie.

De Philips DVD756 en de Pioneer 535 zijn goedkopere alternatieven, met wat minder mogelijkheden maar met zeer goede eigenschappen (beeld, geluid enz.).

Kijk op http://www.areavision.de/index.html voor Hardware-tests en meer.

thebasterd
02-08-2001, 11:53
Kijk eens op www.hiteker.nl (http://) hier hebben ze zeer leuke spelertjes voor weinig geld.

Ik heb zelf de BI-600-E speelt alles DVD, CD, MP3CD en is regiovrij wat wil je nog meer. Een collega van mij heeft de BI-810-E en die heeft ook nog eens een optische uitgang voor digitale speakers, bovendien zien de nieuwe modellen er ook nog goed uit.

Homer
03-08-2001, 13:15
Het blijft dus zoeken naar een balans tussen het volgende:

Wil je weinig betalen voor veel functies
of wat meer voor een bekender merk?

Ik heb zelf een CyberHome AD-M512 waar volgens mij alles al in zit (MP3, Dolby 5.1, zoom-functie, equilizer, OSD) en zie niet een kwaliteitsverschil in beeldweergave. Het geluid is trouwens veel beter dan de meeste standaard A-merken als je gebruik maakt van de 5.1 decoder.

Maar ja, het is behoorlijk onbekend he?

Als-ie snel stuk zou gaan koop ik de volgende keer een A-merk.
Da's toch beter in kwaliteit van levensduur denk ik. Toch?

Eric van Ballegoie
06-08-2001, 17:33
Deze thead gaat verder in het DVD Speler forum.

reijndert
07-08-2001, 15:37
Deze speler kan MP3 (variable bitrate) tot 256 kbps afspelen en heeft een DD decoder.

Richard van Gaalen
07-08-2001, 16:55
Bedankt voor de tips allemaal!

Die laatste (Philips 752) klinkt wel interessant. En een bekend merk én een MP3 mogelijkheid. Heeft iemand hier nog meer info over? Wat kost hij bijvoorbeeld ongeveer?

reijndert
07-08-2001, 18:14
Je lacht je wild: ik heb 'm bij Wehkamp gekocht terwijl ie nog niet eens in een PHILIPS-PERSONEELSWINKEL te koop was...

Prijs: ik dacht fl. 899,-

De MP3 functie gebruik ik al veel. Al mijn celine dion cd's heb ik met nero overgezet in MP3 en terug op cdrom. Nu heb ik net een cd-wisselaar als het ware.

(bijna) alle philips XX2 spelers ondersteunen MP3.
De 622, 712, 752 weet ik zeker. De 9-serie heeft er nog niet een geloof ik.

Trouwens, die Nero MP3 encoder is wel turbo-snel!
Een hele cd (70 minuten) heb ik in 8 minuten helemaal in MP3 (128kbps)

Reijndert.

Dennis Veldhuizen
08-08-2001, 19:13
cool,thanks voor de tip!!
ook dat van nero snel ff proberen

gerard
13-08-2001, 18:24
hallo,
een expert ben ik zeker niet.
maar ik heb gekocht de divido speler.
een fantastisch apparaat, en speelt mp3 erg goed !
kosten apparaat 699,-
suuk6!!