PDA

Bekijk de volledige versie : pioneer 668, marantz 7600 of denon 2910



Peter van santbrink
23-03-2005, 14:39
ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe DVD speler, maar vindt het vrij lastig;
ik heb m'n keuze teruggebracht tot 3 modellen nl

pioneer 668 av : EISA award, echter al wat oud (?) en layer change duurt lang

denon 2910; echter wat problemen met licht beschadigde dvd's (had ik ergens gelezen )

marantz dv7600; nog geen reviews kunnen vinden, maar is neem ik aan de opvolger van de 6500

ik heb zelf een Marantz sr7300 als versterker, dus voorkeur gaat uit naar die marantz: heeft iemand deze al thuis staan en wat is je ervaring

ik was tevreden met m'n pioneer 626d maar, zoals ik in een ander onderwerp al had vermeld ben ik aan vervanging toe; suggestie was toen de pioneer 668 maar ik vond 2 wat mindere (engelse) reviews en 1 goede (area site);

Ik ben dus heel benieuwd naar mensen die ervaring hebben met de Maranz dv7600 en natuurlijk ook die andere 2 types

Albert Kostwinder
23-03-2005, 19:46
die layer change bij de 668 duurt erg lang ja. Als je met je ogen knippert mis je het... :roll: m.a.w. onzin. 9 van de tien keer merk je het niet :wink:

Peter Porrio
24-03-2005, 10:39
denon 2910; echter wat problemen met licht beschadigde dvd's (had ik ergens gelezen )


Herkenbaar fenomeen, mijn Denon 2200 heeft het ook zo af en toe. Moet ik wel zeggen dat dit eigenlijk alleen maar bij kopieën met behoorlijke krassen is. Ligt aan de foutcorrectie die is behoorlijk kieskeurig wat media en de staat waarin deze verkeert betreft.

Olivier vd D.
24-03-2005, 11:04
De Denon 2910 heeft wel last van een goed merkbare layerchange. Verder ken ik de Marantz niet, maar ik weet wel dat heel veel mensen lyrisch zijn over de beeld- en geluidskwaliteit van de Pioneer 668. Volgens mijn hifiboer zei me dat Pioneer echt baanbrekend bezig is op het gebied van Home Cinema. De EISA award heeft Pioneer voor de 668 niet voor niets gekregen in dit geval.

H. Stadman
24-03-2005, 11:23
denon 2910; echter wat problemen met licht beschadigde dvd's (had ik ergens gelezen )


Herkenbaar fenomeen, mijn Denon 2200 heeft het ook zo af en toe. Moet ik wel zeggen dat dit eigenlijk alleen maar bij kopieën met behoorlijke krassen is. Ligt aan de foutcorrectie die is behoorlijk kieskeurig wat media en de staat waarin deze verkeert betreft.

Slechte foutcorrectie dus! een goede speler met een goede foutcorrectie moet alles kunnen lezen. Behalve schijven waar bij wijze van spreken gaten in zitten.

De Pioneer 668 lijkt mij gewoon een erg mooi apparaat.
:wink:

Albert Kostwinder
24-03-2005, 22:45
denon 2910; echter wat problemen met licht beschadigde dvd's (had ik ergens gelezen )


Herkenbaar fenomeen, mijn Denon 2200 heeft het ook zo af en toe. Moet ik wel zeggen dat dit eigenlijk alleen maar bij kopieën met behoorlijke krassen is. Ligt aan de foutcorrectie die is behoorlijk kieskeurig wat media en de staat waarin deze verkeert betreft.

Slechte foutcorrectie dus! een goede speler met een goede foutcorrectie moet alles kunnen lezen. Behalve schijven waar bij wijze van spreken gaten in zitten.

De Pioneer 668 lijkt mij gewoon een erg mooi apparaat.
:wink:

Het IS een mooi apparaat..... zeker voor zijn prijs. :wink:

V-Max145
27-03-2005, 15:37
Hallo Peter,

Ik denk dat je met géén van deze toestellen echt een miskoop zou doen.
De Pioneer zou enkel in stereo (muziek) wat minder zijn.

Over de Denon lees je inderdaad enkel maar positieve kritieken. Het is niet voor niets dat o.a. What HiFi de 2910 heeft verkozen tot beste DVD-speler in z'n prijsklasse (Awards 2004).

Over de Marantz is momenteel niet veel te vinden omdat de DV7600 maar op de markt komt in april (nog enkele dagen geduld dus). :(

Dit toestel is echter al zo lang aangekondigd dat het zelfs al van naam is veranderd (oorspronkelijk zou hij 7500 noemen, dacht ik).
:?

Marantz zou de release uitgesteld hebben om een zo compleet mogelijke speler op de markt te kunnen brengen.
Vermits er de laatste tijd zoveel is gewijzigd in het HT gebeuren (HDMI/DVI, HD-video upscaling enz..) hebben ze besloten het toestel enkele maanden later uit te brengen om zo alle tekortkomingen weg te werken (Marantz verwacht blijkbaar erg veel van het toestel).

Het is dan ook geen vervanger geworden van de dv6500 (deze blijft volgens mij in het gamma), maar een iets eenvoudiger versie van hun topmodel de dv9500 (2.000 Euro).

