PDA

Bekijk de volledige versie : Teveel betaald voor Dvd's !



KunDun
04-04-2005, 16:43
De laatste tijd wacht ik veel langer met het aanschaffen
van nieuwe dvd's . Of ik moet de film heel graag willen hebben,
en hem tegen een schappelijke prijs kunnen kopen .
Het gebeurd me de laatste tijd namelijk te veel dat ik een dvd zie liggen,
waarvoor ik zelf rond de 10 euro (en zelfs nog meer) meer heb betaald .

Ik neem aan dat veel meer mensen dit overkomt, wachten jullie
tegenwoordig ook tot de dvd in de aanbieding komt, of kopen jullie
nog steeds meteen ?

Dennis Kuijper
04-04-2005, 16:47
Ik betrapt me de laatste tijd erop dat ik niet snel een nieuwe film voor 19,99 en meer aan zal schaffen.Ik heb me ook voorgenomen om niet meer dan 14,99 voor een dvd uit te geven(boxen,series,limited vallen hier buiten)Als ik toch nieuw wil kopen doe ik dat bij Free record shop met pas en PJR bon,dan ben ik meestal het goedkoopste uit.

slindenau
04-04-2005, 17:02
Ik wacht ook altijd tot ze in een of andere actie zitten, normale DVD's koop ik altijd < 10 euri...behalve de boxsets en series inderdaad...limited's kunnen me niet zoveel schelen :).

Hotse
04-04-2005, 17:08
ik (eigenlijk m'n pa, die wou de film zien, maar komt in mijn collectie :twisted: ) heb laatst bij MM Leeuwarden OUAT In The West gekocht voor €16,99 (zou'k zelf nooit doen).

Een week later was ie bij V&D Prijzencircus €10,- :evil: :evil:

ik wacht eigenlijk altijd tot een dvd 15 euro wordt of minder.
het wil nog wel eens gebeuren dat ik bij Lukas Klamer een nieuwe dvd koop voor €17,85, maar dat moet dan wel een dubbeldvd zijn. Maar dit doe ik nu bijna nooit meer omdat ik net de PJR bonnen uitgevonden heb 8) :D

Eddie
04-04-2005, 17:15
Het gebeurd me de laatste tijd namelijk te veel dat ik een dvd zie liggen,
waarvoor ik zelf rond de 10 euro (en zelfs nog meer) meer heb betaald .

mwoah rond de 10 euro kan ik mee leven...



Ik betrapt me de laatste tijd erop dat ik niet snel een nieuwe film voor 19,99 en meer aan zal schaffen.Ik heb me ook voorgenomen om niet meer dan 14,99 voor een dvd uit te geven
19.99 -> freeID -> 17.99 PRJ -> 12.99
ook daar kan ik mee leven.

Richard B.
04-04-2005, 17:52
Ik betaalde vroeger willens en wetens vaak veel te veel voor R1-releases bij importzaken. Ik had en heb geen creditcard en wil er ook geen, dus ik accepteerde dat ik dan soms teveel moest betalen voor dingen die je via het internet voor veel minder kon kopen.

Bambu
04-04-2005, 18:06
Ik baal daar idd ook wel eens van als een dvd goedkoper wordt nadat ik hem al gekocht heb. Mijn idee van een redelijke prijs is tegenwoordig ook heel anders dan vroeger. De meeste dvd's die ik de laatste tijd koop zijn dan ook rond de 10 euro.

MatrixTom
04-04-2005, 18:33
Bij de release destijds heb ik voor de 2-disc Special Edition van "Catch Me If You Can" (2002) 32,50 euro betaald. Ik vond 'em nergens anders en daardoor waagde ik maar die grote sprong.

Wat denken jullie hiervan? Hebben jullie deze dvd ook en hoeveel hebben jullie hiervoor dan bij de release betaald?

Dennis Kuijper
04-04-2005, 18:41
Bij de release destijds heb ik voor de 2-disc Special Edition van "Catch Me If You Can" (2002) 32,50 euro betaald. Ik vond 'em nergens anders en daardoor waagde ik maar die grote sprong.

Wat denken jullie hiervan? Hebben jullie deze dvd ook en hoeveel hebben jullie hiervoor dan bij de release betaald?

32,50 :shock: aan me nooit niet,ik heb de film niet,en nog niet gezien ook,maar 32,50 vind ik veelste duur.Ik weet niet waar je hem gekocht hebt,maar die 2disc versie lag bij Mediamarkt toen hij net uit was voor 19,99.

Richard B.
04-04-2005, 18:43
Bij de release destijds heb ik voor de 2-disc Special Edition van "Catch Me If You Can" (2002) 32,50 euro betaald. Ik vond 'em nergens anders en daardoor waagde ik maar die grote sprong.

Wat denken jullie hiervan? Hebben jullie deze dvd ook en hoeveel hebben jullie hiervoor dan bij de release betaald?

32,50 :shock: aan me nooit niet,ik heb de film niet,en nog niet gezien ook,maar 32,50 vind ik veelste duur.Ik weet niet waar je hem gekocht hebt,maar die 2disc versie lag bij Mediamarkt toen hij net uit was voor 19,99.
In 2000/2001 was 32,50 een heel gangbare prijs voor 2-disc's. Ik kijk daar dus totaal niet van op. :roll:

Sneaker
04-04-2005, 18:52
Ik wacht ook regelmatig een tijdje. Heeft me al een hoop geld bespaart. Soms als ik hem echt wil kopen en bijvoorbeeld de MM biedt hem voor een mooi prijsje aan, dan koop ik hem meestal wel gelijk. Maar ik wacht bijna altijd. Heb hiermee overigens ook weleens wat mooie acties gemist. Zoals bijvoorbeeld Belle en het Beest (2-Disc) lag voor 25 Euro bij de FRS en heb hem toen laten liggen. Uiteindelijk toch wel spijt van gehad :cry: .

Coen P.
04-04-2005, 18:58
ikzelf heb nog E27 voor de 1 disc van memento betaald...

ligt nu voor nog geen 7 euro in de bakken van de frs :cry:

gelukkig heb ik al sinds enige tijd de mooie r1 CE digipack :wink:

gr Coen

Dennis V.
04-04-2005, 19:09
Ik heb in het verleden ook vaak te veel betaald voor veel titels; titels die nu in de grabbelbakken liggen ...
Aangezien mijn aankoopgedrag de laatste maanden drastisch is verminderd heb ik dus ook minder gevallen (lees: helemaal geen) meer van te veel geld neertellen voor een titel.

Rob Eric Blank
04-04-2005, 19:09
Ik wacht ook een tijdje met de aanschaf, niet van elke film hoef ik perse de beste editie. Een versie voor rond de 10 euro vind ik dan vele malen aantrekkelijker.

Dennis Kuijper
04-04-2005, 19:15
Bij de release destijds heb ik voor de 2-disc Special Edition van "Catch Me If You Can" (2002) 32,50 euro betaald. Ik vond 'em nergens anders en daardoor waagde ik maar die grote sprong.

Wat denken jullie hiervan? Hebben jullie deze dvd ook en hoeveel hebben jullie hiervoor dan bij de release betaald?

32,50 :shock: aan me nooit niet,ik heb de film niet,en nog niet gezien ook,maar 32,50 vind ik veelste duur.Ik weet niet waar je hem gekocht hebt,maar die 2disc versie lag bij Mediamarkt toen hij net uit was voor 19,99.
In 2000/2001 was 32,50 een heel gangbare prijs voor 2-disc's. Ik kijk daar dus totaal niet van op. :roll:

Catch me if u can kwam pas 2003 op dvd uit. :wink:

Henk van der Weerdt
04-04-2005, 19:22
Heb in het begin van mijn dvd verzameling in 2000-2001 altijd de volle mep betaald: zeg maar 50-60 gulden voor bv The Mummy 1 en 2.

Had toen net een jaartje werk en het boeide me niet zoveel.
Als je nu kijkt bij de FRS/Vanleest. heel veel mooie titels voor de 3 voor 33 actie :D

Guus Josee
04-04-2005, 19:27
In de begin jaren (de tijd dat je dvd`s tussen de video`s moest zoeken),
was het heel normaal veel te betalen voor een dvd.
Dus kom je nu met grote regelmaat dvd`s in de winkels tegen, waar je in het verleden een klein fortuin voor betaalden.
Denk maar aan b.v. Se7en SE ik heb er toen tussen de €35 en €40 betaald, nu was ie laatst voor een euro of 10 dacht.
Tegenwoordig ben ik ook wat terughoudend, met het kopen van de nieuwste dvd`s.

