PDA

Bekijk de volledige versie : Quality Film Collection



Caledonians
06-04-2005, 17:13
A-Film is bezig met titels die oscars of andere awards en prijzen hebben gewonnen uit te brengen onder de label Quality Film Collection. Op zich zijn het erg goede titels die onder dit label uitkomen en voor een goede prijs. Maar alle titels waren al eens uitgegeven. Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld het artwork enorm lelijk! Zelf heb ik nou Hable Con Ella en Lucía Y El Sexo van dit label. Zou deze films liever in de 1e uitgave hebben omdat het artwork veel mooier is!

Wat vinden jullie van de Quality Film Collection?


Reeds verschenen in de Quality Film Collection:

- Johan Cruijff: En Un Momento Dado
- Lost In Translation
- Secrets And Lies
- Il Gattopardo (The Leopard)
- Apocalypse Now Redux
- Tierra
- Donnie Darko
- All About My Mother (Todo Sobre Mi Madre)
- Hamlet
- A Fisful Of Dollars
- 1492: Conquest Of Paradise
- Bloody Sunday
- Gosford Park
- Lantana
- Mulholland Drive
- Ramses
- Twin Peaks: Fire Walk With Me
- Show Girls
- La Stanza Del Figlio (The Son's Room)
- The Weight Of Water
- Betty Blue
- Rabbit Proof Fence
- The Travelling Birds
- Nowhere In Africa
- Kundun
- Bowling For Columbine
- Papillon
- The Pianist
- Dances With Wolves
- Hable Con Ella
- Cloaca
- A River Runs Through It
- Magnolia
- Les Triplettes De Belleville
- Dogville
- Lucía Y El Sexo
- Any Way The Wind Blows
- Zatoichi
- The House Of The Spirits
- Bitter Moon
- The Bears (L'Ours)

Vanaf Oktober 2005:

- Girl With The Pearl Earring
- Elephant
- Touching The Void
- Malcolm X
- The Dreamers
- Die Blechtrommel

Dennis Kuijper
06-04-2005, 17:15
Meestal goede films voor een schappelijke prijs.Alleen als je voor de extra,s en orgineele artwork gaat zou ik het orgineel kopen.

Rudolf K.
06-04-2005, 17:27
Spuuglelijke coverart idd, wel aardige films en niet zo heel duur. Ik heb zelf Magnolia en Twin Peaks:fwwm.

Fafa
06-04-2005, 17:35
Ik vind het werkelijk een prachtige serie, kwa films dan. Ik las ergens de titels die dit jaar nog gaan uitkomen. Daar zaten weer hele mooie films bij.

Alleen het blijven kale dvd's, met inderdaad een twijfelachtig cover. Maar het gaat bij deze release toch cht om de films, die zeer sterk zijn. Het gemis aan extra's is niet zo ramp vind ik persoonlijk.

Toon_1
06-04-2005, 17:42
ik wil de normale cover, niet zo'n lelijke waar op staat Quality Film Collection ofzo.

Rob Eric Blank
06-04-2005, 18:05
Erg goeie films, ik heb er Magnolia en Bloody Sunday van gekocht.
Cover art is niet echt mooi, maar gaat mij meestal om de films en niet om de covers.

Dennis Kuijper
06-04-2005, 18:20
Erg goeie films, ik heb er Magnolia en Bloody Sunday van gekocht.
Cover art is niet echt mooi, maar gaat mij meestal om de films en niet om de covers.

Alleen in je profiler klopt het niet helemaal. :wink:

Caledonians
06-04-2005, 18:33
Alleen als je voor de extra,s en orgineele artwork gaat zou ik het orgineel kopen.

Dat is nou net het probleem met de 2 titels die ik heb: Hable Con Ella en Lucía Y El Sexo lijken alleen nog maar als Quality Film Collection te krijgen. :(

Sneaker
06-04-2005, 18:49
Alleen als je voor de extra,s en orgineele artwork gaat zou ik het orgineel kopen.

Dat is nou net het probleem met de 2 titels die ik heb: Hable Con Ella en Lucía Y El Sexo lijken alleen nog maar als Quality Film Collection te krijgen. :(
Ikzelf wil graag Lucía Y El Sexo hebben. Enigste wat me er nog van weerhoudt is de lelijke cover en het gebrek aan extra's. Het lijkt inderdaad alsof deze film alleen nog maar te vinden is als Quality Film Collection. Jammer, maar ik blijft zoeken.

Dennis Kuijper
06-04-2005, 18:53
Alleen als je voor de extra,s en orgineele artwork gaat zou ik het orgineel kopen.

Dat is nou net het probleem met de 2 titels die ik heb: Hable Con Ella en Lucía Y El Sexo lijken alleen nog maar als Quality Film Collection te krijgen. :(

Hable Con Ella (http://www.rodisc.nl/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=43825&p_searchstring=Hable+Con+Ella+&keysetid=585139&p_sessie=07B260F8C4DA805314C1F8CE8815336D2324F3359 EF99822BDDACA5F97)

Lucía Y El Sexo (http://www.rodisc.nl/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=42391&p_searchstring=+El+Sexo&keysetid=585146&p_sessie=07B260F8C4DA805314C1F8CE8815336D2324F3359 EF99822BDDACA5F97)

Ik zou ze even bellen als ik jou was,er staat op vooraad :wink:

Caledonians
06-04-2005, 20:35
Alleen als je voor de extra,s en orgineele artwork gaat zou ik het orgineel kopen.

Dat is nou net het probleem met de 2 titels die ik heb: Hable Con Ella en Lucía Y El Sexo lijken alleen nog maar als Quality Film Collection te krijgen. :(

Hable Con Ella (http://www.rodisc.nl/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=43825&p_searchstring=Hable+Con+Ella+&keysetid=585139&p_sessie=07B260F8C4DA805314C1F8CE8815336D2324F3359 EF99822BDDACA5F97)

Lucía Y El Sexo (http://www.rodisc.nl/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=42391&p_searchstring=+El+Sexo&keysetid=585146&p_sessie=07B260F8C4DA805314C1F8CE8815336D2324F3359 EF99822BDDACA5F97)

Ik zou ze even bellen als ik jou was,er staat op vooraad :wink:

Er zijn wel meer websites die nog de oude covers gebruiken. Daarbij komt nog eens dat ze hier bij Ro-Disc nogal duurder zijn. Misschien dat ik ze via het forum nog wel kan vinden.

Marco Dubbeldam
06-04-2005, 21:02
Er zitten erg veel goede films in de Quality Film Collection voor een leuke prijs, maar het artwork is inderdaad erg lelijk! Het is inderdaad ook zonde dat er vrijwel nooit extra's opstaan... :(

Zelf heb ik maar één dvd uit deze serie en dat is: Hable Con Ella. En daar wilde ik het eigenlijk ook bij houden! :wink:

Mathieu Ghekiere
07-04-2005, 01:02
Er zitten erg veel goede films in de Quality Film Collection voor een leuke prijs, maar het artwork is inderdaad erg lelijk! Het is inderdaad ook zonde dat er vrijwel nooit extra's opstaan... :(

Ik denk dat dit net de bedoeling is van de serie, dat ze er geen extra's opsteken, en het is voor de mensen die enkel de film willen, daarom dat ze soms ook stukken goedkoper zijn dan de 'speciale' (normale?) versies.
Ikzelf vind het oké, maar wel soms ambetant dat het lijkt alsof die normale versies nog moeilijk te krijgen worden.
Ik ben trouwens blijkbaar een van de enige die de coverart wel vind meevallen. Je hebt natuurlijk niet het origineel, en ik koop wel degelijk liever de originele films (ik ben sowieso zot van extra's) maar voor mensen die er niet zoveel om geven is het mooi, en alle covers passen wel bij elkaar.
Maarja, das nogal subjectief natuurlijk.

Sander Haarmans
07-04-2005, 08:27
Als iemand interesse heeft, ik heb nog Magnolia te koop uit deze serie voor €8 incl verz.

super_judge23
07-04-2005, 09:56
Persoonlijk vind ik het een erg goede reeks. Goede films en de titels zijn vaak lastig te vinden... wat sommigen dan weer jammer vinden is het artwork. Zelf boeien de covers met niet zo. Vind ze ook echt niet lelijk.
Ik heb zelf Magnolia, Hable con ella en Twin peaks: fwwm.

Trouwens heb ik wel de originele Lucia, maar ook daar zitten weinig tot geen extra's op, maar natuurlijk wel het originele artwork met de tepel (misschien is het bij sommigen vooral daar om te doen ;) )

Ron kars
07-04-2005, 11:40
Zitten wel een aantal leuke titels tussen, The Pianist bijvoorbeeld, maar de coverart is meestal echt lelijk.

Ron kars
07-04-2005, 11:40
Zitten wel een aantal leuke titels tussen, The Pianist bijvoorbeeld, maar de coverart is meestal echt lelijk.

pxl
07-04-2005, 13:19
Ze zouden moeten de orginele cover aan de andere kant drukken, zodat je hem kan draaien indien je wil.

Fafa
08-04-2005, 23:10
Een overzichtje van de DVD's in de Quality FIlm Collection:

Bowling For Columbine
Papillon
The Pianist
Dances With Wolves
Hable Con Ella
Zatoichi
Cloaca
A River Runs Through It
Magnolia
A Fistful Of Dollars
1492; Conquest of Paradise
Bloody Sunday
Gosford Park
Lantana
The House Of The Spirits
Mulholland Drive
Ramses
Twin Peaks; Fire Walk With Me
Show Girls
La Stanza Del Figlio
The Weight Of Water
Betty Blue
Rabbit Proof Fence
The Bear
Travelling Birds
Nowhere In Africa
Kundun
Les Triplettes De Belleville
Dogville
Lucia Y El Sexo
Any Way The Wind Blows

Vanaf Augustus 2005 verkrijgbaar:

Johan Cruyff; Un Momento Dado
Deep Blue
Lost in Translation
Bitter Moon
Secrets & Lies
Il Gattopardo
Hamlet
Apocalypse Now Redux
Donnie Darko
All About My Mother

Inclusief de nog te verschijnen titels komt de Quality Collection op 41 films.

frank_black
08-04-2005, 23:18
Zou ik wel willen weten wat Apocalypse Now Redux gaat kosten,de Quality dvd's kosten rond de 10 en 13 euro,de gewone Apocalypse Now redux versie kost 10 euro,is ook zonde.voor het zelfde geld een lelijkere hoesje.

TheGodfather
09-04-2005, 07:59
Heb er nu 3 uit deze serie: Mulholland drive, Hable con Ella en Lucia Y El Sexo. De coverart is idd niet de mooiste maar zelf vind ik t meevallen. kan er mee door, en ze zijn ook niet duur. Niets op aan te merken dus :)

Eddy
09-04-2005, 10:26
Het grootste probleem met de Quality Film Collection heb ik niet met de hoezen, maar met het feit dat een aantal films met de verkeerde ratio op dvd is gezet. Ik had zelf Hable Con Ella gekocht, maar de film, gemaakt in 2,35:1, had op dvd een ratio van 1,77:1. Zeker bij deze film, waarbij Almodovar het complete kader gebruikt, is dat geen gezicht. Ik ben dus noodgedwongen uitgeweken naar de UK-versie.

