PDA

Bekijk de volledige versie : Before Sunrise [DVD]



Arnold van Oostrum
31-03-2005, 08:13
Before Sunrise [DVD]

Gister waren ze nog vreemden, vandaag zijn ze onafscheidelijke zielsverwanten.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1946)

Surya
31-03-2005, 09:16
Ik heb de sequel gezien en er enorm van genoten, dus nu wil ik deze uiteraard ook zien!

raymond koene
31-03-2005, 09:21
Ik heb ze beiden ongezien thuis op de plank liggen (Before Sunrise en Before Sunset) :oops: . Ik moet er binnennkort maar eens tijd voor gaan vrijmaken...

MGdutch
31-03-2005, 13:57
Erg sterke film imo! (y)

Jaap22
31-03-2005, 15:42
Erg sterke film imo! (y)

Vind ik ook! Before Sunset is misschien nog net ietsjes beter, maar het zijn beiden toppers.

Erwin de Koning
31-03-2005, 17:20
Heerlijke film! Linklaters beste na WAKING LIFE

Richard B.
31-03-2005, 21:17
De sequel heb ik nog niet gezien, maar deze is echt geweldig. Ontzettend romantisch maar toch geen moment 'zoetsappig'. Het tweespel tussen Delphy en Hawke is echt een genot om naar te kijken.

Iedere keer dat ik deze film bekijk heb ik na afloop hetzelfde melancholische gevoel in m'n buik als iemand die echt afscheid heeft genomen van de liefde van z'n leven. Zoiets lukt maar HEEL weinig films. :?

Dennis Kuijper
01-04-2005, 01:19
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar deze film en het vervolg,zal ze eens in de gaten houden.

Dennis Kuijper
09-08-2005, 17:12
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar deze film en het vervolg,zal ze eens in de gaten houden.

Van het weekend gezien,de film was best ok maar vond hem nou niet echt geweldig,ik werd er gewoon niet echt door gepakt/geraakt als b.v. The notebook die ik zelf stukken beter vind.Best een aardige romantische film maar er zijn betere vind ik.

Daniël V.
09-08-2005, 18:36
Is deze film nog ergens verkrijgbaar? Zie hem nergens meer... je moet steeds sneller overal toeslaan, want voordat je het weet wordt een titel (tijdelijk) uit de handel gehaald.

Swanski
14-10-2005, 02:14
best bijzondere film die je zeker een keer moet hebben gezien (bijv valentijnsdag)

leuk en echt romantisch, misschien wel een beetje onwerkelijk alhoewel het best zou kunnen, en origineel verhaal

voor mij persoonlijk geen aanschaf waard, maar zeker wel het kijken waard, was het trouwens wel een beetje zat naar het einde toe (gesprekken werden op een gegeven moment wat saai en soms zelfs voorspelbaar)

deel 2 ga ik gauw ook kijken

Richard B.
14-10-2005, 18:08
Is deze film nog ergens verkrijgbaar? Zie hem nergens meer... je moet steeds sneller overal toeslaan, want voordat je het weet wordt een titel (tijdelijk) uit de handel gehaald.
Bij MM Zwolle zag ik hem afgelopen week nog liggen voor minder dan 10 euro. Deze is nog maar kort verkrijgbaar dus ik denk niet dat ie al snel OOP zal gaan.

chimera01
14-10-2005, 20:03
Een werkelijke fenomenale film over liefde en hoe dat voelt.

Zelden een betere romatische film gezien met zoveel punch.

En de sequel is weliswaar korter maar absoluut een goede sequel.

Daniël V.
14-10-2005, 22:14
Is deze film nog ergens verkrijgbaar? Zie hem nergens meer... je moet steeds sneller overal toeslaan, want voordat je het weet wordt een titel (tijdelijk) uit de handel gehaald.
Bij MM Zwolle zag ik hem afgelopen week nog liggen voor minder dan 10 euro. Deze is nog maar kort verkrijgbaar dus ik denk niet dat ie al snel OOP zal gaan.
Hij is inderdaad niet echt in grote getalen verkrijgbaar. Ik heb hem een tijdje geleden bij ro-disc gekocht, erg goeie film, heel mooi puur en ongepolijst, in vergelijking met wat we van Hollywood gewend zijn.
Recentelijk heb ik bij dezelfde webwinkel ook Before Sunset gekocht, en die was ook erg sterk. Ze zijn daar nu allebei in de aanbieding voor € 9,99. :)

Swanski
19-10-2005, 23:30
best bijzondere film die je zeker een keer moet hebben gezien (bijv valentijnsdag)

leuk en echt romantisch, misschien wel een beetje onwerkelijk alhoewel het best zou kunnen, en origineel verhaal

voor mij persoonlijk geen aanschaf waard, maar zeker wel het kijken waard, was het trouwens wel een beetje zat naar het einde toe (gesprekken werden op een gegeven moment wat saai en soms zelfs voorspelbaar)

deel 2 ga ik gauw ook kijken

en dat heb ik dus gedaan, en vond ik wél wat minder dan deel 1, dialogen minder sterk en origineel en de vonk is ook niet zo heftig als in deel 1

al met al wel leuk gedaan en een toch op voorhand moeilijke sequel degelijk uitgewerkt.

het einde is leuk gedaan, maar 'wel wat makkelijk' en vind ik zeker[spoiler:368d45e78f]met het autogesprek[/spoiler:368d45e78f] niet erg voor de hand liggend uitgewerkt. (lijkt 'leuker doen dan dat het eigenlijk is')

een iets wat hogere IMDB cijfer, dan deel 1, vind ik dan ook uiterst merkwaardig :roll:

deel 1 verdient dan wel wat meer credits...

overigens is deel 2 wel best aan te raden om te huren

Chris Taylor
14-02-2006, 20:48
Vond de film in een woord geweldig. Er gebeurt eigenlijk niet veel meer dan de gesprekken tussen de twee hoofdpersonen, maar die zijn enorm goed en sterk. Het goede acteerwerk van Hawke en Delpy helpt zeker mee, ik heb enorm genoten van dit meesterwerkje!

8,5/10

raymond koene
19-03-2006, 12:25
deze film is in een woord geweldig....ik geloof niet dat ik ooit anderhalf uur lang zo geboeid naar een gesprek heb zitten luisteren en dat is ook meteen de kracht van deze film. hawkes en delpy tillen deze film ver boven andere films uit......ben dan ook zeer benieuwd naar before sunset want ik wil erg graag weten wat er 9 jaar later gaat gebeuren!

deweb
18-02-2007, 12:54
Ik heb onlangs deel twee bekeken. Hij is wat minder dan deel 1 omdat er minder variatie inzit, maar toch was het doodzonde als hij nooit gemaakt was. De film voegt echt iets toe aan dit eerste, ronduit briljante, deel.

Dit eerste deel heb ik ademloos zitten kijken, en zonder het te beseffen merkte ik na een uur op dat ik al een uur zat te kijken naar gepraat terwijl ik dacht dat ik pas 30 minuten verder was. Pure filmkunst!