PDA

Bekijk de volledige versie : Hoofdtelefoon



Hezingen
15-03-2005, 10:40
Mijn oude hoofdtelefoon word bijelkaar gehouden door plakband. Het is dus tijd voor een nieuwe. Kunnen jullie me adviseren in de prijsklasse €50-€100 Moet iets moois voor te krijgen zijn denk ik.

rveldhuizen
15-03-2005, 11:03
Zou gaan voor een Sennheiser. In het algemeen een goed merk vwb koptelefoons en ook in jouw prijsklasse moet er 1 te krijgen zijn van dit merk :)

Succes!

Herjan
15-03-2005, 11:47
AB-SO-LUUT een Grado nemen! De SR60 of SR80 (al is die waarschijnlijk boven je budget). Betere zijn er niet te vinden voor die prijs! Draagcomfort vind ik persoonlijk wel iets minder dan bijv. Beyerdynamic, maar ik vond het geluid zó fantastisch dat ik dat maar voor lief nam...

Ik heb overigens de SR80, omdat ik dat geluid wat voller vond en de bas wat dieper. Ik had op een gegeven moment nog de SR80 en een Beyerdynamic over, maar de bas van de Grado vond ik veel strakker. Bij de ander was die wat te overweldigend/overstemmend en "wollig".

Jaap Mechielsen
15-03-2005, 12:44
Tja eigenlijk geld hier hetzelfde voor als met luidsprekers. Gewoon gaan luisteren en er 1 kiezen die aan jou smaak voldoet. Senheiser, grado, AKG en beyerdynamic zijn allen goede hoofdtelefoons.
Heb zelf gekozen voor een beyerdynamic DT880

mvmoock
15-03-2005, 17:31
Je moet gewoon lekker zelf gaan luisteren bij een winkel.
En dan moet je kijken naar sennheiser akg beyer sony (de duurdere) stanton djuser prouser zoiets alleen de laatste zijn vaak dj koptelefoons en de echte profi koptelefoons zijn (als het goed is) ongekleurd dus k zou meer naar de duurdere concumenten series kijken.

JCL
15-03-2005, 17:52
Een Sennheiser is na mijn mening een absolute must maar je hoort, meningen verschillen. De HD200 die ik heb ik een echt top apparaat voor €60 heb je een hele goede koptelefoon.

Frank
15-03-2005, 17:54
Mijn hoofdtelefoon is ook aan vervanging toe. Mijn huidige is een Sennheiser en daar ben ik erg over te spreken. De volgend wordt dan ook ongetwijfeld ook een Sennheiser.

Hezingen
22-03-2005, 20:33
We gaan lekker een keer wat zaken langs en dan maak ik wel een beslissing. Moet immers vele uren luisterplezier bezorgen.

Johan van den D.
22-03-2005, 20:41
Aan de hand van hetgeen wat ik hier leest komt er bij mij toch een vraag boven drijven. :roll:
De vraag is wat de reden danwel achterliggende gedachten is om muziek via een koptelefoon te beluisteren.
Natuurlijk kan ik erzelf wel een paar "bedenken" maar jullie gebruiken er een in de praktijk blijkbaar en vandaar dat ik graag van jullie de feiten hoor hierover.
:P

Herjan
22-03-2005, 20:49
Ik heb er eigenlijk voornamelijk 2 redenen voor:
Ten eerste gaat mijn vriendin vaak vroeger naar bed dan ik, dus doe ik een koptelefoon op als ik op iets hoger geluidsniveau muziek, tv of film wil kijken.
Ten tweede ga ik soms iets meer op in de muziek, omdat ik geen omgevingsgeluiden meer hoor. Geeft me een gevoel van intimiteit. Alleen op de wereld zeg maar...

Johan van den D.
22-03-2005, 20:51
Ok duidelijk Herjan en met name de 2de reden vind ik een goede waar ik me zeker wat kan bij voorstellen.

Herjan
22-03-2005, 20:54
Hmm... vreemd... Mijn vriendin vindt juist de eerste reden een goede...

A3aan
23-03-2005, 11:32
Ik wil wel met koptelefoon luisteren omdat één of meer van de volgende zaken aan de hand is:
- mijn vriendin wil geen film kijken (maar lezen of computeren bijvoorbeeld) en ik wel. Zit toch liever in zelfde kamer.
- wil een film (met name films met veel dinamiek, zoals een actiefilm) kijken terwijl het voor de buren al laat wordt (zeg na 22 uur)
- wil lekker geconcentreerd kijken zonder bijgeluiden van verkeer op straat, miauwende kat etc.