Caledonians
04-04-2005, 20:13
Ik baal er ook altijd van als je een dvd koopt en dan een week later diezelfde dvd voor een veel betere prijs ziet liggen. Maar gelukkig komt dat steeds minder vaak voor. Lang leve PJR bonnen + FRS card! :)

Richard B.
04-04-2005, 20:34
Bij de release destijds heb ik voor de 2-disc Special Edition van "Catch Me If You Can" (2002) 32,50 euro betaald. Ik vond 'em nergens anders en daardoor waagde ik maar die grote sprong.

Wat denken jullie hiervan? Hebben jullie deze dvd ook en hoeveel hebben jullie hiervoor dan bij de release betaald?

32,50 :shock: aan me nooit niet,ik heb de film niet,en nog niet gezien ook,maar 32,50 vind ik veelste duur.Ik weet niet waar je hem gekocht hebt,maar die 2disc versie lag bij Mediamarkt toen hij net uit was voor 19,99.
In 2000/2001 was 32,50 een heel gangbare prijs voor 2-disc's. Ik kijk daar dus totaal niet van op. :roll:

Catch me if u can kwam pas 2003 op dvd uit. :wink:
Wat ik ermee bedoelde is dat ik niet opkijk van zo'n prijs. Tegenwoordig is het misschien veel maar nog niet zo lang geleden was het normaal.

misterfun
04-04-2005, 20:36
Och man, ik wilde mijn eerste edities van Disney bij elkaar krijgen, nou daar moest ik diep voor in de buidel tasten. Heb er voor 1 - 60,- euro betaald en dat was "De Kleine Zeemeermin"

Dennis Kuijper
04-04-2005, 20:36
Bij de release destijds heb ik voor de 2-disc Special Edition van "Catch Me If You Can" (2002) 32,50 euro betaald. Ik vond 'em nergens anders en daardoor waagde ik maar die grote sprong.

Wat denken jullie hiervan? Hebben jullie deze dvd ook en hoeveel hebben jullie hiervoor dan bij de release betaald?

32,50 :shock: aan me nooit niet,ik heb de film niet,en nog niet gezien ook,maar 32,50 vind ik veelste duur.Ik weet niet waar je hem gekocht hebt,maar die 2disc versie lag bij Mediamarkt toen hij net uit was voor 19,99.
In 2000/2001 was 32,50 een heel gangbare prijs voor 2-disc's. Ik kijk daar dus totaal niet van op. :roll:

Catch me if u can kwam pas 2003 op dvd uit. :wink:
Wat ik ermee bedoelde is dat ik niet opkijk van zo'n prijs. Tegenwoordig is het misschien veel maar nog niet zo lang geleden was het normaal.

Nee,daarin heb je gelijk,ik heb ook toen als voorbeeld Fight club voor 39,99 zien liggen,was ik ff blij dat ik toen nog niet met het dvd virus was besmet. :)

Johan van den D.
04-04-2005, 21:15
Ikzelf koop tegenwoordig ook geen dvd,s meer boven de 10 euro.
Dit houd wel in dat je dan even enkele maanden moet wachten maar dat moet dan maar.
In het verleden tevaak teveel geld betaald. :?

Paul H.
04-04-2005, 21:20
Niet voor niks is geduld een schone zaak. Kijk maar naar Goodfellas SE & Pulp Fiction SE bijvoorbeeld. Die waren boven de 20 euro toen ze uitkwamen nu in de 3 voor 33 bij de FRS.

Lex v/d Moolen
04-04-2005, 21:26
Ik koop steeds vaker de R1, die is meestal ook eerder uit, en bovendien gelijk goedkoop. Buiten de speciale, limited, en criterion uitgave is het hoogste bedrag wat ik voor een reguliere DVD uitgave hebt betaald is Star Wars: A Phantom Menace geweest. Daar heb ik destijds f 75,- nederlandse guldens voor neergelegd.
Maar die titel was dan ook één van de redenen waarom ik toen een DVD speler heb aangeschaft.

Ik weet ook nog goed dat Gladiator destijds f 90,- was in de winkels...
Die heb ik twee jaar later voor €9,99 gekocht :lol:

Drost
04-04-2005, 21:28
Ik kom nog uit het LaserDisc tijdperk (klinkt alsof ik een ouwe *** ben), ik heb toen nog f130,- uitgegeven voor Starship Troopers, f75,- voor Scream 2 en ga zo maar door. Geen DVDs natuurlijk, maar om een beetje aan te geven hoeveel ik *achteraf* teveel heb betaald.

Richard B.
04-04-2005, 21:44
Ik weet ook nog goed dat Gladiator destijds f 90,- was in de winkels...
Het zou best kunnen dat ik er ook zoiets voor betaald heb destijds. :roll:

Nu loop je met je oren te klapperen als je dat hoort maar toenertyd waaren dat gans normaalen prysen voor den dvd-koopend burgery. 8)

KunDun
04-04-2005, 21:48
Ik maak tegenwoordig ook lijstjes met dvd's die ik wil hebben zodra
ze in prijs zakken , dit werkt erg goed :)

Maar ik denk dat als de dvd van Starwars EP3 uitkomt, ik heel moeilijk
zal kunnen wachten tot ie goedkoper word .

Lex v/d Moolen
04-04-2005, 22:01
Ik weet ook nog goed dat Gladiator destijds f 90,- was in de winkels...
Het zou best kunnen dat ik er ook zoiets voor betaald heb destijds. :roll:

Nu loop je met je oren te klapperen als je dat hoort maar toenertyd waaren dat gans normaalen prysen voor den dvd-koopend burgery. 8)Vroegâh was dus nie altyd betâh....

Alexander V
04-04-2005, 22:09
Vind de laatste tijd ook dat DVDs zo absurd snel in de aanbieding komen hier. Release is 20 euro en binnen 3 maanden zijn ze in de 3 voor 33 actie. In het buitenland (waar ik het leeuwendeel van mijn DVDs koop) gaat dit veel trager (maar is een nieuwe release maar 13 euro ofzo :P )

Esteban
04-04-2005, 22:20
The Ultimate Matrix Collection was in ieder geval een pijnlijke 94 Euro, als je ziet dat ie nu 49 Euro staat. :?

Gelukkig is het de enige 'impulsieve' DVD-aankoop die ik ooit deed en ben ik nogal een vervent prijsvergelijker.

Beloved
04-04-2005, 23:06
M'n duurste dvd is Romeo & Juliet Special Edition, die was toen €28, gelijk gekocht ook. Maar daar heb ik ook niet echt spijt van gehad; het duurde een hele tijd voordat die goedkoper werd. Maar zoveel heb ik niet eens voor de LOTR EE bozen betaald (per stuk dan he). Ik vraag me nu ook af hoe ik toen aan dat geld kwam dat ik dat even op kon hoesten. Maar het komt nu zelden voor dat ik meer dan €15 voor een dvd betaal. Dankzij de PJR-bon en de Mediamarkt!

Richard B.
04-04-2005, 23:09
The Ultimate Matrix Collection was in ieder geval een pijnlijke 94 Euro, als je ziet dat ie nu 49 Euro staat. :?
Kijk: dat heb ik dus nou NOOIT. Ik koop een dvd in de eerste plaats altijd vanwege de inhoud en nooit omdat het wel of niet een koopje is ofzo. Als ik een film maar graag genoeg wil dan ben ik op een gegeven moment wel bereid om er een prijs voor te betalen die misschien wel wat hoger ligt als wat je gewend bent. Da's tegenwoordig wel wat minder als voorheen, maar bijv. met Criterions doe ik daar nog steeds totaal niet moeilijk over. :wink:

Laurens-Jan
05-04-2005, 01:11
Het valt me op dat de goede films tegenwoordig vrij snel in de 3 voor 33 actie bij de FRS zitten.

Daarom koop ik ook niet zo snel meer films gelijk bij release.

Frenkovic
05-04-2005, 05:19
is er behalve de echte budget dvd's of de hele dure sets een goedkopere manier dan PJR bonnen, volgens mij ken niks eraan tippen...

ben benieuwd wanneer het ophoud bij de FRS, ken me niet voorstellen dat ze dit voor eeuwig laten doorgaan!

dewallef
05-04-2005, 07:00
Heb indertijd bij de release van Vanilla Sky ook 32 Euro moeten afdokken, om nadien dan te zien dat hij gratis bij 2 andere titels werd bijgevoegd. Nu ja die film vind ik gewoonweg goed dat het die 32 Euro wel heus waard was op dat moment.

Tegenwoordig koop ik nog altijd DVD bij release maar dan vraag ik mezelf wel eerst af of ik hem echt moet hebben en of ik die DVD wel meer dan 1 kaar ga kijken, indien beide positief zijn zal ik hem aanschaffen.

Twee weken geleden nog de 2-disc editie van AVP gekocht voor ca. 26 Euro en nog steeds geen spijt gehad, in tegenstelling tot de Alien Resurection die me 22 Euro heeft gekost (vooral gekocht voor het alternatief begin en einde die uiteindelijk niet de moeite bleken.), maar ik had ook al Alien 1 -> 3 dus moest ik mijn collectie wel vervolledigen. (misschien dat ik nog de 2-disc editie van Predator ga aanschaffen, maar dat is nog een twijfelgeval).