All About My Mother staat ook nog steeds hoog op mijn verlanglijstje, maar daar wil ik wel een anamorfe transfer van hebben en niet de letterboxversie die A-Film heeft uitgebracht.

Hayko de Boer
09-04-2005, 10:37
Ik zit eraan te denken om Zatoichi aan te schaffen.

Iemand die weet of de uitgave van deze film (uit deze Quality Film Collection) goed is? Qua beeld / geluid dan. De inhoud zijn de meningen over verdeeld. Lijkt mij wel aardig.

Sascha Bakker
26-04-2005, 14:09
Als je de oude inlay had gewild had je de DVD gewoon eerder moeten kopen. Zo gaat dat nou eenmaal.
Ik vind het makkelijk dat alle topfilms nu op een presenteerblaadje worden aangeboden. Lekker makkelijk toch? Ik heb Papillon en Cloaca.

Frank
26-04-2005, 14:12
Een overzichtje van de DVD's in de Quality FIlm Collection:

Dances With Wolves

Het betreft hier de bioscoopversie, dus niet de langere bijna vier uur durende versie waarvan A-Film een tijd geleden een 3-DVD heeft uitgebracht.

Rob Eric Blank
26-04-2005, 14:15
De kwaliteit van de films zelf is wel uitermate hoog!

Frank
26-04-2005, 14:31
De kwaliteit van de films zelf is wel uitermate hoog!

Het gaat bij de Quality Film Collection dan ook om de films. Niet om de extra's.

Rob Eric Blank
26-04-2005, 14:43
De kwaliteit van de films zelf is wel uitermate hoog!

Het gaat bij de Quality Film Collection dan ook om de films. Niet om de extra's.
Inderdaad dat staat ook op de Inlay die A-film bij andere films doet.

Codswallop
26-04-2005, 21:12
Ik vind de Quality Film Collection dvd's vooral fijn omdat ze goedkoop zijn. Bovendien vind ik het design niet bijzonder lelijk (voor een serie). Voor een collectie waarbij iedere dvd eenzelfde design heeft vind ik dat ze de juiste keuze hebben gemaakt (mooier dan de collectie van Kubrick films, bijvoorbeeld). Daarnaast vind ik het fijn dat ze de oorspronkelijke lettertypen hebben gehandhaafd voor de titel.

Ik ga ze toch maar vervangen omdat ik graag special editions met extra's had. Als ik het puur om de films zou doen, zouden ze perfect zijn.

diederik
26-04-2005, 22:07
Een overzichtje van de DVD's in de Quality FIlm Collection:
...
Show Girls
...
:shock:

Martin Z.
27-04-2005, 09:48
ik vind de hoesjes er wel erg goedkoop en gedateerd uitzien, heb zelf Dances with wolves. Titels zijn wel goed btw :)

Freeze
27-04-2005, 11:12
Het gaat bij mij echt om de film. De kaftjes zijn voor mij minder belangrijk en extra's al helemaal niet, omdat ik die toch niet bekijk. En deze collectie biedt goede films voor een mooie prijs.

Caledonians
27-04-2005, 11:14
Ik ben nog opzoek naar de originele van Hable Con Ella en Lucia Y El Sexo. Heb nou de Quality Film Collection uitgaves daarvan maar vind de artwork ervan gewoon erg lelijk. Dus als iemand zijn oude uitgave wilt ruilen tegen die van Quality Film Collection graag!

http://home.planet.nl/~Caledonians/images%20wishlist/hableconella.JPGhttp://home.planet.nl/~Caledonians/images%20wishlist/luciayelsexo.JPG

Eddy
27-04-2005, 11:28
Ik ben nog opzoek naar de originele van Hable Con Ella en Lucia Y El Sexo. Heb nou de Quality Film Collection uitgaves daarvan maar vind de artwork ervan gewoon erg lelijk. Dus als iemand zijn oude uitgave wilt ruilen tegen die van Quality Film Collection graag!

http://home.planet.nl/~Caledonians/images%20wishlist/hableconella.JPGhttp://home.planet.nl/~Caledonians/images%20wishlist/luciayelsexo.JPG
Ik zou als ik jou was ook de UK-versie van Hable Con Ella in overweging nemen. Die heeft namelijk wel de goede ratio (2,35:1 in tegenstelling tot de 1,78:1 van A-Film)

Olivier Laemont
27-04-2005, 11:49
Is Zatoichi eigenlijk iets?

Hayko de Boer
27-04-2005, 12:16
Is Zatoichi eigenlijk iets?

Voor mij een "blinde" aanschaf (past wel bij deze film).
Zal 'm deze week binnen krijgen.

De prijzen van deze collectie vind ik niet slecht.

Alleen jammer bij Dances with Wolves, dat ze de korte versie op schijf hebben gezet.

Caledonians
10-06-2005, 11:30
Vanaf Oktober 2005 in de Quality Film Collection:

- Girl With The Pearl Earring
- Elephant
- Touching The Void
- Malcolm X
- The Dreamers
- Die Blechtrommel

Dennis Kuijper
10-06-2005, 12:12
Vanaf Oktober 2005 in de Quality Film Collection:

- Malcolm X


Hier komt als het goed is ook een S.E.van.

Toontje1985
10-06-2005, 22:10
Wel goede films, geen goede uitgaves

Frank
10-06-2005, 22:21
Wel goede films, geen goede uitgaves

Waarom niet? Bij de Quality Film Collection gaat het om de film, niet om de extra's.

Toontje1985
10-06-2005, 22:43
niet alleen het ontbreken van de extra's ook de verpakking vind ik niet geweldig

skschino
10-06-2005, 23:12
zatoichi is best een leuke film als je van dat soort genre houdt.
Zelf heb ik Conquest of Paradise van Quility Film Collection.
Cover is oerlelijk, maar ze verkochten toen geen dvds meer met de originele cover helaas

Caledonians
20-06-2005, 13:34
Nu een aanbieding bij DVD Valley Filmshop:

26 toppers voor € 15 per stuk, maar voor slechts € 50,- bij aankoop van 5 titels! (excl. verzendkosten)

Maak je keuze uit de lijst van 26 films die het predikaat Klassieker verdienen, maar zonder oud te zijn! Zodra je vijf titels uit de lijst toe hebt gevoegd aan de winkelwagen zal automatisch de korting worden doorberekend en betaalt je slechts € 50,-


http://devshop.dvdvalley.nl/thema_qfq5v50.tpl?cart=111927082210550149

diederik
20-06-2005, 14:23
Hmm is nog geen 2 euro per film.... aantrekkelijke aanbieding :)

FredKroket
20-06-2005, 14:26
Hmm is nog geen 2 euro per film.... aantrekkelijke aanbieding :)

:P

Je begrijpt het niet goed, er zijn 26 titels voor 15 euro per stuk, en als je er 5 neemt betaal je 50 ipv 75! Maar alsnog is het dan niet echt heel duur...

diederik
20-06-2005, 14:29
Oeps... had die post beter moeten lezen :)

rvvnr1
20-06-2005, 14:49
Waarom niet? Bij de Quality Film Collection gaat het om de film, niet om de extra's.
Is dat wel zo, wat die extra's betreft? Oftewel zijn de QFC wel gestripte versies?

Volgens de hoes van Lost in Translation staan er bijvoorbeeld precies dezelfde extra's op, alleen de daadwerkelijk hoes is idd een stuk minder.

Berlips
20-06-2005, 14:58
De Quality Film Collection zuigt!

Marcel den Haan
20-06-2005, 15:21
De Quality Film Collection zuigt!

Lekkere gefundeerde uitspraak :?
Ik vind ze helemaal niet zuigen, juist best goed. Extra's interesseren me niet zo, die kijk ik één keer en dan meestal nooit meer.
Ook de hoes kan me niet echt boeien, als ze in de kast staan zie je toch alleen de zijkant en ik ga niet heel de dag naar mijn collectie zitten turen.
Het belangrijkste voor mij is dat de film er in goede kwaliteit op staat en dat is meestal wel het geval.

Rob van Kempen
20-06-2005, 18:03
Ik heb er nu ook 2 in mijn collectie en ben er goed tevreden over hoor!

Lage prijs (vooral laatst bij de lokale MM, toen waren ze 8,50 euro p/st. Nu helaas 12,99 :( ), goede kwaliteit en toch een redelijk stijlvol design, ookal is het niet de originele verpakking.

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Niks mis mee, vooral ook omdat hierdoor titels opvallend in de markt komen, die je anders niet zo snel zou zien. (toch vaak wel de wat diepere/interessantere films i.t.t. het standaard Hollywood-werk). A-Film is wat mij betreft het laatste jaar goed bezig :wink:

Kenneth
20-06-2005, 19:23
Van de Quality Film Collection heb ik deze:

- Zatoichi
- Magnolia
- Lucia y el sexo
- Les Triplettes de Belleville
- Habla con ella
- Todo Sobre mi Madre

Bij MM Antwerpen liggen deze dikwijls voor 6,95 tot 9,95, geen geld lijkt me... De cover mag dan iets minder zijn dan het origineel, als je ze naast elkaar zet op je schap is het best mooi..

TheGodfather
20-06-2005, 19:45
Heb intussen:

Mulholland Drive ( heb ik ook nog nooit de normale versie van gezien :?)
Lucia Y El Sexo
Hable Con Ella

Caledonians
20-06-2005, 19:47
Mulholland Drive ( heb ik ook nog nooit de normale versie van gezien :?)

Hij is er wel! Maar is inderdaad moeilijk aan te komen heb zelf ook moeite moeten doen om die te vinden. En meestal bij de webshops waar die staat is die enorm duur. Is ook bij een paar andere A-Film SE zoals: In The Mood For Love, Rabbit Proof Fence en Gosford Park bijvoorbeeld...

Richard B.
13-07-2005, 22:15
Verdikke! Secrets and Lies heeft gewoon staalhard een 4:3 transfer i.p.v. de 1.85:1 die op de verpakking gesuggereerd wordt. :evil:

A-Film maakt met mij geen vrienden zo. Eerst al die beroerde Yimou Zhang-set en nu dit weer. :x

super_judge23
14-07-2005, 09:09
Ik zie net pas dat in de QFC ook Tierra is uitgekomen!! Ik ben al een jaar of twee op zoek naar deze film en was in Nederland tot nu toe alleen te koop in de Julio Medem box (naar mijn weten dan). Dat wordt weer een aanschaf.
Ik heb inmiddels ook Magnolia van deze serie aangeschaft en ik blijf het een erg goed intitiatief vinden.
Kwalitatief goede films (in ieder geval degene die ik heb), voor weinig geld.
Ook girl with a pearl earring zal er nog bijkomen straks.