Johan van den D.
23-03-2005, 15:50
Hmm... vreemd... Mijn vriendin vindt juist de eerste reden een goede...Gelukkig heb ik in deze een gemakkelijke vrouw die je blijkbaar zelden meer tegenkomt in het wild. :wink:

JCL
24-03-2005, 14:17
Hmm... vreemd... Mijn vriendin vindt juist de eerste reden een goede...Gelukkig heb ik in deze een gemakkelijke vrouw die je blijkbaar zelden meer tegenkomt in het wild. :wink:

Misschien is dat ook wel de rede waarom ze allemaal al zijn getemt? Vraag is wat jou vrouw aan kleding uitgeeft :lol:

Johan van den D.
24-03-2005, 16:22
Vraag is wat jou vrouw aan kleding uitgeeft :lol:Veel, maar dat is dan vooral aan kleding voor de kids. :wink:

Semafoor
25-03-2005, 18:09
Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.

xandernijsten
25-03-2005, 18:36
Ik heb even een ander vraagje over hoofdtelefoons, maar ik doe het hier maar: is het mogelijk om een draad-hoofdtelefoon draadloos te maken door de plug in een ontvanger te steken en waar je normaal de hoofdtelefoon insteekt de zender te plaatsen? Wat ik dus eigenlijk zoek zijn alleen de zender en ontvanger...

Johan van den D.
25-03-2005, 20:39
Wat ik dus eigenlijk zoek zijn alleen de zender en ontvanger...Met een nieuwe draadloze ben je goedkoper uit denk ik.

Ludo Keeris
25-03-2005, 21:32
Wat ik dus eigenlijk zoek zijn alleen de zender en ontvanger...Met een nieuwe draadloze ben je goedkoper uit denk ik.

Misschien wel goedkoper, maar het is afhankelijk van de koptelefoon die Xander heeft of de kwaliteit daarmee ook beter is. Draadloos zal altijd verlies van kwaliteit opleveren (compressie), maar met een hele goede zenderontvanger moet het lukken. Maar waar vind je een stereo zender/ontvanger?

mradem
26-03-2005, 01:22
Sennheiser rules :D .

Johan van den D.
26-03-2005, 08:08
Misschien wel goedkoper, maar het is afhankelijk van de koptelefoon die Xander heeft of de kwaliteit daarmee ook beter is. Draadloos zal altijd verlies van kwaliteit opleveren (compressie), maar met een hele goede zenderontvanger moet het lukken. Maar waar vind je een stereo zender/ontvanger?Uiteraard maar wanneer ie nu een goede koptelefoon heeft en hij gaat hem draadloos proberen te maken gaat de kwaliteit bij voorbaat al stukken achteruit.
Dus veel of weinig geld eraan uitgeven, het is ten alle tijde zonde.
Dat het wellicht een praktische kant heeft dat draadloos is weer een ander verhaal maar ik denk als dat dan de reden is je gewoon geen koptelefoon mopet gebruiken.

Kortom, het is dus maar net wat je wilt in deze situatie.

scorpion69
26-03-2005, 08:55
Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.

Mijn broertje heeft er ook een uit die serie. Klinkt inderdaad echt indrukwekkend. :)

Hezingen
20-08-2005, 18:16
Heb ik vandaag eindelijk een nieuwe gekocht

de Senheiser 595 doet er 1 kant niet grrr.. Kl*te MM

Kan ik maandag weer terug rijden.

Ago
20-08-2005, 18:55
je hebt er de tijd voor genomen :wink:

Hezingen
21-08-2005, 17:07
Ja had er ook geen haast mee, baal er alleen ontzettend van dat ie het nioet doet.

Harry stadman
21-08-2005, 18:17
Daar ikzelf vaak gebruik maak van een hofdtelefoon zal ik mijn bevindeigen hier maar even neerzetten:

Sennheiser: met de name de hd650 is een zeer goede top hoofdtelefoon die veel details kan weergeven. Ook klinken met name conventionele instrumenen, zoals piano, viool gitaar en bekken erg natuurlijk. Vergeleken met de hd600 is het ietsje meer gekleurd maar geeft meer details prijs. Ook zou de sennheiser hd 595 een goede hoofdtelefoon zijn, die overigens heel anders klinkt dan de 650. De hd 650 schittert voornamelijk bij klassieke muziek en jazz! Maar met een goed gematchte hoofdtelefoon versterker en interlinks kan hij weer aardig wat snelheid terugkrijgen en erg levendig en muzikaal klinken. Zeer groot draagcomfort