Het videogedeelte is quasi ongewijzigd (t.o.v. de 9500) maar de verschillen zitten hem vooral in het audio-gedeelte en het iets minder robuust uitgevoerde chassis.

Uiteraard ook de prijs is aangepast.

De dv7600 zou op de markt komen voor +/- 1.000 Euro.

Zelf ben ik ook erg nieuwsgierig naar de eerste reviews.

Deze speler staat erg hoog op m'n verlanglijstje (samen met de door jouw genoemd Denon 2910 en z'n grotere broertje de 3910).

Ik ga ze wel trachten eerst te bekijken om te zien of de duurdere modellen het prijsverschil waard zijn.

Is er soms iemand die deze toestellen reeds naast elkaar heeft zien spelen ?

V-Max145
10-04-2005, 19:21
Release van de Marantz DV7600 terug uitgesteld :evil:
(voor de XXXXXste keer !!)

Produktie zou nog niet eens opgestart zijn !! :evil:

Voorlopige release : midden mei (maar nog zéér twijfelachtig).

Sorry Marantz, heb gisteren toch maar voor de Denon gekozen.

Momenteel wacht ik echter nog op de benodigde aansluitkabels (DVI + adaptor voor PJ) voor ik hier iets van kan zeggen.

Rick-DTS
12-04-2005, 18:22
Volgens Marantz komt ie "gewoon" eind april.
We zullen zien.

V-Max145
12-04-2005, 18:32
Volgens Marantz komt ie "gewoon" eind april.
We zullen zien.

Gewoon ?
Ze stellen hem al maanden uit :evil:
Marantz heeft me veel te lang aan het lijntje gehouden :nono:

En vermits de produktie nog niet opgestart is, zie ik hem nog niet direct in de winkels liggen deze maand (en misschien zelfs niet volgende maand).

Rick-DTS
12-04-2005, 18:44
Waarom denk je dat ik gewoon tussen aanhalingstekens heb gezet ......

V-Max145
12-04-2005, 19:04
Sorry, ik liet me even gaan :oops:

Was waarschijnlijk nog wat gefrustreerd door die uitgestelde release dat ik je sarcasme niet zag :wink:

Ik was wel verlekkerd op de Marantz

Rick-DTS
12-04-2005, 19:38
Ik baal er ook ontzettend van. Ik heb mijn dvd speler al verkocht en zit dus nu zonder. Ik weet nog niet wat ik zal doen, wachten of een ander kopen. De 7600 is een uitgeklede 9500 dus ik verwacht er wel veel van.

Olivier vd D.
12-04-2005, 20:03
Gewoon nog ff wachten. Het zou jammer zijn als je niet wacht en je krijgt er later spijt van. Indien het heel erg lang duurt kan je altijd nog ff een supergoedkoop budget-spelertje kopen voor 30 tot 35 euro.

Peter Porrio
14-04-2005, 09:39
denon 2910; echter wat problemen met licht beschadigde dvd's (had ik ergens gelezen )


Herkenbaar fenomeen, mijn Denon 2200 heeft het ook zo af en toe. Moet ik wel zeggen dat dit eigenlijk alleen maar bij kopieën met behoorlijke krassen is. Ligt aan de foutcorrectie die is behoorlijk kieskeurig wat media en de staat waarin deze verkeert betreft.

Slechte foutcorrectie dus! een goede speler met een goede foutcorrectie moet alles kunnen lezen. Behalve schijven waar bij wijze van spreken gaten in zitten.


Of juist een hele goede. Het is maar net hoe je het bekijkt :wink: . Wellicht is de foutcorrectie zo streng, omdat de speler de beste beeld- en geluidskwaliteit wil kunnen geven.

Bij originele DVD's heb ik geen last van haperingen. Kopieën heb ik zelf niet. Had er laatst 1 van een vriend van me leen. Die haperde op een gegeven moment wel behoorlijk.

Gelukkig had ik een uitwijkmogelijkheid (Xbox). Maar bevestigt voor mij wel weer waarom ik geen kopieën hoef. Heb zelf de volgende dag het origineel gekocht (The Terminal).

Arnold van Oostrum
14-04-2005, 14:56
De 7600 is een uitgeklede 9500 dus ik verwacht er wel veel van.
De DV7600 zal eind april bij Marantz binnenkomen, ga er dan maar van uit dat de speler begin mei bij de dealers beschikbaar is.

Om nu te zeggen dat de DV600 een uitgeklede DV9500 is, is iets te eenvoudig.
De videodac van de DV9500 is mooier (AD7314 - 216 Mhz, 14bit) vergeleken bij de DV7600 (AD7310 - 216 Mhz, 12 bit). Videoscaler lijkt hetzelfde te zijn.
Uiteraard zitten de verschillen vooral in het analoge circuit, waar in de DV9500 mooiere componenten zijn gebruikt. Ook de afscherming is beter.