Tom L.
14-07-2005, 09:58
Artwork is lelijk
Geen extra's
Oude versies zijn amper vekrijgbaar hierdoor
Merendeel van de films kan me niet boeien


Nee, kan nou niet zeggen dat ik hier een voorstander van ben, en 10 euro voor een kaal schijfje van oudere films vind ik veel te veel.

sxesven
14-07-2005, 13:26
Geen extra's
Niet in alle gevallen, zo is de disc van Lost In Translation QFC exact hetzelfde als de originele. Overigens zitten er wel degelijk een hoop goede films tussen.

TheGodfather
14-07-2005, 18:47
Geen extra's
Niet in alle gevallen, zo is de disc van Lost In Translation QFC exact hetzelfde als de originele. Overigens zitten er wel degelijk een hoop goede films tussen.
ook bij bv. Hable con ella en Lucia Y El Sexo zitten extra`s

Rob van Kempen
14-07-2005, 19:42
]Zomeractie bij filmhuizen i.s.m. A-Film! :)

In de maanden juli en augustus draait er in diverse theaters een selectie van de volgende kwaliteitsfi lms: Donnie Darko, All About My Mother, Secrets and Lies, Apocalypse Now Redux, Johan Cruijff - En Un Momento Dado, Lost in Translation, Bloody Sunday, Mulholland Drive, La Stanza del Figlio, Ramses, Hable con Ella, Lantana, Lucía y el Sexo, Gosford Park, Dogville, Bowling for Columbine, Magnolia, The Pianist, Les Triplettes de Belville, Zatoichi, Any Way the Wind Blows, Cloaca, Nowhere in Afrika, Kundun en Rabbit Proof Fence.

Voor € 10 koopt u zowel een kaartje voor één van deze voorstellingen als één kwaliteitsfi lm op DVD. U kunt kiezen voor de DVD van Donnie Darko, All About my Mother, Secrets and Lies, Apocalypse Now Redux, Lucía y el Sexo, Gosford Park, The Pianist of Zatoichi. (op = op).

Per persoon betaalt u maar € 10!

Deelnemende theaters: Movies Adam, Cinescope Almere, Chasse Breda, Babylon Den Haag, Alhambra Enschede, Images Groningen, Lux Nijmegen, Cinerama Rdam, Heerenstraat Wageningen, LHC Utrecht.

Actie loopt in juli en augustus 2005 en is niet geldig in combinatie met andere acties. bron (http://www.a-film.nl/news_view.php?id=121)

Leuke actie van A-Film!

sxesven
14-07-2005, 20:38
Geweldig nieuws! Erg jammer alleen dat Lost In Translation in Rotterdam precies draait als ik op vakantie ben. Dat wordt dus Breda of Den Haag.

Hotse
14-07-2005, 20:40
]Zomeractie bij filmhuizen i.s.m. A-Film! :)

In de maanden juli en augustus draait er in diverse theaters een selectie van de volgende kwaliteitsfi lms: Donnie Darko, All About My Mother, Secrets and Lies, Apocalypse Now Redux, Johan Cruijff - En Un Momento Dado, Lost in Translation, Bloody Sunday, Mulholland Drive, La Stanza del Figlio, Ramses, Hable con Ella, Lantana, Lucía y el Sexo, Gosford Park, Dogville, Bowling for Columbine, Magnolia, The Pianist, Les Triplettes de Belville, Zatoichi, Any Way the Wind Blows, Cloaca, Nowhere in Afrika, Kundun en Rabbit Proof Fence.

Voor € 10 koopt u zowel een kaartje voor één van deze voorstellingen als één kwaliteitsfi lm op DVD. U kunt kiezen voor de DVD van Donnie Darko, All About my Mother, Secrets and Lies, Apocalypse Now Redux, Lucía y el Sexo, Gosford Park, The Pianist of Zatoichi. (op = op).

Per persoon betaalt u maar € 10!

Deelnemende theaters: Movies Adam, Cinescope Almere, Chasse Breda, Babylon Den Haag, Alhambra Enschede, Images Groningen, Lux Nijmegen, Cinerama Rdam, Heerenstraat Wageningen, LHC Utrecht.

Actie loopt in juli en augustus 2005 en is niet geldig in combinatie met andere acties. bron (http://www.a-film.nl/news_view.php?id=121)

Leuke actie van A-Film!

nou...dichtsbijzijnde bios is groningen op 60 km..... :roll:

lekker is dat

Dennis T.
14-07-2005, 21:15
Moet je maar niet in Friesland gaan wonen :twisted: :wink:
Wel een leuke actie trouwens...

BrianB
15-07-2005, 09:47
Gave actie. Ik denk toch wel dat ik mijn favoriete film Magnolia in de bios ga bekijken. Bovendien krijg je er nog een dvd bij ook :D .

TheGodfather
15-07-2005, 09:53
opzich een gave actie ja, alleen jammer dat t niet in meer filmhuizen is. De dichtsbijzijnde is voor mij Breda : ruim 1,5 uur rijden :shock:

rvvnr1
15-07-2005, 09:54
Iemand enig idee wat het beleid van A-Film is wat betreft deze QFC?

Ik erger me enorm aan dat bijvoorbeeld nu al nergens meer de originele Lost in Translation te koop is, waardoor je eigenlijk gedwongen wordt de dvd meteen bij release te gaan halen.

Gaat dit nu bijvoorbeeld ook gebeuren met hun digipack uitgaven zoals Eternal Sunshine... en Motorcycle Diaries?

TheGodfather
15-07-2005, 09:59
Iemand enig idee wat het beleid van A-Film is wat betreft deze QFC?

Ik erger me enorm aan dat bijvoorbeeld nu al nergens meer de originele Lost in Translation te koop is, waardoor je eigenlijk gedwongen wordt de dvd meteen bij release te gaan halen.

Gaat dit nu bijvoorbeeld ook gebeuren met hun digipack uitgaven zoals Eternal Sunshine... en Motorcycle Diaries?
die originele lost in translation is hier nog gewoon verkrijgbaar ;)
en als je wilt weten wat hun beleid is: mail ze ff (y)

rvvnr1
15-07-2005, 10:08
die originele lost in translation is hier nog gewoon verkrijgbaar ;) en als je wilt weten wat hun beleid is: mail ze ff (y)
Heb m dan ook inmiddels "hier" (als je daarmee t forum bedoeld :wink: ) kunnen regelen. Die gedachte over mailen had ik ook, maar op hun site is geen emailadres te vinden...

TheGodfather
15-07-2005, 10:27
die originele lost in translation is hier nog gewoon verkrijgbaar ;) en als je wilt weten wat hun beleid is: mail ze ff (y)
Heb m dan ook inmiddels "hier" (als je daarmee t forum bedoeld :wink: ) kunnen regelen. Die gedachte over mailen had ik ook, maar op hun site is geen emailadres te vinden...
forum was idd een idee natuurlijk, maar ik bedoelde meer "hier" als in "hier in de winkels" ;)

email adres: info@a-film.nl

b00gie
27-07-2005, 09:44
Is Zatoichi eigenlijk iets?

Zatoichi is voor zijn genre (waar je fan van moet zijn ;)) een zeer goede film. De film vertelt over een blinde 'ronin' ofwel rondtrekkende zwaardvechter die in een dorp besluit wat kansloze dorpelingen de hand toe te steken.

Verder heb ik van de Quality Film Collection:

- Magnolia
- Dogville

Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de films qua beeld en geluid. Alle discs hebben Dolby 5.1 en Dolby Stereo, genoeg voor een beetje luisterplezier dus. Over de coverart valt te discussiëren, maar ik vind dat minder belangrijk dan de film zelf. Tien euro voor een goede film is gewoon prettig. Wil je meer, dan betaal je ook meer I guess.

raymond koene
15-08-2005, 13:18
Ik heb net Lantana gekocht bij de MM utrecht. Naast de oorspronkelijke versie lag er ook de Quality Film versie. Beiden voor dezelfde prijs namelijk €8,99. Rara welke versie ik meegenomen heb?

Frank
15-08-2005, 13:20
Ik heb net Lantana gekocht bij de MM utrecht. Naast de oorspronkelijke versie lag er ook de Quality Film versie. Beiden voor dezelfde prijs namelijk €8,99. Rara welke versie ik meegenomen heb?

De Quality Film Collection-versie. :P

raymond koene
15-08-2005, 13:45
Ik heb net Lantana gekocht bij de MM utrecht. Naast de oorspronkelijke versie lag er ook de Quality Film versie. Beiden voor dezelfde prijs namelijk €8,99. Rara welke versie ik meegenomen heb?

De Quality Film Collection-versie. :P

Bijna goed :lol: :wink:

TheGodfather
23-08-2005, 12:48
gelezen op www.dvdinfo.be:



6 oktober 2005:
Quality Film Collection 4e worp:
• Girl with a Pearl Earring
• Elephant
• Touching The Void
• The Dreamers
• Deep Blue
• Die Blechtrommel
• Pelle The Conqueror
• Hiroshima Mon Amour
• Querelle
• Osama
• Black Cat White Cat
• Together
• Down by Law
• Fiorile
• Querelle
• Christiane F

dus voor de mensen die de originele versies nog willen, die moeten snel zijn ;)

filmfan01
15-09-2005, 10:37
Mijn mening:

Ik vind het artwork juist niet tegenvallen. Het ziet er leuk uit als je meerdere dvd's uit deze serie in je kast hebt staan met allemaal het zelfde artwork.

De titels zijn echt super niets op aan te merken. De collectie groeit trouwens nog steeds. Kijk eens op www.qualityfilmcollection.nl hier staan per maand de nieuwe releases.

Als je waarde hecht aan extra's kan je de originelen kopen. En als je een fan bent dan koop je die zodra ze uit zijn toch?

voor de fans:

Kijk eens bij de Bijenkorf in Amsterdam daar hebben ze een hele muur ingericht met dvd's uit deze serie.

xandernijsten
29-10-2005, 11:36
Mijn mening:

Ik vind het artwork juist niet tegenvallen. Het ziet er leuk uit als je meerdere dvd's uit deze serie in je kast hebt staan met allemaal het zelfde artwork.

De titels zijn echt super niets op aan te merken. De collectie groeit trouwens nog steeds. Kijk eens op www.qualityfilmcollection.nl hier staan per maand de nieuwe releases.

Als je waarde hecht aan extra's kan je de originelen kopen. En als je een fan bent dan koop je die zodra ze uit zijn toch?

voor de fans:

Kijk eens bij de Bijenkorf in Amsterdam daar hebben ze een hele muur ingericht met dvd's uit deze serie.

Ik ben het met je eens: het artwork is juist mooi.

Wizz-Art
30-10-2005, 19:20
Mooi label en als je je stoort aan de artwork dan had je er gewoon eerder bij moeten zijn om de eerste editie te kopen, vind ik :wink:

eyesolation
15-01-2006, 21:42
Op 2 februari komen er weer enkele titels bij!


All or Nothing
Choristes, Les
Dorp Aan De Rivier
Enclave, De
Jean De Florette
Mala Educacion, La
Manon Des Sources
Simon
Spring, summer, fall, winter...and spring
Wilbur wants to kill himself

Persoonlijk vindt ik het ontwerp wel knap. Heb er nu reeds een 10-tal uit deze collectie.