Grado: de sr60 is inderdaad een zeer goed instapmodel. Ikzelf heb zelf ook de rs1 in mijn bezit gehad en kan zeggen dat de grado, in vergelijking met de sennheiser nog iets meer gekleurd is dan de sennheiser hd650. Een en ander is dus afhankelijk van je eigen smaak.
Waar ik bij de grado voornamelijk afhaakte was het draagcomfort en voor MIJ een te harde(scherpe) weergave van met name de hoge tonen. (dit is een veelgehoorde klacht). De grado kan snelle pulsen wel beter weergeven en is met name voor muziek waar veel snelle pulsen in voorkomen beter geschikt. Zoals, pop, rock, etc. ook geeft de sennheiser hd650 iets meer details prijs.

Beyerdynamik: de 880 is eigenlijk een combinatie van de 2 bovengenoemde en is gedetailleerd met veel lucht om de instrumenten en muzikaal! Ook is dit de goedkoopste van de drie die net boven of net onder de 200 euro te krijgen moet zijn!

Wil je echt ALLES te weten komen over hoofdtelefoons, kijk hier dan eens:

www.headfi.org.

Hier kom je echt alles te weten wat je wilt over hoofdtelefoons en aanverwanten. :wink:

Wil je echt alles uit een hoofdtelefoon halen, moet je eigenlijk wel een losse hoofdtelefoonversterker erbij gebruiken!

Hezingen
23-08-2005, 11:24
Gisteren onmgeruild bij MM in Hengelo, hadden ze er geen meer. ik met mijn fiesta ui '89 als een razende Roeland naar MM in Enschede. Ze hadden er nog een stuk of wat in doos mooi. Ben na 5 min weer buiten.

Thuis maak ik de doos open zie ik dat er een houder bijzit en de verpakkingsmateriaalen zijn anders. Denk dat ik een oude heb gekregen die al een terug is gekomen. Best balen.

Gisteren een Aflevering gaan kijken van BoB fantastisch alle zorgen en kwade ideeen die ik had om de MM ten gronde te richten in een maal verdwenen heb genoten vanavond weer :D .

R Klemkerk
24-08-2005, 10:17
tip voor de volgende keer....


even de inhoud controleren voordat je iets meeneemt :)

Dick van Drie
10-11-2005, 13:36
Gisteren onmgeruild bij MM in Hengelo, hadden ze er geen meer. ik met mijn fiesta ui '89 als een razende Roeland naar MM in Enschede. Ze hadden er nog een stuk of wat in doos mooi. Ben na 5 min weer buiten.

Thuis maak ik de doos open zie ik dat er een houder bijzit en de verpakkingsmateriaalen zijn anders. Denk dat ik een oude heb gekregen die al een terug is gekomen. Best balen.

Gisteren een Aflevering gaan kijken van BoB fantastisch alle zorgen en kwade ideeen die ik had om de MM ten gronde te richten in een maal verdwenen heb genoten vanavond weer :D .
Wat kosten de hd 595's bij MM ongeveer?

Albie
01-04-2006, 14:56
Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.

Weet iemand waar de Philips HP890 nog te krijgen is?

Michael.W
03-04-2006, 12:06
Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.

Ongeveer twee maanden geleden heb ik de Philips HP800 gekocht bij de Harense Smit in Leeuwarden tegen een spotprijs van 15 euro's :D! Het was de laatste vandaar de spotprijs.

Specificatie van deze hoofdtelefoon:
10-28.000 Hz
104 dB
32 Ohm
zuurstofvrij koperkabel van 3 meter lang.

Eenmaal op mijn hoofd gezet voelde ik dat de hoofdtelefoon erg klemde, waardoor ik hoofdpijn van kreeg. Dit heb ik opgelost door de hoofdtelefoon op een zelfgemaakte pennenbak te zetten, zodat deze constant wordt opgerekt.

De bas is strak en niet opdringerig.
Het hoog is gedetailleerd en klinkt niet schel.
Het midden is mooi uitgebalanseerd en wordt niet verdrongen door de bas.

De zachte oorkussentjes zitten volledig om het oor, echter na lang dragen krijg je wel warme oortjes van. Persoonlijk geef ik de voorkeur voor leren oorkussentjes in verband met hygiene. Een groot voordeel van deze hoofdtelefoon is de enkele kabel die naar één oorschelp is verbonden. De plug heeft een gouden aansluiting, nou weet ik niet of dit koper of verguld is.

