PDA

Bekijk de volledige versie : House Of Sand And Fog



Caledonians
27-03-2005, 11:51
Heb dit weekend deze film gekocht en gelijk gekeken. Een absolute topper in de drama genre naar mijn mening. Mooie beelden en een dramatisch verhaal met Ben Kingsley in top vorm! [spoiler:f54d141033]Alleen was de politieman Lester misschien iets te makkelijk opslag verliefd op Kathy (Jennifer Connelly) naar mijn mening. [/spoiler:f54d141033] Maar al met al toch een erg goede film.

http://www.imdb.com/title/tt0315983/

Fafa
27-03-2005, 12:30
Helemaal mee eens. Echt een mooie dramafilm met puik acteerwerk.

Aanrader!

Z-Man
27-03-2005, 20:51
Erg goede film. Zal niet ieder zn smaak zijn want het is behoorlijk zwaar drama maar ik kon hem erg waarderen. Ben Kingsley speelt erg goed en Jennifer Connelly is zoals altijd wow 8) (zowel haar uiterlijk als haar acteren) , ze schijnt zich wel thuis te voelen in deprimerende goede films met een scherp randje en daar hou ik wel van.

Coen P.
27-03-2005, 22:05
te snel verliefd op Jennifer Connelly :shock:

ik zou mijn linkerarm opofferen om iets met die vrouw te mogen doen :oops:

ik vond Kingsley geweldig...met name de "I want only my son" scene was een kippenvel moment

gr Coen

Mark S
27-03-2005, 22:44
Echt 1 van mijn favorieten van afgelopen jaar. Een film die je gaandeweg steeds meer bij de strot grijpt, en na afloop als een mokerslag nog lang blijft nadreunen. Ik was een paar dagen echt uit het lood geslagen.

Zeeuws Meisje
27-03-2005, 23:20
ik vond Kingsley geweldig...met name de "I want only my son" scene was een kippenvel moment

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Een prachtige film, die even op gang moet komen maar je daarna ook niet los laat.

Caledonians
28-03-2005, 10:57
te snel verliefd op Jennifer Connelly :shock:

Ik zat op deze opmerking te wachten hehe... :wink:

kazlatan
28-03-2005, 18:26
Ik denk dat veel mensen deze film als saai beschouwen, maar zelf veel ik het een ZEER goede film. Ik ben ook erg liefhebber van dit genre.
Vooral Kingsley deed het erg goed!! En Jennifer.... zo goed en mooi als altijd!!! :wink:

Harry B.
28-03-2005, 19:21
Naar mijn mening een van de meest onderschatte films van afgelopen jaar. Nu ben ik altijd al Connelly-fan geweest maar ze speelt hier dan ook weer voortreffelijk. Geld uiteraard net zo goed voor Ben Kingsley.

Jaap22
28-03-2005, 20:43
Inderdaad een uitstekende film. Ben Kingsley zit fantastisch in zijn rol en Jennifer Connely is ook weer goed bezig (wat is ze toch mooi in Requiem for a Dream :P ).
Toch heb ik de film weer weggedaan, omdat ik 'm niet snel een tweede kijkbeurt zou geven. Dat doet echter niets af aan deze film, die is gewoonweg prima.

Coen P.
28-03-2005, 21:53
Toch heb ik de film weer weggedaan, omdat ik 'm niet snel een tweede kijkbeurt zou geven. Dat doet echter niets af aan deze film, die is gewoonweg prima.

dit heb ik ook Jaap. Maar dat gevoel heb ik bij zoveel films, oa bij requiem for a dream.

Ik ben bang dat ik later spijt krijg, dat als ik de film bv over een jaar nog een keer wil zien dat ik hem dan niet meer heb.

mede dvdverslaafden, wat doen jullie in zo'n geval? Verkopen of de dvd in de kast laten zodat je hem ooit nog een keer kan zien.
let wel, het gaat dus enkel om films die je goed vind.

ontopic: vond de zoon wat minder acteren. Maar dat heb je met kinderen vaker.

gr Coen

Mark S
28-03-2005, 22:24
Ik heb meerdere van dat soort films die ik op korte termijn niet snel een 2e kijkbeurt geef (dat trek ik niet), maar voor geen goud uit mijn collectie zou doen, zoals:
House Of Sand And Fog
Requiem For A Dream
Dancer In The Dark
Dogville
La Pianiste
Le Temps Du Loup
Garage Olimpo

Tukkerfilmfreak
29-03-2005, 07:44
Was juist van plan om deze film ff te gaan kopen . Vond um ook geweldig met een (zoals bijna altijd) sublieme kingsley. Connely is altijd leuk om naar te kijken(qua spel en uiterlijk :lol: ).

CloudNL
01-04-2005, 20:41
De moeder (had een Oscar nominatie voor deze rol) en zoon in deze film spelen ook moeder en zoon in het vierde seizoen van 24. 8)

rkrijger
08-06-2005, 07:13
Alleen was de politieman Lester misschien iets te makkelijk opslag verliefd op Kathy (Jennifer Connelly) naar mijn mening.

