PDA

Bekijk de volledige versie : 100 x dezelfde vraag :(



Raskel
06-02-2002, 20:45
Hallo,

Deze topic zal ongetwijfeld al aan de orde zijn gekomen, maar ik wil het toch even vermelden. De laatste tijd kom ik steeds vaker dezelfde vragen tegen die al ontzettend vaak zijn gesteld. Het zijn ook vaak de zelfde mensen die op deze vragen reageren, met engelengeduld uiteraard ;), vooral bij nieuwe leden. Ik weet dat een forum er is op om mensen te helpen met vragen en kennis te delen. Daarom lijkt het mij een goed idee om de meest gestelde vragen als vast onderdeel van dit forum in te delen, zodat er onnodig veel over hetzelfde onderwerp wordt gepost.

Groeten,
Raskel

Marco
06-02-2002, 21:04
Of het is mogelijk om men te verwijzen naar dezelfde topic die al 'eeuwen' eerder is neergezet. Misschien is het ook mogelijk om men meer te verwijzen naar de zoekfunctie.

Raskel
06-02-2002, 21:38
Voorkomen is vaak moelijk als er al een vraag is gesteld, maar je hebt wel gelijk. De zoekfunctie vind helaas niet altijd de gestelde zoekcriteria dus daar zit ook een addertje onder het gras..

mark t
06-02-2002, 22:48
Lijkt me een goed plan. Het beste lijkt me gewoon de F.A.Q.-sectie wat uit te breiden. En met name nieuwe leden erop wijzen dat ze gerust gebruik mogen maken van de zoek-functie om in ieder geval te proberen het aantal dubbele threads zo beperkt mogelijk te houden.

starbuck
06-02-2002, 23:31
Ik zie hier niet zo de ergernis factor van in...

soms is een onderwerp al besproken in pagina 5 van bijvoorbeeld home theater, ook ik ga niet helemaal alle pagina's langs om te kijken of mijn vraag al eerder gesteld is, en concluderend dat de zoekfunctie ook niet altijd ideaal werkt vind ik het niet erg als ik een vraag 3 of 4 of 100 keer voorbij zie komen. Ook ik ben een "newby" geweest.

Het staat trouwens een ieder vrij om een thread te lezen, te beantwoorden of te laten wat hij is.

Maar goed ik erger me weer aan off-topic posten en zo zal een ieder zijn ergernis hebben.

mark t
07-02-2002, 06:51
Ik zie hier niet zo de ergernis factor van in...

soms is een onderwerp al besproken in pagina 5 van bijvoorbeeld home theater, ook ik ga niet helemaal alle pagina's langs om te kijken of mijn vraag al eerder gesteld is, en concluderend dat de zoekfunctie ook niet altijd ideaal werkt vind ik het niet erg als ik een vraag 3 of 4 of 100 keer voorbij zie komen. Ook ik ben een "newby" geweest.

Soms kan het inderdaad geen kwaad. Met name als een discussie in een bepaalde thread al lang geleden is afgelopen. Maar af en toe duiken threads op over onderwerpen die in nog lopende threads al worden besproken. Dan loopt het de spuigaten uit. Dit gebeurt overigens meestal door nieuwkomers.
Ik heb het idee dat ze dan te lui zijn om de lopende discussies in de gaten te houden. Als je een keer per dag even kijkt welke discussies lopen, dan kun je makkelijk dit soort zaken voorkomen.

Dave
07-02-2002, 07:29
gebruik de zoekfuncite onder Forum en je zal minder dubbele posts krijgen...

Maar geduld is een schone zaak :D

Remco Out
07-02-2002, 08:51
Kom inderdaad de laatste tijd erg veel threads tegen die erg veel lijken op andere threads. Het maakt het een stuk onoverzichtelijker op het forum. Er zijn al zoveel threads en anders moet je zoveel doorlezen en telkens weer terug en weer een andere thread aanklikken. Hier op school vind ik het niet zo erg, maar als ik thuis zit draait mijn computer toch net iets te traag om alle threads door te nemen.

Raskel
07-02-2002, 09:56
Het zou overigens wel fijn zijn als een "crew-lid" van dit forum zijn licht op deze topic laat schijnen..

forzavado
07-02-2002, 10:33
Dat kan ik ook wel:D :D
Ik gebruik regelmatig de zoekfuntie om een thread terug te vinden. Dan zoek ik niet op een woord als speaker, maar op een model waarvan ik bijvoorbeeld weet dat die in die thread voorkwam. Dan zijn de zoekresultaten wel bruikbaar. Anders vind ik dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Een idee is om bepaalde veelvoorkomende threads (acief/pasief woofertje) te snoeien van off topic posts en deze vervolgens een vaste plaats te geven in de vorm van een soort recensie. Daar kan men dan op reageren.

