PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaring met de Lenco DVD-02



Rutger Kars
01-08-2001, 16:58
Ik wil binnenkort een DVD speler kopen, maar ik heb geen zin om hier vele euro's aan uit te geven. De speler moet wel regiovrij zijn, en uiteraard ook een beetje OK.

Ik kom de Lenco DVD-2 vrij goedkoop tegen (rond de fl 550,-). Is dit wat, of zou dat goedkoop = duurkoop zijn?

Welke me ook wel mooi lijken zijn de Revoy 2200 of de Lasonic 3200! Maar dan kom je wel weer in een iets andere prijsklasse! Mochten de goedkopere kwalitatief niks zijn dan zal ik deze zeker overwegen! Iemand hier dus nog een oordeel over? De Revoy komt steeds wel vrij goed uit de bus, maar over de Lasonic lees je niet zoveel.

Alvast bedankt allemaal!

Groeten,
Rutger

Remco de Swart
01-08-2001, 22:05
Ik zou de lenco willen afraden. Er zijn relatief veel klachten over deze speler. Zoals haperend beeld, vastzittende cd-lade en rare harde bijgeluiden. Al eens gedacht aan een Hiteker bi-600-e. Dit is een goedkope DVD-speler die naast DVD's ook mp3 afspeelt en bovendien regiovrij is. Zelf heb ik de speler nu ongeveer een maand en hij bevalt mij zeer goed. De speler kost op dit moment bij o.a. kijkshop ƒ449,- Zolang je de prijs-kwaliteit verhouding in het oog blijft houden is het een goede speler. Voor meer informatie over deze en andere DVD-spelers zie http://www.kieskeurig.nl

Rutger Kars
02-08-2001, 11:36
Ik heb die Hiteker ook bij de Kijkshop zien staan, en overwoog die ook om te kopen. Eind vorige week stond die daar echter niet meer, was uitverkocht. Die Lenco stond er ook, dus vandaar.

Hoe zijn de geluid- en beeldkwaliteit van de Hiteker?

Trouwens, die Hiteker van de Kijkshop is een Bi-660-E. Daar stond ik ook raar van te kijken, want ik verwachtte dus de 600-E, zijn hier verschillen in ofzo?? Kijk hier maar: http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_list.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=DVD+spelers&category%5Fpath%5Fsegment=Beeld+%26+Geluid. Het is dus geen fout op de website, want op de speler in de winkel stond ook 660...
Ik kan nergens op internet wat vinden over een Hiteker BI-660-E

Ik zal in elk geval afzien van de Lenco als daar zoveel klachten over zijn.

Groeten,
Rutger

Remco de Swart
02-08-2001, 22:36
Het verschil tussen de 660 en de 600 zijn:

de 600 heeft twee scartaansluitingen in plaats van één
en heeft ook nog een een karaoke functie.

De beeldkwaliteit is naar mijn mening goed mits je een goede scartkabel gebruikt en deze op scartaansluiting 1 aansluit, nummer twee is van mindere kwaliteit. Het geluid is ook goed zover ik dat kan beoordelen aangezien ik een slecht gehoor heb.

Er zijn bij Kijkshop twee verschillende types uitgeleverd maar als je bij een willekeurige winkel om de bi-600-e vraagt dan kan deze (indien niet op voorraad) besteld worden. Deze wordt dan bij een andere filiaal weggehaald.

Groeten,
Remco

JvdM
05-08-2001, 12:53
Ik heb de Lenco gekocht via de Wehkamp en ik ben er echt tevreden mee. Ik heb nog geen enkele problemen gehad met haperingen enzo. Hiervoor had ik een labway, maar de beeld was echt heel slecht vergeleken met de lenco. Misschien kan een van de leden van dvd.nl deze dvd-speler reviewen. Ik vindt het een goede speler, maar ik heb er maar weinig regio 2 films op gespeeld,

JvdM

Chris
05-08-2001, 22:34
Ik zou de lenco willen afraden. Er zijn relatief veel klachten over deze speler. Zoals haperend beeld, vastzittende cd-lade en rare harde bijgeluiden

Problemen met beeldhaperingen zijn te verhelpen door het loopwerk te updaten ! (van DVS uit Korea)
Sommige loopwerk firmwares gaven inderdaad haperingen, maar sinds ik de nieuwste firmware geflashed heb loopt hier alles probleemloos, ook de DVD's waar ik voorheen problemen mee had. (ook kan het zijn dat hierdoor de bijgeluiden weg zijn,
ik heb dat probleem echter nooit gehad)

Maar let op, er zijn 2 uitvoeringen van de lenco 02 !!

de oude lenco DVD02 was gewoon een Revoy 2200 clone !

Echter diegene die nu verkocht word is een heel andere, en bezit geen ZORAN chipset meer maar ESS. (ESS heeft een mindere beeldkwaliteit tov. ZORAN)


Informatie over de Lenco DVD02 (en loopwerk upgraden) is te vinden op:
http://www.lenco02.cjb.net


Er is ook nog een Lenco DVD 202, maar deze wil je waarschijnlijk niet hebben, deze speelt nml. geen CDR's ! (maar wel MP3's volgens Lenco, moelijk te testen dan zou ik zeggen ;-)

Chris

Eric van Ballegoie
06-08-2001, 18:32
Deze thead gaat verder in het DVD Speler forum.