Richard B.
15-01-2006, 22:32
Misschien dat het voor de uniformiteit van je collectie wel grappig is om die verpakkingen op een rijtje te hebben staan maar ik blijf het oer-lelijke covers vinden. Ze hadden er toch best wel ff wat meer werk van mogen maken. :?

Joost v.d. Ham
15-01-2006, 22:34
Ik vind het zeker geen lelijke reeks hoor, hele mooie films voor een prima prijs. Ook de covers vallen mij zeker niet tegen. Alleen het lettertype had iets anders gemogen.

Dennis Kuijper
15-01-2006, 22:56
Ik vind het zeker geen lelijke reeks hoor, hele mooie films voor een prima prijs. Ook de covers vallen mij zeker niet tegen.
Hier sluit ik me bij aan,de cover is eenvoudig maar het is de film die moet spreken en niet de cover want er zijn zat mooie cover waarin een boutfilm zit.

TheGodfather
16-01-2006, 15:11
Ik vind het zeker geen lelijke reeks hoor, hele mooie films voor een prima prijs. Ook de covers vallen mij zeker niet tegen.
Hier sluit ik me bij aan,de cover is eenvoudig maar het is de film die moet spreken en niet de cover want er zijn zat mooie cover waarin een boutfilm zit.
das waar. vind t opzich wel mee vallen met de lelijkheid van de covers. wat ik irritanter vind, is dat wanneer ze de films in de Quality Film Collection uitbrengen, je originele versie ongveer nergens meer vind :?
Zo ben ik al een tijdje opzoek naar de versie met de originele cover art van Apocalypse Now: Redux. Anyone? ;)

Joost v.d. Ham
16-01-2006, 15:37
Zo ben ik al een tijdje opzoek naar de versie met de originele cover art van Apocalypse Now: Redux. Anyone? ;)

Is die niet gewoon bij de FRS in de bakken te vinden? Ik heb die nog nooit op QFC gezien eerlijk gezegd....wat wel echt moeilijk te vinden is, is de niet-redux versie :(

TheGodfather
16-01-2006, 15:58
Zo ben ik al een tijdje opzoek naar de versie met de originele cover art van Apocalypse Now: Redux. Anyone? ;)

Is die niet gewoon bij de FRS in de bakken te vinden? Ik heb die nog nooit op QFC gezien eerlijk gezegd....wat wel echt moeilijk te vinden is, is de niet-redux versie :(
die niet-redux versie vindt je idd ook niet. maar de redux versie vind ik alleen maar in de QFC versie
Is daar uberhaupt wel een non-QFC versie van?? :oops:

Frank
16-01-2006, 16:02
Is daar uberhaupt wel een non-QFC versie van?? :oops:
http://www.mediadis.com/pictures/big/4807.jpg

TheGodfather
16-01-2006, 16:02
Is daar uberhaupt wel een non-QFC versie van?? :oops:
http://www.mediadis.com/pictures/big/4807.jpg
ok nice, thnx ;)

nou nog eens kijken of ik `m in de winkel kan vinden voor een mooi prijsje :twisted:

Caledonians
16-01-2006, 19:21
nou nog eens kijken of ik `m in de winkel kan vinden voor een mooi prijsje :twisted:

Waarom ga je niet voor de R2UK digipack uitgave met postcards? Is nog wel te scoren via Ebay! :wink:

Richard B.
16-01-2006, 19:33
Is daar uberhaupt wel een non-QFC versie van?? :oops:
http://www.mediadis.com/pictures/big/4807.jpg
ok nice, thnx ;)

nou nog eens kijken of ik `m in de winkel kan vinden voor een mooi prijsje :twisted:
Ik kan je aanraden om het eens bij Intertoys of Bart Smit te proberen. Ik herinner me van niet zo lang geleden dat ze de originele versie daar vaak in de schappen hadden liggen.

TheGodfather
16-01-2006, 21:20
Waarom ga je niet voor de R2UK digipack uitgave met postcards? Is nog wel te scoren via Ebay! :wink:
maar daar betaal je je zeker ook pimpel paars aan, of niet? zal eens zoeken :P



Ik kan je aanraden om het eens bij Intertoys of Bart Smit te proberen. Ik herinner me van niet zo lang geleden dat ze de originele versie daar vaak in de schappen hadden liggen.
bij Bart Smit hadden ze `m vorige week iig niet liggen, zal eens bij Intertoys kijken. thnx ;)

Lennart H.
16-01-2006, 21:56
Een heel mooi bod PMen naar mij kan ook nog altijd voor die versie van apocalypse now. ;)

Octavius
22-03-2006, 13:33
De films die onder dit label worden uitgebracht zijn top :D
De prijzen zijn ook top :D
Maar waarom verneuken ze in godsnaam die hoezen "artworks" zo :x

Heeft iemand enig idee waar je de gewone versies kunt kopen van deze films, of ben je dan verplicht de special editions van de films te kopen

Dennis Kuijper
22-03-2006, 13:38
De films die onder dit label worden uitgebracht zijn top :D
De prijzen zijn ook top :D
Maar waarom verneuken ze in godsnaam die hoezen "artworks" zo :x

Heeft iemand enig idee waar je de gewone versies kunt kopen van deze films, of ben je dan verplicht de special editions van de films te kopen
Ik vind het artwork anders prima,niet overdreven,gewoon duidelijk deel van heele collectie,het gaat toch om de film in de eerste plaats.
Bij een gedeelte ben je verplicht om dan de special edition te kopen,maar van sommige is het orgineel nog moeilijk te krijgen.Wat ik pas lelijk vind is dat domme logo van De volkskrant.

Octavius
22-03-2006, 13:46
Wat ik pas lelijk vind is dat domme logo van De volkskrant.

Ja het gaat om de film dus waarom willen de uitgevers films dan markeren als zijnde "hun" collectie. Ze creeeren hiermee een eenheid tussen de films die er in werkelijkheid helemaal niet is.

Denk dat ik de hoesjes van de originele versie maar op mooi fotopapier uit ga printen. Met de disc zelf hebben ze iniedergeval niks uitgehaald

Rob Eric Blank
22-03-2006, 14:19
Deze QFC zijn in de filmhuizen in Utrecht te koop voor 25 E voor 3 films. Zelf vind ik de hoesjes niet top, maar als je er 3 naast elkaar zet ziet het er best netjes uit.

Pieter V
22-03-2006, 18:23
Voor de gene die het nog niet weten. Vanaf april is ook Der Untergang te koop in deze uitgave.

Octavius
22-03-2006, 18:42
en eternal sunshine of the spotless mind. en die drie voor 25 € actie is ook bij elke vanleest en free recordshop.

Er liggen er zo her en der ook voor 6,99, hieronder een klein lijstje.

QFC - Wilbur wants to kill himself - 6,99 € Van Leest
QFC - Hable con ella - 6,99 € Kruidvat (website)
QFC - Lucia Y el Sexo - 6,99 € Kruidvat (website)
QFC - Todo Sobre Mi Madre - 6,99 € Kruidvat (website)

Marcel v/d H.
10-05-2006, 10:46
Net besteld (samen 15 Euro);

http://images.fisbase.nl/productimages/autoimport/679400_679499/000000p679457_bg_front.jpg
en

http://images.fisbase.nl/productimages/autoimport/914600_914699/000000p914627_bg_front.jpg

Beiden nog nooit gezien en dus een blinde aanschaf. Ga denk ik binnenkort ook meer QFC titels kopen, veelal goede films voor een nette prijs (en ik vind de coverart ook wel meevallen). Iemand trouwens bekend met de onderste titel (Black Cat White Cat)? Op imdb is iedereen igg wel erg positief.

intexor
10-05-2006, 11:29
ik vind dit dus een mooie collectie, heb zelf ondertussen 13 QFC titels. de meesten heb ik pas recent aangeschaft nu je ze meer en meer voor €7 of €8 tegenkomt (€10 vind ik voor bepaalde films ook wel teveel).

mijn volgende aankopen in deze reeks zullen Magnolia, Zatoichi & Bloody Sunday zijn.

Marcel v/d H.
10-05-2006, 11:34
Denk ook dat ik veel titels uit deze reeks aan wil gaan schaffen, eerst alleen wel maar even proberen met twee titels. En 10 E zijn ze ook bijna nergens meer. Ik heb er nu twee gekocht voor 15 E en je ziet ze ook liggen in bijv de 3 voor 25 E acties.

Klaas Kuperus
10-05-2006, 11:39
Mijn doel is toch wel ze allemaal compleet te krijgen. Vind de coverart juist wel mooi, en de kwaliteit van de films is erg goed.

Rob Eric Blank
10-05-2006, 12:06
Mijn doel is toch wel ze allemaal compleet te krijgen. Vind de coverart juist wel mooi, en de kwaliteit van de films is erg goed.Met dat laatste ben ik het roerend eens.
Zijn over het algemeen allemaal TOP films!

Marcel v/d H.
10-05-2006, 16:15
Black Cat White Cat was niet mee leverbaar :( nu maar Mullholland Drive erbij gedaan.

en nog 3:

http://images.fisbase.nl/productimages/autoimport/454900_454999/000000p454901_bg_front.jpg http://images.fisbase.nl/productimages/autoimport/112400_112499/000000p112493_bg_front.jpg http://images.fisbase.nl/productimages/autoimport/438000_438099/8716777042724_bg_front.jpg

(Pianist is ook QFC)

Marcel v/d H.
03-10-2006, 08:17
Deze week weer aardig wat goede nieuwe titels en ook in de aanbieding bij de Mediamarkt.

http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/nationaal/index.php3

Rob Eric Blank
03-10-2006, 09:45
Ik ga zeker even bij de MM kijken, ik zoek Cloaca nog......

TheGodfather
03-10-2006, 12:03
Deze week weer aardig wat goede nieuwe titels en ook in de aanbieding bij de Mediamarkt.

http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/nationaal/index.php3
had ook gisteren de aanbieding gezien. ga morgen zeker eens langs. Mooie prijs :D

Hugo R
03-10-2006, 12:17
Geldt die QFC aanbieding voor alle titels die ze hebben of alleen voor de titels in het krantje?

Rob Eric Blank
03-10-2006, 12:31
Geldt die QFC aanbieding voor alle titels die ze hebben of alleen voor de titels in het krantje?Ik hoop alle.....

Coen P.
03-10-2006, 12:33
Geldt die QFC aanbieding voor alle titels die ze hebben of alleen voor de titels in het krantje?Ik hoop alle.....

net toevallig nog ff in de MM Eindhoven geweest, maar daar veel QFC voor 7,99 of zelfs 12,99 :?

geen spoor van genoemde titels btw...

Hugo R
03-10-2006, 12:36
Ik ga zeker even bij de MM kijken, ik zoek Cloaca nog......

Op FRS.nl hebben ze hem ieder geval nog (9,99), ook nog 2e halve prijs daar.

