PDA

Bekijk de volledige versie : Domino (2005)



Roland
29-03-2005, 16:17
De nieuwe van Tony Scot!!!

Gegevens:
http://www.imdb.com/title/tt0421054/
http://www.comingsoon.net/films.php?id=7300

Trailer:
http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?id=1351879&sdm=web&qtw=640&qth=400

Ziet er weer 'gelikt' uit!

Roland
29-03-2005, 16:22
Wordt echt een top zomer!
hier ga ik zeker naar toe:
Sin City
Mr and Ms Smith
Batman Begins
War of the Worlds
Fantastic Four
The Island
Stealth
Doom
Domino

diederik
29-03-2005, 17:49
Niet alleen van Tony Scott, geschreven door Richard Kelly, de schrijver (en regisseur) van Donnie Darko!

Kan niet wachten... samen met Sin City toch wel 2 films waar ik erg naar uit kijk!

Seth__Gekko
29-03-2005, 20:46
Ik ben na King Arthur zwaar afgeknapt op K.K.

pieter bond
01-07-2005, 15:35
Domino Harvey, the model-turned-bounty hunter and subject of the upcoming Keira Knightley film DOMINO, died on Monday in Los Angeles at the age of 35.

She was found in her Los Angeles home and taken to Cedars-Sinai hospital where she was pronounced dead. Back in May Harvey was arrested and charged with conspiracy to distribute drugs, possession, trafficking and racketeering. Around that same time New Line announced the film would be pushed back to November 4th (it has since shifted again to November 23rd). DOMINO director Tony Scott said in a statement, "Domino never failed to surprise or inspire me over the last 12 years. She was a free spirit like no other I have ever known.” Producer Samuel Hadida added, "We were enormously saddened to hear of Domino’s untimely passing. She and I had been conferring about her music to be used in the film only weeks ago. I know I speak for all of us on the movie’s cast and crew when I say how much we enjoyed her presence on set when she visited. And although our film is not intended as a biographical piece, hers was the dynamic personality and indomitable spirit that spawned an exciting adventure, not just on screen, but in real life." Harvey is the daughter of legendary actor Laurence Harvey and a former model who rejected her privileged Beverly Hills life to become a bounty hunter, according to the synopsis for the film. No word yet on what impact the death of Ms. Harvey will have on the film or whether the film will acknowledge her passing. An autopsy was scheduled for today, Wednesday, but a cause of death wasn't expected to be released until blood tests were returned.

Kornuit
01-07-2005, 19:34
Richard Kelly! ;)

Maar er zal wel niet erg veel van hem inzitten.

Sicco
22-09-2005, 00:18
trailer ziet er goed uit! ben benieuwd :)

Seth__Gekko
22-09-2005, 07:23
Idd leuke trailer.

Martijntje
15-11-2005, 23:13
Heb m zojuist in de Sneak gezien, en weet niet goed wat ik ervan vind...

Film zag er fantastisch uit, zeer modern, snel en flitsend. Beetje ala MTV, vond ik zelf. Het verhaal liet echter wel wat te wensen over, was redelijk verwarrend en werd niet echt boeiend verteld. Zeker de 1e helft, [spoiler:77a62785c8]die meer als introductie op het verhaal/characters diende[/spoiler:77a62785c8]. Had gehoopt dat de 2e helft beter zou zijn, maar dat vond ik niet echt t geval. Al met al slap/weinig origineel verhaal wat rommelig verteld wordt.

Ook de rol van Kiera vond ik niet echt overtuigend... Ze ziet er weliswaar zeer spannend en lekker uit, maar ze heeft toch een te lieve uitstraling waardoor ze als die-hard bountyhunter niet echt overtuigend overkomt. Beetje jammer. Ik denk dat de meeste mensen toch voor haar naar de film zullen komen, en dat als zij niet de hoofdrol had gehad, de hele film toch redelijk hard naar de B-categorie zou afglijden...

Groot pluspunt vond ik Mickey Rourke, die [samen met zijn rol in Sin City] eindelijk weer ns laat zien waar hij goed in is. De stoere bad-ass spelen.. Heerlijk!

Al met al:

Een magere 6/10

Just my 2 cents... :wink:

Ganymede
16-11-2005, 00:06
Ik vind de trailer er wel leuk uitzien, maarja das wel vaker zo dat de trailer mooier is als de film. Ik wacht het af. Ik vind btw KK met dat korte haar echt minder mooi. :?

MrEd
16-11-2005, 12:37
Heb m zojuist in de Sneak gezien, en weet niet goed wat ik ervan vind...

Ik heb hem gisteren ook in de sneak gezien en ik vond m eig best wel leuk. Originele manier van in beeld brengen en boeiend verhaal. [spoiler:38c6664a82] Alleen de sex-scene vond ik op een vaag moment en overbodig[/spoiler:38c6664a82] Zeker geen slechte film!
Ik geef hem een 7+

VincentBroccoli
16-11-2005, 17:45
Binnenkort ga ik er eens heen. Ik heb er wel redelijk verwachtingen van door Keira Knightley, maar Tony Scott heb ik nooit een denderend regisseur gevonden. We zullen zien.

godofgamblers
02-12-2005, 11:02
Gister ook deze in de bios gezien.
Vond er niet zoveel aan.
Trailer is leuk, maar alles uit de trailer is terug te zien in de laatste 5 minuten :?

Dis is geen spoiler toch?!