Nou.... dat weet ik niet hoor Scott. Volgens mij zo ik ook zo verliefd worden op Jenni. Al is het maar voor 1 nachtje!

rkrijger
08-06-2005, 07:14
Gisteren gezien. Hele mooi sfeervolle film. De kritiek van sommige media "je kan geen kant kiezen" vind ik juist een pluspunt. Ik heb wel andere kritiek: het einde is wel heel erg dramatisch. En ik heb een vraagje: die constructie die de Iranier voorstelde... Ik heb het 2x gelezen, maar kwam er niet uit. Wat was dat nou voor constructie en waarom moest hij vervolgens onder dwang mee?!?
_________________

rkrijger
10-06-2005, 11:57
En ik heb een vraagje: die constructie die de Iranier voorstelde...

Niemand?!?

Dennis Kuijper
13-06-2005, 17:02
Let op bevat SPOILERS.
Deze film is echt een klein meesterwerkje vind ik.Ik ken maar weinig films die geen bepaalde kant kiezen in vertellen eigenlijk.De film houdt je vanaf het eerste moment in z,n greep.Het verhaal wordt ook alle ruimte gegund om verteld te worden.De film laat ook heel goed de aard van de mens zien.Ik heb echt moeten slikken bij het einde met de scenes van kingsley met z,n zoon en als hij na z,n vrouw ook zichzelf van het leven beroofd.Je ziet gewoon een stel aardige/goede mensen met goede bedoelingen waarvan het leven word kapot gemaakt omdat ze een zwak persoon tegen komen met begeerte,s.Bij mij had de familie Behrani
gewoon veel meer credit en simpatie door de liefde en loyaliteit die ze hadden.
Er wordt echt goed geacteerd door de hele cast,maar Ben Kingsley blinkt
echt uit,wat een acteerkanon is deze man die terecht een nominatie kreeg.
Voor de mensen die niet alleen van aktiefilms houden,maar een film met een sterk (maar heel deprimerend) verhaal is dit een regelrechte aanrader.

rkrijger
13-06-2005, 19:02
Je ziet gewoon een stel aardige/goede mensen met goede bedoelingen waarvan het leven word kapot gemaakt omdat ze een zwak persoon tegen komen met begeerte,s.

Ik dacht, Dennis, dat je antwoord op mijn vraag (in deze thread) ging geven. Maar helaas. Kun je daar nog wat op antwoorden?!?

Wie is dan die zwakke persoon die je bedoelt?!?

Dennis Kuijper
13-06-2005, 20:43
Je ziet gewoon een stel aardige/goede mensen met goede bedoelingen waarvan het leven word kapot gemaakt omdat ze een zwak persoon tegen komen met begeerte,s.

Ik dacht, Dennis, dat je antwoord op mijn vraag (in deze thread) ging geven. Maar helaas. Kun je daar nog wat op antwoorden?!?

Wie is dan die zwakke persoon die je bedoelt?!?

Ik snap je vraag niet helemaal eigenlijk.Kijk het stukje wat je bedoeld is met film comentaar misschien dat het helpt.

De zwakke persoon is Kathy(Jennifer Connelly)

rkrijger
14-06-2005, 07:11
Ik snap je vraag niet helemaal eigenlijk.Kijk het stukje wat je bedoeld is met film comentaar misschien dat het helpt.


Ik heb de film gehuurd, dus ik kan het niet meer herkijken.
Het zit zo: de Iranees komt met een voorstel. Volgens de agent een win-win voorstel. Toch wordt de Iranees onder zware drang verder begeleid om het voorstel tot uitvoer te brengen. Als het een win-win voorstel is, dan is er toch geen drang nodig?!?

Dennis Kuijper
14-06-2005, 12:59
Ik snap je vraag niet helemaal eigenlijk.Kijk het stukje wat je bedoeld is met film comentaar misschien dat het helpt.


Ik heb de film gehuurd, dus ik kan het niet meer herkijken.
Het zit zo: de Iranees komt met een voorstel. Volgens de agent een win-win voorstel. Toch wordt de Iranees onder zware drang verder begeleid om het voorstel tot uitvoer te brengen. Als het een win-win voorstel is, dan is er toch geen drang nodig?!?

Lijkt me toch makkelijk,de agent was bang dat hij zich niet aan z,n afspraak zou houden.

rkrijger
14-06-2005, 13:03
Lijkt me toch makkelijk,de agent was bang dat hij zich niet aan z,n afspraak zou houden.

Pfff, die agent... Dat vond *ik* dus de *** van het verhaal...

Dat meisje... God wat een lichaam... :-)

Dennis Kuijper
14-06-2005, 13:07
Lijkt me toch makkelijk,de agent was bang dat hij zich niet aan z,n afspraak zou houden.

Pfff, die agent... Dat vond *ik* dus de *** van het verhaal...

Dat meisje... God wat een lichaam... :-)

Het was ook de bedoeling dat hij een Lu* van een persoon zou spelen en deed dit zeer overtuigend.

rkrijger
14-06-2005, 13:08
Het was ook de bedoeling dat hij een Lu* van een persoon zou spelen en deed dit zeer overtuigend.

Ja, op zich moet je het in dit perspectief zien... :-)

Wel, ik vond het een fantastische film! Maar ik zal hem niet zo snel HERkijken...