PDA

Bekijk de volledige versie : Peerflix, DVD uitwisseldienst?



Fafa
10-03-2005, 09:29
Via een nieuwssite (http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=498326) kwam ik op de site van Peerfilx terecht.

Website Peerfilx (http://www.peerflix.com/Default.aspx)

Het is een soort uitwisseldienst van DVD's tussen gebruikers. Ik snap het nog niet helemaal, iemand anders wel?

:arrow: Ik hou het sowiezo bij de vertrouwde tastbare (legale) DVD's.

Ron kars
10-03-2005, 11:06
Ik vind dit nogal vaag en onnodig. Mensen hebben nu eenmaal iets tastbaars nodig. Ik had het er gister nog met mijn moeder over, het leuke deel is naast het kijken ook het verzamelen, een heel kast vol krijgen. Een lange lijst bestanden is toch lang zo leuk niet. hoop dat de producenten er ook zo over denken.

Koffie
10-03-2005, 11:10
Zoals ik het zie, is het gewoon een ruilbeurs.
Iedereen maakt een lijst met wat hij heeft (of iig kwijt wil) en wat hij wil hebben.
Eigenlijk hetzelfde als hier op het forum bij TRA en TRG ;)
Dus de DVD's die je uiteindelijk krijgt, komen echt wel in die kast te staan.

Ron kars
10-03-2005, 11:39
Zoals ik het zie, is het gewoon een ruilbeurs.
Iedereen maakt een lijst met wat hij heeft (of iig kwijt wil) en wat hij wil hebben.
Eigenlijk hetzelfde als hier op het forum bij TRA en TRG ;)
Dus de DVD's die je uiteindelijk krijgt, komen echt wel in die kast te staan.

Weet ik niet, ze hebben het steeds over inbox, klinkt nogal e-mailachtig :wink:

Sicco
10-03-2005, 13:43
nou, volgens mij is dit zo illegaal als wat...
"peer" staat denk ik voor peer 2 peer, wat dus digitaal uitwisselen betekend. kan me niet voorstellen dat dit echt om het ruilen van tastbare dvd's gaat. hoe meer je ruilt hoe meer je kan krijgen. je krijgt een 'gratis dvd' bij je inschrijving. je denkt toch niet dat die mensen per 1000'en dvd's gaan versturen. nee, hier zit een luchtje aan :)

Koffie
10-03-2005, 14:01
Zoals ik het zie, is het gewoon een ruilbeurs.
Iedereen maakt een lijst met wat hij heeft (of iig kwijt wil) en wat hij wil hebben.
Eigenlijk hetzelfde als hier op het forum bij TRA en TRG ;)
Dus de DVD's die je uiteindelijk krijgt, komen echt wel in die kast te staan.

Weet ik niet, ze hebben het steeds over inbox, klinkt nogal e-mailachtig :wink:

Goed lezen ;)
Ze hebben het over een mailbox, iets wat wij brievenbus noemen.

http://www.peerflix.com/imagesPF/defaultStep123.gif

Als het niet om fysieke schijfjes gaat , waarom hebben ze het dan over "Keep them as long as you like" en "you own them" ?

=[edit]=



It's a fairly decent service provided you have DVDs that you don't mind parting with and are in somewhat demand. You definately aren't going to get as many DVDs through Peerflix as you do through Netflix, but it's not bad for the price.

I've never received a damaged DVD from Peerflix. Shipping times vary from less than 3 days after you get notification that someone sent you a DVD to over a month. It all depends on how reliable the other person is.


2 tellen googlen en lezen, en het komt steeds meer op mij over als dat je toch echt DVD's per mail (je weet wel, zo'n analoge post-dude) uitwisselt.
Misschien handig om eens goed te lezen, voor je iets afzeikt en/of als illegaal bestempeld ?

Sicco
10-03-2005, 14:04
Als het niet om fysieke schijfjes gaat , waarom hebben ze het dan over "Keep them as long as you like" en "you own them" ?

omdat dat ook het geval als bij gedownloade bestanden. die kan je ook zo lang houden als je wilt en die bezit je ook. ik geloof er nix van dat dit legaal is...

Werner
10-03-2005, 14:04
En in hun algemene voorwaarde staat iets over 7 dagen per gewone post... het gaat dus niet om peer to peer-netwerken, alhoewel de naam misleidend is.

Koffie
10-03-2005, 14:08
Als het niet om fysieke schijfjes gaat , waarom hebben ze het dan over "Keep them as long as you like" en "you own them" ?

omdat dat ook het geval als bij gedownloade bestanden. die kan je ook zo lang houden als je wilt en die bezit je ook. ik geloof er nix van dat dit legaal is...
Je zou ook eens moeite doen om iets te onderbouwen he :roll:

Sicco
10-03-2005, 14:27
Als het niet om fysieke schijfjes gaat , waarom hebben ze het dan over "Keep them as long as you like" en "you own them" ?

omdat dat ook het geval als bij gedownloade bestanden. die kan je ook zo lang houden als je wilt en die bezit je ook. ik geloof er nix van dat dit legaal is...
Je zou ook eens moeite doen om iets te onderbouwen he :roll:

wat zou ik moeten onderbouwen?
uit wat ik las op die site maakte ik op dat het om het uitwisselen van films in digitaal formaat ging (dus niet op schijf).
ik vat het "keep them" en "own them" op een andere manier op dan jij. daar valt volgens mij niet veel meer aan te onderbouwen.....

Seth__Gekko
10-03-2005, 14:40
Ziet er een beetje uit als dvd's zenden per snail-mail.