X-MenFan
05-04-2005, 08:19
Ja, dit komt me bekend voor.

In oktober kwam Aladdin uit, die wilde ik graag hebben. Maar hij was 19,99 en de Lion King lag er voor 12 euro naast, daar heb ik vorig jaar 22,99 voor betaald. Ik wacht wel een jaartje.

Het gebeurt zo vaak dat dvd's veel goedkoper worden, of dat er een mooiere editie of box uitkomt. Beter even wachten dus!

pretorian22
05-04-2005, 08:26
denk dat iedereen weleens teveel betaald heeft voor een dvd. had dat vroeger ook vaak maar tegenwoordig geef ik niet meer dan 20 euro uit voor een dubbeldisc en 15 euro voor een single disc. tenzij het om speciale uitgaves gaat ofzo.

weet nog wel dat ik in de guldentijd 90 gulden betaalde voor the mummy returns, 89,- gulden voor rush hour 2 regio 1 ;-)

predator SE had ik voor 35 euro gekocht ook en nog stel films maar dat doe ik tegenwoordig dus niet meer.

jorra
05-04-2005, 08:27
Ik had te veel betaald voor Grave of The Fireflies. R2Uk edition 30 euro. :(

Kees Hoekerd
05-04-2005, 15:39
Ik wacht ook veel langer met dvd's aanschaffen,als ze wat te duur zijn.Bijvoorbeeld met taxi driver CE heb ik heel lang gewacht,maar nu heb ik hem bij de FRS besteld voor 14,79 (als die maar wordt geleverd :evil: ).Andere voorbeeld waar ik nog mee wacht,is the untouchables SE,die nog steeds 14,99 en die wil ik goedkoper. :wink:

Tegenwoordig zijn dvd's zo goedkoop,zelfs vrienden van me die altijd branden of downloaden,beginnen spontaan dvd's origineel te kopen.Voor normale uitgaves betaal ik nu meestal onder de 10 euro.Vroeger betaalde ik echt veel meer (bijvoorbeeld rush hour 2 voor 27,99 en ice age voor 25,99,bij release)

Richard B.
05-08-2006, 17:45
Ik heb weer eens ouderwets VEEL teveel betaald voor een dvd. In Ierland kocht ik bij HMV The Brothers Grimm voor het 'luttele' bedrag van € 31,99. Het was ook nog eens gewoon een 1-disc dus da's echt belachelijk duur. Ik weet eerlijk gezegd niet wat me bezielde: ik realiseerde me pas wat ik gedaan had toen ik alweer buiten stond. Nou ja, heel soms heb je van dat soort dagen.. :? :roll:

Yu
05-08-2006, 17:52
Vandaag bij de FRS The Motercycle Diaries 3-disc gezien voor maar 14,99 en was bovendien in de tweede voor de helft actie. Jammer genoeg had ik hem al een maandje geleden gekocht bij MM voor 22 euro (en hoes was nog ook :evil: )

Wouter van Dis
05-08-2006, 19:54
gelukkig heb ik nergens een probleem mee.. Ik werk bij VanLeest (delft, voor de geinteresseerden) en daar heb je 20% personeelskorting. Ook heeft VanLeest een regeling dat je als werknemer dvd's na het werk mee mag nemen om te bekijken (wel de volgende dag terugbrengen..) zodat je alles kan kijken. Voor mijn VanLeesttijd kocht ik veel te snel dvd's.

Dennis Oosterhuis
05-08-2006, 20:03
Dus zó komen al die DVD's in die winkels zo beschadigd... :twisted:

On-Topic: Ik heb nu al een aantal keer meegemaakt, dat ik online een bestelling plaats, om er vervolgens nog geen dag later achter te komen dat ze of bij een andere shop ineens veel goedkoper zijn, óf (en da's nog veel erger...) dat ze ineens afgeprijst zijn bij de winkel waar ik hem net besteld heb! :evil:

Marc T.
05-08-2006, 20:05
gelukkig heb ik nergens een probleem mee.. Ik werk bij VanLeest (delft, voor de geinteresseerden) en daar heb je 20% personeelskorting. Ook heeft VanLeest een regeling dat je als werknemer dvd's na het werk mee mag nemen om te bekijken (wel de volgende dag terugbrengen..) zodat je alles kan kijken. Voor mijn VanLeesttijd kocht ik veel te snel dvd's.


Hoho, wacht even. Dit is toch ongelovelijk asociaal eigenlijk van VanLeest en de mensen die dit doen??? :shock: :shock: :shock:

Weer een reden om daar NIETS te kopen dus. 8)

slindenau
05-08-2006, 20:28
gelukkig heb ik nergens een probleem mee.. Ik werk bij VanLeest (delft, voor de geinteresseerden) en daar heb je 20% personeelskorting. Ook heeft VanLeest een regeling dat je als werknemer dvd's na het werk mee mag nemen om te bekijken (wel de volgende dag terugbrengen..) zodat je alles kan kijken. Voor mijn VanLeesttijd kocht ik veel te snel dvd's.


Hoho, wacht even. Dit is toch ongelovelijk asociaal eigenlijk van VanLeest en de mensen die dit doen??? :shock: :shock: :shock:

Weer een reden om daar NIETS te kopen dus. 8)
Het is al lang en breed bekend dat dit zowel bij de FRS als bij de Vanleest gebeurt. Daarom probeer ik altijd een gesealed exemplaar mee te krijgen ;).

Eric B.
05-08-2006, 20:36
ik wou toen Jackass the Movie zo graag hebben toen ie uitkwam, toen zag ik em bij de lokale videotheek gesealed staan (was nog niet te koop in winkels alleen te huur, maar er stonden geen teksten op van verhuur of wat dan ook, en hij was gelijk aan de koop versie) en die heb ik toen gekocht voor jaja €29,95 :P terwijl ie later in de winkels €19,99 was :P maar ja ik wou em echt supergraag hebben en ja dan doe je wel eens zulke dingen :wink:

Richard B.
05-08-2006, 20:38
gelukkig heb ik nergens een probleem mee.. Ik werk bij VanLeest (delft, voor de geinteresseerden) en daar heb je 20% personeelskorting. Ook heeft VanLeest een regeling dat je als werknemer dvd's na het werk mee mag nemen om te bekijken (wel de volgende dag terugbrengen..) zodat je alles kan kijken.

Ik had er ook wel eens van gehoord, maar ik vindt het een absurde gewoonte. Ik bedoel: je koopt iets wat in feite al 2e hands is. Het is een van de redenen waarom ik pas als 2e rondkijk bij Van Leest en FRS als ik iets moet hebben. :?

Richard B.
05-08-2006, 20:39
edit: dubbelpost :oops:

Pieter V
05-08-2006, 20:53
Behoorlijk schandalig dat ze dat maar zo kunnen doen. Zou je daar maar bijvoorbeeld een PC game kopen denk je dat een mooie legale key hebt. Blijkt hij al gebruikt te zijn.

Heel FRS & Van Leest zijn gewoon verrot. Ik zou daar dus nooit een steelcase kopen. Je krijgt gewoon de verpakking die je net uit de schappen hebt gehaald. Waar al genoeg krassen op zitten en duizenden vingertjes overheen zijn gegaan. Geldt ook voor de V&D.

Flutwinkels.

Bol.com, Media Markt & de online-shops daar ligt mijn voorkeur.

Marc T.
05-08-2006, 21:27
Pieter]Behoorlijk schandalig dat ze dat maar zo kunnen doen. Zou je daar maar bijvoorbeeld een PC game kopen denk je dat een mooie legale key hebt. Blijkt hij al gebruikt te zijn.

Heel FRS & Van Leest zijn gewoon verrot. Ik zou daar dus nooit een steelcase kopen. Je krijgt gewoon de verpakking die je net uit de schappen hebt gehaald. Waar al genoeg krassen op zitten en duizenden vingertjes overheen zijn gegaan. Geldt ook voor de V&D.

Flutwinkels.

Bol.com, Media Markt & de online-shops daar ligt mijn voorkeur.

Sluit ik me volledig bij aan.

Zouden we als forum leden geen protest-mail o.i.d. kunnen sturen naar VanLeest en FRS? Ik wist het namelijk niet en ik vind het ronduit asociaal :twisted:

Werner
05-08-2006, 21:54
Koop ik gisteren bij FRS 2 Muppetfilms tegen 11,99 elk, die in de MM 2 euro/stuk duurder staan. Denk ik dat ik een zaak gedaan heb, staan ze op Mediadis nóg 2 euro/stuk goedkoper :(

slagter
05-08-2006, 22:25
Wat ik overigens wel erg vreemd vindt bij mediamarkt, is het feit dat verschillende vestigingen verschillende prijzen hebben.
Dinsdag koop ik in Den Haag "Kingdom Of Heaven" en "Titanic" (allebei 2-disc) voor een tientje per stuk.
Sta ik vandaag (zaterdag) bij de mediamarkt in Rijswijk, kosten ze allebei 11,99 per stuk.
Hetzelfde met "The Wire" seizoen 2. In Den Haag 64,99, in Rijswijk 59,99 en in R'dam 44,99 !!!.
Vreemd, dat hier geen lijn in zit.