2 uur is gewoon echt te lang voor een zogenaamde aktiefilm.
Zit amper aktie in. En dat snelle filmen ben ook al beu na een kwartier.

Op het eind opeens nog ff boobies van Keira. Totaal overbodig. Alleen maar om extra centen binnen te halen net als Swordfish.

Aantal sterren: *


Simon

Koploper
02-12-2005, 14:18
Kvind er een goed verhaal in zitten al zwijt het wat naar de Docu kant. :roll: Verder op de film zelf niks aan te merken.En vooral niet omdat het een Nederlandse film is.

TheGodfather
02-12-2005, 15:14
Heb m een tijdje terug in de sneak gezien en vond t een aangename film. Alle elementen die we van Tony Scott gewend zijn zitten erin: snelle montage, rap camera werk en een coole soundtrack.
Geen topper, maar wel vermakelijk (y)

Score: ***

Sicco
21-02-2006, 22:26
leuk gedaan :)
zeker geen topfilm, maar voor wat tussentijds vermaak zeker niet slecht!

het gebruik van kleur, muziek en montage vond ik erg cool gedaan. 2 uur is wel wat aan de lange kant om het goed vol te houden want op een gegeven moment kan je snelle manier van filmen/monteren behoorlijk vermoeien...

al met al geen slechte ervaring geweest deze film.

Philippe
22-02-2006, 10:30
Tja Tony Scott... You love him or you hate him, I just love him. 8)

rutgerva
22-02-2006, 10:59
Ik heb hem onlangs ook gezien, en moet zeggen dat ik blij verrast was door deze film, zeker omdat Keira een heel andere kant van zichzelf liet zien en een leuke invulling aan haar rol gaf.
Tevens vond ik het verhaal ook best geslaagd, ik denk dan ook zeker dat ik hem op DVD ga aanschaffen.

Shady_Guy
23-02-2006, 09:20
Ik vond het verhaal en de acteerprestaties in deze film wel goed, maar the fotografie en hoe de film ge-edit is werkte me op de zenuwen. Ik heb niet echt problemen met het gebruik van verwaterde kleuren en snel camerawerk. In Man On Fire heeft Tony Scott dezelfde technieken heel goed gebruikt, maar in Domino was het iets teveel van het goede en zat de stijl het verhaal in de weg. En wat dacht hij precies wat het effect zou zijn om dezelfde uitspraken van de personages twee keer te herhalen? Bij mij werkte het alleen irritatie op. Al met al een teleurstelling.

Coen P.
15-03-2006, 20:40
Matige films zeg. Visueel gezien een lust voor het ook, maar Scott draaft teveel door in zijn 'foefjes' die van man on fire wel weer een goede film maakten.

Het verhaal is te warrig en te vergezocht. De vele twisten en karakters maken het verhaal te onduidelijk.

Ook vond ik de film met 2 uur iets aan de lange kant. Als iets in 90 minuten vertelt kan worden is dat beter. Enkele scenes hadden wel geschrapt kunnen worden, zoals ook de ontzettend overbodige sexscene. Wat wel voor Scott spreekt is dat het tempo continu hoog blijft zodat de aandacht niet verslapt.

De keuze van de 2 90210 boys sprak me ook niet aan, al weten de 2 wel heerlijk zichzelf voor paal te zetten! Ook Walken en Suvari zorgen voor enige komische afleiding.

Nee, Scott (regisseur) en Kelly (schrijver) hebben beter werk geleverd.
Een krappe voldoende 6/10. En dan puur vanwege de visuals en niet vanwege het 'briljante' verhaal.

Beeld en geluid zijn beide overigens fantastisch te noemen.

Shady_Guy
15-03-2006, 23:25
ik was vergeten dat ik al eerder op dit topic gereageerd had en gaf ongeveer hetzelfde verhaal als in mijn vorige post. een modje mag deze post verwijderen als hij tijd/zin heeft

Joris Springer
16-03-2006, 13:08
Ik vond het een vermakelijke film, heb ook hier een grote banner hangen van deze film. Ik vond hem wel met zijn 2 uur wat te lang duren maar echt saai vond ik hem geen moment. Leuke humor ook af en toe in deze film. Wel hadden de flashbacks niet zo rommelig gemogen want af en toe was dat gewoon erg storend.
Ook plotsellinge fel verlichtte scenes na een donker stuk vond ik erg storend.
Niet te noemen in de lijst van beste films van 2005 maar toch wel een aardig filmpje. Er zijn slechtere films geweest vorig jaar.

martini
23-04-2006, 21:51
Goeie film. Had absoluut geen last van Scott's stijl. Heb me 2 uur vermaakt.

Pinkeltje
27-04-2006, 15:28
Keira met kort haar! Best lekker wel. Leuk filmpje wel, al vond ik het geen rond verhaal. Het einde kwam nogal onverwachts.

Leijo
24-05-2006, 19:34
Ik heb 'm vandaag op DVD gekocht en net meteen gekeken.

Ik vond het een goede film, en Tony Scott's stijl bevalt me zeer goed. Dit soort camera- en montagewerk vind ik echt prachtig!!! :D

Eric B.
04-06-2006, 17:45
gisteren gekeken, erg vette film, echt helemaal mijn ding, vette muziek, vette actie, stoere personages en Keira Knightley ( :D ) nogmaals : erg vette film die ik zeker vaker ga kijken! (y)