PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Association overweegt houdbaarheidslabels



Eric van Ballegoie
05-04-2005, 12:02
DVD Association overweegt houdbaarheidslabels



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1656)

Aronofsky
05-04-2005, 12:43
Laten we toch hopen dat dit niet één, twee, drie zal gaan gebeuren. Anders heb ik straks wel een heleboel (weliswaar leuk glimmende :wink: ) onderzetters :cry: . Ach, past wel goed bij het overmatig alcoholgebruik waar ik me, tegen die tijd, schuldig aan zal gaan maken om mijn verdriet te verdrinken... :cry: :cry:

P.S. ik wist dat er sprake was van het langzaam vergaan van de data op dvd's maar ik heb altijd gehoopt de overstap naar blue-ray toch nog wel te kunnen overbruggen..

Reinbo
05-04-2005, 13:43
Goh, je zou net maar € 350 voor Salo hebben neergeteld 8)

Aronofsky
05-04-2005, 14:00
Dan zou ik, geheel in stijl, een glas gevuld met DEZE (http://www.beerliquors.com/giftbaskets/hennessy_cognac_timeless.htm) cognac er op zetten, en dan maar naar een VHS'je kijken :lol:

Harry stadman
05-04-2005, 15:24
Valt allemaal best mee hoor!
De amerikaanse staat heeft onlangs een grootschalig onderzoek laten plaatsvinden naar de houdbaarheid van van data op cd's en dvd's omdat men wilde weten of dit een goed alternatief is voor archivering. Daaruit kwam naar voren dat cd's 50 jaar en dvd's 35 jaar houdbaar kunnen zijn, mits ze onder de juiste voorwaarden worden opgeslagen!
Er is zelfs een lijstje uitgegeven waarop staat hoe je het beste cd's en dvd's kunt opslaan voor archivering. :wink:

Ik heb zelfs gebrande cd's die al jaren zonder problemen leesbaar zijn. Voorwaarde is wel dat je goede merk schijfjes koopt en goede branders. :wink: (lees: branders die weinig crc2 fouten branden) :wink:

Rudy Mas
05-04-2005, 19:04
Trouwens, dit artikel gaat dan ook nog eens over schrijfbare CD's en DVD's en niet over de Video-DVD's die wij allemaal kopen.

De Video-DVD's gaan veel langer mee daar deze veel beter zijn beschermd dan de opname schijfjes.

Ten eerste is de laag ietsje dikker en zijn beide kanten beschermd door een plastieklaagje. Terwijl opname schijfjes enkel aan de onderkant beveiligd zijn. Een klein krasje aan de bovenkant en de data op de schijfjes kunnen al niet meer correct worden gelezen.

Johan van den D.
05-04-2005, 20:22
Ik heb zelfs gebrande cd's die al jaren zonder problemen leesbaar zijn. Bij mij zijn sinds vorig jaar een eerste uitvallers gekomen.
CD,s in dit geval die niet meer leesbaar waren.
Maar zo,n houdbaarheids etiket kan best wel handig zijn denk ik zo.

zetmoon
07-04-2005, 09:14
Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van een "Urban legend".

Mensen praten elkaar na!

In de jaren 80 kwamen er verhalen over CD-rot.

Nou, zelfs mijn eerste CD's uit 1988 doen het nog steeds prima.
En ik ken mensen die er vanaf het begin bij zijn geweest in 1982
en ook die CD's doen het nog.

Laten we elkaar niet gek maken!
De CD's en DVD's die we nu hebben kunnen we tot onze dood draaien.

Met gebrande schijven ligt het mischien anders, dat moeten we nog afwachten.
Maar ik gebrande CD's van jaren geleden en die draaien ook nog.

Over floppy disks deden ook altijd dezelfde verhalen de ronde.
Ook hier geldt: onzin!
Ik heb Commodore-64 floppy's van 20 jaar oud en je raadt het al: geen enkel probleem.

Johan van den D.
07-04-2005, 16:21
Met gebrande schijven ligt het mischien anders, dat moeten we nog afwachten.
Maar ik gebrande CD's van jaren geleden en die draaien ook nog..Ikzelf had het inderdaad over gebrande cd,s waarvan de eerste exemplaren inmiddels uitvallen.
Over originele cd,s heb ik geen klagen en die zijn inderdaad ook vanuit het begin van het cd tijdperk.

El Barto
09-04-2005, 10:43
Tjeemig, een paar dagen te laat, maar anders zou ik voor een 1 april grap gaan...