*NERAZZURRI*
05-08-2006, 22:27
Het schijnt dat ze in een straal van zo'n 30 kilometer bij concurrenten kijken hoe de producten daar geprijst zijn en daar passen ze hun prijzen op aan...

Klinkt bijzonder vreemd maar dat las ik laatst.

slindenau
05-08-2006, 23:00
Pieter]Behoorlijk schandalig dat ze dat maar zo kunnen doen. Zou je daar maar bijvoorbeeld een PC game kopen denk je dat een mooie legale key hebt. Blijkt hij al gebruikt te zijn.

Heel FRS & Van Leest zijn gewoon verrot. Ik zou daar dus nooit een steelcase kopen. Je krijgt gewoon de verpakking die je net uit de schappen hebt gehaald. Waar al genoeg krassen op zitten en duizenden vingertjes overheen zijn gegaan. Geldt ook voor de V&D.

Flutwinkels.

Bol.com, Media Markt & de online-shops daar ligt mijn voorkeur.
Altijd goed controleren op krassen/deuken bij die winkels ja :evil: .

bosmeneer
06-08-2006, 00:24
gelukkig heb ik nergens een probleem mee.. Ik werk bij VanLeest (delft, voor de geinteresseerden) en daar heb je 20% personeelskorting. Ook heeft VanLeest een regeling dat je als werknemer dvd's na het werk mee mag nemen om te bekijken (wel de volgende dag terugbrengen..) zodat je alles kan kijken. Voor mijn VanLeesttijd kocht ik veel te snel dvd's.En als je van die 'mee naar huis'-regeling nou ff een kopietje maakt, stapt DVD.nl met wat consumentenorganisaties maandag naar de rechter. Het is niet schandalig of treurig te noemen, het is verboden in Nederland. Tijd voor wraak! :twisted:

Marc T.
06-08-2006, 13:32
Wat ik overigens wel erg vreemd vindt bij mediamarkt, is het feit dat verschillende vestigingen verschillende prijzen hebben.
Dinsdag koop ik in Den Haag "Kingdom Of Heaven" en "Titanic" (allebei 2-disc) voor een tientje per stuk.
Sta ik vandaag (zaterdag) bij de mediamarkt in Rijswijk, kosten ze allebei 11,99 per stuk.
Hetzelfde met "The Wire" seizoen 2. In Den Haag 64,99, in Rijswijk 59,99 en in R'dam 44,99 !!!.
Vreemd, dat hier geen lijn in zit.

Ik las hier bij Pricewatch dat de Bond Ultimate Editions bij de MediaMarkt Ede 10 euro per stuk kosten. Toen heb ik Media Markt Groningen gemaild over t feit dat ze daar 15 kosten per stuk en op vertoon van het mailtje mag ik ze voor 10 euro per stuk meenemen.

mercapto
06-08-2006, 13:35
Een 33% korting mailtje, lekker! :)

Marc T.
06-08-2006, 13:43
Een 33% korting mailtje, lekker! :)

Ik ga er van uit dat ze dit niet alleen bij MM Groningen doen maar ook bij anderen. Ik ga in ieder geval niet meer dan een tientje betalen voor de Bond dvd's.

Marc T.
06-08-2006, 13:47
Een 33% korting mailtje, lekker! :)

Ik ga er van uit dat ze dit niet alleen bij MM Groningen doen maar ook bij anderen. Ik ga in ieder geval niet meer dan een tientje betalen voor de Bond dvd's.

hstadman
06-08-2006, 13:52
In principe betaal je altijd teveel als je de dvd's meteen na uitkomst koopt! Zo heb ik ook het volle pond betaald voor veel dvd's die ik meteen wilde hebben. Veel dvd's worden als snel een stuk goedkoper.

Voor giftsets e.d. weet je het nooit. Vele zijn nu uitverkocht en enkele zijn nog goedkoper te koop.

Bjorn S.
06-08-2006, 17:38
Ik kocht vorig jaar de Tin Can editie van Band of Brothers, bleek die een dag erVOOR 30 euro goedkoper te zijn geweest! (ik kocht em toen voor 80 ipv 50).

Toen ik hier achter kwam heb ik een mailtje gestuurd en kreeg ik netjes bericht dat ik voor 30 euro aankopen mocht doen. Mailtje meenemen en t was geregeld!

Toch goede regeling dacht ik zo...

Over het Van Leest verhaal met de gekeken DVD's: Je kunt DVDs toch ook terugbrengen als ie niet bevalt (met je WildCard)? Zo koop ik soms een dvd die toch niet zo goed blijkt te zijn als ik verwachtte...
Aan de andere kant heb ik nog nooit problemen gehad met krassen o.i.d. bij Van Leest... Goeie winkel! :wink: (Valkenswaard)

Wouter van Dis
06-08-2006, 20:44
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

mercapto
06-08-2006, 21:13
Het probleem ligt inderdaad bij de werkgever, niet de werknemer. Jij houdt misschien van DVDs, maar veel werknemers zien het slechts als werk ;)

evilll_nelus
07-08-2006, 23:04
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Al zou ik er werken zou ik het ook doen! :D
En ik heb bijna nooit krassen op een dvd aangetroffen alleen bij the frightners 3 disc en titanic 4 disc, maar daar hadden meer filialen last van.

Media markt is gewoon een rotwinkel, the simpsons seizoen 5 (dat hoofd van homer) is in 1 winkel al in 2 verschillende prijzen te vinden!

Marc T.
07-08-2006, 23:07
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Zou wat zijn als ze bij kledingzaken de kleding ook even 'een dagje lenen' en weer terug brengen.

evilll_nelus
07-08-2006, 23:17
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Zou wat zijn als ze bij kledingzaken de kleding ook even 'een dagje lenen' en weer terug brengen.

Pssst wat denk je dat alle zweterige mensen in de pashokjes doen?

Werner
07-08-2006, 23:19
Wat ik overigens wel erg vreemd vindt bij mediamarkt, is het feit dat verschillende vestigingen verschillende prijzen hebben.

Bij Fnac Antwerpen vs. Wijnegem is een verschillende prijs de standaardpolitiek :wink:

Ashley v. R.
08-08-2006, 10:15
Zou wat zijn als ze bij kledingzaken de kleding ook even 'een dagje lenen' en weer terug brengen.

Bij een aantal kledingzaken dragen ze de kleding wel in de winkel en hangen ze ook gewoon weer terug.

Kevie87
08-08-2006, 18:29
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Ik zelf werk ook bij Van Leest (Apeldoorn) maak ook weleens gebruik van de leen regeling. En zoals Wouter al zegt we zijn echt geen debielen die de dvd wat aanrichten.

Je kan de leenregeling eigenlijk het beste zien als de wildcard niet goed? dan breng je hem toch terug.

Richard B.
08-08-2006, 19:15
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Ik zelf werk ook bij Van Leest (Apeldoorn) maak ook weleens gebruik van de leen regeling. En zoals Wouter al zegt we zijn echt geen debielen die de dvd wat aanrichten.

Je kan de leenregeling eigenlijk het beste zien als de wildcard niet goed? dan breng je hem toch terug.
Het gaat er niet om dat er netjes mee omgegaan wordt, maar het gaat erom dat je een dvd koopt waarvan je denkt dat ie nieuw is terwijl ie al gebruikt is. Als ik gebruikte dvd's wil dan koop ik ze wel hier op het forum. Dan heb ik ze stukken goedkoper ook. :?

Marc T.
08-08-2006, 19:24
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Ik zelf werk ook bij Van Leest (Apeldoorn) maak ook weleens gebruik van de leen regeling. En zoals Wouter al zegt we zijn echt geen debielen die de dvd wat aanrichten.

Je kan de leenregeling eigenlijk het beste zien als de wildcard niet goed? dan breng je hem toch terug.
Het gaat er niet om dat er netjes mee omgegaan wordt, maar het gaat erom dat je een dvd koopt waarvan je denkt dat ie nieuw is terwijl ie al gebruikt is. Als ik gebruikte dvd's wil dan koop ik ze wel hier op het forum. Dan heb ik ze stukken goedkoper ook. :?