Raskel
07-02-2002, 11:33
Een idee is om bepaalde veelvoorkomende threads (acief/pasief woofertje) te snoeien van off topic posts en deze vervolgens een vaste plaats te geven in de vorm van een soort recensie. Daar kan men dan op reageren.

Helemaal mee eens! Nu nog een toezegging van de crew!

bmateijsen
07-02-2002, 11:35
Kijk op zich is het niet zo erg om opnieuw antwoord te geven op een terugkerende vraag. Wat alleen jammer is, is dat nieuwe bezoekers nooit het antwoord krijgen wat de eerste vragensteller wel kreeg. M.a.w. men wordt minder geholpen...

Tuurlijk kan deze persoon zelf wat speurwerk verrichten, maar dat is toch vaak stoeien voor een nieuweling...

Ik probeer dan ook vaak toch antwoord te geven en deze persoon zo veel mogelijk te helpen... immers dat zou ik zelf ook zo willen, gewoon een klein duwtje in de juiste richting..

Groet bjorn

Raskel
07-02-2002, 11:41
Ik begrijp zeker wat je bedoelt Bjorn, ik respecteer het ook dat jij en vele anderen op het forum iedere keer weer de tijd nemen om mensen te helpen. Het zou alleen gemakkelijker worden als we personen met dezelfde vraag naar een goede thread kunnen verwijzen, zonder alle off-topic posts. Vaak wordt er eerst een mening gevraag over een setje en dan komen er weer "sub"vragen etc etc. Als er nu standaard een standard post zou zijn met duidelijke antwoorden dan zou het al een stuk makkelijker worden voor de gebruikers. Ik heb het wel over de "makkelijke" vragen, wat is...bla bla

Groeten!

forzavado
08-02-2002, 12:21
Kijk op zich is het niet zo erg om opnieuw antwoord te geven op een terugkerende vraag. Wat alleen jammer is, is dat nieuwe bezoekers nooit het antwoord krijgen wat de eerste vragensteller wel kreeg. M.a.w. men wordt minder geholpen...

Misschien moet je daarom juist een vaste plaats ervoor gaan zoeken. Is het dan nog niet duidelijk, dan kan men reageren waardoor het plaatje steeds completer wordt. (zo'n toevoeging kan dan ook weer worden vastgelegd)

Terugkerende adviesvragen liggen iedere keer weer anders dus dat moet volgens mij maar zo blijven als dat het nu is.

(Ligt dit nu aan mij: vanochtend een soortgelijke reactie geplaatst en nu is ie weg)

bmateijsen
08-02-2002, 12:35
Mensen met een beetje html ervaring zouden vrij makkelijk een FAQ kunnen maken en zo dus makkelijker te kunnen verwijzen naar bepaalde standaard antwoorden.

Misschien zou DVD.nl hier ook in kunnen voorzien. Voor zover ik kan zien in het forum, is hier wel degelijk vraag naar..... alleen zou deze FAQ wel levendig moeten zijn.... misschien zelfs gewoon in stijl van het forum... (en dan zoveel mogelijk offie erin los laten... zodat het schoon blijft!)

Groet Bjorn

Oakey
25-02-2002, 21:13
...Deze topic zal ongetwijfeld al aan de orde zijn gekomen, maar ik wil het toch even vermelden. De laatste tijd kom ik steeds vaker dezelfde vragen tegen die al ontzettend vaak zijn gesteld. ....

Ziet niemand hier nu de ironie van in? Over dit onderwerp lopen al minstens drie threads !

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet :D

Raskel
26-02-2002, 17:01
Hullup, kijk eens naar de datum van de post Knoaky..

Simon
11-03-2002, 22:16
Dit gebeurt overigens meestal door nieuwkomers.
Ik heb het idee dat ze dan te lui zijn om de lopende discussies in de gaten te houden. Als je een keer per dag even kijkt welke discussies lopen, dan kun je makkelijk dit soort zaken voorkomen.


ik denk niet zo zeer dat ze lui zijn als wel dat ze niet eerst niet echt door hebben dat deze site serieus is. op de meeste forums kan je in het oneindige weg lullen. het zou daarom ook niet verbazen dat dit forum heel wat langer mee gaat en er een grote groep "vaste"klanten zal ontstaan.