PDA

Bekijk de volledige versie : CD's met CD-Text



JoeCool
04-02-2002, 20:25
Mijn DVD-Speler (Sony DVP-s725D) ondersteund CD-Text.

Bij dit systeem krijg je als je een CD met CD-Text in deze DVD-Speler afdraait informate over de artiest en/of titel in de display.

Weet iemand CD titels die dit CD-Text systeem ondersteunen.
Als een CD dit systeem ondersteunt staat dit logo op het doosje.

http://www.ncf.carleton.ca/~aa571/cddatxt.gif

DaDave
04-02-2002, 20:44
Ik weet geen specifieke cd's met cd text. Wel is het zo dat vooral Sony cd's met cd-text uitbreng. Ook kun je mits je cd brander het ondersteunt cd's met cd text branden.

Nathan Strik
04-02-2002, 20:52
Onder andere:

Americana van The Offspring.

En die nieuwe ook van The Offspring, maar die vind ik persoonlijk geen aanrader te noemen.

Oakey
04-02-2002, 21:10
Is dit compatible met het cd-text-systeem dat eind jaren '80 even hot was? Ik weetdat toen Lou Reed's "New York" als text-cd is uitgebracht, maar ik meen dat dat een cd-i-achtig formaat was. Maar heb dit nooit in werking gezien (heb de cd wel). Heb me dit altijd afgevraagd.

Luchtgordijn Bogey
04-02-2002, 21:32
Nee, dat is volgens mij iets anders.

Wat jij bedoelt is "CD+Graphics", zie http://www.icdia.org/faq/cdifaq5.html#5.4

Ik heb zelf een CD van Fleetwood Mac, de geflopte cd "Behind the Mask" die uitgevoerd is met CD+Graphics. Het is ook wel voor karaoke gebruikt, maar heeft op dat gebied nooit zo aangeslagen als Laserdisc, ook niet in Azie, voor zover ik weet.

Van JVC is in Nederland ooit een CD-speler geweest die CD's en CD+Graphics kon afspelen (maar niet CD-I). CD-I spelers konden ook met CD+Graphics overweg, volgens mij.

CD-Text is gewoon trackinformatie in het display van de CD- of DVD-speler, net als bij MiniDisc, of bij de betere MP3-spelers. CD-Text cd's kun je ook zelf maken. Bijvoorbeeld Easy CD Creator gebruiken, track informatie op laten zoeken via CDDB, en je kopie bevat track-informatie. Je brander moet het wel ondersteunen.

Oakey
04-02-2002, 22:19
Nee, dat is volgens mij iets anders.

Wat jij bedoelt is "CD+Graphics"

CD-Text is gewoon trackinformatie in het display van de CD- of DVD-speler, net als bij MiniDisc, of bij de betere MP3-spelers. CD-Text cd's kun je ook zelf maken.

Jaaa, cd-graphics, inderdaad. Was het niet iets dat de songteksten tevoorschijn getoverd konden worden?

Dat cd's en cd-spelers niet standaard zijn zoals dat cd-text formaat heb ik nooit begrepen, die paar bytes extra levert veel gebruiksgemak op. Misschien wel interessant in de toekomst.

JoeCool
05-02-2002, 13:12
Onder andere:

Americana van The Offspring.

En die nieuwe ook van The Offspring, maar die vind ik persoonlijk geen aanrader te noemen.

Oke, thanks

Weet iemand nog meer titels met CD-Text ?

bmateijsen
05-02-2002, 13:19
Star Wars the phantom menace soundtrack.

Anastacia... en alle cd's die je zelf brand en cd-text invoert.

Groet Bjorn

joostvdl
05-02-2002, 13:29
misschien heb ik het fout

maar volgens mij hoeft alleen je brand-software het te ondersteunen

marcel
05-02-2002, 13:44
Nee alleen je brander zelf moet het kunnen
een hp 7100 gaat niet cd-text doen of willen.

Angelina
05-02-2002, 14:26
De nieuwe CD J.Lo van Jennifer Lopez heeft dit ook....

Smitters
05-02-2002, 14:28
american recordings III van johnny cash
ladies and gentlemen van george michael (van m'n vriendin ... echt waar!)

Smitters

Angelina
05-02-2002, 14:37
ladies and gentlemen van george michael (van m'n vriendin ... echt waar!)

Bang dat we je voor homo aanzien? ;) :p :D

hitchberg
05-02-2002, 14:54
alleen ceedees van sony/columbia (CBS) hebben (soms) CD-text. Sony heeft nog een aantal sub-labels zoals EPIC en Legacy die (voor zover ik ze heb) geen CD-Text hebben

Ik heb zelf zo'n 200 CD-wisselaar van Sony, die gelukkig nog CD-R/CD-RW afslpeelt en ook CD-text leest. Ik brand nu dan ook op alle CD's TEXT mee. Is ook erg handig voor 't maken van hoesjes.

Onlangs stond ik voor de keuze om een nieuwe DVD-speler te kopen en twijfelde over een Sony 200 CD/DVD wisselaar, leest CD- en DVD text maar geen CD-R/CD-RW. Dus toen heb ik maar voor een pioneer gekozen
Music was my first love and it will be my last

Michael.W
05-02-2002, 19:11
Nee, dat is volgens mij iets anders.

Wat jij bedoelt is "CD+Graphics", zie http://www.icdia.org/faq/cdifaq5.html#5.4

Ik heb zelf een CD van Fleetwood Mac, de geflopte cd "Behind the Mask" die uitgevoerd is met CD+Graphics. Het is ook wel voor karaoke gebruikt, maar heeft op dat gebied nooit zo aangeslagen als Laserdisc, ook niet in Azie, voor zover ik weet.

Van JVC is in Nederland ooit een CD-speler geweest die CD's en CD+Graphics kon afspelen (maar niet CD-I). CD-I spelers konden ook met CD+Graphics overweg, volgens mij.

CD-Text is gewoon trackinformatie in het display van de CD- of DVD-speler, net als bij MiniDisc, of bij de betere MP3-spelers. CD-Text cd's kun je ook zelf maken. Bijvoorbeeld Easy CD Creator gebruiken, track informatie op laten zoeken via CDDB, en je kopie bevat track-informatie. Je brander moet het wel ondersteunen.

Overigens het ligt niet aan de brander maar aan de software. Gebruik bijvoorbeeld Nero 5.5

hitchberg
06-02-2002, 07:17
Overigens het ligt niet aan de brander maar aan de software. Gebruik bijvoorbeeld Nero 5.5

Het ligt wel degelijk aan je brander, vaak kan je dit verhelpen met de laatste firmware.
maar dan nog zijn er branders die geen CD-TEXT aankunnen

Marco7
06-02-2002, 14:49
Inderdaad vooral de oudere branders ondersteunen geen cd-text zoals mijn philips 3610.

Jeroen Driessen
06-02-2002, 15:48
Komt zo'n "systeem" ook nog eens voor DVD beschikbaar?