PDA

Bekijk de volledige versie : Speelduur Shrek + Bridget Jones



RaymonE
05-02-2002, 16:29
Ik weet niet in welk forum gedeelte dit thuis hoort maar ik kwam het volgende "vreemde" tegen:

De speelduur van zowel Shrek als Bridget Jones is ongeveer 30 minuten langer dan de film daadwerkelijk duurt.

- Komt dit doordat er bepaalde extra's worden meegerekend ?

- Komt dit door iets anders ? (mischien door mijn dvd speler?)

Is hier een verklaring voor ?

Ray

Marco
05-02-2002, 19:05
Hoe lang duurt bij jouw BJD en Shrek?

Bij is het volgende: Bridget Jones's Dairy
Op mijn DVD speler (en ook Windows Media Player, PowerDVD XP en BSPlay) geven een speelduur van 1 uur en 33 minuten. Op de cover staat 97 minuten. Let wel: extra's niet meegerekend want deze staan apart van de film speelduur aangegeven.

Ik heb ook Shrek, echter dat is een R1. En die speelduur is zo wie zo al langer dan de R2 versies. FYI: R1 duurt ook 1 uur en 33 min. Ook hier geen extra's erbij gerekend.

Jaded
05-02-2002, 19:07
En die speelduur is zo wie zo al langer dan de R2 versies.
And why is that?

Camille
05-02-2002, 19:58
Meestal worden de leader en de credits ook meegerekend.
Maar een half uur??:confused:

Sander Dubbeldam
05-02-2002, 19:59
als het gewoon uit de film is, moeten we een half uur aan grappen en grollen missen :mad:

Arnold van Oostrum
05-02-2002, 20:27
De Europese speelduur van SHREK is ongeveer 86 minuten. Doordat we met PAL 4% sneller afspelen, zal de Amerikaanse speelduur dus ongeveer 90 minuten zijn (staat ook als speeltijd op de IMDB)

Helaas staat de speeltijd bij de DVD verkeerd op de hoes als 133 minuten. Ik denk dat iemand een speeltijd van 1 uur en 33 minuten, te schrijven als 1:33 verkeerd heeft geinterpreteerd. We missen niks in ieder geval niks bij SHREK.

Jaded
05-02-2002, 20:45
PAL speelt 4 % sneller af?
Eigenlijk logsich als je erover denkt .... voor die Amerikanen moet alles wat trager gaan of ze kunnen niet volgen. :)

Marco
05-02-2002, 21:17
Helaas staat de speeltijd bij de DVD verkeerd op de hoes als 133 minuten. Ik denk dat iemand een speeltijd van 1 uur en 33 minuten, te schrijven als 1:33 verkeerd heeft geinterpreteerd. We missen niks in ieder geval niks bij SHREK.
Ik neem aan dat je hier de Regio 2 van Shrek bedoeld.

Remco Out
05-02-2002, 21:42
Ik neem aan dat je hier de Regio 2 van Shrek bedoeld. Ja, daar wordt de regio 2 versie mee bedoeld, heb op het werk eens gekeken op het hoesje van Shrek en daar staat inderdaad 133 minuten, maar dat is helaas niet waar. :(

Arnold van Oostrum
05-02-2002, 21:55
PAL speelt 4 % sneller af?Het is al wel eens vaker aan de orde geweest.
Er is altijd een tijdsduur verschil tussen de Amerikaanse NTSC uitgave en de Europese/Australische PAL versie.

Een bioscoop film bestaat uit 24 frames per seconde. Het NTSC beeldsysteem maakt gebruik van een frequentie van 60 Hz en schrijft 30 beeldjes (60 halve beeldjes) per seconde. Zij doen dit door om de 4 beeldjes een beeldje te herhalen. Op deze wijze worden er dus 6 beeldjes tussengevoegd. De speeltijd is dus gelijk aan die in de bioscoop.

Met PAL hebben we te maken met een frequentie van 50Hz. Hier worden 25 beeldjes per seconde geschreven. We moeten dus niet 24 maar 25 beeldjes (50 halve beeldjes) per seconde schrijven. We voegen hier geen beeldje toe, maar versnellen de film met 4%.
Sommige mensen horen het hierdoor veroorzaakte toonhoogteverschil in de soundtrack. Maar daarom is de speelduur dus altijd 4% korter dan de Amerikaanse speeltijd.

Kijk ook eens in dit topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1054&highlight=ntsc+pal) waar al veel over NTSC en PAL is gezegd/geschreven.

Sander Dubbeldam
05-02-2002, 22:17
interresant om te weten thnx!! :p

Jaded
05-02-2002, 22:18
Heb de thread gelezen + uw bericht, Arnold, dus we gaan straks weer wat slimmer slapen. :)
Dank voor de info.

RaymonE
06-02-2002, 12:13
Arnold (en de rest),

Bedankt voor de duidelijke info !

Overigens als dit bekend is waarom dan toch de 'foute' speelduur op de DVD hoes plaatsen ?

Gr,

Ray

Remco Out
07-02-2002, 08:39
Overigens als dit bekend is waarom dan toch de 'foute' speelduur op de DVD hoes plaatsen ?Dat moet je niet aan ons vragen, maar aan degene die het hoesje hebben gemaakt. Ik zou het niet weten, maar waarschijnlijk hebben ze daar een beetje lopen slapen. :D