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind het echt van de zotte dat de VanLeest medewerkers hier het doodnormaal vinden (en ook nog goedpraten en goedkeuren) dat ze gewoon 2e hands dvd's verkopen. :evil:

Rotterdam5314
08-08-2006, 19:32
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Ik zelf werk ook bij Van Leest (Apeldoorn) maak ook weleens gebruik van de leen regeling. En zoals Wouter al zegt we zijn echt geen debielen die de dvd wat aanrichten.

Je kan de leenregeling eigenlijk het beste zien als de wildcard niet goed? dan breng je hem toch terug.
Het gaat er niet om dat er netjes mee omgegaan wordt, maar het gaat erom dat je een dvd koopt waarvan je denkt dat ie nieuw is terwijl ie al gebruikt is. Als ik gebruikte dvd's wil dan koop ik ze wel hier op het forum. Dan heb ik ze stukken goedkoper ook. :?

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind het echt van de zotte dat de VanLeest medewerkers hier het doodnormaal vinden (en ook nog goedpraten en goedkeuren) dat ze gewoon 2e hands dvd's verkopen. :evil:

Ik snap best dat als je een dvd koopt, een nieuwe (ongebruikte) wilt hebben. Dat wil ik zelf immers ook.
Maar als je in de gelegenheid bent, zoals sommige hierzo, om een dvd te kijken en dan terug te brengen als je de film niet goed vind, of er het geld niet voor over hebt omdat het niet helemaal is wat je er van verwacht had, dan waarom zou je er geen gebruik van maken? Als ik in die positie was zou ik precies hetzelfde doen.

starbuck
08-08-2006, 19:35
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Ik zelf werk ook bij Van Leest (Apeldoorn) maak ook weleens gebruik van de leen regeling. En zoals Wouter al zegt we zijn echt geen debielen die de dvd wat aanrichten.

Je kan de leenregeling eigenlijk het beste zien als de wildcard niet goed? dan breng je hem toch terug.
Het gaat er niet om dat er netjes mee omgegaan wordt, maar het gaat erom dat je een dvd koopt waarvan je denkt dat ie nieuw is terwijl ie al gebruikt is. Als ik gebruikte dvd's wil dan koop ik ze wel hier op het forum. Dan heb ik ze stukken goedkoper ook. :?

Ik sluit me bij Richard aan, je betaald voor een nieuw ongebruikt product, althans daar ging ik altijd vanuit.
Maak dan een bak waar je deze bekeken exemplaren inzet met een bepaalde korting.

Marc T.
08-08-2006, 19:43
Ik heb nog al wat reacties gekregen op mijn bericht.

We zijn ten eerste geen debielen die de dvd wat aanrichten.. We houden tenslotte van de schijfjes. Als er iets mis is met het schijfje kun je terugkomen (met de bon) en zijn we echt bereid om je een nieuwe te geven. En of we nou asociaal zijn.. Het is een regeling die in mijn werkovereenkomst staat. Zouden jullie er geen gebruik van maken?

Ik zelf werk ook bij Van Leest (Apeldoorn) maak ook weleens gebruik van de leen regeling. En zoals Wouter al zegt we zijn echt geen debielen die de dvd wat aanrichten.

Je kan de leenregeling eigenlijk het beste zien als de wildcard niet goed? dan breng je hem toch terug.
Het gaat er niet om dat er netjes mee omgegaan wordt, maar het gaat erom dat je een dvd koopt waarvan je denkt dat ie nieuw is terwijl ie al gebruikt is. Als ik gebruikte dvd's wil dan koop ik ze wel hier op het forum. Dan heb ik ze stukken goedkoper ook. :?

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind het echt van de zotte dat de VanLeest medewerkers hier het doodnormaal vinden (en ook nog goedpraten en goedkeuren) dat ze gewoon 2e hands dvd's verkopen. :evil:

Ik snap best dat als je een dvd koopt, een nieuwe (ongebruikte) wilt hebben. Dat wil ik zelf immers ook.
Maar als je in de gelegenheid bent, zoals sommige hierzo, om een dvd te kijken en dan terug te brengen als je de film niet goed vind, of er het geld niet voor over hebt omdat het niet helemaal is wat je er van verwacht had, dan waarom zou je er geen gebruik van maken? Als ik in die positie was zou ik precies hetzelfde doen.

Dan mogen we dus volgens jouw redenering alle films even meenemen naar huis voor een dagje. Even kijken. En als we het geld er voor hebben en het een goede film vinden kopen. En anders brengen we hem toch gewoon terug? Wat denken die kopers wel niet?! 19,99 euro betalen voor een DVD en nog een nieuwe verwachten ook?!! :twisted:

evilll_nelus
08-08-2006, 19:44
Het betekent dus ook dat niemand meer een dvd mag ruilen! Want degene die hem daarna koopt heeft een 2de hands dvd! IEK!

Ik keur het goed! Soms wil je gewoon wel eens zonder er geld aan te besteden weten hoe een film is.

We kunnen er wel een poll over beginnen :)

Richard B.
08-08-2006, 19:45
Het betekent dus ook dat niemand meer een dvd mag ruilen! Want degene die hem daarna koopt heeft een 2de hands dvd! IEK!

Ik keur het goed! Soms wil je gewoon wel eens zonder er geld aan te besteden weten hoe een film is.

We kunnen er wel een poll over beginnen :)
Ga je gang. Maar liever in een nieuw topic dan, want we gaan wel erg off-topic nu. :wink:

mjlfadriaans
09-08-2006, 00:29
Ik wacht op zich ook steeds langer. Sommige released die al een tijdje een bepaalde prijs hebben, die koop ik dan ineens toch. Maar ik wacht zeker langer. Tot de 14.99 ga ikzelf.

Maar ja, soms kan ik niet wachten, neem bijvoorbeeld echte kaskrakers .... als DaVinci Code daluk uitkomt, dat gaat íe mee! Ja, ik kan op zich best veel geld besparen .... ik doe het meer met games ..... koop bij geen enkele game meer boven de 20-25 euro .... ik vind 't wel schandalig trouwens, binnen 1-2 maandne in de 3 voor 33 bak .... leuk voor dekopers, maar je naait de echte liefhebbers .... dus daarom wacht ik ook wel langer .... wellicht ook toch met de toppers .... kijk, 2 jaar erna, ok, da's een ander verhaal, maar 1 - 2 maanden, da's echt van de gekken.

Wellicht ga ik dit toch in heroverweging nemen, dan wacht DaVinci Code bijvoorbeeld maar even ;).

hstadman
09-08-2006, 01:13
Dat komt omdat MM wel eenzelfde keten is maar elke MM afzonderlijk werkt! Wel dus dezelfde grote inkopen maar zelf de aanbiedingen enz. bepalen. :wink:

Wat ik overigens wel erg vreemd vindt bij mediamarkt, is het feit dat verschillende vestigingen verschillende prijzen hebben.

Bij Fnac Antwerpen vs. Wijnegem is een verschillende prijs de standaardpolitiek :wink:

Werner
09-08-2006, 15:44
Soms wil je gewoon wel eens zonder er geld aan te besteden weten hoe een film is.

Dat willen we allemaal, maar zo werkt de economie nu eenmaal niet... iemand moet het gelag betalen.

hstadman
09-08-2006, 17:39
En meestal is dat de gewone consument! :wink: :(

Soms wil je gewoon wel eens zonder er geld aan te besteden weten hoe een film is.

Dat willen we allemaal, maar zo werkt de economie nu eenmaal niet... iemand moet het gelag betalen.

Wouter van Dis
09-08-2006, 18:41
On topic

Bij VL en FRS maken ze het wel erg lastig om te wachten tot de prijzen dalen met V for Vendetta. Als je hem nu koopt krijg je er 6 mooie posters bij. Maar voordat hij goedkoper wordt, zijn die posters natuurlijk op..

Rotterdam5314
09-08-2006, 18:44
Dat komt omdat MM wel eenzelfde keten is maar elke MM afzonderlijk werkt! Wel dus dezelfde grote inkopen maar zelf de aanbiedingen enz. bepalen. :wink:

Wat ik overigens wel erg vreemd vindt bij mediamarkt, is het feit dat verschillende vestigingen verschillende prijzen hebben.

Bij Fnac Antwerpen vs. Wijnegem is een verschillende prijs de standaardpolitiek :wink:

Wat nog erger is verschillende prijzen in hetzelfde filiaal
komt regelmatig voor hier bij de mm in rotterdam
al zeker een stuk of 15 films gezien met prijsverschillen

ik kijk daarom eerst goed bij de sales en dan in de vakken
en andersom. scheelt soms een paar euro op een dvdtje

Chris Taylor
09-08-2006, 19:12
Ik heb het gevoel dat wanneer je de dvd bij z'n release koopt, je meteen wordt genaaid omdat hij een paar weken later 5 a 10 euro goedkoper wordt.

Ik koop zelf nooit meer dvds direct na de release, maar wacht liever een paar maanden. scheelt teveel geld!

