PDA

Bekijk de volledige versie : Disney: Dombo 5 september op DVD / DD5.1 / 4:3



Eric van Ballegoie
02-08-2001, 12:43
Disney: Dombo 5 september op DVD / DD5.1 / 4:3



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=42)

Anonymous
03-08-2001, 12:20
Sjiek dat Dombo weer opnieuw uitkomt, maar ik heb net de "oude" DVD gekocht. Waarom brengn ze niet eerst de Disney films uit die nog nooit op DVD zijn verschenen?
Hopelijk is dit de gerestaureerde versie, dan koop ik hem nog wel eens, want de film op de oude DVD is van zo'n bar slechte kwaliteit!!!

En ik hoop dat deze geen "Forced trailers" heeft, want dat is zo irritant!!!

Anonymous
03-08-2001, 18:32
Eindelijk begint Disney een beetje door te werken wat betreft de releases rondom de Walt Disney Classics. De laatste 'Fantasia 2000'
dateert alweer van december 2000.
Gelukkig zijn het er vier: Dombo, The Aristocats, Pocahontas en Oliver & Co. Dit zijn dan niet de laatste dit jaar. In oktober komt nog 'Snow White and the Seven Dwarfs' en in november gevolgd door 'The Emperor's New Groove'.
Een ding snap ik niet. Op 5 september worden 'The Rescuers' opnieuw op VHS uitgebracht waarom dan ook niet gelijk op DVD?
Zo kan de DVD Disney fan zijn collectie sneller uitbreiden.
Wat betreft die zgn. 'forced trailers'. Ik heb er geen problemen mee.
Gewoon skippen.

Daniel

Anonymous
04-08-2001, 00:17
Hallo,

De reden dat ze de DVD's opnieuw uitbregen is simpel te verklaren. De eerste reeks Walt Disney DVD's werden verdeeld door Warner Bros, die zijn echter de rechten kwijt geraakt aan Buena Vista.

Zodoende worden de Walt Disney DVD's opnieuw uitgebracht.

Ook zullen er verschillende films van Buena Vista, die door WB werden verdeeld, opnieuw worden uitgebracht.

Groetjes,
Rudy Mas
http://www.dvdnews-belgium.com

Anonymous
04-08-2001, 12:17
Ja, gelukkig komen er nog 2, maar ik snap dan weer niet waarom Snow White in de USA zoveel extra's krijgt (een hele DVD extra's) en hier in europa krijgen we weer 1 suffe DVD met enkele extra's! Het is net alsof wij minderwaardig zijn voor Disney!

En wat betreft die forced trailers: ik heb heel veek dat ik alleen enkele leidjes of stukjes van een Disney film wil kijken en ik wordt er gek van dat ik elke keer al die trailers moet skippen!!!
Waarom duwen ze die niet gewoon in het menu, zodat ik zelf kan kiezen of ik ze wil kijken???

Ik snap ook niet waarom ze De Speurneuzen en De Reddertjes opnieuw op VHS uitbrengen en niet op DVD!!!

En Rudy Mas, op jouw website lees ik dat 31 december "De Klokkenluider" en "Doornroosje" op Disney DVD uitkomen! Klopt dit nog steeds? Dat zou namelijk geweldig zijn!!!!!
Hoe kan het trouwens dat de "101 Dalmatiers" opnieuw uitkomen op 5 september, terwijl daar nergens iets van genoemd staat in de persberichten???

(Disney)Tom Houben
04-08-2001, 12:30
Ik heb nog een vraag:
weet iemand misschien of het mogelijk is om de blauwe Disney-DVD hoesjes bij te bestellen?
Ik heb namelijk 11 Disney DVD's die nog steeds een zwart hoesje hebben en ik zou het leuk vinden om er net als bij de nieuwe zo'n blauw hoesje om te hebben.....

En over Dombo: weet iemand of de release van 5 september de gerestaureerde versie zal zijn? In de USA komt namelijk de gerestaureerde versie uit, maar dat wil nog niet zeggen dat zij hem ook krijgen! Bij Fantasia (1940) krgen wij namelijk ook de ongerestaureerde versie, terwijl de USA maanden eerder een gerestaureerde versie kreeg!!!
Weet iemand hier meer over???

Anonymous
04-08-2001, 13:00
Ik heb het ook gelezen of althans het werd ook door Disney aangekondigd dat 'The Hunchback of Notre Dame' in September of DVD uit zou komen. Hopelijk brengen ze deze ook dit jaar uit.

