PDA

Bekijk de volledige versie : Technische vraag



evenflow123
14-03-2005, 21:20
Ik heb eens gelezen (dacht ik) dat een simple regio2 dvd speler ook regio 4 dvd's kan afspelen is dat waar?

Met andere woorden kan mijn (niet regiovrij gemaakte) Pioneer DV 525
een regio4 dvd afspelen?

Arnold van Oostrum
14-03-2005, 21:30
Nee, als je speler niet regiovrij is gemaakt, kun je geen regio 4 DVD spelen. Echter, in de praktijk zijn veel (maar niet alle!) regio 4 schijfjes tegelijkertijd ook regio 2 gecodeerd. Je kunt als vuistregel gebruiken, als de regio 4 uitgave ook NL subtitels heeft, dan is de schijf ook regio 2 gecodeerd. In geval van twijfel kun je kijken bij de recensies van bv. Michael DVD (www.michaeldvd.com.au)

evenflow123
14-03-2005, 21:38
Dankje voor je snelle antwoord, misschien kun je me nog verder helpen.
Ik ben namelijk geinteresseerd in deze dvd:

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/778867

Er staat bij dat hij regio 4 is, maar er staat ook bij dat hij Pal is.
Zou ik deze dvd nou wel of niet kunnen afspelen?

Frank
14-03-2005, 21:47
Dankje voor je snelle antwoord, misschien kun je me nog verder helpen.
Ik ben namelijk geinteresseerd in deze dvd:

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/778867

Er staat bij dat hij regio 4 is, maar er staat ook bij dat hij Pal is.
Zou ik deze dvd nou wel of niet kunnen afspelen?

Australiƫ is ook PAL, dus als dat er staat wil dat niet zeggen dat je 'm ook hier kunt afspelen. Ik verwacht dat de titel die jij wilt hebben alleen voor R4 geschikt is.

Arnold van Oostrum
14-03-2005, 21:53
Er staat bij dat hij regio 4 is, maar er staat ook bij dat hij Pal is. Zou ik deze dvd nou wel of niet kunnen afspelen?
PAL is het beeldsysteem dat onder andere zowel in Europa als Australiƫ wordt gebruikt en zegt niets over de regiocodering.
Maar je ziet bij deze titel ook staan, regio 4. Er wordt geen melding gemaakt van regio 2 en er zijn geen NL subtitels. Dus dit zal NIET spelen op jouw speler.

Frank
14-03-2005, 21:58
Maar je ziet bij deze titel ook staan, regio 4. Er wordt geen melding gemaakt van regio 2 en er zijn geen NL subtitels. Dus dit zal NIET spelen op jouw speler.

De regioaanduiding is bij EzyDVD niet altijd correct. Om een voorbeeld te noemen: Pocahontas is volgens EzyDVD alleen R4, maar in werkelijkheid is deze ook R2. Maar ik verwacht dat de titel die evenflow123 graag wil kopen alleen geschikt zal zijn voor R4.

evenflow123
16-03-2005, 09:46
Maar je ziet bij deze titel ook staan, regio 4. Er wordt geen melding gemaakt van regio 2 en er zijn geen NL subtitels. Dus dit zal NIET spelen op jouw speler.

De regioaanduiding is bij EzyDVD niet altijd correct. Om een voorbeeld te noemen: Pocahontas is volgens EzyDVD alleen R4, maar in werkelijkheid is deze ook R2. Maar ik verwacht dat de titel die evenflow123 graag wil kopen alleen geschikt zal zijn voor R4.

Ik heb net bericht van Ezydvd dat deze inderdaad niet op mijn dvd-speler speelt :(