Hoe groot het verschil is, is natuurlijk pas te zeggen als je beide spelers met elkaar kunt vergelijken. Naar verluidt is de DV7600 een erg mooi toestel, zeker gezien de prijsstelling. De DV9500 is een echt topmodel. Maar ja, het prijsverschil moet natuurlijk ergens in zitten ;-)

Frans
22-05-2005, 21:26
De 7600 is een uitgeklede 9500 dus ik verwacht er wel veel van.
De DV7600 zal eind april bij Marantz binnenkomen, ga er dan maar van uit dat de speler begin mei bij de dealers beschikbaar is.

Om nu te zeggen dat de DV600 een uitgeklede DV9500 is, is iets te eenvoudig.
De videodac van de DV9500 is mooier (AD7314 - 216 Mhz, 14bit) vergeleken bij de DV7600 (AD7310 - 216 Mhz, 12 bit). Videoscaler lijkt hetzelfde te zijn.
Uiteraard zitten de verschillen vooral in het analoge circuit, waar in de DV9500 mooiere componenten zijn gebruikt. Ook de afscherming is beter.

Hoe groot het verschil is, is natuurlijk pas te zeggen als je beide spelers met elkaar kunt vergelijken. Naar verluidt is de DV7600 een erg mooi toestel, zeker gezien de prijsstelling. De DV9500 is een echt topmodel. Maar ja, het prijsverschil moet natuurlijk ergens in zitten ;-)

We gaan nu richting eind mei. Is deze speler al beschikbaar of is er meer over bekend ?

Rick-DTS
22-05-2005, 21:32
Hij schijnt :wink: binnen twee weken uit te komen.
Maar ja, dat horen we al 6 maanden.....

Frans
22-05-2005, 21:33
Hij schijnt :wink: binnen twee weken uit te komen.
Maar ja, dat horen we al 6 maanden.....

Thanks. Ik ben het wachten nou wel een beetje beu. :cry:

Rick-DTS
22-05-2005, 21:35
Anders ik wel. Er is wel een voordeel.
De speler gaat geen € 999 kosten maar € 799 :D

Frans
22-05-2005, 21:46
Anders ik wel. Er is wel een voordeel.
De speler gaat geen € 999 kosten maar € 799 :D

Huh :shock: Ik heb hem voor 999 besteld. Is dit een algemene prijs of hoe zit dat ?

Rick-DTS
22-05-2005, 21:51
Die € 799 heb ik van de dealer die zegt dat hij een schrijven van Marantz heeft gehad. Ik zou het maar eens navragen.
Hij gat echt € 799 kosten. Marantz in Eindhoven heeft al een exemplaar gehad aldaar.

gvdl
23-05-2005, 17:56
Ik heb eind april al gehoord dat hij 799 € gaat kosten en geen 999€. Hij is normaal gezien al beschikbaar.

Arnold van Oostrum
22-06-2005, 22:47
Vandaag gehoord dat de Marantz DV7600 nu eindelijk echt leverbaar is. De vraag schijnt erg groot te zijn, maar de dealers die al besteld hebben, krijgen vanaf nu als eerste exemplaren geleverd.
Ben erg benieuwd. Hoe zit het met de prijs trouwens?

mark_a
22-06-2005, 23:03
Bij Hobo Hifi 799 euro.

Frans
23-06-2005, 07:28
Vandaag gehoord dat de Marantz DV7600 nu eindelijk echt leverbaar is. De vraag schijnt erg groot te zijn, maar de dealers die al besteld hebben, krijgen vanaf nu als eerste exemplaren geleverd.
Ben erg benieuwd. Hoe zit het met de prijs trouwens?

Overigens....wat wel interessant is, is dat Marantz de prijs van de DV9500 verlaagd heeft naar € 1799 vanwege het uitblijven van de DV7600.

Raymond187
23-06-2005, 12:29
ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe DVD speler, maar vindt het vrij lastig;
ik heb m'n keuze teruggebracht tot 3 modellen nl

pioneer 668 av : EISA award, echter al wat oud (?) en layer change duurt lang

denon 2910; echter wat problemen met licht beschadigde dvd's (had ik ergens gelezen )

Ik twijfel ook in speler alleen de de luxman ook nog eens :)

Waar heb je gelezen dat de Denon beschadigde dvd's moeilijk leest?
De Pioneer staat nu voor €650 te koop en de 2910 voor €750

Guest_05
11-07-2005, 11:57
Ik heb die 2910 vrijdag gehaald, en natuurlijk gelijk eens even getest met zowel slechte als goede gebrande als orginele dvd's. Tot nog toe gelukkig geen enkel probleem. :-)

Raymond187
11-07-2005, 14:54
Ik heb die 2910 vrijdag gehaald, en natuurlijk gelijk eens even getest met zowel slechte als goede gebrande als orginele dvd's. Tot nog toe gelukkig geen enkel probleem. :-)

EN 2 kanaals Stereo van Denon is stuk beter dan de Pioneer 686.

Guest_05
13-07-2005, 05:24
Heb inderdaad niks te klagen t.a.v. stereo. Maar dat had ik ook al niet bij een goede vriend van me met de 2200. :-) Die heeft hem op dat moment ook aangeschaft vanwege een leuk stereo-beeld. En Denon is met de 2910 daarin weer geslaagd naar mijn mening.