PDA

Bekijk de volledige versie : Sony STR-DB2000QS Vs Sont STR-DB3000ES



JCL
15-03-2005, 17:51
Hoi Allemaal,

In de zoektocht naar recivers etc kwam ik deze tegen. Sony is een merk wat hier in huis al erg lang staat, vind de recivers ook altijd goed klinken, maar welke moet je nou hebben? Ten eerste is de versterker waar ik het over heb (die hier thuis stond) een TA-VA8ES een ouwe dus. EN een 2 kanaals, je had er een losse DD decoder bij nodig (EP90ES). Nu was ik gewoon eens benieuwd naar jullie bevindingen met dit apparaat (2000QS).

Specs:

6.1 Meerkanaals QS-ontvanger uitgerust met de nieuwe S-Master PRO digitale versterking voor een uitmuntende geluidskwaliteit

6 x 120 W uitgangsvermogen QS-serie

Dolby Digital / DTS-decoder

Dolby® Pro Logic® II- / DTS NEO™-6-decoder/DTS® 96/24-decoder

Dolby® Digital EX- / DTS ES™-decoder (matrix 6.1, discrete 6.1)

Digital Cinema Sound EX

32-bits Digital Sound Processor

4 audio-ingangen, 2 audio-uitgangen

4 AV-ingangen, 2 AV-uitgangen

5 digitale ingangen, 1 digitale uitgang

RDS Tuner met 30 voorkeuzestations

Afstandsbediening met LCD-scherm meegeleverd

leverbaar in zwart of zilver

Nu ben ik ook wel benieuwd hoe hij staat in verhouding tot de duurdere 3000ES. Het prijsverschil is ongeveer €300 maar als ik daar echt iets beters voor krijg. natuurlijk moet ik zelf gaan luisteren, ook naar andere merken en combinaties, maar ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring van andere en dan met name de mensen die eens echt te tijd hebben genomen en hem hebben vergeleken met zijn concurenten.

JCL
16-03-2005, 18:31
niemand?

Johan van den D.
16-03-2005, 18:52
niemand?Helaas kan ik je niet vertellen hoe ze tegen over elkaar staan.
Wel kan ik zeggen dat Sony op dit nivo goede producten maakt die veelste vaak onderschat worden en dat is jammer.

JCL
16-03-2005, 18:57
niemand?Helaas kan ik je niet vertellen hoe ze tegen over elkaar staan.
Wel kan ik zeggen dat Sony op dit nivo goede producten maakt die veelste vaak onderschat worden en dat is jammer.

Tis vooral een beetje de vraag of de ene echt veel meer power geeft dan de andere (op papier niet, maar vermogen zegt 3 keer niets). Ik wil er B&W 602 misschien 603 op aansluiten en dat lust wel een hapje vermogen. kan haast niet wachten om al te gaan luisteren, maar waarschijnlijk kom ik niet aan aanschaffen toe tot september, dan is het een beetje associaal om nu al uitgebreid te gaan luisteren, ook wel redelijk overdreven.

Johan van den D.
16-03-2005, 19:12
Ik wil er B&W 602 misschien 603 op aansluiten en dat lust wel een hapje vermogenVoldoende voor de B&W,s zal het zeker zijn.

kan haast niet wachten om al te gaan luisteren, maar waarschijnlijk kom ik niet aan aanschaffen toe tot september, dan is het een beetje associaal om nu al uitgebreid te gaan luisteren, ook wel redelijk overdreven.Ach je kan maar op tijd beginnen toch.
Dat is het voordeel als je een vaste winkel heb waar je vaker komt, dan kun je nog eens zomaar voor de lol wat luisteren zonder dat men het erg vind.
Lekker op een rustig tijstip.

JCL
16-03-2005, 20:26
Ik wil er B&W 602 misschien 603 op aansluiten en dat lust wel een hapje vermogenVoldoende voor de B&W,s zal het zeker zijn.

Een 603 aan een QS reciver? Ben benieuwd. Iemand die ik wel ken heeft namelijk ook een 603 aan een nog lichtere QS (zeg maar even voor het gemak de goedkope van de 2) en die weet ook wel waar die het over heeft. Aan de andere kant heb ik vaak de indruk dat B&W speakers heel erg gaan klinken naar de reciver waar ze aanhangen. Je hoort duidelijk of er een versterker met power achter zit of niet. Het is natuurlijk zonde om zulke mooie speakers tekort te doen met een te slappe versterker, daar zijn ze te kostbaar en te mooi voor :wink:

Johan van den D.
16-03-2005, 22:01
Uiteraard ben ik het met je eens als je zeg dat je nooit genoeg vermogen kan hebben.
Echter is de 600 serie van B&W niet zo overdreven moeilijk aan te sturen dat de genoemde Sony,s er een probleem mee zouden hebben (of de speakers met de Sony wat opzich een groter probleem zal zijn).
Speakers van B&W waar het echt een kritiek punt kan worden zijn de Nautilus modellen.

Ondanks dat de 600 serie mooie en fijne speakers zijn is dit slechts de middenklasse onder de speakers.
Begrijp me niet verkeerd hoor want ook ik vind het prachtige en fijne speakers die je gerust bij me mag plaatsen.

Maar nogmaals, een versterker danwel receiver heeft nooit vermogen genoeg als je het mij vraag, hetzelfde geld voor een auto maar ook dat begrijpen bepaalde mensen niet en bij versterkers is dat net zo.
Ondanks het feit dat 10 watt ruimschoots voldoende kan zijn , hoe meer hoe beter.