Mijn broertje heeft de sennheiser HD 201 besteld bij de wehkamp voor 20 euro inclusief verzendkosten. Dan zal ik binnenkort een vergelijking geven van de philips en sennheiser.

M.v.g.

Michael

erik_van_meer
03-04-2006, 12:21
Ik heb zelf van het weekend een Sennheiser RS 115 draadloze koptelefoon gekocht voor € 89. Ziet er goed uit en draagt ook
fijn ook al zijn het dichte oorkussens. Ze vallen dus niet over je
oor heen maar ze zitten er dus tegenaan. Geluidskwaliteit is ook
absoluut in orde en het voordeel van Sennheiser is dat je alle
onderdelen apart kan bestellen mocht er iets vervangen moeten
worden (denk o.a. aan de oorkussens). Ook handig is het feit dat
de standaard tevens dienst doet als oplader en dat oplaadbare
batterijen inbegrepen zijn.

Michael.W
04-04-2006, 16:45
Mijn broertje heeft de sennheiser HD 201 besteld bij de wehkamp voor 20 euro inclusief verzendkosten. Dan zal ik binnenkort een vergelijking geven van de philips en sennheiser.


Well, vandaag is de Sennheiser HD 201 binnen. Na een paar nummers te hebben geluisterd vind ik de Philips SBC HP800 beter dan de Sennheiser.

De Sennheiser klinkt in het hoog inderdaad schel. Het geluid is minder strak, dit geldt ook voor het laag. Boemerig is het niet, maar het laag is niet diep genoeg.
Het geluid vormt wel één geheel, echter mist de Sennheiser iets aan details. De instrumenten zijn wel te onderscheiden, maar het kan beter. Het geluid van de hoofdtelefoon is vergelijkbaar met in-ear hoofdtelefoons, wat opzich niet verkeerd klinkt.
Het draagcomfort is goed, de hoofdtelefoon klemt in iedergeval niet. Echter de schelpen hadden iets dieper gemoeten en de kussentjes iets breder. Het design is erg mooi in vergelijking met de philips. Het zijn gesloten hoofdtelefoon, echter kunnen derden meegenieten van het geluid. Nadeel is dat er naar elk schelp een koperdraad loopt.

Hier nog even de specificatie van de Sennheiser 201:

21 - 18.000 Hz
108 dB
24 Ohm
zuurstofvrij koperkabel van 3 meter lang.

Als je toch één zou moeten kopen van rond de 20 euro luister ook eens naar de Philips SBC HP 200.

Met vriendelijke groet,

Michael

Albie
06-05-2006, 11:21
Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.

Weet iemand waar de Philips HP890 nog te krijgen is?

Het is de HD595 geworden van Sennheiser. Het kost wat maar dan heb je ook goed spul...ook qua draagcomfort.

Cor H.
06-05-2006, 12:38
Deze Sennheiser (http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?NoFrames=&FromOverzicht=Y&BC=&Page=ZOE&SubPage=TRE&CC=&HC=&SC=&ZoekMethode=Z&ZoekString=senheiser&ZoekIndex=10&ZoekAantal=15&SSC=&SLC=&FamilieID=&ArtikelNummer=86888529&SorteerMethode=D&OverzichtType=O&Prijs=&SterkMerkCode=&KAC=&ProductSelectorCode=&ArtikelTypeID=&N=186&Nty=1&Nao=&Ntk=ART&Ntt=senheiser&Ns=&ArtiestSoortCode=&ArtiestID=&FromSterkMerk=)
is echt een aanrader!
15 Euro bij de Wehkamp en echt goed geluid!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1041204

El-Jorge
06-05-2006, 17:42
Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.

Weet iemand waar de Philips HP890 nog te krijgen is?

Het is de HD595 geworden van Sennheiser. Het kost wat maar dan heb je ook goed spul...ook qua draagcomfort.

Waar heb je die gekocht, en hoeveel heeft die gekost? Deze staat namenlijk samen met de HD555 hoog op mijn lijstje!

