PDA

Bekijk de volledige versie : Voor de kenner: filmkwis



Mike Philippens
06-02-2002, 00:43
Wellicht een nieuwe trend, die door Angelina is ingezet: de filmkwis. Na wat zoekwerk heb ik een leuke (dacht ik zelf tenminste) bedacht en ben benieuwd of er 'echte' filmfrieks tussen zitten die het weten. Deze keer geen multiple-choice, maar een kryptische omschrijving.

De opgave
We zoeken een jonge acteur die zijn carriere begon als filmmaker. De naam waaronder hij bekend is, is niet zijn echte naam, die heeft ie laten veranderen in het kader van zijn succesvolle levensstijl. Alsof het 'm niets kan schelen, speelde hij recentelijk nog een rol in een 'xxx' film.

Zo, hier mogen jullie het mee doen. Ik hoop niet dat het te gemakkelijk is. Vrijdag komt het antwoord, tenzij het eerder geraden word natuurlijk!

De prijs: eeuwige roem natuurlijk, afgunst van degenen die het fout hadden, aanzien onder de forumleden, en gratis een film uit je eigen collexi kijken in je eigen woning. Geheel verzorgd door jezelf natuurlijk...
Troostprijs: een gratis bezoek aan het forum van DVD.nl

RDV
06-02-2002, 01:01
Snoop Doggy Dog :D

Patrick van Nassau
06-02-2002, 07:05
Volgens mij is dat:

:cool: Vin Diesel:cool:

Camille
06-02-2002, 07:34
Vin Diesel, tenzij 'XXX' film letterlijk wordt genomen:p

Mike Philippens
06-02-2002, 07:37
Hmmmm....donnerwetter!
Toch te makkelijk gemaakt... Was zeker de xxx hint die het weggaf?
Van harte in elk geval. Ik hoop dat je veel plezier aan je prijs beleeft! :D

Voor de volledigheid hier de oplossing:
Vin Diesel heet eigenlijk Mark Vincent, maar veranderde zijn naam naar Vin (van vincent) Diesel ('for successful living' uit de spijkerbroekenreclame). Hij maakte 2 films: Strays (1997) en Multi-Facial (1994), waarna hij werdt opgemerkt door S.Spielberg en de rest is geschiedenis. Dit jaar speelde hij een rol in XXX.

Ik zal 'm de volgende keer wat moeilijker maken :rolleyes:

Camille
06-02-2002, 07:40
Van harte in elk geval. Ik hoop dat je veel plezier aan je prijs beleeft! :D
Dankje en dat genieten van die prijs zal wel lukken;)
Als je XXX niet had genoemd was het een stuk moeilijker geweest.

Patrick van Nassau
06-02-2002, 08:17
Van harte in elk geval. Ik hoop dat je veel plezier aan je prijs beleeft! :D

Dank je wel! Om dit heuglijke feit te vieren ga ik vanavond Saving Private Ryan nog maar een keer kijken:)

Kom maar op met je volgende opgave.

Mike Philippens
06-02-2002, 09:10
Kom maar op met je volgende opgave.
Die wordt beslist een stuk moeilijker. Pak je speelfilmencyclopedie er maar vast bij!

Charley Baak
24-10-2003, 22:24
Wanneer komt de volgende opgave? ;)

Arnold Bomers
24-10-2003, 22:29
Kom maar op met je volgende opgave.
Die wordt beslist een stuk moeilijker. Pak je speelfilmencyclopedie er maar vast bij!

Word wel een keer weer eens tijd he. 't Is al weer een tijdje geleden ;)