PDA

Bekijk de volledige versie : Ik heb een probleem! kan iemand mij helpen?



Ronald Sneep
22-03-2005, 19:39
<<Ik weet niet of het in de goede thread staat ,maar weet niet waar het anders zou moeten staan>>
Ik heb laatst via msn van iemand een bestand verstuurd gekregen met de text : "me topless in mini skirt" of iets in die geest ,maar goed ik het dus openen en wat blijkt nu wil het zichzelf doorsturen aan iedereen die in mijn msn lijst staat meteen in het begin en ik kan niet meer chatten en meerdere sites vallen gewoon opeens weg.
Mijn spyware doctor pakt hem niet en ik heb ook geen antivirus scanner en als ik een online antivirus scanner wil gebruiken dan is die pagina (als ik hem open) meteen weg ,en ik heb al meerdere geprobeerd.

Weet iemand hier misschien wat ik hieraan zou kunnen doen?
En als je het weet me plz een goeie uitleg willen geven?

ALVAST BEDANKT!!

<edit> ik kan deze kop nu dus ook niet meer op mijn eigen pc openen :? Maar goed dat er nog een 2de ((zonder gezeur)) in huis is :wink:

Freeze
22-03-2005, 19:47
probeer even www.hijackthis.de
1. download het programmatje
2. maak een scan van je lopende processen met het programma
3. kopieer de logfile op de website
4. delete de schadelijke processen

misschien helpt dit wel. bij mij heeft ie iig wat spyware aangetroffen en later verwijderd.

Alex van den Berg
22-03-2005, 20:11
Ik heb laatst via msn van iemand een bestand verstuurd gekregen met de text : "me topless in mini skirt" of iets in die geest ,maar goed ik het dus openen en wat blijkt nu wil het zichzelf doorsturen aan iedereen die in mijn msn lijst staat

Waarom zou een vreemde een dergelijk bericht aan je sturen? Of als het van een Nederlandse kennis komt... waarom zou de titel in het engels zijn?
Dergelijke "ongevraagde" berichten moet je altijd negeren, tenzij je zeker weet dat het van je engelse vriendin komt! :mrgreen:

Dit soort berichten zijn DE manier om je via Instant Messaging te besmetten en/of hacken. Je hebt nu in ieder geval je lesje gehad ;)

Hoe je eraf komt?? Probeer inderdaad eens allerlei anti-spyware en anti-adware tools. En surfen zonder virusscanner staat tegenwoordig gelijk aan zelfmoord voor je PC!
Download al deze software op een goede, onbesmette PC... brand het op een CD... en installeer het vanaf die CD weer op de besmette PC.
Maar het zal zeker niet gemakkelijk worden! Veel van dat soort troep heeft een soort "zelfverdediging" ingebouwd waardoor het vaak heel lastig kan worden om de anti-hulpmiddelen te installeren op een besmette PC.

Nooit op het internet inloggen zonder goede beveiliging dus!
Internetten is net als sex... je kunt er flink ziek van worden als je te veel risico's neemt! :mrgreen:

Ronald Sneep
22-03-2005, 21:36
Bedankt alvast zal morgen eens aan het werk gaan.

Ja ik vond het al verdacht dat engels maar dat is nu te laat. Dus ja ik heb mijn les wel geleerd :?

Mark de Jong
22-03-2005, 21:41
Heeft m'n broer ook gehad:

- Opstarten in Safe Mode
- Viruscannen via de volgende site: http://housecall.trendmicro.com/
- Verwijderen/Opschonen
- Normaal opstarten

Ging schijnbaar om een Trojan Horse, als je 'em tenminste hebt opgestart (dat bestand).

Alex van den Berg
22-03-2005, 21:43
Een startpunt om het probleem op te lossen! :shock:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22topless+in+mini+skirt%22+virus&meta=

Codswallop
23-03-2005, 17:01
Dankjulliewel!

Ik had hetzelfde probleem, maar het is nu opgelost.

(Het virus verspreid zich ook onder onschuldiger titels als "me on holiday".)

Ronald Sneep
23-03-2005, 20:50
NOU IK BEN NU DUS BLIJ :lol: :lol: :lol: :lol:
het is gelukt via dat hijack programma (waarvoor dank Freeze 8) )
meteen maar een virusscan gedaan en daarna nog spyware doctor en alles lijkt weer goed te werken :D
BEDANKT ALLEMAAL!!

Freeze
23-03-2005, 22:32
NOU IK BEN NU DUS BLIJ :lol: :lol: :lol: :lol:
het is gelukt via dat hijack programma (waarvoor dank Freeze 8) )
meteen maar een virusscan gedaan en daarna nog spyware doctor en alles lijkt weer goed te werken :D
BEDANKT ALLEMAAL!!

Graag gedaan hoor! Mooi dat je compu weer goed werkt!

Qzyn
25-03-2005, 08:21
NOU IK BEN NU DUS BLIJ :lol: :lol: :lol: :lol:
het is gelukt via dat hijack programma (waarvoor dank Freeze 8) )
meteen maar een virusscan gedaan en daarna nog spyware doctor en alles lijkt weer goed te werken :D
BEDANKT ALLEMAAL!!
En nu als de wiedeweerga een antivirusprogramma installeren, daar voorkom je ook veel problemen mee, om niet te zeggen dat het eigenlijk onmisbaar is. Voorkomen is altijd beter dan genezen!

Er zijn op het web diverse goedwerkende gratis antivirusprogramma's te vinden, met automatische updates van de laatste antivirusfiles. O.a. AVG Free Edition, Free avast! 4 Home Edition, AntiVirĀ® PersonalEdition etc.