Symphony X
09-08-2006, 19:28
Eigenlijk moet je gewoon een FRS of Vanleest binnenlopen, een "nieuwe exemplaar" kopen en naar de kassa lopen en zeggen:

"Ik eis korting want ik weet dat jullie die klote regeling hebben voor jullie werknemers, daardoor wordt mijn DVD 2de Hands".

:lol:

evilll_nelus
10-08-2006, 10:01
Eigenlijk moet je gewoon een FRS of Vanleest binnenlopen, een "nieuwe exemplaar" kopen en naar de bassa lopen en zeggen:

"Ik eis korting want ik weet dat jullie die klote regeling hebben voor jullie werknemers, daardoor wordt mijn DVD 2de Hands".

:lol:

JAAAAAAAAAH! GOED IDEE MAN!!! BLAHAHAHAHA!

Werner
10-08-2006, 12:28
Eigenlijk moet je gewoon een FRS of Vanleest binnenlopen, een "nieuwe exemplaar" kopen en naar de bassa lopen en zeggen:

"Ik eis korting want ik weet dat jullie die klote regeling hebben voor jullie werknemers, daardoor wordt mijn DVD 2de Hands".

:lol:

JAAAAAAAAAH! GOED IDEE MAN!!! BLAHAHAHAHA!

Het is redelijk absurd om het in de praktijk te doen, maar Symphony X heeft inderdaad een zeer sterk punt! Neh!

Symphony X
10-08-2006, 13:00
Ik zou het absurd vinden als je dat niet in de praktijk zou doen, we mogen die mensen weleens op de feiten drukken.
Ik ergerde me er constant aan toen ik een DVD kocht of bestelde.

Gewoon naar de bedrijfsleider vragen, met een beetje geluk staan er veel mensen achter je....etc 8)

Dennis Vansant
10-08-2006, 15:33
Ik heb nogal veel betaald voor mijn Lord of the Rings wooden chest, maar alles is nog wel mooi gesealed en het is geen bootleg (is al héél belangrijk als je op ebay kijkt).
Ik heb er trouwens al een tijd geen meer op ebay gespot, misschien kan hij nu terug wat in waarde stijgen :)

Annemie
10-08-2006, 19:17
Ik heb nogal veel betaald voor mijn Lord of the Rings wooden chest, maar alles is nog wel mooi gesealed en het is geen bootleg (is al héél belangrijk als je op ebay kijkt).
Ik heb er trouwens al een tijd geen meer op ebay gespot, misschien kan hij nu terug wat in waarde stijgen :)
Laat die maar beetje in waarde zakken... kan ik er eentje kopen :lol:

mugenpower
10-08-2006, 21:35
Bottom seizoen 1,2 en 3 gekocht bij bol.com voor 14,99 perstuk.


nu alle 3 tekoop bij FRS met de actie 3 voor 15e :evil:

lockedfor
11-08-2006, 21:49
Voor ik DVD's kocht heb ik ooit nog eens 90 gulden betaald voor de Hong Kong PAL video versie van Independence Day. Die kwam 2 maanden eerder uit dan de europese PAL versie. Gestoord eigenlijk.

En dat betreft het uitlenen van DVD's aan personeel:
- het lijkt mij dat dit strikt gezien niet mag van de filmmaatschappijen en Buma/Stemra. De premies die zij op het verhuren van DVD's ontvangen lopen zij nu mis. Want de Freerecordshop en Vanleest verhuren eigenlijk die DVD's aan het personeel, ook al betaald het personeel niets.

Het lijkt mij 100% illegaal of ze moeten een regeling met de betreffende instanties getroffen (dat laatste lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk).

DanielC
11-08-2006, 22:05
Gewoon naar de bedrijfsleider vragen, met een beetje geluk staan er veel mensen achter je....etc 8)

en dan nog zou je geen succes hebben. Bij mij in ieder geval niet. Ik werk al een aantal jaar bij FRS, en de laatste maanden als manager. Laat ik allereerst zeggen dat die regeling staat vermeldt in het contract, maar de ophef die er over gemaakt wordt is overdreven. Ik heb al in verschillende filialen gewerkt, waar er misschien 1 film per week geleend wordt. Dat is niet per medewerker, maar voor het hele filiaal.

Oke, dan zou je nog zeggen: dat is één film teveel. Echter, de reden dat FRS dit doet is zodat wij als verkopers klanten beter kunnen adviseren over hun keuzes. Ik heb bijvoorbeeld best wat Xbox-spellen kunnen spelen, en weet daarom de klant goed te kunnen helpen bij de keuze die ze maken. Bijna al mijn vaste klanten weten van de leenprocedure af, en vinden het juist fijn dat ik zoveel weet over films en games. Bekijk het eens van die kant, en misschien dat er dan wat meer begrip voor getoond wordt. Kijk, 90% van de users hier zijn die-hard filmliefhebbers .. maar 99% van de klanten die wij krijgen zijn dat niet, en weten vaak niet eens wat ze in handen hebben.

Zoals een persoon hier eerder zei: de schijven zijn zo veilig als wat. Sterker nog: ik heb bij mijn personeel duidelijk gemaakt dat het doosje van de film in de winkel moet blijven, en dan het schijfje in een ander doosje meegaat. Mocht het schijfje enigzins beschadigd raken, dan wordt deze ook afgerekend door het personeelslid. Ik weet van veel managers dat zij ook zo handelen.

Goed, ik begrijp het "probleem"... maar ik weet hoe het in praktijk gaat, en kijk er ook met andere ogen naar. Niemand dwingt je om bij FRS te kopen. Wil je gloedjenieuwe dvd's in seal? Dan bestel je online of ga je naar een shop waar ze gesealde dvd's in de winkel hebben staan. Wil je service en goed geinformeerd personeel, dan kom je naar mijn winkeltje ;)

en ander zei ook: Dan mag geen dvd meer geruild worden. Goed punt, want net als dvd's mogen ook games een dagje geprobeerd worden. Niet leuk? Ruil je hem om voor een ander. Algemene ruilregels zoals veel winkelketens die hanteren. En die geruilde dvd's worden echt niet teruggestuurd naar de leverancier hoor.

Werner
11-08-2006, 22:32
en ander zei ook: Dan mag geen dvd meer geruild worden. Goed punt, want net als dvd's mogen ook games een dagje geprobeerd worden. Niet leuk? Ruil je hem om voor een ander. Algemene ruilregels zoals veel winkelketens die hanteren. En die geruilde dvd's worden echt niet teruggestuurd naar de leverancier hoor.

Ik heb geen weet van winkels die dvd's willen omruilen (tenzij ze beschadigd zijn), en ZEKER NIET als het is omdat de film de koper niet bevallen is. Ze lachen je vierkant uit, zeggen dat je een kopietje hebt gemaakt en je kan het vergeten! De minst strenge winkels die ik ken laten alleen ruilen voor een andere titel toe als de dvd nog verzegeld is.

Afgezien daarvan kan ik de redenering die er achter het ruilen staat zoals jij die beschrijft wel begrijpen. Maar dan nog:
1/ Bij de concurrentie doen ze zoiets niet, en
2/ Als je geen ruk kent van films, is de plek achter de toog bij een winkel als FRS waarschijnlijk niet je beste plaats.

Iemand die bijvoorbeeld ijskasten verkoopt kan ze ook niet allemaal even mee naar huis nemen om een dagje uit te proberen. Is het advies van een ijskastverkoper dan minder waard soms?

Wouter van Dis
12-08-2006, 09:31
en ander zei ook: Dan mag geen dvd meer geruild worden. Goed punt, want net als dvd's mogen ook games een dagje geprobeerd worden. Niet leuk? Ruil je hem om voor een ander. Algemene ruilregels zoals veel winkelketens die hanteren. En die geruilde dvd's worden echt niet teruggestuurd naar de leverancier hoor.

Ik heb geen weet van winkels die dvd's willen omruilen (tenzij ze beschadigd zijn), en ZEKER NIET als het is omdat de film de koper niet bevallen is. Ze lachen je vierkant uit, zeggen dat je een kopietje hebt gemaakt en je kan het vergeten! De minst strenge winkels die ik ken laten alleen ruilen voor een andere titel toe als de dvd nog verzegeld is.

Afgezien daarvan kan ik de redenering die er achter het ruilen staat zoals jij die beschrijft wel begrijpen. Maar dan nog:
1/ Bij de concurrentie doen ze zoiets niet, en
2/ Als je geen ruk kent van films, is de plek achter de toog bij een winkel als FRS waarschijnlijk niet je beste plaats.

Iemand die bijvoorbeeld ijskasten verkoopt kan ze ook niet allemaal even mee naar huis nemen om een dagje uit te proberen. Is het advies van een ijskastverkoper dan minder waard soms?


