PDA

Bekijk de volledige versie : Vraagje: Aansluiting HT



Peedeepee
05-02-2002, 07:06
Ik heb een vraagje voor mijn zus waar ik ook niet echt antwoord op weet, aangezien ik zelf alleen een dvd speler heb en geen HT:

Ze wil voor haar man als verrassing een HT set geven voor zijn verjaardag. Nou weten dat de receiver een tuner bezit. Maar haar man heeft nog een andere tuner, waar ie in principe NIET vanaf wil (heeft een hele grote emotionele waarde). Nu vragen wij ons af: is het mogelijk om de radio ook aan te sluiten op de HT set? Door middel van een aux aansluiting of zoiets, ik weet het, dan krijg je 2 radio's op een maar toch...

wat zijn de mogelijkheden?

Alvast hartelijk bedankt!:confused:

Arnold van Oostrum
05-02-2002, 07:18
Een tuner wordt normaal gesproken op één van de AUX aansluitingen van een versterker aangesloten. Een receiver is niets anders dan een versterker met ingebouwde tuner, dus je kunt een andere tuner ook op een receiver aansluiten.

Peedeepee
05-02-2002, 12:15
Alex>> Dus het zou gewoon 100% zonder problemen moeten kunnen zeg jij? Heel tof.. daar zal mijn zwager heel blij mee zijn. Het ligt gewoon gevoelig, hij wil de radio houden 'no matter what'...

Bedankt voor je hulp!

Peter

Peedeepee
07-02-2002, 08:11
Dus het klopt?

bmateijsen
07-02-2002, 08:36
tuurlijk klopt het...

Een receiver heeft meerdere aansluitmogelijkheden. Dus ook voor een tuner.

Groet Bjorn

ToolkiT
07-02-2002, 22:30
Waarom koop je niet een HT versterker i.p.v. een receiver?

Een receiver is alleen handig als je nog geen tuner hebt..
Natuurlijk kan je wel je tuner op een receiver aansluiten. Je kan dan uit 2 tuners kiezen.. beetje overkill...

Peedeepee
08-02-2002, 08:10
ToolKit>> Bedankt voor je reactie, lees mijn eerste post nog maar eens goed.

ToolkiT
08-02-2002, 08:59
ToolKit>> Bedankt voor je reactie, lees mijn eerste post nog maar eens goed.
Ik geloof dat we elkaar niet helemaal begrijpen...

Een receiver is een versterker met ingebouwde tuner. (maar dat wist je al)
Nix staat je echter tegen om er nog een tuner op aan te sluiten..
Je kan hem b.v aan je AUX ingang hangen. Je moet je moet dus om je versterker AUX selecteren en niet tuner (anders krijg je de ingebouwde tuner).

Peedeepee
08-02-2002, 11:57
Toolkit>> Ik begrijp je wel, maar jij hebt het over overkill...dus zeg ik: lees mijn eerste post nog maar eens goed.

Guest-06
28-02-2002, 19:20
Wat hij bedoelt is dat een receiver een overkill is (niet de tuner die je wilt houden) omdat je dan een apparaat koopt waar een tuner in zit terwijl je al een tuner hebt.
Koop dan niet een receiver (versterker met ingebouwde tuner) maar koop gewoon alleen een versterker en sluit daar jouw tuner op aan.

Michiel
28-02-2002, 20:07
ja idd, yamaha is 1 van de merken die een gewone LOSSE 5.1 versterker(dus geen tuner!!) in zijn pakket heeft zitten!!!

zeker in dit geval zou ik hier eens naar kijken!!

grtjs Michiel

Peedeepee
01-03-2002, 08:45
O aha.... maar in dit geval kom je met een versterker + dvd speler+ boxenset ver boven €900 uit wil je een beetje een kwaliteitje hebben, toch?

Guest-06
01-03-2002, 10:48
Ik zat er inderdaad iets boven ja.