Rob Eric Blank
03-10-2006, 12:43
Geldt die QFC aanbieding voor alle titels die ze hebben of alleen voor de titels in het krantje?Ik hoop alle.....

net toevallig nog ff in de MM Eindhoven geweest, maar daar veel QFC voor 7,99 of zelfs 12,99 :?

geen spoor van genoemde titels btw...Dat zie je helaas wel eens vaker bij de MM.
Er nog naar gevraagd?

Coen P.
03-10-2006, 12:55
Geldt die QFC aanbieding voor alle titels die ze hebben of alleen voor de titels in het krantje?Ik hoop alle.....

net toevallig nog ff in de MM Eindhoven geweest, maar daar veel QFC voor 7,99 of zelfs 12,99 :?

geen spoor van genoemde titels btw...Dat zie je helaas wel eens vaker bij de MM.
Er nog naar gevraagd?

nee, maar wist ook niet van aanbieding af. zocht enkel down by law.

Rob Eric Blank
03-10-2006, 13:05
Geldt die QFC aanbieding voor alle titels die ze hebben of alleen voor de titels in het krantje?Ik hoop alle.....

net toevallig nog ff in de MM Eindhoven geweest, maar daar veel QFC voor 7,99 of zelfs 12,99 :?

geen spoor van genoemde titels btw...Dat zie je helaas wel eens vaker bij de MM.
Er nog naar gevraagd?

nee, maar wist ook niet van aanbieding af. zocht enkel down by law.Ik zoek dus Cloaca en misschien nog wat titels.

Marcel v/d H.
03-10-2006, 13:24
Ik ga zo in Groningen even een kijkje nemen.

Oudlid_X5
03-10-2006, 16:21
Ik snap niet dat mensen deze films kunnen kopen. QFC zijn wel zo lelijke hoesjes. Eenzijdig kijk naar deze voorbeeld hieronder. Zo zwart eromheen en dan zo klein plaatje met de titel.http://www.8weekly.nl/images/art/QFC.gif

Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou. Natuurlijk kan ik begrijpen dat mensen deze dvd's kopen. Vanwege filmhuis/arthouse gehalte.

wiljan
03-10-2006, 16:44
Ik snap niet dat mensen deze films kunnen kopen. QFC zijn wel zo lelijke hoesjes. Eenzijdig kijk naar deze voorbeeld hieronder. Zo zwart eromheen en dan zo klein plaatje met de titel.http://www.8weekly.nl/images/art/QFC.gif

Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou. Natuurlijk kan ik begrijpen dat mensen deze dvd's kopen. Vanwege filmhuis/arthouse gehalte.

Wat is er mis met de films?
Bovendien denk ik dat de regisseur weinig van doen heeft gehad met de cover van een DVD doosje.

Quido
03-10-2006, 16:47
Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou. Daarom verschilt natuurlijk bij iedere uitgave de hoes van een dvd ...

Die hoezen worden echt niet gemaakt zoals de filmmaker dat graag zou zien. In veel gevallen wordt er niet eens gebruik gemaakt van de originele filmposter. De QFC is een mooi initiatief met stijlvolle hoezen (voor de duidelijkheid: vind ik). Zeker wanneer je meerdere titels hebt, oogt het mooi. Beter dan menig ander label dat iets pretendeert (zowel qua uiterlijk als op kwalitatief gebied) en daarbij nog eens scherp geprijsd. Het nadeel is wel dat als de titels eenmaal in de QFC zitten, de losse, gewone uitgaves vaak niet tot moeilijk meer verkrijgbaar zijn. En dat is jammer voor de films waar ik wel liever een gewone uitgave van bezit.

Oudlid_X5
03-10-2006, 16:51
Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou. Daarom verschilt natuurlijk bij iedere uitgave de hoes van een dvd ...

Die hoezen worden echt niet gemaakt zoals de filmmaker dat graag zou zien. In veel gevallen wordt er niet eens gebruik gemaakt van de originele filmposter. De QFC is een mooi initiatief met stijlvolle hoezen (voor de duidelijkheid: vind ik). Zeker wanneer je meerdere titels hebt, oogt het mooi. Beter dan menig ander label dat iets pretendeert (zowel qua uiterlijk als op kwalitatief gebied) en daarbij nog eens scherp geprijsd. Het nadeel is wel dat als de titels eenmaal in de QFC zitten, de losse, gewone uitgaves vaak niet tot moeilijk meer verkrijgbaar zijn. En dat is jammer voor de films waar ik wel liever een gewone uitgave van bezit.

Kijk en dat vind ik niet kunnen. Want sommige wil die LELIJKE uitgaves niet ookal vind je het stijvol. Maarja dan moet je ook alles willen hebben. En dat is bij niet het geval zitten echtwel dompertjes bij. Noem geen titels. Verder klopt het dat de regisseur er geen hand in heeft. Maar toch vind ik de originele hoesje mooier. Alleen een beperkte uitgave. Moet ik soms films laten schieten zoals Life Is A Miracle. Heb ik vrede mee hoor. :( Ik hou trouwens ook niet van de kleur zwart. :wink:

Dennis Kuijper
03-10-2006, 19:59
Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou. Daarom verschilt natuurlijk bij iedere uitgave de hoes van een dvd ...

Die hoezen worden echt niet gemaakt zoals de filmmaker dat graag zou zien. In veel gevallen wordt er niet eens gebruik gemaakt van de originele filmposter. De QFC is een mooi initiatief met stijlvolle hoezen (voor de duidelijkheid: vind ik). Zeker wanneer je meerdere titels hebt, oogt het mooi. Beter dan menig ander label dat iets pretendeert (zowel qua uiterlijk als op kwalitatief gebied) en daarbij nog eens scherp geprijsd. Het nadeel is wel dat als de titels eenmaal in de QFC zitten, de losse, gewone uitgaves vaak niet tot moeilijk meer verkrijgbaar zijn. En dat is jammer voor de films waar ik wel liever een gewone uitgave van bezit.

Kijk en dat vind ik niet kunnen. Want sommige wil die LELIJKE uitgaves niet ookal vind je het stijvol. Maarja dan moet je ook alles willen hebben. En dat is bij niet het geval zitten echtwel dompertjes bij. Noem geen titels. Verder klopt het dat de regisseur er geen hand in heeft. Maar toch vind ik de originele hoesje mooier. Alleen een beperkte uitgave. Moet ik soms films laten schieten zoals Life Is A Miracle. Heb ik vrede mee hoor. :( Ik hou trouwens ook niet van de kleur zwart. :wink:
Het gaat in de eerste plaats toch om de film :?
En zwart is geen kleur :wink:

RobinB
03-10-2006, 20:02
Ik vind de hoezen van de QFC mooi (helaas de plastic hoezen zijn soms bekrast enzo). Je krijgt meteen een duidelijke indruk waar de film over zou kunnen gaan door dat ene plaatje.

Vooral het geluid in zeer goed.. :D

diederik
03-10-2006, 23:19
Ik snap niet dat mensen deze films kunnen kopen. QFC zijn wel zo lelijke hoesjes. Eenzijdig kijk naar deze voorbeeld hieronder. Zo zwart eromheen en dan zo klein plaatje met de titel.

Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou. Natuurlijk kan ik begrijpen dat mensen deze dvd's kopen. Vanwege filmhuis/arthouse gehalte.

Ik koop films omdat ze goed zijn, niet omdat ze een mooie cover hebben.

Frank
04-10-2006, 07:30
Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou.
Mag ik je erop wijzen dat de regisseur bijna nooit betrokken is bij het ontwerp van een hoes? Dat doet de marketingafdeling van de desbetreffende distributeur.

slindenau
04-10-2006, 10:44
Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou.
Mag ik je erop wijzen dat de regisseur bijna nooit betrokken is bij het ontwerp van een hoes? Dat doet de marketingafdeling van de desbetreffende distributeur.
Inderdaad, want veel hoezen (vooral hier in NL, RCV anyone?) worden toch echt verkracht...daar zou welke regisseur dan ook nooit meer instemmen :lol:.

Jurgen V
04-10-2006, 11:53
Ik ben ook wel een zeikerd qua covers maar ik vind de QFC echt stijlvol. Inderdaad neem bedrijven als RCV die een knalgele lelijke balk bovenin zetten en allerlei quotes en weet ik het op de cover, dat noem ik pas lelijk.

TheGodfather
04-10-2006, 12:18
Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou. Daarom verschilt natuurlijk bij iedere uitgave de hoes van een dvd ...

Die hoezen worden echt niet gemaakt zoals de filmmaker dat graag zou zien. In veel gevallen wordt er niet eens gebruik gemaakt van de originele filmposter. De QFC is een mooi initiatief met stijlvolle hoezen (voor de duidelijkheid: vind ik). Zeker wanneer je meerdere titels hebt, oogt het mooi. Beter dan menig ander label dat iets pretendeert (zowel qua uiterlijk als op kwalitatief gebied) en daarbij nog eens scherp geprijsd. Het nadeel is wel dat als de titels eenmaal in de QFC zitten, de losse, gewone uitgaves vaak niet tot moeilijk meer verkrijgbaar zijn. En dat is jammer voor de films waar ik wel liever een gewone uitgave van bezit.

Kijk en dat vind ik niet kunnen. Want sommige wil die LELIJKE uitgaves niet ookal vind je het stijvol. Maarja dan moet je ook alles willen hebben. En dat is bij niet het geval zitten echtwel dompertjes bij. Noem geen titels. Verder klopt het dat de regisseur er geen hand in heeft. Maar toch vind ik de originele hoesje mooier. Alleen een beperkte uitgave. Moet ik soms films laten schieten zoals Life Is A Miracle. Heb ik vrede mee hoor. :( Ik hou trouwens ook niet van de kleur zwart. :wink:
dat is idd. wel jammer.
Ze zouden er beter aan doen om naast de QFC editie ook de gewone, originele editie in de winkel te laten.
Daar had ik vanmorgen trouwens wel geluk mee bij Van Leest: was door de bakken aan het "bladeren" en kwam toevallig de originele uitgave van Te Doy Mi Ojos tegen. Vind de hoes daarvan mooier dan die van de QFC. Aan de andere kant: beide uitgave hadden wel het zelfde aantal extra`s ;) :D

Oudlid_X5
04-10-2006, 14:12
Nee, ik koop de originele dvd-hoes. De oorspronkelijke hoes zoals de regisseur dat wou. Daarom verschilt natuurlijk bij iedere uitgave de hoes van een dvd ...

Die hoezen worden echt niet gemaakt zoals de filmmaker dat graag zou zien. In veel gevallen wordt er niet eens gebruik gemaakt van de originele filmposter. De QFC is een mooi initiatief met stijlvolle hoezen (voor de duidelijkheid: vind ik). Zeker wanneer je meerdere titels hebt, oogt het mooi. Beter dan menig ander label dat iets pretendeert (zowel qua uiterlijk als op kwalitatief gebied) en daarbij nog eens scherp geprijsd. Het nadeel is wel dat als de titels eenmaal in de QFC zitten, de losse, gewone uitgaves vaak niet tot moeilijk meer verkrijgbaar zijn. En dat is jammer voor de films waar ik wel liever een gewone uitgave van bezit.