Toch vraag ik me het volgende nog steeds af.
Zo beetje bijna iedere Disney Classic is al op VHS uitgebracht behalve de volgende:
'Saludos Amigos'(1943)
'Make Mine Music' (1946)
'The Adventures of Ichabod and Mr. Toad' (1949'
Ik weet dat ze uit episodes bestaan, maar toch zit ik er nog steeds op te wachten. Komen ze ooit nog? Hopelijk brengen ze de 85 klassieker
'The BLack Cauldron' sneller uit op DVD dan dat ze deden met VHS.

Anonymous
04-08-2001, 13:35
Hallo,

De DVD "101 Dalmatiërs" is inderdaad nog altijd niet aangekondigd door Buena Vista. Ik heb persoonlijk ook een vermoeden dat die nog niet gaat uitkomen op 5 september. Echter ik haal mijn release datums uit de database van mijne leverancier, en daar staat hij nog altijd aangekondigd voor 5/9. Zodoende laat ik het ook zo staan op mijn site.

Deze maand zal het wel duidelijk worden of hij zal uitkomen of niet, pas 3 weken voor een release datum komen de officiële lijsten van de producenten uit voor de groothandel en dan nog kan het zijn dat DVD's worden uitgesteld de dag voor hij normaal op de markt wordt gebracht. Wat het er alleen maar moeilijker op maakt voor de winkels om juiste informatie te leveren naar de klanten toe.

De "klokkenluider v N/D" en "Doornroosje" hebben inderdaad een release datum doorgekregen voor 31/12. Echter een release datum op de laatste dag van het jaar wijst er meestal op dat ze de DVD's aan het voorbereiden zijn, maar dat ze nog geen juiste release datum hebben. Het is zelfs zo dat die DVD's waren aangekondigd door Warner Bros voor enkele maanden geleden, maar dat zij van de één op de andere dag hun rechten kwijt waren voor alle Walt Disney producten. Buena Vista zit momenteel dus alle DVD's opnieuw uit te brengen en de nieuw aangekondigde DVD's zullen waarschijnlijk voor November/December zijn, om nog van de kerstdrukte te kunnen profiteren.

Groetjes,
Rudy Mas
http://www.dvdnews-belgium.com

(Disney)Tom Houben
04-08-2001, 15:10
Rudy, bedankt voor je uitleg! Ik zal er dus maar niet te veel op rekenen dat Doornroosje en de Klokkenluider op 31-12 uitkomen! Ze hebben de DVD's die nu uitkomen tenslotte ook bijna een jaar uitgesteld!!!

En Daniel, ik hoop met je mee dat ze Taran en de Toverketel snel op DVD uit zullen brengen, het liefst ook nog eens gerestaureerd, want ik vind dit een van de betere films!!!

Ik denk alleen dat we echt nog heel lang moeten waten op films als "Make Mine Music" op DVD! MMM is de enige Disney classic die ik nog nooit heb gezien en ik zou het geweldig vinden om die op DVD te zien! Het feit dat al deze films al op regio 1 uit zijn, wil helemaal niks zeggen, dat weten we uit ervaring! Ik hoop heel erg dat we de oude, onbekende Disney classics ook ooit eens op DVD regio 2 kunnen bemachtigen!!!

Star_Fresh
20-10-2004, 00:07
Hoe zit het nou precies met de Disney films. Ik ben van plan een aantal te kopen; Dombo, Doornroosje, Bambi, Robin Hood etc.

Welke zijn in breedbeeld verschenen (in Nederland of buitenland) en welke Disney DVD's zullen een re-release krijgen waar het beeld wel in het breedbeeld formaat zal worden gepresenteerd. Voor welke DVD's moet je simpeleg buiten Nederland zijn als je de breedbeeld versie wil hebben?

Alvast bedankt!

Joost v.d. Ham
20-10-2004, 00:14
Hoe zit het nou precies met de Disney films. Ik ben van plan een aantal te kopen; Dombo, Doornroosje, Bambi, Robin Hood etc.

Welke zijn in breedbeeld verschenen (in Nederland of buitenland) en welke Disney DVD's zullen een re-release krijgen waar het beeld wel in het breedbeeld formaat zal worden gepresenteerd. Voor welke DVD's moet je simpeleg buiten Nederland zijn als je de breedbeeld versie wil hebben?

Alvast bedankt!

De door jou genoemde versies staan in het originele beeldformaat 1,33:1 (4:3) op de dvd's behalve Doornroosje. Bambi is nog niet uit (maart 2005).

De enige foute zijn (op R2nl): Atlantis, Mary Poppins(?), Brother Bear.....(zo uit mn hoofd..)