Bij de concurentie doen ze dit ook, het is een beetje naief om te denken dat alleen VanLeest en FRS deze regeling hebben. Wij hebben nog strikte regels. Verder sluit ik me helemaal aan bij Daniel C. Als je hier weer wat over te zeiken hebt en je posts wilt verhogen prima, maar bestel liever wat via Bol.com aangezien deze regeling jullie zo irriteert. En je kunt ook niet verwachten dat wij elke film hebben gezien.

evilll_nelus
12-08-2006, 09:40
en ander zei ook: Dan mag geen dvd meer geruild worden. Goed punt, want net als dvd's mogen ook games een dagje geprobeerd worden. Niet leuk? Ruil je hem om voor een ander. Algemene ruilregels zoals veel winkelketens die hanteren. En die geruilde dvd's worden echt niet teruggestuurd naar de leverancier hoor.

Ik heb geen weet van winkels die dvd's willen omruilen (tenzij ze beschadigd zijn), en ZEKER NIET als het is omdat de film de koper niet bevallen is. Ze lachen je vierkant uit, zeggen dat je een kopietje hebt gemaakt en je kan het vergeten! De minst strenge winkels die ik ken laten alleen ruilen voor een andere titel toe als de dvd nog verzegeld is.

Afgezien daarvan kan ik de redenering die er achter het ruilen staat zoals jij die beschrijft wel begrijpen. Maar dan nog:
1/ Bij de concurrentie doen ze zoiets niet, en
2/ Als je geen ruk kent van films, is de plek achter de toog bij een winkel als FRS waarschijnlijk niet je beste plaats.

Nou volgens mij kan je bij elke winkel ruilen hoor ook al is het niet in seal, alleen bij de ene winkel binnen 24 uur en bij free record shop, fame enz binnen een week. En idd je moet bij de frs de dvd ruilen voor een andere dvd. Maar dat mag ook als je de film niet leuk vind. :P

En wat punt 2 betreft.. smaak van een film is nogal persoonlijk, dus als je een film nog niet hebt gezien weet je toch ook niet hoe die is? Ook al zegt iedereen dat ie goed is, ik heb gisteren scarface voor het eerst gezien en zo leuk vond ik hem nou niet.

En nog effe over te duur, ik zag laatst bij de mediamarkt Crash 2 disc voor 15 euro! HUP meenemen! Kwam ik bij van Leest.. 10 euro! Toen heb ik hem daar ook maar gekocht en bij de mediamarkt me geld terug gekregen. Eind goed al goed!

spiff
12-08-2006, 10:00
On topic

Bij VL en FRS maken ze het wel erg lastig om te wachten tot de prijzen dalen met V for Vendetta. Als je hem nu koopt krijg je er 6 mooie posters bij. Maar voordat hij goedkoper wordt, zijn die posters natuurlijk op..
Het zijn wel mooie posters maar wat moet je ermee. Ze liggen dan maar stof te verzamelen in op een rek in een rolletje. Ik heb zo nog een poster van Lord Of The Rings gekregen bij mijn 4-disc editie. Die ligt in mijn bergruimte. Ik wacht wel tot die goedkoper is, tenzij je natuurlijk een kamer wil behangen met Vendettaposters.

Tim Wiselaar
12-08-2006, 10:05
Bottom seizoen 1,2 en 3 gekocht bij bol.com voor 14,99 perstuk.


nu alle 3 tekoop bij FRS met de actie 3 voor 15e :evil:
Bij de MediaMarkt alle 3 in 1 voor 10 euro

slindenau
12-08-2006, 10:12
On topic

Bij VL en FRS maken ze het wel erg lastig om te wachten tot de prijzen dalen met V for Vendetta. Als je hem nu koopt krijg je er 6 mooie posters bij. Maar voordat hij goedkoper wordt, zijn die posters natuurlijk op..
Het zijn wel mooie posters maar wat moet je ermee. Ze liggen dan maar stof te verzamelen in op een rek in een rolletje. Ik heb zo nog een poster van Lord Of The Rings gekregen bij mijn 4-disc editie. Die ligt in mijn bergruimte. Ik wacht wel tot die goedkoper is, tenzij je natuurlijk een kamer wil behangen met Vendettaposters.
Één of twee inlijsten, ergens mooi ophangen...en om de zoveel tijd 2 nieuwe erin :).

mercapto
12-08-2006, 11:05
DanielC heeft gelijk, maar er is ook wat te vinden in alle geirriteerde reacties.
Waar hij geen gelijk heeft is...
Ik verwacht helemaal niks van het FRS en vLeest personeel behalve dat ze met me afrekenen, en het liefst een beetje snel. Oh en er werken wel wat mooie dames bij vLeest ;)
Hoeveel ze er ook van weten of hopen te weten, deze winkels hebben bij mij toch het commerciele nasmaakje a la TMF, die neem ik ook nooit serieus.

Maar dat is gelukkig persoonlijk, er zullen vast mensen zijn die de verkoper z'n mening wel waarderen, nou maar hopen dat die verkoper smaak heeft ;)

slindenau
12-08-2006, 11:59
De filiaalchef (zeker van de FRS) heeft meestal wel wat verstand van films/dvd's...maar inderdaad, van de kassamiepen kan je niet echt veel verwachten ;).

Symphony X
12-08-2006, 12:35
De filiaalchef (zeker van de FRS) heeft meestal wel wat verstand van films/dvd's...maar inderdaad, van de kassamiepen kan je niet echt veel verwachten ;).

Maar wat wil je aan de filiaalchef vragen als je zelf er meer verstand van hebt :P

DanielC
12-08-2006, 12:36
De filiaalchef (zeker van de FRS) heeft meestal wel wat verstand van films/dvd's...maar inderdaad, van de kassamiepen kan je niet echt veel verwachten ;).

Maar wat wil je aan de filiaalchef vragen als je zelf er meer verstand van hebt :P

dat is bij mij dus zelden het geval ;) maargoed, ik ken ook geen enkele FRS manager die zo veel bezig is met films als ik.

Symphony X
12-08-2006, 12:39
De filiaalchef (zeker van de FRS) heeft meestal wel wat verstand van films/dvd's...maar inderdaad, van de kassamiepen kan je niet echt veel verwachten ;).

Maar wat wil je aan de filiaalchef vragen als je zelf er meer verstand van hebt :P

dat is bij mij dus zelden het geval ;) maargoed, ik ken ook geen enkele FRS manager die zo veel bezig is met films als ik.

Hehe, kan je niet in het filiaal van Haarlem werken :twisted:

Je moet eigenlijk eens naar de kassa lopen van de FRS en aan 1 van de Kassamiepen vragen wat het beeldformaat van de film is :P

DanielC: kan je je medewerkers geen Cursus "Film" geven :wink:

Laat ze eens wat anders zien dan Road Trip en Not Another Teen Movie(of zulk soort films/blockbusters) die ze vast wel vaak mee naar huis nemen vanuit het filiaal.

Lijkt me sterk dat iemand House of Flying Daggers mee naar huis neemt :wink: Daarom zitten er ook nooit krassen op ulk soort films :twisted:

DanielC
12-08-2006, 12:53
DanielC: kan je je medewerkers geen Cursus "Film" geven :wink:

Laat ze eens wat anders zien dan Road Trip en Not Another Teen Movie(of zulk soort films/blockbusters) die ze vast wel vaak mee naar huis nemen vanuit het filiaal.

Lijkt me sterk dat iemand House of Flying Daggers mee naar huis neemt :wink: Daarom zitten er ook nooit krassen op ulk soort films :twisted:

daar vergis je je in. Mijn fulltimer is tegen de 40 jaar, terwijl ik zelf 22 ben. Ik weet erg veel van films vanaf de jaren 90 tot nu, en hij is opgegroeid met films uit de jaren '70 en '80. Hij is eigenlijk nog een grotere filmfreak dan ik, alleen heb ik meer geld om uit te geven en ook meer vrije tijd. Ons filiaal wordt erg vaak gebeld door andere filialen, want onze kennis samen is bijna unbeateble ;)

slindenau
12-08-2006, 14:10
De filiaalchef (zeker van de FRS) heeft meestal wel wat verstand van films/dvd's...maar inderdaad, van de kassamiepen kan je niet echt veel verwachten ;).

Maar wat wil je aan de filiaalchef vragen als je zelf er meer verstand van hebt :P
Of 'ie een bepaalde DVD heeft (voorraad, leverbaar etc.), hij weet dan tenminste over welke ik het heb ;).

Moppersmurf
12-08-2006, 21:25
Je hebt natuurlijk om de zoveel jaren een nieuw 'revolutionair' apparaat, die dingen goes veranderen. Denk maar aan de lp naar cd. Hetzelfde van VHS naar DVD. Ik kocht m'n eerste dvd speler (waar ik nog steeds m'n filmpjes op af draai, een Sony) in januari 1999.