Kijk en dat vind ik niet kunnen. Want sommige wil die LELIJKE uitgaves niet ookal vind je het stijvol. Maarja dan moet je ook alles willen hebben. En dat is bij niet het geval zitten echtwel dompertjes bij. Noem geen titels. Verder klopt het dat de regisseur er geen hand in heeft. Maar toch vind ik de originele hoesje mooier. Alleen een beperkte uitgave. Moet ik soms films laten schieten zoals Life Is A Miracle. Heb ik vrede mee hoor. :( Ik hou trouwens ook niet van de kleur zwart. :wink:
dat is idd. wel jammer.
Ze zouden er beter aan doen om naast de QFC editie ook de gewone, originele editie in de winkel te laten.
Daar had ik vanmorgen trouwens wel geluk mee bij Van Leest: was door de bakken aan het "bladeren" en kwam toevallig de originele uitgave van Te Doy Mi Ojos tegen. Vind de hoes daarvan mooier dan die van de QFC. Aan de andere kant: beide uitgave hadden wel het zelfde aantal extra`s ;) :D

Hoe kan je ze dat van QFC- collection duidelijk maken?? :idea:

Jobe
04-10-2006, 14:32
Geldt die QFC aanbieding voor alle titels die ze hebben of alleen voor de titels in het krantje?

Het geldt alleen voor de (4) titels in het krantje. Ben gisteren in Eindhoven bij de MM geweest. De rest van de titels is 7,99 of meer.

Rotterdam5314
04-10-2006, 16:27
Hier in rotterdam zijn altijd en alle QFC 6,99

slindenau
04-10-2006, 18:20
Hier in rotterdam zijn altijd en alle QFC 6,99
Joh, woon jij in Rotterdam :lol:?

Axel de Mol
04-10-2006, 18:44
ik vind de hoezen eigenlijk best wel wat hebben, maar dat is dan mijn mening. Vandaag magnolia gekocht, heb zaitochi en the pianist al. Beiden toch wel een goede kwaliteit voor een goede prijs.

TheGodfather
04-10-2006, 20:03
Hoe kan je ze dat van QFC- collection duidelijk maken?? :idea:
misschien eens mailen naar A-film?

Fafa
05-10-2006, 14:29
Mailen naar A-Film heeft echt geen nut hoor. Voor de distributie van hun films hebben ze strakke marketing/dustributieplannen en het is natuurlijk beleid dat titels er na een tijdje uitgaan om vervolgens plaats te maken voor de QFC editie.

Let op: dit doen ze voor de consument --> Voor degene die een film heel graag wil hebben in een speciale unieke (lees niet QFC serie) verise koop de DVD meteen, daarna bieden ze de DVD goedkoper aan voor degene die wat minder willen uitgeven.

Het is toch ook logisch dat niet van elke film twee versies in de schappen liggen. Stel je voor dat elke distributiemaatschappij dat zou doen, dan zouden de winkelschappen wel mogen uitbreiden.

TheGodfather
06-10-2006, 10:50
Mailen naar A-Film heeft echt geen nut hoor. Voor de distributie van hun films hebben ze strakke marketing/dustributieplannen en het is natuurlijk beleid dat titels er na een tijdje uitgaan om vervolgens plaats te maken voor de QFC editie.

Let op: dit doen ze voor de consument --> Voor degene die een film heel graag wil hebben in een speciale unieke (lees niet QFC serie) verise koop de DVD meteen, daarna bieden ze de DVD goedkoper aan voor degene die wat minder willen uitgeven.

Het is toch ook logisch dat niet van elke film twee versies in de schappen liggen. Stel je voor dat elke distributiemaatschappij dat zou doen, dan zouden de winkelschappen wel mogen uitbreiden.
grapjas :D
ten eerste: heb je al eens geprobeerd te mailen met A-Film over hoe ze erover denken/ waarom ze `t doen?
ten tweede: het is helemaal niet logisch dat er geen 2 verschillende versies in de winkels liggen, maar alleen maar 1. Er zijn zo ontzettend veel films waar meerdere versies van in de winkel liggen (ik noem een Constatine, Batman Begins.) Die zijn weliswaar niet uitgegeven door A-Film, maar toch.
Daarbij: waarom laten ze keuze niet aan de consument? ze willen toch geld verdienen? dan is het logischer om ook de duurdere versie in de winkels te laten. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap: zij verdienen meer geld door de duurdere versie te verkopen en de consument is blij omdat ie de keuze heeft om te kiezen welke versie hij wilt hij dus de mooie versie kan kopen.

Je argument gaat dus nergens over ;)

Fafa
06-10-2006, 12:36
Je kan natuurlijk altijd mailen naar A-Film, maar daardoor gooien ze niet meteen hun strategie overboord. Daarbij heeft A-Film met QFC enorme succesformule en gaan ze hier natuurlijk mee door.

Heb je verder enig idee hoe duur het is om twee verschillende versies op de markt te houden? De dure versie heeft een lagere afzet als er ook een goedkope versie is. En een lage afzet DVD lang op de markt houden is gewoon heel duur (productiekosten hetzij opslagkosten). Als de dure versie op de markt komt dan is het aan de liefhebber om hem meteen te kopen. A-Films geeft in ieder geval de keuze.

Ik vond de 3 disc uitgaves van Eternal Sunshine, Motorcycle Diaries en Der Untergang ook geweldig, maar naar consumenten luisteren ze echt niet als het om kosten gaat hoor. De QFC is een groot succes bij de consument qua verkoop, daar luisteren ze naar.

TheGodfather
06-10-2006, 12:54
Je kan natuurlijk altijd mailen naar A-Film, maar daardoor gooien ze niet meteen hun strategie overboord. Daarbij heeft A-Film met QFC enorme succesformule en gaan ze hier natuurlijk mee door.


dat zeg ik toch ook niet :roll:
maar je kunt `t allicht vragen waarom hun strategie dan heb je tenminste een duidelijk antwoord...

TheGodfather
24-10-2006, 23:19
Op 23 november komen deze uit:

http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000894_9dee29566393a8f0cb137aa89847cce8.jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00001069_2086711ae882f226e5ce76283000fcdc_00013194 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000056_3bb95f4a05d475f1c4e7c0807e2dd5fa_00013192 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000567_dc2771884fbc6f2d0dc5f3d0ed027521_00013189 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000940_16357b773f5250a37bfe3a5d5938879d_00013188 .jpg
http://www.a-film.nl/film/packshot/RELx550/00001096_00013800.jpg
http://www.a-film.nl/film/packshot/RELx550/r0000416_00013191.jpg

Vind de covers er goed uit zien :D

homernt
25-10-2006, 08:48
Volgens mij ook op 23 november Seven Samurai.

TheGodfather
25-10-2006, 14:38
Volgens mij ook op 23 november Seven Samurai.
Die zag ik er nog niet bijstaan maar is natuurlijk goed mogelijk. Hoop wel dat `t een mooiere cover wordt dan die rode van nu :?

Erik Hagen
25-10-2006, 14:46
Die zag ik er nog niet bijstaan maar is natuurlijk goed mogelijk. Hoop wel dat `t een mooiere cover wordt dan die rode van nu :?
Pfoe, zal lastig worden met die lelijke zwarte balken van QFC. :evil:

Bob Hiemstra
25-10-2006, 15:02
Volgens mij ook op 23 november Seven Samurai.
Die zag ik er nog niet bijstaan maar is natuurlijk goed mogelijk. Hoop wel dat `t een mooiere cover wordt dan die rode van nu :?

Ik dacht dat jij de Criterion 3 disc had?
Wat kan jou de cover van de QFC versie schelen dan ?? :wink:

homernt
25-10-2006, 15:06
Volgens mij ook op 23 november Seven Samurai.
Die zag ik er nog niet bijstaan maar is natuurlijk goed mogelijk. Hoop wel dat `t een mooiere cover wordt dan die rode van nu :?

Dat ben ik dus niet mee je eens en heb ik nog snel die rode besteld en valt hij alles goed gaat bij morgen op de mat.

Wil je zien hoe hij eruit komt te zien moet je op ro-disc.nl kijken. Maar in wezen is het zwart inplaats van rood.

homernt
25-10-2006, 15:08
Volgens mij ook op 23 november Seven Samurai.
Die zag ik er nog niet bijstaan maar is natuurlijk goed mogelijk. Hoop wel dat `t een mooiere cover wordt dan die rode van nu :?

Ik dacht dat jij de Criterion 3 disc had?
Wat kan jou de cover van de QFC versie schelen dan ?? :wink:

Is wel waar en ik wil er best meer voor betalen maar het is wel regio 1 dus voor mij geen optie.

TheGodfather
26-10-2006, 13:05
Volgens mij ook op 23 november Seven Samurai.
Die zag ik er nog niet bijstaan maar is natuurlijk goed mogelijk. Hoop wel dat `t een mooiere cover wordt dan die rode van nu :?

Ik dacht dat jij de Criterion 3 disc had?
Wat kan jou de cover van de QFC versie schelen dan ?? :wink:
Klopt, heb ik ook. Opzich kan me die QFC versie idd. niets schelen. Maar ik denk: goh, zeg ook eens wat :twisted: :P

Bob Hiemstra
26-10-2006, 13:06
Volgens mij ook op 23 november Seven Samurai.
Die zag ik er nog niet bijstaan maar is natuurlijk goed mogelijk. Hoop wel dat `t een mooiere cover wordt dan die rode van nu :?

Ik dacht dat jij de Criterion 3 disc had?
Wat kan jou de cover van de QFC versie schelen dan ?? :wink:
Klopt, heb ik ook. Opzich kan me die QFC versie idd. niets schelen. Maar ik denk: goh, zeg ook eens wat :twisted: :P

Graag alleen zinnige dingen zeggen dan voortaan. :wink:

TheGodfather
26-10-2006, 13:27
Volgens mij ook op 23 november Seven Samurai.
Die zag ik er nog niet bijstaan maar is natuurlijk goed mogelijk. Hoop wel dat `t een mooiere cover wordt dan die rode van nu :?

Ik dacht dat jij de Criterion 3 disc had?
Wat kan jou de cover van de QFC versie schelen dan ?? :wink:
Klopt, heb ik ook. Opzich kan me die QFC versie idd. niets schelen. Maar ik denk: goh, zeg ook eens wat :twisted: :P

Graag alleen zinnige dingen zeggen dan voortaan. :wink:
:twisted: :twisted:

TheGodfather
29-01-2007, 23:26
Nieuw in de QFC:


http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000769_3d3769667f1537d3f3a38ffeba3b6e3b_00013935 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000552_6a7be202e1507288e6391cc45720b4e4_00013940 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000605_c4a1b6d42af953b5b350f955c2222ee0_00013931 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/n0000192_b7d65629a267c293474b0fbbd12d0324_00013938 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000625_eac5dce82c6a2d42bb4823fb36faf7e6_00013936 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000477_cdedf43e6dbf7867ea97782c85ad8e1c.jpg
http://images.fisbase.nl/ProductImages/autoimport/1031800_1031899/00000p1031866_front.jpg
http://www.a-film.nl/film/packshot/RELx550/00000581_00013933NL.jpg
http://www.a-film.nl/film/packshot/RELx550/00000855_00013934NL.jpg
http://www.a-film.nl/film/packshot/RELx550/00001242_00013939NL.jpg

Frank
29-01-2007, 23:27
In Ma Vie en Rose heb ik wel interesse.