Cade
07-08-2001, 04:04
Ik heb sinds een paar weken ook een Lenco DVD-02a (de a staat voor de nieuwe versie met de ESS chipset) en ben er ZEER tevreden over. Perfect spelertje gewoon!

Ik heb de speler bij de Kijkshop gekocht voor fl 495,- (was toen in de aanbieding). De Hiteker verkopen ze daar inderdaad ook en ik zat tussen deze twee spelers te twijfelen. Over de Hiteker had ik echter wat minpunten gehoord (loopwerk zou teveel lawaai maken en vooruit spoelen in mp3's was niet mogelijk). De Lenco DVD-02 was voor mij echter totaal onbekend dus heb ik deze maar gewoon gekocht. Mocht ie tegenvallen kon ik 'm altijd terugbrengen, toch? :)

Maar de speler verraste mij in positief opzicht totaal!! Ik had voorheen een Divido welke ik teruggestuurd had vanwege wat punten waar ik mij aan ergerde (om nog maar te zwijgen over het feit dat ik een oud model van de leverancier had gekregen :mad: ) en deze speler was voor zijn soort ook gewoon veels te duur. Met de Lenco heb ik nergens geen problemen mee en datgene wat die hoort te doen doet die meer dan goed! Dat het beter kan voor minder geld heeft de Lenco bij mij wel bewezen!!

En over dat de beeldkwaliteit met de ESS chipset minder zou zijn...............ik heb er helemaal niks op aan te merken. Goed scherp met mooie, diepe kleuren. Ik heb de beeldkwaliteit van de Zoran chipset uitvoering nooit gezien maar over de ESS chipset ben ik zeer te spreken.

Om het kort samen te vatten: niets dan lof voor deze speler! Het aanschaffen dan ook zeker waard!!

Chris
07-08-2001, 07:14
En over dat de beeldkwaliteit met de ESS chipset minder zou zijn...............ik heb er helemaal niks op aan te merken. Goed scherp met mooie, diepe kleuren. Ik heb de beeldkwaliteit van de Zoran chipset uitvoering nooit gezien maar over de ESS chipset ben ik zeer te spreken.


de firmware doet ook nog iets voor de uiteindelijke beeldkwaliteit,
maar hier is uitgelegd wat het verschil is tussen ESS en ZORAN:

http://www.dv-rec.de/technik/ess_zoran/index.shtml


Chris

frosty
07-08-2001, 15:10
heb de lenco dvd-02, ben er tevreden mee omdat ie zowel dvd's als mp3's afspeelt voor een redelijke prijs.

problemen:

de beeldkwaliteit is goed te noemen, alleen verschijnt er zo nu en dan een irritante witte streep rechtsonder in beeld (heb ik bij 2 spelers al gezien).

bij sommige films hoor ik een soort van zoem geluid door de audio heen.

als de speler te lang aan staat slaat mijn tv op tilt. (tv gaat uit en standby lampje begint te knipperen)

indien ik meerdere films achter elkaar wil kijken kan het voorkomen dat ik de speler uit en aan moet zetten bij het wisselen van een film. de doos leest gewoonweg de dvd niet meer.

Cade
07-08-2001, 15:13
de firmware doet ook nog iets voor de uiteindelijke beeldkwaliteit,
maar hier is uitgelegd wat het verschil is tussen ESS en ZORAN:

http://www.dv-rec.de/technik/ess_zoran/index.shtml


Chris


Ik heb meerdere verhalen gehoord over dat de ESS chipset minder goed zou zijn dan de Zoran chipset. Daarentegen heb ik ook weer verhalen gehoord dat de ESS chipset superieur zou zijn aan de Zoran chipset. Waar moet je nou dus vanuit gaan? Elke chipset heeft zo z'n voor- en nadelen.

Toen ik de Lenco kocht had ik geen idee wat voor chipset erin zou zitten. Toen ik erachter kwam dat dit een ESS chipset was was ik alleen maar blij omdat ik hier goede verhalen over had gehoord.

Het verschil tussen beide chipsets wat ze op de gegeven site van Chris laten zien is gedaan door het contrast van het beeld heel erg te verhogen. Door gewoon een film te bekijken valt zoiets dus niet op (of je moet graag films kijken met je contrast helemaal open, dan hoor je mij niet :D )

Of de Zoran nou beter is of de ESS dat laat ik ieder voor zich bepalen maar het feit dat ESS aan terrein wint, daar komen we niet onderuit. De ESS chipset is namelijk de nieuwste van de twee en zal daarom in steeds meer (nieuwe) modellen terug te vinden zijn. De Zoran chipset wordt niet meer toegepast wat misschien wel jammer is, ook dit was een goede chipset. Maar ja, net zoals met alle goede dingen in het leven zal er wel een goede reden zijn waarom fabricanten steeds meer voor de ESS chipset kiezen. :)

Ps. de problemen die frosty met zijn speler heeft heb ik niet.

Dunky
08-08-2001, 23:48
Tja ik heb die speler ook enne geen enkele klacht over dit apparaat zelfs de dts wordt perfect doorgegeven aan mijn versterker.
Maargoed ieder zijn speler:)