Albie
06-05-2006, 20:14
Bij Hobo Hifi http://www.hobo.nl

Perfecte service en bezorging (verpakking)!

intexor
06-05-2006, 20:31
aangezien ik vroeger een zogenaamde slaapkamer-DJ was heb ik me toen zo'n zilveren Sony MDR-V700 aangeschaft, die ik nu ook gebruik als ik DVD's kijk op de laptop. heb er destijds €175 voor betaalt (denk niet dat hij ondertussen in prijs is gezakt), maar hij geeft met veel voorsprong het zuiverste en diepste geluid dat ik al gehoord heb. bovendien is hij heel duurzaam (doe er nu toch al 6 jaar mee en hij ziet er nog als nieuw uit) en flexibel. er is ook een iets goedkoper zwart model met praktisch dezelfde specificaties.

ook pioneer en technics hebben zeer goede dj-hoofdtelefoons. ze kosten wel om en bij de €200, maar veel beter geluid zal je niet vinden. en het voordeel van die dj-hoofdtelefoons is dat ze extra aandacht besteden aan bass-geluid (in tegenstelling tot het schelle geluid van sommige "gewone" hoofdtelefoons), wat bij films kijken natuurlijk ook niet onbelangrijk is.

Kees v Kekem
29-05-2006, 16:24
Ik ben ook al even op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, en aangezien dit topic toch al niet meer echt over de vraag van TS gaat, stel ik die van mij maar hier.
Als dit niet op prijs word gesteld maak ik wle een nieuwe aan.
Budget: rond 150 euro ongeveer.
Waar voor ik hem ga gebruiken: films, games en muziek, nadruk ligt op films.
Hij moet minimaal 2 uur comfortabel zitten, niet na een jaar of 2 overlijden..
Iemand suggesties?
Er is al best wel wat voorbijgekomen, maar misschien iets wat aansluit op mijn 'voorwaarden'.

Ik wil hem aansluiten op mn pc totdat ik beschikking heb over een fatsoenlijke beamer.
Kan je bij een beamer zo je hoofdtelefoon erop aansluiten?
En kan je, (ik ga over een poosje naar een veel grotere kamer als ik nu zit), een snoer van een hoofdtelefoon makkelijk verlengen tot zeg maar 4 meter?

Alvast bedankt

A3aan
30-05-2006, 14:52
Ik ben ook al even op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, en aangezien dit topic toch al niet meer echt over de vraag van TS gaat, stel ik die van mij maar hier.
Als dit niet op prijs word gesteld maak ik wle een nieuwe aan.
Budget: rond 150 euro ongeveer.
Waar voor ik hem ga gebruiken: films, games en muziek, nadruk ligt op films.
Hij moet minimaal 2 uur comfortabel zitten, niet na een jaar of 2 overlijden..
Iemand suggesties?
Er is al best wel wat voorbijgekomen, maar misschien iets wat aansluit op mijn 'voorwaarden'.Philips, Sennheiser

Ik wil hem aansluiten op mn pc totdat ik beschikking heb over een fatsoenlijke beamer.
Kan je bij een beamer zo je hoofdtelefoon erop aansluiten?In de regel: NEE
je zult het geluid moeten decoderen. Heeft je dvd-speler een koptelefoonaansluiting? Heb je een (AV)receiver?

En kan je, (ik ga over een poosje naar een veel grotere kamer als ik nu zit), een snoer van een hoofdtelefoon makkelijk verlengen tot zeg maar 4 meter?ja, lengtes tot 10 (15, 20) meter kunnen probleemloos.

Kees v Kekem
30-05-2006, 16:08
Oké.
Ik heb geen av receiver, en ik gebruik nu als dvdspeler mijn pc. Ik kan hem dus wel aansluiten op mijn geluidskaart, een Creative XFI.

DeeVeeDee
05-06-2006, 09:07
Van de week de Sennheiser HD650 + Mobius Senn aangeschaft. Een kleine twee dagen in laten spelen met de Isotek Rejuvenation Disc en het resultaat is oorstrelend :)

Kees v Kekem
05-06-2006, 10:22
HD650 zit boven mn budget....
Ik denk dat het de HD 595 gaat worden vanwege overwegend positieve reacties maar ik ga een keer ergens proberen wat te gaan luisteren.

TIMMEH
17-04-2007, 21:01
Hebben bovengenoemde headphones surround sound?

Zo niet, is een surround sound headphone dan niet beter om dvd's mee te kijken?

hstadman
17-04-2007, 21:59
Hebben bovengenoemde headphones surround sound?

Zo niet, is een surround sound headphone dan niet beter om dvd's mee te kijken?

Die zijn er wel maar relatief duur. Je hebt er meestal een surround processor bij nodig. Sennheiser heeft deze:
http://www.amazon.com/Sennheiser-Headphones-DSP-360-Surround-Processor/dp/B000050B89

en sony:
http://www.stereotimes.com/acc102199.shtml

De akg hearo 999 schijnt echt goed te zijn maar ook meteen een stuk duurder.