Dennis Kuijper
30-01-2007, 00:24
In Ma Vie en Rose heb ik wel interesse.
Ik ook + een groot deel van de rest. :P

Kasper P.
30-01-2007, 06:17
Death and the Maiden wil ik nog graag.

Hugo R
30-01-2007, 16:07
Paradise now schaf ik wel een keer aan denk ik.

Peter Neefs
02-02-2007, 09:11
Ik vind het een goede serie, de coverart stoort me niet echt en ze zijn allemaal voor een goede prijs te verkrijgen, en aangeizne ik dvd's toch in de eerste plaats voor de film zelf koop maakt het mij niet uit of het nu de originele uitgave is of deze uit de QFC.

deweb
02-02-2007, 20:22
Ik moet inderdaad ook zeggen dat ik geen schaamtegevoel heb dat ik deze collectie heb. De coverart ziet er mooi en klassiek uit, en geeft iets mee waardoor de film niet op één of andere budget-film lijkt. Echt een kwaliteitsproduct.
Het design van de Rob Houwer collectie, dat vond ik pas goedkoop eigenlijk. Ook al zitten daar de grootste klassiekers tussen, het lijken budget-titels.

Momenteel hebben wij:
Lost in Translation (de extra's zijn om te smullen)
Ramses

Topproducties!

Quido
02-02-2007, 21:01
Het design van de Rob Houwer collectie, dat vond ik pas goedkoop eigenlijk. Ook al zitten daar de grootste klassiekers tussen, het lijken budget-titels. Dat zijn het in feite ook ... geen enkele extra (op een paar trailertjes na) en vaak maar (relatief) matige beeld- en geluidskwaliteit.

De Quality Film Collection is gewoon een erg goede reeks. Prijs-kwaliteit verhouding is goed en de uitgaves zijn mooi verzorgd, maar dat kun je A-Film ook wel toevertrouwen!

Hugo R
04-02-2007, 10:16
Ik vind het ook prima versies. Hoesjes vind ik geen probleem en de prijs is prima.

HEGO
04-02-2007, 11:33
Op 3-5-2007 komt deze worp:

Broken Flowers
Bow The
Cache
Familia Rodante
Grizzly Man
Indochine
Kitchen Stories
Nobody Knows
Malcolm X
Madame Bovary

Hugo R
04-02-2007, 11:38
Misschien Broken Flowers, verder niets.

JT H.
04-02-2007, 17:50
Kitchen Stories en Cache :D

TheGodfather
05-02-2007, 21:54
Van The Bow wil ik de originele versie, maar die is nog steeds zo duur :(

Coen P.
06-02-2007, 17:31
Broken Flowers
Bow The
Cache
Kitchen Stories
Nobody Knows
Malcolm X

lijken me allemaal wel wat!

HEGO
07-02-2007, 14:51
Van The Bow wil ik de originele versie, maar die is nog steeds zo duur

Van Leest 9,99 of 3 voor 25

TheGodfather
07-02-2007, 21:33
Van The Bow wil ik de originele versie, maar die is nog steeds zo duur

Van Leest 9,99 of 3 voor 25
Aha, eindelijk! daar zat ik op te wachten. Thanks (y)
Morgenavond eens in de winkel kijken :D

TheGodfather
18-03-2007, 22:06
Nieuwe covers:

http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00001098_226b5cb304d683da3fd99e2c79522acd_00013979 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00001166_da6624c2a67de3e096df2c9369296a56_00013983 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00001032_442c2907482be96b7ec9ec73a36c1848_00013984 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00001801_392b0e0fec3dbb9f7d49ec600286d086_00015333 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000765_b4ce940658552eb604822c0b4554470f_00013974 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/b0000716_ff678b53da32c23b17d3f37a66dc53da_00013978 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/b0000618_874964e3354a1ba80ff3c7138745720d_00015383 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00001192_96af99158f180f924807e86589f5fbc6_00013980 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000738_7b42326c501853d614ea5be1cee48174_00013976 .jpg
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/r0000480_55a497569a91e1c2a405ce79136a8c0a_00015384 .jpg

Vind die cover van Cache maar lelijk :?
gelukkig heb ik de originele versie :D

Aloys
18-03-2007, 22:08
Vind die cover van Cache maar lelijk :?
gelukkig heb ik de originele versie :D

Inderdaad lelijk, en die gast in het midden lijkt Sylvester Stallone wel..

Kasper P.
19-03-2007, 08:57
Vind die cover van Cache maar lelijk :?
gelukkig heb ik de originele versie :D
Mooier dan de orginele die ik hier heb liggen hoor :?

Jeroen D
19-03-2007, 09:21
Vind die cover van Cache maar lelijk :?
gelukkig heb ik de originele versie :D
Mooier dan de orginele die ik hier heb liggen hoor :?

Ja echt wel. De originele is veel lelijker.

Hugo R
19-03-2007, 11:09
Broken flowers ga ik wel een keertje aanschaffen.

spiff
19-03-2007, 17:39
bagdad café is ook een aanrader....

Bas Reuver
19-03-2007, 20:31
Dat zijn weer een paar sterke titels. Denk dat ik er wel weer een paar ga aanschaffen. Maar ik koop van de QFC eigenlijk alleen maar de titels <5,99. Dus de nieuwe laat ik vaak nog ff liggen.

TheGodfather
19-03-2007, 22:27
Vind die cover van Cache maar lelijk :?
gelukkig heb ik de originele versie :D
Mooier dan de orginele die ik hier heb liggen hoor :?

Ja echt wel. De originele is veel lelijker.
Serieus?? daar ben ik het toch echt niet mee eens. Vind de originele mooier :D ;)

Swanski
20-03-2007, 13:18
Ik vind die Malcolm X dan weer wat hebben. Mooier dan die oude rode release. Ik stoor me ook helemaal niet aan de covers van QFC los van het feit dat ik niet veel geef om een cover. Dan kijk ik liever naar mooiere dingen.. :D

Patrick van den Hul
20-03-2007, 20:27
Zit erover te denken om toch maar enkele titels uit deze serie te proberen, was eerst niet zo enthiousiast, aangezien ik het liefst zoveel mogelijk SE's heb ipv kale uitgaves. Maar ik geloof dat er nogal wat titels zijn hier die niet anders zijn uitgebracht en ook de prijs is aardig natuurlijk.

Wat is trouwens een goede aanschafplaats? Ik zat te denken aan de Mediamarkt oid, of is er een goede online shop die de titels uit deze serie voor een marktconforme prijs aanbiedt?

Qzyn
20-03-2007, 20:59
frs (http://www.freerecordshop.nl/pages/artist.asp?artistid=87342&LinktypeID=1&PTID=16) €9,99 p. st. , 2e halve prijs

Olivier Laemont
20-03-2007, 21:11
Indochine
Broken Flowers
Caché
Malcolm X

Deze komen er misschien wel in....

JT H.
21-03-2007, 01:02
Vind die cover van Cache maar lelijk :?
gelukkig heb ik de originele versie :D

Inderdaad lelijk, en die gast in het midden lijkt Sylvester Stallone wel..

Haha daar denk ik ook steeds aan als ik die foto zie.

Bas Reuver
23-04-2007, 23:34
Is de film "The Dreamers" uit de QFC in het verkeerde beeldformaat??

Op de site staat dat het formaat anamorphic 16:9 (1,77) is.

Moet dat geen 1,85 zijn?

Ik zag trouwens dat dit bij meerdere films het geval is. Foute info op de site? Of zijn een aantal films gewoon in een verkeerd beeldformaat uitgebracht? Slechte zaak lijkt me zo.

Ludo Keeris
23-04-2007, 23:41
Nou, het verschil tussen 1.85:1 en 1.77:1 is erg minimaal. Op de gemiddelde TV is dat niet eens te zien vanwege de overscan van TV's. En het komt ook voor dat de informatie op de hoes niet altijd klopt. Maar het wordt pas vervelend als een beeldformaat van 2.35:1 verknipt is naar 1.77:1 of daaromtrent.

Bas Reuver
23-04-2007, 23:48
Ah, bedankt voor je antwoord (y).

Ik ben niet zo thuis in al die verschillende beeldformaten. Maar dit verschil is dus bijna niet zichtbaar? Ok, dan weet ik dat in het vervolg.

Maar bij bijvoorbeeld "All about my mother" is het beeldformaat volgens de officiele QFC-site 4:3 en dat moet toch echt 2,35:1 zijn lijkt me zo. Dat is dus wel een verkeerde uitgave?

Ludo Keeris
24-04-2007, 01:35
Bij All About My Mother gaan ze inderdaad de mist in. Ik heb de DVD zelf en heb even gecheckt voor je. Het formaat op de DVD is 1.85:1, maar niet anamorf. Vandaar dat op de QFC site (en hoes) 4x3 staat. Neemt niet weg dan 1.85:1 een stuk minder beeld is dan 2.35:1.

Dizer
26-04-2007, 13:40
Broken Flowers laat wel op zich wachten :(

deweb
27-04-2007, 22:11
Zit erover te denken om toch maar enkele titels uit deze serie te proberen, was eerst niet zo enthiousiast, aangezien ik het liefst zoveel mogelijk SE's heb ipv kale uitgaves. Maar ik geloof dat er nogal wat titels zijn hier die niet anders zijn uitgebracht en ook de prijs is aardig natuurlijk.


QFC dvd's zijn geen kale uitgaves zoals bijv. de Filmpakker uitgaves van DFW. Het zijn volmondige 1 disc edities die nagenoeg niet verschillen van de eerder uitgegeven 1disc's. Ze hebben dus gewoon extra's. Eigenlijk zou je zelfs kunnen stellen dat ze de disc in een ander hoesje hebben gestopt.

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze manier van uitgeven. Goede films tegen een lage prijs waardoor bijv. arthouse een stuk toegankelijker worden omdat ze op dezelfde manier worden behandeld als de gewone titels uit de reeks.

Patrick van den Hul
28-04-2007, 19:42
QFC dvd's zijn geen kale uitgaves zoals bijv. de Filmpakker uitgaves van DFW. Het zijn volmondige 1 disc edities die nagenoeg niet verschillen van de eerder uitgegeven 1disc's. Ze hebben dus gewoon extra's. Eigenlijk zou je zelfs kunnen stellen dat ze de disc in een ander hoesje hebben gestopt.

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze manier van uitgeven. Goede films tegen een lage prijs waardoor bijv. arthouse een stuk toegankelijker worden omdat ze op dezelfde manier worden behandeld als de gewone titels uit de reeks.

