PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd recorder?



jolieke
01-04-2005, 17:53
Hey
ik heb een DVD Recorder van HE heb nu al vaker wat opgenomen via de tv alleen al wil ik de dvd nu bekijken op een andere dvd speler doet die het niet hij blijft heel lang laden?
Hij speekt de dvd alleen goed af op de dvd recorder zelf? is dat normaal of? :(
hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
alvast bedankt

Groetjes

GJB
01-04-2005, 18:05
Hey
ik heb een DVD Recorder van HE heb nu al vaker wat opgenomen via de tv alleen al wil ik de dvd nu bekijken op een andere dvd speler doet die het niet hij blijft heel lang laden?
Hij speekt de dvd alleen goed af op de dvd recorder zelf? is dat normaal of? :(
hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
alvast bedankt

Groetjes

Dat kan komen doordat lang niet alle dvd spelers in staat zijn, lees vooral oudere modellen, om dvd + r(w) of dvd - r(w) schijfjes te kunnen lezen.

Exxon
01-04-2005, 18:07
Of doordat je de disc niet heb gefinaliseerd, moet je maar even in je gebruiksaanwijzing kijken hoe dat moet op jou Recorder.

jolieke
01-04-2005, 18:14
ok zal ff kijken hoe dat moet dan :D maar de dvd spelers zijn allemaal nog geeneens zo oud dus ik denk niet dat het daaraan ligt

alvast bedankt
groetjes, Jolieke

Exxon
01-04-2005, 18:43
Finaliseren is het afsluiten van de Disc.

Good Luck! :D

jolieke
01-04-2005, 20:38
Super nou doet die het gewoon :D thx voor de hulp :wink: ik moet elke dvd dus finalize als die klaar is met recorden toch?

groetjes, Jolieke

P@trick_DVD
01-04-2005, 23:15
Super nou doet die het gewoon :D thx voor de hulp :wink: ik moet elke dvd dus finalize als die klaar is met recorden toch?
Dat ligt aan het het soort DVD schijfje dat je gebruikt hebt. Een DVD+RW hoef je nl. niet te finaliseren, een DVD+R juist weer wel. Met DVD-R en DVD-RW heb ik nog geen ervaring, maar volgens mij moet je deze ook altijd finaliseren.

Exxon
02-04-2005, 08:22
Ja, dat komt omdat je RW's, ik geloof wel, 1000x kunt overschijven.
DVD+R kan je eenmalig gebruiken.

O ja, als je nou een film opneemt kan je hem gelijk na de film finaliseren.

Maar als je nou (neem als voorbeeld) een seizoen CSI opneemt en er passen 6 afleveringen op een disc moet je hem pas finaliseren als de disc vol is.