Dat was toen toch wel een grote sprong, want zou DVD aanslaan, wetende dat een soort gelijk iets (CD-i) jaren daarvoor geflopt was.

De geschiedenis wijst uit dat ik een goeie investering gedaan heb. Ik weet de prijzen nog van de eerste DVD's, namelijk rond de 70, 80, gulden waren.

Maar ja, nu jaren later, zijn de prijzen gelukkig lager geworden, en idd, ik wacht liever een half jaar, tot de prijzen onder de 15 Euro zijn gezakt, of nog lager.

In die marketingtrucjes trap ik ook niet meer in. Koop je, waarvan je dacht, een special edition, komt later een ultimate edition, of een director's cut, of een extended edition uit. Gelukkig wist ik dit wel bij LOTR toen, maar er zijn zoveel voorbeelden van films uit m'n collectie waarvan nu pas op de markt edities verschijnen die de term 'special edition' waardig zijn.

Mich
12-08-2006, 21:35
Ik ga zelf proberen om te wachten en enkel back catalogus te kopen. Zo heb ik vandaag 2 dvd's gekocht voor iets meer dan 14.00 EUR. 1 nieuwe dvd is duurder. Dus kan ik dan meer dvd's kopen voor hetzelfde geld.

Bovendien zit ik met een enorme kijkachterstand waardoor ik soms pas naar dingen kijk als ze in prijs verlaagd zijn. Zonde van de centjes want als je iets pas koopt als je het wil zien kan je dus besparen.

Op bepaalde dingen ga ik die regel niet hanteren. Steelbooks en echt speciale dingen ga ik onmiddellijk kopen. Uiteindelijk zakken die slechts na heel lange tijd in prijs en kijk ik ze vrij snel na aankoop. Bovendien gaat het daar veel meer om het verzamelen.

hakbijltje
12-08-2006, 21:51
Wat ik overigens wel erg vreemd vindt bij mediamarkt, is het feit dat verschillende vestigingen verschillende prijzen hebben.
Dinsdag koop ik in Den Haag "Kingdom Of Heaven" en "Titanic" (allebei 2-disc) voor een tientje per stuk.
Sta ik vandaag (zaterdag) bij de mediamarkt in Rijswijk, kosten ze allebei 11,99 per stuk.
Hetzelfde met "The Wire" seizoen 2. In Den Haag 64,99, in Rijswijk 59,99 en in R'dam 44,99 !!!.
Vreemd, dat hier geen lijn in zit.

Dat komt omdat de mediamarkt allemaal franchisers zijn en dus hun eigen prijs kunnen bepalen (behalve bij landelijke acties). Daarom staan dus ook nooit prijzen op de mediamarkt website.

Wat zijn trouwens PRJ bonnen?

Danielle

Jan-Willem Ros
17-08-2006, 19:34
Ik moest een hele tijd geleden voor Predator SE 35 euro ofzo betalen :shock:

Ninja Sep
17-08-2006, 21:13
Wat zijn deze PFR bonnen/FreeID's waar velen het over hebben?

BP87
17-08-2006, 21:36
Wat zijn deze PFR bonnen/FreeID's waar velen het over hebben?

wat zijn deze PFR bonnen/FreeID's níet, kun je je ook eens afvragen........

Werner
17-08-2006, 23:25
Ik heb het ook weer eens stikken. Vorige week in MM Hasselt Kraftwerk Minimum-Maximu, gekocht voor 22,50 euro. Was een redelijke prijs, zeker in vergelijking met andere winkels.

Komt daar deze week toch de nieuwe makro-folder uit zeker: 19,90 euro!

slindenau
17-08-2006, 23:38
Wat zijn deze PFR bonnen/FreeID's waar velen het over hebben?
FreeID is een kortingspas (10%) die je kan kopen, voor 10 euro krijg je 1 jaar lang 10% korting op losse dvd's (buiten andere acties om) :).
Dit is puur een actie van de FRS (FreeRecordShop).

hstadman
18-08-2006, 00:59
Ik heb het ook weer eens stikken. Vorige week in MM Hasselt Kraftwerk Minimum-Maximu, gekocht voor 22,50 euro. Was een redelijke prijs, zeker in vergelijking met andere winkels.

Komt daar deze week toch de nieuwe makro-folder uit zeker: 19,90 euro!

Bij play.com issie 19,49 incl. verzendkosten. :wink:

Lijkt mij een erg goede dubbel cd trouwens. :wink:

Rotterdam5314
18-08-2006, 01:12
23 € voor ichi the killer (2disc uncut version)

Had me er veel van voorgesteld maar vondt de film helemaal niks

23 € te veel dus

Werner
18-08-2006, 09:45
Bij play.com issie 19,49 incl. verzendkosten. :wink:

Lijkt mij een erg goede dubbel cd trouwens. :wink:

Dat is de CD, niet de dvd!

Albert Kostwinder
18-08-2006, 10:33
Ik wordt met die prijsdalingen ook een echte zeikerd. Geen seal - no pay.
20 euro!? :shock: echt niet! Je bent echt een dief van je portemonnee als je ongezien het volle pond gaat betalen. Dan maar een paar maanden later of zo die film kopen en zien. Enkel de grote films wil ik nog wel eens voor zo min mogelijk proberen te kopen bij de release!. Ht is niet alleen het aantal dvd's maar ook leuke apparatuur. Het is de kunst daar een goede balans tussen te vinden..... :wink:

hstadman
18-08-2006, 13:21
Bij play.com issie 19,49 incl. verzendkosten. :wink:

Lijkt mij een erg goede dubbel cd trouwens. :wink:

Dat is de CD, niet de dvd!

cd zou nog wel eens beter kunnen klinken dan de dvd. Volgens kenners is dit een buitengewoon goede opname. :wink:

Werner
18-08-2006, 21:16
Cd zou nog wel eens beter kunnen klinken dan de dvd. Volgens kenners is dit een buitengewoon goede opname. :wink:

... uuh... was dit geen dvd-forum?

hstadman
19-08-2006, 18:47
Cd zou nog wel eens beter kunnen klinken dan de dvd. Volgens kenners is dit een buitengewoon goede opname. :wink:

... uuh... was dit geen dvd-forum?

so what, de deluxe edition heeft de dvd EN de cd in een luxe verpakking. :wink: 8)

Ninja Sep
19-08-2006, 18:59
Wat zijn deze PFR bonnen/FreeID's waar velen het over hebben?
FreeID is een kortingspas (10%) die je kan kopen, voor 10 euro krijg je 1 jaar lang 10% korting op losse dvd's (buiten andere acties om) :).
Dit is puur een actie van de FRS (FreeRecordShop).

Dus valt deze FreeID niet te combineren met die dvd deal die ze altijd hebben van "koop 1 en krijg de tweede voor de halve prijs"?

utmachine
20-08-2006, 10:59
Klopt, je kan FreeID niet combineren met acties. Da's ook de hoofd reden dat ik de FreeID niet heb verlengd.

Robbert82
27-01-2007, 20:18
Had gister Blood Work besteld op bol en die kwam incl. verzendkosten op bijna 11 euro. Zag 'm vandaag bij V&D voor 7 eurootjes. Die heb ik natuurlijk niet laten liggen en die bij bol heb ik net geannuleerd

Patrick van den Hul
28-01-2007, 10:50
50 euro betaald voor O.C. seizoen 3, terwijl die ongeveer een maandje later overal voor 35 euro lag :(

Chris Taylor
28-01-2007, 11:24
50 euro betaald voor O.C. seizoen 3, terwijl die ongeveer een maandje later overal voor 35 euro lag :(

Same here...dat is balen! Maar we wilden hem toch meteen hebben.
Tegenwoordig wacht ik zeker een aantal maanden af voordat ik iets aanschaf. De prijzen dalen tegenwoordig snel!

Mik. V
28-01-2007, 11:29
50 euro betaald voor O.C. seizoen 3, terwijl die ongeveer een maandje later overal voor 35 euro lag :(

Same here...dat is balen! Maar we wilden hem toch meteen hebben.
Tegenwoordig wacht ik zeker een aantal maanden af voordat ik iets aanschaf. De prijzen dalen tegenwoordig snel!

had o.c voor 37 euro gekocht, maar hij is nu overal voor 25 te krijgen..
au..

Jeroen D
28-01-2007, 11:33
Het ligt ook aan welke titel het is.
Children of men kostte me 20 euro (play) maar die wou ik zo graag zien. Dan wacht ik niet. Ook saw III staat al in bestelling.

Maar het valt me wel op dat de prijzen steeds sneller dalen....vooral van de 1 disc uitvoeringen.

Hugo R
28-01-2007, 12:58
Ik wacht ook meestal een tijdje, tenzij ik een film echt heel graag wil hebben. Tegenwoordig is hij na een maand of 2 al een stuk goedkoper te krijgen.