Het is toch allemaal arthouse? Alleen varierend van arthouse light tot het ontoegankelijkere werk.

deweb
30-04-2007, 20:50
Ik vind films als "Simon", "Malcom X", "Million Dollar Baby" en "ethernal sunshine of the spotless mind" anders geen arthouse. Maar inderdaad, nu je het zo post zit er inderdaad voornamelijk arthouse tussen. Grappig, ik had het zelf eigenlijk nog niet opgemerkt.

DanielC.
01-05-2007, 07:31
Voor diegene die heel graag die Malcolm X willen ,dat is vast niet de 2-disc. En aangezien die ook bij Van leest ligt voor 10 euro. :) En de extra op die schijf is ook niet mis; de voor een Oscar genomineerde documentaire Malcolm X uit '72.

Frank
01-05-2007, 08:54
Voor diegene die heel graag die Malcolm X willen ,dat is vast niet de 2-disc.
Nee, dat klopt. DVD's in de Quality Film Collection bestaan allen uit 1 disc.

Dennis Kuijper
17-05-2007, 15:11
Nieuw rijtje voor de release van 16-08-2007,zitten een aantal mooie titels tussen die ik nog wil zien/hebben.

Binjip
La Double Vie de Veronique
L'Enfant
Ex Drummer
De Koning en de Vogel
La Ley Del Deseo
Match Point
Mrs. Henderson Presents
My Summer Of Love
Paris,Texas
Les Poupees Russes
The Proposition
Terkel In De Shit

Marcel v/d H.
17-05-2007, 19:51
Zitten inderdaad enkele mooie titels tussen, al heb ik de meeste daarvan al op dvd.

Hugo R
17-05-2007, 21:47
L'enfant en match point schaf ik wel een keer aan denk ik.

Arian de Vries
17-05-2007, 22:00
hier ook l'enfant (de gewone versie blijft toch verschrikkelijk duur). Verder misschien Paris, Texas

Ashley v. R.
18-05-2007, 07:40
Match Point voor mij :-)

TheGodfather
19-05-2007, 11:35
Weet iemand of de gewone versie van The Bow nog ergens te krijgen is? zie alleen maar overal die QFC versie liggen :(

Arian de Vries
19-05-2007, 18:45
Weet iemand of de gewone versie van The Bow nog ergens te krijgen is? zie alleen maar overal die QFC versie liggen :(

Als je heel snel en in de buurt van Rotterdam bent dan ligt ie daar voor 6 of 7 euro en 99 cent bij MM centrum. Gisteren nog in mijn handen gehad, maar toch maar laten liggen.

Oudlid_X5
19-05-2007, 18:55
Heb ik al:

Binjip
La Double Vie de Veronique
The Proposition
Terkel In De Shit

Wil ik heel graag maar geen QFC hoes, als iemand een tip weet op internet ofzo, of wil er gewoon vanaf pm me maar. :p

L'Enfant
Ex Drummer
Match Point
Paris,Texas

Qzyn
19-05-2007, 19:20
Paris,Texas
De R1 is prima en bovendien ook nog eens zeer goedkoop verkrijgbaar: US$5.78 bij DVDPacific.
Zie recensie DVDBeaver (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare7/paris-texas.htm)

De R2NL is nog zo'n beetje overal verkrijgbaar voor ca. €20 (o.a. FRS (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=1163702&navid=3))

TheGodfather
19-05-2007, 19:54
Als je heel snel en in de buurt van Rotterdam bent dan ligt ie daar voor 6 of 7 euro en 99 cent bij MM centrum. Gisteren nog in mijn handen gehad, maar toch maar laten liggen.
Dat is geen optie, woon in het zuiden van Limburg ;) :razz:

InfamousGeorge
25-06-2007, 08:43
Ex Drummer


:-P Hier wacht ik op :)

Coen P.
25-06-2007, 10:03
La Double Vie de Veronique komt er zeker in!

Melvinrijk
25-06-2007, 23:10
Deze week voor het eerst een Quality Film Dvd gekocht; A Fistful of Dollars.

Lang naar gezocht, want ik zag nergens in Nederland de MGM Uitgaven van Fistful of Dollars. Aangezien de 2 vervolgen dat wel waren.
Maar helaas niet in Nederland te vinden, dus dan maar de Quality Film uitgave ervan.

Dennis Kuijper
29-06-2007, 23:32
Aantal artworken voor de release van 16-08-2007:

Binjip
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000683_f3fb92b98ac5e487832d9bbd8b442856_00015931 .jpg
La Double Vie de Veronique
-------------------------------------------------
L'Enfant
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00001165_4a7b244d0966641050f4c73b9acc7311_00015933 .jpg
Ex Drummer
----------------------------------------------
De Koning en de Vogel
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/r0000403_358c14b8f2de34565c48dac62a451b9f_00016055 .jpg
La Ley Del Deseo
http://www.a-film.nl/film/packshot/150xREL/00000839_00015935NL.jpg
Match Point
http://www.a-film.nl/film/packshot/150xREL/00000775_00015936NL.jpg
Mrs. Henderson Presents
---------------------------------------------------
My Summer Of Love
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000773_7919c0a31fc23f57f2bcd1442bc513a7_00015938 .jpg
Paris,Texas
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/b0000783_446dc7429f2d6a33caf211cb24fc7ca6_00015939 .jpg
Les Poupees Russes
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000561_df748a11ba21c8424888cc3619db43cb_00015940 .jpg
The Proposition
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/00000713_3a0be5d3a67dc56ea11e928804a3b670_00015942 .jpg
Valkenhart
http://www.a-film.nl/film/inlay/150xREL/r0000741_a4e0b7b40fb836269896a9a9349c4e96_00016057 .jpg

Volgens de releaselijst van Rodisc worden dit de nieuwe titels voor de release van 04-10-2007,zitten weer een paar mooie tussen:
Brokeback Mountain
Ik omhels je met duizend armen
The King
A little trip to heaven
The road to guantanamo
Romance & Sigarets
Shooting dogs
Tiger and the snow (Tigra e la neva,Le)
TransAmerica
Ali Zaoua
There's only one Jimmy Grible

deweb
29-06-2007, 23:41
Ik denk dat ik Mrs. Henderson Presents wel in huis wil halen. Het is een geweldige tragikomisch biografische film met uitmuntend acteerwerk.

Hugo R
30-06-2007, 10:15
Bin-jip, L'enfant en Matchpoint komen er wel een keer in hier.

Fikret
20-07-2007, 21:35
The Pianist en Brotherhood Of War staan nog op mijn verlanglijstje.

Symphony X
20-07-2007, 21:46
Binjip staat hoog op mijn lijstje.

Coen P.
31-07-2007, 10:34
Paris, Texas is interessant!

Misschien wel samen met Don't come knocking en Himmel uber Berlin halen in een 3 voor 25 actie!

Frank
13-02-2011, 18:07
Even een oud topic omhoog halen, want A-Film is een samenwerking aangegaan met Entertainment One (voorheen RCV). De Quality Film Collection zal voortaan ook titels van Entertainment One gaan bevatten.


A-Film en Entertainment One gaan samenwerking aan

Voor het eerst verschijnen er titels van een concurrerende distributeur in de Quality Film Collection (QFC) van A-Film.

De Amsterdamse onderneming is een samenwerking aangegaan met Entertainment One (eOne). Zodoende verschijnen er in de QFC-worp van april eOne-titels als Chicago, Frida, American Psycho en De Ontdekking van de Hemel.

Volgens Marko Havinga, marketing- en salesmanager Home Entertainment van A-Film, leidt deze samenwerking ertoe dat de QFC ‘een nog sterker merk wordt in een dalende markt’. Het past in onze strategie om het label op verschillende manieren een bredere positionering in de markt te geven. We zien dit dan ook als een middel om de QFC een krachtige impuls te geven en aan de andere kant is het voor eOne een instrument om een deel van hun catalogus in een duidelijke labelling onder te brengen.”

Rick Hartman, voormalig commercieel directeur van A-Film, nu business unit director home entertainment van eOne: “In de muziekindustrie is het al tientallen jaren de normaalste zaak van de wereld dat je met je concurrenten samenwerkt bij het in de markt zetten en daarna succesvol houden van concepten. Wij zochten nieuwe exploitatievormen voor onze arthousetitels en A-Film zocht uitbreiding voor haar label. Ik ken de commerciële impact van de QFC, dus het lag zeer voor de hand om te gaan samenwerken in plaats van het wiel nog een keer te gaan uitvinden.”

Bron: www.entertainmentbusiness.nl (http://www.entertainmentbusiness.nl/nieuws/2011-W04/film-en-entertainment-one-gaan-samenwerking-aan).De eerste titels die verschijnen (volgens de folder van Boeken Voordeel) zijn o.a. Finding Neverland, Fireflies in the Garden, Kom Niet Aan Mijn Kinderen en Premonition.

peptalk
13-02-2011, 18:08
Premenition:rolleyes:

Frank
13-02-2011, 18:20
Nee, Premonition. ;)

peptalk
13-02-2011, 18:32
Nee, Premonition. ;)
Lol, maar je begrijpt me wel:lol:

Franklin1975
02-05-2014, 20:38
Op de site van QFC zie ik geen titels staan die door eOne zijn uitgegeven. Misschien heel tijdelijk, aangezien titels die A-film niet meer uitbrengen als QFC-titel, ook niet meer op de site staan (jammer genoeg).

Ik ben eigenlijk pas vorig jaar mijn collectie van QFC-dvd's aan het uitbreiden. Ik bleek al jaren 2 titels te hebben (The Motorcycle Diaries, tot vorig jaar nooit bekeken, en Twin Peaks: FWWM (plus Dear Wendy als extra dvd)) uit de QFC, tot ik een jaar of 2 terug Lucia Y El Sexo kocht. Maar toen mijn interesse in Spaanse films flink toenam vorig jaar (na blinde aanschaf van de blu-ray Volver), heb ik mij eerst daar op gericht. En gestaag kocht ik nieuwe dvd's van dit label, terwijl ik nog meer films (dvd's en bd's) van A-film had die later ook als QFC-titel uitkwamen.

Dus vorige week via Facebook een bericht gestuurd aan QFC met de vraag of ze ook losse insteekvellen konden leveren van een aantal films. Ze konden alleen Lost In Translation (ik heb de Volkskrant 2-disc editie) en Showgirls leveren, dus helaas geen Melancholia, The Sheltering Sky, Cashback en The American. Maar toch erg tof dat ze die andere 2 insteekvellen voor nop hebben opgestuurd :-)

WaymannDirector
09-05-2014, 07:38
Iemand Oliver Twist (Roman Polanski) zien liggen ? Ik dacht dat deze vorige week zou gaan uitkomen in de QFC ?

Frank
09-05-2014, 07:47
Iemand Oliver Twist (Roman Polanski) zien liggen ? Ik dacht dat deze vorige week zou gaan uitkomen in de QFC ?
Geen van de websites heeft 'm op voorraad. DVD Outlet geeft aan dat hij is uitgesteld.

peptalk
09-05-2014, 10:13
Iemand Oliver Twist (Roman Polanski) zien liggen ? Ik dacht dat deze vorige week zou gaan uitkomen in de QFC ?

Duitse BD heeft UK subs!!