PDA

Bekijk de volledige versie : dvd's afspelen op pc



Antonio 'Tony' Montana
02-04-2005, 19:23
ik heb sinds kort problemen met het afspelen van mijn dvd's op mijn pc: ik heb namelijk geen geluid... waaraan zou dit liggen...??? het ligt niet aan de geluidskaart ofzo, want tot kort geleden ging alles nog perfect en nu heb ik bij elke dvd alléén beeld. (bij spellen en cd's enzo heb ik wel geluid)... wie weet hoe ik dit kan oplossen??

netfox
02-04-2005, 19:36
Probeer eens een andere DVD-player zoals PowerDVD of WinDVD. Controleer ook eens of de audio-settings in jouw player niet verkeerd staan (of het geluid gedemd is oid.)

sxblade
02-04-2005, 20:05
Welk programma gebruik je om dvds mee af te spelen?

Azazel
03-04-2005, 08:53
:?

netfox
03-04-2005, 08:56
Je gebruikt waarschijnlijk de trial-version. Dat betekent dat na enige tijd van gebruik je het geluid niet meer gaat horen. Dus de oplossing is: de volledige versie kopen of een ander programma gaan gebruiken.

Antonio 'Tony' Montana
07-04-2005, 18:39
het ligt niet aan het programma om dvd-player: ik heb windows Media Player 10, Realplayer en Interactual-player op mijn pc om dvd's mee af te spelen en nu gaat by geen enkel programma het geluid.... ik weet echt niet aan wat het kan liggen... :cry:

Martin Stanneveld
07-04-2005, 19:04
gebruik je spdif als uitgang voor geluid?

Antonio 'Tony' Montana
08-04-2005, 12:09
kweet ni wat dat is... :? ... iemand zei me dat het te maken heeft met de audiocodecs... maar weet ni hoe ik dat moet oplossen...

A3aan
11-04-2005, 08:45
als je op je uitgang (naar je versterker dus) spdif kiest zal je geluidskaart zich NIET bemoeiien met de inhoud van de geluidssporen (voorbeeld van bemoeiien: omzetten naar stereogeluid).

Als je
- een coaxkabel hebt tussen de line-out van je geluidskaart en de digital in (coax) van je versterker
- de geluidskaart instelt op spdif
- op je versterker voor die digitale ingang kiest
dan zal je receiver het geluid (bijvoorbeeld DD of DTS) voor je vertalen (decoderen), wat naar alle waarschijnlijkheid veel beter geluid geeft.

Maar ...
als je niet dit héle rijtje zo hebt ingesteld en bijvoorbeeld stereo-PC-boxen hebt aangesloten op je Line-Out, dan zal Spdif ervoor kunnen zorgen dat die boxjes het signaal 'niet begrijpen'.

sxblade
12-04-2005, 09:49
uhm.. windows media player en die andere spelers hebben toch geen audio codecs voor dvds ingebouwd??? Je moet gewoon ff de trial van powerdvd downloaden en kijken of het dan wel werkt..

weet je in ieder geval of het aan de software ligt :wink: